Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(83)
IBUK Libra
(14)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(75)
E-booki
(20)
Publikacje naukowe
(15)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(41)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(70)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Klasińska Barbara
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wrońska Marta
(3)
Wróblewska Walentyna
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Czopek Jakub
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Hallada Marek
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kumidor Irena
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Musiał Emilia
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pisarczyk Joanna
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Tylka Monika
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bielska Ewa
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Byra Stanisława
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Chudziński Edward
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cyrańska Ewa
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliwa Urszula
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Gerting Henryk
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Studenci
(72)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Młodzież
(8)
Nauczyciele
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Nauczanie
(6)
Pedagogika
(6)
Postawy
(6)
Uczniowie
(5)
Jakość życia
(4)
Kształcenie
(4)
Media społecznościowe
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Szkolnictwo
(4)
Aspiracje
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Dziecko
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Metodologia
(3)
Nauka
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawa i obowiązki obywatelskie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Public relations
(3)
Rodzice
(3)
Rynek pracy
(3)
Rzecznik praw dziecka
(3)
Rzecznik praw obywatelskich
(3)
Rzecznik praw pacjenta
(3)
Rzecznik praw studenta
(3)
Samokształcenie
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zawód
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
Biblioterapia
(2)
COVID-19
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
E-learning
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus (program)
(2)
Gospodarka
(2)
Gry komputerowe
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kadry
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kształcenie za granicą
(2)
Kultura
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Polska
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Studenci zagraniczni
(2)
Sukces
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Teoria nauczania
(2)
Turystyka
(2)
Twórczość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczenie się
(2)
Unia Europejska
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Altruizm
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(11)
1989-
(7)
2001-0
(6)
1901-2000
(5)
1901-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Europa
(1)
Jugosławia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Czasopismo naukowe
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Monografia
(5)
Raport z badań
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
103 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Cz I. Kształcenie i wychowanie przedzawodowe; 1. Fraktalność wyboru zawodu i pracy w całożyciowym rozwoju człowieka; 2. Aspiracje zawodowe współczesnej młodzieży. Perspektywa badawcza; 3. Wpływ szkoły na orientację zawodową młodzieży gimnazjalnej; 4. Kategoria "praca" w orientacji i poradnictwie zawodowym i pośrednictwie pracy; 5. Kategoria "praca" a rola poradnictwa zawodowego w opinii młodzieży; 6. Współczesne poradnictwo zawodowe- poradnictwo karier. Potrzeby a rzeczywistość; 7. Praca w treściach kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym; 8. Praca w systemie wartości młodzieży gimnazjalnej klas III; 9. Wychowanie prospołeczne w strukturach warsztatu terapii zajęciowej; 10. Wychowanie przez pracę dla wartości trans historycznych; 11. Kwalifikacje osobowościowe nauczyciela kształcenia zawodowego; 12. Zadania i model nauczyciela techniki w szkole XXI wieku; 13. Związek korelacyjny pomiędzy kompetencjami informacyjnymi a działaniami nauczycieli na rzecz projektowania i wykorzystywania materiałów dydaktycznych w świetle badań własnych; 14. Przywództwo nauczyciela w pracy zawodowej; Cz. II. Edukacja zawodowa wobec wyzwań rynku pracy; 1. Społeczne uwarunkowania zainteresowań edukacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 2. Wybrane determinanty rozwoju polskiego szkolnictwa zawodowego wobec wyzwań rynków pracy w Polsce i UE; 3. Polityka zatrudniania zalecana przez UE; 4. Europejski Fundusz Społeczny jako instrument finansowy wspierający rozwój polityki edukacyjnej i rynku pracy w UE; 4. Kierunki przemian w zawodach w XXI wieku; 5. Komu talent, komu? Talenty na rynku pracy- pilnie poszukiwane, niejednoznacznie rozumiane; 6. Przygotowanie osób zdiagnozowanych jako upośledzone umysłowo w stopniu lekkim do wejścia na otwarty rynek pracy; 7. Doskonalenie kompetencji społecznych instrumentem przeciwdziałania mobbingowie; Cz. III. Studia wyższe jako problem badawczy pedagogiki pracy; 1. Komunikowanie się a kultura organizacyjna szkoły wyższej; 2. Postawy rodzicielskie studentów pedagogiki w świetle założeń wychowania przez pracę; 3. Aktywność zawodowa w trakcie studiów wyższych- sposoby łączenia nauki z pracą; 4. Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy w percepcji studentów studiów pedagogicznych; 5. Aspiracje zawodowe i życiowe studentów; 6. Przygotowanie do zatrudnienia w opinii studiującej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Perspektywa teorii pedagogiki społecznej. 1. W sprawie kształcenia do profesji społecznych - kilka uwag zagajenia do dyskusji na temat modelu absolwenta pedagogiki społecznej. 2. Po co studiować pedagogikę społeczną? 3. Kariera pewnej XIX-wiecznej koncepcji. 4. Pedagog społeczny w warunkach wielokulturowości i potrzeby kreowania przestrzeni międzykulturowego dialogu. 5. Społeczne zadania pedagogów. 6. Dookreśla funkcji pedagoga w warunkach permanentnej transformacji. 7. Pedagog jako animator przeobrażeń społecznych. 8. Pedagog społeczny wobec bezdomnych. Część II: Perspektywa praktyki. 1. Instytucjonalne dzieci - wyzwanie dla pedagogów społecznych. 2. System S.Z.I. (selekcja, zdemaskowanie, iniekcja). 3. Pozytywna profilaktyka w wychowaniu. 4. Czerpanie ze źródeł. 5. Skuteczny pedagog w procesie pomagania. 6. Ważne pytania w pedagogice społecznej. 7. Z doświadczeń praktyka. 8. O studencie pedagogiki społecznej słów kilka. 9. Absolwent skrojony na miarę. 10. Byłam studentką pedagogiki. 11. Podróż z "Surmą". Część III: Perspektywa studentów. 1. Współczesny świat studenta. Poszukiwanie własnej drogi. 2. Wizja pedagoga XXI wieku. 3. Animator wobec wyzwań rzeczywistości. 4. Czy łatwo być pedagogiem? 5. Autorytet zaczyna od siebie. 6. Kim jestem? 7. Jaki powinien być pedagog społeczny? Część IV: Grupy dyskusyjne. 1. Organizacje pozarządowe - droga do społeczeństwa obywatelskiego. 2. Praca z dzieckiem i rodziną. 3. W kręgu kultury i animacji społeczno-kulturalnej. 4. Rekomendacje i propozycje zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Definiowanie i kreacja wizerunku; 2. Wpływ mediów masowych na odbiorcę; 3.Szkoła wyższa jako nietypowy podmiot rynkowy; 4. Media studenckie jako przykład działalności kulturotwórczej; 5. Media studenckie w Polsce - próba charakterystyki i oceny ich wpływu na kreowanie wizerunku uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Społeczne funkcje uniwersytetów, 2. Kim są studenci?, 3. Podstawowa rola studenta, 4. Role studentów wśród studentów, 5. Indywiudualne odmiany i ich wyjaśnienie, 6. Odmiany społecznego uczestnictwa studentów, 7. Sugestie w sprawie reorganizacji obecnej struktury uniwersytetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i czynniki kształtujące zachowania konsumentów. 2. Młodzież akademicka jako segment rynku. 3. Badania zachowań konsumenckich studentów. 4. Eksploracja zewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. 5. Eksploracja wewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. 6. Poszukiwanie ukrytych struktur uwarunkmowań zachowań konsumenckich studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Autonomia szkół wyższych na gruncie Konstytucji RP, II. Prawo o jakośći szkolnictwa wyższego, III. Pojęcie i charakter prawny publicznej szkoły wyższej, IV. Statut i regulamin szkolnego zakładu administracyjnego, V. Statut szkoły wyższej w świetle nowych uregulowań prawnych, VI. Regulacje dotyczące kształcenia na poziomie wyższym wychodzące naprzeciw oczekiwaniom studentów, VII. Studenci jak główna grupa beneficjentów w preogramach europejskich, krajowych oraz regionalnych, VIII. Pozycja prawna studenta i doktoranta uniwersytetu, IX. Czy doktoranci to jeszcze studenci, X. Europejski wymiar szkolnictwa wyższego: stypendia zagraniczne - drogą do przyszłości, XI. Pozycja prawna i zakres działania komisji stypendialnych, XII. Wybrane janusowe oblicza pomocy świadczonej przez organy Uniwersytetu Wrocławskiego, XIII. Motywować czy karać: między stypendium socjalnym a stypendium za wyniki w nauce. Rozważania w kontekście ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, XIV. Instrumenty finansowoprawne determinujące prawo studenta do bezzwrortnej pomocy materialnej w uczelni publicznej, XV. Podmiotowość studenta w koncepcji universitas na przykładzie Uniwersytetu La Sapienza, XVI. Trójwymiarowość przestrzeni podmiotowości prawnej studenta, XVII. Postępowanie w indywidualnych sprawach studentów na forum szkoły wyższej, XIX. stan nauki polskiej na tle państw Unii Europejskiej, XX. Sprawozdanie z dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Informacje ogólne i terminologia; Erasmus 2008/09 w pigułce; Budżet programu w roku 2008/09; Działania typu "mobilność" w Polsce w roku 2008/09; Wymiana studentów w Europie; Wymiana studentów w Polsce; Wymiana pracowników uczelni w Europie; Wymiana pracowników uczelni w Polsce; Intensywne kursy językowe (EILC); Kursy intensywne; Information In English: Erasmus In Poland In 2008/09 - some statistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Boom edukacyjny w dwóch odsłonach; 1. Odsłona pierwsza: popyt; 1.1. Wzrost aspiracji edukacyjnych Polaków po przełomie ustrojowym. Wiara w wartość wykształcenia; 1.2. Wyż demograficzny jako jeden z czynników „polskiego cudu edukacyjnego”; 2. Odsłona druga: podaż; 2.1. Nowe realia prawne i nowi aktorzy na rynku edukacyjnym; 2.2. (Niekontrolowany) rozwój niepublicznego sektora szkolnictwa wyższego, jego rola i wewnętrzne zróżnicowanie; 2.3. Państwowe wyższe szkolnictwo zawodowe; 2.4. Lata tłuste, lata chude; 2.5. Współczesny portret szkolnictwa wyższego; 3. Wyzwania dla sektora. Czy spełni się czarny scenariusz?; Rozdział II Kształcenie dorosłych w ramach sektora szkolnictwa wyższego; 1. Dorosły w procesie edukacji i edukacja w procesie życia. Labirynt pojęciowy...; 2. Kształcenie dorosłych w Polsce wczoraj i dziś; 2.1. Dwudziestolecie międzywojenne; 2.2. Polska Rzeczpospolita Ludowa; 2.3. Lifelong learning dzisiaj. Harvard dla każdego?; 3. Miejsce lifelong learning w polityce edukacyjnej na szczeblu międzynarodowym; 4. Kształcenie ustawiczne w ramach sektora akademickiego w Europie; 5. Polskie dokumenty strategiczne w obszarze kształcenia całożyciowego; 6. Polak (nie)uczący się. Uczestnictwo w kształceniu całożyciowym w świetle statystyk; 7. Studia podyplomowe w polskim systemie edukacji. Ramy ustawowe, skala i dynamika rozwoju, główne motywacje uczestników; Rozdział III Uniwersytet przedsiębiorczy. W kierunku profesjonalnego zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego; 1. Tło przemian – reformy w sektorze publicznym; 2. Uniwersytet przedsiębiorczy – geneza i charakterystyka; 3. Geneza i specyfika zarządzania strategicznego w szkolnictwie wyższym; 4. Ogólna struktura procesu strategicznego; 5. Planowanie strategiczne – słaba (jak na razie) strona polskich uczelni; Rozdział IV Teoria zależności od zasobów (resource dependence theory) – narodziny, założenia i przegląd zastosowań w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; 1. Od analizy procesów biznesowych do badań nad szkolnictwem wyższym – geneza i rozwój koncepcji Jeffreya Pfeffera i Geralda R. Salancika; 2. Organizacje, otoczenie, współzależności. Podstawowe pojęcia i kluczowe założenia teorii zależności od zasobów; 2.1. Zasoby jako źródło władzy; 2.2. Współzależność (interdependence); 3. Przegląd aktywnych strategii i zachowań organizacyjnych w odpowiedzi na presję otoczenia; 4. Uzupełniające podejścia teoretyczne; 4.1. Teoria instytucjonalna; 4.2. Ekologia populacyjna; 5. Zastosowanie teorii zależności od zasobów (resource dependence theory) w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; Rozdział V Miejsce lifelong learning w strategicznych dokumentach szkół wyższych; 1. Strategie uczelni niepublicznych; 2. Strategie publicznych uniwersytetów szerokoprofilowych; 3. Strategie publicznych uczelni zawodowych; 4. Podsumowanie; Rozdział VI „Strategie w działaniu”. Szkoły wyższe wobec kształcenia dorosłych; 1. Uczelnie niepubliczne; 1.1. Idea lifelong learning jako szansa na rozwój oferty kształcenia; 1.2. Opłacalność jako kryterium prowadzenia działalności; 1.3. Kultura organizacyjna – u nas student jest numerem jeden; 1.4. Podsumowanie. Kształcenie dorosłych jako forma dywersyfikacji przychodów uczelni niepublicznych; 2. Publiczne uniwersytety szerokoprofilowe; 2.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 2.2. Rozwój oferty studiów podyplomowych – pracownicy jako „wyspy” nieskoordynowanej przedsiębiorczości; 2.3. Kultura organizacyjna – słuchacz (nie zawsze) na pierwszym miejscu; 2.4. Podsumowanie; 3. Publiczne uczelnie zawodowe; 3.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 3.2. Oferta studiów podyplomowych w publicznych uczelniach zawodowych; 3.3. Kultura jakości i orientacja na klienta; 3.4. Podsumowanie; Zakończenie; Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych w świetle teorii zależności od zasobów; Bibliografia; Nota metodologiczna; Aneks; Analiza SWOT: perspektywy ekspansji w obszarze kształcenia podyplomowego dla różnych typów uczelni; Załączniki; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, I. Teoretyczno-metodologiczne założenia studium, 2. Ewolucja wartości i autorytetów młodzieży szkolnej w latach 90. XX wieku, 3. Trajektoria tożsamości. Świadomość i samorealizacja, 4. Historyczność i tradycja. Doświadczenia zapośredniczone, 5. Polityka emancypacji. Momenty przełomowe, 6. Planowanie życia. Refleksyjność instytucjonalna, 7. Kolonizacja przyszłości. Bezpieczeństwo ontologiczne, 8. Polityka życia. Dialektyka globalności i lokalności, Zakończenie. Polityka przełomu wieków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja Kształcenia Pielęgniarek i Położnych ; 7)
Część 1. Badania naukowe w pielęgniarstwie: Satysfakcja pielęgniarek z udziału w projekcie systemowym pt. Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki; Formy doskonalenia zawodowego podejmowane przez studentów studiów pomostowych na kierunku pielęgniarstwo w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; Rola czynników motywujących w procesie podnoszenia kwalifikacji w grupie zawodowej pielęgniarek; Analiza poziomu wiedzy na temat zagrożeń atakiem bioterrorystycznym wśród studentów kierunku pielęgniarstwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; Ocena jakości życia chorych leczonych nerkozastępczo powtarzanymi hemodializami. Część 2. Zagrożenia zdrowia publicznego: Mobbing w miejscu pracy - wyniki badań; Stres oraz wypalenie zawodowe wśród pielęgniarek - jak rozpoznawać i zapobiegać; Zachowania zdrowotne kobiet w okresie późnej dojrzałości; Ocena perspektywy zadań edukacyjnych wykonanych przez pielęgniarki w zakresie prewencji chorób sercowo-naczyniowych u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi; Ostre zespoły wieńcowe w praktyce Zespołu Ratownictwa Medycznego; Wpływ nawyków żywieniowych na kondycję zdrowotną człowieka; Analiza wybranych aspektów funkcjonowania psychospołecznego osób chorujących na cukrzycę typu 2; Holistyczna opieka długoterminowa nad pacjentem wentylowanym mechanicznie w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiany o charakterze globalnym jako implikacje wzrostu aspiracji edukacyjnych młodzieży 2. Aspiracje edukacyjne młodzieży w kontekście zmian w edukacji 3. Uniwersytet w obliczu zmian 4. Miejsce aspiracji w życiu człowieka 5. Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów 6. Aspiracje samokształceniowe studentów 7. Implikacje aspiracji edukacyjnych młodzieży dla uprawiania dydaktyki szkoły wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rynek czy system: szkolnictwo wyższe w Polsce okresu transformacji, 2. Uzupełniające studia magistersie jako czynnik konkurencyjności uczelni, 3. Licencjat czy magister: studenci na rynku usług edukacyjnych, 4. Jakość ksztaćłenia w strategiach badanych uczelni, 5. Jakość kształcenia w opiniach studentów, 6. Wybrane aspekty jakości kształcenia, 7. Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni, 8. Konkurencja czy partnerstwo na rynku usług edukacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wstęp, 2.Niepełnosprawne studiowanie niepełnospra wnych, 3.Student niepełnosprawny wobec barier architek tonicznych, 4.Dostępność architektoniczna szkoły wyż szej dla niepałnosprawnych, Student niepełnospraw ny w polskich szkołach wyższych, 5.Student niepełno sprawny w systemie szkolnictwa wyższego, 6.Student nie pełnosprawny - możliwości i ograniczenia w zdobyciu wykształcenia na poziomie wyższym na przykładzie UWM w Olsztynie, 7.Szkoła wyższa w uzdrowisku, 8.Uczelnia wy ższa bez barier, 9.Wszechnica Świętokrzyska w Kiel cach jako przykład uczelni bez barier, 10.Studenci nie pełnosprawni w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wielkopolskim, 11.Rehabilitacja osób słabowi dzących i niewidomych - szansą na edukację wyższą, 12. Metody i techniki nauczania słabowidzących i niewido mych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy : 1.Dor dztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, 2.Koszty i korzysci w systemie rehabilitacji zawodowej osób nie pełnosprawnych, 3.Kierunki zmian systemu wspierania za trudnienia osób niepełnosprawnych w aspekcie integracj i Polski z Unią Europejską, 4.Niewidomy na rynku pracy - szanse i zagrożenia.Zatrudnianie pomimo czy dzięki niepełnosprawności?, 5.Pub integracyjny - pomysł na działalność gospodarczą. Niepełnosprawni i edukacja na świecie : 1.Edukacyjne d rogi młodzieży niesłyszącej w Norwegii. Sztuka i twórczość w terapii osób niepełnosprawnych : 1.Wystawa "Dotyk", 2.Galeria dotyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież- edukacja i sukces życiowy: konteksty teoretyczne i praktyka społeczna: Sukces życiowy wobec przemian kapitalizmu- od indywidualizmu wczesnej nowoczesności do hiperindywidualistycznego rozproszenia ponowoczesności; Dyplom akademicki i sukces życiowy; Loteria i szczęśliwy traf- przyczynek do socjologii sukcesu życiowego; Szkolnictwo wyższe i sukces w krajach pozaeuropejskich (na przykładzie Stanów Zjednoczonych, Republiki Południowej Afryki i Argentyny); Fenomen pokolenia młodzieży; Skazani na brak sukcesu? Reprodukcja wykluczenia społecznego w świetle koncepcji Pierre'a Bourdieu; 2. Sukces życiowy w opiniach studentów w wybranych społeczeństwach europejskich: wyniki badań empirycznych: Podstawy teoretyczne i założenia metodologiczne badań; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży polskiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży czeskiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży niemieckiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży holenderskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i społeczeństwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; red. Elżbieta Piechorowska ; Tom 24)
Cz. I Etyka a nauki społeczne: 1. O trudnościach wpływania etyki na morlaność, czyli o różnych wymiarach i granicach absolutyzacji i deabsolutyzacji etyki, 2. Etyka jako "organon" badań naukowych XXI wieku, 3. Aksjologiczność i rtyczność nauk społecznych. Cz.II Środowisko akademickie a etyka: 1. Epidemie społeczne w środowisku akademickim, 2. Czy uczonemu potrzebna jest odwaga?, Cz.III Przedmiot badań społecznych a etyka: 1. Etyka w administracji i biznesie - przedsiębiorczość czy legalizm?, 2. Problem możliwości etycznej refleksji nad gospodarką, 3. Dylematy etyki dziennikarskiej, 4. Badanie ksenofobii jako dylemat etyczny, Cz.IV Etyczny wymiar procedur badawczych: 1. Testowy pomiar inteligencji i ilorazu inteligencji (IQ). O etycznych konsekwencjach respektowania standardów naukowych dla psychologicznej praktyki diagnostycznej, 2. Przyjaźń jako narzędzie pracy antropologa. Wątpliwości etyczne, 3. Czy w badaniach jakościowych wybory metodologiczne są problemem etycznym?, 4. Ironia antropologiczna, etnocentryzm i inne etyczne aspekty badań terenowych według Clifforda Geertza, 5. Etyka i dobre obyczaje w wywiadzie naukowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O Autorach. Wprowadzenie. Część I – Uwarunkowania internacjonalizacji uczelni. 1. Internacjonalizacja w strategiach rozwojowych instytucji szkolnictwa wyższego. Analiza na przykładzie wybranych uczelni w Polsce. 2. Realizacja projektów jako sposób wspierania internacjonalizacji uczelni. 3. Centrum umiędzynarodowienia czy dział obsługi studenta (zagranicznego)? Rola biura współpracy z zagranicą w strukturze uczelni. 4. Rola szkoleń międzykulturowych w procesie internacjonalizacji polskich uczelni. 5. Doświadczenia i dobre praktyki związane z umiędzynarodowieniem uczelni – analiza na podstawie zagranicznych wizyt studyjnych, realizowanych w ramach projektu #SGH4U Część II – Umiędzynarodowienie poprzez zagraniczne programy dydaktyczne. 6. Od transgranicznego do transformatywnego uczenia się w programach mobilności akademickiej. 7. Studenci programu Erasmus a nabywanie kompetencji wymaganych na rynku pracy. 8. Dobre praktyki w ustanawianiu i realizacji programów podwójnego dyplomu w świetle dziesięcioletnich doświadczeń ich oferowania w SGH. 9. CEMS – globalny program dla globalnych obywateli. 10. Bezpieczeństwo studentów podczas wymiany zagranicznych – doświadczenia amerykańskie na przykładzie rozwiązań programu Council on International Educational Exchange (CIEE). Część III – Studenci zagraniczni w Polsce. 11. O problemach i wyzwaniach w zakresie procesu rekrutacji na studia wyższe studentów zagranicznych w kontekście zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych. 12. Ubezpieczenie zdrowotne studentów w kontekście wymiany międzynarodowej. 13. Studenci zagraniczni w Polsce w kontekście różnic międzykulturowych. 14. Studenci z państw afrykańskich na globalnych rynku usług edukacyjnych. Szanse i wyzwania dla Polski. Spis rysunków. Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 292 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie Część I. Sukcesy i porażki nastolatków w przestrzeni dystansu społecznego: Kompetencje miękkie jako klucz do sukcesu w dobie pandemii; Sukcesy i porażki, gdy „Czarny Łabędź” nadleci. Niespodziewana nauka w zarazie; Pomiędzy przymusem szczęścia i sukcesu a pragnieniem godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?; Rezyliencja nastolatków w czasie pandemii COVID-19; Internet jako przestrzeń kompensacji relacji społecznych rodzin osób z niepełnosprawnością; Część II. Społeczność akademicka w dobie pandemii COVID-19: Satysfakcja z życia studentów w dobie pandemii COVID-19; Promowanie tolerancji wśród studentów pedagogiki z wykorzystaniem action research w przestrzeni wirtualnej; Istota autorytetu nauczyciela akademickiego w kontekście sukcesu życiowego według studentów pierwszego roku studiów; Nauczanie zdalne w okresie pandemii COVID-19 z perspektywy nauczyciela oraz ucznia/studenta – „bilans zysków, bilans strat” w sukcesie edukacyjnym; Sukces życiowy młodzieży akademickiej w warunkach pandemii COVID-19; Część III. Sukces życiowy w kontekście wykonywanego zawodu: Sukces zawodowy nauczyciela w świetle własnych rozważań i badań; Relacja między samooceną a definiowaniem i osiąganiem sukcesu życiowego; Znaczenie pasji w odnoszeniu sukcesu zawodowego; Sukces życiowy pielęgniarki a zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej; Aktywność społeczna i zawodowa osadzonych odbywających karę w Systemie Dozoru; Elektronicznego jako forma oddziaływania reintegracyjnego – odniesienie do wyników badań własnych; Część IV. Funkcjonowanie jednostki w trakcie nauki zdalnej – zmienność interakcji społecznych: Zdobywanie wiedzy i kontakty społeczne młodych ludzi w cyberprzestrzeni w dobie zarazy; Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii COVID-19 – wyzwania dla nauczycieli wspomagających; Rodzice a wybory edukacyjno-zawodowe dzieci – implikacje do osiągania sukcesu; Pojęcie sukcesu uwzględniające korelację międzyprzedmiotową w kształceniu języka angielskiego i ochrony środowiska w warunkach zdalnego nauczania; CALL (Computer Assisted Language Learning) – szanse i wyzwania; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej