Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje naukowe
(10)
Czasopisma
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(30)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(40)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wrońska Marta
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Remża Piotr
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamus Rafał
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dauzenroth Erich
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Ahata
(1)
Derda Olga
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Elliott Julian
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fontana David
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Heyne David
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Szkolnictwo
(29)
Dziecko
(13)
Młodzież
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Nauczyciele
(8)
Wychowanie
(8)
Studenci
(7)
Oświata
(6)
Pedagogika
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Kształcenie
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko trudne
(4)
Nauczanie
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczniowie
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Historia wychowania
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Prawa dziecka
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina
(3)
Uczenie się
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
E-learning
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Multimedia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samobójstwo
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Algorytmy
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Francja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Międzyprzedmiotowe aspekty dydaktyki matematyki i geografii; Przedsiębiorczość nauczycieli i jej uwarunkowania; wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w rachunkowości; Propozycje w zakresie łączenia treści matematycznych i niematematycznych w nauczaniu zintegrowanym; Wspomagająca rola komputera w rozwiązywaniu zadań i problemów uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Użycie arkusza kalkulacyjnego MS Excel jako narzędzia pomiaru dydaktycznego na lekcjach wychowania fizycznego; Wykorzystanie technik komputerowych w zajęciach świetlicowych z dziećmi specjalnej troski; Arkusz kalkulacyjny Excel w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum; Rozwój szkoły jako organizacji uczącej się; Zastosowanie pakietu Microsoft Office w dydaktyce fizyki; Wykorzystanie komputera na lekcjach chemii; Elementy analizy i przetwarzania danych w nauczaniu gimnazjalnym; Zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotu "Podstawy żywienia człowieka"; Komputerowe wspomaganie pracy biblioteki szkolnej; Komputerowe wspomaganie nauczania matematyki w gimnazjum; Wykorzystanie techniki komputerowej do realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych; Integracja nauczania matematyki i przyrody w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rola komputerów w wychowaniu dzieci i kształtowania ich postaw estetycznych; Komputerowe wspomaganie lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej; Wykorzystanie komputera w nauczaniu fizyki; Liczby Fibonacciego w matematyce i przyrodzie; Rola przyrody w kształtowaniu matematycznej intuicji dziecka sześcioletniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozwój praktyki przedszkolnej w ujęciu historycznym; Organizacja środowiska przedszkolnego; Organizacja przestrzeni przedszkola - aspekty teoretyczne i praktyka; Planowanie działań pedagogicznych w przedszkolu; Poczytaj mi, mamo! O potrzebie czytania dzieciom; Zabawa jako forma wspierania rozwoju dziecka; Prawne aspekty organizowania niepublicznych placówek przedszkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXII. Zeszyt 2)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Forma i typ
Temat
Trybunał Konstytucyjny (Polska) Europejski Trybunał Praw Człowieka Sąd Najwyższy (Polska) Corte costituzionale della Repubblica Italiana Unia Europejska (UE) Mercosur Godność ludzka Jeńcy wojenni Prawo humanitarne międzynarodowe Konstytucyjność prawa Praworządność Podatek dochodowy od osób fizycznych Państwo prawne Prawo konstytucyjne Rzecznik praw obywatelskich Swoboda wypowiedzi Macierzyństwo zastępcze Prokreacja medycznie wspomagana Prawa dziecka Kryzys migracyjny na granicy Białorusi z Unią Europejską (2021- ) Nielegalni imigranci Uchodźcy Bezpieczeństwo Handel międzynarodowy Umowy międzynarodowe gospodarcze Prawo o szkolnictwie wyższym Profesorowie Stopnie i tytuły naukowe Habilitacja COVID-19 Działalność gospodarcza Składki na ubezpieczenia społeczne Tarcza antyinflacyjna (pakiet rządowy) Parki narodowe Ochrona przyrody Prawo ochrony środowiska Pozwolenia administracyjne Rybołówstwo Etyka zawodowa Honor Odpowiedzialność dyscyplinarna Żołnierze Służby mundurowe Nauczyciele akademiccy Postępowanie dyscyplinarne Postępowanie odwoławcze Wyłączenie sędziego w postępowaniu cywilnym Postępowanie cywilne Dzierżawa Nieruchomości rolne Skarbu Państwa Prawo rolne Posiadanie Ochrona praw konsumenta Prawo antymonopolowe Ochrona konkurencji Religia Wspólnota Prawo pracy Praca zdalna Zakładowa organizacja związkowa Ochrona danych osobowych Algorytmy Dyskryminacja Prawo nowych technologii Sztuczna inteligencja Rekrutacja pracowników Polska Włochy Francja
Niedostrzeżona nielojalność ustawodawców. przykład z czasów walki o „praworządność” i „dobrą zmianę”; Wokół problematyki praworządności; Granice wolności wypowiedzi. Argumentacja rzecznika praw obywatelskich w kasacjach wniesionych w sprawach wykroczeń w świetle poglądów europejskiego trybunału praw człowieka; Zastosowanie metod medycznie wspomaganej prokreacji w najnowszym orzecznictwie włoskiego trybunału konstytucyjnego; Ochrona godności jeńców wojennych w świetle postanowień międzynarodowego prawa humanitarnego konfliktów zbrojnych; Operacja „ŚLUZA” – kryzys uchodźczy związany z przerzutem nielegalnych migrantów przez polsko-białoruską granicę; Stosunki handlowe UE-MERCOSUR – wyzwania i perspektywy w świetle zakończonych negocjacji umowy handlowej; Wolność wyboru rodzaju działalności naukowej a przesłanki ustawowe uzyskania tytułu naukowego profesora; Osiągnięcie naukowe albo artystyczne stanowiące znaczny wkład w rozwój określonej dyscypliny w rozumieniu ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce; Liczba osiągnięć naukowych albo artystycznych, stanowiących znaczny wkład w rozwój określonej dyscypliny, konieczna do wykazania we wniosku habilitacyjnym; Zwolnienie z obowiązku opłacania składek wynika z przepisów art. 31 ZO 8, 10 I 12 ustawy o COVID-19; Parki Narodowe – wnioski de lege ferenda (cz. II); Amatorski połów ryb – uwagi na tle art. 7 ustawy o rybactwie śródlądowym; Kilka refleksji o genezie i rozwoju unormowań dot. naruszenia zasad etyki zawodowej jako przesłanki odpowiedzialności dyscyplinarnej żołnierzy i funkcjonariuszy służb mundurowych; Postępowanie odwoławcze w sprawach dyscyplinarnych nauczycieli akademickich; Zdolność postulacyjna w postępowaniu cywilnym w zakresie wniosku o wyłączenie sędziego rozpoznawanego przez sąd najwyższy; Ośrodek produkcji rolniczej jako przedmiot posiadania rolnego; Proces budowania ochrony konkurencji i konsumentów w prawie polskim; Przedsiębiorstwo i wspólnota pracy; Przyszłość pracy zdalnej – dylematy prawne; Ustawowy obowiązek pracodawcy udostępnienia zakładowej organizacji związkowej pomieszczenia i urządzeń technicznych a powierzenie przetwarzania danych osobowych; Model systemowego przeciwdziałania dyskryminacji algorytmicznej – uwagi na tle projektu aktu w sprawie sztucznej inteligencji; Glosa do wyroku naczelnego sądu administracyjnego z dnia 8 lutego 2022 r., II OSK 154/21 – uwagi na tle art. 10 KPA; Kobiety gospodarne i wyjątkowe. Koła gospodyń wiejskich w prawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rzeczywistość kulturowa a perswazyjność przekazów medialnych: Wizerunki medialne i kultura medialna. Potrzeba upowszechniania alfabetyzacji medialnej; Media wychowujące; Nauczyciele i uczniowie w globalnym społeczeństwie informacyjnym; Semiotyczny wymiar komunikacji wirtualnej wśród młodzieży i jego konsekwencje społeczne; Doświadczenie dzieciństwa w perspektywie mediamorfozy; Komputer a aktywność uczniów w uczeniu się matematyki; Ku otwartej przestrzeni edukacyjnej: kształtowanie kompetencji społecznych i świadomości kulturowej uczniów realizujących projekty w ramach akcji e-Twinning; Filmy realizowane przez dzieci za pomocą telefonów komórkowych; Region źródłem poznania i informacji o otaczającej rzeczywistości. 2. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – optyka nauczycielska: Tvorivost’, škola a učitel’ dnešnej školy – twórczość, szkoła i nauczyciel dzisiaj; Ďalšie vzdelávanie učitel’ov v SR z aspektu ich kariérneho rastu; Autoedukacja w percepcji studentów studiów pedagogicznych; Społeczno-emocjonalny aspekt gotowości szkolnej w świadomości nauczycielek wychowania przedszkolnego; Nauczyciel (współ)twórcą procesu poznawania, przyswajania i odkrywania otaczającej rzeczywistości. Rozbieżności między stanem postulowanym a codziennością szkolną; Możliwości pokonywania barier psychicznych uczniów w aspekcie codziennej pracy nauczyciela; Folklore – music pedagogy – music education; Autoregulacja w procesie kształcenia – na tle wybranych koncepcji uczenia się. 3. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – wymiar wspomagania dziecka: Kompetencje komunikacyjne dziecka jako determinanty jego efektywnego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i kulturowej; Możliwości wspierania rozwoju zdolności poznawczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Educational opportunitydesigning method in the integrated early-school education; Muzyka barokowa w orbicie zainteresowań młodego pokolenia (na przykładzie uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej); Rekreacja i turystyka rodzinna jako substancja nowej rzeczywistości społecznej; Wycieczka szkolna jako poznawanie przez dziecko rzeczywistości społecznej i kulturowej. 4. Tworzenie i twórczość jako substancja nowej rzeczywistości społecznej: Przeżywanie życia w młodości – niektóre wymiary i społeczno-kulturowe wyznaczniki autokreacji w perspektywie zadań edukacyjnych. Analiza teoretyczno-empiryczna; Autokreacja jako projektowanie twórczych orientacji życiowych na przykładzie rodziców adopcyjnych; Homo Creator w organizacji, czyli o znaczeniu twórczości w miejscu pracy; Twórczość w służbie a wypalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Rola przeszłych doświadczeń emocjonalnych oraz aktualnych stylów przywiązania i doświadczania zdarzeń w formowaniu przekonań o naturze ludzkiej przez adolescentów; Społeczne reprezentacje ubioru jako efekt przeżyć estetycznych. 5. Przestrzenie inności czyli dotrzeć, zrozumieć i ujawnić potencjalność kreacji jednostki nietypowej: Odkrywanie świata dźwięków przez dzieci w wieku przedszkolnym; Wspieranie potencjału dzieci podatnych na zagrożenie, czyli kilka słów o zjawisku resilience; Zrozumieć dysleksję; Pies i dziecko – od terapii po sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjopedagogiczne problemy integracji w warunkach polskiej szkoły, 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie społecznego funkcjonowania uczniów z ograniczeniami biologicznymi w środowiskowymi, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Przygotowanie środowiska szkolnego dla potrzeb uczniów z obciążeniami biologicznymi, 5. Funkcjonowanie szkoleń uczniów z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą, 6. Społeczne funkcjonowanie w klasie szkolnej uczniów z rodzina obciążonych problemem alkoholowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Szkoła z rozwój społeczny, 2. Szkoła a życie dziecka, 3. Marnotrawstwo w szkolnictwie, 4. Psychologia nauczania początkowego, 5. Zasady pedagogiczne Froebla, 6. Psychologia zajęć praktycznych, 7. Rozwój uwagi, 8. Zadanie nauki historii w nauczaniu początkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą: Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci; Indywidualne uzdolnienie jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze; Dyktatura średniaków albo dlacz4ego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek; Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki; Czarna dziura albo gdzie znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości; Zasada samoodpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera; 2. Duży krzyku o nic: Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną nadano wymiar religijny; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów- PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku; Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło; Przyjaciel utalentowanego ucznia; Gdzie talenty Waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i Niemczech, które starają się uczyć lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Holocaust Romów w edukacji szkolnej, Współczesne koncepcje edukacji etnicznej dzieci romskich w teorii i praktyce, Wielokulturowość jako problem w dobie globalizacji, Zwiększenie szans edukacyjnych uczniów romskich poprzez realizację zadań z „Programu na rzecz społeczności romskiej” w PSP Nr 1w Kędzierzynie -Koźlu, Kulturowe uwarunkowania stosunków Romów do edukacji szkolnej dziewcząt, Miejsce profilaktyki społecznej w edukacji międzykulturowej. Rozdział 2: Zaburzenia w zachowaniu ucznia a niepowodzenia a nauce, Psychoterapia a prawa dziecka w edukacji, Nauczanie filozofii w szkole jako profilaktyka niedostosowania społecznego młodzieży, Szkolna profilaktyka zaburzeń zachowania po stracie rodzica, Media - odbiór - edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo i pedagogika w krajach europejskich; Organizacja wychowania publicznego, Eksperyment pedagogiczny Roberta Owena, Działalność i poglądy pedagogiczne J.H. Pestalozziego, Metoda ogródków dziecięcych Fryderyka Froebla, Poglądy pedagogiczne Fryderyka A. Diesterwega, Szkolnictwo niemiecki w 2 o. XIX stulecia, Poglądy pedagogiczne J.F. Hernarta, Rosyjskie ustawy szkolne w XIX stuleciu, Eksperyment wychowawczy i poglądy pedagogiczne Lwa Tołstoja, Poglądy pedagogiczne K. Uszyńskiego, Filozoficzne podstawy pedagogiki epoki pozytywizmu, Etyka wolności i utylitaryzmu J.S. Milla, Poglądy pedagogiczne Herberta Spencera, Społeczno-pedagogiczne podstawy programu wychowania socjalistycznego, Społeczne podstawy katolickiej doktryny wychowawczej, Proklamowanie nowożytnych igrzysk olimpijskich. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich; Działalność oświatowa Izby Edukacji Publicznej, Edwarda Czarneckiego Rozprawa o nauczycielu, Stanisław Staszic o edukacji publicznej, Jędrzej Śniadecki o wychowaniu dzieci w wieku szkolnym, Towarzystwa Filomatów, Poglądy pedagogiczne Bronisława F. Trentowskiego, Karol Libelt o wychowaniu patriotycznym, Ewaryst Estkowski i jego stanowisko pedagogiczne, Józef Dietl o polityce edukacyjnej i o szkolnictwie w Galicji, Ustawa z 1862 r. o wychowaniu publicznym w Królestwie Polskim, Polityka oświatowa caratu w Królestwie Polskim: raport ministra, Program pedagogiczny pozytywizmu warszawskiego, Dążenia emancypacyjne kobiet - walka o średnie i wyższe wykształcenie, Poglądy i stanowisko pedagogiczne Jana Władysława Dawida, Stanowisko pedagogiczne Stanisława Karpowicza, Polityczny i oświatowy program partii Proletariat, Wokół strajku szkolnego z 1905 r., Jak pojmować wychowanie narodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogdana Nawroczyńskiego filozofia i pedagogika kultury; Podstawy pedagogiki personalistycznej w ujęciu Sergiusza Hessena; Zygmunt Mysłakowski o pedagogice ogólnej, pojęciu wychowania i kulturze współżycia; Kazimierz Sośnicki o pojęciu pedagogiki filozoficznej i o samokształceniu pedagogicznym; Pedagogika kultury w retrospekcji; Doktryny personalizmu chrześcijańskiego; Filozofia, etyka i pedagogika egzystencjalizmu; Encyklika papieża Piusa XI O chrześcijańskim wychowaniu młodzieży; Sobór Watykański II o wychowaniu chrześcijańskim; Tadeusza Kotarbińskiego Medytacje o życiu godziwym; Andrzej Grzegorczyk Dekalog po świecku przeczytany; Ireny Wojnar Sztuka jako "podręcznik życia"; Koncepcja wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia; Metodologiczne problemy teorii wychowania w ujęciu Heliodora Muszyńskiego; Aleksander Lewin o tworzeniu mikrosystemu wychowawczego; Amerykańscy filozofowie wychowania wobec problemów edukacji; Ruch społeczny "wychowanie bez porażek" Thomasa Gordona; Carla R. Rogersa koncepcja edukacji skoncentrowanej na uczniu; Pedagogika Gestalt; Ruch antypedagogiki; Czy koniec ery Gutenberga? Problemy pedagogiczne ery komputerowej; Koncepcja Ivana Illicha deskolaryzacji społeczeństwa; Poszukiwanie nowych strategii oświatowych; Kontrkultura; New Age - poszukiwanie nowej wizji życia; Pedagogika dialogu; Wychowanie i pedagogika w perspektywie hermeneutycznej; Postmodernistyczne nurty w pedagogice współczesnej; Współczesny nurt feminologiczny; Edukacja globalna - czy ideał wychowawczy XXI wieku?; Polska pedagogika i edukacja wobec demokratycznych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej