Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(507)
Forma i typ
Książki
(503)
Publikacje naukowe
(169)
Publikacje fachowe
(118)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje informacyjne
(3)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(317)
tylko na miejscu
(256)
wypożyczone
(50)
nieokreślona
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(370)
Czytelnia
(264)
Autor
Strelau Jan (1931-2020)
(16)
Sęk Helena (1938- )
(16)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(16)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(16)
Materska Maria (1942- )
(11)
Radzicki Józef
(11)
Cialdini Robert B. (1945- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Nęcka Edward (1953- )
(8)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Czerniawska Ewa (1955- )
(7)
Fromm Erich (1900-1980)
(7)
Doliński Dariusz (1959- )
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
McCann Vivian
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(6)
Wojciechowski Aleksander
(6)
Andruszko Robert
(5)
Forward Susan (1938- )
(5)
Goleman Daniel (1946- )
(5)
Popek Stanisław (1936- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Ekman Paul (1934- )
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Knapp Julie
(4)
Kowalczewska Joanna
(4)
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Saciuk Robert (1940-2019)
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Szymura Błażej (1969-2009)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Chwaszcz Joanna
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Cybulko Anna
(3)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Gruszka Aleksandra
(3)
Harciarek Michał
(3)
Hogan Kevin (1961- )
(3)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karwat Mirosław (1953- )
(3)
Kolanko Agnieszka
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(3)
Remus-Duda Joanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Adryjanek Anna
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Cichosz Adam
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Freud Sigmund (1856-1939)
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Golec Danuta
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jarymowicz Maria (1942- )
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jenkins Jennifer M
(2)
Juroszek Weronika
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(86)
2010 - 2019
(188)
2000 - 2009
(168)
1990 - 1999
(57)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(144)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(506)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(506)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Psychologia
(60)
Osobowość
(49)
Uczucia
(48)
Psychologia społeczna
(39)
Relacje międzyludzkie
(38)
Stres
(36)
Psychoterapia
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Motywacja
(25)
Zachowanie
(24)
Dzieci
(22)
Psychologia rozwojowa
(21)
Decyzje
(20)
Inteligencja (psychologia)
(20)
Poznanie
(20)
Zaburzenia psychiczne
(19)
Manipulacja (psychologia)
(17)
Perswazja
(17)
Psychologia dziecka
(17)
Psychologia kliniczna
(17)
Radzenie sobie ze stresem
(17)
Praca
(16)
Socjotechnika
(16)
Pamięć
(15)
Psychologia pracy
(15)
Psychopatologia
(15)
Psychoanaliza
(14)
Zapobieganie
(14)
Autyzm
(13)
Diagnoza psychologiczna
(13)
Komunikacja społeczna
(13)
Młodzież
(13)
Agresywność
(12)
Jakość życia
(12)
Psychologia osobowości
(12)
Spostrzeganie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Leczenie
(11)
Metody badawcze
(11)
Osoby w wieku starszym
(11)
Psychiatria
(11)
Rozwój osobowości
(11)
Twórczość
(11)
Uczenie się
(11)
Zwalczanie
(11)
Inteligencja emocjonalna
(10)
Kobieta
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Menedżerowie
(10)
Metodologia
(10)
Miłość
(10)
Myślenie
(10)
Neuropsychologia
(10)
Postawy
(10)
Psychofizjologia
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Świadomość
(10)
Negocjacje
(9)
Seksualność
(9)
Stres zawodowy
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Umysł
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zarządzanie
(9)
Zespół ADHD
(9)
Coaching
(8)
Mentoring
(8)
Mowa
(8)
Mózg
(8)
Psychologia stresu
(8)
Rodzina
(8)
Rozwiązywanie konfliktów
(8)
Samorealizacja
(8)
Starzenie się
(8)
Sukces
(8)
Uzależnienie (nałóg)
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Dobrostan psychiczny
(7)
Kreatywność
(7)
Odporność psychiczna
(7)
Psychologia rodziny
(7)
Psychologia zdrowia
(7)
Samopoznanie
(7)
Temperament
(7)
Testy psychologiczne
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Zmysły
(7)
Arteterapia
(6)
Depresja psychiczna
(6)
Fizjologia człowieka
(6)
Konsumenci
(6)
Lęk
(6)
Motywacja pracy
(6)
Mężczyzna
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Psychologia stosowana
(6)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(194)
Opracowanie
(122)
Poradnik
(60)
Praca zbiorowa
(47)
Monografia
(43)
Raport z badań
(16)
Esej
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Encyklopedia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publicystyka
(2)
Synteza
(2)
Wykład
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2068)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1905)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1479)
Zarządzanie i marketing
(1249)
Edukacja i pedagogika
(751)
Psychologia
(507)
Socjologia i społeczeństwo
(691)
Informatyka i technologie informacyjne
(333)
Medycyna i zdrowie
(307)
Media i komunikacja społeczna
(213)
Filozofia i etyka
(204)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(177)
Językoznawstwo
(177)
Matematyka
(108)
Transport i logistyka
(97)
Nauka i badania
(86)
Kultura i sztuka
(69)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(30)
Religia i duchowość
(26)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
507 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Zdrowie)
Cz.1 Mój problem: lęk przed lękiem; Cz.2 Rozwiązanie problemu: podejście poznawcze; Cz.3 Wyjście z domu: podjęcie ryzyka; Cz.4 Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uporządkowany chaos; 2. Nowa propaganda; 3. Nowi propagandziści; 4. Psychologia kontaktów z otoczeniem; 5. Biznes i sfera publiczna; 6. Propaganda i przywództwo polityczne; 7. Działalność kobiet i propaganda; 8. Propaganda w służbie edukacji; 9. Propaganda i polityka społeczna; 10. Sztuka i nauka; 11. Mechanika propagandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Co mówimy po "dzień dobry"; Podstawy analizy transakcyjnej; Programowanie rodzicielskie; Ludzkie przeznaczenie; Na scenie i za kurtyną; Wpływy prenatalne; Wczesny okres rozwoju; Lata elastyczności; Aparat skryptowy; Późne dzieciństwo; Dojrzewanie; Dojrzałość i śmierć; Funkcjonowanie skryptu; Typy skryptów; Niektóre typowe skrypty; Kopciuszek; Skrypt jak to możliwe; Przenoszenie skryptu; Skrypt w praktyce klinicznej; Naukowe podejście do teorii skryptów; Zarzuty wobec teorii skryptów; Problemy metodologiczne; Lista pytań o skrypt.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Analiza gier: Analiza strukturalna; Analiza transakcyjna; Procedury i rytuały; Rozrywki; Gry. Cz.II Skarbiec gier: Wstęp; Gry życiowe; Gry małżeńskie; Gry na przyjęciach; Gry seksualne; Gry świata podziemnego; Gry terapeutyczne; Gry konstruktywne. Cz.III Na marginesie gier: Znaczenie gier; Gracze; Paradygmat; Autonomia; Osiągnięcie autonomii; Gry i co dalej?; Klasyfikacja zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia; 7. Sytuacja rodziców i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Rola różnic w percepcji sensorycznej w autyzmie. Krótki przegląd dotychczasowych badań. Teoria percepcji sensorycznej w autyzmie ma sens. Dysfunkcja sensoryczna czy odmienne doświadczenia sensoryczne? Rozdział 2. Percepcja. Systemy sensoryczne. Czym jest percepcja? Rozwój percepcji sensorycznej. Rozdział 3. Możliwe doświadczenia sensoryczne w autyzmie. Jaki jest autystyczny sposób postrzegania świata? "Percepcja dosłowna" Niemożność odróżnienia informacji pierwszoplanowej od informacji drugoplanowej (percepcja gestalt). Brak umiejętności/trudność w zatrzymywaniu odczuwania zmiany. Percepcja fragmentaryczna (percepcja "w kawałkach"). Percepcja zakłócona. Opóźniona percepcja (opóźnione przetwarzanie). Nadwrażliwość i/lub podwrażliwość. Nietolerancja sensoryczna. Fascynacja sensoryczna. Zmienność percepcji (wahania). Wrażliwość na przeładowanie sensoryczne. Wyłączenie systemów. Agnozja sensoryczna (trudność w interpretowaniu znaczenia). Inne konsekwencje przeładowania sensorycznego. Rozdział 4. Style percepcyjne. Monoprzetwarzanie. Percepcja peryferyjna (unikanie bezpośredniej percepcji). Kompensowanie zawodzącego zmysłu za pomocą innych zmysłów. Rezonans. Sny na jawie. Rozdział 5. Style poznawcze. Podświadome, nieświadome i przedświadome procesy poznawcze. Styl przedświadomy (pośredni) a styl świadomy (bezpośredni). Uwaga w autyzmie. Tworzenie pojęć, kategoryzacja, uogólnianie. Pamięć w autyzmie. Myślenie percepcyjne. "Inercja" (deficyt funkcji wykonawczych). Wyobraźnia. Rozdział 6. Inne zaburzenia sensoryczne. Synestezja. Prozopagnozaja (ślepota twarzy). Centralne zaburzenie przetwarzania słuchowego (CAPD). Wrażliwość skotopowa/zespół Irlena (SS/IS). Zaburzenia integracji sensorycznej (SID) / zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD). Problemy z koordynacją ruchową. Rozdział 7. Leczenie. Trening integracji słuchowej (AIT). Metoda Irlen. Optometria behawioralna. Terapia integracji sensorycznej. Leczenie problemów koordynacji ruchowej. Terapia holding. Urządzenie do przytulania/ściskania. Aromaterapia. Rozdział 8. Profil percepcji sensorycznej. Rozdział 9. Zalecenia: tęcze i parasole. Podsumowanie. Dodatek 1. Lista profilu sensorycznego, wersja poprawiona (SPCR). Dodatek 2. Tęcza i tabela - do skopiowania. Dodatek 3. Środowisko przyjazne dla osób autystycznych - lista.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problemy i decyzje menedżerskie; 2. Obiektywne uwarunkowania decyzji menedżerskich; 3. Subiektywne uwarunkowania procesów decyzyjnych; 4. Podejmowanie decyzji menedżerskich - ujęcie normatywne; 5. Podejmowanie decyzji menedżerskich - ujęcie opisowe; 6. Metody i techniki wspomagania procesów decyzyjnych; 7. Intuicja i kreatywność w procesach decyzyjnych; 8. Metody pozyskiwania akceptacji dla decyzji menedżerskich. Wnioski końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Determinanty pomyślnego starzenia się seniorów aglomeracji śląskiej. Projekt Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach realizowany w ramach programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego pt. "Wsparcie Uniwersytetów Trzeciego Wieku"; Proces naturalnego starzenia - wyzwania demograficzne i zdrowotne; Uwarunkowania pomyślnego starzenia się seniorów; Psychologiczne aspekty starzenia się - szanse i zagrożenia; Jak starzeć się pomyślnie: aktywny senior - dla siebie, rodziny i społeczności; Żywność współczesna - droga do zdrowia czy choroby; Aktywność drogą do doskonałości; Dobrostan etyczny jako czynnik pomyślnego starzenia się - propozycja katolickiej nauki społecznej; Stan zdrowia seniorów Uniwersytetów Trzeciego Wieku w województwie śląskim; Tolerancja wysiłku osób w starszym wieku - wyniki wstępne; Metody oceny funkcjonalnej seniorów; Nordic walking dla seniora - sposób na zdrowie i aktywne spędzanie wolnego czasu; Metody i narzędzia pomiaru sprawności poznawczej i psychomotorycznej u osób w starszym wieku; Sprawność psychomotoryczna uczestników Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kulturowe ramy zachowań społecznych : podręcznik autorski / Paweł Boski. - Wyd. 2 popr., 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2022. - XXVIII, 910, [1] s. : fotografie, ilustracje, mapy, portret, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa do II wydania; Wprowadzenie; Świat międzykulturowy i psychologia między/kulturowa; Psychologia społeczna pozornie akulturowa, czyli amerykańska, i jej ewolucja w kierunku uwzględniania innych kultur; O tej książce i sobie samym oczami autora. Rozdział 1. Paradygmaty psychologii i suwerenność psychologii kulturowej: Trzy paradygmaty psychologii; Psychologia ewolucyjna/socjobiologia; Główny nurt: poznanie społeczne; Psychologia kulturowa; W poszukiwaniu specyfiki dyscypliny: człowiek istota społeczna czy kulturowa? Pięć podejść do rozumienia pojęcia kultury dla psychologii międzykulturowej; Kultura jako wyróżnik gatunkowy. Czy zwierzęta posiadają kulturę?; Podejście adaptacyjno-ewolucyjne: szkoła funkcjonalistyczna w antropologii i model ekokulturowy w psychologii; Kultura jako ujarzmienie Natury oraz symboliczna projekcja ludzkiej psyche. Freud i Jung; Kultura jako ludzka odpowiedź na lęk egzystencjalny; Kultura jako humanizacja: rzeźbienie człowieka i możliwość dehumanizacji innych; Główny nurt i rodzina nauk z pogranicza psychologii i kultury; Psychologia głównego nurtu (GN); Psychologia: cross-, inter- i (po prostu) kulturowa; Psychologia międzykulturowa typu cross (PCK); Psychologia kulturowa; Psychologia międzykulturowa (inter; PIK); Struktura książki: co zawierają kolejne rozdziały? Aksjologiczne i epistemologiczne wymiary kultury; Człowiek w kulturze i między kulturami. Rozdział 2. Ekokulturowy model uwarunkowań psychiki: Model ekokulturowy Johna Berry’ego; Adaptacja biologiczna i transmisja genetyczna. Tolerancja na laktozę; Ekologiczne uwarunkowania percepcji: złudzeń optycznych i trójwymiarowego widzenia; Kontekst ekokulturowy a poznawcza i społeczna zależność – niezależność: program badawczy Johna Berry’ego; Model ekokulturowy w badaniach Pierre’a Dasena nad piagetowskimi stadiami rozwoju intelektualnego; System ekokulturowy a orientacja przestrzenna: podejście indygeniczne; Klimat a kultura honoru i agresja; Warunki ekologiczne kultury honoru i jej psychologiczne konsekwencje; Wpływ klimatu (temperatury) na zachowania agresywne, prospołeczne i tempo życia; Inne dziedziny wpływu klimatu na życie społeczne: autorytaryzm, tempo życia i zachowania Prospołeczne; Model ekokulturowy dziś i w przyszłości. Wzajemny determinizm klimatu i życia społecznego. Rozdział 3. Psychologiczne wymiary kultur. Badania Hofstede: Psychologiczne wymiary kultury według Hofstede; Wielka Piątka Hofstede; Dystans władzy; Indywidualizm – kolektywizm; Męskość – kobiecość; Unikanie niepewności; Orientacja czasowa odległa; Kultura a religia. Protestanckie zakorzenienie wymiarów kultury; Kultura a osobowość. Zależności między dwiema Wielkimi Piątkami; Model Wielkiej Piątki w międzykulturowych badaniach osobowości; Analizy korelacyjne między obiema Wielkimi Piątkami; Konsekwencje kultury – podsumowanie i ocena; Culture’s consequences. Rozdział 4. Dziewięć wymiarów projektu GLOBE i siedem według Trompenaarsa: korekta Hofstede: Świat rozpostarty na dziewięciu wymiarach projektu GLOBE; Pierwsza triada GLOBE: wymiary zadaniowe jakości wykonania, orientacji przyszłościowej i unikania niepewności; Druga triada GLOBE: dystans władzy oraz kolektywizm rodzinny i instytucjonalny; Trzecia triada GLOBE: równość płci, asertywność i orientacja humanistyczna; Granice kulturowe na Odrze, Bugu i Morzu Bałtyckim. Polska a Niemcy, Rosja i Szwecja – do których sąsiadów nam bliżej? Kulturowe unikanie niepewności a jednostkowy poziom aspiracji; Wartości osobiste, praktyki kultury własnej oraz kraju przebywania: wymiary GLOBE w kontekście interakcji międzykulturowej; Od Parsonsa do Trompenaarsa. Kolejny makropsychologiczny projekt badawczy nad wymiarami kultury w obszarze biznesu międzynarodowego; GLOBE – podsumowanie. Rozdział 5. Schwartza kolista teoria wartości i kulturowa mapa świata: Koncepcja wartości, narzędzia pomiarowe i strategie badawcze; Struktura wartości: poziom jednostkowy; Konsekwencje wartości w życiu jednostek; Wartości jako atrybuty kultur i kulturowa mapa świata; Konsekwencje kulturowych wymiarów wartości; Wartości kulturowe jako korelaty zmiennych ekonomiczno-politycznych. Rozdział 6. Konstrukcja i funkcje regulacyjne ja w kulturze: Indywidualizm a kolektywizm: poziom kultury czy jednostki? Triandis i jego następcy; Metaanaliza skal IND – KOL; Struktura poznawcza ja w kulturze i motywacje związane z ja; Kulturowa konstrukcja ja; Struktura oraz konsekwencje ja współzależnego i niezależnego; Czy mechanizm podnoszenia poczucia własnej wartości jest uniwersalną właściwością wszystkich ludzi? Funkcje regulacyjne ja w relacjach interpersonalnych; Amae: czy klucz do zagadki japońskiej psyche? Konformizm a kultura indywidualistyczna i kolektywistyczna; Kultura wysokiego i niskiego kontekstu, czyli komunikacja pośrednia i bezpośrednia; Asertywność a grzeczność jako style bycia i komunikowania interpersonalnego; Rozdział 7. Od przeżycia do dobrostanu. Problematyka szczęścia w życiu jednostki i społeczeństwa: Jakość życia w Światowym Sondażu Wartości i w Wartościach Emancypacyjnych; Wartości emancypacyjne; Dobrostan jednostki: pomiar i uwarunkowania; Od filozofii do psychologii hedonizmu i eudajmonizmu. Szkice teoretycznych propozycji; Teoria poziomu adaptacji; Skale pomiarowe dobrostanu; Podejście hedonistyczne; Pomiar jakości życia w podejściu eudajmonistycznym; Dobrostan, jego warianty i alternatywy: propozycja autorska; Szczęśliwy człowiek. Determinanty jednostkowego dobrostanu; Wyznaczniki osobiste dobrostanu; Bliskie związki a dobrostan; Szczęśliwy człowiek – podsumowanie; Szczęśliwe kraje i determinanty dobrostanu na poziomie makro; Światowa mapa szczęścia i jego uwarunkowania. Analiza dla lat 2006 i 2020; Dobrobyt materialny społeczeństw i jednostek a ich dobrostan psychiczny; Dobrostan a indywidualizm – kolektywizm i inne wymiary kulturowe; Zaufanie i kapitał społeczny. Komunizm jako źródło (przezwyciężonego) nieszczęścia; Rodzina i familizm; Zadowolenie Polaków z życia własnego oraz z sytuacji kraju w perspektywie historycznej i współczesnej. Rozdział 8. Epistemologia kulturowa I. Atrybucje przyczynowe, światopoglądy i aksjomaty społeczne: Profesjonalny naukowiec a amator. Wyjaśnianie naukowe a psychologia atrybucji przyczynowych; Czy potoczne myślenie przyczynowe przypomina logikę wyjaśnień naukowych? Świat tradycjonalistyczny – nowoczesny – ponowoczesny w światopoglądzie i dyskursie Aksjomaty społeczne. Przekonania o prawidłowościach rządzących światem; Aksjomaty społeczne – międzykulturowy projekt badawczy Bonda-Leunga; Aksjomaty społeczne – poziom jednostkowy. Pięć wymiarów przekonań; Indywidualne korelaty i konsekwencje aksjomatów społecznych; Obywatelskie i kulturowe wymiary aksjomatów społecznych; Cyniczne widzenie świata społecznego w Polsce. Okresy komunizmu i postkomunistycznej transformacji; Badania nad cynizmem w perspektywie historycznej. Stosunki polsko-rosyjskie; Cynizm i jego szczególne konsekwencje w kulturze polskiej. Czarny humor, sarkazm i kabaret polityczny. Rozdział 9. Epistemologia kulturowa II. Logika i myślenie analityczne oraz myślenie holistyczne: Kultura myślenia – kamień filozoficzny stylów poznawczych; W kulturze europejskiej; Myślenie prelogiczne i prawo partycypacji; Filozoficzne podstawy myślenia w kulturze Dalekiego Wschodu; Nie samą filozofią ludzie żyją. Wpływ uprawy ryżu lub pszenicy na myślenie holistyczne; Psychologiczne konsekwencje różnic epistemologicznych między cywilizacjami Wschodu i Zachodu; Wnioskowanie logiczne i wrażliwość na sprzeczność. Myślenie sylogistyczne: różnice międzykulturowe w posługiwaniu się logiką? Dysonans poznawczy – klasyka psychologii euroamerykańskiej; Zasady klasyfikacji i rola kontekstu; Przyczynowość w świecie fizykalnym oraz ludzkim; Znaczenie kontekstu w percepcji i pamięci; Dalekosiężne oddziaływania różnic w stylach poznawczych; Różnice Wschód–Zachód w kreowaniu i percepcji sztuki wizualnej. Malarstwo i fotografia; Styl poznawczy, percepcja a ruch gałek ocznych; Język a poznanie; Kulturowe ramy nauczania i uczenia się; Epistemologia kulturowa, style myślenia i problem inteligencji. Konkluzja. Rozdział 10. Natura a kultura: atrakcyjność fizyczna, dobór płciowy, miłość: Psychologia ewolucyjna: założenia badań nad preferencjami i doborem płciowym: Założenia teoretyczne; Badania empiryczne weryfikujące koncepcje psychologii ewolucyjnej i podejść kulturowych w zakresie atrakcyjności fizycznej; Socjobiologiczny uniwersalizm a różnice kulturowe w pozyskiwaniu partnerów seksualnych; Liczba pożądanych partnerów wśród mężczyzn i kobiet; Gotowość na seks; Kłusownictwo lub uwodzenie seksualne; Unimorfizm a dymorfizm w wyborze partnera seksualnego; Ocena i krytyka koncepcji psychologii ewolucyjnej w zakresie relacji; Miłość; Czy w socjobiologii jest miejsce na miłość romantyczną? – badania nad romantycznym przywiązaniem w projekcie ISDP; Teorie miłości w psychologii społecznej i ich kulturowa walidacja; Indywidualizm – kolektywizm kulturowy i osobisty a miłość. Podsumowanie; Co to jest miłość romantyczna i czy jest ona zjawiskiem uniwersalnym? Rozdział 11. Psychologia kulturowa relacji wewnątrz- i międzygrupowych: Tożsamość oraz reprezentacje innych; Co społeczne, a co kulturowe? Teorie tożsamości społecznej; Henry Tajfel i Szkoła Bristolska; Udział historii i czynników sytuacyjnych w kształtowaniu tożsamości i relacji międzygrupowych. Uprzedzenia polsko-rosyjskie; Tożsamość osobista i społeczna – teoria Marii Jarymowicz; Teoria tożsamości społecznej z perspektywy psychologii kulturowej; Tożsamość kulturowa; Składniki tożsamości kulturowej; Praktyczny rozdział tożsamości społecznej i kulturowej w badaniach empirycznych; Procesy tożsamościowe w skryptach ról płciowych; Tożsamość kulturowa w teorii opanowywania trwogi (TMT); Kulturowa tożsamość religijna; Kultura i tożsamość jako rodzajowe nacechowanie ról społeczno-zawodowych; Kultura rodzaju i polska kobiecość kulturowa. Dzisiejszy stan wiedzy i problemy na przyszłość; Tożsamość dwukulturowa i mechanizm przełączania kodów kulturowych; Tożsamość kulturowa. Podsumowanie; Stereotypy i uprzedzenia; Definicje: koncepcja pojęciowa stereotypu i trzy podejścia teoretyczne; Geneza; Pomiar; Funkcje i konsekwencje; Oddziaływania. Co robić, jak modyfikować stereotypy? Rozdział 12. Kultura polska. Polska na kulturowej mapie Europy: Polska na kulturowej mapie Europy; Projekt GLOBE: reanaliza danych; Wartości według kołowej teorii Schwartza; Przez pryzmat różnych projektów: skupienia krajów europejskich i miejsce Polski; Dwie części Europy: od dobrobytu materialnego do dobrostanu psychicznego; Polskie wewnętrzne podziały kulturowe: Wschód – Zachód – Autonomia w zarysie historycznym; Gdzie znajduje się Polska i gdzie aspiruje? Tak było zawsze…; Francja a polski sarmatyzm XVII wieku; Konstytucja 3 maja a konfederacja barska i targowica; Czasy rozbiorów. Kult militarny i cywilny Francji w Polsce; Endecja vs. inne orientacje światopoglądowe II RP; PRL: orientacja zachodnia w starciu opozycji z sowieckim komunizmem; III Rzeczpospolita: integracja z UE a procesy separacyjne; Konsekwencje psychologiczne pęknięcia kulturowego; Polska specyfika w Europie – czynniki kulturotwórcze; Katolicyzm i jego konsekwencje (w kontrze do protestantyzmu); Humanizm zlaicyzowany; Rodzinnocentryczny styl życia i deficyt instytucji społeczno-państwowych; Język polski; Konsekwencje psychologiczne kultury polskiej; Humanizm i inne wymiary. Badania empiryczne; Metodyka badań nad wartościami kulturowymi: aspekt realny i idealny; Wartości osobiste oraz wartości przypisywane prototypom kulturowym; Humanizm: pomiar i wyniki porównań cross-kulturowych; Co rzecze humanizm w czterech obszarach życia społecznego; Nowa skala humanizmu (Neo-Hum) – badania Marii Baran; Humanizm. Efekt IAT dla wartości skali HUMAT; Humanizm a inne psychologiczne wymiary kultury; Czterowymiarowy profil polskiej kultury i porównania międzykulturowe; Humanizm vs. Liberalizm: czy na kolizyjnym kursie? Rozdział 13. Psychologia migracji i akulturacji: Charakterystyka procesów migracyjnych i kategorie migrantów; Statystyki procesów migracyjnych we współczesnej Europie i jednostkowe casusy; Uchodźcy i przyznawanie statusu uchodźcy; Indywidualne przypadki na tle milionowych statystyk; Historia 200+ lat polskiego wychodźstwa. Fale migracyjne od upadku I Rzeczpospolitej po emigrację akcesyjną do Unii Europejskiej; Finis Poloniae i Wielka Emigracja popowstaniowa (1795–1848); Emigracja Za chlebem do Ameryki (1870 –1914); Migracje i wysiedlenia w trakcie II wojny światowej (1939–1945); Emigracje okresu PRL-owskiego; Postakcesyjna emigracja ekonomiczna do krajów UE (2004–2016); Polska: społeczeństwo tworzące naród emigrantów? Od Pana Tadeusza (1834) do Cichej nocy (2017) i Zimnej wojny (2018): portret literacki, dramaturgiczny i filmowy polskiego wychodźstwa jako autodehumanizacji; Mickiewicz i Pan Tadeusz; Henryk Sienkiewicz: Listy z Ameryki, Latarnik, Za chlebem; Kochaj albo rzuć – ostatni odcinek trylogii komediowej Sylwestra Chęcińskiego; Witold Gombrowicz w Trans-Atlantyku; Sławomir Mrożek i autodehumanizacja Emigrantów; Autodehumanizacji ciąg dalszy: powieść Szczuropolacy Edwarda Redlińskiego i film Szczęśliwego Nowego Jorku Janusza Zaorskiego; Cicha noc i Zimna wojna – rozterki tożsamościowe wychodźców; Emigracja w polskim przekazie artystycznym. Podsumowanie; Psychologia emigracji ekonomicznej; Transfery (remitanse) imigrantów ekonomicznych; Teoria migracji ekonomicznej: psychologiczny model dysharmonii; Psychologia akulturacji; Czym jest, a czym nie jest akulturacja – problemy pojęciowe i definicyjne; Uczenie się kultury: kulturalizacja i socjalizacja; Berry’ego model postaw akulturacyjnych i jego krytyka; Kulturowa teoria akulturacji Boskiego; Pierwszy kontakt z kulturą kraju przyjmującego. Nie zawsze miesiąc miodowy; Dystans kulturowy i stres akulturacyjny; Sieci społeczne: za granicą a najtrudniej o kontakty z osobami lokalnymi; Akulturacja właściwa: nabywanie drugiego języka; Akulturacja: sposoby stawania się i bycia osobą dwukulturową; Metatożsamość dwukulturowa: teoria i skale pomiarowe Benet-Martinez; Doświadczenie i ekspozycja wielokulturowa – konsekwencje dla uprzedzeń i twórczości. Rozdział 14. Wielokulturowość i etnorelatywizm w ideach, polityce społecznej oraz treningach i szkoleniach: Koncepcje i polityka wielokulturowości; Początki współczesnej wielokulturowości; Aktualne spory wokół koncepcji wielokulturowości; A jednak się kręci. Badania nad postawami i polityką wielokulturowości u zarania XXI wieku; Kryzys migracyjny 2015 i postawy Polaków wobec przyjmowania uchodźców/imigrantów; Polityka wielokulturowa XXI wieku. Które państwa przodują, które pozostają w tyle? Etnocentryzm i etnorelatywizm; Powszechność etnocentryzmu; Stadialny model wrażliwości międzykulturowej M. Bennetta; Treningi w psychologii stosowanej: ze Stanów Zjednoczonych do Polski; Trening interpersonalny, czyli jak (bezświadomie) zostać Amerykaninem; Kontekst kulturowy treningu interpersonalnego (encounter groups) i rozwoju osobistego; Krytyczne spojrzenie na treningi interpersonalne; Szkolenia i treningi kompetencji międzykulturowych; Dla kogo szkolenia i treningi? Modele treningów i szkoleń międzykulturowych; Incydenty krytyczne, asymilatory i standardy kulturowe; Teoria i praktyka standardów kulturowych A. Thomasa w szkoleniach międzykulturowych; Gry symulacyjne; Etapy treningu kompetencji i komunikacji kulturowej według D. Pinto; Praca w zawodzie psychologa międzykulturowego w Polsce: treningi i szkolenia; Zakończenie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: O pracy socjalnej z osobami chorującymi psychicznie – raz jeszcze. 1. Od wykluczenia do integracji – nowe perspektywy we wspieraniu osób z doświadczeniem choroby psychicznej, 2. Wspieranie procesu zdrowienia w praktyce, 3. O kryzysie psychicznym i jego korelatach, 4. Praca socjalna z osobami z doświadczeniem choroby psychicznej – uwagi praktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak myślimy o rozwoju człowieka? 2. Jak przebiega rozwój człowieka? 3. Wiek niemowlęcy. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 4. Wiek poniemowlęcy. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 5. Wiek przedszkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 6. Wiek szkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 7. okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 8. Okres wczesnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał młodych dorosłych? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 9. Środkowy okres dorosłości. Jak rozpoznać potencjał dojrzałych dorosłych? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 10. Okres późnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał ludzi w wieku podeszłym? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 11. Jak trafnie rozpoznawać problemy rozwojowe? 12. Jak skutecznie wspomagać rozwój?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Późna dorosłość jako szansa rozwoju z perspektywy teorii przywiązania. 2. Mądrość w okresie późnej dorosłości jako efekt indywidualizacji rozwoju. 3. Regulacja emocji w okresie późnej dorosłości. 4. Miłość i bliskie związki w okresie późnej dorosłości. 5. Współcześni dziadkowie i ich znaczenie dla rozwoju wnuków. 6. Wspólna opowieść dziadków i wnuków - o roli wzajemnych powiązań w systemie rodzinnym. 7. Zaangażowanie w działalność społeczności lokalnej. 8. Potrzeby edukacyjne kobiet w okresie późnej dorosłości. 9. Uczenie się od nauczyciela i od rówieśników w procesie edukacji artystycznej podejmowanej w okresie późnej dorosłości. 10. Psychologiczne wyznaczniki programowania jakości środowiska życia osób w podeszłym wieku. 11. Wspomaganie rozwoju czy opieka w okresie późnej dorosłości? 12. Wspomaganie rozwoju osób starszych na miarę nowoczesnego społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość starzenia się; 2. Wieloaspektowość aktywności zaradczej; 3. Proaktywność w okresie późnej dorosłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Senior jako podopieczny; 2. Ja jako terapeuta; 3. Senior i terapeuta w DPS; 4. Pracownia terapii zajęciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Etyka ogólna - Etyka zawodowa: 1. Etyka jako filozoficzny namysł nad moralnością, 2. Etyka stosowana: teoria w praktyce, 3. Etyka psychologiczna: jeszcze jedna etyka?, 4. "Etyczna wrażliwość" psychologii i psychologów, 5. Podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa. Cz.II Psycholog jako badacz i nauczyciel akademicki: 6. Etyczne aspekty ingerowania w psychikę i mózg pacjenta (z punktu widzenia bioetyki), 7. Psycholog wobec osób uczestniczących w badaniach psychologicznych - między poprawnością metodologiczną a poprawnością etyczną, 8. Psycholog (jako badacz) wobec członków społeczności naukowej, 9. Jak nauczyć etyki zawodowej na studiach psychologicznych. Cz.III Psycholog jako diagnosta: 10. Podstawowe zasady etycznego prowadzenia diagnozy, 11. Dokumentacja psychologiczna, 12. Stosowanie testów psychologicznych w badaniach diagnostycznych, 13. Formułowanie orzeczeń i opinii psychologicznych, Cz.IV Psycholog jako specjalista udzielający pomocy psychologicznej: 14. Udzielanie pomocy psychologicznej, 15. Etyka opieki wobec osób ciężko chorych i umierających. Cz.V Psycholog jako ekspert: 16. Psycholog w środkach masowego przekazu, 17. Etyka biznesu, 18. Obowiązki i dylematy etyczne psychologa sądowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej