Socjologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(217)
Forma i typ
Książki
(217)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje informacyjne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(151)
dostępne
(124)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(125)
Czytelnia
(151)
Autor
Szacki Jerzy (1929-2016)
(8)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(7)
Babbie Earl R. (1938- )
(5)
Sztompka Piotr (1944- )
(5)
Bokszański Zbigniew (1940- )
(4)
Turner Jonathan H
(4)
Betkiewicz Witold
(3)
Giddens Anthony
(3)
Gruszczyński Leszek A
(3)
Marody Mirosława
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Podgórski Ryszard Adam
(3)
Polakowska-Kujawa Jolanta
(3)
Szulżycka Alina
(3)
Bourdieu Pierre
(2)
Bucholc Marta
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Domański Henryk (1952- )
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gardawski Juliusz
(2)
Gilejko Leszek
(2)
Giza-Poleszczuk Anna
(2)
Goodman Norman
(2)
Gramlewicz Marek
(2)
Habermas Jürgen
(2)
Haman Jacek
(2)
Hałas Elżbieta (1954- )
(2)
Jasińska-Kania Aleksandra (1932- )
(2)
Konieczny Jacek
(2)
Kopecka-Piech Katarzyna
(2)
Manterys Aleksander
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Mucha Janusz
(2)
Nijakowski Lech M. (1977- )
(2)
Polak Jędrzej (1958-2020)
(2)
Różalska Ewa
(2)
Siewierski Jacenty
(2)
Sikora Jan
(2)
Szacka Barbara
(2)
Szczepański Jan
(2)
Szreder Mirosław
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Towalski Rafał
(2)
Woronicka Grażyna
(2)
Zielińska Urszula
(2)
Ziółkowski Marek (1949- )
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Łoziński Jerzy (1947- )
(2)
Łukasiewicz Małgorzata (1948- )
(2)
Amsterdamski Stefan
(1)
Andreski Stanisław
(1)
Antkowiak Jacek
(1)
Banks Marcus
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bilewicz Michał
(1)
Bocheńska-Seweryn Maria
(1)
Bokajło Wiesław (1946- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bondyra Krzysztof
(1)
Borcuch Artur
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Briggs Asa (1921-2016)
(1)
Broda-Wysocki Piotr (1970- )
(1)
Brogowski Leszek (1955- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Bydłoń Antoni
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bytniewski Paweł
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chałubiński Mirosław
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Chrobak Tadeusz
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Czarnowski Stefan
(1)
Czekaj Krzysztof
(1)
Dahme Heinz-Jürgen (1949- )
(1)
Debord Guy (1931-1994)
(1)
Dijak Jan van
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domański Henryk
(1)
Drogosz Marek
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Drozdowski Rafał
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Długosz Piotr
(1)
Elliott Anthony
(1)
Filipiak Marian
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna (1954- )
(1)
Flis Andrzej
(1)
Frieske Kazimierz W
(1)
Frieske Kazimierz Wojciech (1946- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(151)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(3)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(216)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(217)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Socjologia
(217)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(19)
1989-2000
(13)
1901-2000
(5)
1989-
(4)
1901-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Europa
(5)
Wielka Brytania
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Jugosławia
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Tyczyn (woj. podkarpackie, pow. rzeszowski, gm. Tyczyn ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(35)
Opracowanie
(32)
Praca zbiorowa
(10)
Antologia
(7)
Encyklopedia
(5)
Esej
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Publicystyka
(2)
Raport z badań
(2)
Literatura angielska
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(81)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Nauka i badania
(8)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Psychologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
217 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Przedmiot i metoda. 1. Przedmiot badań socjologicznych. 2. Metodologia badań społecznych. Część II: Rozwój myśli socjologicznej. 3. Przednaukowa myśl społeczna. 4. Wielkie syntezy socjologiczne. 5. Kontynuacje i pogranicza badań socjologicznych. Część III: Wspólnoty i kultury. 6. Wspólnotowe formy życia zbiorowego. 7. Kultura jako system zbiorowych wyobrażeń. 8. Międzypokoleniowa transmisja kultury (procesy socjalizacji). Część IV: Instytucje i organizacje. 9. Instytucje społeczne. Organizacje jako zinstytucjonalizowane systemy społeczne. Część V: Dynamika życia społecznego. 11. Gry społeczne. 12. Zmiany społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczeństwo polskie i jego protagoniści, 2. Oblicza polskich regionów - obywatelskie egzemplifikacje, 3. Społeczności lokalne - odczytywanie socjologicznych znaczeń, 4. Piotr Buczkowski - szkic portretu naukowego i trzy wspomnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce / Artur Borcuch. - Warszawa : CeDeWu, 2010. - 120 s. : rys. , tab. ; 24 cm.
1.Wpływ technologii na gospodarkę: Od epoki rolniczej do epoki opartej na technologii; Procesy ekonomiczne- między ekonomią tradycyjną a ekonomią Internetu; Technologie informacyjno-komunikacyjne a rozwój gospodarczy krajów rozwijających się; 2. Rozwój technologiczny i jego wpływ na społeczeństwo: Procesy społeczne- wpływ technologii na społeczeństwo; Aspekty technologiczne- stan obecny i kierunki rozwoju; 3. Wpływ technologii na codzienne życie: Inteligentne domu; Społeczeństwo Internetu- bieżące problemy i wyzwania dla przyszłości; Wykluczenie cyfrowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W kręgu socjologii i psychologii społecznej. 2. Sytuacje społeczne, interakcje i więzi społeczne. 3. Kultura i społeczeństwo. 4. Struktury społeczne. 5. Procesy społeczne. 6. Instytucje społeczne. 7. Społeczności lokalne. 8. Komunikacja społeczna. 9. Osobowość i postawy. 10. Współdziałanie i konflikt społeczny. 11 Stereotypy i uprzedzenia społeczne. 12. Patologie społeczne. 13. Stres i radzenie sobie ze stresem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terminus ) Bibliografia; Indeksy; Słownik; Publikacje Autora)
I Cele socjologii refleksyjnej: Socjologia jako socjoanaliza; Logika pól; Habitus, illusio i racjonalność; Przemoc symboliczna; Ku polityce realnej Rozumu; Obiektywizacja podmiotu obiektywizującego. II Praktyka antropologii refleksyjnej: Przekazać fach; Myśleć racjonalnie; Wątpienie radykalne; Double bind (zapętlenie) i konwersja; Obiektywizacja uczestnicząca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terminus ; 21)
1. Cele socjologii refleksyjnej: Socjologia jako socjoanaliza , Logika pól. Hebitus, illusio i racjonalność, Przemoc symboliczna, Ku polityce Rozumu, Obiektywizacja podmiotu obiektywizującego . 2. Praktyka socjologii refleksyjnej; Przekazać fach, Myśleć racjonalnie, Wątpienie radykalne, Double bind (zapętlenie) i konwersja, Obiektywizacja uczestnicząca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Druk i jego konteksty. 3. Media i sfera publiczna we wczesnonowożytnej Europie. 4. Technologie i rewolucje. 5. Nowe procesy, nowe wzorce. 6. Informacja, edukacja, rozrywka. 7. Konwergencja mediów. 8. W cyberprzestrzeni i poza nią.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz.I Proces kształtowania się społeczeństwa obywatelskiego: Społeczeństwo obywatelskie a państwo; Społeczeństwo obywatelskie a naród; Kwestia definicji; Organizacje i dobrowolne stowarzyszenia; Funkcje społeczeństwa obywatelskiego; Społeczeństwo obywatelskie a transformacja ustrojowa w Polsce; Regionalne zróżnicowanie obywatelskości a problem rozwoju. Cz.II "Testowanie" tez w ujęciu regionalnym: Wybór regionów badawczych i metodologia badań; Identyfikacja modelu rozwoju; Zasoby kapitału ludzkiego; Zasoby kapitału społecznego; Podsumowanie badań - różnice między regionalne. Cz.III Bariery obywatelskości: Bezrobocie; Ubóstwo i marginalizacja; Bariery obywatelskości; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Planowanie badań empirycznych i komunikowanie ich rezultatów: Systematycznie modyfikowane autoreplikacje: logika programu badań empirycznych w psychologii; Kilka uwag na temat pojęcia zmiennej. Niespecyficzne zmienne zagregowane w badaniach psychologicznych; Statystyczne kryteria przydatności raportu z badań do metaanalizy; Psychologia poznawcza, marketing i prawo: metodologiczna analiza działalności firm konkurencyjnych na rynku gospodarczym; 2. Metody badań: Kulturowa adaptacja testów psychologicznych; Socjometria; Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych; 3. Statystyczna analiza danych: Analiza zmiennych porządkowych. Modele logarytmiczno-liniowe; Wprowadzenie do analizy ścieżek; Analiza regresji i analiza ścieżek w ujęciu pakietu statystycznego LISREL 8.51 Karla G. Jorgeskoga i Daga Sorboma; Konfirmacyjna analiza czynnikowa w ujęciu pakietu statystycznego LISREL 8.51 (2001).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp. R.I Rynek jako kategoria społeczna : 1.Wokół po jęcie "rynek", 2.Modele rynku w literaturze socjologic znej, 3.Społeczne czynniki warunkujące zachowanie się jednostek na rynku, 4.Kategoria władzy w procesie wymi any rynkowej. R.II Podstawowe wartości rynkowe : 1.Wartości i ich fu nkcje w systemie rynkowym, 2.Rynek a wolność, 3.Rynek a sprawiedliwość, 4.Rynek a równość, 5.Rynek a odpowie dzialność. R.III Przemainy funkcji pieniądza w systemie rynkowym : 1.Ewolucja pieniądza, 2.Formy współczesnego pieniądz a, 3.Ekonomiczne funkcje współczesnego pieniądza, 4. Społeczne funkcje pieniądza, 5.Znaczenie pieniądza eur o w procesie integracji społeczeństw europejskich. R.IV Rynek konsumpcyjny i jego rola w kształtowaniu społeczeństwa konsumpcyjnego : 1.Konsumpcja jako kateg oria socjologiczna, 2.Rynek konsumencji, 3.Społeczne determinanty konsumpcji, 4.Wpływ zbiorowości społeczny ch na zachowania konsumenckie, 5.Wpływ kultury na zach owania konsumenckie. R.V Działalność gospodarcza a zachowania uczestników r ynku : 1.Etyczne zagadnienia w działalności gospodar czej, 2.Etyczne aspekty występujące w relacji producen t-nabywca, 4.Nieetyczne i patologiczne zachowania w sy stemie rynkowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy / Instytut Socjologii Uniweresytetu Zielonogórskiego, Instytut Filozofii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie ; T.1-)
Część I: Zagadnienia ogólne i zastosowanie socjologii wiedzy. Epistemiologiczno-epistemiczna struktura problematyki socjologii wiedzy - epistemologia, etiologia wiedzy, socjologia wiedzy; Pragmatyczny model socjologii wiedzy; Przedmiot badań politologicznych w świetle zasady aspektowości; Socjologia wiedzy a warsztat badawczy. Casus Stanisława Ossowskiego; Analizy socjologiczne w Historii filozofii Władysława Tatarkiewicza. Część II: Klasycy socjologii wiedzy. Marksowskie źródła rozwoju i destrukcji socjologii wiedzy; Karol Marks a społeczna determinacja idei. Teoria i zastosowania; Socjologia poznania szkoły durkheimowskiej; Elementy socjologii wiedzy i nauki w twórczości Leona Petrażyckiego; Floriana Znanieckiego socjologia wiedzy i nauki ľ przesłanki ontologiczne i założenia epistemologiczne; Style myślowe jako kategoria socjologii wiedzy. Rozważania w kontekście polemiki Ludwika Flecka z Tadeuszem Bilikiewiczem; Stanisław Ossowski w mitotwórczej funkcji nauki; Popper a socjologia wiedzy; Andrzej Walicki a warszawska szkoła historii idei. Część III: Nieklasyczne socjologie wiedzy. Socjologia interpretatywna a socjologia wiedzy; Współczesna nieklasyczna socjologia wiedzy; Socjologia wiedzy Michela Foucault: koncepcja władza-wiedza; Budowanie sieci zamiast wiedzy. Krótkie wprowadzenie do ANT-ologii; Czy spór o relatywizm można rozstrzygać empirycznie? Program badawczy Brunona Latoura i jego zalety w kontekście badań nad światem współczesnym. Część IV: Socjologia wiedzy i nauki a problemy współczesnego świata. Gender studies a globalizacja. Przyczynek z socjologii wiedzy; Nauka, technika, społeczeństwo ľ patologia życia naukowego a determinanty rozwoju wiedzy; Socjologia wiedzy jako autoterapia humanistyki. Glosa do Mannheima.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 125)
1. Bezdomność w literaturze przedmiotu: Zakres i treść pojęcia bezdomność; Bezdomność w ujęciu historycznym i współcześnie; Uwarunkowania bezdomności; 2. Funkcjonowanie człowieka w bezdomności: Funkcjonowanie w sytuacji trudnej; Sposoby radzenia sobie z bezdomnością; 3. Badania własne: Opis metod badawczych; Sposób prowadzenie badań; Charakterystyka badanej grupy; 4. Osobowościowa charakterystyka bezdomnych mężczyzn: Osobowość bezdomnych; Nasilenie syndromu depresji; Poziom przystosowania społecznego; Doświadczanie własnej bezdomności; 5. Psychospołeczne funkcjonowanie bezdomnych mężczyzn: Czynniki ryzyka marginalizacji społecznej; Interakcje zmiennych osobowościowych i społecznych; Interpretacja i dyskusja wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stereotyp uchodźcy / Elżbieta Czapka. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2006. - 183 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Stereotypy- definicje i funkcje, 2. Uchodźcy jako kategoria społeczna, 3. Dynamika i geografia uchodźstwa, 4. Uchodźcy w Polsce, Wielkiej Brytanii i Jugosławi, 5. Przebieg badań i charakterystyka badanej zbiorowości, 6. Wiedza o uchodźcach studentów z Polski, Wielkiej Brytanii i Jugosławi, 7. Wizerunek uchodźcy na podstawie wypowiedzi studentów w trzech badanych krajów, 8. Przekonania studentów na temat uchodźców jako potencjalnego źródła zagrożenia dla kraju przyjmującego, 9. Interpretacja wyników badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura / Stefan Czarnowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1958. - 168 s. ; 24 cm.
1. Kultura; 2. Narodziny wielkiej kultury; 3. Przejęcie kultury obcej; 4. Przetrwanie kultury; 5. Odnowienie kultury; 6. Powstanie nowej kultury; 7. Powstanie nowej kultury; 8. Kultura religijna wiejskiego ludu polskiego; 9. Dawność a teraźniejszość w kulturze; 10. Wędrówka narzędzia; 11. Zasięg kultury; 12. Opory kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Szkoła chicagowska i jej fenomen w socjologii amerykańskiej i światowej; 2. The City- modyfikowany manifest Szkoły chicagowskiej w socjologii; 3. Konceptualizacja i operacjonalizacja "fundamentów" metodologicznych i metodycznych Szkoły; 4. Główne nurty chicagowskiej Szkoły: kwestie i problemy społeczne w monografiach chicagowskich; 5. Szkoła chicagowska w socjologii? Od krytyki pierwszej do fundacji drugiej Szkoły chicagowskiej; 6. Szkoła chicagowska a socjologia polska 1915-2005; Szkoła chicagowska - intelektualna tradycja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R.1 Wprowadzenie: Nowa infrastruktura społeczeństwa; Druga rewolucja komunikacyjna; Cechy nowych mediów; Zdolności komunikacyjne nowych mediów; Charakter i układ książki. R.2 Sieci: układ nerwowy społeczeństwa: Społeczeństwo sieci i inne klasyfikacje; Krótka historia ludzkiej sieci; sieci na wszystkich poziomach; Przyczyny powstania sieci; od społeczeństwa masowego do społeczeństwa sieci; Zmieniające się relacje w społeczeństwie sieci. R.3 Technologia: Wprowadzenie; Techniczne fundamenty społeczeństwa sieci; Sieci telekomunikacyjne; Sieci wymiany danych; Sieci komunikacji masowej; Sieci zintegrowane; Sieci multimedialne i szerokopasmowe; Przyszłe trendy. R.4 Gospodarka: Wprowadzenie; Przyczyny obecnej rewolucji komunikacyjnej; Gospodarka przepływów; Rynki, hierarchie i sieci; Nowa gospodarka?; Producenci: od infrastruktury do dostawców usług; Konsumenci: ofensywa producentów i klienci; Wnioski. R.5 Polityka i władza: Wprowadzenie; Podatność na zagrożenia; Rozproszenie i koncentracja polityki; Twierdzenia na temat e-rządu i demokracji cyfrowej; Władza w organizacji; Prywatność i autonomia osobista; Wnioski. R.6 Prawo: Wprowadzenie; Osłabienie prawa przez sieci; Kto rządzi Internetem?; Prawo do informacji i komunikacji; Prawa własności; Prawo do prywatności; Wnioski. R.7 Struktura społeczna: Wprowadzenie; Przestrzeń i czas w społeczeństwie sieci; Zacieranie granic między sferami życia; Wspólnoty i relacje społeczne; Jawność i fragmentacja: nowa spójność społeczna; Sieci i (nie)równość społeczna; Niestabilność społeczeństwa sieci; Wnioski. R.8 Kultura: Wprowadzenie; Życie w kulturze cyfrowej; Ilość i jakość treści w nowych mediach; Zmiana wykorzystania mediów; Wnioski. R.9 Psychologia: Wprowadzenie; Percepcja i nowe media; Uczenie się z nowymi mediami; Psychologia społeczna CMC; Zmiany w ludzkiej osobowości?; Wnioski. R.10 Wnioski i propozycje rozwiązań: Wprowadzenie; Wnioski ogólne; Społeczeństwo informacji i sieci w Ameryce Północnej, Europie, Azji Wschodniej i Trzecim Świecie; Propozycje rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie)
1. Zamiast wprowadzenia. 2. Reklama - co może, a czego nie może: Iluzja odporności na działanie reklamy; Wpływ reklamy na zakupy; Reklama kontra plotka; Reklama - pieniądze w błoto?; Marketing mix i zasada łańcucha; Problemy etyczne. 3. Ogólne determinanty skuteczności reklamy: Grupa do celowa; Dopasowanie i brak dopasowania; Specyficzność kulturowa; Plusy i minusy reklamy porównawczej; Ogłoszenia; Wielkość reklamy i częstość jej pojawiania się 4. Procesy poznawcze: Percepcja; Uwaga; Warunkowanie klasyczne; Przetwarzanie informacji; Pamięć; Potęga wyobraźni; Język reklamy. 5. Nastrój i emocje: Nastrój a odbiór reklamy; Intensywność przezywanych emocji a odbiór reklamy; Specyficzne emocje wywoływane przez reklamy; Skuteczność reklamy emocjonalnej; Humor w reklamie. 6. Człowiek w reklamie: Kto do reklamy?; Atrakcyjność fizyczna; Płeć osób występujących w reklamach; Dziecko w reklamie; Czy te oczy mogą kłamać; Człowiek stereotypowy. 7. Zachowania konsumenckie: Klient - istota nieracjonalna; Kupony, talony, bony; Skuteczna promocja; Patriotyzm, nacjonalizm, kosmopolityzm; Meandry oceny jakości; Kupowanie kompulsywne; Badania marketingowe; Niezadowolenie klienta i reputacja firmy; Sztuczki sprzedawców i domokrążców. 8. Reklama polityczna i społeczna: Specyficzność reklamy politycznej i społecznej; Rola plotki w polityce; Polityczna reklama wyborcza; Wizerunek polityka; Jak sprawić, by ludzie troszczyli się o siebie i o innych? Emocje w reklamie społecznej; Ambasador dobrych serc, czyli człowiek w reklamie społecznej; Techniki pozyskiwania funduszy na cele charytatywne. 9. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie)
1. Zamiast wprowadzenia. 2. Reklama - co może, a czego nie może: Iluzja odporności na działanie reklamy; Wpływ reklamy na zakupy; Reklama kontra plotka; Reklama - pieniądze w błoto?; Marketing mix i zasada łańcucha; Problemy etyczne. 3. Ogólne determinanty skuteczności reklamy: Grupa do celowa; Dopasowanie i brak dopasowania; Specyficzność kulturowa; Plusy i minusy reklamy porównawczej; Ogłoszenia; Wielkość reklamy i częstość jej pojawiania się 4. Procesy poznawcze: Percepcja; Uwaga; Warunkowanie klasyczne; Przetwarzanie informacji; Pamięć; Potęga wyobraźni; Język reklamy. 5. Nastrój i emocje: Nastrój a odbiór reklamy; Intensywność przezywanych emocji a odbiór reklamy; Specyficzne emocje wywoływane przez reklamy; Skuteczność reklamy emocjonalnej; Humor w reklamie. 6. Człowiek w reklamie: Kto do reklamy?; Atrakcyjność fizyczna; Płeć osób występujących w reklamach; Dziecko w reklamie; Czy te oczy mogą kłamać; Człowiek stereotypowy. 7. Zachowania konsumenckie: Klient - istota nieracjonalna; Kupony, talony, bony; Skuteczna promocja; Patriotyzm, nacjonalizm, kosmopolityzm; Meandry oceny jakości; Kupowanie kompulsywne; Badania marketingowe; Niezadowolenie klienta i reputacja firmy; Sztuczki sprzedawców i domokrążców. 8. Reklama polityczna i społeczna: Specyficzność reklamy politycznej i społecznej; Rola plotki w polityce; Polityczna reklama wyborcza; Wizerunek polityka; Jak sprawić, by ludzie troszczyli się o siebie i o innych? Emocje w reklamie społecznej; Ambasador dobrych serc, czyli człowiek w reklamie społecznej; Techniki pozyskiwania funduszy na cele charytatywne. 9. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej