23435
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 390-404.
Uwaga dotycząca zawartości
1. Zarys historii gastronomii: Historia gastronomii na świecie; Historia gastronomii w Polsce. 2. Elementarne zagadnienia gastronomii: Istota gastronomii i usługi gastronomicznej; Klasyfikacja placówek gastronomicznych; Kryteria klasyfikacji placówek gastronomicznych; Klasyfikacja branżowa placówek gastronomicznych; Klasyfikacja urzędowa (prawna) placówek gastronomicznych; Ważniejsze pojęcia stosowane w gastronomii. 3. Podstawowe wyposażenie gastronomiczne: Materiały stosowane do produkcji wyposażenia gastronomicznego; Podstawowe instalacje w gastronomii; Wyposażenie zaplecza; Wyposażenie frontu. 4. Produkt gastronomiczny: Definicja i cechy produktu gastronomicznego; Poziomy postrzegania (wymiary) produktu gastronomicznego; Charakterystyka komponentów produktu gastronomicznego; Asortyment potraw i napojów a karta menu; Obsługa klienta; Zewnętrzny wygląd obiektu; Wystrój wnętrza; Usługi dodatkowe; Inne cechy usługi; Cykl życia produktu gastronomicznego. 5. Atrakcyjność produktu gastronomicznego w turystyce: Gastronomia a turystyka; Gastronomia jako produkt turystyczny; Produkty proste: usługa i rzecz; Produkt turystyczny - impreza (pakiet turystyczny); Produkt turystyczny - wydarzenie; Produkt turystyczny - obiekt; Produkt turystyczny - szlak; Produkt turystyczny - obszar; Produkty tradycyjne i regionalne. 6. Turystyka kulinarna w Polsce: Rozwój gastronomii w Polsce po 1989 r.; Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce; Model rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce; Badania turystyki kulinarnej w Polsce. 7. Osobistości świata gastronomii: Wielcy europejscy gastronomicy; Gillaume Tirel (Taillevent); M. Boulanger; Anthelme Brillat-Savarin; Marie-Antoine Careme; Franz Sacher; Auguste Escoffier; Paul Bocuse; Wielcy polscy gastronomicy; Mikołaj Wierzynek; Stanisław Czerniecki; Jerzy Franciszek Kulczycki; Lucyna Ćwierczakiewiczowa; Edward Pomian Pożerski (Edouard de Pomiane); Zdzisław T. Nowicki; Kurt Scheller. 8. Wybrane organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia; Światowa Organizacja Zdrowia (WHO); Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO); Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji (IH&RA); Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie; Europejskiej (HOTREC); Światowe Stowarzyszenie Szefów Kuchni (WACS); Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA); Światowe Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej; Organizacje i stowarzyszenia gastronomiczne w Polsce; Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni (OSSKiC); Stowarzyszenie Polskich Barmanów (SPB-PBA); Stowarzyszenie Sommelierów Polskich (SSP); Fundacja Klubu Szefów Kuchni; Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego (PIPRiL). 9. Promocja i informacja w gastronomii: Promocja; Definicja i rodzaje działań promocyjnych; Reklama; Public relations; Sprzedaż osobista; Promocja sprzedaży; Targi gastronomiczne; Źródła informacji branżowej. 10. Trendy w rozwoju gastronomii: Megatrendy wpływające na sektor gastronomiczny; Demografia; Ekonomia; Świadomość, edukacja; Zdrowie; Styl życia; Zwyczaje żywieniowe; Turystyka, czas wolny; Kultura i sztuka; Technologie informatyczne; Ekologia (ochrona środowiska - zrównoważony rozwój - naturalna żywność).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej