Form of Work
Książki
(24)
Status
only on-site
(22)
available
(9)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(22)
Author
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(4)
Gierula Marian
(2)
Akopow Aleksandr
(1)
Amirow Walerij
(1)
Baran Beata
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borski Maciej (1975 - )
(1)
Braun Juliusz
(1)
Chmielarz-Grochal Anna
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Faktorowicz Aleksandr
(1)
Fras Janina
(1)
Gałązka Wiesław
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Hofman Iwona
(1)
Hołubko Wiktor
(1)
Jachimowski Marek
(1)
Jakubowicz Karol
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Korniłowa Jewgienija
(1)
Kostur Krystian
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Lesińska Magdalena
(1)
Lityński Adam
(1)
Maciejewska Katarzyna
(1)
Magoska Maria
(1)
Majewski Kamil
(1)
Matuszczyk Kamil
(1)
Melnik Galina
(1)
Mich Włodzimierz
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Minczewska-Przeczek Anna
(1)
Moll Tomasz
(1)
Myl Małgorzata
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Noga Adam
(1)
Nowak Krystian
(1)
Oniszczuk Zbigniew
(1)
Ostaszewskij Aleksandr
(1)
Pawska Małgorzata
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Pudło-Jaremek Anna
(1)
Radecki Gabriel
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Rott Dariusz
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Sasińska-Klas Teresa
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Storowskij Dmitrij
(1)
Sułkowski Jarosław
(1)
Szewczyk Marcin K
(1)
Szpila Grzegorz
(1)
Słapczyński Tomasz
(1)
Wielopolska-Szymura Mirosława
(1)
Winnijczuk Anna
(1)
Wszołek Michał
(1)
Zrałek Jacek
(1)
Łuczynskij Jurij
(1)
Śladkowska Ewa
(1)
Żuk Piotr
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(19)
Country
Poland
(24)
Language
Polish
(24)
Subject
Środki masowego przekazu
(22)
Polityka
(9)
Komunikacja polityczna
(5)
Marketing polityczny
(4)
Polska
(4)
Prasa (wydawnictwa)
(3)
Telewizja
(3)
Wybory parlamentarne
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Opinia publiczna
(2)
Wolność słowa
(2)
Wybory
(2)
Wybory prezydenckie
(2)
Wybory samorządowe
(2)
Apelacja
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bezrobocie
(1)
Cenzura
(1)
Czasopisma
(1)
Decentralizacja (adm.)
(1)
Decyzje administracyjne
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Demokracja
(1)
Demokracja pośrednia
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziennikarze
(1)
Geologia
(1)
Globalizacja
(1)
Górnictwo
(1)
Integracja europejska
(1)
Język polski
(1)
Kamoania wyborcza
(1)
Kampania Wyborcza
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Karty płatnicze
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Mandat radnego
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Opłata eksploatacyjna za wydobywanie kopalin
(1)
Partie polityczne
(1)
Pełnomocnictwo i przedstawicielstwo
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo wyborcze
(1)
Propaganda
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Public relations
(1)
Radiofonia
(1)
Reklama
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Rzecznik praw dziecka
(1)
Siła robocza
(1)
Skargi i zażalenia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Spółki handlowe
(1)
Spółki komandytowe
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Telewizja Polska
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Układ z Schengen (1985)
(1)
Wolność prasy
(1)
Wybory do Parlamentu Europejskiego
(1)
Władza
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zażalenie (prawo)
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Subject: time
1989-
(7)
2001-0
(1)
Subject: place
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Irlandia
(1)
Norwegia
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
40 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-76-7
1. Dajcie sensację na pierwszą stronę!, 2. Gołąbki niepokoju, 3. Chodzenie po wodzie i po kruchym lodzie, czyli autorutety morlane i medialne, 4. Wielka Parady-bitka, 5. Nijakie billboardy - dlaczego Partia demokratyczna na tak kiepski marketing, 6. Krajobraz po bitwie. Notatki robocze po wyborach 2005, 7. Pola mały, 8. Od lidera do zera. Czy polscy politycy niszczą swój wizerunek?, 9. Kadzidło polityczne, 10. Krajobraz przed bitwą. Sun Zi a wybory
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Kluczowe problemy gospodarki)
ISBN: 83-88700-00-6
1.W poszukiwaniu nowego modelu tworzenia w Polsce nowych miejsc pracy, 2.Jak stworzyć 250 miejsc pracy, eksportować 90% produkcji i zdobyć 50% rynku europejskiego oraz 30% rynku światowego? Doświadczenia z Bieszczad, 3.Jak stworzyć firmę nowych technologii, partnera biznesowego dla wielu banków polskich i zagranicznych? Doświadczenia z Rzeszowa, 4.Rządowe programy tworzenia nowych miejsc pracy, 5.Wpływ zwiększenia elastyczności rynku pracy na tworzeni nowych miejsc pracy, 6.Wpływ polityki gospodarczej na tworzeni nowych miejsc pracy, 7.Koniunktura gospodarza a zatrudnienia w warunkach integracji europejskiej i globalizacji, 8.Powrót do tradycyjnych metod, 9.Elastyczność zatrudnienia w ujęciu sektorowym i regionalnym w Polsce, 10.Zdynamizowanie eksportu jako źródło tworzenia nowych miejsc pracy, 11.Wpływ polityki monetarnej i fiskalnej na kształtowanie bezrobocia w Polsce w okresie transformacji (1991-2001), 12.Rola wyższych uczelni na rynku pracy, 13.Rola edukacji w przygotowaniu nowego podejścia do tworzenia i poszukiwania w Polsce nowych miejsc pracy, 14.Rola mediów w propagowaniu nowego podejścia do tworzenia i poszukiwania w Polsce nowych miejsc pracy, 15.Rynek pracy w Polsce w okresie transformacji ustrojowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Język a komunikacja ; 17)
ISBN: 978-83-925728-4-8
I. Zagadnienia ogólne: Konsiliencja, czyli o porozumieniu między naukami w trzecim tysiącleciu; Nazywanie emocji u młodych dorosłych użytkowników języka; Ikoniczność w gramatyce generatywnej; Minimalizm a polska terminologia językoznawcza; Struktura językowa narracyjnych gier fabularnych; Językowa i wizualna reprezentacja stereotypu (rekonesans badawczy); Porażka komunikacyjna i jej pragmatyczne uwarunkowania. II. Odmiany i rejestry języka: Odmiany polszczyzny, typy tekstów, rodzaje komunikacji: Rozmowa studentów - komunikat ekspresji i rytuału; O socjolekcie "komórkowców" (na przykładzie wariantów wyrażenia puścić komuś sygnał); Paralele zmian kolokacji w stylu publicystycznym i struktury potocznego obrazu świata; Wpływ reklamy na językowe zachowania dzieci i młodzieży; Analiza dyskursu CB radio: profesjolekt kierowców TIR-ów. Studium pilotażowe; O kilku strategiach dyskursowych w rozmowie handlowej; Funkcja języka W w języku sportu - próba analizy; Interakcyjność elektronicznych gatunków mowy: przykład internetowego dyskursu naukowego; Charakterystyka genologiczna i stylistyczna ulotki medycznej; Gatunkowa odrębność konsultacji lekarskiej w świetle wybranych nurtów genologii lingwistycznej; Język "komputerowców". Zagadnienia leksykalne: Nieścisłości w polskich słownikach obcych; Nowe wyrazy w języku najstarszych mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny; Formy apelatywne we współczesnym języku polskim; aktualne problemy z feminizacją nazewnictwa w języku polskim. Język prasy, telewizji i reklamy: Wartościowanie ksiązki w programie telewizyjnym "Książki z górnej półki"; Informacja i komentarz - dwa sposoby konceptualizowania wydarzeń w wiadomościach telewizyjnych; Reklamie czasopism w czasopismach; Dynamika reklamy jako stylu komunikacyjnego; Obraz jako element argumentacyjnej - kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych; Informacja czy argumentacja? Wpływ kultury na styl reklamy; Współdziałanie słowa i obrazu w prasie tabloidowej. Ujęcie semiotyczne; Najczęstsze przykłady normy językowej w prasie. Język polityki: Poselska gra na słowa - analiza perswazji w dyskursie sejmowym; Kreowanie wizerunku przeciwnika politycznego w rozmowie publicznej; Kampania wyborcza to wojna - o metaforach w tekstach prasowych w czasie kampanii wyborczej 2005; Językowa charakterystyka politycznych wypowiedzi Jana Marii Rokity
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2744)
ISBN: 83-229-2590-5
R.1 Profesjonalizacja kampanii wyborczych we współczesnym świecie i jej konsekwencje; R.2 Media masowe w amerykańskich wyborach prezydenckich; R.3 Rola telewizji w wyborach. Przykład niemiecki; R.4 Negatywna telewizyjna reklama polityczna. Doświadczenia amerykańskie i polskie; R.5 Proces planowania strategii wyborczej. Studium przypadku; R.6 Wizerunek polityczny jako element strategii wyborczej; R.7 Kampania zmarnowanych szans - polskie doświadczenia z wyborów do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.; R.8 Pozycjonowanie oferty politycznej na przykładzie wyborów do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.; R.9 Wizualna kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2663-1
1. Technologiczne i polityczne uwarunkowania funkcjonowania mediów, Media jako współczesna agora: szanse i zagrożenia, Misja, " czwarta władza" czy biznes? O potrójnej naturze mediów, Między demolatrią a pragmatyką masowego komunikowania. demokracja jako wypadkowa norm ustrojowych, języka polityków i kultury mediów, Nowe media = nowa jakość? Demokracja u progu ery mediów cyfrowych, Wolność słowa w Internecie- szanse i ograniczenia, Media publiczne- strażnik niezależności dziennikarskiej czy tuba propagandowa władzy, Polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym a partycypacja obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość a mass media, Media, ich wpływ i obecność w działalności, strukturze i programach polskiej lewicy, Media jako część " układu". Wizja środków masowego przekazu w wypowiedziach Jarosława Kaczyńskiego, Media katolickie w III RP i ich wkład w budowę polskiej demokracji, Konserwatyzm czy liberalizm? Obraz demokracji lansowany w Radiu Maryja i " Tygodniku Powszechnym", 2. Uwarunkowania prawne, Granice wolności mediów, Między rynkiem a wolnością dziennikarską, rejestracja dzienników i czasopism jako ograniczenie wolności polskiej prasy, Ochrona małoletnich w wolność prasy, Kryptoreklama a praktyka dziennikarska, Prawne granice wolności słowa, Wolność prasy a dobra osobiste, Niezależność dziennikarska: system i praktyka, Niezależny dziennikarz- rzeczywistość czy fikcja? 3. Realia ekonomiczne i zawodowe współczesnego dziennikarstwa, Konsolidacja na rynku prasy lokalnej - szansa czy zagrożenie?, Otoczenie polityczne a kształtowanie strategii przedsiębiorstw medialnych, Kapitał zagraniczny w regionalnej prasie- szanse i zagrożenia dla dziennikarzy (analiza na przykładzie Lubelszczyzny), Kształtowanie zespołów redakcyjnych oraz pozycja dziennikarzy prasy regionalnej w sytuacji rozwoju rynku i zmian własności mediów po 1989 roku (przykład Szczecina), Zagrożenie wolności słowa ze strony reklamodawców, Public Relations w służbie polskiej demokracji, Obiektywizm i samokontrola w wypowiedziach estońskiej prasy codziennej na początku XXI wieku, Dziennikarstwo śledcze w Niemczech. przykład kontrolnej funkcji mediów w demokratycznym społeczeństwie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-183-5
Demokracja spektaklu, czyli przymus przez uwodzenie Cz.I . Media i rynek, 1. Media drukowane: Wzlot i upadek opinii publicznej, 2. Media a kontrola społeczna w czasach " wolności rynkowej 3. Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja. Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie public relations 4. Psychologiczne mechanizmy propagandy neoliberalnej 5. Media a Afera Rywina: perspektywa ekonomii politycznej komunikowania Cz. II. Ideologie medialne, 1. O badaniu i " kreowaniu" opinii publicznej 2. Media a tematyzacja świata 3. Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce 4. Hedonizm a konserwatyzm: rozważania nad ideologią kultury masowej 5. Media a Islam 6. Orientalizm - reaktywacja 7. Językowa przemoc mediów Cz. III. Praktyka medialna. 1. Brukowce atakują 2. Język dążący do monopolu: Wprost od stycznia do marca 2005 3. Naród z panem i plebanem: myśl polityczna i społeczna Adama Michnika 4. Robotnicy i ich wrogowie 5. Społeczne oddziaływanie mediów: feministki na rozdrożu? 6. Internet w stosunkach między władzą a obywatelami 7. Czy media kłamią? 8. Wolna prasa w niewoli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Biała Seria PTNP / red. Joanna Marszałek-Kawa ; Polskie Tow. Nauk Politycznych)
ISBN: 978-83-7441-738-9
I. Instytucje systemu politycznego. Parlament. Prezydent. Partie i ugrupowania polityczne, Wprowadzenie, Między systemem prezydencko-parlamentarnym a parlamentarno-prezydenckim? Cechy osobowościowe idealnego prezydenta w systemie politycznym w Polsce, Wybory parlamentarne i prezydenckie 2005 roku, a instytucjonalizacja polskiego systemu partyjnego, Ugrupowania lewicowe w wyborach parlamentarnych 2005 roku, Wewnątrzpartyjne zasady i procedury wyłaniania kandydatów na posłów jako element rekrutacji klasy politycznej, Prawna ochrona dóbr osobistych kandydata w wyborach parlamentarnych (ochrona wizerunku), II. Media w wyborach. Kampanie wyborcze. Media w Polityce, Wprowadzenie, Media a kształtowanie świadomości wyborczej, Media na straży demarkacji -utopia czy rzeczywistość, Czy "czwarta" władza staje się pierwszą ? Wpływ mediów na przebieg kampanii wyborczych w Polsce w 2005 roku, Czarny PR-praktyka, historia i teoria. Etyka?, Partycypacja wyborcza na rozdrożu. Sondaże w kampaniach wyborczych, Marketing polityczny i karnawał. Uwagi na marginesie wyborów roku 2005, Kampanie wyborcze 2005 roku w mediach publicznych, Wizerunki autoprezentacyjne kandydatów na urząd prezydenta RP w 2005 roku, Kampania negatywna. Próba refleksji i analizy na podstawie wyborów prezydenckich w Polsce w 2005 roku, Relacjonowanie kampanii parlamentarnej 2005 r. w "Wiadomościach" TVP1, "Debata"- polityczna audycja telewizyjna, Problematyka wyborcza na łamach "Super Expressu"- przykład prezydenckiej kampanii wyborczej w 2005 roku, Populizm jako element kampanii wyborczej 2005 na łamach "Gazety Wyborczej", Polityk jako produkt. Przykład Donalda Tuska, Kampania wyborcza partii demokratycznej-Demokraci.pl, medialny wizerunek kobiety kandydującej w Polsce na urząd prezydenta w 2005 roku, Henryki Bochniarz, Obecność polityków w pismach kobiecych w okresie kampanii wyborczej 2005 roku, Polskie wybory 2005 w komentarzach brytyjskiej prasy, Ekonomiczne wyznaczniki parlamentarnej kampanii wyborczej w wymiarze regionalnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2009-8
1. Media jako czwarta władza? Co na to prawo?, 2. Media: od "czwartej" do "pierwszej" władzy?, 3. O wolności wypowiedzi, 4. Spór polityczny wokół Telewizji Polskiej, 5. Kryzys polityki a prawo, 6. Społeczeństwo polskie wobec władzy, 7. Rola mediów w kształtowaniu społecznych opinii o sądach, 8. Dziennikarz i prawnicy. Wizerunek i wzajemne relacje w oglądzie empirycznym, 9. Bumerangowy efekt kampanii informacyjnej. Polacy za czy przeciw Unii europejskiej?, 10. Parlament Europejski a parlamenty narodowe. Kompetencje, wzajemne relacje i odbiór społeczny w Polsce, 11. Media publiczne w Unii Europejskiej, 12. O manipulacji w polityce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89964-35-X
CZĘŚĆ PIERWSZA. Kontekst: 1. Wprowadzenie, 2. Kontekst teoretyczny: trzy spojrzenia na system środków masowego przekazu, 3. Kontekst polityczny: zmieniające się doktryny radzieckich środków masowego przekazu, 4. Kontekst historyczny: dziedzictwo prasowej przeszłości. CZĘŚĆ DRUGA. Orkiestra medialna : 5. Preludium: aranżacja i dostrajanie lipiec 1944 - grudzień 1948, 6. Maszerując w rytm radzieckich werbli: grudzień 1948 - grudzień 1953, 7. Nowe tematy, instrumenty i wykonawcy: grudzień 1953 - październik 1956, 8. Pod batutą Gomółki: styczeń 1957 - marzec 1968, 9. Marsz na nacjonalistyczną nutę: marzec 1968 - grudzień 1970, 10. Od gierkowskiej "ody do radości" do opozycyjnego kontrapunktu: grudzień 1970 - czerwiec 1980, 11. Medialna improwizacja Solidarności: sierpień 1980 - grudzień 1981, 12. Generał w poszukiwaniu nowej partytury: 13 grudnia 1981 - luty 1989, 13. Kapelmistrz odkłada pałeczkę: luty 1989 - kwiecień 1990. CZĘŚĆ TRZECIA. Media na życzenie: dla każdego coś miłego: 14. Narodziny mediów polifonicznych: 1989 - 1992, 15. Nowe kapele i nowi dyrygenci: 1989 - 1992, 16. Gęgacze i cisi: czy historia musi się powtarzać?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Europejska ; 25)
ISBN: 83-89218-70-4
Europejski system audiowizualny - zagadnienia ogólne; System audiowizualny Unii Europejskiej; Wspieranie mediów europejskich; Polski system audiowizualny - zagadnienia prawno-międzynarodowe; Polski system telewizyjny - zagadnienia zewnątrz i wewnątrz programowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. UKIE (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja medialna. Podręcznik akademicki / komitet red. Janusz Adamowski, Edward Chudziński, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Mroziewicz, Walery Pisarek)
ISBN: 978-83-60807-33-0
R.I: Polityka i regulacja medialna w dziedzinie mediów elektronicznych: Podstawowe pojęcia, Cele polityki medialnej, Instrumenty realizacji polityki medialnej, Politycy i governance, Samoregulacja i współregulacja. R.II: Polityka medialna w kontekście społeczno-politycznym: Rodzaje polityki medialnej, Ideowe i aksjologiczne podstawy polityki medialnej; normatywne teorie mediów i dziennikarstwa, System polityczny, konsolidacja demokracji a system i polityka medialna. R.III Zmiana społeczna i technologiczna a polityka i regulacja medialna: Swoboda wypowiedzi i informacji oraz wolność i niezależnosć mediów, Pluralizm i różnorodność mediów, Cele kulturalne i oświatowe, Ochrona i rozwój krajowego rynku i produkcji audiowizualnej, Ochrona konkurencji i strukturalnego pluralizmu mediów, Cele gospodarcze. R.V Polityka i regulacja mediów na szczeblu międzynarodowym: 1. Globalizacja mediów a międzynarodowa polityka medialna. Prawa człowieka i demokracja, Techniczne i gospodarcze podejście do mediów, Gospodarcze i handlowe podejście do mediów, Społeczne i branżowe podejście do mediów: organizacje pozarządowe i profesjonalne. R.VI Regulacja radia i telewizji: Ogólne cele regulacji, Regulacja nadawców publicznych, Regulacja nadawców prywatnych, Regulacja nadawców środowiskowych. R.VII Konwersja cyfrowa radiofonii i telewizji dylematy polityki medialnej: Uczestnicy procesu konwersji cyfrowej, Clel konwersji cyfrowej, Konwersja cyforowa a porządek regulacyjny, Strategia cyfryzacji telewizji naziemnej. R.VIII Polityka i regulacja w dziedzinie internetu i innych nowych technologii: Zarządzanie internetem a zasady rządzące społeczeństwem informacyjnym, Polityka publiczna w dziedzinie interentu. Regulacja, współpregulacja i samoregulacja zawartości internetu, Regulacja, współregulacja i samoregulacja zawartości innych platform dystrybucji treści
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka o komunikowaniu / red. Bogusława Dobek-Ostrowska)
ISBN: 978-83-7441-750-1
1. Komunikowanie polityczne w kształceniu medioznawczym i politologicznym, 2. Atrybuty "czwartej władzy". W kręgu teorii medialnych i praktyki, 3. Prasa a kultura polityczna. Studium przypadku: Polacy wobec Unii Europejskiej, 4. Wywiad prasowy - nowa jakość w komunikowaniu, 5. Dziennikarstwo śledcze i prowokacje dziennikarskie: od techniki zbierania informacji do gry politycznej, 6. Manipulacja w komunikowaniu politycznym wybory 2005 w Polsce, 7. Polityczny wymiar wojny o media (z mediami) u progu IV RP, 8. Wolne media - mit czy rzeczywistość, 9. "Gazeta Wyborcza" versus "Dziennik", 10. Między dziennikarstwem a polityką - eseje Adama Michnika, 11. Politycy i dziennikarze w blogosferze, 12. Tabloidyzacja a medialny przekaz sytuacji kryzysowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Prace Zbiorowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu / Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu)
ISBN: 978-83-87708-50-4
Państwo: Niedialogiczność demokratycznej polityki; Pułapka implikacji - rozważania o demagogii i populizmie; Demokratyzacja debaty o polityce zagranicznej (na przykładzie Komisji Spraw Zagranicznych Sejmu V kadencji); Trudne sąsiedztwo. Sprzeczności interesów w stosunkach polsko-niemieckich na przełomie XX i XXI wieku; Przewodniczący Parlamentu Europy wobec ideologii BdV; Trudne sąsiedztwo. Relacje polsko-rosyjskie w pierwszej dekadzie XXI wieku; Polityka wschodnia Polski w kontekście nowej polityki sąsiedzkiej Unii Europejskiej; Polityczne oblicza Kościoła katolickiego w III Rzeczypospolitej; Politycy i społeczeństwo: Polska scena polityczna w poglądach Władysława Frasyniuka; Leszek Balcerowicz - gospodarka Polski w okresie przemian; Wartości i motywacje studentów zarządzania (na podstawie badań sondażowych); Kultura polityczna współczesnej młodzieży w Polsce; Geneza i działalność stowarzyszeń politycznych w Polsce na wybranych przykładach; Mass Media: Rola mediów w państwie demokratycznym; Nowomowa - "Nowa mowa" - mit (ks. Andrzej Zwoliński, Słowo w relacjach społecznych); Polak 2.0 przedstawicielem " piątej władzy"? Jak wielką rolę w przemianach polskiej przestrzeni politycznej odgrywa Internet; Współistnienie nowoczesności i tradycji, czyli słów kilka o kreowaniu wizerunku samorządu lokalnego u progu XXI wieku - powiat dzierżoniowski; Dolny Śląsk: Wymiar rywalizacji w samorządowych wyborach prezydenckich na Dolnym Śląsku w 2006 roku; Kształtowanie regionalnych związków pomiędzy województwem dolnośląskim a Wolnym Krajem Związkowym Saksonia na przykładzie lubańskiego Związku Kupców i Agentów Handlowych oraz Fröderverein Oberlausietser Gewerbe - und Leistungsschau e. V. "Konvent'a w Löbau.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
(Oblicza Mediów / red. Joanna Marszałek-Kawa)
ISBN: 978-83-61185-46-8
R.I. Prasa lokalna i jej odbiorcy - rozważania teoretyczne. R. II. Prasa lokalna w warunkach przemian ustrojowych w Polsce. R. III. Odbicie przebiegu prezydenckich kampanii wyborczych na łamach prasy lokalnej w regionie warmińsko - mazurskim. R. IV. Kampanie wyborcze do parlamentu i ich percepcja w prasie lokalnej regionu warmińsko - mazurskiego. R. V. Specyfika samorządowych kampanii wyborczych na łamach prasy lokalnej regionu warmińsko - mazurskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 5)
1. Przemówienie rektora WSEiA, dr Andrzeja Juszczyka, z okazji pięciolecia Uczelni 2. Rynek pracy w Polsce. Szanse i zagrożenia (wykład inauguracyjny, wygłoszony w dniu 5 października 2002 r.). 3. Polska droga do Unii (za i przeciw integracji). 4. Unia Europejska, a korzyści w skali lokalnej - doświadczenia szwedzkie na przykładzie powiatu Ostersund w prowincji Jamtland. 5. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w Unii Europejskiej. 6. Polityka regionalna Unii Europejskiej. 7. Układ z Schengen a wybrane aspekty polityki wewnętrznej państw Unii Europejskiej. 8. Regulacja u ochrona konkurencji w dziedzinie środków masowego przekazu w europejskim prawie wspólnotowym. 9. Integracja z Unią Europejską jako czynnik globalizacji zarządzania w polskich przedsiębiorstwach. 10. Wykorzystanie modeli planowania strategicznego w minimalizacji ryzyka zarządzania przedsiębiorstwem w aspekcie integracji Polski ze strukturami Unii Europejskiej. 11. System kart płatniczych i instrumentów pieniądza elektronicznego wobec wymagań Unii Europejskiej. 12. Polska na tle państw Unii Europejskiej w świetle syntetycznych miar potęgi. 13. Badanie za pomocą metod analizy wielowymiarowej regionalnego zróżnicowania pod względem potencjału demograficznego Unii Europejskiej i krajów z nią stowarzyszonych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-05-2
Cz. I.: Struktura systemu medialnego i jego przemiany: Ewolucja polskich środków komunikowania masowego po 1989 roku; Od totalitaryzmu ideologicznego do konsolidacji korporacyjnych mediów- dwadzieścia lat przekształceń mediów periodycznych w Polsce; Media lokalno- regionalne w Polsce - 20 lat zmian; Współczesny rynek dzienników ogólnokrajowych w Polsce; Cz. II.: media masowe w systemie społeczno-politycznym: Poza informacyjnym mainstreamem: obraz kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w programach informacyjnych polskiej telewizji publicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka ; Rok XX. Zeszyt 2)
Temat: Międzynarodowa Organizacja Pracy - organizacja - polityka ; Prasa (wydawnictwa) - organizacja - Irlandia ; Wolność prasy - prawo - Irlandia ; Prawo wyborcze - Polska - 2020 r ; Demokracja pośrednia - prawo - Polska - 2020 r ; Wybory - organizacja - zaufanie - Polska - 2020 r ; Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną - prawo wspólnotowe europejskie ; Prawa człowieka - prawo wspólnotowe europejskie ; Rodzina - ochrona - prawo - kraje Unii Europejskiej ; Rodzina - ochrona - prawo międzynarodowe ; Prawa dziecka - Norwegia ; Rzecznik praw dziecka - Norwegia ; Decentralizacja (adm.) - Ukraina - 21 w ; Wybory samorządowe - Polska - 2018 r ; Mandat radnego - prawo - Polska - 21 w ; Zarządzanie kryzysowe - a samorząd gminny - organizacja ; Zamówienia publiczne - prawo - konkurencyjność ; Nauczyciele akademiccy - a odpowiedzialność dyscyplinarna - prawo - Polska ; Pełnomocnictwo i przedstawicielstwo - a postępowanie administracyjne - prawo - Polska ; Skargi i zażalenia - a postępowanie administracyjne - prawo - Polska ; Apelacja - postępowanie administracyjne - Polska ; Decyzje administracyjne - a apelacja - prawo - Polska ; Zażalenie (prawo) - postępowanie administracyjne - Polska ; Degradacja środowiska - górnictwo ; Górnictwo - ochrona środowiska - prawo ; Opłata eksploatacyjna za wydobywanie kopalin - prawo ; Górnictwo - a podatki pośrednie - prawo ; Geologia - a podatki pośrednie - prawo ; Spółki komandytowe - prawo zobowiązaniowe - Polska ; Spółki handlowe - prawo - kraje Unii Europejskiej ; Zbiory muzealne - ubezpieczenia - prawo ; Zbiory muzealne - a ryzyko ubezpieczenia ; Banki spółdzielcze - organizacja - prawo ; Irlandia - a środki masowego przekazu ; Norwegia - a prawa dziecka - organizacja ; Ukraina - administracja - reforma - 21 w ; Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie) - wybory samorządowe - 2018 r
Zawiera: Zagadnienia prawnokonstytucyjne i teoretycznoprawne: Prawne podstawy wolności mediów w Irlandii; Zmiany w systemie polskiej administracji wyborczej a problem zaufania obywateli do rzetelności i uczciwości procedur wyborczych (kilka refleksji w kontekście świadomości konstytucyjnej wyborców); Zakaz dyskryminacji ze względu na orientację seksualną w prawie UE po wyroku TSUE w sprawie Egenberger. Zagadnienia z zakresu ochrony praw człowieka: Prawo do życia rodzinnego z perspektywy europejskich oraz międzyamerykańskich organów ochrony praw człowieka. Zakaz dyskryminacji; Nadzwyczajna skuteczność prawa norweskiego w egzekwowaniu praw dziecka. Z problematyki funkcjonowania administracji publicznej: Decentralizacja a problem federalizacji Ukrainy w kontekście potencjalnych zagrożeń terytorialnych; Wybory samorządowe 2018 (przykład Dąbrowy Górniczej); Wygaśnięcie mandatu radnego – wybrane zagadnienia; Zarządzanie kryzysowe w gminie – wybrane zagadnienia; Konkurencyjność zamówień publicznych do 30 000 euro (na przykładzie Gminy Dąbrowa Górnicza). Zagadnienia proceduralne: Orzeczenia pierwszoinstancyjne w postępowaniu dyscyplinarnym nauczycieli akademickich; Przedstawicielstwo w postępowaniu petycyjnym i w postępowaniu w sprawie skarg i wniosków; Instytucja zrzeczenia się prawa odwołania w ogólnym postępowaniu administracyjnym (art. 127a k.p.a.). Prawne aspekty ochrony środowiska: Kilka uwag dotyczących ocen oddziaływania na środowisko w geologii i górnictwie; Fees governed by the Geological and Mining Law in the light of the principle of sustainable development. Z problematyki prawa prywatnego: The Role of the Communist Bloc in the ILO During the Cold War – Selected Issues; Wkłady wspólników spółki komandytowej w kontekście odpowiedzialności wspólników za zobowiązania spółki; Definicja siedziby spółki handlowej a procedura jej transgranicznego przeniesienia na terytorium UE; Obowiązek informacyjny oraz obowiązek terminowego powiadomienia ubezpieczyciela o wypadku w umowie ubezpieczenia dóbr kultury. Glosy, opinie i komentarze: Glosa do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 20 grudnia 2017 r., sygn. akt: II GSK 3377/17 (wydanie zezwolenia na utworzenie banku spółdzielczego); Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dnia 7 lutego 2018 r., II UK 673/16; Ustawa konstytucyjna Republiki Tadżykistanu o Górskobadachszańskim Wilajecie Autonomicznym z 30 lipca 2007 roku ze zmianami z 2 stycznia 2018 roku (tłumaczenie); Stanisław Grodziski (1929-2020). In memoriam. Sprawozdania: Sprawozdanie z Jubileuszu prof. zw. dr. hab. Adama Lityńskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 340 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-64788-11-6
1. Media w historii, historia w mediach. Szkice z dziejów prasy dawnej: Początki funkcjonowania mediów lokalnych na Śląsku Cieszyńskim; "Gazeta Polska" przeciw "Klosom". Studium przypadku społecznej historii mediów i prawa autorskiego; Motywy sensacyjno-kryminalne na łamach wybranych tytułów prasy polskiej okresu XX-lecia międzywojennego; Od Polskiej Agencji Telegraficznej do agencji elektronicznych. Ewolucja agencji prasowych w Polsce w latach 1918-2014; "Trzeba przetrwać i nie tracić wiary". Listy Stanisława Ligonia do Franciszka Pilarka (1945-1954) - o radiu i powojennej rzeczywistości; Uregulowania prawne dotyczące cenzury; Stanisław Olszowski głównym nadzorcą partyjnej propagandy w latach 1980-1982; Jean-Jacques Servan-Schreiber - polityk, dziennikarz i twórca "L'Express"; 2. Media pod presją polityki, technologii, gospodarki. Szkice z dziejów prasy po 1989 roku: Polska prasa lewicowa po 1989 roku; Początki i ewolucja polskich memów internetowych; "Jeden Bóg, jedna ojczyzna"? O (de)konstrukcji narodu europejskiego w dobie Internetu; Internetowe oblicza prasy lokalnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Studia nad komunikowaniem politycznym / red. Janina Fras. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. - 315, [1] s. : tab.; wykr. ; 23 cm.
(Nauka o komunikowaniu / red. Bogusława Dobek-Ostrowska)
ISBN: 978-83-7441-903-1
1. Media masowe i polityka: Komunikowanie wartości politycznych- założenia, cele i metody badań; Pola komunikowania publicznego w świetle budowania strategii rozwoju regionalnego; Lokalne komunikowanie polityczne. Studium przypadku- miasto Lublin; Muzyka rockowa i polityka. Funkcje rocka w przekazie politycznym; 2. Polskie kampanie polityczne: Ulotki jako forma komunikowania politycznego- analiza dyskursu; Politycy w niepolitycznych pozach (sport). Potrzeba czy moda?; Obraz parlamentarnej kampanii wyborczej w 2005 roku w programach informacyjnych telewizji publicznej; Autoprezentacja aktorów politycznych w telewizji- nowe elementy komunikowania politycznego w 2005 roku; Komunikowanie polityczne w prezydenckich kampaniach wyborczych na łamach prasy lokalnej- przykład "Gazety Olsztyńskiej"; Witryny WWW kandydatów w kampanii prezydenckiej 2005 roku w Polsce; Komunikowanie polityczne: analiza komparatystyczna kampanii w Polsce i Niemczech; 3. studia na d marketingiem politycznym: Fetyszyzacja opinii publicznej w marketingu; Manipulacja w komunikowaniu politycznym na przykładzie kampanii wyborczych w Polsce w 2005 roku; Relacje partii politycznych i mediów na lokalnym rynku politycznym. Studium przypadku dużych miast na Dolnym Śląsku; Audycje wyborcze jako źródło informacji o podmiotach politycznych; Kreowanie wizerunku politycznego w sytuacji kryzysowej- stan badań; 4. Studia nad opinią publiczną: Badania opinii publicznej- najnowsze wyzwania i ujęcia teoretyczne; Dyskusje wobec pojęcia i zjawiska opinii publicznej; Badania opinii publicznej w studiach nad demokratyzacją w Polsce; Opinia publiczna czy opinia mediów? Wykorzystanie sondaży opinii publicznej przez media; Cztery dzienniki i opinia. Wskaźniki ekspozycji formalnej jako czynnik wpływający na opinię społeczną; Młodzi wobec wyborów prezydenckich 2005 roku. Raport z badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61408-64-2
1. Definicje, komponenty, typologia kultury politycznej: Pojęcie "kultura polityczna" w polskim dyskursie publicznym; Kultura polityczna i jej komponenty; Typologia kultury politycznej; Koncepcje oparte na typologii G. A. Almonda; Obywatelska kultura polityczna; Demokratyczna kultura polityczna; 2. Środki przekazu w modelu kultury politycznej; 3. Zmiany modelu organizacyjnego państwowej i publicznej telewizji w Polsce: Rozwój mediów elektronicznych w Polsce do roku 1989; Koncepcja mediów publicznych w świetle projektów przełomu lat 80. i 90. XX wieku; Porozumienia Okrągłego Stołu; Komisja ds. Reformy; Rządowe projekty ustaw dotyczących radiofonii i telewizji oraz prace legislacyjne w Sejmie X kadencji (lata 1990-1991); Senat I kadencji wobec projektu sejmowego; "Pakt legislacyjny" i weto prezydenta; Prace legislacyjne w Sejmie I kadencji; Senat II kadencji wobec sejmowych projektów ustaw: o radiofonii i telewizji oraz o zmianie Konstytucji; Przyjęcie przez Sejm I kadencji ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o zmianie Konstytucji; Powołanie Krajowej Rady Radiofionii i Telewizji; Nowelizacje i projekty zmian ustawy o radiofonii i telewizji w latach 1995-2005; Zmiana sposobu wyboru przewodniczącego KRRiT; Próby nowelizacji w latach 1997-1999; Koncepcja "licencji programowych"; Definicja "misji publiczne"; 4. Spór o koncepcję niezależności mediów publicznych: Niezależność a ograniczenia i powinności dotyczące treści; Niezależność formy zarządzania i nadzoru; 5. Model mediów publicznych jako konsekwencja kultury politycznej 200
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again