1. Operacyjne zarządzanie środowiskiem w aspekcie międzynarodowym i interdyscyplinarnym, 2. Proekologiczne ukierunkowanie w obszarach funkcyjnych przedsiębiorstwa: Ekologiczne projektowanie produktu, Proekologiczne zaopatrzenie i logistyka, Proekologiczne zarządzanie produkcją i gospodarka cyrkulacyjna 3. Technicze aspekty ochrony środowiska w przedsiębiorstwie: Stan techniki i potencjały innowacji na przykładzie Niemiec, Polski i Republiki Czeskiej, Zarządzanie energią w przedsiębiorstwie, Podstawy ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami w przedsiębiorstwie, Gospodarka wodno-ściekowa w przedsiębiorstwie, Zarządzanie strumieniem materiałów i odpadami w przedsiębiorstwie, Wykorzystanie gleby i terenów. 4. Proekologicznie ukierunkowanie w obszarach przekrojowych przedsiębiorstwa : Ekobilansowanie, Rachunek kosztów środowiskowych, Controlling ekologiczny i systemy wskaźników środowiskowych, Organizacja ochrony środowiska w przedsiębiorstwie, Proekologiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Marketing ekologiczny
1. Zarządzanie organizacją - budowa "domu jakości", 2. Pomiar jakości usług w bankach komercyjnych, 3. Ekonomiczne aspekty doskonalenia jakości w bankach, 4. Jakość jako globalny wymiar przewagi konkurencyjnej banku, 5. CRM - nowy wymiar jakości w banku, 6. Badania mystery shopping jako wsparcie zarządzania metodą CRM w bankowości, 7. Total Quality Managment (TQM) w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Na czym polega TQM w podejściu projektowym, Skoncentrowany na kliencie, nastawiony na cele, zorientowany na ludzi, Przygotowanie do warsztatów koncentrujących, Zarządzanie oczekiwaniami klienta, Utrzymywanie równowagi, Zastosowanie zespołów w projektach, Nie wszystkie zespoły są podobne, Motywacja: kto kieruje łódką?, Wyzwanie lestera, Obchody.
1. Kultura i przedmiot doskonalenia; Pojęcie doskonałości i istota doskonalenia; Współczesne podejście do doskonalenia; Materia doskonalenia; Proces doskonalenia 2. Techniki i narzędzia doskonalenia; Definiowanie i klasyfikacja; Techniki pomocnicze; Narzędzia analityczne; Narzędzia deyzyjne; Efekt doskonalenia 3. Metody doskonalenia; Metody projektowania jakości; Metody sterowania jakością 4. Doskonalenie procesów realizacyjnych; Narzędzia statystyczne wspomagające zarządzanie; Planowanie realizacji wyrobu; Badanie rynku - określenie wymagań; Projektowanie i rozwój wyrobów; Zakupy; Przygotowanie produkcji; Realizacja produkcji; Magazynowanie i transport; Sprzedaż wyrobów; Usługi serwisowe; Zagadnienia likwidacji wyrobów; Rola informacji w procesach realizacyjnych
Terminologia w normach ISO serii 9000: 2000; Rodzina norm ISO serii 9000: 2000; Wymagania normy ISO 9001: 2000; Zadania do wykonania; Analiza porównawcza - zależności miedzy normami ISO 9001: 1994 a ISO 9001;2000; Podejście procesowa w normach ISO serii 9000: 2000; Dokumentacja w systemie zarządzania jakością; Klient i inne zainteresowane strony; Ciągłe doskonalenia i Total Quality Management; Samoocena przedsiębiorstwa na tle normy ISO 9004: 2000; Auditowanie i problematyka integracji w auditowaniu.
1. Znormalizowany system zarządzania jakością jako zasób przedsiębiorstwa. 2. Determinanty i kierunki oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością. 3. Obligatoryjne instrumenty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością. 4. Fakultatywne instrumenty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością. 5. Metodyka badań empirycznych. 6. Uwarunkowania i wartość oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach. 7. Związki pomiędzy zmiennymi określającymi przesłanki wprowadzania oraz uwarunkowania i efekty oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością w badanych przedsiębiorstwach.
Wstęp; Rozdział 1. Opakowanie w marketingowym piśmiennictwie naukowym 1.1. Ewolucja roli opakowania w działalności przedsiębiorstw 1.2. Klasyfikacja i funkcje opakowań 1.3. Miejsce opakowania w zarządzaniu i marketingu – przegląd literatury 1.3.1. Opakowanie jako element strategii produktu 1.3.2. Opakowanie jako instrument strategii marketingowej przedsiębiorstwa 1.3.3. Opakowanie jako instrument komunikacji marketingowej marki z konsumentem 1.3.3.1. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marketingowej 1.3.3.2. Opakowanie jako narzędzie komunikacji marki 1.3.4. Opakowanie w strategii biznesowej przedsiębiorstwa 1.4. Projektowanie opakowań 1.4.1. Wymogi zewnętrzne projektowania opakowania 1.4.2. Wymogi wewnętrzne projektowania opakowania 1.4.3. Proces projektowania opakowania w przedsiębiorstwie 1.5. Podsumowanie Rozdział 2. Oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe konsumentów – stan badań 2.1. Zakupy racjonalne a emocjonalne 2.2. Determinanty zachowań konsumenckich 2.3. Rola opakowania w decyzjach zakupowych konsumentów 2.4. Percepcja opakowania przez konsumenta 2.4.1. Identyfikacja oraz postrzeganie marki przez opakowanie 2.4.2. Opakowania w relacji do produktu, ceny, dystrybucji i promocji 2.4.3. Wpływ elementów składowych opakowania na zachowania konsumenta 2.5. Opakowanie i jego design jako źródło emocji i doznań konsumentów 2.6. Funkcje i postrzegana wartość opakowania a potrzeby i wymagania konsumentów 2.7. Opakowanie jako platforma komunikacji i edukacji konsumentów 2.8. Wyzwania stojące w XXI wieku przed opakowaniem jako cichym sprzedawcą Rozdział 3. Znaczenie opakowania na rynku – wyniki badań własnych 3.1. Metodyka badań własnych 3.1.1. Proces badawczy 3.1.2. Charakterystyka prób badawczych 3.1.3. Instrumenty pomiarowe 3.2. Rola opakowania w procesie zakupowym 3.2.1. Uświadomione a nieuświadomione oddziaływanie opakowania na decyzje zakupowe 3.2.2. Opakowanie w decyzjach zakupowych konsumentów 3.3. Propozycja typologii konsumentów ze względu na wrażliwość na opakowanie 3.4. Nieuwolniony potencjał opakowania – badania strony podażowej; Zakończenie; Studia przypadków; Bibliografia; Załączniki; Spis rysunków, wykresów i tabel.
I. Normy ISO Serii 9000:2000: 1.Proces rozwoju norm dotyczących zarządzania jakością, 2.Normy ISO serii 9000:2000, II. Zagadnienia prawne: 1. Legislacja dotycząca bezpieczeństwa, 2. Ochrona środowiska. III. Zarządzanie jakością; 1. Organizacja zorientowana na strategię jakościową, 2. Identyfikacja celów jakościowych, 3. System jakości jako system zarządzania, 4. Działania doskonalące system zarządzania jakością. IV Organizacja działań związanych z jakością: 1. Planowanie działań związanych z jakością, 2. Organizacja działań jakościowych, 3. Ocena działań jakościowych w organizacji. V. Dokumentowanie systemu zarządzania jakością: 1. Dokumentacja systemu zarządzania jakością, 2. Rodzaje dokumentów systemu zarządzania jakością, 3. Nadzór nad dokumentacją, 4. Korzyści wynikające z dokumentowania systemu zarządzania jakością. VI. Metody doskonalenia jakości: 1. Wytyczenie celów, 2. Zakłócenia w procesach, 3. Proces rozwiązywania problemów, 4. Metody doskonalenia jakości w procesach. VII. Jakość w projektowaniu: 1. Zarządzanie projektami, 2. Metody projektowania jakości wyrobu, 3. Niezawodność. VIII Jakość w marketingu: 1. Analiza rynku, 2. Proces marketingu, 3. Polityka marketingowa. IX Przegląd umowy: 1. Organizacja przeglądu umowy, 2. Odpowiedzialność producenta i sprzedawcy, 3. Zasady zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość, 4. Rękojmia i gwarancja, 5. Zasady sprzedaży konsumenckiej. X. Zakup i dostawcy: 1. Jakość dostaw w ustawodawstwie krajowym, 2. Wymagania norm ISO serii 9000 dotyczące zakupów, 3. Sterowanie procesami zakupów, 4. Metody oceniania dostawców. XI Procesy produkcyjne: 1. Podstawowe terminy zarządzania procesami, 2. Kontrola jakości, sterowanie procesem, 3. Kontrole i badania jakościowe, 4. System identyfikacji i identyfikalności, XII. Sprzedaż i serwis po sprzedaży: 1. Dostarczenie wyrobu, 2. Informacje zwrotne od klientów, XIII Metrologia w zarządzaniu jakością ; 1. Polski system miar i probiernictwa, 2. Nadzór nad wyposażeniem pomiarowym i badawczym, 3. Akredytacja laboratoriów, 4. Klub Polskich Laboratoriów Badawczych POLLAB
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA: FORMUŁOWANIE STRATEGII MARKETINGOWEJ: Systemy informacji marketingowej, Marketingowa baza danych, Analiza otoczenia, Analiza konkurencji, Otoczenie międzynarodowe, Marketing bez- pośredni; CZĘŚĆ DRUGA: ORGANIZACJA EFEKTYWNEGO MARKETINGU: Funkcja marketingu i jego organizacja, Rekrutacja - kwalifikacje i źródła, Selekcja - środki i metody, Kształcenie personelu, Zarządzanie sprzedażą, Zarządzanie marką, Finansowe aspekty marketingu; CZĘŚĆ III: ROZWÓJ PRODUKTU: Zachowania konsumentów na rynku, Znaczenie badań w marketingu międzynarodowym, Planowa- nie produktu, Projektowanie produktu, Opakowanie jako narzędzie marketingu, Kalkulacja cen, Rozwój i wprowa- dzanie na rynek dóbr konsumpcyjnych, Rozwój i wprowadzanie na rynek dóbr inwestycyjnych, Rozwój i wprowadzanie na rynek nowych usług; CZĘŚĆ IV: DYSTRYBUCJA: Fizyczna dystrybucja i zarządzanie logistyką, Handel zagraniczny, Sprzedaż bezpośrednia, Agenci, Działalność na rynkach zagranicznych; CZĘŚĆ V: PRAKTYKI MARKETINGOWE: Segmentacja rynku, Reklama, Promocja sprzedaży, Reklama pocztowa, Telemarketing, Franchising, stawy,Troska o klienta.
Cz.I: Wybrane problemy zarządzania produkcją: 1. Proces produkcyjny, 2. Struktury produkcyjne jednostek wytwórczych, 3. Organizacja produkcji, 4. Cykl produkcyjny, 5. Przygotowanie produkcji, 6. Jakość produkcji, 7. Gospodarstwa wspomagające podstawową działalność produkcyjną, 8. Wybrane aspekty kosztowe decyzji w obszarze produkcji, 9. Planowanie przebiegu produkcji i sterowania nim, Cz.II: Przykłady i zadania
Cz.I: Wybrane problemy zarządzania produkcją: 1. Proces produkcyjny, 2. Struktury produkcyjne jednostek wytwórczych, 3. Organizacja produkcji, 4. Cykl produkcyjny, 5. Przygotowanie produkcji, 6. Jakość produkcji, 7. Gospodarstwa wspomagające podstawową działalność produkcyjną, 8. Wybrane aspekty kosztowe decyzji w obszarze produkcji, 9. Planowanie przebiegu produkcji i sterowania nim, Cz.II: Przykłady i zadania.
Wprowadzenie; 1. Proces kształtowania jakości produktów; 2. Ekonomiczne stymulatory kształtowania jakości produktów; 3. Metody zarządzania jakością i wartościowania jakości; 4. Przejawy polityki projakościowej w wybranych przedsiębiorstwach; 5. Długofalowa strategia jakości przedsiębiorstwa.
R.I Rynek i polityka kulturalna: Polityka kulturalna w międzynarodowych raportach o kulturze; Wpływ rynku na funkcjonowanie instytucji kultury; O współczesnych poglądach na muzealnictwo. R.II Kierunki zarządzania turystyką: Badania rynku turystycznego; Zmiany w systemie organizacyjnym zarządzania turystyką w Polsce; Marketingowa koncepcja produktu turystycznego. R.III Wybrane regulacje prawne ochrony dóbr kultury: Ochrona dóbr kultury na wypadek szczególnych zagrożeń czasu wojny i pokoju; Zamówienia publiczne w sferze kultury. R.IV Informacje: Podyplomowe Studium Menedżerów Kultury. Geneza rozwoju; Podyplomowe Studium Marketingu w Sferze Kultury i Rekreacji przy Instytucie Marketingu Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; Studium Podyplomowe Ochrony i Konserwacji Zabytkowych Założeń Ogrodowych; Podyplomowe Studium Muzealnicze przy Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (Informator Studium).
. The improvement of reading of machines across the use of method SMED; 2. Identification of the areas liable to distortions in a glassworks plant; 3. Improving quality of gall chain elements; 4. Analysis of the production process the basis of the concrete block production; 5. high standard capability of battery housing manufacture; 6. Improvement of the wrapping foil production; 7. Assessment and concrete products quality improvement; 8. Problems of production management in window production company in staff's judgment; 9. Effectiveness of machine exploitation for clothing production; 10. Modernity of filling machine in the aspect of exact packing; 11. Estimation and improvement of tank elements; 12. structure of human resources and effectiveness of machinery operation in a joinery company; 13. Rolling mill efficiency in screw threads rolling process; 14. Production and quality improvement of sections; 15. Estimation and bread quality improvement; 16. Efficiency of exploitation and components modernity of machines; 17. Production and quality of providing with warm water; 18. Analysis of determinants of quality of the cast - a body of a gas valve; 19. Production and quality of bulb bur; 20. Practise of calculation TPM coefficients
1. Pojęcie jakości, jej cechy i determinanty, 2. Metody zarządzania jakością w przedsiębiorstwie, 3. Koszty jakości jako ekonomiczny miernik oceny jakości w przedsiębiorstwie, 4. Miejsce kosztów jakości w rachunku kosztów przedsiębiorstwa, 5. Ewidencja i analiza kosztów jakości, 6. Zarządzanie kosztami jakości, 7. Wyniki badań dotyczących rachunku kosztów jakości w polskich przedsiębiorstwach
1. Strategie rozwoju nowego produktu w przedsiębiorstwach - czynniki sukcesu. 2. Modele rozwoju nowego produktu i ich uwarunkowania. 3. Metody strukturyzacji i programowania procesu rozwoju nowego produktu. 4. Metody realizacji oraz kontroli procesu rozwoju nowego produktu. 5. Ograniczanie ryzyka strategii rozwoju nowego produktu. 6. Zarządzanie portfelem projektów w procesie rozwoju produktów. 7. Pomiar kompetencji firm w zakresie innowacji produktowych.
Dostęp do danych jest warunkiem rozwoju niejednej organizacji. Aby w pełni skorzystać z ich potencjału i uzyskać dzięki nim konkretną wartość, konieczne jest odpowiednie zarządzanie danymi. Obecnie stosowane rozwiązania w tym zakresie nie nadążają już za złożonością dzisiejszych organizacji, rozprzestrzenianiem się źródeł danych i rosnącymi aspiracjami inżynierów, którzy rozwijają techniki sztucznej inteligencji i analizy danych. Odpowiedzią na te potrzeby może być siatka danych (Data Mesh), jednak praktyczna implementacja tej koncepcji wymaga istotnej zmiany myślenia.
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny - jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowania wysokopoziomowej architektury komponentów siatki danych, a także przedstawiono wskazówki i porady dotyczące ewolucyjnej realizacji siatki danych w organizacji. Tematyka ta została potraktowana wszechstronnie: omówiono kwestie technologiczne, organizacyjne, jak również socjologiczne i kulturowe. Dzięki temu jest to cenna lektura zarówno dla architektów i inżynierów, jak i dla badaczy, analityków danych, wreszcie dla liderów i kierowników zespołów.
W książce:
wyczerpujące wprowadzenie do paradygmatu siatki danych
siatka danych i jej komponenty
projektowanie architektury siatki danych
opracowywanie i realizacja strategii siatki danych
zdecentralizowany model własności danych
przejście z hurtowni i jezior danych do rozproszonej siatki danych
Siatka danych: kolejny etap rozwoju technologii big data!
Wprowadzenie: Fenomen Six Sigma. 1. Dlaczego Six Sigma?; 2. Droga do Szmaragdowego Grodu; 3. Lepiej, czyli taniej; Z doświadczeń innych firm: GE Quality 2000; 4. Benchmarking: poszukiwanie najlepszych 5. Credo Six Sigma: zmienić możemy tylko to, co zmierzy my; 6. Demaskowanie "Ukrytych fabryk"; Z doświadczeń innych firm: Polaroid błyszczy dawnym blaskiem; 7. Strategia przełomu; 8. Mierzenie rezultatów w skali sigma; Z doświadczeń innych firm: Jak w General Electric wykorzystano Six Sigma do udoskonalenia strategicznego pro duktu; 9. Wdrażanie i realizacja strategii Six Sigma; 10. Uczestnicy Six Sigma: championi, master black belts black belts i green belts; 11. Black belts; Z doświadczeń innych firm: Droga Allied Signal do Six Sigma; 12. Six Sigma i sektor usług; 13. Wytyczne przy doborze projektów; 14. Psychologia Six Sigma; 15. Przygotowanie organizacji do Six Sigma.
1. Statystyczne uregulowanie procesów produkcyjnych; 2. Zdolność jakościowa procesów produkcyjnych; 3. Statystyczna kontrola odbiorcza; 4. Wybrane metody statystyki opisowej wykorzystywane w sterowaniu jakością procesów produkcyjnych; 5. Plan jakości procesu produkcyjnego; 6.Nadzór metrologiczny nad wyposażeniem do kontroli, pomiarów i badań procesów produkcyjnych; 7. Audity i przeglądy procesów produkcyjnych; 8. Zarządzanie konfiguracją w sterowaniu jakością procesów produkcyjnych; 9. Zarządzanie ryzykiem w procesach produkcyjnych; 10. Eksploatacyjna weryfikacja jakości produkcyjnej wyrobów.