Relacje międzyludzkie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
Forma i typ
Książki
(85)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
tylko na miejscu
(43)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(72)
Czytelnia
(43)
Autor
Cialdini Robert B. (1945- )
(5)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(5)
Forward Susan (1938- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Grochola Katarzyna (1957- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(2)
Jankowski Andrzej
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Schmitt Éric-Emmanuel (1960- )
(2)
Wiśniewski Andrzej (1950-2016)
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biliński Witold
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Datner-Śpiewak Helena (1949- )
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Derda Olga
(1)
Dereszowska Ann
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drażyńska Marta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziuban Anna
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Furman Joanna
(1)
Glińska-Neweś Aldona (1971- )
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Golec Danuta
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Golik-Skitał Joanna
(1)
Gosk Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grenny Joseph
(1)
Grinder John
(1)
Gros Urszula
(1)
Gross Stefan F
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Barbara
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Hogan Kevin (1961- )
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janicka Iwona
(1)
Januszewska Joanna
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Joines Vann
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kasprzycka Barbara
(1)
Kijowski Dariusz R. (1955- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kundera Milan (1929-2023)
(1)
Kwiatkowski Paweł (1967- )
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leary Mark R
(1)
Leippe Michael R
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lisowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(84)
Rosja
(1)
Język
polski
(84)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura czeska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Relacje międzyludzkie
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(16)
Poradnik
(13)
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Raport z badań
(4)
Publicystyka
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura polska
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Zarządzanie i marketing
(20)
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I: POSZUKIWANIE: dwa sposoby patrzenia na życie, Uczenie się bezradności, Wyjaśnianie nieszczęścia, Głęboki pesymizm, Jak myślisz, jak się czujesz; CZĘŚĆ II: DZIEDZINY ŻYCIA: Sukces w pracy, Dzieci i rodzice. Geneza optymizmu, Szkoła, Sport, Zdrowie, Polityka, religia i kultura: nowa psychohistoria; CZĘŚĆ III: PRZEMIANA: OD PESYMIZMU DO OPTYMIZMU: optymistyczne życie, Jak pomóc dziecku uniknąć pesymizmu, Optymistyczna organizacja, Elastyczny optymizm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technical leadership : od eksperta do lidera / Mariusz Sieraczkiewicz. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : HELION, 2018. - 190, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Onepress)
Zawiera: OD AUTORA; Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO: Typowa ścieżka kariery w IT; Definicja lidera technicznego; Model Technical Leadership; Wizja; Stereotyp lidera; Typy przywództwa; Grzechy główne liderów technicznych; Podsumowanie; Rozdział 2. EKSPERT A LIDER: Między ekspertem a liderem; Autorytet wiedzy i postawy; Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne?; Podsumowanie; Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA: Strategia Disneya; Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya; Przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. MOTYWACJA: Teoria X i Y; Co mnie motywuje?; Czynniki motywacyjne; Kryteria; Kwantyfikatory ilościowe; Profil motywacyjny; Jak to wpleść w codzienne życie zespołu?; Analiza motywatorów; Skupienie; Codziennik; Wysoka energia; Czynniki motywacyjne i higieniczne; Co motywuje programistów?; Złam wszelkie zasady; Drive; Elementy angażującego środowiska; Slack; Podsumowanie; Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM: Model Cynefin; Oczekiwania i reguły; Fazy rozwoju grupy; Przywództwo sytuacyjne; Dysfunkcje zespołu; Podsumowanie; Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA: Podział odpowiedzialności; Wizja i cele projektu; Wymagania i decyzje biznesowe; Właściciel procesu; Proces; Retrospekcje; Codzienne spotkania; Oznaczanie problemów; Kryteria jakościowe; Podsumowanie; Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ: Wprowadzanie osoby do zespołu; Spójne zasady; Wymiana doświadczeń w zespołach; Przeglądy kodu; Aktualizacja wiedzy o systemie; Ciągły rozwój; Mantra architektoniczna; Co to jest mantra architektoniczna?; Podsumowanie; Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM: Antywzorce współpracy; Dobre praktyki; Budowanie sieci wsparcia; Ustalanie zasad współpracy; Indeks zadowolenia; Mapa relacji; Analiza potrzeb; Podsumowanie; Rozdział 9. WZORCE ZMIANY: Zmiana jest nieunikniona; Model zmiany; Bezbolesna zmiana; Podsumowanie; Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA: Praktyki związane z informacją zwrotną; Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje?; Korzyści; Podstawowy błąd; Feedback i feedforward; Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej; Kanapka informacji zwrotnej; Zespołowa informacja zwrotna; Trudna informacja zwrotna; Podsumowanie; Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY: Skąd się biorą emocje?; Co niszczy kontakt?; Elementy klarownego komunikatu; Druga pozycja; Podsumowanie; Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA: Pewna historia; Prosty przykład; Struktura; Przykładowe pytania; Algorytm; Gdzie jeszcze?; Podsumowanie; Rozdział 13. LIDER JAKO COACH: Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad?; Coaching; Moc pytań; Rodzaje i siła pytań; Intencja; Konkretyzacja; Prowadzenie rozmowy; Model problemu; Trening zadawania pytań; Podsumowanie; Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA: Podstawy efektywnych spotkań; Dlaczego to nie wystarcza?; Struktury i ich zastosowanie; Gamestorming; Ramy spotkania; Schemat spotkania; Podsumowanie; Rozdział 15. PYTANIA I ODPOWIEDZI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej ; Zeszyt 105/98)
R.1 Charakterystyka konfliktu w zakładzie pracy: Pojęcie konfliktu; Źródła konfliktów; Funkcje konfliktów; Społeczna strefa konfliktów w zakładzie pracy. R.2 Konflikty w miejscu pracy: K. interpersonalne; K. międzygrupowe; K. organizacyjne; K. przetarg (k. negocjacyjny); K. innowacyjne; K. etyczne. R.3 Metody zarządzania konfliktami w miejscu pracy (zapobieganie, skuteczne rozwiązywanie i wydobywanie cech pozytywnych konfliktu): Tradycyjne metody zarządzania; Nowoczesne metody zarządzania; Inne nowoczesne metody zarządzania konfliktem. R.4. Rola menedżera w zarządzaniu konfliktem w miejscu pracy: Etapy zarządzania konfliktem; Style zarządzania Praktyczne rady w zarządzaniu konfliktem; Znaczenie cech społeczno- zawodowych menedżera w rozwiązywaniu konfliktu; Zasady sukcesu menedżerskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego napisałem tę książkę. Początek. Cz.1 Przygotowanie do zwycięstwa. Dlaczego mamy się spierać. Kiedy prowadzić spory i dowodzić racji. Zrozumienie władzy. Niesamowita siła wiarygodności. Siła słuchania. Siła uprzedzenia. Potęga snów. Cz.2 Przedstawienie decydującego argumentu. Układanie rozstrzygającego wystąpienia. Otwieranie słuchaczy. Jak przedstawić rozstrzygający argument. Czarodziejskie wystąpienie. Wystąpienie o sile nie do pokonania. Cz.3 Spory w miłości i wojnie. Przekonywanie najbliższych. Polemiki z dziećmi. Walka o swoje w miejscu pracy. Walka o sprawiedliwość. Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Przestrzeń edukacyjna współczesnej szkoły: Uczeń w rzeczywistości szkolnej; Interakcja zogniskowana według Ervinga Goffmana; Pragmatyzm empiryczny zamiast modelu teoretycznego; R. 2 Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Problemy badawcze; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 3 Uczniowie i nauczyciele w ikonosferze współczesnej szkoły – empiryczne studium zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Poczucie zakorzenienia – uczeń w szkole, ale czy szkoła w uczniu?; Szkoła jako miejsce bezpieczne i intuicja wychowująca; Troska nauczycieli o ucznia; Nauczyciele oceniający i oceniani; Zdobywanie wiedzy i towarzyszące temu procesowi warunki; Refleksja nad wyborem i funkcjonowaniem szkoły; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikowanie się w organizacji / Janina Stankiewicz. - Wyd. 2 popr. - Wrocław : Wydawnictwo Astrum, 1999. - 195 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Kreatywność)
Zawiera: Wstęp; Ludzie - komunikowanie się - organizacja (Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi, Wzory komunikowania się); Proces komunikowania się jego komponenty, modele; Komunikowanie się werbalne (Znaczenie słuchania, Typy słuchania); Komunikowanie się niewerbalne (Formy komunikowania się niewerbalnego, Komunikowanie się pisemne; Komunikowanie się publiczne - zebrania; Bariery warunkujące skuteczne komunikowanie się, przezwyciężanie ich; Analiza transakcyjna, jej stosowanie w kierowaniu ludźmi i w negocjacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zachowania organizacyjne – rola jednostki 1.1. Koncepcja zachowań organizacyjnych 1.2. Jednostka w organizacji 1.3. Stosunki między jednostką a organizacją 1.4. Osobowość jednostki 1.5. Postawa jednostki 1.6. Percepcja jednostki 1.7. Stres jednostki 1.8. Kreatywność jednostki 1.9. Skuteczność zachowania jednostki 2. Zachowania grupowe 2.1. Pojęcie grupy 2.2. Teorie, normy, zachowania grupowe i decyzje w grupie 2.3. Konflikty 2.4. Komunikacja w grupie 3. Zachowania międzyorganizacyjne 3.1. Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych 3.2. Rola negocjacji w zachowaniach międzyorganizacyjnych 3.3. Kultura organizacyjna a zachowania organizacyjne 4. Praktyka zachowań organizacyjnych 4.1. Badanie zachowań organizacyjnych w przedsiębiorstwie 4.2. Badanie zachowań organizacyjnych pracowników – rola lidera 4.3. Testowanie zachowań organizacyjnych – przykłady.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I Wprowadzenie do analizy transakcyjnej: Czym jest Analiza transakcyjna, Część II Reprezentacja osobowości. Model stanów Ja: Model stanów Ja, Analiza funkcjonalna stanów Ja, Model strukturalny drugiego rzędu, Rozpoznawanie stanów Ja, Patologia strukturalna. Część III Komunikowanie się. Transakcje, znaki rozpoznania i strukturalizacja czasu. Część IV. Pisanie własnej historii życia. Skrypty życiowe: Charakter i kształtowanie się skryptu życiowego, Jak realizuje się skrypt., pozycje życiowe, Przekazy i matryca skryptu, Zakazy i decyzje, Schematy procesu skryptowego a drivery, Adaptacje osobowości. Część V. Dopasowywanie świata do naszego skryptu. Pasywność: Nierozpoznania, Matryca nierozpoznani, Ramy odniesienia i redefiniowanie, Symbiozy. Część VI. Przekonania uzasadniające nasz skrypt. Zachowania skryptowe i gry: zachowania skryptowe i talony, Obieg skryptu, Gry i analiza gier, Dlaczego ludzie grają?, Jak radzić sobie z grami?, Część VII Zmiana. Analiza transakcyjna w praktyce: Kontrakty na zmianę, Cele zmiany w analizie transakcyjnej, Terapia analizy transakcyjnej i poradnictwo, analiza transakcyjna w edukacji i organizacjach, Jak rozwijała się analiza transakcyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Do czego są potrzebne metapercepcja oraz poczucie transparentności własnej osoby?: Trafność metapercepcji; Funkcje metapercepcji; Pożądana metapercepcja; Iluzja transparentności; Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby; Opis celów badawczych. Rozdział 2. Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Kobiety; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet o różnej samoocenie; Mężczyźni; Porównanie pozytywności metapercepcji mężczyzn o różnej samoocenie; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn; Dyskusja; Perspektywa dalszych badań. Rozdział 3. Wpływ akceptacji i odrzucenia oraz ocen cech jednostki na samoocenę i przeżywane emocje: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Stabilność samooceny osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji negatywnych u osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnej samoocenie; Dyskusja. Rozdział 4. Poczucie transparentności zalet i wad u kobiet i mężczyzn w sytuacjach akceptacji oraz odrzucenia: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Poczucie transparentności zalet wspólnotowych; Wady wspólnotowe; Zalety sprawcze; Wady sprawcze; Różnice płciowe; Porównanie wielkości poczucia transparentności cech różnego rodzaju; Dyskusja. Rozdział 5. Wpływ informacji o transparentności własnych cech sprawczych i wspólnotowych na zadowolenie z relacji oraz percepcję partnera. Rola sposobu konstruowania Ja: Metoda; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Zadowolenie z kontaktu; Oceny cech partnera; Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych partnera; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera; Dyskusja. Rozdział 6. Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na chełpliwość autoprezentacji kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie: Metoda; Procedura badania; Wyniki; Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn; Dyskusja. Rozdział 7. Rola metapercepcji w efektywności autoprezentacji osób o różnej samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność autoprezentacji; Pozytywność metapercepcji; Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera; Trafność ocen postaw partnera; Znaczenie metapercepcji dla efektywności autoprezentacji; Dyskusja. Rozdział 8. Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie oraz związkach koleżeńskich kobiet i mężczyzn o różnych orientacjach społecznych Ja: Problematyka badań: Badanie I. Związki małżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w zakresie cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych oraz orientacji HC dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych w związkach małżeńskich; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa; Podsumowanie; Badanie II. Związki koleżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech sprawczych; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Podsumowanie; Dyskusja. Rozdział 9. Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego oraz informacji zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz transparentność cech wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych kobiet: Metoda: Osoby badane; Procedura badania i zastosowana manipulacja; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność aktywizacji Ja; Wpływ aktywizacji Ja oraz informacji zwrotnych na obraz własnej osoby; Pożądana metapercepcja; Pożądana transparentność; Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną transparentnością; Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji; Rola obrazu Ja dla pożądanej transparentności; Dyskusja; Ograniczenie wniosków z badań; Porównanie pożądanej transparentności i metapercepcji w związkach intymnych kobiet na początku znajomości oraz w relacjach długotrwałych. Rozdział 10. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy. Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skąd patologia w działaniach administracji? (pierwotne i wtórne przyczyny powstawania patologii w administracji); Prawo jako instrument ograniczenia patologii w demokratycznym państwie prawnym; Patologie w administracji publicznej (wybrane zagadnienia); Kilka uwag o patologii w działalności prawotwórczej administracji publicznej; teoria prawnych form działania administracji a rzeczywistość normatywna, Nieprawidłowości w zakresie stosowania przez administrację publiczną przepisów jurysdykcyjnego postępowania administracyjnego w świetle działalności Rzecznika Praw Obywatelskich; "ustawa" i "podstawowy akt normatywny" w systemie prawa administracyjnego. Aspekty logiczne i prawne; Problemy metodologii badań dysfunkcji w administracji publicznej; Nadużycie kompetencji przez organ administracji publicznej; Administracja wobec praw człowieka (źródła patologii); Społeczeństwo obywatelskie w walce z korupcją - wybrane przykłady działań w Polsce; Prawne i pozaprawne kryteria oceny patologii w administracji publicznej; Niedoskonałość rozwiązań prawnych a sytuacje patologiczne w administracji publicznej; Cienie zasady legalizmu; Patologie w administracji publicznej - przyczyny i próby przeciwdziałania; Patologie w administracji a finansowanie szkolnictwa wyższego w Anglii; Ograniczanie dostępu do spisu wyborców jako informacji publicznej; Polityka społeczna państwa polskiego wobec bezrobocia jako obszar patologii w relacjach administracji z obywatelem; Z zagadnień ograniczeń antykorupcyjnych w prawie gospodarczym publicznym; Zachowania patologiczne społeczne dewiacyjne w administracji a zaufanie; Patologie w demokratycznym sprawowaniu władzy w Rosji i Wenezueli. Próba analizy porównawczej; Terminy w kodeksie postępowania administracyjnego - zagadnienia wybrane; Korupcja prywatna w polskim prawie karnym w ujęciu międzynarodowym i prawnoporównawczym; Patologie w relacjach z obywatelami w zakresie udziału społeczeństwa w ochronie środowiska przy organizowaniu referendów lokalnych jako formy prawnej rozstrzygania konfliktów społecznych; Analiza nieprawidłowości w zakresie organizacji ruchu granicznego na wschodniej granicy Polski po wstąpieniu do strefy Schengen; Uprawnienie straży gminnej (miejskiej) do stosowania fotoradarów - patologia czy konieczność?; Sądowa kontrola nieprawidłowości związanych z wydawaniem decyzji przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych; Decyzje o odmowie przyznania własności czasowej nieruchomości w trybie dekretu warszawskiego jako przykład patologii w funkcjonowaniu administracji; Patologiczne konsekwencje nieuwzględnienia czynnika obywatelskiego w procesie decyzyjnym; Informowanie społeczeństwa przez administrację: weberyzacja działań urzędniczych czy patologia?; Patologie w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Odpowiedzialność etyczna urzędników Unii Europejskiej i rodzaj sankcji wymierzanej za nieetyczne zachowanie; Odpowiedzialność dyscyplinarna urzędników wspólnotowych. Zakres i celowość reformy przepisów pracowniczych; Uwagi krytyczne do naboru na wyższe stanowiska w służbie cywilnej; Patologie związane z dysfunkcja niektórych przepisów instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych; faworytyzm i protekcja przy naborze i obsadzaniu stanowisk w polskiej administracji. Przyczyny i konsekwencje; Lobbing w administracji publicznej. Wybrane zagadnienia kryminologiczne i prawnokarne; Sposoby nawiązania pracy przez członków korpusu służby zagranicznej - rodzaje form wyznaczania podmiotów do pełnienia funkcji konsularnych; Zakazy i ograniczenia antykorupcyjne w ustawie o służbie cywilnej; Patologie organizacyjne w polskim samorządzie terytorialnym; Patologie w relacjach pomiędzy sferami władz publicznych; Skarga na bezczynność w orzecznictwo WSA w Olsztynie; Przejawy patologii w sprawowaniu nadzoru nad samorządem terytorialnym; Szkoły i placówki oświatowe w obliczu patologii niedostosowania społecznego uczniów i wychowanków; Problemy organizacyjne pomocy społecznej W Polsce - zagadnienia wybrane; Jakość organizacji formalnej administracji publicznej a zagrożenie patologią (w świetle wybranych przykładów z obszaru administracji rządowej szczebla centralnego); patologie w prawotwórstwie podatkowym na przykładzie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie podatku akcyzowego; Obowiązek tajemnicy informacji i jego konsekwencje dla wykonywani zadań administracji publicznej; Transparentność w funkcjonowaniu instytucji Unii Europejskiej; Zbyt szeroki zakres władztwa publicznego w zakresie sprawowania pieczy nad wykonywaniem zawodu przed samorząd zawodowy izby architektów jako źródło patologii w administracji publicznej; Patologia relacji pomiędzy Narodowym Funduszem Zdrowia a świadczeniodawcą; Zasada konkurencji a zlecanie zadań publicznych; Patologie systemu zamówień publicznych; Rachunkowość - szara strefa finansów publicznych; Naruszenie dyscypliny finansów publicznych jako przejaw patologii w finansach publicznych; Zjawiska patologiczne w systemie zamówień publicznych; Problem weryfikacji decyzji w sprawie wysokości zaliczki alimentacyjnej po ogłoszeniu wyroku TK z dnia 23 czerwca 2008 r, P 18/06; Zasady finansowania kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu; Prawne i ekonomiczne dylematy związane z pojęciami przychodów i rozchodów budżetowych oraz finansowanie deficytu budżetu państwa ; Kilka uwag w przedmiocie teorii i praktyki gospodarowania nieruchomościami gminnymi; Przyczyny nieprawidłowości w funkcjonowaniu organów administracyjnych - próba analizy na przykładzie opłat ze ustanowione prawo wieczystego użytkowania; Uzyskiwanie prywatnych korzyści przez funkcjonariuszy publicznych - ocena działania administracji publicznej na przykładzie wyników badania sondażowego przeprowadzonego w województwach: mazowieckim, podlaskim, oraz warmińsko-mazurskim; patologie a niektóre postaci homeostazy w działaniach administracji europejskiej; Rola nauki administracji w identyfikowaniu patologii w organizacji i funkcjonowaniu administracji publicznej; Źródła informacji o patologiach w administracji; Normatywne podstawy zapobiegania przewinieniom dyscyplinarnym funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego; racjonalne odniesienia w badaniach zjawisk patologii administracji publicznej; Szczególny reżim odpowiedzialności odszkodowawczej urzędników jako remedium na patologie w administracji publicznej?; Patologie czy prawidłowości w realizacji projektów teleinformatycznych w administracji publicznej?; Profilaktyka i zwalczanie korupcji w Policji; Oświadczenia majątkowe wójtów - raport z województwa podlaskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy networkingu. 1. Czym jest networking i dlaczego jest ważny. 2. Gdzie i jak tworzyć sieci kontaktów. Część II: Zasady skutecznego networkingu. 3. Jak się zorganizować - nie pomijaj tego rozdziału! 4. Rozwijanie twojej sieci kontaktów. 5. Kompletowanie zestawu narzędzi autoreklamowych. 6. Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych. Część III: Trzy rodzaje spotkań networkingowych. 7. Misje rozpoznawcze: networking a podejmowanie decyzji. 8. Sesje poświęcone strategii: networking a osiąganie celów. 9. Spotkanie rekomendacyjne: networking a rozwijanie działalności. Część IV: Omijanie przeszkód. 10. Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi i przetrwać kłopotliwe sytuacje. 11. Networking dla introwertyków: 25 wskazówek, jak bezboleśnie tworzyć sieć kontaktów.12. Nigdy nie jest za wcześnie by rozpocząć: 25 wskazówek dla studentów. Część V: Aby networking sprawdzał się w życiu. 13. Zrobić coś dla innych: sztuka rewanżu. 14. Twój plan działania: klucz do sukcesu w networkingu. 15. Jak osiągnąć trwały sukces w networkingu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Klasa 1: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 2: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 3: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 4: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 5: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 6: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 7: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (komunikaty „JA”); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Klasa 8: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (konflikt); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 6)
(Key Concepts Series ; Tom 6)
Introduction; 1 The Internet – social and legal contexts; The Internet, socialisation and youth – from the perspective of contemporary social paradigms; A child in a web of threats – risky online behaviours of youth as a challenge for education; Virtual world as a place where young people establish and maintain relationships; Selected aspects of the e-Safety in the Pan-European legislation and in the Polish education system; From Internet safety to digital citizenship – practices and perspectives; Are young people digital natives? Analysis of selected research findings; 2 The Internet – selected aspects of child and youth protection; Praxeological dimension of the prevention of threats related to the activity of children and young people in cyberspace; How to develop safer online behaviours?; Faces of privacy – challenges and opportunities related to informed participation in the virtual world; Business models in online gaming and their implications for the protection of minors; Safe gaming; Practical tips on how to use interactive technologies in a correct, safe and healthy manner; Cybersafety – practical aspects of schools’ activities in eTwinning and Erasmus+ programmes; Conclusion; Bibliography; Netography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Podstawy teoretyczne i metodologiczne 1. Rzut oka na nasz rozwój społeczny 2. Być rodzicem dziecka z trudnościami w rozwoju społecznym 3. Całościowe zaburzenia rozwoju i autyzm 4. Rozwój intersubiektywności Część II. Praktyka 5. Zasady stosowania interwencji edukacyjnych 6. Przestrzeń i czas na nowe porozumienie z dzieckiem 7. Punkt wyjścia i wyznaczenie celów – ocena i plan 8. Jak wprowadzić zabawy i uczyć umiejętności społecznych Część III. Materiały i zabawy 9. Materiały i zabawki 10. Sto zabaw wspierających rozwój intersubiektywności Część IV. Doświadczenia i wnioski 11. W stronę komunikacji 12. Współpraca ekspertów – dlaczego rodzice, terapeuci i nauczyciele powinni sobie pomagać 13. Czy w przyszłości rodzice będą inni? Bibliografia; Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Cz. I. Co to jest nieśmiałość?: 1. Zrozumieć nieśmiałość; 2. Osobisty świat nieśmiałych; 3. Dlaczego jest się nieśmiałym; 4. Rodzice, nauczyciele i nieśmiałe dzieci; 5. Przyjaciele, kochankowie i nieśmiali nieznajomi; 6. Od smutnego przez złego do trochę szalonego; Cz. II. Jak sobie radzić z nieśmiałością; 7. Zrozumieć siebie; 8. Zrozumieć swoją nieśmiałość; 9. Zbudować poczucie własnej wartości; 10. Rozwijać swoje umiejętności społeczne; 11. Pomagać innym przezwyciężyć nieśmiałość; 12. Zapobiegać nieśmiałości w społeczeństwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Świat wpływu, 2. Wywieranie wpływu na zachowania, 3. Wywieranie wpływu na postawy poprzez zachowania, 4. Zmienianie postaw za pomocą perswazji, 5. Utrwalenie perswazji, 6. Odpieranie wpływu i uleganie mu, 7. Wpływ, wiadomość i to, co nieświadome, 8. Wywieranie wpływu a system prawny, 9. Wpływ społeczny w służbie zdrowiea i szczęścia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Zakres socjologii: Czym jest socjologia?; Pola badań socjologicznych; Humanistyczne a naturalistyczne podejście do pół socjologii; 2. Relacje społeczne: Studia nad relacjami społecznymi w społecznościach; Relacje matka-dziecko; Relacje braterskie; Relacje małżeńskie i erotyczne; Uprzejme relacje towarzyskie; Integracja relacji społecznych; Koncepcja roli społecznej; Osoby; Kręgi społeczne; Prawa osobiste; Funkcje osobiste; Role w społecznościach plemiennych; Role społeczne królów; Różnicowanie funkcjonalne ról religijnych; Różnicowanie ról wojowników; Ewolucja ról politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej