Sorting
Source
Książki
(20)
Form of Work
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
only on-site
(15)
available
(13)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(15)
Author
Bereźnicki Franciszek
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Gajda Janusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kujawiański Jerzy
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Ludwiczak Stanisław
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Potter-Efron Ron
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Subject
Samokształcenie
(20)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczenie się
(3)
Edukacja medialna
(2)
Informatyka
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Samowychowanie
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Gniew
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kultura
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Naród
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Postawy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina wielopokoleniowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokontrola (psychol.)
(1)
Samopoznanie
(1)
Sport
(1)
Stereotyp
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
20 results Filter
No cover
Book
In basket
1. Treść i zakres pojęcia kultura, 2. Podstawowe pojęcia dotyczące kultury, 3. Wybrane koncepcje rozwoju i badań kultury, 4. Tradycja i dorobek w rozwoju kultury, 5. Kultura w życiu człowieka, 6. Kultura w życiu narodów, Samokontrola i samokształcenie, Wybór tekstów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Autoedukacja - kontekst teoretyczny empirycznych eksploracji, 2. Autoedukacja studentów - koncepcja autorska, 3. Metodologia badań własnych, 4. Autoedukacja studentów w świetle opinii badanych - próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 5. Stwarzanie warunków w uniwersytecie do autoedukacji studentów w świetle opinii badanych, 6. Autoedukacja studentów wyzwaniem współczesności w świetle opinii badanych, 7. Edukacja i autoedukacja w uniwersytecie (propozycje, projekcje)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (5 egz.)
No cover
Book
In basket
Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 493 s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Subject
Genre/Form
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej; 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego; 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych; 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian, 2. Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia, 3. Działalność kulturalna w trudnym dziale klasyfikacji systemu wartości, 4. Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury, 5. Animacja kulturalna i animator kultury w dziel aktywizacji jednostki środowiska, 6. Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej, 7. Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej, 8. Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji, 9. Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka, 10. Człowiek dorosły współlokatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, 11. Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Dydaktyka pracy - pojęcie i treść, 2. Nauczanie. Uczenie się. Samokształcenie, 3. Zasady kształcenia w edukacji pracowniczej, 4. Metody nauczania i uczenia się
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Samoedukacja / Stanisław Ludwiczak. - Toruń : Wydawnictwo MADO, 2009. - 138 s. : rys. ; 21 cm.
1. Od samouctwa do samoedukacji, 2. Podstawy samoedukacji, 3. Charakterystyka samoedukatorów, 4. samonauczanie, 5. Samowychowanie, 6. Samoedukacja zespołowa, 7. Samopozananie, 8. Samokontrola, 9. Doskonalenie osobowości w samoedukacji, 10. Samoeduakcja przyszłości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1.Samouctwo informacyjne i pojęcia pokrewne oraz metodologia badań, 2.Szkoła wyższa w społeczeństwie informacyjnym, 3.Techniki informacyjne jako narzędzie pracy dla nauczycieli akademickich, 4.Wpływ technik informacyjnych na style studiowania, 5.Administrator sieci lokalnej w systemie funkcjonowania szkoły wyższej, 6.Samouctwo informatyczne wyzwaniem współczesności, 7.Biograficzne uwarunkowania samouctwa komputerowego nauczycieli akademickich, 8.Samouctwo informatyczne jako forma i metoda doskonalenia naukowo-dydaktycznego, 9.Środki informacyjne i infrastruktura w samodoskonaleniu naukowo-dydaktycznym, 10.Zasady etyczne i higiena zdrowotna w samouctwie informacyjnym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
1. Cele edukacji w szkole dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, 2. Role pełnione w szkole przez uczniów i nauczycieli, 3. Typologia metod i form dydaktycznych oparta na roli ucznia, 4. Teoria uczenia się i odpowiadające im metody, 5. Koncepcje metodyczne preferujące dialog i samodzielne uczenie się uczniów, 6. Dialog oraz samodzielne uczenie się uczniów w wybranych koncepcjach metodycznych, 7. Autorytet nauczyciela szkoły tradycyjnej i współczesnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Istota, cele i warunki samokształcenia, 2. Rola motywacji, pamięci i uwagi w samokształceniu, 3. Planowanie i organizacja pracy samokształceniowej, 4. Źródła samokształcenia, 5. Wybrane metody samokształcenia, 6. Notowanie, 7. Trudności i błędy w samokształceniu, 8. Samokontrola i samoocena w samokształceniu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. W poszukiwaniu istoty samowychowania: Problemy samowychowania w świetle badań Ireny Jundziłł; Problematyka samowychowania w badaniach Stefana Packa; Samowychowanie- problem wielokierunkowych badań empirycznych; 2. Trzy wymiary samowychowania: Interakcyjny charakter samowychowania: Hinduska joga jako system ćwiczeń samowychowawczych; Asceza; Samowychowanie chrystocentryczne; Aksjologiczny nurt samowychowania; Samowychowanie jako dążenie do perfekcjonizmu lub perfekcjoryzmu; Samowychowanie jako dopełnienie procesu wychowania; Grupowy charakter samowychowania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: I. Część teoretyczna: Problematyka samokształcenia w programach klas początkowych obowiązujących w Polsce po drugiej wojnie światowej; Pojęcie samokształcenia w świetle literatury; Pojęcie samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego; Przygotowanie dzieci 7-9-letnich do samokształcenia; Uwarunkowania samokształcenia uczniów; Metody oraz formy edukacyjne i samo edukacyjne umożliwiające wdrażania uczniów do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego. II. Część metodyczna: Planowanie aktywności samokształceniowej uczniów klas początkowych; Koncepcja metodyczna planowanego wdrażania uczniów klas początkowych do samokształcenia indywidualnego i nieindywidualnego w procesie zintegrowanej działalności lekcyjno-domowej; Przykładowe konspekty zintegrowanych zajęć lekcyjno-domowych. III. Część badawcza: Cele badań; Problemy i hipotezy; Zmienne i ich wskaźniki; Procedura badawcza; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Przykładowe narzędzia badawcze; Realizacja badań; Wyniki badań i ich analiza; Uogólnienie wynikające z badań. IV. Część podsumowująca: Samokształcenie indywidualne i nieindywidualne oraz jego planowa realizacja; Rola nauczyciela w przygotowywaniu uczniów do samokształcenia; Rezultaty analizy porównawczej planowanego i nieplanowanego wdrażania uczniów do samokształcenia; Zintegrowana działalność lekcyjno-domowa jako czynnik równomiernego eksploatowania obu półkul mózgowych ucznia. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Społeczeństwo informacyjne a edukacja medialna, Technologia kształcenia edukacji medialnej i informatycznej, Kształtowanie umiejętności w zakresie technologii informacyjnej, Zastosowania technologii informacyjnej w procesie kształcenia, Edukacja na odległość, Technologia informacyjna w samokształceniu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
1. W poszukiwaniu samodzielności: Problem samodzielności myślenia i działania; Struktura i problem w procesie kształcenia; Wiadomości, wiedza i działanie; Proces samokształcenia. 2. Od rozumu do mądrości: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej; O kulturze pedagogicznej; Kształcenie przez całe życie. 3. Od heteronomii do autonomii: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna; Edukacja intelektualna a rozwój osobowości; Jedność osobowości a wielostronność wychowania; Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. Inne drogi wychowania: Warunki reformowania wychowawczej szkoły; O koncepcji wychowania zdrowotnego; Praca a inne formy działalności człowieka; Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego; Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. Nauczyciel czy wychowawca: Problem osobowości nauczyciela; O twórczości nauczycielskiej; Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli; Doskonalenia nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. Ku szkole nowoczesnej: Funkcje szkoły i ich pzremiany6; Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym; Szkoła jako przedmiot badań porównawczych; Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej; Nowy wariant reformy szkolnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Część I. Uświadomienie: Złość dezorganizuje moje życie; Dlaczego tak bardzo się złoszczę?; Dlaczego nie mogę przestać? Sześć głównych przyczyn życia w złości; Drabina złości i przemocy. Część II. Działanie: Złap rybę albo odetnij przynętę. Czas podjąć zobowiązanie; Schodzenie z drabiny – część 1: Koniec z groźbami i przemocą; Schodzenie z drabiny – część 2: Lepiej trzymaj gębę na kłódkę, dopóki nie nauczysz się mówić, jak trzeba; Możesz wierzyć lub nie, im nie chodzi o to, żeby cię zniszczyć; Żegnajcie, stare urazy; Ja też potrzebuję pomocy – rozdział dla partnerów osób uzależnionych od złości; Co dalej?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again