Prawo prasowe
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(22)
Autor
Ferenc-Szydełko Ewa
(3)
Barta Janusz (1947-2021)
(2)
Dobosz Izabela
(2)
Kosmus Bogusław
(2)
Lis Wojciech
(2)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(2)
Matlak Andrzej (1965- )
(2)
Baran Beata
(1)
Barański Michał
(1)
Bartnik Monika (1978- )
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka (1969- )
(1)
Bland Michael
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Błeszyńska Katarzyna
(1)
Chmielarz-Grochal Anna
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Groń Krzysztof
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hałaj Barbara Joanna
(1)
Hołda Joanna
(1)
Hołda Zbigniew (1950-2009)
(1)
Hołubko Wiktor
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kobyliński Konrad
(1)
Kosmaty Piotr
(1)
Kostur Krystian
(1)
Kuczyński Grzegorz
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Majewski Kamil
(1)
Moll Tomasz
(1)
Myl Małgorzata
(1)
Napiórkowska Anna
(1)
Niczyperowicz Andrzej
(1)
Nowak Krystian
(1)
Nowińska Ewa
(1)
Orżewski Wojciech
(1)
Ostrowska Dorota
(1)
Pawska Małgorzata
(1)
Pietrzak Henryk
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Pudło-Jaremek Anna
(1)
Radecki Gabriel
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Romiszewska Beata
(1)
Sosnowski Waldemar
(1)
Sułkowski Jarosław
(1)
Słapczyński Tomasz
(1)
Theaker Alison
(1)
Tylec Grzegorz
(1)
Wilk Leszek
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(1)
Wragg David
(1)
Wszołek Michał
(1)
Zaremba Michał
(1)
Zrałek Jacek
(1)
Śladkowska Ewa
(1)
Ślęzak Piotr
(1)
Święcka. Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Prawo prasowe
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Irlandia
(1)
Norwegia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Wolność słowa po 19879 roku: 1. Media przy Okrągłym Stole, 2. Dyskusja w prasie nad kształtem polskiej demokracji po 1989 roku, 3. Problematyka wolności mediów i ładu medialnego w ujęciu Prawa i Sprawiedliwości oraz Ligi Polskich Rodzin, 4. Lewica wobec wolności słowa w programach partii i działaniach koalicji rządowych. II. Zmiany w prawie prasowym: 5. Zmiany w prawie prasowym po 1989 roku, 6. Zmiany w polskiej ustawie o radiofonii i telewizji w świetle procesu dostosowywania prawa do standardów unijnych, 7. Prawna dopuszczalność sporządzania i rozpowszechniania przez media zapisów fonicznych i wizualnych,. III. Przemiany na rynku prasowym : 8. Czytelnictwo prasy po 1989 roku, 9. Otwarte społeczeństwo, wolne media i wolny rynek. Strategiczni sojusznicy czy naturalni wrogowie?, 10. Rozwój mediów lokalnych i regionalnych po 1989 roku, 11. Prasa lokalna w procesie komunikowania wyborczego - przykład "Gazety Olsztyńskiej", 12. "Arcana- Historia- Kultura- Polityka" - krakowski dwumiesięcznik konserwatywny. IV. Dziennikarz a wolny rynek medialny: 13. Status zawodowy dziennikarza w Polsce, 14. Etyka dziennikarska a etyka mediów, 15. Problemy lokalnego dziennikarstwa - analiza na przykładzie rynku prasowego Lubelszczyzny. V. Internet: 16. Internet w Polsce, 17. Użytkownicy Internetu w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Wykaz skrótów. Wstęp. Rozdział pierwszy. Wolność słowa. 1.1. Uwagi wstępne. 1.2. Pojęcie wolności słowa. 1.3. Wolność słowa w ujęciu Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. 1.3.1. Wprowadzenie. 1.3.2. Zakres wolności słowa. 1.3.3. Swoboda wypowiedzi w debacie politycznej i w sprawach publicznie ważnych. 1.3.4. Swoboda wypowiedzi artystycznej. 1.3.5. Swoboda wypowiedzi komercyjnej. 1.3.6. Swoboda otrzymywania informacji. 1.3.7. Obowiązki i odpowiedzialność. 1.3.8. Ograniczenia swobody wypowiedzi. 1.3.8.1. Trójelementowy test zgodności. 1.3.8.2. Ochrona bezpieczeństwa państwa. 1.3.8.3. Ochrona moralności. 1.3.8.4. Ochrona dobrego imienia i praw osób trzecich. 1.3.8.5. Ochrona informacji poufnych. 1.3.8.6. Gwarancja powagi i bezstronności wymiaru sprawiedliwości. 1.3.8.7. Działalność nadawców radiowych, telewizyjnych lub przedsiębiorstw kinematograficznych. 1.4. Wolność słowa w ujęciu konstytucyjnym. 1.4.1. Wprowadzenie. 1.4.2. Wolność mediów w Konstytucji RP. 1.4.3. Gwarancje wolności słowa w Konstytucji RP. 1.4.3.1. Wprowadzenie. 1.4.3.2. Wolność słowa. 1.4.3.3. Zakaz cenzury prewencyjnej. 1.4.3.4. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Rozdział drugi. Prawo prasowe – wybrane zagadnienia. 2.1. Podstawowe pojęcia. 2.2. Prawa i obowiązki dziennikarzy. 2.3. Sprostowania prasowe. 2.4. Rejestracja dzienników i czasopism. Rozdział trzeci. Radiofonia i telewizja. 3.1. Uwagi wstępne. 3.2. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. 3.2.1. Wprowadzenie. 3.2.2. Zadania KRRiT. 3.2.3. Członkowie KRRiT. 3.2.4. Przewodniczący KRRiT. 3.3. Rada Mediów Narodowych. 3.4. Reżimy prawne świadczenia audiowizualnych usług medialnych. 3.4.1. Wprowadzenie. 3.4.2. Nadawcy publiczni. 3.4.3. Nadawcy niepubliczni. 3.4.4. Nadawcy społeczni. 3.4.5. Operatorzy sieci kablowych. 3.4.6. Programy telewizyjne rozpowszechniane wyłącznie w systemie teleinformatycznym. 3.4.7. Audiowizualne usługi medialne na żądanie. 3.5. Zasady budowy programów. 3.5.1. Wprowadzenie. 3.5.2. Samodzielność nadawcy. 3.5.3. Obowiązki informacyjne nadawcy. 3.5.4. Kwoty programowe. 3.5.5. Przekazy handlowe. 3.5.6. Treść audycji. 3.5.6.1. Wprowadzenie. 3.5.6.2. Zakaz propagowania niektórych postaw. 3.5.6.2.1. Uwagi ogólne. 3.5.6.2.2. Działania sprzeczne z prawem. 3.5.6.2.3. Działania sprzeczne z polską racją stanu. 3.5.6.2.4. Postawy i poglądy sprzeczne z moralnością. 3.5.6.2.5. Postawy i poglądy sprzeczne z dobrem społecznym. 3.5.6.2.6. Zakaz nawoływania do nienawiści i zakaz dyskryminacji. 3.5.6.2.7. Zachowania zagrażające zdrowiu. 3.5.6.2.8. Zachowania zagrażające bezpieczeństwu. 3.5.6.2.9. Zachowania zagrażające środowisku naturalnemu. 3.5.6.3. Poszanowanie przekonań religijnych odbiorców. 3.5.6.4. Ochrona małoletnich. 3.5.6.5. Poprawność języka. 3.5.7. Dostępność programów dla niepełnosprawnych. 3.5.8. Ważne wydarzenia. Rozdział czwarty. Postęp techniczny w mediach. 4.1. Uwagi wstępne. 4.2. Media w Internecie. 4.2.1. Pojęcie Internetu. 4.2.2. Internet jako środek przekazu. 4.2.3. E-prasa. 4.2.4. Radio i telewizja w Internecie. 4.3. Platformy cyfrowe. 4.4. Konwergencja mediów. Rozdział piąty. Reklama w mediach. 5.1. Pojęcie reklamy. 5.2. Reklama w Prawie prasowym. 5.2.1. Kryptoreklama. 5.2.2. Obowiązek umieszczania reklam i ogłoszeń. 5.3. Reklama w ustawie o radiofonii i telewizji. 5.3.1. Przekazy handlowe. 5.3.2. Reklama i telesprzedaż. 5.3.3. Sponsoring. 5.3.4. Lokowanie produktu. 5.3.5. Przepisy wspólne. 5.4. Reklama w Internecie. 5.4.1. Spam. 5.4.2. Reklama behawioralna. 5.4.3. Reklama kontekstowa. 5.4.4. Influencer marketing. 5.4.5. Przykłady reklam naruszających prawo. 5.4.5.1. Wyszukiwarki internetowe. 5.4.5.2. Domeny internetowe i metatagi. 5.4.5.3. Odpowiedzialność za ogłoszenia reklamowe w serwisie internetowym. 5.4.6. Blokowanie reklam w Internecie. Rozdział szósty. Ochrona dóbr osobistych w kontekście działalności mediów. 6.1. Uwagi wstępne. 6.2. Legitymacja czynna osoby fizycznej. 6.3. Legitymacja czynna osoby prawnej i innych podmiotów. 6.4. Legitymacja czynna w sprawach naruszania w mediach dobra osobistego w postaci tożsamości narodowej. 6.5. Cześć jako dobro osobiste. 6.5.1. Nieprawdziwe informacje, sugestie i nieuzasadnione oceny w mediach a naruszenie czci. 6.5.2. Debata publiczna. 6.5.3. Cytaty i przedruki a naruszenie czci. 6.5.4. Argumenty „ad Hitlerum” w mediach a odpowiedzialność za naruszenie czci. 6.6. Prywatność. 6.7. Kult pamięci osoby zmarłej i tożsamość narodowa jako dobra osobiste. 6.8. Wizerunek. 6.8.1. Pozowanie i opłata jako przesłanka zwalniająca z konieczności posiadania przez media odrębnej zgody osoby uwiecznionej na wizerunku. 6.8.2. Osoby powszechne znane i ich wizerunki w mediach. 6.8.3. Osoby stanowiące tło (element większej całości) i ich wizerunki w mediach. Rozdział siódmy. Ochrona małoletnich w kontekście działalności mediów. 7.1. Uwagi wstępne. 7.2. Treści szkodzące rozwojowi małoletnich. 7.3. Przemoc. 7.4. Pornografia. 7.5. Kwalifikowanie audycji jako szkodliwych. 7.6. Zabezpieczenia techniczne. 7.7. Niedozwolona treść reklamy. 7.8. Zagrożenia w cyberprzestrzeni. 7.8.1. Wprowadzenie. 7.8.2. Bezpieczeństwo osobiste. 7.8.3. Prywatność. Rozdział ósmy. Prawo własności intelektualnej w działalności mediów. 8.1. Uwagi wstępne. 8.2. Prawo autorskie. 8.2.1. Wprowadzenie. 8.2.2. Utwór. 8.2.3. Autorskie prawa osobiste. 8.2.4. Autorskie prawa majątkowe. 8.2.5. Dozwolony użytek w zakresie działalności mediów. 8.3. Ochrona tytułu prasowego i tytułu utworu. 8.4. Ochrona znaków towarowych i usługowych. Rozdział dziewiąty. Zatrudnienie w mediach. 9.1. Stosunek pracy dziennikarza. 9.2. Zatrudnienie dziennikarza na podstawie umów cywilnoprawnych. 9.3. Zatrudnienie dziennikarza a „samozatrudnienie”. Rozdział dziesiąty. Etyka dziennikarska. 10.1. Uwagi wstępne. Moralność, etyka i metaetyka. 10.2. Główne stanowiska etyczne – deontologia i konsekwencjalizm. 10.3. Etyka zawodowa. 10.4. Charakterystyka etyki dziennikarskiej. 10.5. Wzorzec osobowy i wartości w pracy dziennikarza. 10.6. Współczesne problemy etyki dziennikarskiej. Etyka sytuacyjna. 10.7. Przykładowe dylematy etyczne dziennikarstwa. Rozdział jedenasty. Odpowiedzialność karna. 11.1. Uwagi wstępne. 11.2. Odpowiedzialność karna w Prawie prasowym. 11.3. Odpowiedzialność karna w zakresie reklamy. 11.3.1. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy alkoholu. 11.3.2. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy produktów leczniczych. 11.3.3. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy gier hazardowych. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Europejska koncepcja wolności prasy; 2. Naruszenia dóbr osobistych przez publikacje prasowe; 3. Naruszenia prasowe prawa autorskiego; 4. Bezprawność działania jako przesłanka odpowiedzialności dziennikarza; 5. Okoliczności wyłączające bezprawność; 6. Kryterium staranności i rzetelności w pracy dziennikarskiej jako okoliczność wyłączająca bezprawność; 7. Kryterium prawdziwości; 8. Granice dozwolonej krytyki prasowej; 9. Granice dopuszczalności satyry i karykatury prasowej; 10. Prawo relacjowania (prawo zapisu prasowego); 11. Okoliczności usprawiedliwiające publikację danych ze sfery prywatności; 12. Okoliczności uzasadniające rozpowszechnienie w prasie wizerunku; 13. Immunitet ogłoszeniowo-reklamowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Tytuł jako element struktury utworu. 2. Tytuł utworu jako przedmiot ochrony prawnoautorskiej. 3. Podmioty uprawnione do tytułu utworu. 4. Użycie cudzego tytułu jako znaku towarowego. 5. Użycie cudzego tytułu jako czyn nieuczciwej konkurencji. 6. Ochrona tytułu w prawie prasowym. 7. Tytuł dzieła jako dobro osobiste.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie warsztaty dziennikarskie)
Wstęp. Teoria: Systematyka fotograficznych gatunków dziennikarskich. Charakterystyka fotograficznych gatunków informacyjnych. Charakterystyka Fotograficznych gatunków publicystycznych. Praktyka: Wokół zagadnień praktycznych. Modyfikacje obrazu cyfrowego. Prawo: Ochrona prawa fotografii przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Źródła prawa prasowego i podstawowe pojęcia tego prawa. 2. Prawa prasy. 3. Obowiązki prasty. 4. Odpowiedzialność prawna prasy. 5. Postępowanie w sprawach prasowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej