Form of Work
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(11)
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(11)
Author
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Podgórska-Rykała Joanna
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Cichy Diana
(1)
Detyna Beata
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Francik Kamila
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Juchnowicz Marta
(1)
Kempa Ewa
(1)
Klimek Jan
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Mycielska Maria
(1)
Okręglicka Małgorzata
(1)
Olejniczak-Szuster Katarzyna
(1)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(1)
Porvazník Ján
(1)
Pudło Mariusz
(1)
Pędziwiatr Ewelina
(1)
Rożnowski Bohdan
(1)
Shypulina Yuliia
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Stolarska Agnieszka
(1)
Stolarska Elżbieta
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Sulich Adam
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Trojanowski Tomasz
(1)
Turek Dariusz
(1)
Widera Wiktor
(1)
Wierzbicki Zbigniew R
(1)
Wolniak Radosław
(1)
Ćwik Bogdan
(1)
Łukasik Katarzyna
(1)
Ściborek Zbigniew
(1)
Żelazko Beata
(1)
Żukowska Joanna
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Subject
Kultura organizacyjna
(13)
Przedsiębiorstwo
(3)
Zarządzanie
(3)
Kadry
(2)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Administracja
(1)
BPMS (informat.)
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpzieczeństwo informacyjne
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia prawa
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Globalizacja
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieruchomości
(1)
Oceny pracowników
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Policja
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia pracy
(1)
Płaca minimalna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Równowaga ekonomiczna
(1)
Sektor publiczny
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zarządzanie partycypacyjne
(1)
Zarządzanie publiczne
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(6)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Azja
(1)
Katowice
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
13 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-20564-5
Wprowadzenie; 1. Wykonywanie pracy jako klucz do zrozumienia efektów organizacyjnych 1.1. Wykonywanie pracy jako przedmiot badań na gruncie nauk o zarządzaniu 1.2. Problematyka wykonywania pracy - przegląd wybranych podejść badawczych 1.3. Wykonywanie pracy jako konstrukt wielowymiarowy 1.3A. Behawioralny wymiar wykonywania pracy 1.4. Wykonywanie pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 1.5. Wykonywanie pracy a efektywność, wydajność i produktywność pracy Rozdział 2. Organizacyjny kontekst wykonywania pracy 2.1. Uwarunkowania wykonywania pracy - refleksje wprowadzające 2.2. Wewnętrzny kontekst organizacyjny jako pryzmat do wyjaśniania procesów wykonywania pracy 2.3. Cechy destruktywnego kontekstu organizacyjnego - konceptualizacja modelu teoretycznego 3. Mechanizm tłumaczący oddziaływanie destruktywnego kontekstu organizacyjnego na wykonywanie pracy 3.1. Teoretyczne perspektywy tłumaczenia związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy 3.2. Rola postaw pracowniczych w wyjaśnianiu związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a procesami wykonywania pracy 3.3. Postawy wobec pracy jako mediator relacji pomiędzy destruktywnym kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 4. Założenia, cele i strategia badania wykonywania pracy w destruktywnym kontekście organizacji 4.1. Cele, problemy badawcze i ich uzasadnienie 4.2. Założenia dotyczące testowania modelu teoretycznego 4.3. Przyjęta strategia badawcza 4.4. Metodyka analizy danych i procedury kontroli jakości badań 5. Wykonywanie pracy - charakterystyka zjawiska w perspektywie badań własnych 5.1. Cele badania i problemy badawcze 5.2. Metoda i przebieg badania 5.3. Postrzeganie wykonywania pracy - wyniki badania jakościowego FGI 5.4. Estymacja modelu wykonywania pracy - wyniki badania ilościowego 6. Zasoby organizacyjne i indywidualne a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 1 6.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 6.2. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 6.3. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 7. Klimat pracy i przywództwo a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 2 7.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 7.2. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 7.3. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 8. Wnioski z badań i rekomendacje praktyczne w zakresie wiedzy o efektach zawodowych pracowników funkcjonujących w destruktywnych kontekstach organizacyjnych 8.1. Wnioski z badań w kontekście dotychczasowej wiedzy o efektach zawodowych 8.2. Rekomendacje praktyczne dla zarządzania pracownikami; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; ANEKSY; Aneks 1. Scenariusz wywiadu FGI z ekspertami ZZL. Aneks 2. Scenariusz wywiadu IDI z pracownikami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7814-765-7
Wprowadzenie Rozdział 1. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 1.1. Geneza wirtualności 1.2. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 1.3. Pomiar wirtualności Rozdział 2. E-kultura jako forma kultury organizacyjnej – ujęcie teoretyczno-metodyczne 2.1. Kultura organizacyjna – definicje i wymiary 2.2. E-kultura – istota i charakterystyka 2.3. Wymiary e-kultury Rozdział 3. Metodyka badania e-kultury 3.1. Struktura procesu badawczego 3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych wirtualności i e-kultury Rozdział 4. Model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 4.1. Empiryczna weryfikacja modelu e-kultury 4.2. Analiza związków wirtualności z e-kulturą 4.3. Wnioski z interpretacji związków wirtualności z poszczególnymi wymiarami e-kultury na podstawie wyników wnioskowania statystycznego Rozdział 5. Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze – badania jakościowe 5.1. Wywiad jakościowy 5.2. Raport z wywiadów jakościowych 5.3. Interpretacja wywiadów jakościowych na temat praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze 5.4. Wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury 5.5. Słabe strony e-kultury Rozdział 6. Wnioski i rekomendacje; Załącznik; Studium przypadku praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze w wybranej organizacji; Bibliografia; Streszczenia; Wykaz tabel; Wykaz wykresów i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Etyczność funkcjonariusza policji / Juliusz Piwowarski. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 222 s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-908-1
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Wprowadzenie w tematykę pracy i przyjęta metodologia. Rozdział 2. Miejsce etyki w dzisiejszej rzeczywistości społecznej. Rozdział 3. Etyczność policyjna z perspektywy etyki administracji. Rozdział 4. Etyczność funkcjonariusza polskiej policji: geneza i pola zagrożeń. Rozdział 5. Idee a świat społeczny. Implementacja idei poprzez trening psychologiczny. Rozdział 6. Wybrane elementy socjologii i filozofii prawa. Rozdział 7. Teoria zarządzania: wartości a kultura organizacyjna. Rozdział 8. Idealna biurokracja Maxa Webera i jej krytyka u Krzysztofa Mertona. Rozdział 9. Niektóre dalekowschodnie wątki kultury bezpieczeństwa w dobie globalizacji. Zakończenie. Wnioski i postulaty. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 17 (1 egz.)
Book
In basket
(Metody i Techniki Zarządzania)
ISBN: 978-83-7930-739-5
1. Podstawy teoretyczne zarządzania publicznego: Współczesne tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu; Zarządzanie publiczne jako teoria i praktyka; 2. Metody i techniki zarządzania publicznego: Publiczne zarządzanie strategiczne; Zarządzanie jakością w organizacjach publicznych; Zarządzanie programami i projektami publicznymi; Kultura organizacji publicznej; 7. Nowoczesne przywództwo w organizacjach publicznych; Zarządzanie partycypacyjne; 3. Dobre praktyki zarządzania publicznego: Transformacja uczelni publicznych na przykładzie wybranych metod zarządzania jakością kształcenia; Diagnozowanie kultury organizacyjnej w podmiocie leczniczym- studium szpitala publicznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-7526-681-8
Cz.I Relacje kultury organizacyjnej i zarządzania kapitałem ludzkim: Relacja kultura organizacyjna a funkcja personalna. Rozważania systemowe; Kultura adhokracji a instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi; relację między kulturą organizacyjna a kapitałem intelektualnym - spojrzenie z perspektywy interesariuszy; Wpływ czynników kulturowych na pomiar kapitału ludzkiego; Cz.II Kulturowe wyzwania wobec zarządzania kapitałe ludzkim: Zarządzania różnorodnością kulturową; Postawy wobec różnorodności - uwarunkowania, próba typologii, implikacje; Implementacja zmian w przedsiębiorstwie a zmiany kultury organizacyjnej; Niezamierzone konsekwencje prokonsumenckiej kultury usług - wyzwanie dla ZZL; Kultura organizacyjna jako determinanta działań społecznie odpowiedzialnych; Zrozumieć pokolenie Y - wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; Autodefinicje tożsamościowe pracowników wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach; Postawy młodzieży a pożądane cechy jej przyszłej pracy - na podstawie badań sondażowych studentów zarządzania. Cz.III Emocjonalne aspekty zarządzania kapitałem ludzkim: Duchowy wymiar zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura zaufania wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim; Satysfakcja z pracy w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Dualizm polskiej kultury narodowej w praktyce organizacyjnej korporacji międzynarodowych w Polsce; Cz.IV Wpływ kultury organizacyjnej na instrumentarium ZKL: Rola strategii zatrudnienia w kształtowaniu kultury współczesnej organizacji - wybrane aspekty; Możliwości wykorzystania narzędzi ZZL do kształtowania optymalnej kultury organizacyjnej w zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw w Polsce; Zależności pomiędzy nieformalnymi politykami rekrutacji i selekcji a efektywnością organizacji. Moderująca rola wdrukowanych zasad socjalistycznych; Kultura organizacyjna podstawą formowania partycypacji pracowniczej w organizacjach; Uwarunkowania socjokulturowe pracy zespołowej; Kulturowe determinanty innowacyjności przedsiębiorstwa; Kulturowe uwarunkowania sposobów komunikowania się w organizacjach - priorytety i zaniedbania; Cz.V Systemy motywacyjne w realiach kulturowych: Wpływ kultury organizacyjnej na zmiany systemu motywowania. Doświadczenia badawcze; Kulturowe uwarunkowania systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego; Różnice kulturowe w zakresie motywowania - na podstawie analizy motywatorów w dwóch firmach: duńskiej i polskiej; Systemy wynagradzania a cechy kultury organizacyjnej; Wewnętrzna sprawiedliwość czy zewnętrzna konkurencyjność jako dylemat polityki płac (z uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych); Cz.VI Kulturowe determinanty organizacji rozwoju zawodowego: Wpływ kultury organizacyjnej na budowę programów rozwoju kompetencji w organizacji; Kulturowe uwarunkowania rozwoju zawodowego pracowników przedsiębiorstw; Szkolenia jako narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Adaptacja rozwoju kariery do kultury organizacyjnej; Strategie rozwoju kariery zawodowej polskich emigrantów w Londynie - raport z badań Polish Psychologists" Club; Kultura kraju pochodzenia kapitału jako determinanta systemu okresowych ocen pracowników w bankach z udziałem kapitał zagranicznego; Zmiana kultury organizacyjnej poprzez coaching utalentowanego pracowników; Tworzenie kultury organizacyjnej wspierającej zarządzanie talentami w organizacji; CZ.VII Menedżerowie wobec wyzwań kulturowych: Kultura organizacyjna a kreatywność pracowników; Kompetencje przedsiębiorcy a internacjonalizacja działalności jego przedsiębiorstwa - case research; Rola menedżerów-ekspatriantów w transferze praktyk ZZL w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy; Współczesny menedżer HR w zarządzaniu przedsiębiorstwem wielokulturowym; Cz.VIII Specyfika kultur organizacyjnych: Uwarunkowania kulturowe zarządzania kapitałem ludzkim w Korpusie Służby Cywilnej (KSC); Próba diagnozy kultury organizacyjnej przedsiębiorstw w województwie śląskim w świetle wyników badań; Kwestionariusz ankiety "Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7789-320-3
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7462-374-2
1. Kwestie terminologiczne; 2. Implikacje warunków funkcjonowania organizacji publicznych; 3. Konsekwencje dla personelu; 4. Właściwie zmotywowany personel siłą organizacji; 5. Motywowanie a przywództwo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15301-4
1. Kompetencje i luka kompetencyjna organizacji 2. Wymagania rynku globalnego 3. Lokalne przedsiębiorstwa na rynkach globalnych 4. Kompetencje menedżerskie i kultura organizacyjna a luka kompetencyjna 5. Luka kompetencyjna w procesie tworzenia i implementacji strategii przedsiębiorstwa 6. Wpływ luki kompetencyjnej na osiąganie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej 7. Luka kompetencyjna a równowaga organizacji 8. Rola wiedzy we współczesnym zarządzaniu 9. Kapitał intelektualny a luka kompetencyjna 10. Kapitał relacyjny w identyfikowaniu luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 11. Zarządzanie relacjami z klientem a luka kompetencyjna 12. Poziom innowacyjności przedsiębiorstw jako skutek luki kompetencyjnej 13. Luka kompetencyjna w strukturach kapitałowych 14. Metody i sposoby identyfikowania luki kompetencyjnej 15. Studium przypadków 16. Pragmatyka identyfikacji i likwidacji luki kompetencyjnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-958731-8-8
1. Zmiana myślenia o organizacji 1.1. Zmiana otoczenia 1.2. Zmiana potrzeb i oczekiwać pracowników 1.3. Zmiana świadomości organizacyjnej 2. Dlaczego kultura ma znaczenie 2.1. Zainteresowanie kulturą w biznesie 2.2. Co to jest kultura organizacyjna 2.3. Kultura a klimat organizacyjny 2.4. Wpływ na wyniki 3. Powody transformacji kulturowej 3.1. Główne powody na świecie 3.2. Jak to wyglądało w Polsce? 3.3. Stopień zaangażowania zarządu 4. Początek procesu zarządzania kulturą 4.1. Na czym polega proces zarządzania kulturą organizacyjną? 4.2. Ustalenie kierunku – misja, wizja i filozofia zarządzania 4.3. Wartości 4.4. Zespół projektowy 4.5. Ustalenie profilu kultury pożądanej 4.6. Praktyczne kroki projektu 4.7 Komunikacja w organizacji 5. Diagnoza kultury obecnej 5.1. Dlaczego diagnoza jest ważna? 5.2. Podejście jakościowe a ilościowe 5.3. Podejście ilościowe 5.4. Dołączenie badan klimatu 6. Analiza luki kulturowej 6.1. Kluczowe wnioski 6.2. Kogo włączyć w interpretację profilu kultury obecnej? 6.3. Ustalenie priorytetów 6.4. Ustatenie pierwszych projektów 7. Kluczowe czynniki zmiany 7.1. Gdzie szukać przyczyn obecnego profile kultury 7.2. Usuwanie barier organizacyjnych. 7.3. Czynniki sukcesu zmiany kulturowej 7.4. Przykładowe działania firm w Polsce. 8. Zmiana myślenia liderów.. 8.1. Wpływ liderów na kulturę organizacji 8.2. Badania wpływu liderów na kulturę 8.3. Proces zmiany indywidualnej liderów.. 8.4. Badania 360 oparte na wartościach 9. Sukcesy i porażki 9.1. Ryzyko, koszty i monitorowanie efektów 9.2. Co „zabija” zarządzanie kulturą? 9.3. Zakończenie lub początek; Dodatek. Doświadczenia kulturowe kilku firm w Polsce; ORBIS S.A.; Bank Gospodarstwa Krajowego; Unity Group; Bank Credit Agricole; Epilog – Kultura w kryzysie; Opis 12 stylów kultury mierzonych przez OCI; Najczęściej zadawane pytania; Wykaz źródeł.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / red. nauk. Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XXI, [1], 590 s. : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
ISBN: 978-83-01-21177-6
Wstęp Część I. Historia psychologii biznesu 1. Między dociekaniem i manipulacją. zarys historii związków psychologii i biznesu 1.1. Geneza relacji psychologia – biznes 1.2. Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu 1.3. Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce Część II. Kwestie etyczne 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR 2.1. Podstawowe wartości etyczne 2.2. Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania 2.3. Kto decyduje o metodach diagnozy? 2.4. Kto może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? 2.5. Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? 2.6. Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? 2.7. Podsumowanie Część III. Kwestie metodologiczne 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji 3.1. Wstęp 3.2. Czym jest diagnozowanie? 3.3. Metody badawcze w psychologii biznesu 3.4. Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji 3.5. W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji 4.1. Zamiast wstępu – ostrzeżenie 4.2. Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne 4.3. Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej 4.4. Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi 4.5. Zakończenie: naukowość i poezja 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników 5.1. Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech 5.2. Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne 5.2.1. Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy 5.3. Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości 5.4. Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością 5.5. Podsumowanie Część IV. Kariera zawodowa 6. Wzory karier i ich rozwój 6.1. Wstęp 6.2. Klasyczne teorie kariery 6.3. Współczesne teorie kariery 6.4. Wzory kariery 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy 7.1. Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii 7.2. Specyfika uczenia się w organizacji 7.3. Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy 7.4. Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy 8. zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika 8.1. Wstęp 8.2. Istota i aspekty utraty pracy 8.3. Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia 8.4. Powrót do pracy 8.5. Podsumowanie 9. Psychologia przedsiębiorczości 9.1. Wstęp 9.2. Czym jest przedsiębiorczość? 9.3. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Część V. Psychologia pracy 10. Praca ludzka i jej analiza 10.1. Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji 10.2. Pojęcie pracy 10.3. Znaczenie pracy 10.4. Rodzaje pracy 10.5. Analiza pracy 10.6. Zastosowanie analizy pracy 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania 11.1. Błędy w pracy jako problem społeczny 11.2. Błędy i ich rodzaje w procesie pracy 11.3. Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona 11.4. Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy 11.5. Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów 11.6. Odziaływanie z perspektywy systemowej 12. Proces doboru personelu: procedury i metody 12.1. Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania 12.2. Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych 12.3. Poszukiwanie kandydatów 12.4. Metody używane do badania kandydatów 12.5. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków 12.6. Podsumowanie 13. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników 13.1. Wstęp 13.2. Efektywność zawodowa 13.3. Funkcje i cele ocen pracowniczych 13.4. Problem trafności ocen pracowniczych 13.5. Wprowadzanie systemów ocen w organizacji 13.6. Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników 13.7. Rola informacji zwrotnych 13.8. Nowe trendy w ocenianiu pracy Część VI. Organizacja 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników 14.1. Wstęp 14.2. Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? 14.3. Metafory organizacji 14.4. Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej 14.5. Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologiczna 15.1. Wstęp 15.2. Europejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja 15.3. Czym jest „kultura”? 15.4. Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy 15.5. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny 16.1. Wstęp 16.2. Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego 16.3. Badanie kultury i klimatu organizacyjnego 16.4. Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki 17. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania 17.1. Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? 17.2. Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? 17.3. Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości 17.4. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji 17.5. Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu 18.1. Wstęp 18.2. Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 18.3. Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce 18.4. Sposoby ujęcia i obszary CSR 18.5. Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja 18.6. Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR 18.7. Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze 19. Przywództwo w organizacji 19.1. Wstęp 19.2. Przywództwo a kierowanie 19.3. Teorie cech 19.4. Teorie zachowań 19.5. Zależnościowe modele kierowania 19.6. Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa 19.7. Przywództwo charyzmatyczne 19.8. Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa 19.9. Przywództwo autentyczne 19.10. Przywództwo współdzielone 19.11. Przywództwo służebne 19.12. Przywództwo piątego stopnia 19.13. Koncepcje przywództwa dla biznesu 19.14. Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa 19.15. Związki przywództwa z dobrostanem pracowników 19.16. Czasopisma dotyczące przywództwa 19.17. Centra badań nad przywództwem 20. Komunikacja w organizacji 20.1. Wstęp 20.2. Tradycje w teoriach komunikacji 20.3. Komunikacja w zespołach 20.4. Przyszłe kierunki badań 21. Zespół pracowniczy 21.1. Wstęp 21.2. Pojęcie zespołu 21.3. Czynniki funkcjonowania zespołu 21.4. Klasyczne modele efektywności zespołu 21.5. Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu 21.6. Tradycyjne formy współpracy zespołowej 21.7. Multizespołowość 21.8. Nowe struktury zespołowe 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji 22.1. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego 22.2. Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele 22.3. Innowacyjność jako właściwość pracownika 22.4. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów 22.5. Innowacyjność a kontekst organizacyjny 22.6. Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej 23.1. Wstęp 23.2. Globalne trendy w zmianie charakteru pracy 23.3. Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian 23.4. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę Część VII. Człowiek w organizacji 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji 24.1. Wstęp 24.2. Koncepcja kontraktu psychologicznego 24.3. Właściwości kontraktu psychologicznego 24.4. Treść kontraktu psychologicznego 24.5. Wyznaczniki treści kontraktu psychologicznego 24.6. Naruszenie i złamanie kontraktu psychologicznego 24.7. Konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego 24.8. Kontrakt psychologiczny w przyszłości: nierozstrzygnięte pytania 25. zachowania organizacyjne „poza rolą” 25.1. Wstęp 25.2. Definicja zachowań „poza rolą” i ich cechy osiowe 25.3. Typologia organizacyjnych zachowań „poza rolą” 25.4. Typologie zachowań kontrproduktywnych 25.5. Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” 25.6. Teorie odwetowe 25.7. Model stresory – emocje 25.8. Problemy metodologiczne 26. Motywacja do pracy 26.1. Wstęp 26.2. Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze 26.3. Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji 27. Dobrostan zawodowy 27.1. Wstęp 27.2. Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy 27.3. Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy 27.4. Podsumowanie Część VIII. Psychologia konsumpcji 28. Psychologia zachowań konsumenckich 28.1. Wstęp 28.2. Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii 28.3. Psychologiczne aspekty posiadania 28.4. Psychologiczne aspekty oddziaływania marki 28.5. Relacja konsument – marka 28.6. Konsumpcja na pokaz 29. Psychologia w marketingu 29.1. Wstęp 29.2. Modele zachowań konsumentów 29.3. Zastosowanie psychologii w polityce produktowej 29.4. Zastosowanie psychologii w polityce cenowej 29.5. Zastosowanie psychologii w dystrybucji 29.6. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-455-6
1. Doskonalenie zarządzania jakością w organizacjach; 2. TQL w procesie skutecznego zarządzania jakością; 3. Kulturowe aspekty funkcjonowania projakościowej organizacji; 4. Doskonalenie zarządzania jakością w świetle badań empirycznych; 5. Kształtowanie projakościowej organizacji w zmieniającym się otoczeniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65,01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-65682-94-9
Zawiera: Wpływ wspólnych wartości na zjawisko izomorfizmu organizacyjnego; Proinnowacyjne kierunki zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Koncepcja budowania marki firmy rodzinnej na przykładzie Ciche International Trade & Investment; Selected clustering problems; Hotel brand image and loyalty of customers; Komunikacja w organizacji jako element wzrostu konkurencyjności; Wybrane aspekty kultury organizacyjnej miarą odpowiedzialnego zarządzania; Rola kapitału ludzkiego w organizacjach pozarządowych na przykładzie Fundacji Mozaika; The importance of theories that have emerged on a practical business basis for science - questions and dilemmas; Budżet samorządowy jako prawno-finansowy instrument polityki na rzecz równości; Obrót nieruchomościami w wybranych miastach w Polsce - makroekonomiczne determinanty wielkości sprzedaży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 2/2018)
Zawiera: Scientific examination and valuation of holistic managerial competence; Innovation culture as the basis for innovative environment of the enterprise; Innowacyjne produkty i usługi w polskiej bankowości; Financial risk in the contemporary environment of enterprises; Wdrożenie koncepcji „szczupłego” zarządzania w szkole wyższej; „Rodzinny znaczy godny zaufania” - przedsiębiorstwa rodzinne w opinii polskich konsumentów; Talent jako element potencjału organizacji XXI wieku; Istota kapitału relacyjnego - ujęcie empiryczne oraz dalsze kierunki badań; Big data jako narzędzie zarządzania procesem budowania społeczeństwa idealnego; Wynagrodzenie i zatrudnienie w mikroprzedsiębiorstwach; Integralne oceny równowagi makroekonomicznej na przykładzie polskiej gospodarki; Analiza założeń teorii uwarunkowań sytuacyjnych w kontekście zarządzania projektem europejskim; Change or continuation? Long-term city management on the example of local development strategy of Katowice; Zastosowanie chmury obliczeniowej dla potrzeb systemów BPMS; Chosen aspects of it resources security in sme sector enterprises - results of the research; Koncepcja modelu zagrożenia w systemach ostrzegających organizację; Recenzja książki: D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again