Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(119)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(116)
Publikacje naukowe
(18)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(94)
dostępne
(74)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(75)
Czytelnia
(98)
Autor
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(3)
Chodyński Andrzej
(3)
Kowalczewski Wiesław
(3)
Matwiejczuk Wiesław
(3)
Mruk Henryk (1948- )
(3)
Strużycki Marian
(3)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(2)
Budzisz Bolesław
(2)
Cygler Joanna
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Noga Marian
(2)
Nowacki Robert
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Stawicka Magdalena Kinga
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Urban Wiesław
(2)
Urbanek Piotr
(2)
Wasiluk Anna
(2)
Antczak Zbigniew
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baran Radosław
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowski Jerzy
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Butowski Leszek
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Choroszczak Jerzy
(1)
Chwistecka-Dudek Halina
(1)
Cichy Diana
(1)
Czajka Kamil
(1)
Danik Lidia
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dworczyk Mieczysław
(1)
Dynus Magdalena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fryzeł Barbara
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Fung Victor K
(1)
Fung William K
(1)
Glabiszewski Waldemar
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Górska Joanna
(1)
Górzyński Michał
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Herman Andrzej
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Imai Masaaki
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jamka Beata
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kempa Ewa
(1)
Kicińska Monika
(1)
Kisiołek Artur
(1)
Kochański Tomasz
(1)
Kocot Maria
(1)
Kola Maria
(1)
Komorowski Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(96)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(127)
Temat
Przedsiębiorstwo
(93)
Konkurencyjność
(27)
Innowacje
(22)
Globalizacja
(20)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(18)
Zarządzanie strategiczne
(16)
Zarządzanie wiedzą
(15)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(14)
Unia Europejska
(14)
Konkurencja
(13)
Zarządzanie
(11)
Gospodarka
(10)
Polska
(10)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Gospodarka oparta na wiedzy
(6)
Kadry
(6)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(6)
Banki
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Logistyka gospodarcza
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Wartość ekonomiczna
(5)
Analiza strategiczna
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Marka*
(4)
Marketing
(4)
Menedżerowie
(4)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Rynek
(4)
Rynek pracy
(4)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Fuzja przedsiębiorstw
(3)
Integracja europejska
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Motywacja pracy
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Współpraca gospodarcza
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Benchmarking
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Klastry (ekon.)
(2)
Konkurencyjność międzynarodowa
(2)
Logistyka
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing partnerski
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Ocena pracowników
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Produkcja
(2)
Produkt*
(2)
Programy pomocowe UE
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przemysł
(2)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Telekomunikacja
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Usługi
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Akcjonariusze
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Alokacja
(1)
Analiza SWOT
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Blogi
(1)
Budżety gminne
(1)
Czas
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Ełk (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Factoring
(1)
Faktoring
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Podręcznik
(8)
Czasopismo naukowe
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(23)
Zarządzanie i marketing
(23)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Transport i logistyka
(2)
127 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Zarys koncepcji zarządzania wiedzą w organizacji, 2. Proces innowacji produktu, 3. Koncepcja zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu, 4. Badania organizacji amerykańskich pod względem zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu, 5. Badania organizacji polskich pod względem zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu, 6. Dalsze kierunki rozwoju zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Zarzadzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym: 1. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie - istota, zakres i korzyście, 2. Czas i przedsiebiorczość organizacyjna w gospodarce opartej na wiedzy, 3. Stan zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach - próba oceny, 4. Stan zasobów wiedzy w polskich przedsiębiorstwach w świetle badań empirycznych, 5. Rola klastra w procesie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, 6. Zarzadzanie wiedzą a innowacyjność w systemach zarządzania jakością współczesnego przedsiębiorstwa, 7. Wiedza a rozwój małych przedsiębiorstw, 8. Koncepcja pomiaru zdolności do uczenia się szkól wyższych, 9. Problemy zarządzania wiedzą na publicznej uczelni ekonomicznej. Częśc II Innowacje a współpraca przedsiębiorstw: 10. Powiązania przedsiębiorstw z innymi podmiotami w procesie innowacyjnym, 11. Innowacyjność przedsiębiorstwa a sieciowe zarządzanie organizacjami w regionie, 12. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i alianse strategiczne jako źródła innowacyjności przedsiębiorstw w warunkach gospodarki globalnej, 13. Kooperacja i jej wpływ na innowacyjność dostawców na rynku przemysłowym, 14. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw kooperujących z przemysłem okrętowym, 15. Architektura łańcucha dostaw sterowanego innowacjami, 16. Przykłady usprawnień w zakresie logistyki w przedsiębiorstwach, 17. Procesy innowacyjne w systemach zarządzania jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw usług logistycznych, 18. Wspólpraca uczelni i sektora przedsiębiorstw na przykładzie firmy Schenker i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Część III Transfer wiedzy i technologii: 19. Luka e-technologiczna i luka e-organizacyjna w polskiej gospodarce, 20. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako forma transferu technologii, 21. Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla transferu technologii do Polski na tle najnowszego rozszerzenia Unii Europejskiej - próba oceny, 22. Korporacje transnarodowe w procesie dyfuzji wiedzy i umiejętności - przypadek zlokalizowanych w Polsce filii największych TNCs świata, 23. Determinanty procesów absorpcji technologii w bankach omercyjnych w Polsce, 24. Kierunki eliminacji dysfunkcji transferu wiedzy, 25. Źródła transferu technologii w regionie peryferyjnym. Przykład Polski północno-wschodniej, 26. Dyfuzja technologii a innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie Podlasia, 27. Zarządzanie rozwojem technologii w przedsiębiorstwach telekomunikacji stacjonarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
1. Kierunki badań nad zarządzaniem małymi i średnimi przedsiębiorstwami: Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce; Badania małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce; Zmiany kultury organizacyjnej przedsiębiorstw- wyniki badań empirycznych; Stan innowacyjności przedsiębiorstw i jej perspektywy (na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw subregionu tarnobrzeskiego; Budowa przewagi konkurencyjnej przez małe i średnie przedsiębiorstwa poprzez działalność proekologiczną; 2. Przedsiębiorczość oraz rozwój zasobów kadrowych w małych i średnich przedsiębiorstwach: Zarządzanie przedsiębiorczością w MSP; Jakościowa analiza porównawcza. Konceptualizacja przedsiębiorczości akademickiej; Wsparcie przedsiębiorczości studenckiej na podstawie studium przypadku Uniwersytetu w Coventry; Identyfikacja form zatrudnienia w małych i średnich przedsiębiorstwach budowlanych w świetle wyników badań empirycznych; System motywowania kadr menedżerskich w MSP; Kompetencje jako główny element kapitału ludzkiego w małym przedsiębiorstwie ( na przykładzie regionu tarnobrzeskiego); 3. Wpływ otoczenia na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw: Analiza warunków ograniczających rozwój małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w regionach zmarginalizowanych; Wpływ form opodatkowania podatkiem dochodowym na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw; Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem a polityka rachunkowości; Wpływ transferu technologii na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw akademickich w świetle wyników badań; Wewnętrzne uwarunkowania potencjału do zmian w małych i średnich przedsiębiorstwach powiatu tarnobrzeskiego; 4. Perspektywy wykorzystania współpracy w podnoszeniu konkurencyjności firm sektora MSP: Elementy kapitału relacyjnego oddziałujące na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw; Uwarunkowania społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa; Wewnętrzne uwarunkowania współdziałania gospodarczego małych przedsiębiorstw; Współpraca przedsiębiorstw warunkiem rozwoju innowacyjnego sektora MSP w Polsce; Procesy umiędzynarodowienia małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja klastrów a teoria regulacji systemów gospodarczych: Regulacja gospodarki jako pojęcie teoretyczne; Konceptualizacja pojęcia "regulacji" w naukach ekonomicznych; Klasyfikacje i typologie mechanizmów regulacji; Modele regulacji branzy; Podsumowanie; 2. Koncepcje teoretyczne klastrów: Geneza koncepcji klastrów jako systemu regulacji; Przyczyny i ekonomiczne wyjaśnienia powstawania klastrów; Klaster- problemy definicyjne; Atrybuty klastra; Typologie klastrów; Identyfikacja klastra; Podsumowanie; 3. Koncepcje teoretyczne konkurencyjności przedsiębiorstwa: Pojęcie konkurencyjności- definicja, charakter, klasyfikacje; 2. Definicje i pomiar konkurencyjności przedsiębiorstwa- przegląd literatury; Konkurencyjność przedsiębiorstwa- próba modelu; Konceptualizacja i operacjonalizacja pojęcia konkurencyjności przedsiębiorstwa; 4. Teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstwa: Model sekwencyjny (konwencjonalny, tradycyjny, ewolucyjny); Internacjonalizacja niekonwencjonalna i symulantyczna; Internalizacja w ujęciu podejścia sieciowego; 5. Tryptyk: klaster- konkurencyjność- internacjonalizacja: Schemat analityczny tryptyku; Oddziaływania klastra na konkurencyjność firm uczestników klastra; Oddziaływanie klastra na internacjonalizację przedsiębiorstw- jego uczestników; 6. Badania empiryczne klastra meblarskiego, kotlarskiego i motoryzacyjnego; 7. Zalecenia normatywne: Sposoby kreacji klastra- punkt zleceń normatywnych; Zlecenia dla firm; Zlecenia dla samorządu; Zalecenia dla polityki gospodarczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Przesłanki i cele tworzenia przedsiębiorstwa; R.2 Zasoby przedsiębiorstwa i ich wykorzystanie; R.3 System motywacyjny a konkurencyjność przedsiębiorstwa; R.4 Przedsiębiorstwo w działaniu; R.5 Drogi rozwoju przedsiębiorstw; R.6 Identyfikacja elementów przedsiębiorstwa przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Stan i prognozy rozwoju gospodarczego i ich wpływ na działania przedsiębiorstw w Polsce, 2. Makrotrendy w zachowaniach nabywców a strategia rozwoju przedsiębiorstwa, 3. Przedsiębiorstwo polskie przedsiębiorstwem unijnym, 4. Chiny - szanse i zagrozenia dla polskich przedsiębiorstw, 5. Znaczenie planowania i myślenia strategicznego w budowaniu nowoczesnej komunikacji marketingowej, 6. Strategiczny trójkąt - strategia, procesy, projekty, 7. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, 8. Kreatywność a zdobywanie przewagi konkurencyjnej, 9. Skuteczność komunikacji indywidualnej w programach lojalnościowych, 10. Skuteczne przywództwo źródłem przewagi konkurencyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw / Michał Adam Leśniewski. - Warszawa : Difin , 2015. - 252, [5] s. : tab., rys. ; 23 cm.
1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa; 4. Menedżer kadra zarządzającą przedsiębiorstwem; Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem; 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa; 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa; 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konkurencja jako obszar działań reklamowych- podstawy i uwarunkowania; 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw a ich konkurencyjność- kontekst skuteczności marketingowej; 3. Procesy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwach; 4. Reklama jako narzędzie zmiany zachowań konsumpcyjnych; 5. Tendencje rozwojowe rynku reklamowego w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorstwami w związku z procesami integracji z Unia Europejską; Instrumenty konkurowania; Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw jako źródło przewagi konkurencyjnej i podstawa stosowanych instrumentów konkurowania; Ocena składników potencjału konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w porównaniu z głównymi konkurentami rynkowymi; Relacje między sferami funkcjonalno-zasobowymi a instrumentami konkurowania polskich przedsiębiorstw; Modele potencjału konkurencyjności adekwatne do obecnej sytuacji polskich przedsiębiorstw; Zarządzanie potencjałem konkurencyjności z uwzględnieniem warunków i możliwości polskich przedsiębiorstw; Determinanty powodzenia działań umacniających potencjał konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Analizy na poziomie produktu : 1.Modele rozwoju produktu, 2.Struktury i opcje organizacyjne rozwoju produkty. Cz. II Analizy na poziomie przedsiębiorstwa : 1.Znaczenie marki w budowaniu wizerunku i wartości przedsiębiorstwa usługowego, 2.Elementy promocji i jej zadania w przedsiębiorstwie, 3.Funkcje strategii logistycznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 4.Rola czynnika ludzkiego w osiąganiu przez firmę przewagi konkurencyjnej na rynku, 5.Warunki wzrostu efektywności przedsiębiorstwa "Poczta Polska" w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej. Cz. III Analiza na poziomie samorządu terytorialnego : 1.Zróżnicowanie regionalne w Polsce w okresie transformacji systemu społeczno-gospodarczego, 2.Rola jednostek samorządu terytorialnego w finansowaniu rozwoju lokalnego (na przykładzie miasta Łomża), 3.Źródła finansowania zadań własnych samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu w Ełku. CZ.IV Analizy na poziomie sektora : 1.Konsolidacja sektora bankowego a istota spółdzielczości, 2.Rola i funkcje banków w systemie finansowym państwa, 3.Zastosowanie metod taksonomicznych w wyznaczaniu mierników rozwoju gospodarczego, 5.Eduukacyjne uwarunkowania rozwoju MŚP
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Bezpośrednie konsekwencje wejścia do Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw; Pozyskiwanie finansowania we wczesnych fazach rozwoju przedsiębiorstwa; Polityka proeksportowa Unii Europejskiej; Strategia rozwoju rynku; Skutecznie konkurować; W poszukiwaniu źródeł oszczędności; Analiza kondycji spółki; Jak zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku UE poprzez strategię wzrostu zewnętrznego?; Ocena ryzyka strategicznego; Kompleksowe podejście do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie; Zarządzanie ryzykiem a wpływ na reputację firmy; Ocena ryzyka regulacyjnego Współpraca czy rywalizacja?; Podglądać liderów - benchmarking; Zarządzanie marką a pozycja konkurencyjna polskich przedsiębiorstw; Ile warta jest wolność wybory - opcje rzeczowe; Uwolnić kapitał - jak usprawnić procesy zarządzania kapitałem obrotowym; Zarządzanie należnościami; Restrukturyzacja finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorczość w Polsce, 2. Ludzie cennym kapitałem małych i średnich przedsiębiorstw, 3. Konkurencyjność wymogiem funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Inwestowanie w wiedzę i pracowników, 5. Diagnoza funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, 6. Modyfikacja prawa w celu sprostania wyzwaniom XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Źródła i rozwój zarządzania strategicznego; R.2 Koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa oraz analiza strategiczna; R.3 Metoda SWOT oraz modele portfelowe formułowania strategii przedsiębiorstwa; R.4 Konkurencyjność przedsiębiorstw, sektorów, krajów oraz zasobów i umiejętności; R.5 Koncepcje źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa strategia konkurencji; R.6 Strategie wzrostu i rozwoju firmy wyspecjalizowanej; R.7 Strategie dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa; R.8 Fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne; R.9 Umiędzynarodowienie oraz globalizacja przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Zdzisław Pierścionek. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2011. - 503, [1] s. ; rys., tab. ; 24 cm.
1. Podstawy zarządzania strategicznego: Tradycyjne i nowe koncepcje zarządzania strategicznego; Proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego otoczenia; Analityczne metody formułowania strategii przedsiębiorstwa; Procesy wdrażania, kontroli oraz weryfikacji strategii; 2. Konkurencyjność oraz strategie konkurencji przedsiębiorstwa- poziom strategicznych jednostek biznesu: Kategorie konkurencyjności w gospodarce i w przedsiębiorstwie; Rynkowe i zasobowe strategie konkurencji oraz procedury ich budowy; Koncepcje źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa; 3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa- poziom zarządzania korporacją: Typy i rodzaje strategii rozwoju przedsiębiorstwa; Strategie specjalizacji oraz dywersyfikacji przedsiębiorstwa; Umiędzynarodowienie i globalizacja przedsiębiorstwa; 4. Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw- poziom zarządzania siecią: Sieci przedsiębiorstw oraz strategie ich tworzenia i rozwoju; Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw oraz alianse strategiczne; 14. Strategie outsourcingu produkcji i usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Gospodarki europejskie w dobie globalizacji: Państwo a wyzwania nowej globalnej gospodarki XXI wieku; Globalizacja- wyzwanie współczesnej gospodarki; Stosunki ekonomiczne UE z Chinami; Sukces polityki gospodarczej rządu Irlandii; Determinanty tempa procesów restrukturyzacji technologicznej w krajach postsocjalistycznych; 2. Integracja gospodarcza Europy jako element procesu globalizacji: Sytuacja gospodarcza Słowenii w kontekście integracji z UE; Współpraca gospodarcza z Niemcami jako czynnik rozwoju krajów Europy Środkowo-Wschodniej; Strefa euro w świetle teorii optymalnych obszarów walutowych; Ryzyko bezpośrednich inwestycji zagranicznych w nowych krajach członkowskich UE; Podstawy swobody przepływu pracowników w UE; Polityka regionalna a rozwój gospodarczy w UE; 3. Finanse publiczne a globalizacja: Wpływ finansów publicznych na rozwój społeczno-ekonomiczny Niemiec w warunkach globalizacji; Reformy niemieckiego systemu emerytalnego: znaczenia dla systemu gospodarczego; Metody pomiaru szarej strefy; 4. Budowanie gospodarki opartej na wiedzy: Realizacja Strategii Lizbońskiej w latach 2001-2005; Charakterystyka inwestycji private equity/venture capital w Europie; Zarządzanie wiedzą w aspekcie realizacji złożonych i niepowtarzalnych przedsięwzięć; Najsilniejsze uwarunkowania transferu wiedzy w firmach IT; 5. Dylematy prawno-ekonomiczne ochrony środowiska w Unii Europejskiej: Pomoc publiczna na cele związane z ochroną środowiska w wybranych "starych" krajach UE; Konkurencja cenowa a koszty ochrony środowiska- aspekty prawne i ekonomiczne; Efektywność ekologiczna przedsiębiorstw w świetle informacji ujawnianych w raportach środowiskowych; Kontrowersje związane z istotą opłat i podatków ekologicznych; 6. Przedsiębiorstw w realiach globalnej konkurencji: Wybrane aspekty fuzji i przejęć w kontekście wpływu na efektywność działania przedsiębiorstwa; Wpływ fuzji i przejęć na wartość przedsiębiorstwa; Przywództwo w organizacji- różne aspekty przywództwa w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych; Zaufanie jako czynnik zarządzania zasobami ludzkimi; Istota konkurencyjności przedsiębiorstw w świetle koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; Sieć jako koncepcja konkurencyjności przedsiębiorstw sektora MSP; Organizacja wirtualna szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw; Wybór miedzy likwidacją a restrukturyzacją upadłościową- propozycja modelu; Struktura kapitału przedsiębiorstwa i jej optymalizacja- definicja, mierniky i determinanty; Metody zarządzania kosztami pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospsodarki Narodowej / Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej ; T.91)
1. Akcesja jako przesłanka budowy przewagi konkurencyjnej, 2. Zmiana warunków konkurowania polskich przedsiębiorstw w związku z integracją z Unia Europejską, 3. Skutki zmian warunków konkurencji dla przedsiębiorstw po integracji z Unią Europejską, 4. Dokonane i pożądane zmiany w przedsiębiorstwach sektora budownictwa po wejściu Polski do Unii Europejskiej, 5. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstw po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, 6. regulowany rynek papierów wartościowych po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, 7. Finansowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej, 8. Wpływ akcesji na politykę rynku pracy w Polsce, 9. Potrzeby edukacyjne przedsiębiorstw w Polsce w kontekście integracji z Unią Europejską, 10.Edukacyjne i doradcze aspekty ekologicznych wymagań Unii Europejskiej wobec przedsiębiorstw, 11. Integracja europejska a gospodarka oparta na wiedzy w Polsce, 12. Społeczny model gospodarki opartej na wiedzy, 13. Prawne regulacje rozwoju i funkcjonowania energetyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Teoria firmy a zmiany wynikające z procesu globalizacji i integracji, 2.Rola przedsiębiorstw w dostosowywaniu się gospodarki do warunków globalizacji i integracji, 3.Dostosowanie instytucjonalnych uwarunkowań konkurencji na polskim rynku do wyzwań integracji, 4.Wpływ globalizacji na finansowanie przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw, 5.Wpływ funduszy inwestycyjnych na zarządzanie polskich przedsiębiorstw i ich możliwość dostosowywanie się do standardów Unii Europejskiej, 6.Dostosowanie polskich przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska do wymogów Unii europejskiej, 7.Niezbędne zmiany polskiego rynku rolno-spożywaczego w procesie dostosowywania się do integracji z Unią Europejską
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konsolidacja a efektywność banków w Polsce / Kinga Stępień. - Warszawa : CeDeWu, 2004. - 216 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
1.Funkcjonowanie sektora bankowego we współczesnej gospodarce rynkowej, 2.Konkurencja i konkurencyjność w sektorze bankowym, 3.Zjawiska konsolidacji w sektorze bankowym, 4.Przebieg procesu konsolidacji w wybranych krajach, 5.Metodyka badania wpływu konsolidacji na efektywność w sektorze bankowym, 6.Próba oceny wpływu konsolidacji na efektywność sektora bankowego w Polsce w latach 1997-2003
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVIII Zeszyt 3/2017)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2003, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Spójność strategii personalnej jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa; Work commitment as an effect of applied system of motivation; Motivating factors applied in small and medium enterprises; Coaching jako interaktywne narzędzie wspomagające rozwój pracowników w przedsiębiorstwie; Poziom innowacyjności polski na tle unii europejskiej - analiza w oparciu o dekompozycję sumarycznego wskaźnika innowacji (SII); Environmental insurance in Poland and selected EU countries; Transformacje struktury organizacyjnej firmy informatycznej - studium przypadku; Pozycja konsumenta na rynku na tle Teorii Kreatywnego Monopolu Petera Andreasa Thiela; Generowanie wartości poprzez bloga firmowego. Studium przypadku; The role of storytelling in building a brand; Development of a support system for managing the cyber protection of an information object; Negocjacje alokacji zasobów w procesie organizacji struktury systemu wytwarzania w warunkach rozproszenia zasobów; Jakość materiałów budowlanych a preferencje nabywców na przykładzie systemów stropowych; Reflective learning facilitators.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej