Transport i logistyka
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(97)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(73)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(76)
Autor
Gołembska Elżbieta (1946- )
(10)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(8)
Rydzkowski Włodzimierz
(6)
Blaik Piotr (1942- )
(5)
Andrzejczyk Paweł
(4)
Kordel Zdzisław (1950- )
(4)
Szymonik Andrzej (1952- )
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Ciesielski Marek (1949- )
(3)
Januła Eugeniusz
(3)
Krystek Ryszard (1941-2017)
(3)
Kuriata Andrzej
(3)
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Dziedzic Dorota
(2)
Fajfer Paweł
(2)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(2)
Gołembski Marcin
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Koliński Adam
(2)
Kompanowska Mieczysława
(2)
Konkołowicz-Pniewska Julia
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Laskowski Marek
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Neider Janusz (1947- )
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Rajczakowska Ewa
(2)
Rożej Anna
(2)
Stolarski Jarosław
(2)
Zadrożna Dorota
(2)
Ziółko Monika
(2)
Śliżewska Joanna
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Brauer Jakub
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Christopher Martin
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Dolmetsch Ralph
(1)
Domagała Joanna
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drewnowski Arkadiusz
(1)
Drozda Mariola
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Foltyński Marcin
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grala Dariusz
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Grzywacz Waldemar (1932-2020)
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Hajdul Marcin
(1)
Hecker Robert
(1)
Holland Peter
(1)
Hordyńska Małgorzata
(1)
Jałowiec Tomasz
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kautsch Adam
(1)
Kempny Danuta
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Kotowski Wojciech (1950- )
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Kubka Janina
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Leighton Patricia
(1)
Ligaj Magda
(1)
Lus Tomasz
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Majewski Jerzy (1952- )
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Maśniak Dorota
(1)
Michalski Konrad
(1)
Miler Ryszard
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Niestrój Krzysztof
(1)
Nowak Iwo
(1)
Nowosielski Tomasz
(1)
Ocicka Barbara
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Perkowska Aleksandra
(1)
Pietrzyk-Wiszowaty Katarzyna
(1)
Piotrowska Katarzyna
(1)
Pogorzelski Dariusz
(1)
Prochowski Leon (1944- )
(1)
Rokicki Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(97)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(3)
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(41)
Transport
(25)
Logistyka
(13)
Polityka transportowa
(13)
Przedsiębiorstwo transportowe
(13)
Łańcuch dostaw
(13)
Usługi logistyczne
(11)
Ekonomika transportu
(10)
Branża TSL
(9)
Obsługa klienta
(9)
Transport kolejowy
(9)
Unia Europejska (UE)
(9)
Gospodarka magazynowa
(8)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(8)
Transport międzynarodowy
(8)
Przedsiębiorstwo
(7)
Transport samochodowy
(7)
Zarządzanie
(7)
Gospodarka materiałowa
(6)
Magazynowanie
(6)
Polityka transportowa UE
(6)
Transport morski
(6)
Transport powietrzny
(6)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(5)
Spedycja
(5)
Transport wodny śródlądowy
(5)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(4)
Gospodarka odpadami
(4)
Magazyn
(4)
Marketing
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(4)
Transport drogowy
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Ekologistyka
(3)
Gospodarka narodowa
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Infrastruktura techniczna
(3)
Kolejnictwo
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Opakowania
(3)
Sieć dystrybucji
(3)
Transport towarowy
(3)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(3)
Ładunki
(3)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
Controlling
(2)
Drogi
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Infrastruktura kolejowa
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Komunikacja miejska
(2)
Logistyka miejska
(2)
Lotniska
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Porty
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Recykling
(2)
Ryzyko transportowe
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
System transportowy
(2)
Transport wewnętrzny
(2)
Wypadki drogowe
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
BHP
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
COVID-19
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Drogi wodne
(1)
Drogi wodne śródlądowe
(1)
E-logistyka
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Eksport
(1)
Euroregiony
(1)
Geopolityka
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Jakość usług
(1)
Kadry
(1)
Kaucja
(1)
Kontenerowce
(1)
Kontenery
(1)
Konwojowanie
(1)
Linie kolejowe
(1)
Logistycy
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
Temat: czas
2001-
(47)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Europa
(6)
Chiny
(1)
Kazachstan
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(47)
Monografia
(17)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(13)
Materiały pomocnicze
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2091)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1945)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1506)
Zarządzanie i marketing
(1265)
Edukacja i pedagogika
(765)
Transport i logistyka
(97)
Socjologia i społeczeństwo
(713)
Psychologia
(516)
Informatyka i technologie informacyjne
(337)
Medycyna i zdrowie
(309)
Media i komunikacja społeczna
(218)
Filozofia i etyka
(207)
Językoznawstwo
(198)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(182)
Matematyka
(108)
Nauka i badania
(88)
Kultura i sztuka
(72)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(34)
Religia i duchowość
(27)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(20)
Architektura i budownictwo
(15)
Rolnictwo i leśnictwo
(15)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Rozwój osobisty
(3)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Wstęp; Rozdział 1. Geneza spedycji 1.1. Zarys historyczny działalności spedycyjnej 1.2. Rozwój spedycji i usług spedycyjnych w XIX i XX w. 1.3. Usługi spedycyjne w łańcuchu dostaw 1.4. Spedytor jako sprzedawca usług transportowych Rozdział 2. Spedycja – obszary definicyjne 2.1. Pojęcie spedycji i spedytora oraz usług spedycyjnych 2.2. Spedycja w Polsce w latach 90. XX w. oraz na początku XXI w. 2.3. Charakter i struktura usługi spedycyjnej 2.4. Rynek usług spedycyjnych 2.5. Potrzeby spedycyjne, dokumenty spedycyjne, mierniki działalności spedycyjnej Rozdział 3. Rodzaje czynności spedycyjnych 3.1. Pojęcie rodzajów działalności spedycyjnej 3.2. Zakres czynności spedycyjnych 3.3. Klasyfikacja spedycji Rozdział 4. Czynności spedycyjne w teorii i praktyce 4.1. Spedycja właściwa 4.2. Przyjmowanie zleceń i zamówień 4.3. Wybór środków transportu 4.4. Umowy o przewóz 4.5. Ubezpieczenie przesyłki 4.6. Sporządzenie dokumentacji transportowo-spedycyjnej 4.7. Odbiór i podjęcie przesyłek od nadawcy 4.8. Przygotowanie przesyłki do przewozu 4.9. Nadanie przesyłki wraz z dokumentacją 4.10. Aspekt odprawy celnej 4.11. Przemieszczanie przesyłek Rozdział 5. Istota i struktura usług spedycyjnych 5.1. Uniwersalna usługa spedycyjna 5.2. Przewozy samochodowe wraz z czynnościami portowymi i załadowczymi 5.3. Organizowanie przesyłek drobnicowych, paczkowych 5.4. Organizacja usług ładunkowych i składowych 5.5. Przewozy kontenerowe i ich obsługa 5.6. Organizacja przewozów scentralizowanych 5.7. Obsługa bocznic ogólnych i specjalistycznych 5.8. Organizacja przewozów ładunków ponadgabarytowych 5.9. Organizacja przewozów ładunków niebezpiecznych 5.10. Organizacja i wykorzystanie przebiegów powrotnych 5.11. Organizacja regularnej (liniowej) komunikacji towarowej wszystkimi środkami transportu 5.12. Organizacja obsługi portów morskich i lotniczych oraz przewozów intermodalnych Rozdział 6. Transport jako dziedzina gospodarki 6.1. Usługa transportowa i transport – pojęcie transportu 6.2. Usługa transportowa i transport jako produkt rynkowo-marketingowy 6.3. Rola i funkcjonowanie transportu w gospodarce narodowej 6.4. Miejsce i znaczenie transportu w działalności podmiotu gospodarczego Rozdział 7. Rodzaje transportu 7.1. Klasyfikacje transportu w różnych przedziałach i kryteriach 7.2. Zalety i wady różnych rodzajów transportu 7.3. Środki i rodzaje transportu Rozdział 8. Rynek transportowy 8.1. Obszar definiowany rynku transportowego 8.2. Formy i cechy rynku transportowego 8.3. Prawa rządzące rynkiem transportowym 8.4. Uczestnicy rynkowi Rozdział 9. Formy i metody usług transportowych 9.1. Zasady tranzytu i przewozy tranzytowe 9.2. Prawne aspekty tranzytu 9.3. Korytarze transportowe i udział Polski 9.4. Kabotaż 9.5. Przewozy kabotażowe w państwach członkowskich UE Rozdział 10. Popyt i podaż na rynku usług transportowych 10.1. Cechy popytu na usługi transportowe 10.2. Determinanty popytu na usługi transportowe 10.3. Podaż usług transportowych Rozdział 11. Transport w układzie międzynarodowych stosunków gospodarczych 11.1. Handel międzynarodowy i jego potrzeby transportowe 11.2. Transport w ujęciu globalnym 11.3. Progresywna rola transportu w układzie międzynarodowym Rozdział 12. Aspekt dostosowawczy we współczesnych tendencjach transportu 12.1. Tendencje i perspektywy techniczne w transporcie 12.2. Tendencje i perspektywy organizacyjne 12.3. Tendencje i perspektywy ekonomiczne Rozdział 13. Spedycja w procesie międzynarodowej wymiany handlowej 13.1. Polityka spedycyjna w handlu międzynarodowym 13.2. Polityka spedycyjna UE 13.3. Polska polityka i sytuacja w aspekcie przewozów międzynarodowych Rozdział 14. Podmiot spedycyjny 14.1. Zasady funkcjonowania podmiotu gospodarczego 14.2. Struktura rynku usług spedycyjnych 14.3. Metody zdobywania klientów 14.4. Koszty podmiotu spedycyjnego i przychody tego podmiotu Rozdział 15. Aspekt prawny działalności spedytora 15.1. Spedycja w infrastrukturze prawnej 15.2. Świadczenie i zakres usług spedytorskich 15.3. Prawa, obowiązki i odpowiedzialność spedytora 15.4. Ogólne Polskie Warunki Spedycji Rozdział 16. Spedycja w Polsce 16.1. Liczba i wielkość podmiotów spedycyjnych w Polsce 16.2. Dostęp polskich podmiotów spedycyjnych do wykonywania usług spedycji międzynarodowej 16.3. Zakres i specjalizacje podmiotów spedycyjnych 16.4. Związki i stowarzyszenia w sektorze usług spedycyjnych w Polsce i na rynkach międzynarodowych 16.5. Szanse i zagrożenia działalności spedycyjnej w Polsce Rozdział 17. Kooperacja spedytorów międzynarodowych 17.1. Przewozy multimodalne i ich rodzaje 17.2. Technologia kontenera 17.3. Aspekty organizacyjne w przewozach lądowych, morskich i powietrznych 17.4. Globalna sieć spedycji Rozdział 18. Proces spedycyjny w eksporcie i imporcie 18.1. Spedycja w eksporcie i imporcie 18.2. Dokumentacja spedycyjna w handlu międzynarodowym 18.3. Obowiązki spedytora w eksporcie i imporcie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logistyka)
Wstęp; 1. Gospodarka zapasami 1.1. Podstawowe elementy logistyki magazynowej 1.2. Zapasy. Rodzaje oraz ilości magazynowe 1.3. Gospodarowanie zapasami. Zasady i pragmatyka 1.4. Systemy uzupełniania zapasów 2. Logistyka magazynowa 2.1. Pojęcie magazynu i procesy magazynowe 2.2. Zapasy magazynowe 2.3. Budynki i budowle magazynowe. Technologie składowania 3. Procesy technologiczne w gospodarce magazynowej 3.1. Właściwości fizykochemiczne, toksykologiczne i ekologiczne zapasów magazynowych 3.2. Właściwości i warunki przechowywania zapasów 3.3. Zasady przechowywania towarów szkodliwych, niebezpiecznych i wrażliwych 4. Budynki, przestrzenie i budowle magazynowe 4.1. Magazyny profesjonalne i adoptowane: przydatność 4.2. Wymogi profesjonalne, prawne i ekologiczne wobec budowli magazynowych 4.3. Architektoniczne i przestrzenne wymogi wobec budowli magazynowych 4.4. Podstawowe oprzyrządowanie i wyposażenie budowli magazynowych 5. Technologia magazynowania 5.1. Podział przestrzeni magazynowej według zastosowanej technologii 5.2. Fronty przeładunkowe w magazynie 5.3. Systemy składowania jednostek ładunkowych 5.4. Sposoby i metody rozmieszczania zapasów w magazynie 5.5. Lokalizacja, oznakowania rzędów kolumn i gniazd regatowych w sferach składowania 6. Kompletacja magazynowa 6.1. Czynniki determinujące procesy kompletacyjne 6.2. Podstawowe systemy kompletacji 6.3. Kompletacja jako czynność magazynowa a jednocześnie technologiczna 6.4. Idea i technologie kompletacji a napotkane trudności i problemy 7. Podstawowe rodzaje procesów magazynowych 7.1. Proces magazynowania w magazynie prostym 7.2. Proces magazynowania w magazynie kompletacyjnym 7.3. Transportowy system kontenerowy i paletowy w gospodarce magazynowej 8. Informatyka zapasami w gospodarce magazynowej 8.1. Programy i oprzyrządowanie komputerowe we wspomaganiu gospodarki magazynowej 8.2. Automatyzacja procesów technologii magazynowej 8.3. System automatycznej identyfikacji AI 8.4. Kartoteka perforowana jako dodatkowy i rezerwowy system identyfikacyjny 9. Systemy organizacyjne gospodarki magazynowej 9.1. Struktura gospodarki magazynowej 9.2. Odbiór, przyjęcie oraz wydawanie surowców i materiałów 9.3. Podstawowe dokumenty obrotu i ewidencji. Postępowanie reklamacyjne 10. Podstawowe dokumenty obrotu i ewidencji 10.1. Dokumenty przyjęcia 10 2. Obrót wewnętrzny w przedsiębiorstwie 10.3. Dokumenty wydania 11. Personel magazynowy. Prawa i obowiązki 11.1. Struktura stanowisk magazynowych 11.2. Poziom kwalifikacji i konieczność stałego szkolenia 11.3. Pracodawca a magazynier 11.4. Zasady odpowiedzialności pracowników magazynu 12. Inwentaryzacja magazynowa 12.1. Cele inwentaryzacji 12.2. Rodzaje i częstotliwość inwentaryzacji 12.3. Zasady rozliczania różnic inwentaryzacyjnych 12.4. Inwentaryzacja ciągła 12.5. Inwentaryzacja w magazynach materiałów sypkich oraz magazynach wysokiego składowania 13. Ekonomika magazynowa 13.1. Koszty magazynowania a racjonalność praktyczna 13.2. Koszty magazynowania a wyposażenie, automatyzacja procesów magazynowych 13.3. Zasada ekonomiczności a czynniki kształtujące wielkość kosztów magazynowania 14. Zasady znakowania towarów i ładunków 14.1. Opisywanie i znakowanie towarów symbolami 14.2. Kody kreskowe jako najbardziej rozpowszechniony system oznaczeń 14.2. Technologie izotopowe 15. Problemy BHP i zagrożeń w pracy magazynowej 15.1. Obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bhp 15.2. Rodzaje zagrożeń i działania prewencyjne 15.3. Warunki ewakuacji oraz instrukcje segmentowe 15.4. Znaki bezpieczeństwa oraz urządzenia monitorujące i alarmowe 16. Systemy zabezpieczenia i ochrony budynków magazynowych i składowisk 16.1. Ochrona fizyczna 16.2. Ochrona elektroniczna 16.3. System plombowania i monitoringu 16.4. Klipsy alarmowe 17. Repetytorium 17.1. Logistyka w gospodarce towarowo-materiałowej 17.2. Logistyka magazynowa 17.3. Najnowsze tendencje i technologie magazynowania 17.4. Tabele poglądowe i schematy z zakresu zapasów i magazynowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja zakupów; Strategie zakupów; Jakość w zakupach; Zakupy a ekologia; Controlling zakupów; Proces zakupu; Import; Negocjacje; Umowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338.139 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyczna obsługa klienta : metody ilościowe / Sabina Kauf, Agnieszka Tłuczak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2018. - 226, [2] s. : rys., tab., wykresy, wzory ; 24 cm.
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Pojęcie i istota logistycznej obsługi klienta 1.1. Pojęcie logistycznej obsługi klienta 1.2. Identyfikacja kluczowych elementów obsługi klienta 1.3. Logistyczna obsługa klienta a segmentacja rynku 1.4. Logistyczna obsługa klienta a jego zadowolenie ROZDZIAŁ 2. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania koncepcji obsługi klienta 2.1. Jakość obsługi klienta jako warunek jego zadowolenia i lojalności 2.2. Mierniki i wskaźniki poziomu obsługi klienta 2.3. Analiza ABC/XYZ oraz krzywa Lorenza w określaniu optymalnego poziomu obsługi klienta 2.4. Tajemniczy klient w badaniach poziomu zadowolenia klienta z obsługi logistycznej ROZDZIAŁ 3. Pomiar zadowolenia klienta z poziomu obsługi logistycznej 3.1. Pomiar jako metoda gromadzenia danych 3.2. Wiarygodność pomiaru jako warunek użyteczności danych 3.3. Dobór próby badawczej w badaniach poziomu obsługi klienta ROZDZIAŁ 4. Badania ankietowe jako metoda pomiaru poziomu satysfakcji klienta 4.1. Cel, tezy, hipotezy i założenia w badaniach zadowolenia klienta z obsługi logistycznej 4.2. Zadania i formy ankietowego badania poziomu obsługi logistycznej 4.3. Rodzaje pytań kwestionariuszowych i zasady ich formułowania 4.4. Skalowanie jednowymiarowe i jego wykorzystanie w ocenie satysfakcji klienta ROZDZIAŁ 5. Wykorzystanie metod statystycznych w identyfikacji parametrów obsługi klienta 5.1. Miary oceny skali zjawiska i ich interpretacja 5.2. Miary rozproszenia i ich interpretacja 5.3. Analiza korelacji w ocenie zależności potrzeb klientów 5.4. Wybrane metody wnioskowania statystycznego ROZDZIAŁ 6. Wybrane metody analizy zależności w ocenie zadowolenia klienta 6.1. Tabele wielodzielcze jako podstawa grupowania klientów 6.2. Badanie zależności między jakościowymi charakterystykami obsługi klienta 6.3. Stosunki korelacyjne oraz korelacja krzywoliniowa ROZDZIAŁ 7. Podstawowe metody analizy preferencji klienta względem obsługi logistycznej 7.1. Wykorzystanie regresji logistycznej w interpretacji wyników z pomiaru ilościowego 7.2. Analiza czynnikowa i jej zastosowanie w badaniu zależności między elementami obsługi a zadowoleniem klienta 7.3. Skalowanie wielowymiarowe i analiza conjoint 7.4. Analiza PROFIT i jej wykorzystanie w budowie mapy percepcji parametrów obsługi klienta ROZDZIAŁ 8. Ilościowe instrumenty pomiaru poziomu logistycznej obsługi klienta 8.1. Wskaźnik CSI jako narzędzie pomiaru zadowolenia klienta 8.2. Wykorzystanie metody SERVQUAL do oceny jakości obsługi logistycznej 8.3. Metoda incydentów krytycznych i odchyleń jako źródło wiedzy o wymaganiach klienta względem obsługi logistycznej; Słownik pojęć; Spis rysunków; Spis tabel; Bibliografia; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658./.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658./.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od autora; 1. Rodzaje transportu 1.1. Wiadomości wstępne 1.2. Transport drogowy 1.3. Transport kolejowy 1.4. Transport przesyłowy 1.5. Transport wodny śródlądowy 1.6. Transport morski 1.7. Transport lotniczy 1.8. Sprawdzenie wiadomości 2. Zadania transportowe dla spedytora 2.1. Wiadomości wstępne 2.2. Umowa spedycji 2.3. Odpowiedzialność spedytora i przewoźnika 2.4. Zlecenie spedycyjne 2.5. Sprawdzenie wiadomości 3. Usługi transportowe 3.1. Wiadomości wstępne 3.2. Plan realizacji usługi transportowej 3.3. Dobór środków transportu do realizacji usług transportowych 3.4. Przykładowe zadanie usług transportowych 3.5. Ceny usług spedycyjnych 3.6. Sprawdzenie wiadomości 4. Przepisy prawne związane z realizacją usług transportowych 4.1. Wiadomości wstępne 4.2. Przykłady regulacji prawnych w usługach transportowych 4.3. Opłaty drogowe w Polsce 4.4. Ubezpieczenie ładunku 4.5. Przepisy pracy kierowcy i załóg pojazdów 4.6. Wzory listów i dokumentów przewozowych 4.7. Sprawdzenie wiadomości 5. Rodzaje ładunków transportowych 5.1. Ładunki drobnicowe i masowe 5.2. Transport towarów niebezpiecznych 5.3. Dokumenty przewozowe przy transporcie ładunków niebezpiecznych 5.4. Transport ładunków łatwo psujących się 5.5. Transport ładunków ponadgabarytowych 5.6. Znaki manipulacyjne 5.7. Sprawdzenie wiadomości 6. Jednostki ładunkowe 6.1. Wiadomości wstępne 6.2. Formowanie jednostek ładunkowych 6.3. Przykłady formowania ładunków 6.4. Opakowanie w transporcie 6.5. Zabezpieczanie ładunku w transporcie 6.6. Systemy monitorowania transportu i ładunków 6.7. Sprawdzenie wiadomości 7. Informacje uzupełniające 7.1. Elektroniczna wymiana danych 7.2. Obsługa klienta w spedycji 7.3. Międzynarodowe standardy identyfikacji i wymiany danych w transporcie 7.4. Jakość w transporcie 7.5. Giełdy transportowe w spedycji 7.6. Sprawdzenie wiadomości; Słownik ważniejszych pojęć spedycyjnych; Przypisy; Bibliografia; Wykaz źródeł ilustracji; Wykaz źródeł tablic; Odpowiedzi do zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; CZĘŚĆ I. ISTOTA I ROZWÓJ LOGISTYKI Rozdział 1. Pojęcie i rys historyczny rozwoju logistyki 1.1. Pojęcie logistyki 1.2. Wybrane ważniejsze punkty rozwoju logistyki w ujęciu historycznym 1.3. Etapy rozwoju współczesnej logistyki 1.4. Przyczyny rozwoju logistyki Rozdział 2. Pozycja logistyki polskiej w Europie i na świecie 2.1. Znaczenie logistyki w wykorzystaniu zasobów i w tworzeniu Produktu Krajowego Brutto 2.2. Główni uczestnicy sektora logistyki w Polsce 2.3. Miejsce Polski w działalności logistycznej na tle wybranych państw europejskich 2.4. Poziom obsługi logistycznej w Polsce na tle wybranych państw Europy Środkowej, Wschodniej i Północnej 2.5. Ocena pozycji Polski w poziomie usług działań logistycznych na świecie CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE OBSZARY DZIAŁAŃ LOGISTYCZNYCH Rozdział 3. Magazyny i ich wyposażenie 3.1. Pojęcie magazynu i czynności w ramach magazynowania 3.2. Rodzaje magazynów 3.3. Wyposażenie magazynów 3.4. Nowoczesne rodzaje wyposażenia magazynów 3.5. Opakowania i jednostki ładunkowe 3.4. Centra magazynowe i logistyczne Rozdział 4. Zarządzanie magazynem 4.1. Funkcje magazynów w systemie logistycznym 4.2. Stanowiska pracy i odpowiedzialność w magazynie 4.3. Organizacja procesów magazynowych Rozdział 5. Sterowanie zapasami 5.1. Definicja zapasu i zarządzania zapasami 5.2. Przyczyny utrzymywania zapasów 5.3. Klasyfikacja zapasów według metody ABC/XYZ 5.4. Metody sterowania zapasami 5.5. Wielkość dostawy bazująca na Ekonomicznej Wielkości Zamówienia Rozdział 6. Transport wewnętrzny – Tomasz Rokicki 6.1. Pojęcie transportu wewnętrznego i jego rodzaje 6.2. Rodzaje środków transportu wewnętrznego 6.3. Przepływ informacji w transporcie wewnętrznym Rozdział 7. Transport zewnętrzny – Tomasz Rokicki 7.1. Pojęcie transportu 7.2. Znaczenie i funkcje transportu 7.3. Proces transportowy 7.4. Klasyfikacje transportu 7.5. Charakterystyka gałęzi transportu 7.6. Struktura gałęziowa transportu Rozdział 8. Infrastruktura transportu 8.1. Infrastruktura transportu samochodowego 8.2. Infrastruktura transportu kolejowego 8.3. Infrastruktura transportu wodnego 8.4. Infrastruktura transportu intermodalnego 8.5. Infrastruktura transportu lotniczego Rozdział 9. Opakowania 9.1. Opakowania – rys historyczny 9.2. Opakowanie − definicja 9.3. Funkcje opakowań 9.4. Znakowanie opakowań 9.5. Rodzaje opakowań występujących w transporcie 9.6. Łańcuch logistyczny opakowań 9.7. Racjonalizacja użytkowania opakowań i poużytkowych odpadów opakowaniowych Rozdział 10. Systemy informatyczne w logistyce 10.1. Podstawowe pojęcia z zakresu informatyki ekonomicznej 10.2. Logistyczny system informacyjny i jego elementy 10.3. Geneza i funkcje systemów informatycznych w logistyce 10.4. Podział systemów informatycznych wspierających procesy logistyczne 10.5. Systemy do zarządzania magazynem (WMS) 10.6. Systemy realizacji produkcji (MES) 10.7. Systemy do zarządzania transportem (TMS) 10.8. Systemy zintegrowane (ERP) 10.9. Główne kierunki rozwoju systemów informatycznych w logistyce CZĘŚĆ III. LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE Rozdział 11. Logistyka zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji 11.1. Wstęp 11.2. Logistyka według faz w przedsiębiorstwie 11.3. Logistyka zaopatrzenia 11.4. Logistyka produkcji 11.5. Logistyka dystrybucji Rozdział 12. Logistyka usług 12.1. Różnice między produktem materialnym i usługą istotne z punktu widzenia logistyki 12.2. Charakterystyka systemu logistycznego dla usług 12.3. System wsparcia logistycznego dla usług 12.4. Zastosowanie koncepcji logistyki w sektorach usług Rozdział 13. Koncepcje zarządzania w logistyce 13.1. Zarządzanie logistyczne jako koncepcja zarządzania w logistyce 13.2. Procesowe koncepcje zarządzania w logistyce 13.3. Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) 13.4. Just in Time, Kanban i VMI jako metody zarządzania przepływami produktów w przedsiębiorstwach 13.5. Lean Management Rozdział 14. Dojrzałość procesów logistycznych 14.1. Wprowadzenie 14.2. Geneza koncepcji dojrzałości 14.3. Istota i definicje modelu dojrzałości 14.4. Model dojrzałości jako narzędzie zarządzania 14.5. Modele dojrzałości procesowej 14.6. Modele dojrzałości projektowej 14.7. Modele dojrzałości logistycznej Rozdział 15. Rachunek kosztów logistyki 15.1. Definiowanie kosztów logistyki 15.2. Funkcje rachunku kosztów logistyki 15.3. Istota rachunku kosztów działań 15.4. Nowoczesne koncepcje rachunku kosztów logistyki Rozdział 16. Ekonomika transportu 16.1. Pojęcie ekonomiki transportu i jej zakres 16.2. Mierniki produkcji usług transportowych 16.3. Popyt i podaż usług transportowych 16.4. Usługi spedycyjne 16.5. Koszty i ceny w transporcie Rozdział 17. Marketing w logistyce 17.1. Marketing i relacje z klientami 17.2. Segmentacja i podstawy marketingu mix 17.3. Marketing międzynarodowy i badania marketingowe Rozdział 18. Ubezpieczenia i prawo w logistyce 18.1. Pojęcie ubezpieczenia 18.2. Odpowiedzialność cywilna spedytora i przewoźnika 18.3. Rodzaje ubezpieczeń szczególnie przydatnych w logistyce 18.4. Ubezpieczenie CARGO 18.5. Prawo w logistyce Rozdział 19. Transport i magazynowanie towarów niebezpiecznych 19.1. Definicja i właściwości towarów niebezpiecznych 19.2. Pakowanie i oznakowanie towarów niebezpiecznych 19.3. Uwarunkowania prawno-technologiczne przewozu towarów niebezpiecznych 19.4. Uwarunkowania prawno-technologiczne magazynowania towarów niebezpiecznych 19.5. Zasady pracy w magazynach towarów niebezpiecznych 19.6. Środki ochrony indywidualnej dla pracowników magazynu towarów niebezpiecznych 19.7. Postępowanie w sytuacjach awaryjnych Rozdział 20. BHP w logistyce 20.1. Wprowadzenie 20.2. Koszty BHP w działalności logistycznej 20.3. Transport wewnątrzzakładowy a wymogi BHP 20.4. Użytkowanie wózków jezdniowych 20.5. Oznakowanie dróg 20.6. Ruch pieszych na terenie zakładu 20.7. Transport ręczny 20.8. Drogi ewakuacyjne i pożarowe oraz utrzymanie porządku Rozdział 21. Specyfika wyceny przedsiębiorstwa logistycznego 21.1. Metody oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w perspektywie wyceny firmy logistycznej 21.2. Zakres i rola dokumentacji finansowej w wycenie przedsiębiorstwa logistycznego 21.3. Metody szacowania wartości przedsiębiorstw a wycena firmy logistycznej CZĘŚĆ IV. PROJEKTOWANIE I FUNKCJONOWANIE SIECI ORAZ SYSTEMÓW LOGISTYCZNYCH Rozdział 22. Systemy logistyczne 22.1. Definiowanie systemów logistycznych 22.2. Cechy i rodzaje systemów logistycznych 22.3. Struktura systemów logistycznych 22.4. Ocena systemów logistycznych Rozdział 23. Projektowanie systemów logistycznych 23.1. Ogólne zasady projektowania systemów logistycznych 23.2. Uwarunkowania, płaszczyzny i kluczowe elementy projektowanego systemu logistycznego 23.3. Procedura projektowania systemu logistycznego 23.4. Formułowanie zadania logistycznego 23.5. Kształtowanie systemu logistycznego 23.6. Wymiarowanie systemu logistycznego 23.7. Ocena rozwiązań projektowych Rozdział 24. Łańcuchy dostaw i ich rola 24.1. Definicje łańcucha dostaw i zarządzania łańcuchem dostaw 24.2. Fazy rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.3. Czynniki sprzyjające rozwojowi koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw 24.4. Strategie łańcuchów dostaw 24.5. Technologie informatyczne wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw CZĘŚĆ V. METODY I TECHNIKI WSPOMAGAJĄCE PODEJMOWANIE DECYZJI LOGISTYCZNYCH Rozdział 25. Technologie informacyjne w logistyce 25.1. Znaczenie informacji i technologii informacyjnych 25.2. System GS1 i kody kreskowe 25.3. Zastosowanie systemów GPS w logistyce Rozdział 26. Nowoczesne technologie informatyczne w logistyce 26.1. Technologie towarzyszące systemom transakcyjnym logistyki 26.2. Aplikacje mobilne do zarządzania zleceniami 26.3. Platformy usług przewozowych (giełdy transportowe) 26.4. Rozwiązania telematyczne w transporcie 26.5. Traceability w łańcuchu dostaw 26.6. Systemy do zarządzania obiegiem dokumentów 26.7. Systemy informowania kierownictwa (MIS) w logistyce 26.8. Systemy wsparcia decyzji (DSS) w logistyce 26.9. Systemy zarządzania wiedzą (eksperckie) w logistyce 26.10. Główne kierunki rozwoju zastosowań informatycznych w logistyce Rozdział 27. Badania operacyjne i teoria optymalizacji 27.1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań operacyjnych i teorii optymalizacji 27.2. Elementy sytuacji decyzyjnej 27.3. Problem plecakowy 27.4. Zagadnienie transportowe 27.5. Problem komiwojażera CZĘŚĆ VI. WSPÓŁCZESNE KIERUNKI ROZWOJU LOGISTYKI Rozdział 28. Logistyka międzynarodowa 28.1. Pojęcie logistyki międzynarodowej 28.2. Specyfika logistyki międzynarodowej 28.3. Przyczyny rozwoju logistyki międzynarodowej 28.4. Podmioty logistyki międzynarodowej 28.5. Metody zarządzania w logistyce międzynarodowej Rozdział 29. E-handel 29.1. Biznes elektroniczny 29.2. Handel elektroniczny w logistyce 29.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego Rozdział 30. Logistyka zwrotna 30.1. Pojęcie logistyki zwrotnej i rodzaje zwrotów w łańcuchach dostaw 30.2. Działania i procesy w logistyce zwrotnej 30.3. Recykling jako element logistyki zwrotnej 30.4. Korzyści z logistyki zwrotnej Rozdział 31. Logistyka miejska 31.1. Istota logistyki miejskiej 31.2. Cele i zadania logistyki miejskiej 31.3. Inteligentne miasta Rozdział 31. Agrologistyka 32.1. Pojęcie i zakres agrobiznesu 32.2. Miejsce rolnictwa i wybranych członów agrobiznesu w gospodarce 32.3. Pojęcie agrologistyki 32.4. Specyfika agrobiznesu jako miejsca zastosowania rozwiązań logistycznych 32.5. Pojęcie i cele zrównoważonego łańcucha żywnościowego 32.6. Typowy łańcuch dostaw w agrobiznesie 32.7. Przepływy zbóż jako przykład roślinnego łańcucha logistycznego 32.8. Rynek mleka jako przykład zwierzęcego łańcucha logistycznego 32.9. Rola zimnych łańcuchów dostaw w agrologistyce 32.10. Tendencje zmian w agrologistyce Rozdział 33. Rynek usług logistycznych 33.1. Usługi logistyczne, ich formy i rodzaje 33.2. Systematyka rynku usług logistycznych 33.3. Branża TSL 33.4. Popyt na usługi logistyczne i zachowania nabywców 33.5. Ceny usług logistycznych Rozdział 34. Logistyka w okresie P4.0 34.1. Megatrendy i ich rola w rozwoju ludzkości 34.2. Rys historyczny rozwoju społeczno-gospodarczego 34.3. Ważniejsze elementy ery Przemysł 4.0 34.4. Przemysł 4.0 a logistyka; Literatura; Wykaz wybranych skrótów stosowanych w logistyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka i transport w ujęciu systemowym / Zdzisław Kordel, Andrzej Kuriata. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 181 s. : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ogólna teoria systemów. Logistyka oraz jako łańcuch informacyjny 1.1. Teoria systemów 1.2. Logistyka (pojęcie) 1.3. Transport (pojęcie) Rozdział 2. Systemowość pojęcia Międzynarodowego Transportu Multimodalnego (MTM) oraz jego bezpieczeństwa 2.1. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa 2.2. Istota pojęcia MTM oraz jego bezpieczeństwa Rozdział 3. System logistyczny (SL) 3.1. Struktura elementowa i procesowa pojęcia systemu logistycznego (SL) 3.2. Algorytm struktury elementowej i procesowej pojęcia systemu logistycznego (SL) Rozdział 4. Ujęcie rozgrywające elementu D (dystrybucji) pojęcia systemu logistycznego (SL) (strony: producent - hurtownik) 4.1. Istota pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 4.2. Model gry logistycznej (strony: producent - hurtownik) Rozdział 5. Instrumenty polityki transportowej 5.1. Liberalizacja w transporcie 5.2. Problematyka regulowania rynku 5.3. Bariery rozwoju rynku transportu samochodowego Rozdział 6. Funkcjonowanie rynku transportu samochodowego - Zdzisław Kordel 6.1. Polityka wspólnotowa w odniesieniu do transportu samochodowego 6.2. Ceny jako instrument polityki transportowej Rozdział 7. Ujęcie systemowe transportu samochodowego Polsce - Zdzisław Kordel; Zakończenie; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polski transport samochodowy ładunków / red. nauk. Zdzisław Kordel. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 334 s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Stan i rozwój krajowego parku pojazdów przeznaczonych do przewozu ładunków 1.1. Pojazdy zarejestrowane w Polsce 1.2. Pojazdy eksploatowane w Polsce 1.3. Samochody ciężarowe zarejestrowane po raz pierwszy w Polsce oraz stan rejestracji w latach 2004-2017 według dopuszczalnej masy całkowitej 1.4. Pierwsze rejestracje samochodów ciężarowych według wieku 1.5. Park samochodów ciężarowych zarejestrowanych i eksploatowanych w Polsce według wieku 1.6. Ciągniki samochodowe siodłowe zarejestrowane po raz pierwszy w Polsce oraz stan rejestracji w latach 2004-2015 1.7. Pierwsze rejestracje ciągników samochodowych siodłowych według wieku 1.8. Park ciągników samochodowych siodłowych zarejestrowanych i eksploatowanych w Polsce według wieku Rozdział 2. Stan polskiego krajowego i międzynarodowego transportu samochodowego ładunków Rozdział 3. Infrastruktura drogowa w Polsce 3.1. Uwagi ogólne 3.2. Klasyfikacja formalna dróg według klas technicznych i funkcji 3.3. Stan infrastruktury transportu drogowego 3.4. Efekty rozwoju sieci dróg ekspresowych w aspekcie atrakcyjności inwestycyjnej regionów 3.5. Finansowanie budowy i utrzymania infrastruktury drogowej 3.6. Rozwój infrastruktury drogowej w Polsce w aspekcie transportu intermodalnego Rozdział 4. Warunki funkcjonowania transportu samochodowego 4.1. Ewolucja krótko- i długofalowych celów polityki transportowej UE 4.2. Polityka Unii Europejskiej wobec sektora transportu drogowego - w tym MŚP 4.3. Wybrane akty prawne polskie i wspólnotowe regulujące funkcjonowanie transportu samochodowego 4.4. Instrumenty polityki transportowej w realizacji celów i ich skuteczność Rozdział 5. Wahania koniunktury na rynku przewozów towarowych 5.1. Wahania cykliczne - uwagi ogólne 5.2. Współczesne spojrzenie na badania wahań cyklicznych 5.3. Uwagi o metodyce badania koniunktury w transporcie 5.4. Wahania cykliczne rynku przewozów towarowych - przegląd wyników 5.5. Koniunktura w transporcie - cykl jakościowy 5.6. Koniunktura w transporcie - cykl ilościowy Rozdział 6. Charakterystyka uwarunkowań determinujących wielkość i strukturę transportu towarowego 6.1. Systematyka czynników determinujących wielkość i strukturę transportu towarowego 6.2. Podstawowe uwarunkowania egzogeniczne determinujące wielkość i strukturę transportu towarowego Rozdział 7. Przewidywania prognostyczne rozwoju popytu na pracę przewozową transportu ciężarowego w Polsce do 2030 r. Rozdział 8. Przewozy ładunków na obszarach zurbanizowanych 8.1. Koncepcja inteligentnego miasta - przesłanki rozwoju, pojęcie, rankingi 8.2. Zadania i znaczenie logistyki miejskiej w systemie inteligentnego miasta 8.3. Inicjatywy UE na rzecz inteligentnych miast i logistyki miejskiej 8.4. Przykłady dobrych praktyk europejskich z zakresu logistyki miejskiej 8.5. Adaptacyjność rozwiązań z zakresu logistyki miejskiej w warunkach polskich Rozdział 9. Średnie jednostkowe koszty polskich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu ciężarowego 9.1. Przesłanki badań kosztowych 9.2. Przedmiot, zakres i metody badań oraz analizy 9.3. Charakterystyka statystyczna próby badawczej 9.4. Średnie koszty 1 wozokilometra przebiegu w badanych przedsiębiorstwach ciężarowego transportu samochodowego w latach 2009-2017 9.5. Średnie stawki przewozowe i zysk w zbadanych przedsiębiorstwach międzynarodowego transportu ciężarowego Rozdział 10. Problematyka transportu a ochrona środowiska 10.1. Założenia polityki ochrony środowiska 10.2. Wodoryzacja transportu, w tym transportu samochodowego 10.3. Uwarunkowania ekologiczne 10.4. Uwarunkowania ekonomiczne Rozdział 11. Problematyka recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji 11.1. Miejsce recykling pojazdów wycofanych z eksploatacji (PWE) w hierarchii odpadów 11.2. Odpady pochodzące z PWE w Polsce 11.3. Wybrane obowiązki ustawowe podmiotów tworzących system gospodarowania pojazdami wycofanymi z eksploatacji 11.4. Zagospodarowanie wybranych grup odpadów pochodzących z pojazdów wycofanych z eksploatacji 11.5. Bariery i szanse rozwoju recyklingu w Polsce; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka w zarządzaniu marketingiem / Stanisław Krawczyk. - Wyd. 2. - Wrocław : Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 1999. - 201 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Wstęp; Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Procesy i ich koordynacja; Marketing sprzedaży; Marketing zakupów; Problemy magazynowania; Baza transportowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy logistyki / Stanisław Krawczyk. - Wyd. 2 zm. i poszerz. (dodruk) - Warszawa : CeDeWu, 2021 - 605 s. : b. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Pojęcie logistyki - wprowadzenie 1.1. Etymologia pojęcia „logistyka" 1.2. Wprowadzenie terminu logistyka do gospodarki cywilnej 1.3. Ewaluacja domeny pojęcia „logistyka" - etapy i wybrane definicje 1.4. Logistyka jako koordynacja procesów 1.5. Logistyka w naukach o zarządzaniu Rozdział 2. Teoria koordynacji 2.1. Podstawy tworzenia teorii 2.2. Formalne wymagania wobec teorii 2.3. Wymagania dobrego definiowania pojęć 2.4. Teoria w odniesieniu do świata realnego 2.5. Zasady tworzenia teorii 2.6. Domena teorii koordynacji - obiekty 2.7. Grupa obiektów 2.8. System 2.9. Zmienność obiektu - proces zmian 2.10. Działania 2.11. Transformacja, transfer, zatrzymanie w miejscu 2.12. Relacje między działaniami 2.13. Zależności między działaniami określone przez transfer wyniku 2.14. Proces przejmowania wyniku 2.15. Prezentacja zapisu procesu 2.16. System wykonawczy procesu 2.17. Prezentacja graficzna procesu 2.18. Zarządzanie procesem 2.19. Procesy niezależne i zależne 2.20. Wartościowanie procesu 2.21. Interpretacje pojęcia koordynacja Rozdział 3. Koordynacja procesów w praktyce 3.1. Identyfikacja procesu 3.2. Analiza strukturalna procesu 3.3. Tworzenie mapy procesu 3.4. Grupowanie działań w skoordynowany proces Rozdział 4. Informacja i komunikacja w koordynacji procesów 4.1. Informacja 4.2. Aspekt syntaktyczny 4.3. Aspekt semantyczny 4.4. Aspekt pragmatyczny 4.5. Komunikacja 4.6. System komunikacji Rozdział 5. Przedsiębiorstwo 5.1. Definicja przedsiębiorstwa jako podmiotu biznesowego 5.2. Przedsiębiorstwo jako obiekt 5.3. Potencjał przedsiębiorstwa 5.4. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy 5.5. Cele i zadania zarządzania przedsiębiorstwem 5.6. Przedsiębiorstwo jako system 5.7. Kategorie przedsiębiorstw 5.8. Powiązania między przedsiębiorstwami 5.9. Powiązania z poziomu zarządzania 5.10. Koordynacja działań wewnątrz przedsiębiorstwa 5.11. Koordynacja działań między przedsiębiorstwami 5.12. Kooperacja 5.13. Powiązania prawno-biznesowe 5.14. Powiązania tworzące sieci przedsiębiorstw 5.15. Sieci przedsiębiorstw Rozdział 6. Działalność przedsiębiorstwa produkcyjnego - orientacja procesowa 6.1. Istota działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.2. Produkcja z punktu widzenia tworzenia i dystrybucji produktów 6.3. Strategie produkcyjne 6.4. Orientacja procesowa w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.5. Poziom operacyjny 6.6. Segmenty procesowe w działalności przedsiębiorstwa produkcyjnego 6.7. Koordynacja w transferach między dostawcami i odbiorcami Rozdział 7. System logistyczny przedsiębiorstwa produkcyjnego 7.1. Infrastruktura techniczna systemu logistycznego w przedsiębiorstwie 7.2. Magazyny 7.3. Magazyny w przedsiębiorstwie produkcyjnym 7.4. Zadania magazynów 7.5. Wyposażenie magazynu 7.6. Transport wewnętrzny 7.7. Przesłanki doboru środków transportu wewnętrznego 7.8. Zarządzanie magazynem - Warehouse Management System 7.9. Infrastruktura transportowa w przedsiębiorstwie 7.10. Ogólnodostępne systemy logistyczne 7.11. Infrastruktura telekomunikacyjna Rozdział 8. Planowanie produkcji 8.1. Istota planowania 8.2. Planowanie produkcji 8.3. Pozyskiwanie informacji dla planowania produkcji 8.4. Modele przepływów produkcyjnych Rozdział 9. Zadania zaopatrzenia. Klasyfikacje surowców 9.1. Zaopatrzenie w przedsiębiorstwie produkcyjnym 9.2. Baza wiedzy działu zaopatrzenia 9.3. Decyzje strategiczne w zaopatrzeniu 9.4. Scenariusz tworzenia strategii zaopatrzeniowej 9.5. Klasyfikacja surowców ze względu na ważność dla produkcji i dostępność nabywania 9.6. Wybór dostawcy 9.7. Relacje dostawca - odbiorca 9.8. Zakres zadań menedżerskich i operacyjnych zaopatrzenia 9.9. Klasyfikacje operacyjne produktów i materiałów wspomagające planowanie zakupów Rozdział 10. Polityki utrzymywania zapasów 10.1. Zapasy - definicje 10.2. Zapasy surowcowe (materiałów produkcyjnych) 10.3. Przesłanki ekonomiczne planowania wielkości dostaw 10.4. Parametry sterowania zapasami surowcowymi 10.5. Ekonomiczna partia zamówienia 10.6. Wielkość partii uzupełniającej wyznaczonej na podstawie parametrów ekonomicznych 10.7. Polityki utrzymywania zapasów surowcowych 10.8. Uzupełnienia skoordynowane (dla grup surowców) 10.9. Praktyka składania zamówień Rozdział 11. Proces obsługi zamówień u dostawców 11.1. Założenia operacyjne procesu składania zamówień u dostawców 11.2. Podprocesy obsługi zamówienia 11.3. Uzgodnienia logistyczne z dostawcami 11.4. Zamówienia z punktu widzenia dostawcy 11.5. Procedury operacyjne w zadaniach logistycznych zaopatrzenia 11.6. Ocena dostawcy Rozdział 12. Warianty organizacji dostaw 12.1. Kryteria logistyczne w procesie transportowym 12.2. Warianty dostaw od jednego dostawcy 12.3. Organizacja dostaw od wielu dostawców 12.4. Znaczenie czasu w realizacji dostaw 12.5. Warunki dobrej organizacji dostaw Rozdział 13. Obsługa logistyczna produkcji 13.1. Organizacja magazynu wejściowego 13.2. Proces przepływu produktów przez magazyn wejściowy 13.3. Identyfikacja i monitorowanie zapasów 13.4. Przesłanki obsługi stanowisk produkcyjnych - dostawy z magazynu 13.5. KANBAN - idea koncepcji 13.6. Supermarket - kanban magazynowy 13.7. Sterowanie przepływami między stanowiskami produkcyjnymi - kanban produkcyjny i transportowy 13.8. Reguły kanbanu 13.9. Kanban zewnętrzny Rozdział 14. Dystrybucja. Systemy magazynów dystrybucyjnych 14.1. Idea dystrybucji - podstawowe pojęcia 14.2. Strategie dystrybucji 14.3. Dystrybucja bezpośrednia i z pośrednikami 14.4. System dystrybucji wewnętrznej 14.5. Dystrybucja zewnętrzna. Powiązanie dystrybucji wewnętrznej i zewnętrznej 14.6. Dystrybucja z wielu miejsc produkcji 14.7. Dystrybucja do jednostek handlowych 14.8. Dystrybutorzy jako pośrednicy handlow Rozdział 15. Planowanie i proces obsługi dostaw dystrybucyjnych 15.1. Współpraca producenta i jednostek handlowych w planowaniu i realizacji dystrybucji 15.2. Koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta (ECR) 15.3. Planowanie dystrybucji 15.4. Proces obsługi zamówienia klienta - poziom operacyjny 15.5. Warianty dostaw produktów do klientów 15.6. Techniki przygotowania wysyłek w magazynie dystrybutora 15.7. Metody dokonywania kompletacji 15.8. Podział i grupowanie zleceń kompletacji 15.9. Organizacja wydań z magazynu dystrybutora 15.10. Węzły kompletacji - cross-docking 15.11. Dystrybucja przez węzły konsolidacji - scalanie dostaw w tranzycie (merge-in-transit) Rozdział 16. Usługi logistyczne 16.1. Specyfika usługi 16.2. Zaangażowanie stron w realizację usługi 16.3. Różnica między produkcją a usługą 16.4. Definicja usługi logistycznej 16.5. Usługa logistyczna z pozycji wykonawcy usługi 16.6. Usługi transportowe 16.7. Usługi magazynowe 16.8. Magazyny kontraktowe 16.9. Centra logistyczne 16.10. Usługodawcy i ich zakresy ofertowe 16.11. Poprawność i miary wykonania usługi Rozdział 17. Usługi logistyczne świadczone przez operatora logistycznego 17.1. Operator logistyczny 17.2. Kategorie operatorów logistycznych 17.3. Planowanie działalności operatora logistycznego 17.4. Flow Logistics 17.5. Logistyka kontraktowa 17.6. Wybór operatora logistycznego 17.7. Łańcuch transportowy 17.8. Sieć transportowa 17.9. Planowanie tras przewozów; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Integracja systemów bezpieczeństwa transportu na świecie; 3. Diagnoza stanu bezpieczeństwa transportu w Polsce; 4. Uwarunkowania integracji systemów bezpieczeństwa transportu; 5. Koncepcja Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu; 6. Prawne aspekty wdrażania Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu; 7. Doświadczenia światowych liderów integracji; 8. Zakończenie i rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne wyzwania dla rozwoju systemów bezpieczeństwa transportu; 2. Rozwój zintegrowanych systemów bezpieczeństwa transportu na świecie; 3. Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu drogowego; 4. Rozwój i integracja bezpieczeństwa transportu kolejowego; 5. Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu lotniczego; 6. Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu wodnego; 7. Integracja metod zarządzania ryzykiem w transporcie; 8. Problemy bezpieczeństwa wielomedialnego transportu osób i towarów; 9. Społeczne straty w wypadkach drogowych' 10. Uwarunkowania prawne integracji systemu bezpieczeństwa w transporcie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Uwarunkowania rozwoju Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu; 3. Koncepcja ogólna Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu; 4. Koncepcja kluczowych elementów Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu; 5. Prawne aspekty wdrażania Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu; 6. Integracja systemów bezpieczeństwa transportu w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Miasto jako podmiot badań 1.1. Miasto jako kategoria logistyczna 1.2. Istota i charakter logistyki miejskiej 1.3. Przegląd infrastruktury miejskiej 1.4. Przejazd osób i ładunków na terenie miast Rozdział 2. Problemy logistyczne miast 2.1. Mobilność mieszkańców a funkcjonowanie miast 2.2. Kongestia transportowa 2.3. Bezpieczeństwo 2.4. Jakość usług a popyt 2.5. Świadczenie usług transportowych dla obszarów podmiejskich Rozdział 3. Jakość i bezpieczeństwo komunikacji w miastach 3.1. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa w miastach 3.2. Rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo drogowe w miastach 3.3. Systemy zarządzania ryzykiem w transporcie 3.4. Jakość komunikacji w aspekcie optymalizacji przepływów Rozdział 4. Kierunki poprawy problemów miast z wykorzystaniem narzędzi logistycznych 4.1. Zastosowanie inteligentnych systemów transportowych w miastach 4.1.1. Dynamiczna synchronizacja sygnalizacji świetlnej 4.1.2. System inteligentnego sterowania ruchem w miastach 4.1.3. Zmiany systemu taryfowego dla komunikacji publicznej 4.1.4. System dynamicznej informacji kierowców/pasażerów 4.2. Harmonogramowanie tras w miastach 4.3. Zastosowanie logistyki w celu rozwiązywania problemu kongestii Rozdział 5. Integracja działań w ramach szerszych obszarów 5.1. Optymalizacja tras obszarów podmiejskich 5.2. Wykorzystanie transportu rzecznego w mieście 5.3. Wsparcie komunikacji miejskiej komunikacją kolejową; Załącznik; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część 1. Logistyka i spedycja w modelach rozgrywających i ujęciu teoriomnogościowym Rozdział 1. Model informacyjny operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu rozgrywającym 1.1. Pojęcie operatora oraz obiektu technicznego w ujęciu holistycznym 1.2. Elementy pojęcia systemu rozgrywającego (SR) 1.3. Ujęcie rozgrywające procesów logistycznych (strony: operator (OP) - obiekt techniczny (OT)) 1.4. Ujęcie rozgrywające działalności podmiotów gospodarczych (strony: produkcyjny - operator) 1.4.1. Istota ujęcia rozgrywającego. Rozważania teoretyczne 1.4.2. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego produkcyjnego oraz operatora logistycznego 1.4.3. Model gry logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym (uczestnicy: podmiot gospodarczy produkcyjny oraz operator logistyczny) 1.4.4. Ujęcie modelowe podmiotu gospodarczego oraz sytuacji konfliktowej Rozdział 2. Pojęcia spedycji oraz usług logistycznych w ujęciu teoriomnogościowym 2.1. Pojęcie spedycji w ujęciu teoriomnogościowym 2.2. Pojęcie usługi logistycznej w ujęciu teoriomnogościowym Część 2. Usługi logistyczne w ujęciu pragmatycznym (transport i spedycja) Rozdział 3. Rynek transportu samochodowego w realizacji usług logistycznych 3.1. Potencjał infrastruktury drogowej w Polsce 3.2. Potencjał taborowy 3.3. Potencjał magazynowy 3.4. Potencjał przewozowy Rozdział 4. Ceny w transporcie samochodowym 4.1. Podstawowe zagadnienia związane z pojęciem ceny 4.2. Konkurencja na rynku transportu samochodowego w Polsce 4.3. Tendencje kształtowania się kosztów i cen w transporcie samochodowym 4.4. Problematyka konkurencji cenowej - dumping Rozdział 5. Warunki funkcjonowania transportu samochodowego w Polsce 5.1. Konwencja TIR 5.2. Znaczenie regulacji prawnych w transporcie samochodowym w Polsce; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transport : ujęcie systemowe / Andrzej Kuriata, Zdzisław Kordel. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 182 s. : rys., wzory ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Rozważania teoretyczne określenia transport 1.1. Pojęcie transportu (T) wraz z modelami informacyjnymi 1.2. Proces transportu wraz z modelami informacyjnymi Rozdział 2. Transport w ujęciach (GT) oraz (TMI) 2.1. Transport w ujęciu (GT) 2.2. Transport mieszany (TMI) wraz z modelami informacyjnymi Rozdział 3. Infrastruktura transportu 3.1. Infrastruktura transportu w ujęciu gałęziowym (GT) 3.2. Infrastruktura transportu mieszanego (TMI) Rozdział 4. Koszty transportu 4.1. Koszty transportu w ujęciu (GT) 4.2. Koszty transportu w ujęciu (TMI) Rozdział 5. Sytuacja konfliktowa w (UR) 5.1. Model sytuacji konfliktowej (SK) 5.2. Modele informacyjne pojęć wraz z algorytmem pojęcia (SK) Rozdział 6. Koncepcja systemu transportowego (SyTr) 6.1. Otoczenie systemowe transportu (OSyTr) 6.2. Pojęcie sytemu transportowego (SyTr) Rozdział 7. Polityka transportowa Unii Europejskiej oraz Polski 7.1. Polityka transportowa w Unii Europejskiej (PolTrUE). Wybrane zagadnienia 7.2. Polityka transportowa państwa polskiego (PolTRKr). Wybrane zagadnienia; Bibliografia; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Kontekst i oznaki pojawienia się współpracownika; 2. Dopasowywanie potrzeb strategicznych i kadrowych; 3. Rekrutacja współpracowników i przygotowanie się na ich przyjęcie; 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a współpracownicy; 5. Regulacje dotyczące korzystania z usług współpracowników; 6. Umowy a korzystanie z usług współpracowników; 7. Stosunki pracownicze i zagadnienia pokrewne; 8. Bezpieczeństwo i higiena pracy; 9. Przemyślenia i plany na przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Zrównoważony rozwój miast 1.1. Koncepcja i geneza zrównoważonego rozwoju 1.2. Idea zrównoważonego rozwoju miasta 1.3. Logistyka miasta 1.4. Smart city - inteligentne miasto 1.5. System gospodarki odpadami komunalnymi w kontekście zrównoważonego rozwoju 2. Gospodarka odpadami 2.1. Pojęcie odpadów we współczesnej gospodarce 2.2. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.3. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.4. Źródła powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.5. Strategia gospodarowania odpadami komunalnymi 3. Istota logistyki zwrotnej 3.1. Definicja i rodzaje logistyki zwrotnej 3.2. Przedmiot, cele, zadania logistyki zwrotnej 3.3. System logistyki zwrotnej w gospodarce odpadami komunalnymi 3.3.1. Zadania logistyki zwrotnej w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 3.3.2. Podsystem gromadzenia odpadów 3.3.3. Podsystem zbierania i transportu odpadów 3.3.4. Podsystem magazynowania odpadów 3.3.5. Podsystem przetwarzania i odzyskiwania odpadów 3.3.6. Podsystem unieszkodliwiania odpadów 3.4. Modele logistyki zwrotnej 3.5. Korzyści z wdrażania logistyki zwrotnej 3.6. Bariery wdrażania logistyki zwrotnej 4. Gotowość polskich miast do realizacji zasad smart city w kontekście logistyki zwrotnej odpadów - ogólne wyniki badań 4.1. Metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.1.1. Wprowadzenie i charakterystyka modelu badawczego 4.1.2. Autorska metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.2. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - zbiorcze wyniki badań 4.2.1. Przywództwo w zakresie gotowości do zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.3. Kompetencje w zakresie zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.4. Technologia w systemie zagospodarowania odpadów 4.3. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - podział według charakteru jednostki samorządu terytorialnego 4.3.1. Przywództwo w zakresie WMR 4.3.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.3.3. Kompetencje w zakresie systemu zarządzania odpadami 4.3.4. Technologia w systemie zarządzania odpadami 4.3.5. Uogólnienie wyników badań WMR 5. Innowacyjny system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce 5.1. Uwagi wprowadzające 5.2. Rola jednostek samorządu terytorialnego w gospodarce odpadami komunalnymi 5.3. Główne czynniki wpływające na kształt systemu 5.4. Model gospodarki odpadami komunalnymi po zmianach legislacyjnych 5.5. Ocena efektywności funkcjonującego systemu; Zakończenie; Literatura; Biografie autorów; Wykaz tabel i rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Procesy zarządzania w samorządzie terytorialnym 1.1. Istota, struktura, funkcje i zadania samorządu terytorialnego 1.2. Zarządzanie publiczne w teorii nauk o zarządzaniu 1.3. Koncepcja tradycyjnego modelu administracji 1.4. Nowe zarządzanie publiczne {Mew Public Management) 2. Odpady komunalne 2.1. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.2. Źródło powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.3. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.4. Gospodarowanie odpadami komunalnymi jako usługa publiczna 3. Ujednolicony system logistyki zwrotnej odpadów komunalnych 3.1. Definicja, rodzaje, cele i zadania logistyki zwrotnej 3.2. Modele logistyki zwrotnej 3.3. Korzyści i bariery logistyki zwrotnej 3.4. Logistyka zwrotna w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 4. Satysfakcja konsumentów usług publicznych 4.1. Definicja pojęcia satysfakcji konsumenta 4.2. Modele satysfakcji konsumenta 4.3. Proces i fazy pomiaru satysfakcji klientów 5. Charakterystyka problemu badawczego i próby badawczej 5.1. Cel i zakres badań 5.2. Budowa ankiety badawczej 5.3. Metody i techniki badawcze 5.4. Charakterystyka próby badawczej 5.4.1. Płeć i wiek respondentów 5.4.2. Wykształcenie, aktywność zawodowa i dochody respondentów. 5.4.3. Charakter JST i okres zamieszkiwania respondentów na terenie gminy 5.4.4. Charakter zabudowy i wykorzystywany system grzewczy 5.4.5. Dotychczasowy rodzaj segregacji odpadów 6. Analiza wyników badań satysfakcji mieszkańców JST 6.1. Stan czystości na terenie miasta lub gminy 6.1.1. Ważność 6.1.2. Ocena stopnia realizacji 6.1.3. Analizy dodatkowe 6.2. Dostęp do edukacji w zakresie selektywnej zbiórki odpadów 6.2.1. Ważność 6.2.2. Ocena stopnia realizacji 6.2.3. Analizy dodatkowe 6.3. Dostęp i czytelność informacji przekazywanej mieszkańcom przez JST 6.3.1. Ważność 6.3.2. Ocena stopnia realizacji 6.3.3. Analizy dodatkowe 6.4. Łatwość kontaktu z pracownikami urzędu gminy i firmy odbierającej odpady komunalne 6.4.1. Ważność 6.4.2. Ocena stopnia realizacji 6.4.3. Analizy dodatkowe 6.5. Dostępność miejsc służących gromadzeniu odpadów oraz Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 6.5.1. Ważność 6.5.2. Ocena stopnia realizacji 6.5.3. Analizy dodatkowe 6.6. Czystość miejsc lokalizacji pojemników oraz estetyka pojemników, pojazdów i pracowników realizujących usługę odbierania i transportu odpadów 6.6.1. Ważność 6.6.2. Ocena stopnia realizacji 6.6.3. Analizy dodatkowe 6.7. Dostępność usług w zakresie odbioru zużytego sprzętu elektrycznegt i elektronicznego, odpadów pobudowlanych oraz wielkogabarytowych 6.7.1. Ważność 6.7.2. Ocena stopnia realizacji 6.7.3. Analizy dodatkowe 6.8. Czas oczekiwania na realizację usług dodatkowych (odpady wielkogabarytowe, odpady pobudowlane, zużyty sprzęt elektryczno-elektroniczny) 6.8.1. Ważność 6.8.2. Ocena stopnia realizacji 6.8.3. Analizy dodatkowe 6.9. Terminowość świadczenia usług podstawowych i czas reakcji na zgłoszoną reklamację 6.9.1. Ważność ! 6.9.2. Ocena stopnia realizacji 6.9.3. Analizy dodatkowe 6.10. Zwiększony ruch pojazdów odbierających odpady 6.10.1. Ważność 6.10.2. Ocena stopnia realizacji 6.10.3. Analizy dodatkowe 6.11. Stopień przystosowania mieszkań do nowego modelu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 6.11.1. Ważność 6.11.2. Ocena stopnia realizacji 6.11.3. Analizy dodatkowe 6.12. Czystość terenów ogólnodostępnych leżących na terenie gminy 6.12.1. Ważność 6.12.2. Ocena stopnia realizacji 6.12.3. Analizy dodatkowe 6.13. Odpłatność za świadczone usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy 6.13.1. Ważność 6.13.2. Ocena stopnia realizacji 6.13.3. Analizy dodatkowe 7. Wnioski i rekomendacje dla jednostek samorządu terytorialnego 7.1. Ważność i stopień realizacji w gminie - oceny ogólne 7.1.1. Sposób zestawienia ogólnych ocen 7.1.2. Ogólny poziom ważności systemu gospodarowania odpadami komunalnymi 7.1.3. Ocena stopnia realizacji elementów składowych systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie 7.2. Najwyższe i najniższe oceny ważności oraz stopnia realizacji 7.3. Współzależności pomiędzy ważnością a oceną stopnia realizacji 7.4. Rekomendacje 7.4.1. Rekomendacje dla samorządów 7.4.2. Rekomendacje dla firm odbierających i transportujących odpady komunalne; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej