Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(516)
Forma i typ
Książki
(512)
Publikacje naukowe
(171)
Publikacje fachowe
(122)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje informacyjne
(3)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(329)
tylko na miejscu
(264)
wypożyczone
(49)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(375)
Czytelnia
(269)
Autor
Strelau Jan (1931-2020)
(16)
Sęk Helena (1938- )
(16)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(16)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(16)
Materska Maria (1942- )
(11)
Radzicki Józef
(11)
Cialdini Robert B. (1945- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Nęcka Edward (1953- )
(8)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Czerniawska Ewa (1955- )
(7)
Fromm Erich (1900-1980)
(7)
Doliński Dariusz (1959- )
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
McCann Vivian
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(6)
Wojciechowski Aleksander
(6)
Andruszko Robert
(5)
Forward Susan (1938- )
(5)
Goleman Daniel (1946- )
(5)
Kowalczewska Joanna
(5)
Popek Stanisław (1936- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Ekman Paul (1934- )
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gruszka Aleksandra
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Knapp Julie
(4)
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Saciuk Robert (1940-2019)
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Szymura Błażej (1969-2009)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Chwaszcz Joanna
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Cybulko Anna
(3)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Harciarek Michał
(3)
Hogan Kevin (1961- )
(3)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karwat Mirosław (1953- )
(3)
Kolanko Agnieszka
(3)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(3)
Remus-Duda Joanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Adryjanek Anna
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Cichosz Adam
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Crisp Richard J. (1973- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Freud Sigmund (1856-1939)
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Gocławska Małgorzata
(2)
Golec Danuta
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jarymowicz Maria (1942- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(87)
2010 - 2019
(191)
2000 - 2009
(173)
1990 - 1999
(57)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(145)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(515)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(515)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Psychologia
(61)
Osobowość
(50)
Uczucia
(48)
Psychologia społeczna
(41)
Relacje międzyludzkie
(38)
Stres
(36)
Psychoterapia
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Motywacja
(25)
Zachowanie
(25)
Poznanie
(23)
Dzieci
(22)
Psychologia rozwojowa
(21)
Decyzje
(20)
Inteligencja (psychologia)
(20)
Zaburzenia psychiczne
(19)
Manipulacja (psychologia)
(17)
Perswazja
(17)
Psychologia dziecka
(17)
Psychologia kliniczna
(17)
Radzenie sobie ze stresem
(17)
Praca
(16)
Socjotechnika
(16)
Pamięć
(15)
Psychoanaliza
(15)
Psychologia pracy
(15)
Psychopatologia
(15)
Agresywność
(14)
Zapobieganie
(14)
Autyzm
(13)
Diagnoza psychologiczna
(13)
Komunikacja społeczna
(13)
Młodzież
(13)
Jakość życia
(12)
Metody badawcze
(12)
Miłość
(12)
Postawy
(12)
Psychologia osobowości
(12)
Spostrzeganie
(12)
Uczenie się
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Leczenie
(11)
Osoby w wieku starszym
(11)
Psychiatria
(11)
Rozwój osobowości
(11)
Twórczość
(11)
Zwalczanie
(11)
Inteligencja emocjonalna
(10)
Kobieta
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Menedżerowie
(10)
Metodologia
(10)
Myślenie
(10)
Neuropsychologia
(10)
Psychofizjologia
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Świadomość
(10)
Coaching
(9)
Mentoring
(9)
Negocjacje
(9)
Samopoznanie
(9)
Seksualność
(9)
Stres zawodowy
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Umysł
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zarządzanie
(9)
Zespół ADHD
(9)
Mowa
(8)
Mózg
(8)
Psychologia stresu
(8)
Rodzina
(8)
Rozwiązywanie konfliktów
(8)
Samorealizacja
(8)
Starzenie się
(8)
Sukces
(8)
Uzależnienie (nałóg)
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Dobrostan psychiczny
(7)
Grupy społeczne
(7)
Konsumenci
(7)
Kreatywność
(7)
Odporność psychiczna
(7)
Psychologia rodziny
(7)
Psychologia zdrowia
(7)
Temperament
(7)
Testy psychologiczne
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Zmysły
(7)
Arteterapia
(6)
Depresja psychiczna
(6)
Fizjologia człowieka
(6)
Lęk
(6)
Motywacja pracy
(6)
Mężczyzna
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Niemcy
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(199)
Opracowanie
(123)
Poradnik
(62)
Praca zbiorowa
(47)
Monografia
(44)
Raport z badań
(17)
Esej
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Encyklopedia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publicystyka
(2)
Synteza
(2)
Wykład
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2088)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1929)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1505)
Zarządzanie i marketing
(1257)
Edukacja i pedagogika
(765)
Psychologia
(516)
Socjologia i społeczeństwo
(713)
Informatyka i technologie informacyjne
(337)
Medycyna i zdrowie
(308)
Media i komunikacja społeczna
(218)
Filozofia i etyka
(207)
Językoznawstwo
(198)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(182)
Matematyka
(108)
Transport i logistyka
(97)
Nauka i badania
(87)
Kultura i sztuka
(72)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(34)
Religia i duchowość
(27)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(20)
Architektura i budownictwo
(15)
Rolnictwo i leśnictwo
(15)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Rozwój osobisty
(3)
516 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną - zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba - wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 684 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 679, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Wprowadzenie: dlaczego metodologia?: Różne rozumienia metodologii; Dwa cele nauczania metodologii; Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych. Cz.I Natura procesu badawczego w psychologii: Struktura procesu badawczego w psychologii; Zewnętrzne determinanty procesu badawczego w psychologii- psychologia a praktyka społeczna; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (I)- wpływ świadomości metodologicznej na rezultaty procesu badawczego; Wewnętrzne determinanty procesu badawczego (II)- badania psychologiczne jako interakcja- "badacz-osoba badana"; Etyczne problemy psychologii (I)- miedzy kodeksem etycznym a laboratorium; Etyczne problemy psychologii (II)- między kodeksem etycznym a praktyką społeczną. Cz.II Zmienne - Problemy - Hipotezy: Zmienne i ich operacjonalizacja; Problemy badawcze i hipotezy badawcze. Cz.III W stronę metod statystycznych: Próba; Miary siły związku między zmiennymi- wybrane zagadnienia; Testy istotności różnic- wybrane zagadnienia. Cz.IV Modele sprawdzania hipotez: Modele eksperymentalne (E); Modele wielokrotnej regresji (MR); Model ex post facto (EPF). Cz.V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych: Rzetelność i błąd standardowy pomiaru; Moc dyskryminacyjna pozycji testowych; Trafność; Standaryzacja- obiektywność normalizacja; Analiza profilów psychometrycznych- porównania intraindywidualne i interindywidualne; Problemy adaptacji kulturowej testów; Podziękowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część wprowadzająco-teoretyczna: Socjoterapia; Praca socjoterapeutyczna z grupą; Ewaluacja programu; Cechy dobrego wychowawcy socjoterapeuty; Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Program socjoterapeutyczny dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Ogólna charakterystyka programu socjoterapeutycznego: Tworzymy grupę! Poznajemy siebie! Moje emocje; Emocje wokół mnie; Co to jest złość? Zachowuję się bezpiecznie; Konflikt mi niestraszny; Małe radości; Oswajam stres! Jestem ważny! Potrafię współpracować; Pożegnanie z grupą; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Psychologia zaburzeń w zarysie 2. Historyczne i współczesne poglądy na temat zaburzonego zachowania 3. Przyczyny zaburzeń i poglądy na zaburzenia psychiczne 4. Ocena kliniczna i diagnoza 5. Stres a zdrowie psychiczne i fizyczne 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia 7. Zaburzenia nastroju i samobójstwo 8. Zaburzenia z objawami somatycznymi i zaburzenia dysocjacyjne 9. Zaburzenia odżywiania i otyłość 10. Zaburzenia osobowości 11. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi 12. Odmienności, dysfunkcje i zaburzenia seksualne 13. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 14. Zaburzenia neuropoznawcze 15. Zaburzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego (zaburzenia neurorozwojowe) 16. Terapia 17. Współczesne problemy i kwestie prawne w psychologii zaburzeń psychicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szerokie Horyzonty)
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. MUTYZM WYBIÓRCZY JAKO ZABURZENIE O PODŁOŻU LĘKOWYM: Istota i przyczyny lęku; Zaburzenia lękowe; Epidemiologia zaburzeń lękowych; Etiologia zaburzeń lękowych; Fobia społeczna; Kryteria diagnostyczne – ICD-10; Epidemiologia fobii społecznej; Mutyzm wybiórczy; Pojęcie i istota mutyzmu wybiórczego; Kryteria diagnostyczne – ICD-10; Postacie mutyzmu wybiórczego; Etiologia mutyzmu wybiórczego; Epidemiologia mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy a fobia społeczna; Współwystępowanie lęku społecznego u rodziców i mutyzmu wybiórczego u dzieci; Rodzina jako źródło oddziaływań wychowawczych. 2. ZNACZENIE WCZESNEJ DIAGNOZY I TERAPII DZIECI Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM: Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu; Uczeń z mutyzmem wybiórczym w szkole; Rola rodziców w terapii mutyzmu wybiórczego. 3. SKUTKI BRAKU TERAPII, CZYLI NASTĘPSTWA NIELECZONEGO MUTYZMU WYBIÓRCZEGO: Fobia społeczna; Fobia szkolna; Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze; Depresja; Historia Katarzyny. 4. ANALIZA PRZYPADKÓW TERAPII MUTYZMU WYBIÓRCZEGO: Skuteczne metody terapii mutyzmu wybiórczego – wprowadzenie; Opis i analiza przypadku chłopca z mutyzmem wybiórczym i alalią motoryczną; Rola i znaczenie rodzica w terapii mutyzmu wybiórczego; Terapia pięcioletniej Poli; Przypadek Kaliny; Hania z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu; Mutyzm wybiórczy w rodzinie dwujęzycznej; Moje spotkania z Anią; Historia Ewy; Mutyzm wybiórczy u nastolatka – opowieść mamy; Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu prowadzona przez rodzica przy wsparciu koordynatora online; Podsumowanie; Nota o redaktorach naukowych i autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do neuronauki społecznej; 1.1. Ewolucja zachowań społecznych; 1.2. Mózg społeczny szarańczy pustynnej; 1.3. Neuronauka i neuronauka społeczna; 1.4. Co czyni nas ludźmi?; 1.5. Doktryna analizy wielopoziomowej i złoty trójkąt; 1.6. Uwagi końcowe; 2. Kontakty społeczne są ważne; 2.1. Zdrowe więzi społeczne; 2.2. Pomiar obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej; 2.3. Ewolucyjna teoria samotności; 2.4. Ścieżki i konsekwencje izolacji społecznej; 2.5. Postrzegana izolacja społeczna a funkcjonowanie mózgowia; 2.6. Uwagi końcowe; 3. Mózg społeczny; 3.1. Metody badania mózgu społecznego; 3.2. Ewolucja mózgu społecznego; 3.3. Rozwój mózgu społecznego w okresie niemowlęcym; 3.4. Rozwój mózgu społecznego dzięki zdrowym związkom społecznym; 3.5. Uwagi końcowe; 4. Siły łączące; 4.1. Zarażanie emocjonalne, przyjmowanie perspektywy afektywnej i empatia; 4.2. Imitacja i identyfikacja; 4.3. Mentalizacja; 4.4. Uczenie społeczne; 4.5. Uwagi końcowe; 5. Percepcja społeczna: czytanie twarzy; 5.1. Postrzeganie twarzy; 5.2. Sygnały statyczne; 5.3. Sygnały powolne; 5.4. Sygnały sztuczne; 5.5. Sygnały szybkie; 5.6. Uwagi końcowe; 6. Oszustwa społeczne: czytanie oczu; 6.1. Zwodnicze ekspresje; 6.2. Czytanie oczu; 6.3. Kierunek spojrzenia; 6.4. Umiejętność oszukiwania i wykrywanie oszustw; 6.5. Integracja wpływów fizycznych, kontekstowych i behawioralnych; 6.6. Uwagi końcowe; 7. Procesy grupowe; 7.1. Konkurencja międzygatunkowa i wewnątrzgatunkowa; 7.2. Wzajemność; 7.3. Grupy własne i grupy obce; 7.4. Neuronalne podłoże uprzedzeń i stereotypów; 7.5. Altruistyczne karanie i współpraca; 7.6. Uwagi końcowe; 8. Wpływ społeczny; 8.1. Konformizm; 8.2. Posłuszeństwo wobec autorytetów; 8.3. Perswazja; 8.4. Uwagi końcowe; 9. Zdrowe więzi społeczne; 9.1. Od „ja” do „my”; 9.2. Namiętna miłość romantyczna; 9.3. Inne rodzaje miłości i popędy biologiczne; 9.4. Szybkość miłości w ludzkim mózgu; 9.5. Romantyczne odrzucenie; 9.6. Poznawcze korzyści miłości; 9.7. Uwagi końcowe; Załącznik A Ewolucyjna teoria samotności Cacioppo (ETL); Załącznik B Skala namiętnej miłości; Piśmiennictwo; Spis rycin; Spis tabel; Spis ramek; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przykład z życia wykorzystywany jako test; Planowanie negocjacji. Etap wstępny; Prowadzenie negocjacji. Etap zasadniczy; Ocena negocjacji. Etap finalny; Nauka u negocjatorów przebiegłych; Trudne momenty; Sprawdź sam siebie i ... powodzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa; Rozdział 1. Wprowadzenie. CZĘŚĆ I. Teoria. Rozdział 2. Zrozumieć dyfuzję; Rozdział 3. Teoria złożonego zarażania; Rozdział 4. Internetowy eksperyment społeczny. CZĘŚĆ II. Zastosowanie. Wprowadzenie do Części II; Rozdział 5. Złożone zarażanie w innych kontekstach; Rozdział 6. Gdy dyfuzja innowacji napotyka opór; Rozdział 7. Dyfuzja zmian w organizacjach. CZĘŚĆ III. Projektowanie społeczne. Wprowadzenie do Części III; Rozdział 8. Projektowanie sieci społecznych sprzyjających dyfuzji; Rozdział 9. Tworzenie kontekstów społecznych sprzyjających zmianie zachowań. CZĘŚĆ IV. Wnioski. Rozdział 10. Konkluzja; Epilog. Socjologia eksperymentalna; Załącznik A. Etyka projektowania społecznego; Załącznik B. Metody obliczeniowych nauk społecznych; Załącznik C. Dodatek techniczny do modeli; Podziękowania; Przypisy; Piśmiennictwo; Indeks; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zaangażowanie diagnostyczne i terapeutyczne; 2. Ogólne zasady badania; 3. Szczególne techniki badania; 4. Ocena rodziny; 5. Przekazanie rodzinie informacji zwrotnej po badaniu; 6. Badanie szczegółowych populacji pacjentów; 7. Dokumentowanie badania psychiatrycznego za pomocą AMSIT; 8. Ocena objawów internalizacyjnych; 9. Ocena objawów eksternalizacyjnych; 10. Ocena objawów wykorzystywania; 11. Wywiad i badanie neuropsychiatryczne; 12. Całościowa konceptualizacja psychiatryczna; 13. Kształtowanie się objawów i współwystępowanie zaburzeń; 14. Diagnostyczne przeszkody i opory; 15. Przeciwprzeniesienie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii: Pięć celów do zrealizowania przez teoretyka osobowości; Dlaczego badać osobowość?; Określenie osobowości; Pytania na temat ludzi: co?, jak? i dlaczego?; Odpowiedzi na pytania dotyczące ludzi, spełniające kryteria naukowości: rozumienie struktur, dynamiki, rozwoju i zmiany będącej efektem terapii; Ważne zagadnienia w teorii osobowości; Jakie funkcje winna realizować, zgodnie z przyjętymi założeniami, teoria osobowości?; Teorie osobowości: wprowadzenie. 2. Naukowe badanie ludzi: Dane psychologii osobowości; Cele badań: rzetelność, trafność, etyka badań; Trzy ogólne podejścia do badań; Teoria osobowości i badanie osobowości; Pomiar osobowości i przypadek Jima. 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda: Pytania, Zygmunt Freud (1856-1939): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Freuda ujęcie osoby; Freuda ujęcie nauki o osobowości; Psychoanalityczna teoria osobowości Freuda. 4. Teoria psychodynamiczna Freuda: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Pytania; Psychodynamiczny pomiar osobowości: testy projekcyjne; Psychopatologia; Zmiana; Przypadek Jima; Pokrewne stanowiska i współczesne rozwinięcie teorii psychoanalitycznej; Ocena krytyczna. 5. Teoria fenomenologiczna: Carla Rogersa teoria osobowości zorientowana na osobę: Carl R. Rogers (1902-1987): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Rogersa ujęcie osoby; Rogersa ujęcie nauki o osobowości; Teoria osobowości Carla Rogersa. 6. Teoria fenomenologiczna Rogersa: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Zastosowania kliniczne; Rogersa przesunięcie akcentu: przejście od jednostek do grup i społeczeństwa; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje teoretyczne; Najnowsze rozwinięcia teorii i badań; Ocena krytyczna. 7. Cechowe ujęcia osobowości – Allport, Eysenck, Cattell: Perspektywa cechowa w teorii osobowości; Cechowe ujęcie osoby; Psychologia osobowości w perspektywie cechowej; Cechowe teorie osobowości: wspólna perspektywa; Cechowa teoria osobowości Gordona W. Allporta (1897-1967); W poszukiwaniu podstawowych wymiarów cechowych: analiz czynnikowa; Czynnikowo-analityczna teoria cech Raymonda B. Cattella (1905-1998); Trójczynnikowa teoria Hansa I. Eysencka (1916-1997). 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości; zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości: Pięcioczynnikowy model osobowości: wyniki badań; Proponowany model teoretyczny dla czynników wielkiej piątki; Wzrastanie i rozwój; Czy coś pominęliśmy? Sześcioczynnikowy model osobowości; Przypadek Jima; Spór osoba – sytuacja; Ocena krytyczna. 9. Biologiczne podstawy osobowości: Temperament: problem psychofizyczny od czasów dawnych do współczesnych; Ewolucja, psychologia ewolucyjna i osobowość; Geny i osobowość; Neuronauka a osobowość; Plastyczność: procesy biologiczne jako zarówno przyczyna, jak i skutek; Dociekania neuronauki dotyczące „wyższych” funkcji psychicznych. 10. Behawioryzm i uczeniowe ujęcia osobowości: Behawiorystyczne ujęcie osoby; Behawiorystyczne ujęcie nauki o osobowości; Watson, Pawłow i warunkowanie klasyczne; Teoria warunkowania instrumentalnego Skinnera. 11. Teoria poznawcza: George’a A. Kelly’ego teoria konstruktów osobistych: George A. Kelly (1905-1996): Ogólna charakterystyka autora i jego teorii; Kelly’ego ujęcie nauki o osobowości; Kelly’ego ujęcie osoby; Teoria osobowości George’a A. Kelly’ego; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje i współczesne rozwinięcia teorii konstruktów osobistych. 12. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel: Powiązania teorii społeczno-poznawczej z poprzednimi teoriami; Ogólna charakterystyka autorów i ich propozycji; Ujęcie osoby w teorii społeczno-poznawczej; Ujęcie nauki o osobowości w teorii społeczno-poznawczej; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: struktura; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: dynamika. 13. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Poznawcze składniki osobowości: przekonania, cele i standardy ewaluatywne; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima. 14. Osobowość w kontekście: relacje międzyosobowe, kultura i rozwój w pełnym cyklu życia: Relacje interpersonalne; Strategie sprostania wyzwaniom akademickim i społecznym: strategie optymistyczne i defensywny pesymizm; Stałość osobowości w kontekście; Rozwój osobowości w kontekście społeczno-ekonomicznym; Funkcjonowanie osobowości w przebiegu życia; Osoba w kontekście kulturowym; Procesy osobowości a zmiana społeczna. 15. Ocena teorii osobowości i badań nad osobowością: Jak teorie realizowały swoje cele? Krytyczna ocena teorii osobowości i badań nad osobowością; O strukturach, dynamice, rozwoju i zmianach będących efektem terapii; Przypadek Jima.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora)
Wstęp do wydania drugiego; Wprowadzenie; Rozdział 1. Czy konflikty muszą być rozwiązywane? Rozdział 2. Skąd się biorą konflikty? 1. Komunikacja 2. Kultura 3. Odgrywanie ról 4. Potrzeby 5. Samoocena 6. Osobowość Rozdział 3. Pseudorozwiązania konfliktów 1. Ignorowanie 2. Odwlekanie 3. Pokojowe współistnienie 4. Deprecjonowanie 5. Reorientacja 6. Separacja 7. Kompromis 8. Eskalacja 9. Walka 10. Podsumowanie Rozdział 4. Istota konfliktu 1. Podmiot konfliktu 2. Przedmiot konfliktu 3. Aktywność stron 4. Dynamika konfliktu 5. Detektory konfliktu 6. Fazy konfliktu Rozdział 5. Jak zabrać się za rozwiązywanie konfliktu? 1. Style reakcji na konflikt 2. Etap pierwszy – przygotowanie do sporu 3. Etap drugi – zainicjowanie interakcji 4. Etap trzeci – spór 5. Etap czwarty – wyjście ze sporu 6. Podsumowanie Rozdział 6. Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązywanie 1. Partycypacja w podejmowaniu decyzji 2. Technika przeciwnych reakcji 3. Integratywne rozwiązywanie sporów 4. Negocjacje oparte na zasadach 5. Spotkanie w milczeniu 6. Wspólny cel 7. Święty Mikołaj 8. Wywiad z osobistością 9. Wymiana wizerunków 10. Dlaczego nie? 11. Podstaw się w jego sytuacji 12. Ja jestem tobą – ty mną 13. Burza mózgów 14. Kruszenie obiektu 15. Plus – minus – interesujące? 16. Oczami niezależnego fachowca 17. Prowokowanie wątpliwości 18. Przypadkowe słowa 19. Podsumowanie Rozdział 7. Interwencja w konflikt – metody rozwiązywania sporów przez osoby neutralne 1. Mediacja 2. Etapy mediacji 3. Admonicja 4. Koncyliacja 5. Moderacja 6. Arbitraż 7. Inkwizycja 8. Podsumowanie Rozdział 8. Jak wywoływać konflikt? 1. Spojrzenie wstecz 2. Stymulowanie konfliktów w zarządzaniu 3. Wywoływanie konfliktów w życiu społecznym 4. Granice prowokacji 5. Podsumowanie; Słowo na zakończenie; Literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Uczenie się w ujęciu andragogicznym 1.1. Kategoria „uczenie się” w andragogice 1.2. „Doświadczenie” jako kategoria opisu procesu uczenia się dorosłych Rozdział 2. Rekonstrukcja teorii transformatywnego uczenia się 2.1. Jack Mezirow (1923–2014) – twórca teorii 2.2. Ogólny zarys teorii 2.3. Analiza aparatury pojęciowej 2.4. Analiza twierdzeń naukowych 2.5. Analiza stosowanej metodologii badań 2.6. Etapy rozwoju teorii/transformacja teorii – powiązania z innymi teoriami 2.7. Geneza teorii transformatywnego uczenia się 2.8. Recepcja teorii transformatywnego uczenia się w Polsce 2.9. Krytyka teorii transformatywnego uczenia się Rozdział 3. Coaching w polu andragogiki 3.1. Czym jest coaching? 3.2. Kim jest coach? 3.3. Krytyka coachingu 3.4. Coaching wśród metod edukacji dorosłych Rozdział 4. Metodologiczne podstawy badań własnych 4.1. Charakterystyka obranego podejścia badawczego 4.2. Problematyka podjętych badań 4.3. Metoda, technika i narzędzie badawcze 4.4. Dobór przypadków (próby badawczej) 4.5. Przebieg procedury badawczej 4.6. Kwestie etyczne badania 4.7. Krytyka metodologicznych podstaw badań własnych Rozdział 5. Prezentacja badanych przypadków 5.1. Ogólne informacje o badanych 5.2. Opisy doświadczeń uczenia się w coachingu poszczególnych badanych 5.2.1. Pani Ewa – „coaching spowodował, że zaczęłam widzieć inne obszary” 5.2.2. Pani Karina – „coaching pomaga dokładnie ustalić, co ta osoba ma robić, za co powinna być odpowiedzialna” 5.2.3. Pan Tomasz – „to jest takie oczywiste, trzeba było tylko otworzyć oczy” 5.2.4. Pan Daniel – „to mi się objawiło, nazwało i okazało, że miałem to przez cały czas, choć o tym nie wiedziałem” 5.2.5. Pani Joanna – „zmieniłam sposób, w jaki widzę świat, zmieniłam to, na czym opieram swoje rozumowanie i swoją argumentację i swoje wybory” 5.2.6. Pani Julia – „zdałam sobie sprawę, że muszę więcej czasu poświęcić sobie, że muszę się lepiej zrozumieć” 5.2.7. Pani Anna – „coaching jako sposób na to, żeby prze- trwać” 5.2.8. Pani Wioletta – „te spotkania dały mi taką siłę, żeby szukać […] nic złego w sobie nie mam, żebym się bała sama do siebie do środka zajrzeć” 5.2.9. Pan Marek – „to było takie proste i oczywiste i ja przecież mogłem to zrobić sam, a nie zrobiłem i nie potrafiłem” 5.2.10. Pani Maria – „uświadomienie sobie tego, że ja sobie sama to zrobiłam, było dla mnie najważniejszą rzeczą” 5.2.11. Pan Karol – „po coachingu zostały mi pierwsze kartki w życiu […] i ja po raz pierwszy pamiętam, co ja na tych kartkach zapisałem” 5.2.12. Pani Zuzanna – „widać było, że ze spotkania na spotkanie było mi lepiej ze sobą” 5.2.13. Pan Bartosz – „przed coachingiem wydawało mi się, że więcej zależy od zewnętrznego otoczenia, a po – wyraźnie to poczucie kontroli przeszło do wnętrza” Rozdział 6. Analiza przekrojowa materiału empirycznego 6.1. Doświadczenia uczenia się w coachingu badanych osób dorosłych 6.2. Przebieg procesu uczenia się w coachingu 6.3. Konteksty przebiegu procesu uczenia się w coachingu 6.4. Zmiany doświadczane przez badane osoby dorosłe w kontekście coachingu 6.5. Znaczenie osoby coacha w doświadczeniach badanych z procesu coachingu Rozdział 7. Praktyczne aplikacje wyników badań własnych. Zakończenie; Bibliografia; Netografia; Spis rysunków; Spis tabel; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I. O ADHD Rozdział II. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko domowe Rozdział III. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i jego środowisko szkolne Rozdział IV. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w domu Rozdział V. Jak pracować z nadpobudliwym dzieckiem w szkole Rozdział VI. Kilka słów o współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uzależnienia - fakty i mity / pod red. Iwona Niewiadomska, Dariusz Sikorski)
R.1 Środki masowego przekazu; R.2 Media i kultura; R.3 Nadużywanie środków masowego przekazu; R.4 Szkody wywołane używaniem i nadużywaniem mediów; R.5 Profilaktyka nadużywania środków masowego przekazu; R.6 Mity związane z mediami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 125)
1. Bezdomność w literaturze przedmiotu: Zakres i treść pojęcia bezdomność; Bezdomność w ujęciu historycznym i współcześnie; Uwarunkowania bezdomności; 2. Funkcjonowanie człowieka w bezdomności: Funkcjonowanie w sytuacji trudnej; Sposoby radzenia sobie z bezdomnością; 3. Badania własne: Opis metod badawczych; Sposób prowadzenie badań; Charakterystyka badanej grupy; 4. Osobowościowa charakterystyka bezdomnych mężczyzn: Osobowość bezdomnych; Nasilenie syndromu depresji; Poziom przystosowania społecznego; Doświadczanie własnej bezdomności; 5. Psychospołeczne funkcjonowanie bezdomnych mężczyzn: Czynniki ryzyka marginalizacji społecznej; Interakcje zmiennych osobowościowych i społecznych; Interpretacja i dyskusja wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Narzędzia wpływu: Klik, wrr Na skróty Wyzyskiwacze Sztuka ju-jitsu Podsumowanie Zadania sprawdzające. Rozdział 2. Reguła wzajemności: Jak działa reguła wzajemności; Wzajemność ustępstw; Technika odmowy – wycofania; Jak się obronić przed działaniem reguły wzajemności; Zadania sprawdzające. Rozdział 3. Zaangażowanie i konsekwencja: Klik i wrr raz jeszcze; Kluczem jest zaangażowanie; Jak się obronić przed manipulacją; Rozdział 4. Społeczny dowód słuszności: Zasada dowodu społecznego Przyczyna śmierci niepewność Róbcie wszystko to, co ja; Daj się obronić przed niechcianym wpływem. Rozdział 5. Lubienie i sympatia: Przyjaźń jako narzędzie wpływania na innych; Kogo lubimy i dlaczego; Warunkowanie i skojarzenia; Jak nie ulec niepożądanemu wpływowi. Rozdział 6 Autorytet: Siła nacisku autorytetu; Blaski i cienie ślepego posłuszeństwa; Opakowanie, nie zawartość; Daj się obronić przed naciskiem autorytetu. Rozdział 7. Niedostępność: Im mniej, tym lepiej; Opór psychologiczny; Warunki optymalne; Daj się obronić przed regułą niedostępności. Rozdział 8. Wpływ w mgnieniu oka: Automatyzmy pierwotne; Automatyzmy nowoczesne; W obronie uświęconych dróg na skróty; Podsumowanie; Zadania sprawdzające; Bibliografia; Indeks osobowy; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Narzędzia wpływu; Reguła wzajemności, Zaangażowanie i konsekwencja; Społeczny dowód słuszności; Lubienie i sympatia; Autorytet; Niedostępność; Wpływ w mgnieniu oka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej