Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(57)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(4)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(44)
dostępne
(31)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(44)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Gaworecki Władysław W
(3)
Kachniewska Magdalena
(3)
Niezgoda Agnieszka
(3)
Łazarek Roman
(3)
Cybula Piotr
(2)
Gospodarek Jerzy
(2)
Jędrzejczyk Irena
(2)
Nesterowicz Mirosław
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Abdrabou Lucia
(1)
Alchusová Zuzana
(1)
Alejziak Wiesław
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Batabyal Debasish
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Borek Aleksandra
(1)
Bronakowski Henryk
(1)
Chrenko Alchusová Lucia
(1)
Das Dillip Kumar
(1)
Dileep M.R
(1)
Dębniewska Maria
(1)
Gołembski Grzegorz (1947- )
(1)
Holloway Christopher J. (1934- )
(1)
Hościłowicz Edward
(1)
Janczyk Marek
(1)
Kaczmarek Jacek
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Kornak Aleksander Stefan (1920-2005)
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Krzemińska-Wiśnieska Iwona
(1)
Kuciński Jerzy
(1)
Kurek Włodzimierz
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Marczak Mirosław
(1)
Martin William B
(1)
Nawrocka Elżbieta
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pałgan Ryszard
(1)
Pender Lesley
(1)
Raciborski Jerzy
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Robinson Chris
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sharpley Richard
(1)
Sitek Magdalena
(1)
Stasiak Andrzej
(1)
Szubert-Zarzeczny Urszula
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Tkaczuk Maria
(1)
Trzciński Zenon
(1)
Turkowski Marek
(1)
Urry John
(1)
Walczak Ryszard
(1)
Widelska Urszula
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Zaborowski Jerzy
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Łazarek Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(60)
Czechy
(1)
Język
polski
(60)
angielski
(1)
Temat
Turystyka
(48)
Usługi
(25)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(20)
Usługi turystyczne
(20)
Hotelarstwo
(11)
Marketing
(11)
Produkt turystyczny
(9)
Badania marketingowe
(4)
Gastronomia
(4)
Prawo turystyczne
(4)
Biura podróży
(3)
Turystyka a gospodarka narodowa
(3)
Umowa
(3)
Gospodarka
(2)
Jakość produktu
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Polityka turystyczna
(2)
Popyt
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Agroturystyka
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Couchsurfing
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Finanse
(1)
Globalizacja
(1)
Handel
(1)
Handel detaliczny
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Identyfikacja wizualna
(1)
Jakość usług
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kłodzko (woj. dolnośląskie)
(1)
Marketing partyzancki
(1)
Marketing szeptany
(1)
Marketing usług
(1)
Marketing wirusowy
(1)
Miasta
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Podróżnictwo
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo rzeczowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Spadek
(1)
Sprzedaż
(1)
Spółki
(1)
Transport powietrzny
(1)
Turystka
(1)
Turystyka a gospodarka
(1)
Turystyka a prawo
(1)
Turystyka niskobudżetowa
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Akty prawne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Podróże i turystyka
(13)
Zarządzanie i marketing
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Prawo ochrony konsumentów; R.2 Sprzedaż konsumencka; R.3 Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa - sprzedaż obnośna; R.4 Umowy zawierane na odległość; R.5 Usługi turystyczne; R.6 Usługi w systemie timeshare; R.7 Promocje sprzedaży; R.8 Kredyt konsumencki. Kredyt bankowy. Umowa rachunku bankowego. Elektroniczne instrumenty płatnicze;R.9 Niedozwolone postanowienia umowy; R.10 Bezpieczeństwo produktów; R.11 Cywilnoprawna odpowiedzialność za produkt niebezpieczny; R.12 Prawo do informacji na przykładzie reklamy; R.13 Ochrona zbiorowych interesów konsumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Tourism: An Introduction: 1.1. Introduction; 1.2. Basic Concept of Tourism; 1.3. The Tourist; 1.4. Multidisciplinary Aspects of Tourism; 1.5. Tourism System; 1.6. Evolution and History of Tourism; 1.7. Evolution of Indian Tourism; 1.8. Reasons for the Growth of Tourism; 1.9. Why is Tourism Promoted?; 1.10. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 2. Classification of Tourism: 2.1. Introduction; 2.2. International Tourism; 2.3. Domestic Tourism; 2.4. Inbound and Outbound Tourism; 2.5. Intraregional and Interegional Tourism; 2.6. Leisure and Business Tourism; 2.7. Mass Tourism and ‘Niche’ Tourism; 2.8. Culture Related Tourism Types; 2.9. Cultural Tourism; 2.10. Historical Tourism; 2.11. indigenous Tourism; 2.12. Film-induced Tourism; 2.13. Literary Tourism; 2.14. Music Tourism; 2.15. Ethnic Tourism; 2.16. Pilgrimage Tourism; 2.17. Red Tourism; 2.18. Yoga Tourism; 2.19. Industrial Tourism; 2.20. Alternative Tourism; 2.21. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 3. Tourism Motivation and Demand; 3.1. Introduction; 3.2. Travel Motivation Theories; 3.3. demand for Tourism; 3.4. Indicators of Tourism Demand of a Population; 3.5. Determinants of Tourism Demand; 3.6. Measuring Demand for Tourism; 3.7. Problems of Measuring Tourism Demand; 3.8. Tourist Statistics; 3.9. Volume Statistics; 3.10. Value Statistics; 3.11. Visitor Profile Statistics; 3.12. Methods of Measurement; 3.13. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 4. Tourism Industry: 4.1. Introduction; 4.2. Tourism Industry: The Concept; 4.3. Business Environments; 4.4. Components of Tourism Industry; 4.5. Destinations and Attractions; 4.6. Government Organizations; 4.7. National Tourism Organization (NTO); 4.8. Intermediaries; 4.9. Travel Agent; 4.10. Tour Operator; 4.11. Types of Tour Operators; 4.12. Transportation; 4.13. Modes of Transport; 4.14. Accomodation and Hospitality; 4.15. Food and Beverage; 4.16. Entertainment and Recreation; 4.17. Shopping; 4.18. Infrastructure; 4.19. Conclusion; Key Terms; ReviewQuestions. 5. Transport and Tourism: 5.1. Introduction; 5.2. Tourism and Transport: The Interrelationship; 5.3. Air Transport; 5.4. Evolution of Air transport; 5.5.Air Transport Industry; 5.6. Airports; 5.7. Structure of an Airport; 5.8. Navigation and Air Traffic Control; 5.9. Airlines; 5.10. Aircraft and Equipment Manufacturers; 5.11. Air transport Regulations; 5.12. Surface transport; 5.13. Road Transportation; 5.14. Rail Transportation; 5.15. Water Transportation; 5.16. Cruise Tourism; 5.17. Conclusion; Key terms; Review Questions. 6. Tourist Destination: 6.1. Introduction; 6.2. Destination: Concept and Definitions; 6.3. Common Characteristics of Destinations; 6.4. Fundamental Elements of Tourism in a Destination; 6.5. Attractions; 6.6. Accessibility; 6.7. Accomodation; 6.8. Amenities; 6.9. Ancillary Services; 6.10. Activities; 6.11. Awareness; 6.12. Evolution and Growth of Tourism in a Destination; 6.13. Destination Elements and Tourist Flows; 6.14. Destination Image; 6.15. Destination Marketing Organisation (DMO); 6.16. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 7. Tourism Organisations: 7.1. Introduction; 7.2. international Organisations; 7.3. United Nations World Tourism Organisation (UNWTO); 7.4. international Air Transport Association (IATA); 7.5. International Civil Aviation Organisation (ICAO); 7.6. World Travel and Tourism Council (WTTC); 7.7. United Federation of Travel Agents Association (UFTAA); 7.8. Pacific Asia Travel Association (PATA); 7.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 8. National Tourism Organisations in India: 8.1. Introduction; 8.2. India Tourism Development Corporation (ITDC); 8.3. Directorate General of Civil Aviation (DGCA); 8.4. Airports Authority of India (AAI); 8.5. Archeological Survey of India (ASI); 8.6. Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC); 8.7. Tourism Finance Corporation of India (TFCI); 8.8. Travel Agents Association of India (TAAI); 8.9. India Association of Tour Operators (IATO); 8.10. Travel Agents Federation of India (TAFI); 8.11. Association of Domestic Tour Operators of India (ADTOI); 8.12. Association of Tourism Trade Organisations India (ATTOI); 8.13. Adventure Tour Operators’ Association of India (ATOAI); 8.14. Indian Medical Travel Association (IMTA); 8.15.Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI); 8.16. Confederation of Indian Industry (CII); 8.17. India Convention Promotion Bureau (ICPB); 8.18. Rajasthan Tourism Development Corporation (RTDC); 8.19. Delhi Tourism and Transportation Development Corporation (DTTDC); 8.20. Goa Tourism Development Corporation (GTDC); 8.21. Uttarakhand Tourism Development Board (UTDB); 8.22. Kerala Tourism Development Corporation (KTDC); 8.23. Himachal Pradesh Tourism Development Corporation (HPTDC); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 9. Tourism Planning: 9.1. Introduction; 9.2. Planning in Tourism; 9.3. Significance of Planning in Tourism; 9.4. Planning Levels in Tourism; 9.5. Approaches to Tourism Planning; 9.6. Tourism Planning Process; 9.7. Tourism Policy; 9.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 10. Benefits of Tourism: 10.1. Introduction; 10.2. Economic Benefits of Tourism; 10.3. Economic Growth and Diversification; 10.4. Local Entrepreneurship Development; 10.5. Redistribution of Wealth; 10.6. Direct, Indirect and Induced Benefits; 10.7. Multiplier Effect; 10.8. Measuring Economic Impacts; 10.9. Social Significance of Tourism; 10.10. Positive Cultural Impacts of Tourism; 10.11. Environmental Benefits of Tourism; 10.12. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 11. Impacts of Tourism: 11.1 Introduction; 11.2. Economic Impacts; 11.3. Social Consequences; 11.4. Cultural Impacts; 11.5. Environmental Impacts of Tourism; 11.6. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 12.Sustainable Tourism: 12.1. Introduction; 12.2. Sustainable Development; 12.3. Sustainable Tourism Development; 12.4. Components of Sustainable Tourism; 12.5. Carrying Capacity; 12.6. Environmental Impact Assessment (EIA); 12.7. Visitor Management; 12.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 13. Ecotourism and Responsible Tourism: 13.1. Introduction; 13.2. Definition ad Concept of Ecotourism; 13.3. Ecotourism Resources of India; 13.4. Responisble Tourism; 13.5. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 14. Tourism Marketing: 14.1. Introduction; 14.2. Tourism Marketing; 14.3. Tourism: the Product and Its Characteristics; 14.4. Characteristics of Tourism Products; 14.5. Tourist as the Customer and the Purchase Decision Making; 14.6. Market Segmentation and target Marketing; 14.7. Marketing Mix for Tourism; 14.8. Product; 14.9. Price; 14.10. Promotion; 14.11. Place; 14.12. People; 14.13. Physical Evidence; 14.14. Process; 14.15. Customer Relationship Management (CRM); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 15. Tourism Information technology: 15.1. Introduction; 15.2. Significance of Information Technology in Tourism; 15.3. IT Application in Tourism; 15.4. e-Tourism; 15.5. e-Business in Tourism; 15.6. Cyber Tourism; 15.7. IT Application in Transport Sector; 15.8. Information Systems in Travel Intermediaries; 15.9. Influence of Technology in the Distribution of Travel Products; 15.10. Global Distribution System; 15.11. m-Commerce Distribution; 15.12. Disintermediation and Reintermediation; 15.13. IT Application in Hospitality Industry; 15.14. Destination’s Use of ICT for Competitive Advantage; 15.15. mobile Applications; 15.16. e-Marketing in Tourism; 15.17. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 16. The Future of Tourism: 16.1. Introduction; 16.2. Unethical Tourism Practises; 16.3. Sex Tourism and Child Sex Tourism; 16.4. Terrorism and Political Crisis; 16.5. Climate Change and Tourism; 16.6. Globalization and Tourism; 16.7. Growth of Tourism and the Challenges; 16.8. The Future; 16.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. References and Bibliography. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka i jej podział; Czynniki rozwoju współczesnej turystyki; Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny; Turystyka a gospodarka narodowa; Usługi turystyczne; Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław W. Gaworecki. - Wyd.5 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 370 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Turystyka i jej podział; Czynniki rozwoju współczesnej turystyki; Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny; Turystyka a gospodarka narodowa; Turystyka w Unii Europejskiej; Usługi turystyczne; Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka / red. nauk. Włodzimierz Kurek. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2007. - 540, [1] s.; tab., mapy, wykr. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Turystyka jako przedmiot badań naukowych: 1.1. Problem definicji turystyki, 1.2. Turystyka jako przedmiot badań różnych dyscyplin naukowych, 1.3. Pojęcia podstawowe, 1.4. Wybrane koncepcje badawcze. 2. Historia turystyki: 2.1 Historia turystyki na świecie, 2.2. Historia turystyki w Polsce. 3. Międzynarodowy ruch turystyczny: 3.1. Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego, 3.2 Uwarunkowania rozowju turystyki międzynarodowej, 3.3. Współczesne trendy w turystyce międzynarodowej, 3.4. Główne regiony turystyczne świata. 4. Potrzeby i motywacje turystyczne: 4.1. potrzeby człowieka, 4.2. Proces motywacyjny i jego rola w podejmowaniu decyzji o wyjazdach turystycznych. 5. Usługi i zagospodarowanie turystyczne: 5.1. Uwagi wprowadzające, 5.2. Usługi hotelarskie, 5.3. usługi gastronomiczne, 5.4. Transport w turystyce, 5.5. Biura podróży, 5.6. Informacja turystyczna, 5.7. Pilotaż i przewodnictwo turystyczne, 5.8. Usługi ubezpieczenia w turystyce, 5.9. Usługi finansowe, 5.10. Inne usługi. 6. Rodzaje i formy turystyki: 6.1. Klasyfikacja ruchu turystycznego, 6.2.2 Charakterystyka wybranych form turystycznych, 6.3. Turystyka w wybranych typach przestrzeni. 7. Gospodarcze aspekty turystyki: 7.1. Turystyka jako sektor gospodarki, 7.2. Rynek turystyczny i mechanizmy jego funkcjonowania - podstawowe zagadnienia, 7.3. Marketing w gospdarce turystycznej, 7.5. Międzynarodowa współpraca w dziedzinie gospodarki turystycznej. 8. Przemiany pod wpływem turystyki na obszarach recepcji turystycznej: 8.1. Turystyka jako czynnik przemian ekonomicznych, 8.2. Turystyka jako czynnik przemian społecznych, 8.3. Tursytyka jako czynnik przemian kulturowych, 8.4. Turystyka jako czynnik przemian środowiska przyrodniczego, 8.5. Przemiany przestrzenne, 8.6. Sposoby ograniczania negatywnego wpływu turystyki. 9. Żródła inforamcji turystycznej: 9.1. Główne źródła informacji dla turystów, 9.2. Źródła informacji o turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Turystyka / Władysław W. Gaworecki. - Wyd. 6 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 421, [3] s. : tab. ; 24 cm.
Turystyka i jej podział; Czynniki rozwoju współczesnej turystyki; Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny; Turystyka a gospodarka narodowa; Turystyka w Unii Europejskiej; Usługi turystyczne; Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski - aspekty teoretyczne: Wprowadzenie; R.1 Problematyka wzrostu i rozwoju gospodarczego w ujęciu teorii ekonomii; R. 2 Ekonomiczna teoria usług turystycznych; R. 3 Teoretyczne aspekty transformacji systemowej w turystyce polskiej. Cz. II Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski - aspekty praktyczne: R.1 Wzrost i rozwój gospodarki polskiej a proces serwicyzacji; R. 2 Wzrost i rozwój turystyki w Polsce w latach 90-tych. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 16)
Cz.I Wybrane problemy teorii turystyki: Problemy turystyki w gospodarce opartej na wiedzy; Wyzwania marketingowe w usługach turystycznych; Wizerunek firmy turystycznej; Franchising na tle wybranych polskich sieci hotelarskich; Jakość produktu turystycznego regionu; Zarządzanie turystyką; Psychologiczne aspekty osobowości menedżera turystyki; Prognozy ruchu przyjazdowego cudzoziemców do Polski; Rola nauczania języków obcych na przykładzie studentów kierunku turystyka i rekreacja; Marketing wirtualny w turystyce; Tworzenie marki dla jednostki terytorialnej. Cz.II Doświadczenia i praktyka rozwoju i promocji działalności turystycznej: Polityka turystyczna gminy; Promocja usług turystycznych na przykładzie doświadczeń firmy "Globtroter"; Rola kultury w rozwoju i promocji turystyka na przykładzie programów samorządowych Wrocławia i województwa dolnośląskiego; Globalne determinanty rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce, z koncentracją na Ziemi Kłodzkiej; Turystyka w aglomeracji wrocławskiej; Stan środowiska naturalnego i jego wpływ na rozwój turystyki Ziemi Kłodzkiej; Rozwój turystyki w pasie przygranicznym miast i gmin należących do Euroregionu Glacensis; Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej na Ziemi Kłodzkiej; Niektóre aspekty prawa turystycznego a rozwój oraz funkcjonowanie turystyki i hotelarstwa; Kredyt bankowy jako źródło finansowania przedsiębiorstwa turystycznego; Strategia Rozwoju Powiatu Kłodzkiego i Strategia Rozwoju Gminy Bystrzyca Kłodzka - przygotowanie samorządu do wspierania małej i średniej przedsiębiorczości w dziedzinie turystyki; Analiza i ocena możliwości rozwoju turystyki prowadzona na potrzeby tworzenia strategii na przykładzie :Strategii Rozwoju Turystyki w Mieście Jelenia Góra i Powiecie Jeleniogórskim"; Rola liderów społeczności lokalnych w Euroregionie Neisse-Nisa-Nysy; Profesjonalna turystyka zdrowotna - szansą rozwoju regionu Kotliny Kłodzkiej czy wyzwaniem, ktróemu nie potrafimy sprostać? Cz.III Przyszłość turystyki w rozwoju regionu: Warunki rozwoju turystyka na Ziemi Kłodzkiej ze szczególnym uwzględnieniem promocji i przykładowych przedsięwzięć rozwojowych; Forteczny Park Kultury - Twierdza Kłodzka - turystyczną przepustką do Europy; Inwestycje szansą rozwoju turystyki lokalnej w świetle literatury naukowej; Strategiczne uwarunkowania rozwoju Ziemi Kłodzkiej; Odnowa wsi szansą rozwoju turystyki wiejskiej; Perspektywy rozwoju turystyki wyjazdowej Polaków do Hiszpanii w ujęciu marketingowym; Znaczenie turystyki w rozwoju regionu; Nowe formy organizacji i promocji aktywnego wypoczynku jako alternatywa rozwoju regionu; Czynniki wpływające na wartość nieruchomości rekreacyjnych; Rozwój turystyki biznesowej w Polsce; Turystyka przyjazdowa w Polsce; Problemy gospodarki turystycznej w Polsce. Wybrane aspekty regionalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usługi turystyczne : komentarz / Piotr Cybula. - Stan prawny na 1.09.2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2012. - 545, [3] s. : tab. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych: 1. Przepisy ogólne; 2. Organizatorzy turystyki, pośrednicy i agenci turystyczni; 3. Ochrona klienta; 4. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek; 5. Usługi hotelarskie; 6. Zmiany w przepisach obowiązujących oraz przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Organizatorzy turystyki i pośrednicy turystyczni; Ochrona klienta; Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek; Usługi hotelarskie; Ustawa o usługach turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co to jest jakość usług i jak możesz ją kształtować, 2. Oczekiwania gości: strona techniczna, 3. Oczekiwania gości: strona funkcjonalna, 4. Kształtowanie kultury jakości usług, 5. Twoja definicja jakości usług, 6. Wyłączenie doskonałej jakości usługi w działania twojego przedsiębiorstwa, 7. Ocena postępów i nagradzanie pracowników, 8. Utrzymanie orientacji na klientów przez ciągłe doskonalenie jakości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością usług turystycznych / Magdalena Kachniewska. - Warszawa : Difin, 2002. - 223 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Przesłanki zarządzania jakością usług turystycznych, Czynnik ludzki a cechy procesu usługowego, Zarządzanie jakością usług, Istota Kompleksowego zarządzania Jakością (TQM), Metody Kompleksowego zarządzania Jakością, Kultura jakości, jakość a trwałość relacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zarządzanie marketingowe w handlu współczesnym : 1. Marketing handlowy - zagadnienia podstawowe, 2. Marketing handlu detaliczego, 3. Relacje z klientami, 4. marki handlowe. Cz.II Dylematy zarządzania marketingowego wybranymi usługami i produktami: 1. Marketing usług finansowych, 2. Usługi medyczne, 3. zarządzanie marketingowe usługami turystycznymi, 4. Marketing niektórych produków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie turystyką / red. nauk. Aleksander S. Kornak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 202, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
Wprowadzenie; I. Zdobywanie rynków w turystyce; Koncentracja kapitałów i wspólnoty gospodarcze; Badanie i ustalenie segmentów oraz typów rynku turystycznego; Tworzenie techniczno-organizacyjnych układów informacyjnych wspomagających kierowanie turystyką; Samodzielność regionalna turystyki; II. Dziedziny strategii rynkowych; Stosowanie metod heurystycznych; Strategia produkcji, świadczenia usług oraz udostępniania dóbr wolnych i naturalnych; Kanały rynkowe w turystyce; Strategia dystrybucji i aktywnej sprzedaży; Promocja sprzedaży w turystyce; Strategia cen w turystyce; III. Parametry i instrumenty w turystyce (diagnoza stanu); Parametry i instrumenty w systemie marketingowym; Menedżering i marketing w symbiozie na rynkach turystycznych; Organizacja funkcji marketingowych w przedsiębiorstwie; Planowanie działań marketingowych; Niektóre parametry finansowe w turystyce; IV. Instrumenty zbytu i aktywnej sprzedaży; Planowanie promocji i zbytu; Konkurencja hoteli i biur podróży; Negocjacje i umowy; Reklama; Oferty, innowacje, katalogi; Akwizycja; Zdobywanie przychylności opinii publicznej; Znaki handlowe; Targi i giełdy turystyczne; Jakość i obsługa klientów; Praca i płaca w turystyce; Polska turystyka na drodze do nowej Europy; Niektóre definicje i określenia; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zarządzanie systemem turystyki. 1. Wprowadzenie. 2. Sektor usług noclegowych - zarządanie podporządkowane jakości. 3. Linie lotnicze, porty lotnicze i międzynarodowy transport lotniczy. 4. Zarządzanie w sferze organizacji imprez turystycznych. 5. Zarządzanie dystrybucją usług turystycznych. Część II: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce. 7. Zarządzanie marketingiem w turystyce. 8. Strategia w branży turystycznej. 9. Zarządzanie finansami w turystyce. 10. Turystyka a prawo. Część III: Zarzaądzanie turystyką a środowisko. 11. Zarządzanie turystyką miejską. 12. Zarządzanie obszarami wiejskimi pod kątem turystyki. 13. Zarządzanie turystyką a rozwój. 14. Zarządzanie atrakcjami turystycznymi. Część IV: Współczesne problemy zarządzania turystyką. 15. Rola państwa w zarządzaniu turystyką. 16. Technologie informatyczne i telekomunikacyjne w turystyce. 17. Marketing obszarów turystycznych a nowe technologie. 18. Turystyka a środowisko. 19. Zarządzanie kryzysowe w turystyce międzynarodowej. 20. Etyka w zarządzaniu turystyką. 21. Turystyka kulturowa a rozwój regionalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka turystyczna, Regionalna i lokalna gospodarka turystyczna, Menedżerski system zarządzania w turystyce, Marketing usług turystycznych, Ład przestrzenny i ekonomiczny w turystyce, Czynnik ludzki , kapitał i finanse w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej