Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(418)
IBUK Libra
(36)
ebookpoint BIBLIO
(25)
Forma i typ
Książki
(415)
Publikacje fachowe
(213)
Publikacje naukowe
(63)
E-booki
(61)
Publikacje dydaktyczne
(53)
Poradniki i przewodniki
(12)
Czasopisma
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(332)
tylko na miejscu
(150)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(337)
Czytelnia
(151)
Autor
Górczyński Robert
(15)
Walczak Tomasz
(14)
Watrak Andrzej
(13)
Meryk Radosław
(8)
Zatorska Joanna
(8)
Moch Wojciech
(7)
Rajca Piotr (1970- )
(7)
Szczepaniak Mikołaj
(7)
Cieślak Piotr
(6)
Martin Robert C
(6)
Piwko Łukasz
(6)
Durlik Ireneusz (1931-2023)
(5)
Freeman Adam (1972- )
(5)
Gołaczyński Jacek (1966- )
(5)
Gutowski Maksymilian
(5)
Szpor Grażyna
(5)
Waśko Zbigniew
(5)
Bąbol Krzysztof
(4)
Grażyński Andrzej
(4)
Grębosz Jerzy
(4)
Lachowski Lech
(4)
Mizerska Anna
(4)
Prata Stephen
(4)
Płoski Zdzisław
(4)
Szeremiota Przemysław
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Czaplicki Kamil
(3)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(3)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(3)
Górczyńska Agnieszka
(3)
Janusz Jacek
(3)
Jońca Rafał
(3)
Józefiok Adam
(3)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(3)
Kęska Michał
(3)
Niedbalski Jakub
(3)
Nowicki Adam (1944- )
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Racław Mariola
(3)
Sakowska-Baryła Marlena
(3)
Sochacki Tomasz
(3)
Szafrański Bolesław
(3)
Woźniak Jacek
(3)
Żuchowska-Skiba Dorota
(3)
Aho Alfred V
(2)
Antonowicz Paweł
(2)
Augustyniak Piotr (1965- )
(2)
Biliński Waldemar
(2)
Bogusławska Katarzyna
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Dobrzeniecki Karol
(2)
Domaradzka Aurelia
(2)
Dudycz Helena
(2)
Dygaszewicz Klara
(2)
Fabijańczyk Piotr
(2)
Fajgielski Paweł (1972- )
(2)
Fischer Bogdan
(2)
Gagne Greg
(2)
Galvin Peter B
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Gogołek Włodziemierz
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Graboś Anita
(2)
Gryszczyńska Agnieszka
(2)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(2)
Hernes Marcin
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Janowski Jacek
(2)
Kaczmarek Bogusław
(2)
Kiedrowicz Maciej
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Krzemień Eugeniusz
(2)
Lewandowski Tomasz
(2)
Lulek Barbara
(2)
Malaczewski Maciej
(2)
Mancuso Sandro
(2)
Marzec Ewa
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mazurek Grzegorz
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(2)
Monarcha-Matlak Aleksandra
(2)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(2)
Niezgódka Elżbieta
(2)
Nurzyńska Anna
(2)
Olszewska Małgorzata
(2)
Ortega Candel José Manuel
(2)
Pasek Joanna
(2)
Pfaffenberger Bryan (1949- )
(2)
Pieńkosz Piotr
(2)
Pluta Tomasz
(2)
Prusak-Górniak Katarzyna
(2)
Rajca Piotr
(2)
Rogalski Maciej (1966- )
(2)
Roman Adam
(2)
Rot Artur
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(187)
2010 - 2019
(162)
2000 - 2009
(104)
1990 - 1999
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(220)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(474)
Rosja
(2)
nieznany (d)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(474)
angielski
(2)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(77)
Języki programowania
(35)
Internet
(34)
Python (język programowania)
(27)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(23)
Sieć komputerowa
(23)
Systemy informatyczne
(23)
Przedsiębiorstwo
(21)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(20)
Prawo nowych technologii
(18)
Technologia
(18)
Informatyka
(16)
Marketing cyfrowy
(15)
Transfer technologii
(14)
Zarządzanie projektami
(14)
Zastosowanie i wykorzystanie
(14)
Aplikacja internetowa
(13)
Programy komputerowe
(13)
Innowacje
(12)
Komputery
(12)
Społeczeństwo informacyjne
(12)
Algorytmy
(11)
Baza danych
(11)
Programowanie zwinne
(11)
Systemy informatyczne zarządzania
(11)
Technologia informacyjna (IT)
(11)
Organizacja
(10)
Produkcja
(10)
Rzeczywistość wirtualna
(10)
Sztuczna inteligencja
(10)
Usługi elektroniczne
(10)
Zarządzanie
(10)
C (język programowania)
(9)
C++ (język programowania)
(9)
Informatyzacja
(9)
Komputeryzacja
(9)
Przetwarzanie w chmurze
(9)
Zarządzanie wiedzą
(9)
Cyberprzestępczość
(8)
Haking
(8)
Java (język programowania)
(8)
JavaScript
(8)
Strony WWW
(8)
Administracja elektroniczna
(7)
Handel elektroniczny
(7)
Media społecznościowe
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Reklama internetowa
(7)
Systemy operacyjne
(7)
Uczenie się maszyn
(7)
Bezpieczeństwo informacyjne
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(6)
Excel
(6)
Informacja
(6)
Linux
(6)
Obsługa i eksploatacja
(6)
Ochrona danych
(6)
Prawo autorskie
(6)
Projektowanie
(6)
Projektowanie stron WWW
(6)
SQL (język zapytań)
(6)
Systemy informacyjne zarządzania
(6)
Służba zdrowia
(6)
Telekomunikacja
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Administracja systemem
(5)
Arkusz kalkulacyjny
(5)
Bezpieczeństwo informacji
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Edukacja medialna
(5)
Gospodarka elektroniczna
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(5)
Informacja gospodarcza
(5)
Internet rzeczy
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Prawo Unii Europejskiej
(5)
Programowanie obiektowe
(5)
Systemy informacyjne
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Access
(4)
Aplikacja mobilna
(4)
Automatyzacja
(4)
Banki
(4)
C# (język programowania)
(4)
Digitalizacja
(4)
E-sądy
(4)
Gry komputerowe
(4)
Komunikacja elektroniczna
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Ochrona danych osobowych
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Oprogramowanie open source
(4)
Podpis elektroniczny
(4)
Raspberry Pi
(4)
Sektor publiczny
(4)
Systemy zarządzania bazami danych
(4)
Technologie mobilne
(4)
Terminologia
(4)
Transmisja danych
(4)
Temat: czas
2001-
(47)
1989-2000
(7)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(44)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Niemcy
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(200)
Praca zbiorowa
(55)
Opracowanie
(53)
Poradnik
(48)
Monografia
(13)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Materiały pomocnicze
(6)
Komentarz do ustawy
(4)
Słownik terminologiczny
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Czasopismo naukowe
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Słownik języka polskiego
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik polsko-angielski
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(337)
Zarządzanie i marketing
(55)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(44)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(33)
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Inżynieria i technika
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(13)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Matematyka
(9)
Medycyna i zdrowie
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Transport i logistyka
(1)
479 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematu Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie wynika z trendów na rynkach międzynarodowych, które sprawiają, że badania naukowe są w centrum zainteresowań firm, szczególnie w takich branżach, jak: biotechnologia, nanotechnologia, energetyka odnawialna, medycyna, bioinformatyka, inżynieria materiałowa, elektronika, paliwa energetyczne. Rozwój nowych technologii staje się priorytetem strategii Unii Europejskiej, Polski, regionów, ośrodków badawczych i podmiotów gospodarczych. Podstawowym założeniem niniejszej dysertacji stała się teza, że zmiany dokonujące się pod wpływem globalizacji, integracji europejskiej, tempa prowadzenia badań naukowych i rozwoju nowych technologii na rynkach światowych, wzrostu konkurencyjności opartej na innowacyjności mają wpływ na zarządzanie wynikami badań przed wprowadzeniem nowych technologii i produktów na rynek. Celem rozprawy jest wskazanie podstawowych czynników kształtujących proces komercjalizacji w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach naukowo-badawczych na tle innych krajów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój technologii informacyjnych wpływa w coraz większym stopniu na nasze życie. Technologia ta wykorzystywana jest w procesach informacyjnych różnych organizacji. Widać to szczególnie w organizacjach gospodarczych, urzędach administracji państwowej i samorządowej oraz instytucjach użytku publicznego. Widoczne też jest wykorzystywanie jej przez społeczeństwo do zwykłego porozumiewania się. Unowocześnianie technologii informacyjnych wymaga wprowadzania ciągłych zmian i rekonstruowania funkcjonujących systemów informatycznych. Obecne systemy informatyczne – stosowane np. w bankowości – różnią się zasadniczo od tych, które były wykorzystywane w latach osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Różnica przejawia się w tym, że obecnie do obsługi tych systemów wykorzystuje się urządzenia mobilne, których wcześniej nie było. Pozwalają one klientom korzystać z systemu bankowego w trybie on line – w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Inną zmianą są systemy informatyczne tworzone w nowych obszarach, z nowymi możliwościami świadczenia usług, które dotychczas nie były tak podatne na informatyzację, jak w przypadku pojawienia się nowych technologii informacyjnych (sieci internetowych, smartfonów, tabletów itp.). Te zmiany technologiczne i spowodowane nimi zmiany konstrukcyjne zachodzą w wielu systemach informatycznych wykorzystywanych w różnych organizacjach, co zostanie w pewnym zakresie zaprezentowane w opracowaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji „Informatyka w zarządzaniu (IwZ’2022)”, która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania usług chmurowych w wirtualizacji procesów kształcenia uczelni wyższych; The Method of Finding High-Runner Products in the Assortment; behawioralne aspekty zarządzania niepewnością projektów e-Zdrowie; transformacja cyfrowa i implikacje dla strategii oraz zmiany organizacyjnej – przegląd literatury; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; metoda wielokryterialnego wspomagania decyzji SAW w wyborze dostawcy systemów informatycznych; model systemu Business Intelligence do analizy danych i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; społeczeństwo informacyjne czy cyfrowe?; postrzeganie przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu organizacji; identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W książce określono skalę ekonomicznego znaczenia przedsiębiorczości rodzinnej dla gospodarki polskiej. Przedstawiono też rolę i znaczenie przedsiębiorczości rodzinnej na świecie oraz cechy specyficzne, decydujące o potrzebie odrębnego traktowania tej kategorii przedsiębiorstw. Na podstawie wyników próby 1501 polskich przedsiębiorstw, zidentyfikowano liczebność firm rodzinnych, ich znaczenie ekonomiczne (mierzone m.in. uzyskiwanymi przychodami ze sprzedaży i wielkością zatrudnienia) oraz uzyskano opinie na temat zalet i wad firm rodzinnych w ocenie ich właścicieli. Uzasadniono potrzebę myślenia strategicznego, role wspólnej wizji przyszłości rodziny i firmy oraz najważniejsze rodzaje strategii oparte na klasycznym podziale na strategie ekspansji oraz dywersyfikacji. Opisano innowacyjność traktowaną jako źródło ich konkurencyjności, procesy internacjonalizacji działalności firm rodzinnych, źródła ich finansowania, w tym klasyczne oraz nowoczesne formy pozyskiwania kapitału finansowego, przydatne przy obsłudze bieżących potrzeb firmy oraz finansowaniu procesów rozwoju, zarządzanie kapitałem ludzkim, specyficzne relacje pomiędzy pracownikami – członkami rodziny a pracownikami „z zewnątrz”. Ukazano wpływ właściwie zorganizowanego procesu zarządzania ludźmi na konkurencyjność firmy rodzinnej oraz jej efektywność rynkową i finansową, a także bardzo specyficzny problem, jakim jest sukcesja, czyli międzypokoleniowy transfer władzy i własności w firmach rodzinnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Cyfrowy Tubylec w Szkole - Diagnozy i Otwarcia ; t. 3)
Wstęp; Rozdział I Cyfrowe pokolenie w refleksji pedagogicznej i badawczych doniesieniach; Młode pokolenie pod cyfrową egidą – różne oblicza fenomenu; Cyfrowy potencjał współczesnych uczniów w perspektywie polskich raportów z badań; Muzyka w i-mózgu – muzyczne kompetencje percepcyjne cyfrowych tubylców; Edukacja muzyczna w perspektywie technologiczno-medialnej – założenia, wizje i praktyka; Wiedza osobista dziecka w młodszym wieku szkolnym w perspektywie mediatyzacji przestrzeni życia i edukacji; Obraz szkoły w e-kulturze dziecięcej. Analiza komunikacji internetowej dzieci w wybranych miejscach sieciowych; Трансформация механизмов социализации подростков средствами интернет; Rozdział II Ucyfrowienie przestrzeni edukacji – propozycje i zapytania; Współpraca nauczyciela i rodziców w przygotowaniu dziecka do bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; Urządzenia mobilne jako wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie technik cyfrowych w działaniach promujących studia polonistyczne; Współczesne wykorzystanie zasady poglądowości w edukacji matematycznej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a efektywna edukacja w szkole podstawowej; Dydaktyk szkolny wobec potrzeby rozwijania umiejętności uczenia się uczniów; Realizacja innowacji pedagogicznej a konwergentne kompetencje medialne, informacyjne i cyfrowe dzieci; Młody nauczyciel kontra komputer – o problemach nabywania kompetencji z zakresu wykorzystywania TIK w edukacji; Bibliografia; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka niniejszego numeru „Management Forum” wpisuje się w szeroki nurt dotyczący zmian, doskonalenia i rozwoju mających zapewnić organizacjom sukces – rozumiany również jako utrzymanie przewagi konkurencyjnej – w szybko zmieniającym się, niepewnym otoczeniu. Niestabilność uwarunkowań technologicznych, prawnych czy ekonomicznych zmusza współczesne organizacje do ciągłego ulepszania swoich modeli biznesowych, procesów, struktur czy praktyk zarządzania oraz poszukiwania źródeł nowych rozwiązań i innowacji. Tom otwiera interesujący artykuł poświęcony społecznym i kulturowym aspektom sukcesu organizacji, w którym autor postuluje konieczność szerszego, wielowymiarowego spojrzenia na efektywność przedsiębiorstwa, uwzględniającego godzenie sprzeczności między różnymi kategoriami tego sukcesu, wpływ różnych interesariuszy, a także poszerzającego wymiary efektywności o tzw. efektywność społeczną oraz dobrostan psychologiczny pracowników. Kolejny artykuł poświęcony jest przedsiębiorczości technologicznej jako mechanizmowi rozwoju strategicznego organizacji. Za centralną kategorię konceptu przedsiębiorczości technologicznej autor uznaje szansę technologiczną, przyjmując, że jej eksploracja i eksploatacja stanowią dwie główne składowe procesu przedsiębiorczości technologicznej, leżącej u podstaw rozwoju strategicznego organizacji i uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Źródłem tej przewagi mogą być także – jak przekonuje autorka następnego artykułu – badania uniwersyteckie, z zastrzeżeniem jednak, że musi zostać spełnionych wiele warunków niezbędnych do tego, aby skutecznie finansować badania, a następnie zapewnić upowszechnienie ich wyników wśród zainteresowanych przedsiębiorstw. Celem kolejnego artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania analizy sieci społecznych (Social Network Analysis – SNA) jako metody badawczej umożliwiającej spojrzenie na sieć z perspektywy całościowej, konkretnej grupy przedsiębiorstw lub pojedynczego uczestnika oraz postawienie diagnozy stanowiącej punkt wyjścia do doskonalenia struktury sieci oraz procesów w niej zachodzących, np. wymiany informacji, wiedzy czy towarów. Coraz powszechniejszym sposobem doskonalenia różnych aspektów funkcjonowania organizacji stają się w ostatnich latach tzw. modele dojrzałości, które podpowiadają pewną sprawdzoną drogę postępowania, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu w zarządzaniu procesami, projektami, wiedzą itd. W kolejnym artykule przedstawiono zarys takiego właśnie modelu dojrzałości, dotyczącego zagadnienia zarządzania ryzykiem reputacji, który może stanowić dla menedżerów swego rodzaju mapę drogową umożliwiającą stopniowe, konsekwentne wdrażanie polityki, procesów i praktyk mających szczególne znaczenie dla kontrolowania ryzyka reputacji. Do modelu dojrzałości odwołuje się również autorka ostatniego artykułu, przedstawiając kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu projektami w podstawowych jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce. Przyjmując założenie o istnieniu związku pomiędzy dojrzałością projektową a doskonałością zarządzania projektami, autorka poddała weryfikacji relacje zawiązujące się pomiędzy specyficznymi praktykami a poziomami dojrzałości projektowej badanych jednostek, co pozwoliło na wyznaczenie tych czynników, które mają istotny wpływ na osiągany organizacji poziom doskonałości w zarządzaniu projektami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Tematyka ośmiu artykułów zawartych w prezentowanym zeszycie odzwierciedla główne obszary będące w kręgu zainteresowań badawczych ich autorów. Na uwagę zasługuje aktualność podejmowanych zagadnień. W zeszycie omówiono takie kwestie, jak: możliwości i zagrożenia wynikające z użycia ChatGPT w zarządzaniu wiedzą, porównanie działania sieci neuronowych w Pythonie oraz C#, obszary zastosowania technologii i technik do rekonstrukcji obrazów, wdrożenie systemu ERP jako decyzja o znaczeniu strategicznym w przedsiębiorstwie z sektora MŚP w Polsce, prognoza cen nieruchomości mieszkalnych z wykorzystaniem uczenia maszynowego, cyfrowy model biznesu instytucji kulturalnych i rozrywkowych w czasie pandemii COVID-19, ocena platformy ePortal z uwzględnieniem modelu Normana, metody resamplingu danych w rozwiązaniu problemu nierównowagi danych przy wykrywaniu oszustw związanych z kartami kredytowymi

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji "Informatyka w zarządzaniu (IwZ'2022)", która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania usług chmurowych w wirtualizacji procesów kształcenia uczelni wyższych; The Method of Finding High-Runner Products in the Assortment; behawioralne aspekty zarządzania niepewnością projektów e-Zdrowie; transformacja cyfrowa i implikacje dla strategii oraz zmiany organizacyjnej - przegląd literatury; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej - studium przypadku Orange; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej - studium przypadku Orange; metoda wielokryterialnego wspomagania decyzji SAW w wyborze dostawcy systemów informatycznych; model systemu Business Intelligence do analizy danych i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; społeczeństwo informacyjne czy cyfrowe?; postrzeganie przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu organizacji; identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

We współczesnej globalnej gospodarce rynkowej, w coraz większym stopniu opartej na wiedzy, przyjęcie innowacyjnego modelu biznesu najczęściej okazuje się głównym warunkiem przetrwania i rozwoju efektywnie funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Monografia stanowi pierwszą w Polsce próbę pogłębionego zbadania uwarunkowań finansowania innowacji w firmach rodzinnych. W części teoretycznej autorka prezentuje znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych, kluczowe czynniki ich rozwoju oraz źródła przewagi konkurencyjnej, istotę aktywności innowacyjnej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, specyfikę finansów firm rodzinnych, determinanty finansowania rozwoju oraz wykorzystywane źródła kapitału. W części empirycznej przedstawia wyniki własnych badań statystycznych dotyczących różnych aspektów finansowania innowacji, przeprowadzonych wśród 115 przedsiębiorstw rodzinnych z listy Diamentów Forbesa 2016, a także wnioski płynące ze studiów przypadku nad czterema giełdowymi firmami rodzinnymi z sektora informatycznego. Badania potwierdziły istotną, pozytywną rolę rodziny w wielu kwestiach finansowych, chociażby w decydowaniu o wielkości nakładów na innowacje.

Publikacja jest skierowana do osób zainteresowanych rozwojem firm rodzinnych w Polsce, przedsiębiorców, pracowników naukowych, przedstawicieli władz centralnych i samorządowych oraz rozlicznych organizacji gospodarczych i społecznych. Ponadto może okazać się przydatna dla studentów ekonomii, finansów, zarządzania, bankowości, prawa i administracji, a nawet socjologii.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN Biotechnologia jest jedną z najintensywniej rozwijających się dyscyplin naukowych. Przewiduje się, że w XXI wieku będzie miała znaczący wpływ na wiele sfer naszego funkcjonowania, zwłaszcza na zdrowie, jakość i długość życia. W drugim wydaniu książki w syntetyczny i kompletny sposób przedstawiono główne kierunki badań oraz najważniejsze osiągnięcia współczesnej biotechnologii żywności. Podręcznik Biotechnologia żywności jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów, nauczycieli akademickich i pracowników związanych z przemysłem spożywczym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze materiały dydaktyczne napisane zostały z myślą o studentach kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji studiów pierwszego stopnia (studiów inżynierskich, stacjonarnych i niestacjonarnych) Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Materiały zostały dostosowane do programu przedmiotu inżynieria produkcji żywności obejmującego wykład i ćwiczenia laboratoryjne. Zawierają podstawy niezbędne do przeprowadzenia ćwiczeń kształtujących umiejętności wykonywania badań laboratoryjnych, analizy wyników oraz formułowania na ich podstawie wniosków. Opracowanie składa się z 12 rozdziałów, w których opisano wybrane elementy inżynierii produkcji żywności. Na początku każdego rozdziału znajduje się krótki wstęp teoretyczny pozwalający na zorientowanie się w tematyce wykonywanego ćwiczenia. Część praktyczna obejmuje metodykę badań wybranych cech produktów a także wpływu procesów jednostkowych na jakość produktu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Sektor kreatywny zaliczyć można do jednego z najbardziej obiecujących sektorów gospodarki na świecie. W obszarze jego zainteresowań jest wiele różnych rodzajów działalności, które charakteryzują się innowacyjnością i wysokim potencjałem pracy twórczej, z których korzysta tradycyjny biznes. Niewątpliwie sektor kreatywny wiedzie prym i wskazuje drogę rozwoju innym, mniej dynamicznie rozwijającym się gałęziom gospodarki. Cechuje go kreatywne wykorzystanie wiedzy, zdolność i chęć adaptacji nietypowych rozwiązań i zastosowania nowych technologii, tworzenie nowych modeli biznesowych, jak również otwartość na zmianę i chęć do partnerskiej współpracy. Rosnące znaczenie i przewodnia rola sektora kreatywnego ujawniają się nie tylko w jego wartości ekonomicznej, lecz także w coraz szerszym wpływie na społeczeństwo i kulturę.

Warto zaznaczyć, że sektor kreatywny coraz częściej wytycza nowe wzorce zachowań biznesowych i działań, które inne sektory gospodarki powinny naśladować, szczególnie, gdy chcą dalej istnieć na rynku, prężnie się rozwijać i osiągać sukces. Dodajmy do tego dynamicznie rozwijające się technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), które stworzyły niespotykane dotąd warunki wykorzystania przez przedsiębiorców sektora kreatywnego takich narzędzi, jak komputer, urządzenia mobilne i sieć internetowa.

W prezentowanej monografii poddano analizie wpływ wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na konkurencyjność oraz rozwój MSP sektora kreatywnego, a także ukazano zależności między charakterystyką właścicieli i cechami przedsiębiorstwa a używaniem tych narzędzi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej