Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(174)
IBUK Libra
(9)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(164)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(18)
E-booki
(11)
Czasopisma
(10)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(128)
dostępne
(124)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(132)
Czytelnia
(129)
Autor
Huczek Marian (1939-2023)
(10)
Grabiec Olimpia (1975- )
(8)
Sikorski Czesław (1943- )
(7)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(7)
Armstrong Michael (1928- )
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Sułkowski Łukasz
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kowalska Sylwia
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Wolniak Radosław
(4)
Chovancová Miloslava
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Gaweł Łukasz
(3)
Hofstede Geert
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Kostera Monika
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Lis Marcin
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Pachura Aneta
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sitko-Lutek Agnieszka
(3)
Trojanowski Tomasz
(3)
Unterschutz Alicja
(3)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(3)
Wojtaszek Henryk
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Berniak-Woźny Justyna
(2)
Bobińska Krystyna
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Dudzik-Lewicka Irena
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Harasimowicz Magdalena
(2)
Hofstede Gert Jan
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Korombel Anna
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
Masiukiewicz Piotr
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Morgan Gareth
(2)
Orzechowski Emil
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sipa Monika
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Szczupaczyński Jerzy
(2)
Szulgina Ludmiła
(2)
Turek Dariusz
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wnuk Jan
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Zarębska Anna
(2)
Zasępa Piotr
(2)
Zawadzka Anna Maria
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Alberoni Francesco
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andrews Tim G
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Artemenko Lina
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Barcik Agnieszka
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Beech Nic
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bieryło Marta
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bjerke Bjorn
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blinov Andrej Olegovič
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Broda Jerzy
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(183)
Rosja
(2)
Język
polski
(183)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(102)
Zarządzanie
(64)
Organizacja
(60)
Kadry
(36)
Przedsiębiorstwo
(34)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(22)
Kultura
(20)
Przywództwo
(20)
Menedżerowie
(15)
Zachowanie organizacyjne
(15)
Motywacja pracy
(14)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Praca
(12)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Organizacja ucząca się
(11)
Zarządzanie jakością
(11)
Innowacje
(9)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Public relations
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Decyzje
(7)
Kapitał ludzki
(7)
Konflikt
(7)
Kultura pracy
(7)
Instytucje nonprofit
(6)
Motywacja
(6)
Organizacje
(6)
Polityka zatrudnienia
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Marketing
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie kulturą
(5)
Zatrudnienie
(5)
Controlling
(4)
Globalizacja
(4)
Ocena pracowników
(4)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(4)
Siła robocza
(4)
Edukacja miedzykulturowa
(3)
Etnopsychologia
(3)
Etyka biznesu
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Instytucje kultury
(3)
Jakość usług
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konkurencyjność
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja -planowanie
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rynek pracy
(3)
Socjologia kultury
(3)
Socjologia organizacji
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Banki
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Jakość
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Konsumenci
(2)
Marketing partnerski
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metodologia
(2)
Muzea
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polska
(2)
Prakseologia
(2)
Produktywność pracy
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Regionalizm
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Sektor publiczny
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Studenci
(2)
Styl kierowania
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Teatr
(2)
Teoria organizacji
(2)
Wizerunek instytucji kultury
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Zarządzanie międzykulturowe
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(34)
Praca zbiorowa
(21)
Opracowanie
(19)
Czasopismo naukowe
(11)
Monografia
(10)
Czasopismo ekonomiczne
(8)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Szkic
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(94)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
185 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Kultura organizacyjna - istota zjawiska, 2. Kultura organizacyjna w zarządzaniu strategicznym, 3. Polityka personalna w systemie organizacji, 4. Komunikacja wewnątrz firmy, 5. Przywództwo, 6. Proces motywowania, 7. Budowanie zespołów, 8. Public relations i współpraca z mediami, 9. Zarządzanie w sytuacji bez zmian
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy kierowania sferą kultury: Miejsce kultury w modelu gospodarki rynkowej; Kultura - polityka - menedżeryzm; W poszukiwaniu modelu zarządzania i finansowania kultury; Aspekty prawne działalności kulturalnej; Ochrona praw autorskich w Polsce; Wybrane aspekty prawne finansowania kultury. 2. Struktura działań marketingowych w sferze kultury: Zasady i budowa strategii marketingowej; Źródła informacji i struktura badań marketingowych; Zachowania konsumentów na rynku kultury; Uniwersalność koncepcji marketingowej a specyfika rynku kultury i sztuki; Marketing organizacji non-profit w praktyce usług kultury i sztuki. 3. Zastosowania instrumentów marketingu w działalniach podmiotów rynku kultury: Marketing na rynku sztuki: przesłanki i możliwości stosowania; Znaczenie wielkich wystaw w kształtowaniu rynku sztuki; Działność ośrodków kultury wg koncepcji marketingu partnerskiego; Zastosowanie elementów marketingu w działaniach muzeum; Organizacja o charakterze marketingowym w instytucji kultury; Sponsorowanie w kulturze i sztuce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wstęp; Źródła pochodzenia kultury, koncepcje, orientacje; Charakterystyka kultury w organizacji - funkcje, przejawy; Profile kultur; Kreowanie wartości w misji i wizji firmy; Zmiana kultury; Przykłady firm znanych z identyfikacji kultur; Polskie firmy w poszukiwaniu tożsamości kulturowej; Ekologia nowym budulcem kultury - Kultura ekologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Model organizacji, Kultura organizacyjna, Wpływ kultury społeczeństwa na organizacje, Konkluzje końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.I Relacje kultury organizacyjnej i zarządzania kapitałem ludzkim: Relacja kultura organizacyjna a funkcja personalna. Rozważania systemowe; Kultura adhokracji a instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi; relację między kulturą organizacyjna a kapitałem intelektualnym - spojrzenie z perspektywy interesariuszy; Wpływ czynników kulturowych na pomiar kapitału ludzkiego; Cz.II Kulturowe wyzwania wobec zarządzania kapitałe ludzkim: Zarządzania różnorodnością kulturową; Postawy wobec różnorodności - uwarunkowania, próba typologii, implikacje; Implementacja zmian w przedsiębiorstwie a zmiany kultury organizacyjnej; Niezamierzone konsekwencje prokonsumenckiej kultury usług - wyzwanie dla ZZL; Kultura organizacyjna jako determinanta działań społecznie odpowiedzialnych; Zrozumieć pokolenie Y - wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; Autodefinicje tożsamościowe pracowników wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach; Postawy młodzieży a pożądane cechy jej przyszłej pracy - na podstawie badań sondażowych studentów zarządzania. Cz.III Emocjonalne aspekty zarządzania kapitałem ludzkim: Duchowy wymiar zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura zaufania wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim; Satysfakcja z pracy w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Dualizm polskiej kultury narodowej w praktyce organizacyjnej korporacji międzynarodowych w Polsce; Cz.IV Wpływ kultury organizacyjnej na instrumentarium ZKL: Rola strategii zatrudnienia w kształtowaniu kultury współczesnej organizacji - wybrane aspekty; Możliwości wykorzystania narzędzi ZZL do kształtowania optymalnej kultury organizacyjnej w zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw w Polsce; Zależności pomiędzy nieformalnymi politykami rekrutacji i selekcji a efektywnością organizacji. Moderująca rola wdrukowanych zasad socjalistycznych; Kultura organizacyjna podstawą formowania partycypacji pracowniczej w organizacjach; Uwarunkowania socjokulturowe pracy zespołowej; Kulturowe determinanty innowacyjności przedsiębiorstwa; Kulturowe uwarunkowania sposobów komunikowania się w organizacjach - priorytety i zaniedbania; Cz.V Systemy motywacyjne w realiach kulturowych: Wpływ kultury organizacyjnej na zmiany systemu motywowania. Doświadczenia badawcze; Kulturowe uwarunkowania systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego; Różnice kulturowe w zakresie motywowania - na podstawie analizy motywatorów w dwóch firmach: duńskiej i polskiej; Systemy wynagradzania a cechy kultury organizacyjnej; Wewnętrzna sprawiedliwość czy zewnętrzna konkurencyjność jako dylemat polityki płac (z uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych); Cz.VI Kulturowe determinanty organizacji rozwoju zawodowego: Wpływ kultury organizacyjnej na budowę programów rozwoju kompetencji w organizacji; Kulturowe uwarunkowania rozwoju zawodowego pracowników przedsiębiorstw; Szkolenia jako narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Adaptacja rozwoju kariery do kultury organizacyjnej; Strategie rozwoju kariery zawodowej polskich emigrantów w Londynie - raport z badań Polish Psychologists" Club; Kultura kraju pochodzenia kapitału jako determinanta systemu okresowych ocen pracowników w bankach z udziałem kapitał zagranicznego; Zmiana kultury organizacyjnej poprzez coaching utalentowanego pracowników; Tworzenie kultury organizacyjnej wspierającej zarządzanie talentami w organizacji; CZ.VII Menedżerowie wobec wyzwań kulturowych: Kultura organizacyjna a kreatywność pracowników; Kompetencje przedsiębiorcy a internacjonalizacja działalności jego przedsiębiorstwa - case research; Rola menedżerów-ekspatriantów w transferze praktyk ZZL w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy; Współczesny menedżer HR w zarządzaniu przedsiębiorstwem wielokulturowym; Cz.VIII Specyfika kultur organizacyjnych: Uwarunkowania kulturowe zarządzania kapitałem ludzkim w Korpusie Służby Cywilnej (KSC); Próba diagnozy kultury organizacyjnej przedsiębiorstw w województwie śląskim w świetle wyników badań; Kwestionariusz ankiety "Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. zarządzanie wiedzą, 2. Problematyka wiedzy, zarządzania wiedzą oraz uczenia się organizacji w optyce różnych dyscyplin naukowych, 3. Zachowania organizacyjne kluczowe dla zarządzania wiedzą, 4. Kultura narodowa i kultura organizacyjna jako czynniki kształtujące zachowania organizacyjne, 5. Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych, 6. Kultura organizacyjna sprzyjająca zarządzaniu wiedzą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Kultury narodowe; Ja, my i oni; On, ona, on(a); Inne znaczy niebezpieczne; Piramidy, maszyny, targowi- ska i rodziny, Prawda a prawość; Kultury organizacyjne Od szaleństwa do metody; Wnioski, Kontakty międzykul- turowe, sztuka przetrwania w środowisku wielokulturo- wym, Odczytywanie zaprogramowania umysłowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp: zasady gry społecznej, Cz. I Wymiary kultur narodowych; 2. Równi i równiejsi, 3. Ja, my i oni; 4. On, ona, on(a); 5. Inne znaczy niebezpieczne; 6. Kiedyś, teraz czy potem? Cz. II Kultury organizacyjne: 7. Piramidy, maszyny, targowiska i rodziny, czyli o tym jak się ludzie organizują w różnych kulturach, 8. Kultury organizacyjne, czyli słoń i bocian. Cz. III Wnioski: 9. Kontakty międzykulturowe, 10. Sztuka przetrwania w środowisku wielokulturowym,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I.: Koncepcja kultury: 1. Zasady gry społecznej; 2. Badanie różnic kulturowych; Cz. II.: Wymiary kultur narodowych: 3. Równi i równiejsi; 4. Ja, my i oni; 5. On, ona, on(a); 6. Inne znaczy niebezpieczne; 7. Kiedyś, teraz czy potem?; 8. Droga do szczęśliwości; Cz. III.: Kultury organizacyjne: 9. Piramidy, maszyny, targowiska i rodziny, czyli o tym, jak się ludzie organizują w różnych kulturach; 10. Kultury organizacyjne, czyli słoń i bocian; Cz. IV.: Wnioski: 11. Kontakty międzykulturowe; 12. Ewolucja kultur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje)
Cz. I Kierowanie organizacją przyszłości. Nowy język organizacji i jego znaczenie dla liderów. Kierowanie organizacją odchudzoną. Przywództwo oddolne. Tworzenie organizacji o wielu przywódcach. Kierowanie organizacjami uczącymi się. Przywództwo a kultura organizacji. Kierowanie zróżnicowaną kadrą pracowniczą. Stawianie piramidy organizacyjnej do góry nogami. Cz. II Liderzy przyszłości działaniu. Liderzy światowej klasy. Potęga partnerskieg o wsółdziałania... Cz.III Zdobywanie wiedzy na przyszłość. Cz.IV Praktycy na temat przyszłości przywództwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Uwarunkowania zarządzania ryzykiem we współczesnej organizacji: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 1.1. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji; 1.2. Organizacja jako dynamiczny i elastyczny system działania; 1.3. Atrybuty współczesnych organizacji; 1.4. Funkcjonowanie organizacji z perspektywy globalnych czynników ryzyka; Podsumowanie. Rozdział 2. Ryzyko w zarządzaniu współczesną organizacją: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 2.1. Interpretacja kategorii ryzyka w organizacji; 2.2. Klasyfikacja i znaczenie ryzyka w zarządzaniu organizacją; 2.3. Horyzont czasowy i strategie zarządzania ryzykiem we współczesnej organizacji; 2.4. Finansowy wymiar zarządzania ryzkiem we współczesnej organizacji. Rozdział 3. Kultura zarządzania ryzykiem (KZR) jako czynnik innowacyjności organizacji: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 3.1. Innowacyjność a ryzyko w organizacji; 3.2. Apetyt na ryzyko; 3.3. Kultura zarządzania ryzykiem; 3.4. Doskonalenie kultury zarządzania ryzykiem w organizacji; 3.5. Modele dojrzałości procesu zarządzania ryzykiem w organizacji; Podsumowanie. Rozdział 4. Koncepcja value innovation jako fundament organizacji opartej na innowacyjności i relacjach z interesariuszami: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 4.1. Źródła wartości dla organizacji i interesariuszy; 4.2. Istota koncepcji value innovation w organizacji a minimalizacja ryzyka; 4.3. Koncepcja „inteligencji ryzyka" w procesie zarządzania organizacją; 4.4. Zarządzanie ryzykiem w organizacji i wdrażanie koncepcji value innovation a budowanie relacji z interesariuszami; Podsumowanie. Rozdział 5. Mapa ryzyka jako narzędzie zarządzania we współczesnej organizacji: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 5.1. Mapa ryzyka w systematyce metod i narzędzi zarządzania ryzykiem; 5.2. Metodyka konstrukcji mapy ryzyka; 5.3. Wnioskowanie i podejmowanie działań na podstawie mapy ryzyka; 5.4. Uniwersalność mapy ryzyka jako narzędzia zarządzania; Podsumowanie. Rozdział 6. Zastosowanie mapy ryzyka w praktyce zarządzania - wybrane aspekty konstrukcji organizacji opartej na innowacjach i kulturze ryzyka: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 6.1. Fundamenty konstrukcji mapy ryzyka w technice Risk Score - studium przypadku oceny ryzyka zawodowego; 6.2. Mapa ryzyka w kształtowaniu asymetrii informacji w organizacji; 6.3. Projektowanie organizacji inteligentnej z wykorzystaniem mapy ryzyka; 6.4. Zastosowanie mapy ryzyka w podnoszeniu efektywności procesów; 6.5. Kształtowanie systemu wynagrodzeń z wykorzystaniem mapy ryzyka; 6.6. Wykorzystanie mapy ryzyka w procesach decyzyjnych na potrzeby zarządzania w sytuacji kryzysowej - studium przypadku trzęsienia ziemi; 6.7. Ocena ryzyka w zarządzaniu kryzysowym na przykładzie mapy ryzyka zagrożenia powodziowego; 6.8. Identyfikacja obszarów innowacyjności organizacji z wykorzystaniem mapy ryzyka; Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki - dobre praktyki: Załącznik I. W jaki sposób postrzegać mapę ryzyka - czyli czym jest, a czym nie jest mapa ryzyka?; Załącznik II. O czym należy pamiętać, przystępując do konstruowania i analizy mapy ryzyka - czyli jak właściwie opracować mapę ryzyka i przekuć ją na konstruktywne wnioski?; Załącznik III. Jak umiejscawiać mapę ryzyka w systemie doskonalenia współczesnej organizacji - czyli czym dla właściciela, menedżera/kierownika i pracownika niższego szczebla może być mapa ryzyka? Pytania problemowe. Zadania do wykonania - ćwiczenia praktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie)
Cz.I Zarządzanie marką- nowy sposób myślenia: 1.Zrówno ważone podjeście do marki; 2.Różne sposoby rozumienia "marki". Cz.II Marki zintegrowane- planowanie: 3.Strategiczny proces budowania marek zintegrowanych. Cz.III Wykorzystanie procesu budowania marki: 4.Opraco wanie wizji marki; 5.Znaczenie kultury organizacyjnej dla marki; 6.Określenie celów marki; 7.Rewidowanie sfe ry marki; 8.Syntetyzacja charakteru marki; 9.Wdrażanie marki i określanie zasobów marki; 10.Ocena marki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketi)
I. Ch-ka usług: Pojęcie i klasyfikacja usług; Cechy usług; Czynniki rozwoju sektora usług; Otoczenie firmy usługowej; Misja firmy usługowej; Projektowanie usługi II. Ch-ka marketingu organizacji niedochodowych: Cel i zakres działania organizacji niedochodowych; Czynni ki wpływające na sukces organizacji non profit; Identyfikacja cech marketingu organizacji non profit; Poz skiwanie wolontariuszy i zasobów przez organizacje non profit; Strategia marketingowa organizacji usługowej niedochodowej; Marketing-mix. III. Marketing w działalności bibliotek: Biblioteka w otoczeniu społeczno-gospodarczym; Ch-ka marketingu bibliotecznego; Marketing-mix w bibliotece; Promotion- mix w bibliotece. IV. Marketing usług edukacyjnych: Zarządzanie strategi czne szkołą wyższą; Strefa szkolnictwa wyższego jako system marketingowy. V. Marketing w kulturze (na przykładzie ośrodków kultu ry). VI. Promocja organizacji non profit na przykładzie fundacji. VII. Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rola marki w szkole wyższej; Podstawy zarządzania marką w szkole wyższej; System identyfikacji wizualnej w szkole wyższej; Kultura organizacyjna w szkole wyższej; Relacje interpersonalne w budowaniu marki szkoły wyższej; Marka szkoły wyższej w aspekcie międzynarodowym; Marka szkoły wyższej - case studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Antropologiczne i psychologiczne aspekty maski 1. Fenomen maski w mitach i tradycjach kultury 2. Rola i funkcje maski w tradycjach teatralnych 3. Fenomen maski w literaturze pięknej 4. Maski przywództwa w dziełach filmowych 5. Kluczowe pytania o rolę i funkcję maski 6. Persona jako maska osobowości człowieka 7. Demaskowanie iluzji jako klucz do poznania siebie 8. Diagnoza Gombrowicza: pustka ukryta za maską Rozdział 2. Maski przywódców dyktatorów 1. Adolf Hitler i jego maska przerażającej nicości 2. Błazeńska maska Benito Mussoliniego 3. Bestialska maska Józefa Stalina Rozdział 3. Maska przywódcy i psychologia zła 1. Efekt Lucyfera jako klucz do psychologii zła 2. Anonimowość, deindywiduacja i dehumanizacja 3. Maski zbrodniarzy i banalizacja zła Rozdział 4. Film propagandowy jako maska przywódcy 1. Zbiorowy triumf nazistowskiej woli 2. Zdemaskowanie nazistowskiego oszustwa propagandowego Rozdział 5. Maski przywódców świata biznesu 1. Groteskowa maska Elizabeth Holmes 2. Steve Bellmer w masce showmana 3. Liderzy wobec paradoksów autentyczności 4. Maska pośmiertna Steve’a Jobsa 5. Epitafium dla Alana Turinga Rozdział 6. Sztuczna inteligencja jako maska współczesnego człowieka 1. Maskowaty android jako partner i lider w świecie ludzi 2. Inteligentne roboty jako liderzy przyszłości? 3. Internet międzygalaktyczny i kolonizacja Marsa 4. Czy internet śni sam o sobie? 5. Możliwości inteligentnych robotów 6. Inteligentna broń jako lider na polu walki 7. Sztuczna inteligencja zagrożeniem dla ludzkości? 8. Roboty czy ludzie pokierują misją marsjańska? Rozdział 7. Fikcyjny szef jako maska współczesnego lidera 1. Szef wszystkich szefów jako maska 2. Maska szefa jako narzędzie przemocy w firmie 3. Demaskowanie fikcyjnego szefa firmy 4. Maska bohaterem tragifarsy firmowej 5. Szef szefa wszystkich szefów jako parodia lidera Rozdział 8. Maska lidera w badaniach własnych 1. Metoda i założenia badawcze 2. Istota i natura maski lidera 3. Funkcje maski lidera 4. Maska lidera w kulturze organizacji 5. Konsekwencje używania maski przez lidera 6. Maska a rozwój i edukacja liderów nowej generacji Rozdział 9. Maski przywództwa w czasie kryzysu pandemii COVID-19 1. Pandemia niekompetencji przywódców 2. Pandemiczna maska Donalda Trumpa 3. Przywódcy w pułapce pandemicznej maski 4. Groteskowe maski prezydentów w kryzysie pandemii 5. Przywódcy liberalnych demokracji wobec pandemii 6. Kryzys przywództwa i korekta demokracji 7. Dyskryminacja i stygmatyzacja osób z COVID-19 8. Skuteczni przywódcy, którzy pokonali pandemię Rozdział 10. Koncepcja przywództwa w działaniu jako alternatywa dla przywództwa w maskach 1. Kluczowe założenia koncepcji przywództwa w działaniu 2. Przywództwo przyszłości bez masek 3. Manifest liderów przyszłości; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instrumenty przeobrażeń organizacyjnych. Zarządzanie przez innowacje nowoczesną metodą zarządzania przedsiębiorstwem. Ograniczenia metod doskonalenia procesów wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach. Understanding Six Sigma. Koopetycja jako niestabilność więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa. Wybrane modele premiowania we współczesnej organizacji gospodarczej. Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych w dobie globalizacji. Przyczyny zmian w metodach zarządzania. Motywy proinnowacyjnej aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego. Offshoring w sektorze usługowym - internacjonalizacja produkcji usług. Rola outsourcingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wykorzystanie podejścia zasobowego w formułowaniu Strategii Błękitnego Oceanu. Strategiczne aspekty współczesnego zarządzania projektami. Strategie negocjacji wielostronnych. Koncepcja mapy kapitału przedsiębiorczości. Zarządzanie projektami we współczesnych organizacjach. Kierunki i uwarunkowania rozwoju zewnętrznego dużych firm produkcyjnych. Zespoły zadaniowe w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych. Analiza konfiguracji sieci dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Analiza sprawności operacyjnej pośredniego ogniwa w kanale dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Próba definiowania logistyki jako dyscypliny naukowej. Metoda twórczego rozwiązywania problemów G&D. Nowe koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi. Organizacja w ruchu - wykorzystanie okazji przez przedsiębiorstwa turystyczne (wyniki badań). Funkcjonowanie polskich rad nadzorczych a praktyka Corporate Governance. Komunikacja jako instrument kształtowania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. Umiędzynarodowienie działalności badawczo-rozwojowej w korporacjach transnarodowych. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw internacjonalizujących się. Sposób wdrażania oraz kształt strategicznej karty wyników jako czynniki decydujące o skuteczności wykorzystania narzędzia do implementacji strategii przedsiębiorstw. Wykorzystanie "Formuły+4+2" w zarządzaniu organizacją. Risk and issue management for high-sized projects.Metodyka projektowania strategii zarządzania. Znaczenie innowacyjności w procesie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce w kontekście zjawisk globalizacji europejskiej. Metody aktywizacji działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwach. Rachunkowość kreatywna jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji. Cechy strategii wzrostu polskich dużych przedsiębiorstw produkcyjnych. Wybrane aspekty tworzenia strategii w polskich przedsiębiorstwach. Zarządzanie projektem w kontekście zespołu projektowego oraz narzędzi jego wsparcia. 2. Rola zasobów niematerialnych w przeobrażeniach organizacyjnych. Więzi partnerskie a proces kształtowania nowej architektury biznesu. Uwarunkowania tworzenia sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw. Jak można zmniejszyć lukę wizerunkową odzwierciedlającą postrzeganie firmy jako pracodawcy? Pomiar kapitału intelektualnego kreującego innowacje i wartość organizacji. Technologia a kompetencje rdzeniowe w procesie zarządzania innowacjami. Znaczenie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie - wyniki badań empirycznych. Współczesne tendencje w procesie wewnętrznej integracji przedsiębiorstwa. Projektowanie strategii marki jako proces przeobrażeń w przedsiębiorstwie. Cele aliansów a strategia rynkowego rozwoju przedsiębiorstwa. The middle east business culture - making business with arab partners. Elastyczność kształtowania relacji z klientami determinantą efektywnego funkcjonowania organizacji w dobie XXI wieku. Wpływ kultury organizacyjnej na efektywność indywidualnego i zespołowego podejmowania decyzji. Kultura organizacyjna a luka kompetencyjna organizacji. Propozycja procedur i metod zarządzania kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Metoda "Zarządzania przez Kulturę Organizacyjną" - aspekt teoretyczno-praktyczny. 3. Wpływ jakości na funkcjonowanie organizacji. Uwarunkowania wdrażania systemu zarządzania jakością. System zarządzania jakością ISO 9001 a ocena wprowadzania wyrobów na rynki Unii Europejskiej w firmie Tarnawa Sp. J. Kontrola wewnętrzna, audyt wewnętrzny i audit wewnętrzny - koncepcja współdziałania w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wielokryteriowa ocena jakości typu dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem. Efekty zastosowania systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym - case study. Zarządzanie jakością projektu unijnego. Problemy pomiaru satysfakcji klienta zewnętrznego w sferze usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewolucja koncepcji funkcjonowania uczelni wyższych; 2. Zmiany w mediach i zmiany kulturowe; 3. Oblicze nowych mediów; 4. Instrumentarium mediów społecznościowych; 5. Komunikacja jako podstawa kształtowania wizerunku uczelni i tworzenia relacji z otoczeniem; 6. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji na uczelniach w świetle badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej