Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(29)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(34)
Autor
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(4)
Marcinkiewicz Cezary
(3)
Kozioł Leszek
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Abdrabou Lucia
(1)
Alchusová Zuzana
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Bronakowski Henryk
(1)
Chrenko Alchusová Lucia
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Dudkiewicz Danuta
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gryszkiewicz Bronisław
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Holloway Christopher J. (1934- )
(1)
Hościłowicz Edward
(1)
Jakóbczyk-Gryszkiewicz Jolanta
(1)
Johann Maria
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Klisiński Janusz
(1)
Kornak Aleksander S
(1)
Kornak Aleksander Stefan (1920-2005)
(1)
Kotelska Jolant
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Koćwin Lesław
(1)
Krzemińska-Wiśnieska Iwona
(1)
Kuśmierski Stanisław
(1)
Kładź-Postolska Katarzyna
(1)
Lawton Laura
(1)
Makowiec Bartosz
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Manhas Parikshat Singh
(1)
Marczak Mirosław
(1)
Margoński Marek
(1)
Merski Janusz
(1)
Michalik Izabela
(1)
Michalski Dariusz
(1)
Moutinho Luiz
(1)
Nalazek Mirosław
(1)
Olszewska Dorota
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Pałgan Ryszard
(1)
Pobiedzińska Karolina
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Poskrobko Bazyli (1941-2021)
(1)
Płonka-Bielenin Katarzyna
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Robinson Chris
(1)
Rudnicki Michał
(1)
Ryńca Radosław
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Shulgina Ludmila
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Stein Andi
(1)
Synowiec Jadwiga
(1)
Szczepanowski Adam Edward
(1)
Szeremeta Ryszard
(1)
Turkowski Marek
(1)
Vargas-Sánchez Alfonso
(1)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(1)
Weaver David
(1)
Widelska Urszula
(1)
Wolski Dominik
(1)
Wróbel Magdalena
(1)
Wygaś Sebastian
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Ziaeian Yasmin
(1)
Żabińska Teresa
(1)
Żabiński Leszek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(45)
Czechy
(1)
Język
polski
(46)
Temat
Turystyka
(42)
Marketing
(16)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(14)
Usługi turystyczne
(10)
Produkt turystyczny
(7)
Promocja handlowa
(5)
Usługi
(5)
Badania marketingowe
(4)
Samorząd terytorialny
(3)
Ekoturystyka
(2)
Innowacje
(2)
Kadry
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Miasta
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Turystyka biznesowa
(2)
Zarządzanie
(2)
Agrosturystka
(1)
Agroturystyka
(1)
Agroturytyka
(1)
Atrakcyjność turystyczna
(1)
Banki
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
COVID-19
(1)
Dyplomacja kulturalna
(1)
Edukacja prawnicza
(1)
Finanse
(1)
Gastronomia
(1)
Gospodarka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Handel
(1)
Handel detaliczny
(1)
Hotelarstwo
(1)
Identyfikacja wizualna
(1)
Image
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Internet
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość usług
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Kłodzko (woj. dolnośląskie)
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing partyzancki
(1)
Marketing szeptany
(1)
Marketing usług
(1)
Marketing wirusowy
(1)
Motywacja pracy
(1)
Obszary chronione
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Odszkodowanie
(1)
Odzież
(1)
Operat szacunkowy
(1)
Parki narodowe
(1)
Podróże
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polska
(1)
Polska Organizacja Turystyczna
(1)
Potencjał turystyczny
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo turystyczne
(1)
Produkt regionalny
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Psychologia
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rezerwaty przyrody
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek
(1)
Rzeczoznawcy majątkowi
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Second Life (gra komputerowa)
(1)
Sektor publiczny
(1)
Sport
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Studenci
(1)
Swobodny przepływ osób
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Turystyka piesza
(1)
Turystyka przyrodnicza
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Unia Europejska
(1)
Uzdrowiska
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wolność gospodarcza
(1)
Wolność poruszania się
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wycena nieruchomości
(1)
Zarządzanie innowacjami
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czechy
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Malezja
(1)
Meksyk
(1)
Portugalia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
kenia
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Podróże i turystyka
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wprowadzające; Wprowadzenie; Konsekwencje niewypłacalności Thomasa Cooka dla angielskiej Premiership; Regulacja usług pilotów wycieczek w ustawie o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych – uwagi krytyczne; Wpływ COVID-19 na pieszą turystykę ze szczególnym uwzględnieniem szlaków wzdłuż południowej granicy Polski – aspekty prawne; „Pandemiczne” akty prawne instytucji Unii Europejskiej na rzecz przywrócenia swobody podróżowania – zagadnienia wybrane; Stan epidemii a organizacja imprez masowych. Wnioski i postulaty; Ubezpieczenie turysty jako źródło finansowania akcji ratowniczych w górach; Biała księga systemu promocji turystycznej w Polsce jako przykład wytyczenia prawnych ram w działaniach promocyjnych; Kształtowanie się odpowiedzialności skarbu państwa przy wprowadzaniu ograniczeń z powodu pandemii w działalności turystycznej; W kręgu pojęć i definicji; Samorządowe programy opieki nad zabytkami jako instrument zwiększania atrakcyjności turystycznej zabytków – uwagi w świetle wyników kontroli Najwyższej Izby Kontroli (NIK); Kilka uwag na temat nauczania prawa na kierunkach turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska / Adam Pawlicz. - Warszawa : Difin, 2008. - 142 s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Teoretyczne aspekty promocji obszarowego produktu turystycznego: Obszarowy produkt turystyczny; Miasto jako produkt turystyczny; Promocja obszarowego produktu turystycznego; 2. Instytucjonalne aspekty promocji produktu turystycznego w aglomeracjach miejskich: Produkt turystyczny badanych miast; Systemy promocji produktu turystycznego; Organizacje międzynarodowe w polityce promocji turystyki miast; 3. Instrumenty i determinanty promocji miejskiego produktu turystycznego: Wykorzystywane instrumenty promocji; Determinanty działań promocji produktu turystycznego; Wpływ położenia geograficznego na prowadzona politykę promocji; 4. Koncepcja modelu systemu promocji produktu promocji aglomeracji miejskiej: Ocena efektywności prowadzonych działań promocji produktu turystycznego; Modele systemu promocji produktu turystycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.95 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Promocja usług / Mirosław Marczak, Monika Boguszewicz-Kreft. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu , 2019. - 165 s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Rozdział 1. Znaczenie i istota marketingu usług: 1.1. Znaczenie usług; 1.2. Pojęcie i cechy specyficzne usług; 1.3. Rodzaje usług; 1.4. Specyfika marketingu usług; Pytania i zadania. Rozdział 2. Promocja na rynku usług: 2.1. Specyfika promocji na rynku usług; 2.2. Instrumenty promocji wykorzystywane na rynku usług; 2.3. Skuteczność i efektywność działań promocyjnych na rynku usług; Pytania i zadania. Rozdział 3. Ambient marketing i jego wykorzystanie w usługach: 3.1. Istota ambient marketingu; 3.2. Marketing Partyzancki (Guerilla Marketing); 3.3. Marketing Wirusowy (Viral Marketing); 3.4. Marketing Szeptany (Buzz Marketing); 3.5. Trendsetting; 3.6. Marketing Kontrowersyjny; 3.7. E-mail Marketing; 3.8. Przykłady realizacji kampanii ambientowych; 3.9. Inne płaszczyzny wykorzystania ambient marketingu na rynku usług; Pytania i zadania. Rozdział 4. Tworzenie i realizacja kampanii promocyjnych na rynku usług: 4.1. Pojęcie, zadania, główne cechy kampanii promocyjnej; 4.2. Etapy budowy kampanii promocyjnej; Pytania i zadania. Rozdział 5. Promocja wybranych rodzajów usług: 5.1. Usługi bankowe; 5.2. Usługi gastronomiczne; 5.3. Usługi hotelarskie; 5.4. Usługi pośrednictwa; 5.5. Usługi transportowe; 5.6. Usługi ubezpieczeniowe; Pytania i zadania. Rozdział 6. Analiza sektorowych rozwiązań w zakresie promocji usług w Polsce i krajach UE na przykładzie usług turystycznych: 6.1. Cele i zadania głównych podmiotów odpowiedzialnych za promocję polskiej turystyki; 6.1.1. Polska Organizacja Turystyczna (POT); 6.1.2. Regionalne Organizacje Turystyczne (ROT); 6.1.3. Lokalne Organizacje Turystyczne (LOT); 6.2. Przykłady turystycznych kampanii promocyjnych realizowanych w Polsce; 6.3. Analiza systemu promocji turystyki w wybranych krajach europejskich; Pytania i zadania. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Przedsiębiorstwo turystyczne jako uczestnik rynku, 2.Typologia podmiotów gospodarki turystycznej, 3.Otoczenie przedsiębiorstwa turystycznego, 4.Zasoby przedsiębiorstwa turystycznego i ich wykorzystanie, 5.Instrumenty i działania marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, 6.Strategia działania przedsiębiorstwa turystycznego, 7.Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, 8.Sposoby oceny efektywności działania przedsiębiorstwa turystycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Informacja i komunikowanie się warunkami promocji, 2. Elementy strategii zbytu, 3. Cena w turystyce, 4. Instrumenty samodzielnej działalności promocyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strategic management in tourism / editor Luiz Moutinho and Alfonso Vargas-Sánchez. - 3rd edition. - Boston, Massachusetts : CABI , 2018. - XV, [1], 362 s. : tab., wykresy ; 25 cm.
(CABI Tourism texts)
Zawiera: Contributors. Preface. Part 1. Tourism Environment, Economic Development, Forecasting and Trends: The New Business Environment and Trends in Tourism; Futurecast Applied to Tourism; Future Economic Development in Tourism, Tourism Demand Modelling and Forecasting. Part 2. Integrated Management in Tourism: Consumer Behaviour in Tourism, Strategic Creativity in Tourism Business; Strategic Innovation in Tourism Business; Empowerment and Human Resource Management in Tourism; Financial Management in Tourism; Technology Management in Tourism. Part 3. Strategic Vision and Managementt in Tourism: Strategic Thinking in Tourism; Towards a New Strategic Paradigm; New Performance Measurements; Process-based Management in Tourism; International Strategies in Tourism; Crisis Management and Strategic Implications. Part 4. New Business Ecosystem and Stakeholder-driven Strategy: Stakeholder Engagement in Tourism; Authenticity in Tourism; Tourism Resources and Sustainability; New Strategic Developments in Tourism. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie marketingowe w tyrystyce / Maria Johann. - Warszawa : Difin, 2009. - 150 s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Istota i znaczenie marketingu w turystyce; 2. Formułowanie i wybór strategii marketingowej; 3. Usługa turystyczna jako produkt; 4. Kształtowanie cen w turystyce; 5. Dystrybucja usług turystycznych; 6. Promocja w turystyce; 7. Strategia wobec personelu; 8. Zarządzanie marketingiem w turystyce; 9. Przykłady do studiowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Foreword. Preface. List of Contributors. Section I. Sustainable and responsible tourism: Chapter 1. Regional development and sustainability: Cultural Tourism in the Southern Region of Jalisco. Chapter 2. The Application of sustainable Tourism Indicators in the Development of Taman Rimba Telok Bahang, Penang, Malaysia. Chapter 3. Rural Tourism Development: Constraints and Potential with Special Reference to Agri-Tourism (A case study on Cashew Agri-Tourism Destination – Rajendrapattinam Village in Vriddachalam Taluk of Cuddalore District, Tamil Nadu). Chapter 4: Changing expectations of traditional pilgrims: An Analysis of Expectations and Motivations of Tourists Visiting Badri-Kedar Tourism Zone. Chapter 5. A comparative analysis of Mwalughanje Elephant Sanctuary and Rukinga Wildlife Sanctuary in Kenya. Chapter 6. Environmental practises in a medium size hotel: A case study approach. Chapter 7. Planning Considerations for Tourism in The Minho-Lime Region (Northwest Portugal). Section II. Community Development by Tourism: Section 8. Development of a standard measurement scale to measure community attitude towards impacts of tourism in Malaysia. Section 9. Community-based ecotourism and sustainable developmkent supported by case study: Kumaon Himalayas (Lake District of Uttarakhand). Section III. Case studies and practices on tourism trends: Chapter 10. Tourist’s use of public transport information: A case study in Penang Island. Chapter 11. Rebuilding Destination Functionality: A strategic Framewok Towards Crisis Communication. Chapter 12. Trust in the online hotel booking decision. Chapter 13. Endogenous Project on rural Tourism: A case study of Kalamkari. Chapter 14. Causality between tourism and education. Chapter 15. Greening the Marikina City: Cycling as an Alternative Transportation. Chapter 16. The study of relationship between climate and annual tourism trends condition: Case of Tabriz, Iran. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tourism management / David B. Weaver, Laura Lawton. - 5th ed. - Milton, Qld : John Wiley & Sons, 2014. - XIII, 430 s. : kolor il., mapy ; 25 cm.
Zawiera: About the authors. Preface. Acknowledgements. Features at a glance. 1.Introduction to tourism management: Introduction; The phenomenon of tourism; Definition of tourism; The importance of tourism; Tourism as an academic field of study; Obstacles to development; Current status; A sequence of tourism platforms; Universities and VET providers; Characteristics, outline and structure; Characteristics; Chapter outline; Chapter structure; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; References. 2.2 The tourism system: Introduction; A systems approach to tourism; The basic whole tourism system; The tourist; Spatial component; Temporal component; Travel purpose; Major tourist categories; Data problems; Origin region; Origin community; Origin government; Transit region; Management implications of transit regions; Effects of technology; Destination region; Destination communities; Destination governments; The tourism industry; Chapter review; Summary of key terms; Question; Exercises; Further reading; Case study; References. 3. The evolution and growth of tourism: Introduction; Premodern tourism; Mesopotamia, Egypt and the Indus Valley; China; Ancient Greece and Rome; The Dark Ages and Middle Ages; Early modern tourism (1500–1950); The Grand Tour; Spa resorts; Seaside resorts; Thomas Cook; The post-Cook period (1880–1950); Contemporary tourism (1950 onwards); The world’s biggest industry?; Factors associated with increased tourism demand; Economic factors; Social factors; Demographic factors ;Transportation technology factors; Political factors; Australian tourism participation; Future growth prospects; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 4.Destinations: Introduction; Global destination patterns: Advanced and emerging economies; Tourism market share and growth; Reasons for the proliferation of the emerging economies as destinations; Pull factors influencing a destination; Geographical proximity to markets; Accessibility to markets; Availability of services; Availability of attractions; Cultural and spiritual links; Affordability; Peace, stability and safety; Positive market image; Pro-tourism policies; Regional destination patterns; Europe; Asia–Pacific; The Americas; The Middle East; Africa; Australia; Internal destination patterns; The Australian pattern; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 5. The tourism product: Introduction; Tourist attractions; Natural sites; Natural events; Cultural sites; Attraction attributes; The tourism industry; Travel agencies; Transportation; Accommodation; Tour operators; Merchandise; Industry structure; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 6. Tourist markets: Introduction; Tourist market trends; The democratisation of travel; The emergence of simple market segmentation and multilevel segmentation; Niche markets and ‘markets of one’; The destination selection proces; Multiple decision makers; Tourist market segmentation; Geographic segmentation; Sociodemographic segmentation; Psychographic segmentation; Behavioural segmentation; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 7. Tourism marketing: Introduction; The nature of marketing; Definition of marketing; Services marketing; Intangibility; Inseparability; Variability; Perishability; Managing supply and demand; Daily variations in demand; Weekly variations in demand; Seasonal variations in demand; Long-term variations in demand; Supply/demand matching strategies; Market failure; Destination tourism organisations; Strategic tourism marketing; SWOT analysis and objectives; Objectives; Control/evaluation; Marketing mix; Place; Product; People; Price; Packaging; Programming; Promotion; Partnerships; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 8. Economic impacts of tourism: Introduction; Economic benefits; Direct revenue; Indirect revenue; Economic integration and diversification; Employment (direct and indirect); Regional development; Formal and informal sectors; Economic costs; Direct financial costs; Indirect financial costs; Fluctuations in intake; Competition with other sectors; Employment problems; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 9. Sociocultural and environmental impacts of tourism: Introduction; Sociocultural benefits; Promotion of cross-cultural understanding; Incentive to preserve culture and heritage; Promoting social wellbeing and stability; Sociocultural costs; Commodification; The demonstration effect revisited; The relationship between tourism and crime; Factors contributing to the increased likelihood of sociocultural costs; Resident reactions; Environmental benefits; Environmental costs; Environmental impact sequence; Ecological footprinting; Management implications of sociocultural and environmental impacts; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 10. Destination development: Introduction; Destination cycle; The Butler sequence; Application and critique of the Butler sequence; Factors that change the destination cycle; Internal-intentional actions; External-unintentional actions; Internal-unintentional actions; External-intentional actions; National tourism development; Spatial diffusion; Effects of hierarchical diffusion; Effects of contagious diffusion; Model of national tourism development; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 11. Sustainable tourism; Introduction; A paradigm shift?; Dominant Western environmental paradigm; Towards a green paradigm; Sustainable tourism; Indicators; Sustainability and mass tourism; Reasons for adoption; Practices; Quality control; Sustainability and small-scale tourism; Alternative tourism; Manifestations; Critique of alternative tourism; Ecotourism; Soft and hard ecotourism; Magnitude; Location; Destination sustainability; Extending the Butler sequence; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. 12.Tourism research: Introduction; Types of research; Basic research; Applied research; Cross-sectional research; Longitudinal research; Qualitative research; Quantitative research; Primary research; Secondary research; The research proces; Problem recognition; Question formulation; Identification of research methodology or methods; Data collection; Data analysis; Data presentation; Data interpretation; Chapter review; Summary of key terms; Questions; Exercises; Further reading; Case study; References. Appendix 1. Appendix 2. Appendix 3. Glossary. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 16)
Cz.I Wybrane problemy teorii turystyki: Problemy turystyki w gospodarce opartej na wiedzy; Wyzwania marketingowe w usługach turystycznych; Wizerunek firmy turystycznej; Franchising na tle wybranych polskich sieci hotelarskich; Jakość produktu turystycznego regionu; Zarządzanie turystyką; Psychologiczne aspekty osobowości menedżera turystyki; Prognozy ruchu przyjazdowego cudzoziemców do Polski; Rola nauczania języków obcych na przykładzie studentów kierunku turystyka i rekreacja; Marketing wirtualny w turystyce; Tworzenie marki dla jednostki terytorialnej. Cz.II Doświadczenia i praktyka rozwoju i promocji działalności turystycznej: Polityka turystyczna gminy; Promocja usług turystycznych na przykładzie doświadczeń firmy "Globtroter"; Rola kultury w rozwoju i promocji turystyka na przykładzie programów samorządowych Wrocławia i województwa dolnośląskiego; Globalne determinanty rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce, z koncentracją na Ziemi Kłodzkiej; Turystyka w aglomeracji wrocławskiej; Stan środowiska naturalnego i jego wpływ na rozwój turystyki Ziemi Kłodzkiej; Rozwój turystyki w pasie przygranicznym miast i gmin należących do Euroregionu Glacensis; Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej na Ziemi Kłodzkiej; Niektóre aspekty prawa turystycznego a rozwój oraz funkcjonowanie turystyki i hotelarstwa; Kredyt bankowy jako źródło finansowania przedsiębiorstwa turystycznego; Strategia Rozwoju Powiatu Kłodzkiego i Strategia Rozwoju Gminy Bystrzyca Kłodzka - przygotowanie samorządu do wspierania małej i średniej przedsiębiorczości w dziedzinie turystyki; Analiza i ocena możliwości rozwoju turystyki prowadzona na potrzeby tworzenia strategii na przykładzie :Strategii Rozwoju Turystyki w Mieście Jelenia Góra i Powiecie Jeleniogórskim"; Rola liderów społeczności lokalnych w Euroregionie Neisse-Nisa-Nysy; Profesjonalna turystyka zdrowotna - szansą rozwoju regionu Kotliny Kłodzkiej czy wyzwaniem, ktróemu nie potrafimy sprostać? Cz.III Przyszłość turystyki w rozwoju regionu: Warunki rozwoju turystyka na Ziemi Kłodzkiej ze szczególnym uwzględnieniem promocji i przykładowych przedsięwzięć rozwojowych; Forteczny Park Kultury - Twierdza Kłodzka - turystyczną przepustką do Europy; Inwestycje szansą rozwoju turystyki lokalnej w świetle literatury naukowej; Strategiczne uwarunkowania rozwoju Ziemi Kłodzkiej; Odnowa wsi szansą rozwoju turystyki wiejskiej; Perspektywy rozwoju turystyki wyjazdowej Polaków do Hiszpanii w ujęciu marketingowym; Znaczenie turystyki w rozwoju regionu; Nowe formy organizacji i promocji aktywnego wypoczynku jako alternatywa rozwoju regionu; Czynniki wpływające na wartość nieruchomości rekreacyjnych; Rozwój turystyki biznesowej w Polsce; Turystyka przyjazdowa w Polsce; Problemy gospodarki turystycznej w Polsce. Wybrane aspekty regionalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Struktura przemysłu spotkań; 2. Innowacje w organizacjach przemysłu spotkań; 3. Funkcje i znaczenie wysokospecjalistycznych usług biznesowych; 4. Metodyka badań; 5. Czynniki i skutki współpracy z dostawcami usług specjalistycznych; 6. Postrzeganie innowacji przez podmioty przemysłu spotkań; 7. Wykorzystanie innowacji w przemyśle spotkań na podstawie studiów przypadków; 8. Perspektywy rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Cz.I Ogólna perspektywa teoretyczno-metodyczna: 1. Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Istota, sposoby identyfikacji, sematyka, 2. Koncepcje wartości a funkcja marketingowa przedsiębiorstwa, 3. Węzłowe aspekty metodyczne badań jakościowych prkatyk zarządzania marketingowego na przykładzie case study/research, 4. Koncepcja zarządzania związakami z klientem - geneza, doświadczenia, perspektywy. Cz.II Perspektywa multisektorów, rynków i metarynków: 5. Internetowe biura podróży - nowe podmioty na rynku usług turystycznych i e-marketingu, 6. Najlepsze praktyki zarządzania w sektorze odzieżowym w kontekście współczesnych wymogów zarządzania, 7. Współczesne modele i metody marketingu w sferze planowania produktu (na przykładach producentów dóbr trwałego użytku), 8. Marketing symultaniczny i lateralny a marketing relacyjny w sektorze produktów/usług komupterowych. Wybrane praktyki zarządzania, 9. Marketing związków w sektorze banków detalicznych (na przykładach praktyk zarządzania wybranych banków), 10. Marketing tanich usług. Innowacja czy regres marketingu (na przykładzie tanich linii lotnicznych), 11. Praktyki marketingowe wybranych komercyjnych podmiotów usług medycznych. Próba identyfiakcji podstaw teoretycznych, 12. Praktyki marketingowe wybranych krajowych firm handlowych a ich podstawy teoretyczne, 13. Praktyki marketingowe wielkopowierzchniowych firm handowych. Próba identyfikacji podstaw teoretycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zarządzanie marketingowe w handlu współczesnym : 1. Marketing handlowy - zagadnienia podstawowe, 2. Marketing handlu detaliczego, 3. Relacje z klientami, 4. marki handlowe. Cz.II Dylematy zarządzania marketingowego wybranymi usługami i produktami: 1. Marketing usług finansowych, 2. Usługi medyczne, 3. zarządzanie marketingowe usługami turystycznymi, 4. Marketing niektórych produków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Turystyka i rynek turystyczny; 2. Instrumenty marketingu w działalności firm i biur turystycznych; 3. Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębiorstwa; 4. Działalność firm usługowych zorientowanych na klienta; 5. Elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; 6. Badania marketingowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo turystyczne - istota, formy. 2. Otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa turystycznego. 3. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne. 4. Projektowanie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego. 5. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Finansowe zarządzanie przedsiębiorstwem. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi. 8. Zarządzanie operacyjne w przedsiębiorstwie turystycznym. 9. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie turystycznym. 10. Kontrola i controlling w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie turystyką / red. nauk. Aleksander S. Kornak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 202, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
Wprowadzenie; I. Zdobywanie rynków w turystyce; Koncentracja kapitałów i wspólnoty gospodarcze; Badanie i ustalenie segmentów oraz typów rynku turystycznego; Tworzenie techniczno-organizacyjnych układów informacyjnych wspomagających kierowanie turystyką; Samodzielność regionalna turystyki; II. Dziedziny strategii rynkowych; Stosowanie metod heurystycznych; Strategia produkcji, świadczenia usług oraz udostępniania dóbr wolnych i naturalnych; Kanały rynkowe w turystyce; Strategia dystrybucji i aktywnej sprzedaży; Promocja sprzedaży w turystyce; Strategia cen w turystyce; III. Parametry i instrumenty w turystyce (diagnoza stanu); Parametry i instrumenty w systemie marketingowym; Menedżering i marketing w symbiozie na rynkach turystycznych; Organizacja funkcji marketingowych w przedsiębiorstwie; Planowanie działań marketingowych; Niektóre parametry finansowe w turystyce; IV. Instrumenty zbytu i aktywnej sprzedaży; Planowanie promocji i zbytu; Konkurencja hoteli i biur podróży; Negocjacje i umowy; Reklama; Oferty, innowacje, katalogi; Akwizycja; Zdobywanie przychylności opinii publicznej; Znaki handlowe; Targi i giełdy turystyczne; Jakość i obsługa klientów; Praca i płaca w turystyce; Polska turystyka na drodze do nowej Europy; Niektóre definicje i określenia; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Naukowe / Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku)
1. Obszary przyrodniczo cenne jako rejony recepcji turystycznej, 2. Uwarunkowania rozwoju turystyki na obszarach przyrodniczo cennych, 3. Wybrane problemy zarządzania turystyką, 4. Wybrane problemy marketingu w turystyce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 1/2018)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Difficulties and barriers for the implementing of marketing model in Wroclaw University of Science and Technology; Methodological principals of three-level system of cooperative marketing in the ukrainian tourism; Job satisfaction in the opinion of employees of small and medium - sized enterprises; Implementacja systemów motywacyjnych w samorządowych przedsiębiorstwach komunalnych; Odpowiedzialność za pracowników wyzwaniem dla współczesnych organizacji; Manager or leader? Leadership in crisis management at local government level; Innowacyjne metody dzielenia się wiedzą w organizacjach sektora publicznego; Budżet obywatelski jako przykład współdecydowania o rozwoju na szczeblu samorządowym wobec zmian prawnych z 2018 roku; Współpraca w zakresie działalności innowacyjnej na przykładzie inicjatyw klastrowych; Potencjał innowacyjny w ubezpieczeniach - postrzeganie przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych; Potencjał akademicki jako element wizerunku Katowic na tle wybranych miast wojewódzkich; Warunki życia z perspektywy osób studiujących w Katowicach w odniesieniu do wybranych polskich miast wojewódzkich cieszących się największą popularnością wśród studentów; Wykorzystanie opcji realnej w wycenie wartości przedsiębiorstwa; Przesłanki procesu restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w Polsce; Znaczenie zarządzania zaufaniem w organizacji wirtualnej; Forms of promotion in computer games. An example of second life; Uwarunkowania wyceny nieruchomości w aspekcie procesu decyzyjnego kredytodawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej