Zarządzanie procesami biznesowymi
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(62)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje fachowe
(13)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
tylko na miejscu
(32)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Czytelnia
(32)
Autor
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(4)
Berliński Lechosław (1944- )
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Bieniok Henryk (1940- )
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Penc Józef (1939-2017)
(2)
Rybak Mirosława
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Auksztol Jerzy
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Betts Alan
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Blikle Andrzej Jace (1939- )
(1)
Bokovnya Angelika
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borodin Yevgeniy
(1)
Brandon-Jones Alistair
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Buk Halina (1947- )
(1)
Buzek Ludgarda (1935- )
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chomuszko Magdalena
(1)
Chwistecka-Dudek Halina
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Danik Lidia
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dudycz Helena
(1)
Dynus Magdalena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Goryana Iryna
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- )
(1)
Grabowska Magdalena
(1)
Gralak Henryk
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Iwaszkiewicz-Rak Barbara
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jakubiec Marcin
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Johnston Robert
(1)
Juchnowicz Ryszard
(1)
Kalwasińska Monika
(1)
Kardas Jarosław S
(1)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(1)
Kassay Štefan (1941- )
(1)
Kałążna-Drewińska Urszula
(1)
Khozhylo Iryna
(1)
Klich Jarosław
(1)
Kochmańska Magdalena
(1)
Kocot Damian
(1)
Kocot Maria
(1)
Kolomytseva Olena
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Kołosowska Bożena (1956- )
(1)
Kościelniak Helena
(1)
Kraczala Magdalena
(1)
Kramer Józefa (1930- )
(1)
Kramer Matthias (1959- )
(1)
Kryński Andrzej (1948- )
(1)
Kuczyńska-Chałada Marzena
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Leshchenko Marina
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Ludwiczak Anna
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Marks Stephen G
(1)
Matejun Marek
(1)
Mickiewicz Tomasz
(1)
Minochkina Olga
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Możaryn Henryk
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Mucha Joanna
(1)
Okręglicka Małgorzata
(1)
Opolski Krzysztof (1948- )
(1)
Pachura Piotr
(1)
Palonna Tetyana
(1)
Pasenko Wladislav
(1)
Penc-Pietrzak Ilona
(1)
Petkova Lesia
(1)
Pełka Bogusław (1928-2003)
(1)
Piasecki Bogdan
(1)
Piocha Stanisław (1941- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(60)
Rosja
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(60)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(8)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czechy
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Opracowanie
(12)
Praca zbiorowa
(9)
Monografia
(8)
Materiały pomocnicze
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(54)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Filozofia i etyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Wizualizacja danych w zarządzaniu: Rola informacji w zarządzaniu, Zasady poprawnej wizualizacji danych; Narzędzia wizualizacji danych; Przykłady zastosowań wizualizacji danych w zarządzaniu: Analiza kosztów działalności przedsiębiorstwa, Syntetyczna analiza funkcjonowania przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. ISTOTA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO; Andrzej K. Koźmiński: W poszukiwaniu nowego paradygmatu ekonomicznych strategii; Jerzy Niemczyk: Uniwersalne archetypy zarządzania strategicznego; Jerzy Rokita, Agnieszka Dziubińska: Dwa spojrzenia na strategię w złożonych systemach organizacyjnych; Ewa Stańczyk-Hugiet: Implementacja strategii. Idea i uwarunkowania; Jan Lichtarski: O rozwoju systemu zarządzania przedsiębiorstwem w perspektywie strategicznej; Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki: Współczesne kierunki badań w zarządzaniu strategicznym na świecie; Elżbieta Urbanowska-Sojkin: Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach - fundamentalne wyzwanie badawcze; Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb: Paradoksy współczesnego zarządzania strategicznego; Jan Skalik: Meandry strategicznego podejścia do zarządzania zmianami w organizacjach gospodarczych nastawionych na rozwój. CZĘŚĆ II. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO; Wojciech Czakon: Tworzenie teorii w naukach o zarządzaniu; Dorota Jelonek: Wyzwania dla zarządzania strategicznego w dobie Big Data; Agnieszka Zakrzewska-Bielawska: Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego - wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego; Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio: Zarządzanie wiedzą w sieci - kontekst strategiczny; Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert: Strategie imitacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej; Grażyna Gierszewska: Zarządzanie strategiczne - wyzwania dla administracji; Krystyna Poznańska: Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie; Maria Nowicka-Skowron, Izabela Krawczyk-Sokołowska, Agata Mesjasz-Lech: Strategie innowacji w warunkach konkurencyjności; Stanisław Sudoł: Innowacyjność technologiczna jako jedna z podstawowych przesłanek strategii przedsiębiorstwa przemysłowego; Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski, Agnieszka A. Szpitter: Bariery umiędzynaradawiania działalności zaopatrzeniowej w opinii polskich wytwórców - rekomendacje w kierunku elastycznej organizacji; Elżbieta Marciszewska, Karolina Więcek: Terroryzm jako jedno ze współczesnych wyzwań zarządzania strategicznego w sektorze lotniczym; Elżbieta Adamowicz: Makroekonomiczne uwarunkowania aktywności gospodarczej w Polsce; Adam Budnikowski: Korzyści Polski i Europy Zachodniej z handlu międzynarodowego w ujęciu historycznym. CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE INSPIRACJĄ DLA INNYCH OBSZARÓW ZARZĄDZANIA; Arnold Pabian: Zrównoważone przedsiębiorstwo jako rezultat zarządzania strategicznego; Marian Strużycki: Strategiczne aspekty konkurencji i kooperacji w zarządzaniu regionalnym; Czesław Zając: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi - problemy, wyzwania, perspektywy; Piotr Buła, Agnieszka Żak: Dyfuzja wspólnych działań w kierunku idei społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR 3.0+; Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz: Strategiczna rola społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wyników finansowych przedsiębiorstw. Wyzwania w zakresie ewaluacji; Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska: Kultura organizacyjna a innowacyjność organizacji - kontekst strategiczny i operacyjny; Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska: Strategie wynagrodzeń w różnych strategiach biznesowych; Anna Karmańska: Wrażliwość systemu pomiaru dokonań na imperatyw kreowania wartości. Wyzwanie dla strategicznej rachunkowości zarządczej; Stanisław Macioł: O strategicznych celach rozwoju polskich publicznych uczelni ekonomicznych w obszarze kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
Zawiera: Wstęp. 1. Przedsiębiorstwo i jego zachowania rynkowe: 1.1. Istota przedsiębiorstwa w świetle teorii ekonomii oraz nauk o zarządzaniu; 1.2. Zasoby warunkujące funkcjonowanie przedsiębiorstw; 1.3. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw z perspektywy makro- oraz mikroekonomicznej. 2. Cechy szczególne mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw: 2.1. Kryteria używane przy kategoryzacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw i ich wykorzystanie w powszechnie stosowanych definicjach; 2.2. Cechy mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na tle cech dużych przedsiębiorstw; 2.3. Znaczenie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnych gospodarkach rynkowych; 2.4. Rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i zmiany w ich zachowaniach rynkowych. 3. Czynniki determinujące zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Otoczenie makroekonomiczne a zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw; 3.2. Wpływ czynników mezo- i mikrootoczenia na zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. 4. Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych: 4.1. Metodyka badań pierwotnych i charakterystyka badanej populacji; 4.2. Zachowania rynkowe badanych przedsiębiorstw oraz ich zróżnicowanie w zależności od wielkości przedsiębiorstwa; 4.3. Inercja i kongruencja zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw; 4.4. Scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw oraz rekomendacje w odniesieniu do polityki wsparcia działalności tych podmiotów. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
1. Organizacja i jej otoczenia: Przedsiębiorstwo jako system otwarty; Rodzaje przedsiębiorstw i ich funkcje; Otoczenie przedsiębiorstwa i jego komponenty. 2. Zarządzanie i praca menedżera: Istota i funkcje procesu zarządzania; Systemy, style i techniki zarządzania; Menedżerowie, ich role i kompetencje. 3. Tworzenie systemu informacji i monitorowania otoczenia: Znaczenie informacji w procesie zarządzania; Istota, rodzaje i źródła informacji; System informacji i jego projektowanie; Monitorowanie otoczenia; Skuteczne wykorzystanie informacji. 4. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji: Decyzje menedżerskie; Problemy i sposoby ich rozwiązywania; Warunki podejmowania decyzji; Psychologiczne bariery racjonalnego decydowania; Decyzje zespołowe; Doskonalenie procesu decydowania; Decyzje menedżerskie w przyszłości. 5. Projektowanie strategii i planowanie strategiczne: Orientacja strategiczna firmy; Strategiczne myślenie i zarządzanie; Formułowanie strategii firmy; Rodzaje strategii i kwestia ich wyboru; Planowanie strategiczne i tworzenie planu; Skuteczne zarządzanie strategiczne. 6. Zdobywanie rynku i przychylności otoczenia: Zarządzanie marketingowe; Koncepcja marketingu i jego stosowanie w nowoczesnej firmie; Marketing strategiczny i strategie marketingowe; Kierunki doskonalenia marketingu; Pozyskiwanie przychylności otoczenia; Nowe oblicze marketingu. 7. Promowanie innowacji i wewnętrznej przedsiębiorczości: Imperatyw kreowania innowacji; Strategie innowacji; Bariery innowacji; Inteligencja firmy a kreowanie innowacji; Promowanie innowacji; Innowacje produktowe i ich wprowadzanie na rynek; Kreowanie innowacji klucz do przyszłości. 8. Skuteczne konkurowanie na rynku: Konkurencja i jej poziomy; Konkurencja w sektorze działania firmy; Strategie działania wobec konkurencji; Budowa konkurencyjnej strategii; Budowa wyróżniającej zdolności firmy Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw : podstawy teorii / Jan Czekaj, Zbigniew Dresler. - Wyd.2 popr. i uakt. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2002. - 299 s. : tab., rys., wzory ; 24 cm.
Wstęp; Ogólne problemy zarządzania finansami firmy; teoretyczne podstawy decyzji finansowych firmy; Kszta- łtowanie i finansowanie programu rozwojowego firmy; Zarządzanie kapitałem obrotowym; Emisja papierów war- tościowych; Leasing; Analiza finansowa i planowanie finansowe; Łączenie przedsiębiorstw; Międzynarodowe aspekty zarządzania finansami firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Ogólne problemy zarządzania finansami firmy; Teoretyczne podstawy decyzji finansowych firmy; Kształtowanie i finansowanie programu rozwojowego firmy; Zarządzanie kapitałem obrotowym; Emisja papierów war- tościowych; Leasing; Analiza finansowa i planowanie finansowe; Łączenie przedsiębiorstw; Międzynarodowe aspekty zarządzania finansami firmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Ogólne problemy zarządzania finansami firmy; teoretyczne podstawy decyzji finansowych firmy; Kszta- łtowanie i finansowanie programu rozwojowego firmy; Zarządzanie kapitałem obrotowym; Emisja papierów war- tościowych; Leasing; Analiza finansowa i planowanie finansowe; Łączenie przedsiębiorstw; Międzynarodowe aspekty zarządzania finansami firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartość pieniądza w czasie. 2. Analiza progu rentowności. 3. Wykorzystanie dźwigni w zarządzaniu przedsiębiorstwem. 4. Koszty kapitału. 5. Ocena projektów inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.1 Strategie: Zasady analizy strategicznej; Analiza konkurencji; Przewaga konkurencyjna a pozycja konkurencyjna; Strategie kosztowe; Strategie wyróżniania się (dyferencji); Segmentacja strategiczna; Portfel strategiczny; Dwie drogi rozwoju- specjalizacja i dywersyfikacja; Strategie globalizacji; Strategie akwizycji; Alianse strategiczne; Strategie relacyjne; Konkluzje: Zawód (specjalność). CZ.2 Struktury: Teoria struktur- elementy podstawowe; Trzy podstawowe typy struktur; Struktury złożone, międzynarodowe i projektowe; Zmiana organizacji i nowe podejście do problematyki struktur; Konkluzje. CZ.3 Decyzje: Planowanie przedsiębiorstwa a zarządzanie strategiczne; Podstawowe modele procesów decyzyjnych; Procesy decyzyjne a opanowywanie strategii; Formowanie strategii; Konkluzje-Kierownik i formowanie strategii. CZ.4 Tożsamość: Kultura przedsiębiorstwa; W samym sercu tożsamości - przywództwo i kontrakt psychologiczny; Zarządzanie tożsamością; Konkluzje; Konkluzje ogólne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (5 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 1/2006)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularny, 2000-2002
1. Wzrost konkurencyjności regionów w Projekcie Narodowej Strategii Rozwoju regionalnego na lata 2007-2013, 2. Rozwój Kapitału ludzkiego i jego wykorzystanie na przykładzie województwa śląskiego, 3. Rola samorządu terytorialnego w rozwoju innowacyjności lokalnej, 4. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju regionu, 5. Budowanie kompetencji organizacji uczącej się i zarządzającej wiedzą, 6.Bariery innowacyjności polskich przedsiębiorstw, 7. Ceny transferowe a strategie przedsiębiorstw transportowych, 8. Restrukturyzacja przemysłu hutniczego w Polsce, 9. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - narzędziem kształtowania reputacji firmy, 10. Współczesne, innowacyjne narzędzia komunikacji marketingowej, 11. Strony www jako narzędzie marketingu, 12. Targi jako skuteczna forma promocji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 2. Strategia i prognozowanie działalności małej i średniej firmy; 3. Budowa konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw; 4. Obciążenia ewidencyjne i fiskalne małych i średnich przedsiębiorstw; 5. Finansowanie i wspomaganie rozwoju firm sektora MSP; 6. Zasoby kadrowe w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7. Budowanie zespołów w małych i średnich przedsiębiorstwach; 8. Negocjacje w prowadzeniu małego i średniego przedsiębiorstwa; 9. Modelowanie procesów w małych i średnich przedsiębiorstwach; 10. Zarządzanie ryzykiem w firmach sektora MSP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i struktura otoczenia współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw; 2. Zrównoważony rozwój a małe i średnie przedsiębiorstwa; 3. Specyfika funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju; 4. Zasoby i procesy jako przedmiot zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 5. Zarządzanie strategiczne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 6. Zarządzanie operacyjne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7. Zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw; 8. Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach zrównoważonego rozwoju; 9. Zarządzanie marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach; 10. Zarządzanie technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 11. Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w skali ponadnarodowej; 12. Konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw / Magdalena Grabowska. - Warszawa : CeDeWu , 2012. - 161, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
1. Płynność finansowa w systemie zarządzania przedsiębiorstwem; 2. Metody analizy finansowej w przedsiębiorstwie; 3. Charakterystyka wybranych narzędzi zarządzania płynnością finansową w przedsiębiorstwach; 4. Zarządzanie kredytem handlowym jako istotny element zarządzania płynnością finansową w przedsiębiorstwach; 5. Czynniki wpływające na poziom bezpieczeństwa transakcji z odroczonym terminem płatności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania Naukowe / Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu)
Formalno-prawne ograniczenia swobody inicjacji działalności gospodarczej - na przykładzie koncesji na przewozy lotnicze; Prawno-ekonomiczne bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie województwa kujawsko-pomorskiego; Problematyka wdrażania międzynarodowego prawa bilansowego w Polsce; Funkcjonowanie rynku pracy w Polsce; Ośrodki odpowiedzialności w przedsiębiorstwie; Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach aliansu strategicznego; Zarządzanie zasobami firmy i jej procesami gospodarczymi wspomagane systemem ERP/ERP II; Zasady finansowania działalności w średnich i dużych przedsiębiorstwach; Zasady prezentacji zmian w kapitałach własnych w różnych formach prawno-organizacyjnych; Rachunkowość przerobu Goldratta w świetle paradygmatów rachunkowości - wyniki badania ankietowego; Biegły rewident jako instytucja zaufania publicznego - ocena korzyści z audytu (wyniki badań empirycznych); Metodyka wyznaczania rodzaju polityki rachunkowości w zakresie rezerw w bankach spółdzielczych; Wybór formy opodatkowania jako optymalizowanie ponoszonych wydatków przez przedsiębiorcę będącym osoba fizyczną; Znaczenie wprowadzenia jednolitej stawki podatkowej w podatku dochodowym od osób fizycznych dla małych i średnich przedsiębiorstw; Rola cen transferowych w planowaniu optymalizacji obciążeń podatkowych; Prawa i obowiązki podmiotów kontrolowanych przez organy kontroli skarbowej; Wyspecjalizowana administracja podatkowa - czynnik wspomagający procesy gospodarcze i zarządzanie dużą firmą; Podatki i ich wpływ na dochody budżetu państwa w Polsce w latach 1991-2003; Kierunki dostosowywania wyższego szkolnictwa zawodowego do potrzeb zmieniającego się rynku pracy w Polsce - wybrane aspekty; Trzecia Droga czy liberalizm gospodarczy? Rozwiązania dla Polski w kontekście ustrojów gospodarczych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania przepływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wyzwania dla Polski; Międzynarodowe kryzysy finansowe. Wybrane zagadnienia; Strategia polityki pieniężnej w strefie euro; Działalność europejska Funduszu Inwestycyjnego w zakresie venture capital jako element strategii lizbońskiej; Długoterminowa polityka energetyczna Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem we współczesnych uwarunkowaniach 1.1. Współczesne kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.2. Pojęcie i istota logistyki w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem 1.3. Koncepcje zarządzania systemami logistycznymi przedsiębiorstw Rozdział 2. Zarządzanie procesami logistycznymi jako determinanta wyników współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu teoretycznym 2.1. Istota procesów logistycznych 2.2. Procesy logistyczne w systemach logistycznych przedsiębiorstw 2.3. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa Rozdział 3. Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w świetle badań empirycznych 3.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej 3.2. Logistyka w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi, handlowymi i usługowymi – wybrane aspekty 3.3. Zarządzanie procesami logistycznymi a wyniki polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych w optyce wyników badań empirycznych; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka administracji samorządowej 1.1. Istota administracji samorządowe: Gmina; Powiat; Województwo; 1.2. Podstawowe nurty w organizacji i zarządzaniu w urzędach administracji publicznej: Tradycyjne koncepcje zarządzania; New Public Management i Public Governance; Public Value; 1.3. System zarządzania i koncepcje projakościowe zorientowane na procesy w administracji publicznej: System zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001; Total Quality Management; Business Process Reengineering; Lean government; Lean Six Sigma; 1.4. Koncepcje wspierające doskonalenie procesów w administracji publicznej: Outsourcing i insourcing; Benchmarking; Zarządzanie projektami; E-administracja. Rozdział 2. Podejście procesowe w administracji publicznej 2.1. Istota podejścia procesowego: Procesy i ich klasyfikacja; Charakterystyka organizacji zorientowanej procesowo; Podejście procesowe w różnych rodzajach struktur organizacyjnych; 2.2. Zarządzanie procesami: Istota i cele zarządzania procesami; Identyfikacja procesów; Metody identyfikacji procesów; Wizualizacja procesów; Pomiary procesów; Doskonalenie procesów. Rozdział 3. Zarządzanie procesami w urzędach administracji samorządowej w świetle badań empirycznych 3.1. Koncepcja i przebieg badania; 3.2. Wyniki badań ilościowych; 3.3. Wyniki badań jakościowych; 3.4. Podsumowanie badań empirycznych. Rozdział 4. Wykorzystanie koncepcji lean government do doskonalenia procesów w administracji samorządowej 4.1. Identyfikacja procesu (strumienia wartości): Wybór rodziny produktów; Określenie menadżera strumienia wartości; Identyfikacja klienta oraz określenie, co stanowi wartość dla klienta; Identyfikacja strumienia wartości (przepływu); 4.2. Analiza strumienia wartości; 4.3. Doskonalenie strumienia wartości: Przepływ ciągły; System ssący; Stabilizacja, standaryzacja, wizualizacja i ciągłe doskonalenie pracy; 4.4. Wykorzystanie lean government w doskonaleniu procesów na przykładzie urzędu marszałkowskiego; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Firmą)
Wstęp; System organizacyjny; System zarządzania organizacją; Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwami; Informacja i system informacyjny w zarządzaniu; Podejmowanie decyzji w systemie zarządzania; Menedżer w systemie zarządzania; Menedżeryzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Środowisko jako podmiot życia gospodarczego; 2. Przedsiębiorstwo jako element otoczenia; 3. Konflikt w systemie społecznym przedsiębiorstwa; 4. Etyka w biznesie - trudności i perspektywy; 5. Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 6. Proces zarządzania strategicznego; 7. Planowanie i podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie; 8. Organizowanie i budowanie struktur organizacyjnych; 9. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie; 10. Kontrolowanie procesów pracy; 11. Proces komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 12. Zarządzanie procesem zmian; 13. Zarządzanie produkcją; 14. Zarzadzanie jakością; 15. Zarzadzanie innowacjami; 16. Zarządzanie projektami; 17. Zarzadzanie marketingowe; 18. Zarzadzanie logistyką; 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 20. Zarządzanie finansami; 21. Zarzadzanie informacją; 22. Zarzadzanie wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVII Zeszyt 1/2016)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregualrnie, 200-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Odpowiedzialna innowacyjność przedsiębiorstwa oparta o synergię procesów: innowacyjnego i legitymizacji; Globalne aspekty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Corporate social responsibility in a family business; Integration of region al marketing into innovative region al development in the Centex of globalization of the Word economy; Implementation of a Complex of Marketing Procing Strategies based on a System Approach; Planowane postarzanie produktów - wyniki badań pierwotnych; Marketing partnerski w przedsiębiorstwie i przesłanki jego sukcesu; Koncepcja policji środowiskowej (Community policing) jako rdzeń marketingu relacji w procesie świadczenia usług publicznych przez policję; Niefinansowo o kreowaniu wartości przedsiębiorstwa; The main features of national economies’ integration tot he global innovation space; Edukacja medialna jako kapitał społeczno-kulturowy na rynku oferenta i konsumenta; Organizacje pozarządowe a bezpieczeństwo ekologiczne firm i ich otoczenia; Bariery zaangażowania organizacyjnego pracowników ochrony zdrowia w ocenie kadry kierowniczej; Bezpieczeństwo w zrównoważonym łańcuchu dostaw na przykładzie zakupów zaopatrzeniowych; Management of the social and humanitarian sphere of the territorial communities within the context of the human development: foreign experience for Ukraine; Zaufanie wertykalne a zaangażowanie organizacyjne na przykładzie podmiotu leczniczego; Determinanty przywiązania afektywnego; Coaching jako nowoczesna metoda rozwoju kadry kierowniczej; New personel Technologies Osage in the family business management; Wybrane aspekty zarządzania kapitałem pracującym w polskim sektorze przedsiębiorstw; Menedżer w perspektywie analizy transakcyjnej E. Berne’a; Rola szkoleń w rozwoju kapitału ludzkiego Policji na przykładzie Komendy Powiatowej; Kodek etyczny jako narzędzie kreowania zachowań organizacyjnych na przykładzie Policji; Rola przywództwa w procesie kierowania organizacją Policji; Rola procesu współdziałania w zarządzaniu rodzinnym przedsiębiorstwem sektora turystyki; Promocja jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie Miasta Racibórz; Zarządzanie ochroną środowiska na przykładzie analiz geostatystycznych osadów dennych; The system property as a shared resource: the problem of collective action (art. w jęz. ros.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej