Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(36)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(27)
Autor
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Sawczuk Wiktor
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Hallada Marek
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kafar marcin
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kozyr-Kowalski Stanisław
(1)
Krannich Marek
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kłoskowicz Malgorzata
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Męczkowska Astrid
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Nussbaum Martha Craven (1947- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Podgórska Joanna
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Skulicz Danuta
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stalewski Tadeusz
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szostok Patrycja
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wincławski Włodzimierz
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(30)
Studenci
(12)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Nauczyciele
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Wartość
(4)
Kształcenie
(3)
Pedagogika
(3)
Public relations
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Aspiracje
(2)
Filozofia
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Nauki społeczne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Postawy
(2)
Socjologia
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Blogi
(1)
Cele życiowe
(1)
Coaching
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekologia
(1)
Ekorozwój
(1)
Emergentyzm
(1)
Emerytura
(1)
Epidemie
(1)
Erotyzm
(1)
Escape rooms
(1)
Etyka społeczna
(1)
Ewaluacja
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Felinoterapia
(1)
Gospodarka
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Marketing
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauka
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Oficerowie
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurksie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polska
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawa kobiet
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programy nauczania
(1)
Płeć
(1)
Refleksyjność
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(5)
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
39 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział I Stopa w drzwiach: wejście kobiet do systemu edukacji; Rozdział II Generacyjne zmiany w strukturze wykształcenia kobiet i mężczyzn: nowe trendy na tle starych zróżnicowań; Rozdział III Kobiety i mężczyźni na studiach – charakterystyka trendów; Rozdział IV Ekonomiczne tło wyborów edukacyjnych kobiet i mężczyzn; Rozdział V Związek czynników społecznych i osobowościowych z luką płci w edukacji; Rozdział VI Zróżnicowanie osiągnięć szkolnych ze względu na płeć; Rozdział VII Płeć i stosunek wobec matematyki oraz czytania; Rozdział VIII Środowisko społeczne a wybory edukacyjne; Zakończenie; Bibliografia; Aneks; Streszczenie; Nota o autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Uczelnia niepubliczna jako organizacja; 2. Motywacja w zarządzaniu czynnikiem ludzkim w uczelniach niepublicznych; 3. Motywacja w funkcjonowaniu uczelni niepublicznych; 4. Narzędzia motywacji w kształtowaniu stosunków pracy w uczelniach niepublicznych; 5. Uwarunkowania i motywacja pracowników w badanych uczelniach niepublicznych; Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości ogólnokulturowe, 2. Wartości narodowe, 3. Wartości religijne, 4. Wartości w perspektywie integracji europejskiej, 5. Wartości w perspektywie regionu Podkarpacia, 6. Wartosci akademickie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Edukacja dla ekorozwoju - artykuły problemowe, 2.Stan edukacji dla ekorozwoju w polskim szkolnictwie wyższym, 3.Programy ksztaćłenia w zakresie ekorozwoju, 4.Transgraniczna wymiana doświadczeń w kształćeniu dla ekorozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Boom edukacyjny w dwóch odsłonach; 1. Odsłona pierwsza: popyt; 1.1. Wzrost aspiracji edukacyjnych Polaków po przełomie ustrojowym. Wiara w wartość wykształcenia; 1.2. Wyż demograficzny jako jeden z czynników „polskiego cudu edukacyjnego”; 2. Odsłona druga: podaż; 2.1. Nowe realia prawne i nowi aktorzy na rynku edukacyjnym; 2.2. (Niekontrolowany) rozwój niepublicznego sektora szkolnictwa wyższego, jego rola i wewnętrzne zróżnicowanie; 2.3. Państwowe wyższe szkolnictwo zawodowe; 2.4. Lata tłuste, lata chude; 2.5. Współczesny portret szkolnictwa wyższego; 3. Wyzwania dla sektora. Czy spełni się czarny scenariusz?; Rozdział II Kształcenie dorosłych w ramach sektora szkolnictwa wyższego; 1. Dorosły w procesie edukacji i edukacja w procesie życia. Labirynt pojęciowy...; 2. Kształcenie dorosłych w Polsce wczoraj i dziś; 2.1. Dwudziestolecie międzywojenne; 2.2. Polska Rzeczpospolita Ludowa; 2.3. Lifelong learning dzisiaj. Harvard dla każdego?; 3. Miejsce lifelong learning w polityce edukacyjnej na szczeblu międzynarodowym; 4. Kształcenie ustawiczne w ramach sektora akademickiego w Europie; 5. Polskie dokumenty strategiczne w obszarze kształcenia całożyciowego; 6. Polak (nie)uczący się. Uczestnictwo w kształceniu całożyciowym w świetle statystyk; 7. Studia podyplomowe w polskim systemie edukacji. Ramy ustawowe, skala i dynamika rozwoju, główne motywacje uczestników; Rozdział III Uniwersytet przedsiębiorczy. W kierunku profesjonalnego zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego; 1. Tło przemian – reformy w sektorze publicznym; 2. Uniwersytet przedsiębiorczy – geneza i charakterystyka; 3. Geneza i specyfika zarządzania strategicznego w szkolnictwie wyższym; 4. Ogólna struktura procesu strategicznego; 5. Planowanie strategiczne – słaba (jak na razie) strona polskich uczelni; Rozdział IV Teoria zależności od zasobów (resource dependence theory) – narodziny, założenia i przegląd zastosowań w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; 1. Od analizy procesów biznesowych do badań nad szkolnictwem wyższym – geneza i rozwój koncepcji Jeffreya Pfeffera i Geralda R. Salancika; 2. Organizacje, otoczenie, współzależności. Podstawowe pojęcia i kluczowe założenia teorii zależności od zasobów; 2.1. Zasoby jako źródło władzy; 2.2. Współzależność (interdependence); 3. Przegląd aktywnych strategii i zachowań organizacyjnych w odpowiedzi na presję otoczenia; 4. Uzupełniające podejścia teoretyczne; 4.1. Teoria instytucjonalna; 4.2. Ekologia populacyjna; 5. Zastosowanie teorii zależności od zasobów (resource dependence theory) w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; Rozdział V Miejsce lifelong learning w strategicznych dokumentach szkół wyższych; 1. Strategie uczelni niepublicznych; 2. Strategie publicznych uniwersytetów szerokoprofilowych; 3. Strategie publicznych uczelni zawodowych; 4. Podsumowanie; Rozdział VI „Strategie w działaniu”. Szkoły wyższe wobec kształcenia dorosłych; 1. Uczelnie niepubliczne; 1.1. Idea lifelong learning jako szansa na rozwój oferty kształcenia; 1.2. Opłacalność jako kryterium prowadzenia działalności; 1.3. Kultura organizacyjna – u nas student jest numerem jeden; 1.4. Podsumowanie. Kształcenie dorosłych jako forma dywersyfikacji przychodów uczelni niepublicznych; 2. Publiczne uniwersytety szerokoprofilowe; 2.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 2.2. Rozwój oferty studiów podyplomowych – pracownicy jako „wyspy” nieskoordynowanej przedsiębiorczości; 2.3. Kultura organizacyjna – słuchacz (nie zawsze) na pierwszym miejscu; 2.4. Podsumowanie; 3. Publiczne uczelnie zawodowe; 3.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 3.2. Oferta studiów podyplomowych w publicznych uczelniach zawodowych; 3.3. Kultura jakości i orientacja na klienta; 3.4. Podsumowanie; Zakończenie; Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych w świetle teorii zależności od zasobów; Bibliografia; Nota metodologiczna; Aneks; Analiza SWOT: perspektywy ekspansji w obszarze kształcenia podyplomowego dla różnych typów uczelni; Załączniki; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymiary doświadczenia i myślenia: Kilka uwag o przestrzeni; L'utopie Est morte! Vive la utopie!; Świadectwo listów; Wzory kultury a transfer wiedzy; "Etyka" jako antropologia polityczna; Człowiek Globalny a społeczeństwo i naród przyszłości. 2. Filozofia jako metahumanistyka i życie: Gra w nieśmiertelność; Humanistyka, życie i inne marzenia; Po cóż nam humanistyka?; Filozof, albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania; Philosophia perennis jako filozofia interkulturowa; Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-politycznej. 3. Walka i uniwersytet: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne było bardziej polityczne);Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Uniwersytet - czy jest jeszcze wspólnotą nauczających i uczących się? 4. Dialog - czytanie i dwoistość relacji: Humanistyka i pedagogika. Dekalog (dziesięć przesłań) odczytamy z prac; Warto czytać dzieła Witkowskiego; Lech Witkowski: pochwała ambiwalencji; humanistyczny terrorysta. Moja "fenomenologia czytania" Lecha Witkowskiego; Odpowiedź na "wezwanie do współmyślenia". Autonarracja okolicznościowa; List z nieistniejącego świata; W nawiązaniu do kategorio dwoistości - analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego; Na spotkanie kultur i dyscyplin (nauki z Lecha Witkowskiego); Czytanie Witkowskiego - moje solikwium. 5. Tożsamość i pogranicza rozwoju: Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości; Szkic do portretu przywódcy transformacyjnego; Oswajanie materii pogranicza Lecha W. inspiracje praktycznych działań na Łotwie; Życiodajność pogranicza, czyli Lecha Witkowskiego postscriptum do nowoczesności. 6. Próby pedagogicznej wrażliwości: Nurty pedagogii współczesnych; Niewyraźne wychowanie; Pedagogia Rediviva; "Nie puszczę Cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" - modele relacji wiary i rozumu we współczesnej pedagogice; Filozoficzno-pedagogiczne aspekty współczesnego fundamentalizmu; Ochrona macierzyństwa oraz opieka nad matką i małym dzieckiem w II Rzeczypospolitej. 7. Pytania, dociekania i dylematy: Dziesięć powodów pedagogicznej wagi Lacana; Kilka pytań Lecha Witkowskiego: zamiast pochwał; Rozważania na temat autorytetu w środowisku akademickim; Dylematy roli wychowawcy; Dylematy polskiego szkolnictwa wyższego; Socjologiczny wymiar aktywności człowieka w pracy na morzu. 8. Edukacyjne troski: Edukacja obywatelska i europejska - zaniedbane obszary wychowania; Pułapki izonomii rozwojowej, ich źródła i rodzaje; Edukacja w trosce o nadzieję człowieka; Nauczyciel uczniów zdolnych; "11 minut: Paulo Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości erotycznej. 9. (L)echa spotkania: Oda do Lecha; Spotkania z Mistrzem. Profesor Lech Witkowski na Letnich Szkołach Młodych Pedagogów KNP PAN; Inspiracje, prowokacje, dekonstrukcje - nasze spotkania z profesorem Lechem Witkowskim; Pomiędzy mistyfikacją, maskaradą a demistyfikacją i demaskacją - mity wychowania i edukacji; Z wdzięcznością; Garść wspomnień o Profesorze; Moje spotkania z Lechem W.; Od zwątpienia do zrozumienia Lecha W. lekcja czytania Thomasa Merona; O Spinozie. Notatki do rozmowy z promotorem. 10. Świadectwa i wizje: Polskie reminiscencje wobec wyzwania rytuału w szkole; Przyrost naturalny Tadeusza Różewicza od wizji dramatu do wizyjnego widowiska; Helena Modrzejewska jako zjawisko kultury; (W) Ramy(ach) tekstu i jego interpretacji; "Moja śmierć" - próba analizy; Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 244)
1. Problematyka wyboru wartości i zainteresowań w literaturze i badaniach empirycznych, 2. Metodologia badań własnych, 3 .Hierarchia wartości egzystencjalnych młodzieży, 4. Wartości wspólnotowe w opinii i ocenie badanych, 5. Sztuka i jej znaczenie w życiu badanej młodzieży, 6 .Aktywność kulturalna studentów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Komunikacji Społecznej. Półrocznik Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu / Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH w Sosnowcu ; red. nacz. Michał Kaczmarczyk ISSN 1689-796X ; Nr 1/2010 (2))
Public relations w mediach, Czy gazeta loklana potrzebuje public realtions?, Autonomizowanie się języka współczesnej reklamy. Żywot sloganu reklamowego w kultuerze humanistycznej, Wpływ komunikatów społeczno-kulturowych na kształtowanie się aktywności politycznej kobiet, Cmentarz jako podmiot/przedmiot komunikacji. Przypadek Owczar, Kreowanie pozytywnego wizerunku policji na przykłądzie działlaności oficera proasowego Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu, Kompetencje komunikacjne nauczyciela akademickiego, Funkcje prasy lokalnej w kontekscie potrzeb komunikacyjnych społeczności lokalnych, Sektor public relations w Irlandii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kobiety wobec wyzwań współczesności / red. nauk. Dobrochna Bach-Golecka. - Stan prawny na 10.08.2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2021. - 319 s. : wykresy ; 21 cm.
O potrzebie badań nad sytuacją kobiet we współczesnym świecie; Kobiety a emerytura: Realizacja prawa do emerytury – przesłanki prawne, ekonomiczne i społeczne; W sprawie przejścia nauczycielek akademickich na emeryturę; Osiągnięcie wieku emerytalnego a możliwość rozwiązania stosunku pracy z pracownikiem nauki; Kobiety w nauce: Prawne instrumenty tworzenia równości kobiet i mężczyzn. Szanse i problemy na przykładzie Niemiec; Społeczno-prawne aspekty sytuacji kobiet w polskim szkolnictwie wyższym i nauce. Prawo i polityka a kwestie kobiet: Systemowe problemy polskiego prawa karnego w zakresie ochrony starszych kobiet; Równouprawnienie polityczne kobiet w parlamencie; „Kobiety wniosą pierwiastek obywatelski i etyczny”: o aktywizmie kobiecym w wybranych procesach legislacyjnych w II RP i w początkach III RP; Warto poświęcić kilka słów. Rzecz o feminatywach w ustawowej regulacji prawniczych tytułów zawodowych; Wpływ zasiłku macierzyńskiego na karierę zawodową kobiet. Czy mechanizmy wprowadzone przez prawo są wystarczające? Kobiety w perspektywie filozoficznej: Praca kobiet z perspektywy filozofii polityki – krytyka liberalnego ujęcia własności; Wpływ nauczania Kościoła katolickiego na aktywność naukową kobiet. Inspiracje aktywności kobiet: Zawsze chciałam być prawnikiem; Drugi wybór; Kobiety w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Między ciągłością z zmianą, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Pedagodzy/nauczyciele a kariera zawodowa/praca zawodowa, 4. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi, 5. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci, 6. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzinność, 7. Pedagodzy/nauczyciele akdemiccy - specyfika zawodu a rodzina, 8. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim, 9. "Pierwsze skojarzenia" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej / pod red. Lotar Rasiński)
R. 1 Sokratejskie badanie siebie: Sokratejskie dociekanie; Sokrates i edukacja wyzwolona: stoicy; Sokratejski rozum i jego wrogowie; Sokrates we współczesnym programie kształcenia. R. 2 Obywatele świata: Idea światowego obywatelstwa w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie; Światowe obywatelstwo w edukacji współczesnej. R. 3 Wyobraźnia literacka: Fantazja i zaduma; Literatura i współczująca wyobraźnia; Współczucie w programie kształcenia. Pogram polityczne?; Światowe obywatelstwo, relatywizm i polityka tożsamości. R. 4 Studia nad kulturami niezachodnimi: Błędy opisu: szowinizm i romantyzm; Błędy wartościowania: szowinizm, arkadyzm, sceptyzm; Wolność i indywidualność; Cele i ograniczenia kształcenia międzykulturowego. R. 5 Studia afroamerykańskie: Rasa, kultura i wstyd: przypadek Harvardu; Wstyd, szacunek do samego siebie oraz studia nad Afryką; „Wierność marzeniu”: studia afroamerykańskie na współczesnym uniwersytecie amerykańskim; Rasa i akademia: napięcia i konflikty. R. 6 Women’s studies: Women’s studies a kwestia wykluczenia kobiet; Women’s studies i inne dyscypliny; Women’s studies na Sali wykładowej: indoktrynacja?; Myśl feministyczna, zniekształcone wybory i demokracja. R. 7 Studia nad ludzką seksualnością: Seksualność i „konstrukcja społeczna”; Seksualność: starożytna Grecja i współczesna Ameryka. R. 8 Sokrates na uniwersytecie wyznaniowym: Notre Dame: pluralizm i życie poddawane badaniu; Brigham Young: objawienie za sprawą rozumu?; Notre Dame i Brigham Young: dwie drogi do obywatelstwa. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewolucja koncepcji funkcjonowania uczelni wyższych; 2. Zmiany w mediach i zmiany kulturowe; 3. Oblicze nowych mediów; 4. Instrumentarium mediów społecznościowych; 5. Komunikacja jako podstawa kształtowania wizerunku uczelni i tworzenia relacji z otoczeniem; 6. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji na uczelniach w świetle badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 64)
1. Nasze intencje i działania, 2. Zawód bibliotekarza w świetle przepisów prawnych, 3. Bibliotekarstwo: zawód czy zatrudnienie, 4. Szczęśliwy klient - szczęśliwy pracownik...czyli o satysfakcji bibliotekarzy, 5. Pożądane kwalifikacje bibliotekarza w BN, 6. Bibliotekarz nauczający w szkole wyższej, 7. Bibliotekarz - zawód o wielu obliczach, 8. Przyszłość zawodu bibliotekarskiego, 9. O nowych stanowiskach, specjalnościach i zawodach, 10. Koncepcje uniwersyteckiego kształcenia bibliotekarzy, 11. Zasady akredytacji studiów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa, 12. Edukacja ustawiczna bibliotekarzy, realia - problemy - prognozy, 13. Zagraniczne stowarzyszenia bibliotekarskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wypłata świadczeń z tytułu szkód na osobie z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje się znaczny wzrost liczby i wartości roszczeń z tego tytułu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych pojawiają się dwie istotne kwestie. Pierwsza to wpływ postaw poszkodowanych na intensyfikację liczby i wartości roszczeń, druga to coraz większy udział świadczeń za szkody o charakterze niemajątkowym (ból i cierpienie) w ogólnej wartości świadczeń, do których wypłaty zobowiązani zostają ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane są przez szereg czynników, w tym przez czynniki niezależne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemajątkowym są w zasadzie niewymierne, co wydaje się sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzają element niepewności do procesu likwidacji szkód, a w efekcie także do procesu zarządzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagrożonego odpowiedzialnością cywilną. Jednocześnie szkody na osobie mają szczególny wymiar społeczno-ekonomiczny. Oddziałują na kondycję i położenie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbliższego otoczenia, mają jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla społeczeństwa i gospodarki, poprzez chociażby obniżenie produktywności czy obciążenie systemu pomocy społecznej – dlatego niezwykle istotna jest ich pełna kompensacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej