Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(221)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(212)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(13)
Czasopisma
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(174)
dostępne
(108)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(114)
Czytelnia
(175)
Autor
Głuchowska Hanna
(11)
Sałamacha Przemysław
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Pelc Maria
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Górska Milena
(7)
Dudek Sandra
(6)
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(6)
Gubała Magdalena
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Żabiński Dawid
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Kocór Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dusza Bożena
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dambach Karl E
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalik Piotr
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwaśniewski Krzysztof
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Mackiewicz Michał
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Petkowicz Helena
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Remża Piotr
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Sajdak Anna
(2)
Shevchenko Svetlana
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(89)
2000 - 2009
(100)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
Kraj wydania
Polska
(234)
Język
polski
(234)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(20)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
9-13 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Uczniowie
(103)
Nauczyciele
(50)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(36)
Szkolnictwo
(24)
Nauczanie
(20)
Wychowanie
(20)
Nauczanie początkowe
(19)
Kształcenie
(18)
Dziecko
(15)
Młodzież
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Agresywność
(12)
Język dziecka
(12)
Korekcja mowy
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Uczniowie gimnazjów
(12)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Spółgłoski
(11)
Niepowodzenia szkolne
(10)
Uczniowie klas początkowych
(10)
Wymowa
(10)
Język polski
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika specjalna
(9)
Rodzina
(9)
Studenci
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Nauka mówienia
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Oświata
(7)
Patologia społeczna
(7)
Percepcja wzrokowa
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Rodzice
(7)
Socjalizacja
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Postawy
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko trudne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Promocja zdrowia
(5)
Psychologia
(5)
Spostrzeganie
(5)
Uczenie się
(5)
Czytanie
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Motoryka mała
(4)
Nałóg
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Pisanie
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Uczucia
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wartość
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dyscyplina szkolna
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Grafomotoryka
(3)
Historia wychowania
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jakość życia
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kultura
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Młodzież trudna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pokolenie Z
(3)
Poznanie
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-
(20)
2001-0
(5)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały pomocnicze
(29)
Praca zbiorowa
(25)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Opracowanie
(13)
Podręcznik
(11)
Poradnik
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(9)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Językoznawstwo
(13)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
234 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Społeczne uwarunkowania edukacji: Nauczyciel wobec współczesnej edukacji; Oświata i kultura polska w Czechosłowacji (1918-1991); Aspekty oceny jakości kształcenia w świetle procesu bolońskiego na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu; Rola rodziny i szkoły w edukacji jutra. Spotkanie na płaszczyźnie aksjologicznej; Istota wiedzy, jej emergentność i pedagogiczny wydźwięk; Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka; Rozdział 2.: Liderzy edukacji szkolnej: Model współczesnego nauczyciela; Nauczyciel jako lider w grupie społecznej - świadomość autoprezentacyjna; Współczesny wychowawca w opinii studentów specjalności pedagogicznych- przyszłych nauczycieli; Rozdział 3.: Ewaluacja postępów w nauce uczniów i studentów i niepowodzenia szkolne: Poprawa jakości edukacji szkolnej; Aspiracje edukacyjne uczniów szkoły średniej; Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji; Próba ewaluacji przygotowania kadr kultury fizycznej do zawodu w oparciu o głos studentów w sprawie nauczyciela wychowania fizycznego; Już "Połowa drogi", a jeszcze tyle chcę osiągnąć!; Analfabetyzm dorosłych jako jeden z czynników wykluczenia społecznego; Rozdział 4.: Zagrożenia wychowawcze wyzwanie dla szkoły jutra: Szkoła jutra w oczekiwaniach uczniów; Profilaktyka uzależnień w codzienności szkolnej; Analiza pedagogiczna problemu wyizolowania społecznego ucznia w warunkach pracy gimnazjum; Efektywny system interwencji wychowawczej wyzwaniem dla szkoły jutra; Pomiędzy edukacją a resocjalizacją - ontologiczny drogowskaz demarginalizacji; Rozdział 5.: Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne perspektywie jutra: Czytanie kreatywne w karierze edukacyjnej młodszych uczniów; Wychowanie patriotyczne w procesie edukacyjnym przedszkoli częstochowskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu, 2. Co to jest mobbing?, 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, 4. Wspierac dzieci w okresie dojrzewania, 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki, 6. Co może zrobić nauczyciel
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 3. Diagnozowanie zaburzeń w czytaniu; 4. Ch-ka zaburzeń w pisaniu i czytaniu; 5. Model diagnozy pedagogicznej w ustalaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów klas starszych; 6. Problem oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią; 7. Wnioski i uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne: Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego; Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzie- lanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej; Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się; Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci; Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką: Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności: 7.1. Niepełnosprawność intelektualna; 7.2. Niepełnosprawność ruchowa; 7.3. Uszkodzenie słuchu; 7.4. Uszkodzenie wzroku. Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym; Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia; Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się; Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej; Rozdział 12. Choroba przewlekła: 12.1. Otyłość; 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie; 12.3. Mukowiscydoza; 12.4. Cukrzyca; 12.5. Epilepsja; 12.6. Astma oskrzelowa. Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne; Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne; Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą; Rozdział 17. Autyzm. Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”: Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education); Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school); Zamiast zakończenia; Indeks nazwisk; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Czynniki wpływające na funkcjonowanie człowieka jako istoty społecznej;2. Kompetencje społeczne nauczycieli; 3. Wpływ społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Rodziny otwarte. Dziadek x 26 z Mikołajem prawnukiem; My chcemy Jacusia; Szczęśliwa trzynastka; Przedstawiciele narodów, łączcie się; Przez cerkiew do kościoła. II: Ja ci uczyć każę! Uwaga! Wizytator idzie!; Trójkąt powołaniowy inżyniera Ludwika; Przyjaciel z "Watykanu"; Przez teologię do matematyki - dialogi z Maćkiem; Tandem dwu pedagogów. III: Zaczęło się przy ołtarzu. Proszę Wysokiego Sądu!; Człowiek o 7 twarzach; Leć do "Starszych Braci". IV: Iść z sercem. 14-letnia dziewczynka złotą jubilatką (1945-2005); Kotki, szczur i ludzie w życiu najmłodszej redaktorki; Zakochana siostra, czyli wielki Francuz w małej Studzienicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Dydaktyczne Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Podstawowe pojęcia psychologii edukacyjnej; 2. Psychologia edukacyjna jako nauka; 3. Szkoła jako miejsce edukacji uczniów; 4. Uczniowie szkolni i ich kariera edukacyjna; 5. Rodzina i rodzice uczniów szkolnych; 6. Rówieśnicy szkolni uczniów; 7. Nauczyciele szkolni; 8. Dzisiejsi uczniowie jako przyszli pracownicy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. "Tocząca się reforma" edukacji; 2. Pedagogiczne aspekty czasu wolnego; 3. Znaczenie zajęć pozaszkolnych w wychowaniu młodych polaków; 4. Wycieczki szkolne; 5. Zielone szkoły; 6. Wakacyjne wędrówki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej