Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(174)
IBUK Libra
(15)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(165)
Publikacje naukowe
(29)
E-booki
(25)
Publikacje fachowe
(14)
Czasopisma
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(143)
dostępne
(116)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(120)
Czytelnia
(143)
Autor
Chodyński Andrzej
(10)
Huczek Marian (1939-2023)
(9)
Bakonyi Jadwiga
(5)
Kiełtyka Leszek
(4)
Koźmiński Andrzej K
(4)
Perechuda Kazimierz
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Borkowski Stanisław
(3)
Borowiecki Ryszard
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(3)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(3)
Grudzewski Wiesław M
(3)
Głodek Paweł
(3)
Jabłoński Adam
(3)
Jabłoński Marek Marian
(3)
Jemielniak Dariusz
(3)
Jeziorski Leopold
(3)
Kwiatkowski Stefan
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Majewski Miłosz
(3)
Morawski Mieczysław
(3)
Pietrzyk Małgorzata
(3)
Skórska Anna
(3)
Wiśniewska Magdalena
(3)
Wnuk Jan
(3)
Adamiec Sabina
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Borkowski Stanisław (1945- )
(2)
Brdulak Jakub J
(2)
Chovancová Miloslava
(2)
Fazlagić Jan
(2)
Galata Stanisław
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Howaniec Honorata
(2)
Huczek Antoni
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Janusz Anna
(2)
Jawor-Joniewicz Anna
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kordel Piotr
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Merski Janusz
(2)
Motnyk Marcin
(2)
Niemczyk Andrzej
(2)
Niemczyk Anna
(2)
Nogalski Bogdan
(2)
Owoc Mieczysław L
(2)
Paliszkiewicz Joanna Olga
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rosak Joanna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Selejdak Jacek
(2)
Sosnowska Alicja
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Wachowiak Piotr
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Warwas Izabela
(2)
Wawrzyniak Bogdan
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Zaremba-Warnke Sabina
(2)
Zimniewicz Kazimierz
(2)
Ziółkowska Bogusława
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Adamczyk Jadwiga
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Aleksnadrowicz Tomasz R
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biernat Andrzej
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bobińska Krystyna
(1)
Bochniarz Paweł
(1)
Bogusz Marta
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Bzdek Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(126)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(199)
Język
polski
(199)
Temat
Zarządzanie wiedzą
(148)
Przedsiębiorstwo
(67)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(38)
Gospodarka oparta na wiedzy
(35)
Organizacja ucząca się
(30)
Kadry
(29)
Zarządzanie
(29)
Innowacje
(26)
Organizacja
(17)
Menedżerowie
(14)
Systemy informatyczne zarządzania
(14)
Zarządzanie strategiczne
(14)
Wiedza
(12)
Kultura organizacyjna
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Zarządzanie jakością
(10)
Motywacja pracy
(9)
Informacja dla zarządzania
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
Globalizacja
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Handel elektroniczny
(6)
Informacja
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(6)
Systemy informatyczne
(6)
Baza danych
(5)
Benchmarking
(5)
Gospodarka
(5)
Informacja gospodarcza
(5)
Informatyka
(5)
Internet
(5)
Konkurencyjność
(5)
Outsourcing
(5)
Systemy informacyjne
(5)
Zatrudnienie
(5)
Decyzje
(4)
Informacja naukowa
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Logistyka
(4)
Motywacja
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Płaca
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Bibliotekarstwo
(3)
Inteligencja sztuczna
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing
(3)
Ocena pracowników
(3)
Poradnictwo
(3)
Pracownicy wiedzy
(3)
Produkcja
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Sektor publiczny
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Administracja publiczna
(2)
Badania marketingowe
(2)
Banki
(2)
Etyka biznesu
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Infobrokerzy
(2)
Inwestycje
(2)
Kariera
(2)
Konflikt
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Model biznesowy
(2)
Multimedia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Organizacje
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Polska
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwo budowlane
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przemysły kreatywne
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia pracy
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Siła robocza
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo otwarte
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Systemy informacyjne zarządzania
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Służba zdrowia
(2)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(7)
1901-2000
(6)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(25)
Opracowanie
(18)
Czasopismo naukowe
(9)
Podręcznik
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Case study (studium przypadku)
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Monografia
(4)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Przegląd literatury
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(56)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(38)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Nauka i badania
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Psychologia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
199 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw. Prawno-finansowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie wiedzą i zasobami ludzkimi. Rola jakości w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw. Logistyczna obsługa klienta w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacje jako element konkurencyjności przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kierunki rozwoju zarządzania przedsiębiorstwem: Znaczenie zarządzania wiedzą dla organizacji; Zarządzanie przedsiębiorstwem w obliczu sytuacji kryzysowej; Wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w świetle badań ankietowych MSP; System CRM jako narzędzie wspomagające proces zarządzania przedsiębiorstwem; Samouzdrowianie organizacji metodą BM (Barona Munhausena); Próba aktywizacji zawodowej osób objętych wykluczeniem społecznym na przykładzie Wodzisławia Śląskiego; 2. Wybrane czynniki rozwoju współczesnych przedsiębiorstw: Strategia organizacji w turbulentnym otoczeniu; Identyfikacja wybranych czynników wpływających na wzrost przedsiębiorstw. Studium przypadku na przykładzie przedsiębiorstw turystycznych Mezoregionu Beskid Zachodni; Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym; Dystrykt przemysłowy- identyfikacja cech; 3. Ryzyko a bezpieczeństwo rozwoju współczesnych przedsiębiorstw: Procesy innowacyjne przedsiębiorstw w kontekście bezpieczeństwa; Bezpieczeństwo w łańcuchach dostaw; Łańcuch wartości w systemach logistycznych współczesnej organizacji; Polityka bezpieczeństwa informacji na przykładzie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Współczesne koncepcje, systemy oraz metody zarządzania: Podstawowe wskaźniki gospodarki opartej na wiedzy; Formułowanie pryncypiów architektury korporacyjnej dla organizacji publicznych; Spersonalizowany przekaz wiedzy z użyciem metod e-learningu; Identyfikacja profitów dla społeczności lokalnej jako konsekwencji realizacji idei sieci w praktyce zarządzania publicznego; 2.Technologie wiedzy w administracji publicznej - aspekty teoretyczne i praktyczne: Zarządzanie wiedzą w administracji publicznej; Zarządzanie wiedzą sposobem na polepszenie jakości pracy administracji samorządowej; Jakość informacji w zarządzaniu administracją publiczną; Narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie w jednostkach administracji publicznej; Standaryzacja dokumentów elektronicznych w obszarze administracji publicznej; Modelowanie aktów prawnych jako element usprawnienia procesu legislacyjnego; Metodyki oceny serwisów internetowych urzędów miejskich - dyskusja możliwości zastosowań; Doskonalenie przepływu wiedzy w organizacji publicznej. Raport z badań w Urzędzie Miasta Lęborka; Analiza tekstu jako źródło wiedzy o nieprawidłowościach finansowych; Business intelligence w administracji publicznej; Przykładowe narzędzia ORACLE BI w administracji publicznej; Zastosowanie agentów oprogramowania w administracji publicznej; 3. Technologie wiedzy w sektorze ochrony zdrowia - aspekty teoretyczne i praktyczne: Finansowanie publiczne i prywatne w ochronie zdrowia - analiza porównawcza krajów europejskich; Prognozowanie zapotrzebowania na usługi medyczne; Zdrowie jako szansa dla usprawnienia systemów opieki zdrowotnej - perspektywa europejska i jej implikacje dla Polski; Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w sektorze zdrowia - doświadczenia polskie na tle krajów członkowskich UE; Standaryzacja medyczna podstawa medycznego i ekonomicznego bezpieczeństwa w systemie ochrony zdrowia; Oparte na wiedzy doskonalenie procesów w jednostkach opieki zdrowotnej; Zarządzanie wiedzą w praktyce jednostek ochrony zdrowia; Zarządzanie informacją przez Wojewódzkie Centra Zdrowia Publicznego; Zasoby ludzkie i rzeczowe publicznych podmiotów sektora ochrony zdrowia w latach 1999-2006. Analiza statystyczno-ekonometryczna; Technologia portalowa w ochronie zdrowia; Zakresy nauczania informatyki medycznej w uczelniach medycznych - czy studenci SA kształceni we właściwym kierunku?; Wykorzystanie analizy interesariuszy do zarządzania publiczną jednostką ochrony zdrowia; Rola i miejsce kadry menedżerskiej w polskim systemie zdrowotnym w obliczu reform systemowych (na podstawie projektu badawczego finansowanego ze środków KBN); PHOENIX - ai technology In neuroscience evidence base medicine; New ways of working for psychiatrists; Evaluation of efficacy Rusing telehelath and fuzzy-logic based approach; 4. Technologie wiedzy na użytek praktyki: Ocena efektywności w procesie wyboru strategii udostępniania produktów informatycznych w obszarze zarządzania publicznego; Kierunki rozwoju nowej metody budowy systemów zarządzania wiedzą w organizacjach, opartej na architekturze knowledge grid; Metody łaczenia klasyfikatorów w kontekstowym klasyfikatorze złożonym; Dynamizm charakteru kapitału intelektualnego jako aspekt zarządzania wiedzą w organizacjach; Języki modelowania procesów biznesowych; Koncepcja ochrony informacji w organizacji chaotycznej; Zrównoważone karty wyników jako element systemu business intelligence; Zarządzanie łańcuchem dostaw firm agrobiznesu z wykorzystaniem Internetu; Integracja jako czynnik zastosowań rozwiązań telepatycznych w transporcie miejskim; A theoretical framework for adopting decision suport tools In polish firms; knowledge management and logistic information systems efficacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Środowisko jako podmiot życia gospodarczego; 2. Przedsiębiorstwo jako element otoczenia; 3. Konflikt w systemie społecznym przedsiębiorstwa; 4. Etyka w biznesie - trudności i perspektywy; 5. Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 6. Proces zarządzania strategicznego; 7. Planowanie i podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie; 8. Organizowanie i budowanie struktur organizacyjnych; 9. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie; 10. Kontrolowanie procesów pracy; 11. Proces komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 12. Zarządzanie procesem zmian; 13. Zarządzanie produkcją; 14. Zarzadzanie jakością; 15. Zarzadzanie innowacjami; 16. Zarządzanie projektami; 17. Zarzadzanie marketingowe; 18. Zarzadzanie logistyką; 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 20. Zarządzanie finansami; 21. Zarzadzanie informacją; 22. Zarzadzanie wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Zarzadzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym: 1. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie - istota, zakres i korzyście, 2. Czas i przedsiebiorczość organizacyjna w gospodarce opartej na wiedzy, 3. Stan zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach - próba oceny, 4. Stan zasobów wiedzy w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych, 5. Rola klastra w procesie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, 6. Zarzadzanie wiedzą a innowacyjność w systemach zarządzania jakością współczesnego przedsiębiorstwa, 7. Wiedza a rozwój małych przedsiębiorstw, 8. Koncepcja pomiaru zdolności do uczenia się szkól wyższych, 9. Problemy zarządzania wiedzą na publicznej uczelni ekonomicznej. Częśc II Innowacje a współpraca przedsiębiorstw: 10. Powiązania przedsiębiorstw z innymi podmiotami w procesie innowacyjnym, 11. Innowacyjność przedsiębiorstwa a sieciowe zarządzanie organizacjami w regionie, 12. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i alianse strategiczne jako źródła innowacyjności przedsiębiorstw w warunkach gospodarki globalnej, 13. Kooperacja i jej wpływ na innowacyjność dostawców na rynku przemysłowym, 14. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw kooperujących z przemysłem okrętowym, 15. Architektura łańcucha dostaw sterowanego innowacjami, 16. Przykłady usprawnień w zakresie logistyki w przedsiębiorstwach, 17. Procesy innowacyjne w systemach zarządzania jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw usług logistycznych, 18. Wspólpraca uczelni i sektora przedsiębiorstw na przykładzie firmy Schenker i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Część III Transfer wiedzy i technologii: 19. Luka e-technologiczna i luka e-organizacyjna w polskiej gospodarce, 20. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako forma transferu technologii, 21. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla transferu technologii do Polski na tle najnowszego rozszerzenia Unii Europejskiej - próba oceny, 22. Korporacje transnarodowe w procesie dyfuzji wiedzy i umiejętności - przypadek zlokalizowanych w Polsce filii największych TNCs świata, 23. Determinanty procesów absorpcji technologii w bankach omercyjnych w Polsce, 24. Kierunki eliminacji dysfunkcji transferu wiedzy, 25. Źródła transferu technologii w regionie peryferyjnym. Przykład Polski północno-wschodniej, 26. Dyfuzja technologii a innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie Podlasia, 27. Zarządzanie rozwojem technologii w przedsiębiorstwach telekomunikacji stacjonarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zarządzanie wiedzą a konkurencyjność organizacji w kontekście marketingowej orientacji firm: - Zarządzanie wiedzą w budowie pozycji konkurencyjnej firmy; - Wiedza czynnikiem rozwoju organizacji non profit; -Wpływ doświadczenia (bazy wiedzy) na formułowanie strategii przedsiębiorstw; - Rola wiedzy i kapitału intelektualnego w rozwoju przedsiębiorstw; - Zarządzanie wiedzą a kontrola strategiczna; - Wiedza marketingowa w zachowaniach rynkowych firm; Ocena efektów polityki produktu i promocji jako źródło wiedzy marketingowej; - Alternatywne źródła energii jako innowacje proekologiczne. Cz. II Problemy i przykłady zarządzanie wiedzą w firmach: -Globalizacja, zmienność i zarządzanie jakością; - TQM a zarządzanie wiedzą; - Zarządzanie wiedzą w organizacji komercyjnej na przy kładzie koncernu samochodowego; - Funkcjonowanie restauracji przyhotelowych w dobie globalizacji; - Eksport zachętą do wykorzystania wiedzy. Cz. III Ogólne problemy zarządzanie wiedzą w organizacjach w dobie globalizacji: - Globalizacja w usługach pocztowych i w telekomunikacyjnych; - Przedsiębiorstwo uczące się i tworzące wiedzę; - Zarządzanie wiedzą w kreowaniu sukcesu firmy w epoce globalizacji; - Nowa ekonomia: teoria chaosu, zarządzanie paradoksami i kapitał społeczny; - Zarządzanie wiedzą w organizacji w dobie globalaizacji - refleksja filozoficzna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(VII Kongres Ekonomistów Polskich ; Tom IV)
Słowo wstępne; Wstęp; Zarządzanie wiedzą warunkiem konkurencyjności firmy; Przedsiębiorczość a polityka makroekonomiczna; Przedsiębiorczość XXI wieku (Intelektualizacja przedsiębiorczości, intelektualizacja przedsiębiorstw); Szanse rozwojowe przedsiębiorstw; Nadzór korporacyjny w Polsce w kontekście światowych doświadczeń i wyzwań globalizacji; Efektywność polskich przedsiębiorstw i jej pomiar; Konkurencyjność gospodarki polskiej. Stan i perspektywy; Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych; Sposób kształtowania przewag konkurencyjnych; Systemy wynagradzania w motywowaniu menedżerów; Konkurencyjność polskiego sektora usług; Inwestowanie w kapitał ludzki a rozwój gospodarki; Orientacje marketingowe polskich przedsiębiorstw; Pracownicy jako wartość firmy; Przyczyny rozwoju i upadku polskich przedsiębiorstw przemysłowych w okresie transformacji gospodarczej lat 1990-2000; Nowoczesne metody i techniki zarządzania w praktyce polskich przedsiębiorstw; Czynniki i bariery innowacyjności gospodarki. Wnioski dla Polski; Znaczenie marki produktu w kształtowaniu lojalności nabywców względem firmy; Strategiczne zachowania marketingowe przedsiębiorstw a mikroekonomiczny mechanizm rozwoju; Sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw, a ich możliwości rozwojowe; Wybrane elementy konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłu spirytusowego; Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w polskiej gospodarce; Jaka polityka proeksportowa dla Polski?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Podejście sieciowe w zarządzaniu strategicznym: 1.1. Wyłanianie się podejścia sieciowego; 1.2. Sieci działań; 1.3. Klastry i klastry kreatywne jako podmioty badań; 1.4. Klaster kreatywny – ujęcie przedmiotowe. Rozdział 2. Teoretyczne podstawy zarządzania wiedzą w sieciach i klastrach kreatywnych: 2.1. Koncepcje i modele zarządzania wiedzą; 2.2. Kreatywność w procesie zarządzania wiedzą; 2.3. Podejście sieciowe w zarządzaniu wiedzą – koncepcja i analiza; 2.4. Wyniki dotychczasowych badań dotyczących zarządzania wiedzą w klastrach i sieciach; 2.5. Zarządzanie wiedzą w klastrze – założenia dla modelu. Rozdział 3. Metodyka badań klastrów kreatywnych: 3.1. Cele i proces badawczy; 3.2. Metodyka badań pogłębionych – studia przypadków identyfikujące sieci działań. Rozdział 4. Klastry i sieci kreatywne w Unii Europejskiej: 4.1. Potencjał sektorów kreatywnych i kultury w UE; 4.2. Klastry w sektorach kreatywnych i kultury w UE; 4.3. Przykłady klastrów kreatywnych w EU; 4.4. Przykłady sieci w sektorach kreatywnych i kultury w Unii Europejskiej. Rozdział 5. Praktyka zarządzania wiedza w sieciach i klastrach kreatywnych w Polsce: 5.1. Rozwój klastrów w sektorach kreatywnych w Polsce; 5.2. Infrastruktura zarządzania wiedzą klastrów kreatywnych; 5.3. Praktyka zarządzania wiedzą w klastrach – wyniki badań bezpośrednich wśród koordynatorów klastrów. Rozdział 6. Pogłębione studia przypadków – zarządzanie wiedzą w wybranych sieciach i klastrach kreatywnych: 6.1. Krakowski Klaster Filmowy; 6.2. Dobroteka – sieć producentów mebli w Dobrodzieniu; 6.3. Śląski Klaster ICT i Multimediów Hub Club; 6.4. Dyskusja uzyskanych wyników. Rozdział 7. Podsumowanie i wnioski – sieciowy model zarządzania wiedzą w klastrze kreatywnym: 7.1. Weryfikacja hipotez badawczych; 7.2. Wnioski poznawcze; 7.3. Wnioski w obszarze metodologii badań; 7.4. Wnioski praktyczne. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki. Streszczenie. Abstract.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 14/2006)
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Przywództwo w innowacyjnym przedsiębiorstwie: 1.1. Istota przywództwa; 1.2. Charakterystyka wybranych teorii dotyczących przywództwa; 1.2.1. Teorie cech skutecznego przywódcy; 1.2.2. Teorie behawioralne przywództwa; 1.2.3. Teorie władzy i wpływu; 1.2.4. Sytuacyjne teorie przywództwa; 1.2.5. Pozostałe teorie przywództwa; 1.3. Pomiar przywództwa; 1.4. Innowacyjność przedsiębiorstw w badaniach nad przywództwem. 2. Zaufanie a innowacyjność przedsiębiorstw: 2.1. Pojęcie zaufania w naukach o zarządzaniu; 2.2. Rodzaje i cechy zaufania w przedsiębiorstwie; 2.3. Budowanie zaufania w przedsiębiorstwach; 2.3.1. Podstawy budowania zaufania organizacyjnego; 2.3.2. Modele i podejścia do budowania zaufania w przedsiębiorstwach; 2.4. Pomiar zaufania w przedsiębiorstwie; 2.5. Innowacyjność przedsiębiorstwa w badaniach nad zaufaniem. 3. Znaczenie zarządzania wiedzą w innowacyjnym przedsiębiorstwie: 3.1. Koncepcja zarządzania wiedzą; 3.2. Charakterystyka procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 3.2.1. Identyfikacja kluczowych procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 3.2.2. Rola wybranych procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; 3.3. Modele dojrzałości zarządzania wiedzą; Innowacyjność przedsiębiorstwa w badaniach nad zarządzaniem wiedzą. 4. Uwarunkowania rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw: 4.1 Badania na innowacjami w naukach o zarządzaniu; 4.1.1. Ewolucja rozumienia innowacji; 4.1.2. Typologia innowacji; 4.1.3. Proces tworzenia innowacji; 4.2. Charakterystyka i determinanty innowacyjności; 4.3. Pomiar innowacyjności przedsiębiorstw; 4.4. Modele empiryczne wiążące przywództwo, zaufanie, zarządzanie wiedzą i innowacyjność. 5. Przywództwo, zaufanie, zarządzanie wiedzą i innowacyjność przedsiębiorstw w świetle własnych badań empirycznych: 5.1. Model badawczy; 5.1.1. Charakterystyka struktury modelu badawczego i hipotezy; 5.1.2. Charakterystyka narzędzia badawczego; 5.2. Metodyka badań empirycznych; 5.2.1. Metodyka badań i charakterystyka próby badawczej; 5.2.2. Opis metody przetwarzania danych PLS-PM; 5.2.3. Testowanie modelu; 5.3. Wnioski, ograniczenia i dyskusja z wynikami innych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1./.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1./.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Treść i uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, 2.Funcje zarządzania marketingiem, 3.Klasyczne metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, 4.Współczesne metody zarządzania przedsiębiorstem w przestrzeni marketingowej, 5.Wybrne problemy zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. Metody współpracy z klientami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
R. I Technologia wiedzy: Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym; Zarządzanie wiedzą w systemie ochrony zdrowia - wykorzystanie technologii informacyjnych; Sieci Outsourcingowe w przedsiębiorstwach hotelarskich Dolnego Śląska; Stan i perspektywy wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w marketingu terytorialnym; Zarządzanie wiedzą z wykorzystaniem narzędzi Oracle; Możliwości zastosowania metod inteligentnych na potrzeby tworzenia mechanizmów rekomendacji w e-administracji; Możliwości zastosowania metod inteligentnych na potrzeby tworzenia mechanizmów rekomendacji w e-administracji; Wykorzystanie technologii RFID w sektorze medycznym; Zastosowanie pryncypiów architektury korporacyjnej w organizacjach publicznych; R. II Rozwój usług elektronicznych w zarządzaniu publicznym: Stadium rozwoju systemów e-administracji w Polsce; Rozwój usług e-government w Polsce; Knowledge dissemination through virtual communities; Problematyka świadczeń e-usług publicznych z wykorzystaniem interoperacyjnych rozwiązań na poziomie regionalnym - prezentacja rozwiązania terregov; Implementacja zdarzeń życiowych obywateli na podstawie produktów OfficeObjects®; Efekt skali a efekt usług publicznych; R. III Analiza i modelowanie procesów w zarządzaniu publicznym: Procesowa orientacja organizacji publicznych; Monitorowanie i prognozowanie zjawisk zdrowotnych jako element wspomagający zarządzanie jednostkami samorządów terytorialnych; Model zarządzania przepływem informacji urzędzie miasta; Determinanty aktywnego zarządzania finansami w gminach wiejskich w świetle badań; Rola budżetowania w procesie zarządzania zakładem opieki zdrowotnej; Pozyskiwanie, wykorzystanie i ochrona informacji niezbędnych do podejmowania decyzji w ochronie zdrowia; Problemy wdrażania rozwiązań controllingowych w sektorze służby zdrowia; Metody doskonalenia kwalifikacji kadr kierowniczych; Doskonalenie zasobów informatycznych w jednostkach administracji skarbowej; R. IV Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Uwarunkowania praktycznej realizacji informatyzacji zarządzania wiedzą w organizacjach publicznych: wiedza o krytycznych czynnikach sukcesu jako istotny element poprawy efektywności przedsięwzięć informatycznych w sferze zarządzania publicznego; Zarządzanie siecią placówek służby zdrowia; Informatyczne uwarunkowania realizacji strategii inteligentnego wspomagania biznesu; New forms or organizations in the knowledge economy. The koncept of a fleki organization; Knowledge management In logistics; Społęczna odpowiedzialność szkoły wyższej; Grupy niejawne w wirtualnym otoczeniu organizacji; Model semantyczny interpretacji norm ISO serii 9000 w procesie przejścia od systemu zarządzania jakością do systemu zarządzania wiedzą. Na przykładzie organizacji wytwarzającej oprogramowanie; Standaryzacja informacji o zdrowiu - podstawa do zarządzania wiedzą; Rozwój sektora prywatnego w systemie opieki zdrowotnej; R. V Rozwiązania praktyczne w zarządzaniu publicznym: Ekonomika kosztów świadczeń zdrowotnych w systemie OSOZ; Internetowy wizerunek gmin województwa śląskiego; Wykorzystanie podejścia lean six sigma do usprawniania procesów usługowych; Wspomaganie informatyczne procesu monitorowania warunków udzielania świadczeń w jednostkach służby zdrowia; XBRL jako standard opisu sprawozdań finansowych na przykładzie projektu dla Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów; Zarządzanie indywidualna dokumentacją medyczną w zakładach opieki zdrowotnej; Elektroniczna kartoteka pacjenta w kontekście zarządzania wiedzą o zdrowiu; Internetowa gra decyzyjna "E-musiuc Businnes Game" w kształtowaniu umiejętności menedżerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 2. Procesy zarządzania zasobami ludzkimi; 3. Praca i zatrudnienie; 4. Zachowanie organizacyjne; 5. Projektowanie i rozwój organizacji; 6. Pozyskiwanie zasobów ludzkich; 7. Zarządzanie wydajnością; 8. Uczenie się i rozwój; 9. Wynagradzanie pracowników; 10. Stosunki pracy; 11. Bezpieczeństwo, higiena i dobrostan pracownika; 12. Polityka, procedury i system zzl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 2/2012)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
Kryzys w strefie euro; Środowisko innowacyjne źródłem rozwoju regionu; Instrumenty marketingu w działalności instytucji finansowych na przykładzie banków; Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, oraz rażąco niska cena w świetle poglądów doktryny i orzecznictwa; Funkcje lasu w świetle preferencji konsumentów; Innowacje jako czynnik budowania wzrostu wartości przedsiębiorstwa; Determinanty trwałości kanałów dostaw w środowisku wartości dla klienta; Zarządzanie na rynku doznań w branży gastronomicznej; Wpływ reklamy na decyzje zakupowe kobiet w aspekcie badań własnych; Shopping w wydaniu singli- czas to pieniądz?; Zarządzanie wiedzą- wczesna koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem; Poprawa skuteczności zarządzania środkami finansującymi leczenie i profilaktykę wybranych chorób nowotworowych (cz. 2 badania); Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa w oparciu o jego ekoinnowacyjność; Doskonalenie jakości kształcenia szkoły wyższej jako organizacji uczącej się w świetle wymogów Krajowych Ram Kwalifikacji; Rola e-biznesu w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Definicje pojęć: 1. Rozwój a wzrost gospodarczy, 2. Gospodarka światowa, 3. Struktura gospodarki światowej, 4. Analiza krańcowa w makroekonomii, 5. Mnożnik inwestycyjny Keynesa, 6. Funkcja produkcji. R.II Tworzenie go spodarki światowej i jej makrostruktury: 1. Struktura gospodarki światowej w ujęciu teorii wzrostu-uwagi wstępne, 2. Tworzenie hinterlandów drogą podbojów kolonialnych i rozwijania handlu międzynarodowego, 3. Poglądy klasyków na wzrost gospodarczy i powstawanie bogactwa narodów oraz implementacje neoklasyczne (Rewolucje przemysłowe, Adam Smiht, David Ricardo, John Stuart Mill ), 4. Teorie stadiów wzrostu gospodarczego, 5. Industrializacja, 6. Dezindustrializacja-teoria asymptotycznej stagnacji, 7. Konwergencja. R.III Struktura oparta na wiedzy, sprawności i umiejętnościach: 1. Wskaźnik przetworzenia, 2. Od siły roboczej do kapitału ludzkiego, 3. Kapitał społeczny, 4. Innowacyjność-postęp technologiczny, 5. Miejsce Europy w technologii światowej, 6. Menedżment. R.IV Powojenna struktura gospodarki światowej: 1. Ogólna charakterystyka struktury gospodarki światowej i prawidłowości jej rozwoju, 2. Wpływ czynników nieinstytucjonalnych na zmiany w struktury światowej gospodarki rynkowej. R.V Kraje wysoko uprzemysłowione - o rozwiniętych strukturach gospodarczych: 1. Stany Zjednoczone, 2. Nowa gospodarka czy ekonomia dualna, 3. Europa Zachodnia i Japonia na tle gospodarki amerykańskiej. R.VI Kraje najwyższego tempa ekspansji gospodarczej-Azja Wschodnia-dynamiczne zmiany strukturalne: 1.Teoria/koncepcja rozwoju skokowego, 2. Rola polityki publicznej, 3. Chiny, 4. Indonezja. R.VII Kraje najsłabszego tempa rozwoju gospodarczego – Afryka - stagnacja strukturalna: 1. Spuścizna pokolonialna, 2. Handlowo skrępowany wzrost, 3. Deficyt żywnościowy, 4. Górnictwo i przemysł przetwór czy, 5. Infrastruktura. R.VIII Kraje średniego tempa wzrostu gospodarczego-Ameryka Łacińska - powolne zmiany strukturalne: 1. Argentyna, 2. Brazylia, 3. Meksyk. R.IX Zmiany struktury gospodarki światowej w świetle wniosków teorii handlu międzynarodowego i lokalizacji: 1. Wolny handel czy protekcjonizm? Strategia rozwoju proeksportowego i zastępującego import, 2. Teoria cyklu życia produktu, 3. Teoria luki technologicznej, 4. Teoria podobieństwa preferencji, 5. Teoria proporcji czynników produkcji, 6. Zmiany struktury gospodarki światowej w ujęciu teorii lokalizacji (transport, środowisko naturalne i inne czynniki). R.X Globalizacja, integracja, korporacje transnarodowe, megatrendy i trendy gospodarce światowej: 1. Globalizacja a integracja w gospodarce światowej, 2. Szczyty Ziemi, 3. Korporacje transnarodowe 4. Megatrendy i trendy w gospodarce światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Paradygmaty zarządzania zasobami ludzkimi, 2. Komunikacja społeczna, 3. Ocena, 4. Dwa warianty motywacji i jedna manipulacja, 5. Wiedza, 6. Sposoby i efekty kierowania personelem, 7. Społeczne tło kierowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wiedza i zarządzanie wiedzą. 2. Działalność badawczo- rozwojowa jako źródło wiedzy. 3. Wiedza, kreatywność, działalność innowacyjna. 4. Zarządzanie działalnością innowacyjną. 5. Zarządzanie ukierunkowane na rozwój pracowników. 6. Istota kapitału intelektualnego i jego struktura. 7. Odnawianie modelu działalności przedsiębiorstwa szansą na sukces. 8. Organizacyjne aspekty zarządzania działalnością innowacyjną w przedsiębiorstwie. 9. Problem czasu w tworzeniu innowacji i jej komercjalizacji. 10. Innowacyjność polskich i unijnych przedsiębiorstw oraz jej utrudnienia. 11. Znaczenie innowacji w przedsiębiorstwach państw członkowskich byłej 15 Unii Europejskiej. 12. Czynniki kształtujące silne i słabe strony przedsiębiorstw państw członkowskich dawnej 15 UE w zakresie innowacji. 13. Szkolenie i edukacja instrumentami wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w byłej 15 Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Enterprise performance management - nowe wsparcie dla przedsiębiorczości korporacyjnej w warunkach globalizacji; Migracja wartości a procesy przedsiębiorczości; Zarządzanie wiedzą jako przejaw przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość w restrukturyzacji i wycenie przedsiębiorstwa; Reorientacja procesowa w organizacji a warunki wyzwalania przedsiębiorczości; Integracja personalna w grupach kapitałowych. Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorczości; Public relations a inne formy wpływu na otoczenie - przejawy przedsiębiorczości; Project finance jako metoda pobudzania przedsiębiorczości; Umowy handlowe i regulacje celne jako uwarunkowania przedsiębiorczości; Wpływ prywatyzacji przedsiębiorstw na innowacyjność gospodarki na przykładzie gospodarki polskiej; Wspieranie przedsiębiorczości w działalności gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Wzrost przedsiębiorczości na polskim rynku telekomunikacyjnym jako efekt procesów liberalizacyjno- demonopolizacyjnych; Uwarunkowania i przejawy przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w Polsce; Przejawy przedsiębiorczości w zarządzaniu kryzysowym w transporcie lotniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia metodologiczne kreowania strategii rozwoju produkcji. Problemy zarządzania strategicznego; Proces tworzenia i elementy składowe strategii produkcji; Strategie produkcji przedsiębiorstw w otoczeniu międzynarodowym; Aksjologiczne podstawy procesu innowacji; Metoda wielokryterialnej analizy decyzyjnej problemu. 2. Rola wiedzy w kształtowaniu strategii produkcji. Kierunki rozwoju wiedzy w dobie globalizacji; Kapitał ludzki a perspektywy gospodarki opartej o wiedzę na przykładzie Białegostoku; Rola wiedzy w kształtowaniu innowacyjnej strategii produkcji; Rola współpracy w tworzeniu innowacji w gospodarce opartej na wiedzy; Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach wysokiej techniki; Dyferencyjność organizacji uczących się w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Rola edukacji w gospodarce opartej na wiedzy. 3. Społeczne, ekonomiczne i techniczne uwarunkowania strategii rozwoju produkcji. Cechy charakterystycznej strategii przedsiębiorstw w warunkach kształtowania się nowej ekonomii (na przykładzie UE, Białorusi i Rosji); Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych; Nauczanie współpracy i zarządzania konfliktem w programach studiów wyższych uczelni; Konkurencyjne priorytety białoruskiej gospodarki w kontekście rozwoju i efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych i kapitału ludzkiego; Podstawowe założenia kulturowe w zarządzaniu produkcją; Strategie finansowania inwestycji zagranicznych; Ochrona kapitału intelektualnego jako konieczny warunek innowacyjnego rozwoju gospodarki narodowej. 4. Doświadczenia zagraniczne w zakresie kształtowania produkcji i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Znaczenie zwiększania wydajności w warunkach globalnej konkurencji; Czynniki konkurencyjności niemieckich przedsiębiorstw na rynkach globalnych; Polityka kształtowania produkcji i handlu na przykładzie gospodarki argentyńskiej przed i po kryzysie; Relacje pomiędzy innowacjami w organizacji, satysfakcja z pracy oraz podnoszeniem kwalifikacji na przykładzie Eti Mining Corporation Bandirma Boron and Acid (Boracite) Factory; Rola rynku w rozwoju systemu edukacji Białorusi w okresie transformacji; Konkurencyjność przygranicznych regionów (W oparciu o badania empiryczne przeprowadzone w Polsce, Litwie, Łotwie i na Białorusi); Strategiczne problemy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie w gospodarce narodowej Białorusi; Aktywna polityka na rynku pracy w systemie innowacyjnych priorytetów realizacji narodowej strategii ustawicznego rozwoju republiki Białoruś; Międzynarodowe alianse strategiczne jako instrument rozwoju innowacyjnego. 5. Strategie produktowe i kształtowania struktury asortymentowej. Opinie respondentów o koncepcji produktów ekologicznych w regionie Polski północno-wschodniej; Postęp produktowy jako czynnik kształtowania strategii produkcji; Strategia innowacji produktu na rynku międzynarodowym; Venture capital jako forma finansowania innowacji produktowych; Zarządzanie wartością firmy (VBM) podstawą kształtowania strategii asortymentu produkcji w przedsiębiorstwie uczącym się; Kształtowanie asortymentu a pozycjonowanie firmy na rynku. 6. Strategie procesowe. Strategia i ekonomika technologii jako podstawa postępowego państwa; Wzrost efektywności procesu produkcyjnego jako warunek funkcjonowania przedsiębiorstwa (na przykładzie metodyki pracy grupy roboczej w Biazet S.A.); "Centra doskonałości" jako alternatywa dla tradycyjnego zarządzania produkcją; Taśma produkcyjna nowej gospodarki - modele zarządzania procesami biznesowymi; Outsourcing produkcji jako źródło przewagi; Wizualizacja jako narzędzie w zarządzaniu procesem produkcyjnym. 7. Strategie kształtowania jakości produkcji, powiększania zdolności produkcyjnych i logistyki. Strategie zdolności produkcyjnych. Studium przypadku; Podstawy sformułowania polityki zarządzania zapasami materiałów na bazie modelu probabilistycznego; Problematyka zarządzania jakością w procesach wytwórczych; Standard SA8000 a strategia produkcji przedsiębiorstwa; Podnoszenie jakości produktów przy wykorzystaniu macierzy cech produktu i jej wybranych modyfikacji; Logistyczne strategie produkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej