Transport i logistyka
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(97)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(73)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(76)
Autor
Gołembska Elżbieta (1946- )
(10)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(8)
Rydzkowski Włodzimierz
(6)
Blaik Piotr (1942- )
(5)
Andrzejczyk Paweł
(4)
Kordel Zdzisław (1950- )
(4)
Szymonik Andrzej (1952- )
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Ciesielski Marek (1949- )
(3)
Januła Eugeniusz
(3)
Krystek Ryszard (1941-2017)
(3)
Kuriata Andrzej
(3)
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Dziedzic Dorota
(2)
Fajfer Paweł
(2)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(2)
Gołembski Marcin
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Koliński Adam
(2)
Kompanowska Mieczysława
(2)
Konkołowicz-Pniewska Julia
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Laskowski Marek
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Neider Janusz (1947- )
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Rajczakowska Ewa
(2)
Rożej Anna
(2)
Stolarski Jarosław
(2)
Zadrożna Dorota
(2)
Ziółko Monika
(2)
Śliżewska Joanna
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Brauer Jakub
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Christopher Martin
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Dolmetsch Ralph
(1)
Domagała Joanna
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drewnowski Arkadiusz
(1)
Drozda Mariola
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Foltyński Marcin
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grala Dariusz
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Grzywacz Waldemar (1932-2020)
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Hajdul Marcin
(1)
Hecker Robert
(1)
Holland Peter
(1)
Hordyńska Małgorzata
(1)
Jałowiec Tomasz
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kautsch Adam
(1)
Kempny Danuta
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Kotowski Wojciech (1950- )
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Kubka Janina
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Leighton Patricia
(1)
Ligaj Magda
(1)
Lus Tomasz
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Majewski Jerzy (1952- )
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Maśniak Dorota
(1)
Michalski Konrad
(1)
Miler Ryszard
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Niestrój Krzysztof
(1)
Nowak Iwo
(1)
Nowosielski Tomasz
(1)
Ocicka Barbara
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Perkowska Aleksandra
(1)
Pietrzyk-Wiszowaty Katarzyna
(1)
Piotrowska Katarzyna
(1)
Pogorzelski Dariusz
(1)
Prochowski Leon (1944- )
(1)
Rokicki Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(97)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(3)
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(41)
Transport
(25)
Logistyka
(13)
Polityka transportowa
(13)
Przedsiębiorstwo transportowe
(13)
Łańcuch dostaw
(13)
Usługi logistyczne
(11)
Ekonomika transportu
(10)
Branża TSL
(9)
Obsługa klienta
(9)
Transport kolejowy
(9)
Unia Europejska (UE)
(9)
Gospodarka magazynowa
(8)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(8)
Transport międzynarodowy
(8)
Przedsiębiorstwo
(7)
Transport samochodowy
(7)
Zarządzanie
(7)
Gospodarka materiałowa
(6)
Magazynowanie
(6)
Polityka transportowa UE
(6)
Transport morski
(6)
Transport powietrzny
(6)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(5)
Spedycja
(5)
Transport wodny śródlądowy
(5)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(4)
Gospodarka odpadami
(4)
Magazyn
(4)
Marketing
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(4)
Transport drogowy
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Ekologistyka
(3)
Gospodarka narodowa
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Infrastruktura techniczna
(3)
Kolejnictwo
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Opakowania
(3)
Sieć dystrybucji
(3)
Transport towarowy
(3)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(3)
Ładunki
(3)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
Controlling
(2)
Drogi
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Infrastruktura kolejowa
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Komunikacja miejska
(2)
Logistyka miejska
(2)
Lotniska
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Porty
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Recykling
(2)
Ryzyko transportowe
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
System transportowy
(2)
Transport wewnętrzny
(2)
Wypadki drogowe
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
BHP
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
COVID-19
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Drogi wodne
(1)
Drogi wodne śródlądowe
(1)
E-logistyka
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Eksport
(1)
Euroregiony
(1)
Geopolityka
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Jakość usług
(1)
Kadry
(1)
Kaucja
(1)
Kontenerowce
(1)
Kontenery
(1)
Konwojowanie
(1)
Linie kolejowe
(1)
Logistycy
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
Temat: czas
2001-
(47)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Europa
(6)
Chiny
(1)
Kazachstan
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(47)
Monografia
(17)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(13)
Materiały pomocnicze
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2068)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1905)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1479)
Zarządzanie i marketing
(1249)
Edukacja i pedagogika
(751)
Transport i logistyka
(97)
Socjologia i społeczeństwo
(691)
Psychologia
(507)
Informatyka i technologie informacyjne
(333)
Medycyna i zdrowie
(307)
Media i komunikacja społeczna
(213)
Filozofia i etyka
(204)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(177)
Językoznawstwo
(177)
Matematyka
(108)
Nauka i badania
(86)
Kultura i sztuka
(69)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(30)
Religia i duchowość
(26)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Wybrane zagrożenia związane z nielegalnym transportem ludzi w aspekcie obowiązujących przepisów lotniczych; Rozdział 2. Kryteria oceny samochodów ciężarowych dla celów zakupu w przedsiębiorstwie; Rozdział 3. Model oceny procesu eksploatacji autobusów miejskich; Rozdział 4. Zagospodarowanie przestrzeni magazynowej i zastosowanie technologii determinantą bezpieczeństwa transportu wewnętrznego w magazynach; Rozdział 5. Wielowymiarowa analiza i ocena długości autostrad w Europie w latach 2008–2017 w aspekcie bezpieczeństwa transportu; Rozdział 6. Wykorzystanie zaleceń normy ISO 9001 podczas audytu i weryfikacji bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie logistycznym; Rozdział 7. Opakowania a bezpieczeństwo w transporcie drogowym; Rozdział 8. Metody testowe zachowania ładunku w transporcie; Rozdział 9. Odpowiedzialność za uszkodzenia ładunku spaletyzowanego w transporcie drogowym – regulacje prawne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
BHP w transporcie / Zdzisław Topolski. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. Stan prawny na dzień 1.03.2018. - Gdańsk : ODDK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, 2018. - 191, [1] s. : il. ; 24 cm.
Wprowadzenie; Rozdział 1. Transport ręczny 1.1. Normy dźwigania i przenoszenia ciężarów 1.1.1. Normy dla dorosłych mężczyzn i kobiet 1.1.2. Ochrona kobiet w ciąży i kobiet karmiących dziecko piersią 1.1.3. Ochrona młodocianych 1.2. Technika dźwigania i przenoszenia ciężarów 1.2.1. Zasady transportu materiałów gorących pylących i niebezpiecznych 1.2.2. Technika zespołowego przenoszenia ciężarów 1.2.3. Przenoszenie przedmiotów długich 1.2.4. Ręczny transport przedmiotów bardzo ciężkich i o dużych rozmiarach 1.2.5. Transport beczek 1.2.6. Transport taczką 1.2.7. Wózki bez szyn 1.2.8. Wózki na szynach 1.2.9. Podnoszenie ciężarów dźwignikami 1.2.10. Przemieszczanie ciężarów wciągarkami i wielokrążkami 1.3. Drogi transportowe 1.4. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie ręcznym i sposoby ochrony przed zagrożeniami Rozdział 2. Transport wewnątrzzakładowy mechaniczny 2.1. Przenośniki 2.2. Wózki jezdniowe z napędem silnikowym 2.2.1. Przewóz wózkami materiałów niebezpiecznych 2.2.2. Zagrożenia na stanowisku pracy kierowcy wózka i sposoby ochrony przed zagrożeniami 2.3. Dźwignice 2.3.1. Żurawie 2.3.2. Suwnice 2.3.3. Zawiesia budowlane 2.4. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie mechanicznym i sposoby ochrony przed zagrożeniami Rozdział 3. Transport kołowy 3.1. Ruch drogowy 3.2. Pojazdy 3.3. Bezpieczeństwo techniczne przy obsłudze i naprawie pojazdów 3.4. Zagrożenia na stanowisku pracy kierowcy i sposoby ochrony przed zagrożeniami Rozdział 4. Transport kolejowy 4.1. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego 4.2. Pojazdy kolejowe 4.3. Sposoby wykonywania pracy manewrowej 4.3.1. Bezpieczne szybkości jazd manewrowych 4.3.2. Hamowanie wagonów i zabezpieczanie wagonów przed zbiegnięciem 4.3.3. Praca manewrowa na bocznicy 4.4. Warunki szczególne wykonywania pracy manewrowej 4.4.1. Warunki przetaczania silnikowym pojazdem drogowym 4.4.2. Warunki przetaczania wagonów przeciągarką wagonową 4.4.3. Przetaczanie wagonów przy pomocy sił ludzkich 4.4.4. Warunki przetaczania wagonów załadowanych materiałami szczególnie niebezpiecznymi 4.4.5. Warunki wykonywania pracy manewrowej w okresie zimy 4.4.6. Warunki wykonywania manewrów przez przejazdy drogowo-kolejowe 4.5. Podstawowe wymogi bezpiecznej pracy pracowników związanych z ruchem taboru kolejowego 4.5.1. Stanowisko pracy manewrowego 4.5.2. Stanowisko pracy ustawiacza 4.5.3. Stanowisko pracy maszynisty 4.5.4. Stanowisko pracy rewidenta taboru 4.6. Ogólne zasady bezpieczeństwa pracy w obiektach przeglądowo-naprawczych 4.7. Ogólne zasady bezpieczeństwa podczas poruszania się po torach 4.8. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie kolejowym i sposoby ochrony przed zagrożeniami Rozdział 5. Transport w budownictwie 5.1. Pracownicy zatrudnieni przy obsłudze maszyn używanych w budownictwie 5.1.1. Stanowisko pracy operatora spycharki 5.1.2. Stanowisko pracy operatora koparki 5.1.3. Stanowisko pracy operatora ładowarki 5.2. Warunki techniczne dla pojazdów silnikowych poruszających się po drogach publicznych 5.3. Zasady bezpieczeństwa pracy przy naprawie, konserwacji oraz obsłudze technicznej sprzętu ciężkiego 5.4. Zagrożenia na stanowisku pracy transportowców w budownictwie i sposoby ochrony przed zagrożeniami Rozdział 6. Transport materiałów niebezpiecznych 6.1. Transport drogowy materiałów niebezpiecznych 6.1.1. Wymogi bezpieczeństwa dla pojazdów z materiałami niebezpiecznymi 6.1.2. Zasady bezpieczeństwa prac ładunkowych z materiałami niebezpiecznymi 6.1.3. Podstawowe wymogi bezpiecznej pracy kierowcy i pracowników zatrudnionych przy przewozie 6.2. Transport kolejowy materiałów niebezpiecznych 6.3. Zasady znakowania jednostek transportowych 6.4. Postępowanie w razie awarii 6.4.1. Postępowanie kierowcy pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne - w razie awarii 6.4.2. Czynności podejmowane w razie wypadku lub incydentu, podczas przewozu towarów niebezpiecznych (instrukcje pisemne zgodne z RID) 6.5. Zagrożenia na stanowisku pracy w transporcie materiałów niebezpiecznych i sposoby ochrony przed zagrożeniami; Wykaz ważniejszych aktów prawnych; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Podstawy handlu elektronicznego, 3. Aplikacje sieciowe, 4. Zaopatrzenie. 5. Sytemy Desktop Purchasing, 6. Podsumowanie i perspektywy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologistyka i zagospodarowanie odpadów / Małgorzata Hordyńska. - Gliwice : Politechnika Śląska, 2017. - 220, [4] s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wstęp; 1. Unijne cele w zakresie gospodarowania odpadami 1.1. Podstawy prawne gospodarki odpadami 1.2. Nowe wymogi i umocowania prawne 1.3. Ekologiczne aspekty polityki transportowej Unii Europejskiej 2. Logistyka zagospodarowania odpadów 2.1. Przekrojowe funkcje współczesnej logistyki i ekologistyki 2.2. Teoria zarządzania logistycznego 2.3. Systemowe zarządzanie ekologistyczne 2.4. Technologie informatyczne w przepływach zwrotnych 2.5. Logistycznie zintegrowany system gospodarki odpadami 2.6. Bilans ekologiczny 2.7. Koszty systemu logistycznego odpadów 2.8. Projektowanie systemu logistycznego 2.9. Recykling 3. Gospodarka odpadami 3.1. Podstawowe pojęcia związane z gospodarką odpadami 3.2. Ustawowe regulacje gospodarki odpadami 3.3. Skala problemu odpadów w Polsce 3.4. Krajowy plan gospodarki odpadami (KPGO) 4. Przykłady wybranych rozwiązań ekologistycznych 4.1. Recykling w logistycznym systemie Polski (LSP) 4.2. System zagospodarowania odpadów niebezpiecznych na przykładzie grupy kapitałowej Stalprodukt ZGH Bolesław w Bukownie 4.3. Zagospodarowanie odpadów hutniczych ze szczególnym uwzględnieniem odpadów z procesów odlewniczych 4.4. Odpady szklane 4.5. Odpady budowlane 4.6. Problematyka odpadów na przykładzie województwa śląskiego; Zakończenie; Bibliografia: Załącznik 1. Karta Ewidencji Odpadu; Załącznik 2. Karta Przekazania Odpadu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Logistyka międzynarodowa w internacjonalizacji zarządzania, 2. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką międzynarodową, 3. Logistyka międzynarodowaw praktyce polskich przedsiębiorstw, wyniki badań, 4. Swobody gospodarcze oraz polityka celna, transportowa i wobec MSP według Traktatu Wspólnot Europejskich a zmiany warunków obsługi logistycznej, 5. Polski rynek TSL po wejściu do Unii Europejskiej, 6. Uwarunkowania i kierunki rozowju logistyki europejskiej, 7. Logistyka w polityce gospodarczej wybrnaych państw, 8. Społeczno-kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Infrastruktura transportu jako podstawa życia społeczno-gospodarczego: Istota infrastruktury transportu; Infrastruktura a rozwój gospodarczy; Infrastruktura transportu a środowisko; Współczesne tendencje w rozwoju infrastruktury transportu. II. Europejska infrastruktura transportu na świetle współczesnych wyzwań: Stan europejskiej infrastruktury transportu; Proces ujednolicania europejskiej infrastruktury transportu; Zrównoważony rozwój transportu; Finansowanie infrastruktury transportu w Unii Europejskiej. III. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce: Stan infrastruktury transportu w Polsce; Kierunki i priorytety rozwoju infrastruktury transportu; Finansowanie rozwoju infrastruktury transportu w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Infrastruktura transportu jako podstawa rozwoju społeczno-gospodarczego. Rozdział 1. Istota infrastruktury transportu: 1.1. Pojęcie infrastruktury; 1.2. Specyfika infrastruktury transportu; 1.3. Znaczenie czasu w procesie rozwoju współczesnej infrastruktury transportu. Rozdział 2. Infrastruktura transportu a rozwój gospodarczy: 2.1. Współzależność w rozwoju infrastruktury transportu; 2.2. Infrastruktura transportu a rozwój regionalny i międzynarodowa integracja; 2.3. Wielozadaniowość infrastruktury transportu wodnego śródlądowego; 2.4. Bariery w rozwoju infrastruktury transportu. Rozdział 3. Infrastruktura transportu a środowisko: 3.1. Oddziaływanie infrastruktury transportu na środowisko; 3.2. Infrastruktura a koszty zewnętrzne transportu; 3.3. Sposoby zmniejszania degradacyjnego wpływu infrastruktury transportu na środowisko; Rozdział 4. Efektywność i finansowanie inwestycji infrastrukturalnych: 4.1. Rachunek ekonomicznej efektywności inwestycji infrastrukturalnych; 4.2. Horyzont czasowy, stopa dyskontowa, wartość rezydualna; 4.3. Analiza opłacalności i ryzyka inwestycji infrastrukturalnych; 4.4. Metody i instrumenty finansowania. Część II. Infrastruktura transportu w Europie w świetle współczesnych wyzwań. Rozdział 5. Stan europejskiej infrastruktury transportu: 5.1. Współczesne wyzwania wobec transportu; 5.2. Struktura gałęziowa systemów transportowych; 5.3. Problem zróżnicowania europejskiej infrastruktury transportowej. Rozdział 6. Proces ujednolicenia europejskiej infrastruktury transportu: 6.1. Transeuropejskie sieci transportowe; 6.2. Korytarze transportowe; 6.3. Inteligentne systemy transportowe. Rozdział 7. Infrastruktura w zrównoważonym rozwoju transportu: 7.1. Wspieranie rozwoju infrastruktury transportu kombinowanego; 7.2. Rozwój sieci szybkich kolei pasażerskich; 7.3. Rozwój śródlądowych dróg wodnych; 7.4. Rozwój infrastruktury paliw alternatywnych. Rozdział 8. Współczesne tendencje w rozwoju infrastruktury transportu: 8.1. Infrastrukturalne uwarunkowania integracji gałęzi transportu; 8.2. Rozwój stałych połączeń sieci transportowych; 8.3. Architektoniczne walory infrastruktury transportu. Część III. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce. Rozdział 9. Stan infrastruktury transportu w Polsce: 9.1. Ocena polityki rozwoju infrastruktury transportu w Polsce; 9.2. Stan infrastruktury liniowej transportu w świetle standardów unijnych; 9.3. Stan infrastruktury punktowej. Rozdział 10. Skutki dotychczasowego rozwoju infrastruktury transportu w Polsce: 10.1. Kongestia na drogach i jej skutki społeczno-ekonomiczne; 10.2. Dostępność transportowa regionów; 10.3. Bezpieczeństwo w transporcie; 10.4. Wpływ infrastruktury na konkurencyjność portów morskich. Rozdział 11. Kierunki i priorytety rozwoju infrastruktury transportu: 11.1. Infrastruktura drogowa; 11.2. Infrastruktura kolejowa; 11.3. Śródlądowe drogi wodne; 11.4. Infrastruktura punktowa. Rozdział 12. Aspekty ekonomiczne rozwoju i funkcjonowania infrastruktury transportu w Polsce: 12.1. Źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu w Polsce; 12.2. Wykorzystanie funduszy unijnych na infrastrukturę; 12.3. Opłaty za korzystanie z infrastruktury transportu. Spis tabel; Spis rysunków; Akty prawne i ważniejsze dokumenty urzędowe; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria bezpieczeństwa systemów logistycznych / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 353 s. : il., wykresy ; 23 cm.
Wstęp; 1. System logistyczny 1.1. Istota systemu logistycznego 1.2. Współdziałanie systemów logistycznych 1.3. Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa systemów logistycznych 2. Determinanty funkcjonowania zarządzania bezpieczeństwem systemu logistycznego 2.1. Bezpieczeństwo systemu logistycznego i zarządzanie nim 2.2. Zarządzanie progresywne 2.3. Zarządzanie konserwatywne 2.4. Zarządzanie ryzykiem w systemach logistycznych 3. Bezpieczeństwo systemów logistycznych w wymogach i normach międzynarodowych 3.1. System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw – ISO 28000:2007 3.2. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności – ISO 26000:2010 3.3. System Zarządzania Ciągłością Działania – ISO 22301:2012 3.4. System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości – SQAS (Safety and Quality Assessment System) 3.5. Inicjatywy Bezpieczeństwa Kontenerowego – CSI (Container Security Initiative) 3.6. Bezpieczeństwo łańcuchów dostaw przed terroryzmem w wymogach C-TAPT (Customs-Trade Partnership Against Terrorism) 3.7. Certyfikaty TAPA (Technology Asset Protection Association) 3.8 .Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego – ISPS (International Ship and Port Facility Security Code) 3.9. Zaawansowane informacje o ładunku ACI (Advanced Cargo Information) 3.10. Upoważniony podmiot gospodarczy – AEO (Authorised Economic Operator) 3.11. Zarządzanie ryzykiem – ISO 31000:2009 3.12. Zarządzanie ryzykiem w korporacji – COSO 3.13. Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – ISO/IEC 27001 4. Bezpieczeństwo transportu samochodowego, kolejowego, kontenerowego, wewnętrznego 4.1. Uwarunkowania wpływające na bezpieczeństwo transportu 4.2. Bezpieczeństwa w transporcie samochodowym 4.3. Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym 4.4. Bezpieczeństwo przewozów kontenerowych 4.5. Bezpieczeństwo w transporcie wewnętrznym 5. Bezpieczeństwo wybranych systemów logistycznych 5.1. Bezpieczeństwo gospodarki magazynowej 5.2. Zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego 5.3. Ekologistyka w bezpieczeństwie środowiska naturalnego 5.4. Logistyka imprez masowych 6. Bezpieczeństwo strumienia informacji 6.1. Istota ochrony informacji 6.2. Zagrożenia 6.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji 7. Technologie informatyczne w zarządzaniu bezpieczeństwem systemów logistycznych 7.1. Informatyczne wspomaganie 7.2. Automatyczna identyfikacja 7.3. Elektroniczna wymiana danych 7.4. Telematyka 8. Bezpieczeństwo a koszty logistyczne 8.1. Koszty logistyczne 8.2. Proces pozyskiwania sprzętu 8.3. Eksploatacja sprzętu 8.4. Koszty eksploatacji sprzętu 8.5. Redukcja kosztów 9. Model zarządzania bezpieczeństwem logistycznym 9.1. Modelowanie systemowe w zarządzaniu i logistyce 9.2. Wybiórcza analiza wyników badań i ich graficzne przedstawienie 9.3. Model zarządzania bezpieczeństwem systemów logistycznych (MZBSL); Zakończenie; Bibliografia; Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy o logistyce / red. Elżbieta Gołembska. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2002. - 321, [1] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
1. Istota logistyki. Podstawowe pojęcia, 2. Produkt logistyczny. Sterowanie zapasami, 3. Magazynowanie i obsługa zapasów, 4. Transport w logistyce, 5. Przestrzenna konfiguracja sieci logistycznej, 6. Informatyzacja zarządzania logistycznego, 7. Zarządzanie logistyczne w produkcji, 8. Logistyka dystrybucji, 9. Zarządzanie logistyczne usługami, 10. Eurologistyka, 11. Logistyka globalna, 12. Logistyka miejska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Glosariusz terminów i wykaz skrótów (akronimów); Rozdział 1. Geneza procesów konteneryzacji w wymianie międzynarodowej 1.1. Przedkontenerowe jednostki ładunkowe w transporcie i wynalezienie kontenera 1.2. Implikacje spowodowane wprowadzeniem kontenerów w gospodarce światowej 1.3. Determinanty rozwoju konteneryzacji na świecie ze szczególnym uwzględnieniem transportu morskiego Rozdział 2. Kontener jako jednostka ładunkowa 2.1. Definicja i zasady normalizacji kontenerów 2.2. Konstrukcja kontenerów 2.3. Rodzaje kontenerów (systematyka kontenerów) Rozdział 3. Kontenerowy System Transportowy i wielogałęziowe systemy transportu 3.1. Pojęcie Kontenerowego Systemu Transportowego 3.2. Modalne systemy transportu kontenerów 3.3. Wielomodalne (międzygałęziowe) systemy transportu kontenerów 3.4. Systemowe regulacje prawne w krajowym i międzynarodowym obrocie kontenerowym Rozdział 4. Rozwój światowej floty kontenerowców 4.1. Rodzaje statków do przewozu kontenerów 4.2. Wielkości i struktura światowej floty kontenerowej 4.3. Wpływ pandemii Covid-19 na światową flotę kontenerową i perspektywy jej wykorzystania 4.4. Najwięksi światowi operatorzy kontenerowi w transporcie morskim 4.5. Charakterystyka wybranych armatorów kontenerowych 4.6. Majątek, kapitał, przychody i koszty wybranego armatora kontenerowego - Hapag-Lloyd Rozdział 5. Wielkość i struktura geograficzna międzynarodowych przewozów kontenerowych w transporcie morskim 5.1. Światowy park kontenerów stosowanych w transporcie morskim 5.2. Podatność ładunków na konteneryzację w międzynarodowym obrocie towarowym 5.3. Rozmiary i kierunki globalnych przewozów kontenerowych drogą morską 5.4. Wielkość i struktura geograficzna globalnego obrotu kontenerowego w portach morskich 5.5. Puste kontenery w międzynarodowym handlu morskim (repozycja) Rozdział 6. Rola portowych terminali kontenerowych w morskim obrocie kontenerowym 6.1. Pojęcie terminala kontenerowego 6.2. Suche porty 6.3. Depoty kontenerowe 6.4. Charakterystyka morskich terminali kontenerowych 6.5. Wybrani globalni operatorzy morskich terminali kontenerowych 6.6. Majątek, kapitał, koszty i przychody terminala kontenerowego na przykładzie grupy Eurokai Rozdział 7. Organizacyjne i techniczne uwarunkowania funkcjonowania portowych terminali kontenerowych 7.1. Modele funkcjonowania portowych terminali kontenerowych 7.2. Czynniki determinujące terminalowe operacje obsługi kontenerów 7.3. Infrastruktura i suprastruktura terminalowa 7.4. Usługi oferowane przez portowe terminale kontenerowe Rozdział 8. Koszty transportu i przeładunku kontenerów w międzynarodowym transporcie morskim 8.1. Podział kosztów transportu i przeładunku kontenerów między eksportera i importera 8.2. Opłaty portowe związane z korzystaniem przez morskich przewoźników kontenerowych z portów i terminali kontenerowych 8.3. Opłaty agencji celnych w ramach procedur celnych przy przewozie towarów w kontenerach 8.4. Stawki frachtowe w morskich przewozach kontenerów 8.5. Opłaty za usługi terminali kontenerowych naliczane eksporterom i importerom skonteneryzowanych towarów 8.6. Indeksy w morskim obrocie kontenerowym Rozdział 9. Dokumenty w międzynarodowym transporcie morskim 9.1. Umowa bukingowa i lista bukingowa 9.2. Morski list przewozowy - Seawaybill 9.3. Konosament liniowy 9.4. Konosament bezpośredni, multimodalny i FIATA 9.5. Umowa o udostępnienie przestrzeni ładunkowej - Slothire 9.6. Rola konosamentu w rozliczeniach międzynarodowych za pomocą akredytywy dokumentowej 9.7. Manifest ładunkowy - Ship cargo manifest Rozdział 10. Ubezpieczenie kontenerów i statków w żegludze morskiej 10.1. Przesłanki ubezpieczania kontenerów, ładunków i kontenerowców 10.2. Ubezpieczenie statków 10.3. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej związanej z eksploatacją statku 10.4. Ubezpieczenia cargo Rozdział 11. Technologie informacyjno-informatyczne (telematyczne) w zarządzaniu procesami konteneryzacji transportu morskiego 11.1. Zadania i architektura systemów telematyki w zarządzaniu procesami konteneryzacji 11.2. Systemy monitoringu kontenerowych jednostek ładunkowych w transporcie morskim 11.3. Systemy ładunkowe w kontenerowym transporcie morskim (klasy vessel planning) 11.4. Systemy terminalowe kontenerowego transportu morskiego (klasy TOS) 11.5. Systemy dostępowe do terminalowego systemu operacyjnego dla gestorów ładunków (system dostępowy dla spedytorów, system awizacji, OCR); Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyczna obsługa klienta : metody ilościowe / Sabina Kauf, Agnieszka Tłuczak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2018. - 226, [2] s. : rys., tab., wykresy, wzory ; 24 cm.
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Pojęcie i istota logistycznej obsługi klienta 1.1. Pojęcie logistycznej obsługi klienta 1.2. Identyfikacja kluczowych elementów obsługi klienta 1.3. Logistyczna obsługa klienta a segmentacja rynku 1.4. Logistyczna obsługa klienta a jego zadowolenie ROZDZIAŁ 2. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania koncepcji obsługi klienta 2.1. Jakość obsługi klienta jako warunek jego zadowolenia i lojalności 2.2. Mierniki i wskaźniki poziomu obsługi klienta 2.3. Analiza ABC/XYZ oraz krzywa Lorenza w określaniu optymalnego poziomu obsługi klienta 2.4. Tajemniczy klient w badaniach poziomu zadowolenia klienta z obsługi logistycznej ROZDZIAŁ 3. Pomiar zadowolenia klienta z poziomu obsługi logistycznej 3.1. Pomiar jako metoda gromadzenia danych 3.2. Wiarygodność pomiaru jako warunek użyteczności danych 3.3. Dobór próby badawczej w badaniach poziomu obsługi klienta ROZDZIAŁ 4. Badania ankietowe jako metoda pomiaru poziomu satysfakcji klienta 4.1. Cel, tezy, hipotezy i założenia w badaniach zadowolenia klienta z obsługi logistycznej 4.2. Zadania i formy ankietowego badania poziomu obsługi logistycznej 4.3. Rodzaje pytań kwestionariuszowych i zasady ich formułowania 4.4. Skalowanie jednowymiarowe i jego wykorzystanie w ocenie satysfakcji klienta ROZDZIAŁ 5. Wykorzystanie metod statystycznych w identyfikacji parametrów obsługi klienta 5.1. Miary oceny skali zjawiska i ich interpretacja 5.2. Miary rozproszenia i ich interpretacja 5.3. Analiza korelacji w ocenie zależności potrzeb klientów 5.4. Wybrane metody wnioskowania statystycznego ROZDZIAŁ 6. Wybrane metody analizy zależności w ocenie zadowolenia klienta 6.1. Tabele wielodzielcze jako podstawa grupowania klientów 6.2. Badanie zależności między jakościowymi charakterystykami obsługi klienta 6.3. Stosunki korelacyjne oraz korelacja krzywoliniowa ROZDZIAŁ 7. Podstawowe metody analizy preferencji klienta względem obsługi logistycznej 7.1. Wykorzystanie regresji logistycznej w interpretacji wyników z pomiaru ilościowego 7.2. Analiza czynnikowa i jej zastosowanie w badaniu zależności między elementami obsługi a zadowoleniem klienta 7.3. Skalowanie wielowymiarowe i analiza conjoint 7.4. Analiza PROFIT i jej wykorzystanie w budowie mapy percepcji parametrów obsługi klienta ROZDZIAŁ 8. Ilościowe instrumenty pomiaru poziomu logistycznej obsługi klienta 8.1. Wskaźnik CSI jako narzędzie pomiaru zadowolenia klienta 8.2. Wykorzystanie metody SERVQUAL do oceny jakości obsługi logistycznej 8.3. Metoda incydentów krytycznych i odchyleń jako źródło wiedzy o wymaganiach klienta względem obsługi logistycznej; Słownik pojęć; Spis rysunków; Spis tabel; Bibliografia; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658./.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658./.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Logistyczna obsługa klientów w kontekście literaturowym 1.1. Zakres definicyjny logistycznej obsługi klienta 1.2. Teoretyczne podstawy logistycznej obsługi klienta 1.2.1. Paradygmat sieciowy w logistycznej obsłudze klienta 1.2.2. Kapitał społeczny a logistyczna obsługa klienta 1.2.3. Implikacje ekonomii behawioralnej w logistycznej obsłudze klienta 1.3. Elementy logistycznej obsługi klienta 1.4. Mierniki i wskaźniki obsługi klienta 1.5. Koszty logistycznej obsługi klienta 2. Istota, formy i rozwój handlu elektronicznego 2.1. Początki handlu elektronicznego 2.2. Zakres definicyjny handlu elektronicznego 2.3. Rozwój handlu elektronicznego w Polsce i na świecie 2.4. Modele obsługi logistycznej w handlu elektronicznym 2.5. Regulacje prawne handlu elektronicznego 2.6. Handel hybrydowy wyzwaniem dla kanału elektronicznego 3. Podmioty wzorcowe branży "odzież i obuwie" funkcjonujące w internecie - studium jakościowe 3.1. Cele i kryteria doboru podmiotów do badań jakościowych 3.2. Sklep odzieżowy Ąnswear.com 3.3. Największa oferta obuwia - eobuwie.pl 3.4. Więcej niż aukcje -Allegro.pl 4. Metodologia badań logistycznej obsługi klienta 4.1. Charakter zrealizowanych badań 4.2. Dobór próby do badań 4.3. Narzędzia analizy statystycznej 5. Logistyczna obsługa e-klienta - badania empiryczne 5.1. Zróżnicowanie pokoleniowe klientów handlu elektronicznego 5.2. Logistyczna obsługa e-klienta na europejskim rynku 5.3. Postrzeganie przez klienta logistycznej obsługi w handlu elektronicznym 5.4. Czynniki kształtujące logistyczną obsługę klienta handlu elektronicznego; Zakończenie; Aneks; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; CZĘŚĆ I. ISTOTA I ROZWÓJ LOGISTYKI Rozdział 1. Pojęcie i rys historyczny rozwoju logistyki 1.1. Pojęcie logistyki 1.2. Wybrane ważniejsze punkty rozwoju logistyki w ujęciu historycznym 1.3. Etapy rozwoju współczesnej logistyki 1.4. Przyczyny rozwoju logistyki Rozdział 2. Pozycja logistyki polskiej w Europie i na świecie 2.1. Znaczenie logistyki w wykorzystaniu zasobów i w tworzeniu Produktu Krajowego Brutto 2.2. Główni uczestnicy sektora logistyki w Polsce 2.3. Miejsce Polski w działalności logistycznej na tle wybranych państw europejskich 2.4. Poziom obsługi logistycznej w Polsce na tle wybranych państw Europy Środkowej, Wschodniej i Północnej 2.5. Ocena pozycji Polski w poziomie usług działań logistycznych na świecie CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE OBSZARY DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH Rozdział 3. Magazyny i ich wyposażenie 3.1. Pojęcie magazynu i czynności w ramach magazynowania 3.2. Rodzaje magazynów 3.3. Wyposażenie magazynów 3.4. Nowoczesne rodzaje wyposażenia magazynów 3.5. Opakowania i jednostki ładunkowe 3.4. Centra magazynowe i logistyczne Rozdział 4. Zarządzanie magazynem 4.1. Funkcje magazynów w systemie logistycznym 4.2. Stanowiska pracy i odpowiedzialność w magazynie 4.3. Organizacja procesów magazynowych Rozdział 5. Sterowanie zapasami 5.1. Definicja zapasu i zarządzania zapasami 5.2. Przyczyny utrzymywania zapasów 5.3. Klasyfikacja zapasów według metody ABC/XYZ 5.4. Metody sterowania zapasami 5.5. Wielkość dostawy bazująca na Ekonomicznej Wielkości Zamówienia Rozdział 6. Transport wewnętrzny – Tomasz Rokicki 6.1. Pojęcie transportu wewnętrznego i jego rodzaje 6.2. Rodzaje środków transportu wewnętrznego 6.3. Przepływ informacji w transporcie wewnętrznym Rozdział 7. Transport zewnętrzny – Tomasz Rokicki 7.1. Pojęcie transportu 7.2. Znaczenie i funkcje transportu 7.3. Proces transportowy 7.4. Klasyfikacje transportu 7.5. Charakterystyka gałęzi transportu 7.6. Struktura gałęziowa transportu Rozdział 8. Infrastruktura transportu 8.1. Infrastruktura transportu samochodowego 8.2. Infrastruktura transportu kolejowego 8.3. Infrastruktura transportu wodnego 8.4. Infrastruktura transportu intermodalnego 8.5. Infrastruktura transportu lotniczego Rozdział 9. Opakowania 9.1. Opakowania – rys historyczny 9.2. Opakowanie − definicja 9.3. Funkcje opakowań 9.4. Znakowanie opakowań 9.5. Rodzaje opakowań występujących w transporcie 9.6. Łańcuch logistyczny opakowań 9.7. Racjonalizacja użytkowania opakowań i poużytkowych odpadów opakowaniowych Rozdział 10. Systemy informatyczne w logistyce 10.1. Podstawowe pojęcia z zakresu informatyki ekonomicznej 10.2. Logistyczny system informacyjny i jego elementy 10.3. Geneza i funkcje systemów informatycznych w logistyce 10.4. Podział systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne 10.5. Systemy do zarządzania magazynem (WMS) 10.6. Systemy realizacji produkcji (MES) 10.7. Systemy do zarządzania transportem (TMS) 10.8. Systemy zintegrowane (ERP) 10.9. Główne kierunki rozwoju systemów informatycznych w logistyce CZĘŚĆ III. LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE Rozdział 11. Logistyka zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji 11.1. Wstęp 11.2. Logistyka według faz w przedsiębiorstwie 11.3. Logistyka zaopatrzenia 11.4. Logistyka produkcji 11.5. Logistyka dystrybucji Rozdział 12. Logistyka usług 12.1. Różnice między produktem materialnym i usługą istotne z punktu widzenia logistyki 12.2. Charakterystyka systemu logistycznego dla usług 12.3. System wsparcia logistycznego dla usług 12.4. Zastosowanie koncepcji logistyki w sektorach usług Rozdział 13. Koncepcje zarządzania w logistyce 13.1. Zarządzanie logistyczne jako koncepcja zarządzania w logistyce 13.2. Procesowe koncepcje zarządzania w logistyce 13.3. Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) 13.4. Just in Time, Kanban i VMI jako metody zarządzania przepływami produktów w przedsiębiorstwach 13.5. Lean Management Rozdział 14. Dojrzałość procesów logistycznych 14.1. Wprowadzenie 14.2. Geneza koncepcji dojrzałości 14.3. Istota i definicje modelu dojrzałości 14.4. Model dojrzałości jako narzędzie zarządzania 14.5. Modele dojrzałości procesowej 14.6. Modele dojrzałości projektowej 14.7. Modele dojrzałości logistycznej Rozdział 15. Rachunek kosztów logistyki 15.1. Definiowanie kosztów logistyki 15.2. Funkcje rachunku kosztów logistyki 15.3. Istota rachunku kosztów działań 15.4. Nowoczesne koncepcje rachunku kosztów logistyki Rozdział 16. Ekonomika transportu 16.1. Pojęcie ekonomiki transportu i jej zakres 16.2. Mierniki produkcji usług transportowych 16.3. Popyt i podaż usług transportowych 16.4. Usługi spedycyjne 16.5. Koszty i ceny w transporcie Rozdział 17. Marketing w logistyce 17.1. Marketing i relacje z klientami 17.2. Segmentacja i podstawy marketingu mix 17.3. Marketing międzynarodowy i badania marketingowe Rozdział 18. Ubezpieczenia i prawo w logistyce 18.1. Pojęcie ubezpieczenia 18.2. Odpowiedzialność cywilna spedytora i przewoźnika 18.3. Rodzaje ubezpieczeń szczególnie przydatnych w logistyce 18.4. Ubezpieczenie CARGO 18.5. Prawo w logistyce Rozdział 19. Transport i magazynowanie towarów niebezpiecznych 19.1. Definicja i właściwości towarów niebezpiecznych 19.2. Pakowanie i oznakowanie towarów niebezpiecznych 19.3. Uwarunkowania prawno-technologiczne przewozu towarów niebezpiecznych 19.4. Uwarunkowania prawno-technologiczne magazynowania towarów niebezpiecznych 19.5. Zasady pracy w magazynach towarów niebezpiecznych 19.6. Środki ochrony indywidualnej dla pracowników magazynu towarów niebezpiecznych 19.7. Postępowanie w sytuacjach awaryjnych Rozdział 20. BHP w logistyce 20.1. Wprowadzenie 20.2. Koszty BHP w działalności logistycznej 20.3. Transport wewnątrzzakładowy a wymogi BHP 20.4. Użytkowanie wózków jezdniowych 20.5. Oznakowanie dróg 20.6. Ruch pieszych na terenie zakładu 20.7. Transport ręczny 20.8. Drogi ewakuacyjne i pożarowe oraz utrzymanie porządku Rozdział 21. Specyfika wyceny przedsiębiorstwa logistycznego 21.1. Metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w perspektywie wyceny firmy logistycznej 21.2. Zakres i rola dokumentacji finansowej w wycenie przedsiębiorstwa logistycznego 21.3. Metody szacowania wartości przedsiębiorstw a wycena firmy logistycznej CZĘŚĆ IV. PROJEKTOWANIE I FUNKCJONOWANIE SIECI ORAZ SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH Rozdział 22. Systemy logistyczne 22.1. Definiowanie systemów logistycznych 22.2. Cechy i rodzaje systemów logistycznych 22.3. Struktura systemów logistycznych 22.4. Ocena systemów logistycznych Rozdział 23. Projektowanie systemów logistycznych 23.1. Ogólne zasady projektowania systemów logistycznych 23.2. Uwarunkowania, płaszczyzny i kluczowe elementy projektowanego systemu logistycznego 23.3. Procedura projektowania systemu logistycznego 23.4. Formułowanie zadania logistycznego 23.5. Kształtowanie systemu logistycznego 23.6. Wymiarowanie systemu logistycznego 23.7. Ocena rozwiązań projektowych Rozdział 24. Łańcuchy dostaw i ich rola 24.1. Definicje łańcucha dostaw i zarządzania łańcuchem dostaw 24.2. Fazy rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.3. Czynniki sprzyjające rozwojowi koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.4. Strategie łańcuchów dostaw 24.5. Technologie informatyczne wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw CZĘŚĆ V. METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PODEJMOWANIE DECYZJI LOGISTYCZNYCH Rozdział 25. Technologie informacyjne w logistyce 25.1. Znaczenie informacji i technologii informacyjnych 25.2. System GS1 i kody kreskowe 25.3. Zastosowanie systemów GPS w logistyce Rozdział 26. Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce 26.1. Technologie towarzyszące systemom transakcyjnym logistyki 26.2. Aplikacje mobilne do zarządzania zleceniami 26.3. Platformy usług przewozowych (giełdy transportowe) 26.4. Rozwiązania telematyczne w transporcie 26.5. Traceability w łańcuchu dostaw 26.6. Systemy do zarządzania obiegiem dokumentów 26.7. Systemy informowania kierownictwa (MIS) w logistyce 26.8. Systemy wsparcia decyzji (DSS) w logistyce 26.9. Systemy zarządzania wiedzą (eksperckie) w logistyce 26.10. Główne kierunki rozwoju zastosowań informatycznych w logistyce Rozdział 27. Badania operacyjne i teoria optymalizacji 27.1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań operacyjnych i teorii optymalizacji 27.2. Elementy sytuacji decyzyjnej 27.3. Problem plecakowy 27.4. Zagadnienie transportowe 27.5. Problem komiwojażera CZĘŚĆ VI. WSPÓŁCZESNE KIERUNKI ROZWOJU LOGISTYKI Rozdział 28. Logistyka międzynarodowa 28.1. Pojęcie logistyki międzynarodowej 28.2. Specyfika logistyki międzynarodowej 28.3. Przyczyny rozwoju logistyki międzynarodowej 28.4. Podmioty logistyki międzynarodowej 28.5. Metody zarządzania w logistyce międzynarodowej Rozdział 29. E-handel 29.1. Biznes elektroniczny 29.2. Handel elektroniczny w logistyce 29.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego Rozdział 30. Logistyka zwrotna 30.1. Pojęcie logistyki zwrotnej i rodzaje zwrotów w łańcuchach dostaw 30.2. Działania i procesy w logistyce zwrotnej 30.3. Recykling jako element logistyki zwrotnej 30.4. Korzyści z logistyki zwrotnej Rozdział 31. Logistyka miejska 31.1. Istota logistyki miejskiej 31.2. Cele i zadania logistyki miejskiej 31.3. Inteligentne miasta Rozdział 31. Agrologistyka 32.1. Pojęcie i zakres agrobiznesu 32.2. Miejsce rolnictwa i wybranych członów agrobiznesu w gospodarce 32.3. Pojęcie agrologistyki 32.4. Specyfika agrobiznesu jako miejsca zastosowania rozwiązań logistycznych 32.5. Pojęcie i cele zrównoważonego łańcucha żywnościowego 32.6. Typowy łańcuch dostaw w agrobiznesie 32.7. Przepływy zbóż jako przykład roślinnego łańcucha logistycznego 32.8. Rynek mleka jako przykład zwierzęcego łańcucha logistycznego 32.9. Rola zimnych łańcuchów dostaw w agrologistyce 32.10. Tendencje zmian w agrologistyce Rozdział 33. Rynek usług logistycznych 33.1. Usługi logistyczne, ich formy i rodzaje 33.2. Systematyka rynku usług logistycznych 33.3. Branża TSL 33.4. Popyt na usługi logistyczne i zachowania nabywców 33.5. Ceny usług logistycznych Rozdział 34. Logistyka w okresie P4.0 34.1. Megatrendy i ich rola w rozwoju ludzkości 34.2. Rys historyczny rozwoju społeczno-gospodarczego 34.3. Ważniejsze elementy ery Przemysł 4.0 34.4. Przemysł 4.0 a logistyka; Literatura; Wykaz wybranych skrótów stosowanych w logistyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka / Radosław Śliwka, Wojciech Rokicki, Tomasz Lus. - Wyd. 1 - dodruk 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - 151, [1]1 s. : il. ; 21 cm.
(Casebook : studia przypadków prezentujące wybrane problemy z firm rozwiązane na podstawie rzeczywistych danych)
Wstęp; 1. Jak zredukować koszty dystrybucji poprzez zwiększenie wypełnienia pojazdów 2. Impuls do rozwoju, czyli jak usprawnić procesy magazynowe 3. Jak obniżyć poziom zapasów przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu obsługi klienta 4. Jak zapanować nad procesem prognozowania w firmie 5. Jak udrożnić przepływ i zmniejszyć ilość materiału w dziale produkcji oraz zwiększyć produktywność magazynu 6. Zwinna organizacja i zmotywowani pracownicy, czyli jak usprawnić procesy i opracować system premiowy w środowisku projektowym 7. Jak zbudować kulturę Lean Management w obszarze planowania wysyłek 8. Jak planować rozwój firmy na przykładzie uruchomienia nowego magazynu centralnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2017. - 400 s. : rys.; tab., wykresy ; 24 cm.
Od Autora; Rozdział 1. Istota i przewartościowania pojęcia logistyki 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania 1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki Rozdział 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce 2.1. Geneza oraz fazy i kierunki rozwoju logistyki 2.2. Czynniki determinujące rozwój logistyki — próba klasyfikacji i hierarchizacji 2.3. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich 2.4. Megatrendy i determinanty określające popyt i możliwości podaży w sferze/zakresie logistyki i usług logistycznych w świetle badań w Europie Zachodniej 2.5. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój logistyki w Polsce 2.6. Wizja rozwoju logistyki Rozdział 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki 3.2. Podstawowe zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki Rozdział 4. Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi — wstępna identyfikacja 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej Rozdział 5. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania 5.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu 5.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu 5.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów 5.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości 5.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie 5.6. Poziomy oraz sposoby analizy i oceny procesów logistycznych 5.7. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości 5.8. Proces cyrkulacji logistycznej Rozdział 6. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego 6.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego 6.2. Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych 6.3. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego — próba systematyki 6.4. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego 6.5. Koncepcja „nawigatora” zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach Rozdział 7. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 7.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego 7.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 7.3. Zakres i możliwości oddziaływania koncepcji zarządzania logistycznego na podstawowe sfery zarządzania w przedsiębiorstwie 7.4. Opcje strategiczne logistyki 7.5. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego 7.6. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego Rozdział 8. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jako przejaw integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami 8.1. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) 8.2. Modele integracji zarządzania łańcuchem dostaw 8.3. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw 8.4. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich 8.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM) Rozdział 9. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania 9.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem 9.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu 9.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) 9.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) 9.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) 9.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) 9.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) 9.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na oczekiwane efekty i sukces przedsiębiorstwa Rozdział 10. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie 10.1. Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logistyki w przedsiębiorstwie 10.2. Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie 10.3. Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie 10.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa w świetle badań i doświadczeń w krajach zachodnich Rozdział 11. Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki 11.1. Istota i kierunki racjonalizacji kosztów logistyki 11.2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki 11.3. Zadania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki 11.4. System rachunku kosztów procesów 11.5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki 11.6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich Rozdział 12. Podstawy systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządczym oraz logistyczne potencjały efektów i tworzenia wartości 12.1. Założenia systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządzania 12.2. Efektywność potencjalna logistyki w aspekcie zarządczym 12.3. Identyfikacja logistycznych potencjałów oczekiwanych efektów 12.4. Zakres wdrożenia koncepcji logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach zachodnich; Bibliografia; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 476 s. : rys.; tab. ; 24 cm.
1. Istota i przewartościowania pojęcia logistyki; 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce; 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki; 4. Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych; 5. Struktura procesów logistycznych i problem jej kształtowania; 6. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego; 7. Koncepcja logistycznie zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem; 8. Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jako przejaw integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami; 9. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania; 10. Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie; 11. Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki; 12. Podstawy systemowej koncepcji efektywności logistyki w aspekcie zarządczym oraz logistyczne potencjały efektów i tworzenia wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Logistyka - pojęcie i przesłanki rozwoju: Ocena teoretycznych koncepcji logistyki; Podstawowe fazy i kierunki rozwoju logistyki; Determinanty rozwoju i wzrostu znaczenia logistyki. R.2 Nowoczesna koncepcja logistyki: Istota nowoczesnej koncepcji logistyki; Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki; Podstawowe zasady nowoczesnej koncepcji logistyki. R.3 Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych: Podejście systemowe jako podstawa interpretacji procesów logistycznych; Podstawowe kryteria klasyfikacji systemów logistycznych; Powiązania między systemami logistycznymi- wstępna identyfikacja; Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych. R.4 Proces zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem Istota i funkcje (zadania) procesu zarządzania logistycznego; Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych; Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego- próba systematyki; Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego; Zarządzanie łańcuchem dostaw. R.5 Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem: Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego; Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem; Opcje strategiczne logi styki; Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego; Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego. R.6 Logistyka a inne koncepcje zarządzania: Uwagi wstępne; Integracja logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Logistyka a Lean Management; Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością; Logistyka a komputerowo zintegrowane wytwarzanie. R.7 Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie: Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logi styki w przedsiębiorstwie; Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie; Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie; Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstw w świetle badań i doświadczeń krajów Europy Zachodniej i USA. R.8 Logistyka jako determinanta efektywności: Systemowa formuła efektywności logistyki; Efekty strategiczne logistyki i ich determinanty; Zakres wdrożenia logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach Europy Zachodniej. Uwagi: wydanie II obejmuje dodatkowo: R.1 Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania: 1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zarządzaniu zintegrowanym, 2. Pojęcie procesu i jego podstawowe elementy, 3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów - ujęcie ogólne, 4. Próba identyfikacji i klasyfikacji procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i działalności rynkowej, 5. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości, 6. Proces cyrkulacji logistycznej. R.2 logistyka i inne przekrojowe koncepcje zarządzania
: 1. Uwagi wstępne, 2 .Koncepcja zintegrowanego zarządzania logistyczno-marketingowego, 3. Logistyka z zarządzanie wyszczuplające (LM), 4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM), 5. Logistyka a zarządzanie czasem (TBM), 6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ERC), 7. Logistyka a komputerowo zintegrowane wytwarzanie (CIM), 8. Integracja i wdrażanie przekrojowo zorientowanych koncepcji i instrumentów zarządzania w aspekcie wpływu na sukcesy przedsiębiorstw R. 3 Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki : 1. Istota i kerunki racjonalizacji kosztów logistyki, 2. Zagadnienie wyodrębnienia i identyfikacji kosztów logistyki, 3.adania, zakres i przekroje rachunku kosztów logistyki, 4. System rachunku kosztów procesów, 5. Target costing jako instrument rynkowo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki, 6. Tendencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świetle badań w krajach zachodnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Logistyka - pojęcie i przesłanki rozwoju: Ocena teoretycznych koncepcji logistyki; Podstawowe fazy i kierunki rozwoju logistyki; Determinanty rozwoju i wzrostu znaczenia logistyki. R.2 Nowoczesna koncepcja logistyki: Istota nowoczesnej koncepcji logistyki; Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki; Podstawowe zasady nowoczesnej koncepcji logistyki. R.3 Identyfikacja i kształtowanie systemów logistycznych: Podejście systemowe jako podstawa interpretacji procesów logistycznych; Podstawowe kryteria klasyfikacji systemów logistycznych; Powiązania między systemami logistycznymi- wstępna identyfikacja; Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych. R.4 Proces zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem Istota i funkcje (zadania) procesu zarządzania logistycznego; Kompleksowość logistycznych sytuacji decyzyjnych; Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego- próba systematyki; Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego; Zarządzanie łańcuchem dostaw. R.5 Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem: Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania strategicznych funkcji zarządzania logistycznego; Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem; Opcje strategiczne logi styki; Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego; Proces logistycznie zorientowanego zarządzania operacyjnego. R.6 Logistyka a inne koncepcje zarządzania: Uwagi wstępne; Integracja logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Logistyka a Lean Management; Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością; Logistyka a komputerowo zintegrowane wytwarzanie. R.7 Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie: Podstawowe koncepcje i zasady kształtowania organizacji logi styki w przedsiębiorstwie; Czynniki wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie; Formy organizacyjne logistyki w przedsiębiorstwie; Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstw w świetle badań i doświadczeń krajów Europy Zachodniej i USA. R.8 Logistyka jako determinanta efektywności: Systemowa formuła efektywności logistyki; Efekty strategiczne logistyki i ich determinanty; Zakres wdrożenia logistyki w przedsiębiorstwie a poziom efektywności w świetle badań w krajach Europy Zachodniej. Uwagi: wydanie II obejmuje dodatkowo: R.1 Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania: 1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zarządzaniu zintegrowanym, 2. Pojęcie procesu i jego podstawowe elementy, 3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów - ujęcie ogólne, 4. Próba identyfikacji i klasyfikacji procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i działalności rynkowej, 5. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości, 6. Proces cyrkulacji logistycznej. R.2 logistyka i inne przekrojowe koncepcje zarządzania : 1.Uwagi wstępne, 2.Koncepcja zintegrowanego zarzą dzania logistyczno-marketingowego, 3.Logistyka z zarzą dzanie wyszczuplające (LM), 4.Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM), 5.Logistyka a zarządzanie czasem (TBM), 6.Logistyka a efektywna obsługa klienta (ERC), 7.Logistyka a komputerowo zintegrowane wytwarza nie (CIM), 8.Integracja i wdrażanie przekrojowo zorien towanych koncepcji i instrumentów zarządzania w aspe kcie wpływu na sukcesy przedsiębiorstw R.3 Problemy identyfikacji i racjonalizacji struktury kosztów logistyki : 1.Istota i kerunki racjonalizacji kosztów logistyki, 2.Zagadnienie wyodrębnienia i ident yfikacji kosztów logistyki, 3.Zadania, zakres i prze kroje rachunku kosztów logistyki, 4.System rachunku ko sztów procesów, 5.Target costing jako instrument rynko wo zorientowanego zarządzania kosztami logistyki, 6.Te ndencje rozwojowe i struktura kosztów logistyki w świe tle badań w krajach zachodnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych 1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych 2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych 2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych – podstawy teoretyczne 2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw 3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach – przegląd badań empirycznych 3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa 3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – wyniki badań empirycznych 4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014–2016 4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych; Podsumowanie; Bibliografia; Załącznik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej