Relacje międzyludzkie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Dostępność
dostępne
(67)
tylko na miejscu
(43)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(72)
Czytelnia
(43)
Autor
Cialdini Robert B. (1945- )
(5)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(5)
Forward Susan (1938- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Grochola Katarzyna (1957- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(2)
Jankowski Andrzej
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Schmitt Éric-Emmanuel (1960- )
(2)
Wiśniewski Andrzej (1950-2016)
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biliński Witold
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Datner-Śpiewak Helena (1949- )
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Derda Olga
(1)
Dereszowska Ann
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drażyńska Marta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziuban Anna
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Furman Joanna
(1)
Glińska-Neweś Aldona (1971- )
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Golec Danuta
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Golik-Skitał Joanna
(1)
Gosk Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grenny Joseph
(1)
Grinder John
(1)
Gros Urszula
(1)
Gross Stefan F
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Barbara
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Hogan Kevin (1961- )
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janicka Iwona
(1)
Januszewska Joanna
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Joines Vann
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kasprzycka Barbara
(1)
Kijowski Dariusz R. (1955- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kundera Milan (1929-2023)
(1)
Kwiatkowski Paweł (1967- )
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leary Mark R
(1)
Leippe Michael R
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lisowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(84)
Rosja
(1)
Język
polski
(84)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura czeska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1418)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Relacje międzyludzkie
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Państwo
(233)
Finanse
(232)
Podatek
(230)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(215)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(16)
Poradnik
(13)
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Raport z badań
(4)
Publicystyka
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura polska
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Zarządzanie i marketing
(20)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Kolekcja Gazety Wyborczej ; 32)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
1. Wprowadzenie; 2. Taktyki; 3. Motywy autoprezentacji; 4. Kontekst społeczny: normy i role; 5. Wartości odbiorców autoprezentacji; 6. Aktualny wizerunek społeczny; 7. Zasada komplementarności; 8. "Ja" prywatne; 9. Autoprezentacyjne troski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Istota pracy lekarza rodzinnego. Rozdział 2. Konsultacja lekarska: Konsultacja lekarska – wyjaśnienie terminu; Powody zgłaszania się pacjenta do lekarza rodzinnego; Cele konsultacji lekarskiej; Etapy konsultacji lekarskiej w gabinecie lekarza rodzinnego. Rozdział 3. Rozmowa z pacjentem: Przywitanie lekarza z pacjentem; Zadawanie pytać pacjentowi; Umiejętność słuchania; Empatia; Informowanie pacjenta; Włączenie pacjenta do planu postępowania; Zadawanie pytań przez pacjenta; Wykorzystanie poczucia humoru; Komunikowanie niewerbalne; Efektywne wykorzystanie ciszy; Zakłócenia rozmowy; Obawy i oczekiwania pacjentów; Budowanie zaufania; Wiedza zdrowotna pacjenta; Zakończenie rozmowy. Rozdział 4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych: Wprowadzenie; Sytuacja trudna; Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta; Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?; Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza. Rozdział 5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami: Zaburzenia psychosomatyczne na podstawowej opiece zdrowotnej – wyjaśnienie pojęć; Pacjenci z MUS u lekarza rodzinnego; Wpływ i konsekwencje MUS na relacje lekarz – pacjent; Przebieg konsultacji pacjenta z MUS; Strategie postępowania lekarza rodzinnego. Rozdział 6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego: Prowadzenie rozmowy i zbieranie wywiadu; Umiejętność rozmowy z dzieckiem i rodzicami; Wizyta patronażowa; Problem dziecka krzywdzonego. Rozdział 7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną: Stan psychiczny człowieka w odpowiedzi na etapy nieuleczalnej choroby; Wyobrażenie o chorobie; Jakość życia, w tym uwarunkowana stanem zdrowia; Rozpoznanie środowiska chorego; Rola rodziny w obliczu nieuleczalnej choroby; Funkcjonowanie rodziny w kryzysie; Ekspresja uczuć jako warunek dobrej jakości życia; Komunikacja lekarz – pacjent – rodzina; Priorytety w komunikacji. Rozdział 8. Konsultacja telefoniczna: Zasady udzielania porady telefonicznej. Rozdział 9. Pacjenci korzystający z internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Możliwości postępowania. Rozdział 10. Nauczanie i uczenie się poprzez odgrywanie ról: Nauczanie problemowe; Odgrywanie ról; Symulowany pacjent; Wykorzystanie nagrań wideo; Ocena konsultacji lekarskiej; Korzyści i trudności; Wirtualny pacjent.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia teoretyczne; 2. Badania nad dopasowaniem człowieka do środowiska pracy; 3. Modelowanie związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi i dopasowaniem do organizacji a zdrowiem- badania własne; 4. Dopasowanie do pracy dla praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Wyjątkowe cechy książki; Szczególne cechy trzeciego wydania; Szczególne cechy każdego rozdziału; Podziękowania; Część I. Podstawy komunikacji. Rozdział 1. Wprowadzenie do komunikacji 1. Czym jest komunikacja?; 2. Modele komunikacji; 3. Założenia dotyczące komunikacji; 4. Znaczenie komunikacji; Rozdział 2. Model kompetencji komunikacyjnej 1. Czym jest kompetencja komunikacyjna?; 2. Składniki modelu kompetencji komunikacyjnej; 3. Procesualny model kompetencji komunikacyjnej; Rozdział 3. Percepcja, kultura i Ja 1. Czym jest spostrzeganie?; 2. Wpływ kultury na spostrzeganie; 3. Rozwijanie struktury Ja; 4. Ujawnianie Ja innym; 5. Sprostanie wyzwaniom dla spostrzegania. Rozdział 4. Kompetencja językowa 1. Czym jest język?’ 2. Funkcje języka; 3. Pokonywanie wyzwań dla kompetencji językowej. Rozdział 5. Kompetencje w komunikacji niewerbalnej 1. Czym jest komunikacja niewerbalna?; 2. Funkcje komunikacji niewerbalnej; 3. Typy przekazów niewerbalnych; 4. Sprostanie wyzwaniom dla komunikacji niewerbalnej. Rozdział 6. Kompetencje w słuchaniu 1. Czym jest słuchanie?; 2. Rodzaje słuchania; 3. Pokonywanie wyzwań dla kompetencji w słuchaniu. Część II. Komunikacja interpersonalna. Rozdział 7. Komunikacja interpersonalna: wiedza 1. Czym jest komunikacja interpersonalna?; 2. Wiedza deklaratywna a komunikacja interpersonalna; 3. Pokonywanie trudności w relacjach interpersonalnych. Rozdział 8. Komunikacja interpersonalna: umiejętności 1. Istota umiejętności interpersonalnych; 2. Pokonywanie trudności związanych z umiejętnościami komunikacji interpersonalnej. Część III. Komunikacja w małej grupie i przywództwo. Rozdział 9. Małe grupy i podejmowanie decyzji. Wiedza i umiejętności 1. Czym jest mała grupa?; 2. Podejmowanie decyzji przez grupę; 3. Umiejętności zadaniowe w procesie decyzyjnym; 4. Przezwyciężanie trudności związanych z podejmowaniem decyzji. Rozdział 10. Przywództwo w małych grupach. Wiedza i umiejętności 1. Co to jest przywództwo?; 2. Radzenie sobie z trudnościami związanymi z kompetentnym przywództwem. Część IV. Wystąpienia publiczne. Rozdział 11. Przygotowanie wystąpienia publicznego. Rozwijanie wiedzy 1. Retoryka i historia wystąpień publicznych; 2. Czym jest wystąpienie publiczne?; 3. Analiza publiczności i sytuacji; 4. Wybór i zawężenie tematu; 5. Określenie celu i sformułowania tezy wystąpienia; 6. Zebranie materiałów pomocniczych; 7. Organizacja i przygotowanie planu wystąpienia. Rozdział 12. Prezentacja wystąpienia. Rozwijanie umiejętności 1. Kompetentna i wiarygodna prezentacja; 2. Użycie słów; 3. Użycie głosu; 4. Poprawne i właściwe mówienie; 5. Komunikacja niewerbalna w wystąpieniach publicznych; 6. Zastosowanie pomocy wizualnych; 7. Przezwyciężanie trudności związanych z kompetentnym prezentowaniem wystąpień publicznych. Rozdział 13. Wystąpienia informacyjne 1. Zrozumienie istoty wystąpień informacyjnych; 2. Organizacja i przygotowanie planu wystąpienia informacyjnego; 3. Materiały pomocnicze w wystąpieniu informacyjnym; 4. Etyka a wystąpienia informacyjne; 5. Radzenie sobie z trudnościami dotyczącymi wystąpień informacyjnych. Rozdział 14. Wystąpienia perswazyjne 1. Zrozumienie istoty wystąpień perswazyjnych; 2. Organizacja i przygotowanie planu wystąpienia perswazyjnych; 3. Wzmocnienie perswazyjności argumentacji; 4. Wystąpienia perswazyjne a etyka; 5. Radzenie sobie z wyzwaniami dla wystąpień perswazyjnych. Część V. Komunikacja XXI wieku Rozdział 15. Komunikacja masowa i konwergencja mediów 1. Media i komunikacja masowa: od modelu jeden-do-jednego do modelu jeden-do-wielu; 2. Konwergencja mediów: od modelu jeden-do-wielu do modelu jeden-do-kogokolwiek; 3. Kompetencje w zakresie komunikacji za pośrednictwem komputera; 4. Przezwyciężanie trudności w komunikowaniu się za pośrednictwem komputera. Słowniczek; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Firma Prawnicza / C.H.Beck)
1. Zamiast wstępu parę słów o sztuce porozumiewania się, czyli po co prawnikowi umiejętności interpersonalne. 2. Czy musimy się tak wygłupiać, czyli dlaczego właśnie warsztaty. 3. Jak sobie pościelisz.. czyli przygotowanie warsztatu dla prawników. 4. Trudna sztuka chodzenia po rozpiętej wysoko linie, czyli prowadzenie warsztatu. 5. Co się może przydać prawnikom, czyli treść merytoryczna przykladowych warsztatów umiejętności interpersonalnych. 6. Warsztaty to dobry początek, czyli jak pomagać w dalszym rozwoju uczestników. 7. Zakończenie, czyli ostatnie kilka słów komentarza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od autorek; 1. Etyka zawodowa: Czym jest etyka; Etyka w pracy; Etyka zawodowa ‒ wypowiedzi przedstawicieli zawodów; Studium przypadku; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 2. Jak planować pracę: Opis stanowiska pracy narzędziem organizacji pracy; Pamięć i metody organizacji czasu pracy; Metody organizacji czasu w odpowiedzi na ulotność pamięci; Lista zadań TO DO, czyli do zrobienia; Karteczki przypominające; Nowe technologie w służbie organizacji czasu; Kalendarz indywidualny i wspólny; Metoda Eisenhowera; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; 3. Dlaczego warto się rozwijać: W jaki sposób można się rozwijać i dlaczego warto; Zabawa, nauka i praca; Kotwice kariery; Kompetencje i ich rozwój; Motywacja do rozwoju i zmiany; Jak się uczyć i stawać kompetentnym specjalistą; Wolontariat jako metoda rozwoju kompetencji; Uczymy się całe życie; Czy praca może uskrzydlać; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; 4. Jak radzić sobie ze stresem: Czym jest stres; Stres jako bodziec; Stres jako relacja. Poznawcza definicja stresu; Mechanizm stresu, biologia stresu; Fazy stresu; Objawy stresu; Stresory; Sposoby zwalczania stresu; Sposoby radzenia sobie ze stresem; Przykładowe ćwiczenia relaksacyjne; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 5. Profilaktyka wypalenia zawodowego: Czym jest wypalenie; Objawy zespołu wypalenia; Kto jest narażony na wypalenie; Osobowościowe uwarunkowania wypalenia zawodowego; Organizacyjne uwarunkowania wypalenia zawodowego; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 6. Emocje ‒ wróg czy przyjaciel: Czym jest inteligencja emocjonalna; Czym są emocje; Rozpoznawanie emocji; Rola emocji; Rozumienie emocji i radzenie sobie z nimi; Wpływ emocji na myślenie, podejmowanie decyzji i działanie; Radzenie sobie z trudnymi emocjami; Empatia; Radzenie sobie z trudnymi emocjami klientów; Porwanie emocjonalne; Kiedy jesteś szefem; Inteligencja emocjonalna; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 7. Jesteśmy jedną drużyną. Budowanie zespołu: Grupa a zespół – definicje; Grupa; Zespół; Kiedy grupa staje się zespołem – elementy procesu grupowego; Etapy (fazy) rozwoju grupy; Faza 1 – formowanie; Faza 2 – docieranie; Faza 3 – normowanie; Faza 4 – współdziałanie; Normy grupowe; Struktura grupy; Role grupowe; Jak budować zespół. Warunki zaistnienia procesu grupowego; Rola kierownika w budowaniu zespołu; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 8. Ja w roli kierownika: Cechy skutecznego lidera; Motywacja lidera; Przywódca z wizją; Style kierowania; Rozwój umiejętności przywódczych; Krótki kurs przywództwa; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 9. Jak rozmawiać: Czym jest komunikacja; Kanały komunikacji; Komunikacja werbalna; Komunikacja niewerbalna; Przestrzeń w komunikacji; Komunikacja w sytuacjach trudnych. Podstawowe narzędzia komunikacyjne; Parafraza; Pytania; Klaryfikacja; Odzwierciedlenie; Komunikat „ja”; Informacja zwrotna (ang. feedback); Asertywność; Techniki i narzędzia asertywnej komunikacji; Stawianie granic; Radzenie sobie z krytyką; Komunikacja z klientem – standardy; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 10. Współpraca z klientami: Profesjonalna obsługa; Nawiązanie kontaktu, autoprezentacja; Rozpoznanie potrzeb klientów; Prezentacja oferty; Odpowiedź na pytania lub radzenie sobie z zastrzeżeniami; Realizacja usługi; Zakończenie i podziękowanie; Kontakt podtrzymujący współpracę; Bariery komunikacyjne w relacjach z klientem; Konflikty i negocjacje; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 11. Zmiana i kreatywność: Postawa; Model „wielkiej piątki”; Kreatywność; Trenowanie kreatywności; Dlaczego dziwienie się jest wartościowe; Kwestionariusz Moje kotwice kariery; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kochania / Piotr Olesiński. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 185 s. : il. ; 22 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1 Psychologiczne modele miłości: 1.1. Teoretyczny model miłości Johna A. Lee; 1.2. Trójczynnikowa koncepcja miłości R. Sternberga; 1.3. Rozwojowe ujęcie modelu miłości R. Sternberga. Rozdział 2 Zdolność do miłości w paradygmatach psychologicznych: 2.1. Biologiczne aspekty miłości; 2.2. Miłość a paradygmat poznawczo-behawioralny; 2.3. Humanistyczny potencjał kochania; 2.4. Miłość jako sztuka; 2.5. Psychoanaliza miłości; 2.6. Człowiek jako historia; 2.7. Doświadczanie miłości w ujęciu interakcyjnym i feministycznym. Rozdział 3 Kobieco-kobiece (KK), kobieco-męskie (KM) i męsko-męskie (MM) relacje miłosne: 3.1. Seksualność a potrzeba więzi i potrzeba seksualna; 3.2. Kontekst społeczny relacji KK, KM i MM; 3.3. Namiętność i jej specyfika w relacjach KK, KM i MM; 3.4. Intymność; 3.5. Zaangażowanie w relacjach kobieco-kobiecych, kobieco-męskich i męsko-męskich; 3.6. Satysfakcja z relacji i szczęście a typ relacji miłosnej. O badaniach własnych. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Od marginesu do głównego nurtu; Pokazać ludziom, jak mają się uczyć; Coaching - teoria i praktyka; Mentoring - kolizja teorii z praktyką; Mentorzy społeczni - nowa profesja; Informacje zwrotne - warunek sukcesu; Uważne słuchanie; Umiejętność zadawanie pytań; Kierowanie relacjami między ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe warunki działania biznesu, 2. Programowanie przyszłości biznesu, 3. Pracownicy jako kapitał organizacji, 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, 5. Zachowania ludzi w organizacji, 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji, 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji, 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu, 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena / PLACET)
R.1 Organizacja wobec wymagań otoczenia: Zmiany w otoczeniu i ich wpływ na organizację; W kierunku inteligentnej, uczącej się organizacji; Konkurencja a zmiany w zarządzaniu. R.2 Współdziałanie ludzi w uczącej się organizacji: Kierowanie ludźmi w nowej organizacji; Wymagania stawiane menedżerom w kierowaniu ludźmi. R.3 Stosunki międzyludzkie w zdrowej organizacji: Kształtowanie dobrej atmosfery pracy; Przeszkody w procesie wymiany informacji i ich przezwyciężanie. R.4 Spory i konflikty w organizacji: Istota konfliktu, jego źródła i skutki; Rozwiązywanie konfliktów w organizacji. R.5 Stresy w organizacji i ich przezwyciężanie: Rodzaje stresu i jego objawy; Sposoby przezwyciężania stresu. R.6 Rozsądne wprowadzanie zmian w przedsiębiorstwie: Samoorganizacja i zmiany w firmie; Pobudzanie do zmian i sterowanie procesem ich wprowadzania. R.7 Integrowanie pracowników w organizacji: Partnerskie współdziałanie, szkolenie i rozwój pracowników; Pobudzanie do działania, wywieranie wpływu i kształtowanie motywacji. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowoczesna organizacja i jej atrybuty, 2. Menedżerowie w nowoczesnej organizacji, 3. Umiejętności podejmowania trafnych decyzji, 4. Umiejętności tworzenia przyszłości firmy, 5. Umiejętności współdziałania z ludźmi, 6. Umiejętności doskonalenia kultury, wizerunku i reputacji firmy, 7. Samodoskonalenie menedżera i kreowanie kariery
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2597)
1. Geneza i istota pojęcia "makiawelizm"; 2. Makiawelizm a różnice indywidualne; 3. Makiawelizm a psychopatologia i aspołeczne zachowanie; 4. Makiawelizm w kontaktach społecznych; 5. Makiawelizm a nieetyczne zachowanie; 6. Makiawelizm w badaniach interdyscyplinarnych: ekonomia, biologia ewolucyjna i teoria gier; 7. Makiawelizm w organizacji; 8. Makiawelizm dziecięcy; 9. Pomiar i różnice w poziomie makiawelizmu; 10. Makiawelizm w związku przyjacielskim- badania własne; 11. Makiawelizm w związkach małżeńskich- badania własne; 12. Makiawelizm a pomaganie; odwzajemnianie się i precepcja podobieństwa do innych ludzi- badania własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Uświadomienie: Złość dezorganizuje moje życie; Dlaczego tak bardzo się złoszczę?; Dlaczego nie mogę przestać? Sześć głównych przyczyn życia w złości; Drabina złości i przemocy. Część II. Działanie: Złap rybę albo odetnij przynętę. Czas podjąć zobowiązanie; Schodzenie z drabiny – część 1: Koniec z groźbami i przemocą; Schodzenie z drabiny – część 2: Lepiej trzymaj gębę na kłódkę, dopóki nie nauczysz się mówić, jak trzeba; Możesz wierzyć lub nie, im nie chodzi o to, żeby cię zniszczyć; Żegnajcie, stare urazy; Ja też potrzebuję pomocy – rozdział dla partnerów osób uzależnionych od złości; Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Socjologiczne teorie komunikacji. 3. Filozofia języka i teoria argumentacji. 4. Komunikacja a teoria systemowa. 5. Teorie zorientowane psychologicznie. 6. Komunikacja a doradztwo. 8. Komunikacja i konflikt.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści wydania drugiego: Cz. I Prolog: Wprowadzenie do zachowań w organizacji. Cz. II Jednostka w organizacji: Podstawy zachowań indywidualnych; Osobowość i emocje; Podstawowe koncepcje motywacji; Motywacja - od koncepcji do zastosowań; Indywidualne podejmowanie decyzji. Cz. III Grupy w organizacji: Podstawy zachowań grupowych, Zespoły robocze; Komunikacja; Przywództwo i budowanie zaufania; Władza i politykowanie; Konflikt i negocjacje. Cz. IV System organizacyjny: Podstawy struktury organizacyjnej; Technologia i projektowanie pracy; Zasady i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura organizacji; Zmiana i doskonalenie organizacji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część I. Relacje rodzinne w kontekście współczesnych przemian społecznych: Rozdział 1. Specyfika funkcjonowania podsystemu rodzicielskiego we współczesnej rodzinie; Rozdział 2. Relacje rodziców z dzieckiem prenatalnym; Rozdział 3. Postrzeganie relacji i postaw rodzicielskich przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi; Rozdział 4. Rola dziadków we współczesnym w systemie rodzinnym; Rozdział 5. Relacje międzypokoleniowe w rodzinie: rola dziadków w percepcji wnuków w wieku szkolnym; Rozdział 6. Wybrane uwarunkowania jakości życia małżeńskiego u bezdzietnych kobiet i mężczyzn; Rozdział 7. Rozwody jako niepokojące zjawisko współczesności. Psychologiczna perspektywa badań. Część II. Relacje rodzinne w kontekście rozwoju indywidualnego: Rozdział 1. Relacje pomiędzy rolami rodzinnymi a pracą zawodową; Rozdział 2. Praca zawodowa rodziców poza granicami kraju a poziom spójności rodziny; Rozdział 3. Rola relacji między rodzeństwem w procesie kształtowania się tożsamości; Rozdział 4. Temperament i struktura rodziny a nieprzystosowanie społeczne adolescentów w klasie szkolnej; Rozdział 5. Między normą a patologią, czyli zawiłe drogi trajektorii rozwojowej psychopatii. Część III. Relacje rodzinne w kontekście zdrowia: Rozdział 1. Choroby dermatologiczne jako czynniki ryzyka zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny; Rozdział 2. Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin zmagających się ze stwardnieniem rozsianym; Rozdział 3. Stan cywilny a nasilenie problemów zdrowia psychicznego u osób starszych; Rozdział 4. Rola wybranych predyktorów dobrostanu psychicznego u dorosłego rodzeństwa osób z niepełnosprawnością; Rozdział 5. Komunikacja z pacjentami MPD i niepełnosprawnością intelektualną w ocenie opiekunów rodzinnych; Rozdział 6. Terapia psychologiczna a jakość życia małżonków osób chorujących przewlekle.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Małżeńskie i rodzinne uwarunkowania rozwoju człowieka: Miłość jak wyznacznik jakości małżeńskiej; Jakość małżeństwa a zdrowie partnerów; Koncepcja małżeństwa własnego i obraz małżeństwa rodziców u młodzieży o różnym poziomie poczucia bezpieczeństwa; Systemowa diagnoza rodziny z perspektywy psychologicznego konstruktywizmu; Specyficzna problematyka życia rodziny rozbitej; Psychologiczne aspekty edukacyjnej funkcji rodziny; Rozwój tożsamości osobowej u młodzieży w świetle koncepcji Wima Meeus'a; Wybrane zmienne osobowościowe a kształtowanie się tożsamości u młodzieży w zakresie relacji z rodzicami; Status tożsamości a wybory ideologiczne kobiet; Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a style komunikacji wewnątrzrodzinnej; 2. Psychologiczne determinanty aktywności zawodowej człowieka: Stres i wsparcie w środowisku rodzinnym i zawodowym; Rozwojowe i osobowościowe uwarunkowania kariery zawodowej człowieka; Cechy osobowości nauczycieli a ich predyspozycje zawodowe; Wybrane determinanty agresji nauczycieli; Osobowościowe uwarunkowania zachowań komunikacyjnych przedstawicieli handlowych; Kształtowanie postaw pracowników wobec zmian zachodzących w środowisku pracy; Atrybucja przyczyn pozostawania bez pracy a poczucie dobrostanu osób bezrobotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej