Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(60)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(49)
dostępne
(43)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(50)
Autor
Gołembska Elżbieta (1946- )
(5)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech
(2)
Nowakowski Marcin K
(2)
Rymarczyk Jan
(2)
Sulich Adam
(2)
Szymczak Maciej
(2)
Widera Wiktor
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bilkiewicz Tatiana
(1)
Borodin Yevgeniy
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brazilij Natalija
(1)
Butryn-Karaś Magdalena
(1)
Błażukiewicz Anna
(1)
Campbell David
(1)
Canwell Diane
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chwistecka-Dudek Halina
(1)
Coughlan Anne T
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czuba-Kulisińska Beata
(1)
Danik Lidia
(1)
Demidenko Svitlana
(1)
Detyna Beata
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Dudek Marek
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dziopak-Strach Ada
(1)
El-Ansary Adel
(1)
Filipowicz Paweł
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Forsthoff Ulrich
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gawrylenko Valientina
(1)
Giertler Anna
(1)
Glikamn Paweł
(1)
Gorczyńska Alina
(1)
Gołębiewski Alekdander
(1)
Grabitz Eberhard
(1)
Grzesiuk Aleksandra
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hamill Jim
(1)
Hauke Aleksandra
(1)
Hałasik Katarzyna
(1)
Hilf Meinhard
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jakóbik Witold
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Januszkiewicz Włodzimierz
(1)
Jarmułowicz Wacław
(1)
Jatusripitak Somkid
(1)
Jędralska Krystyna
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kabalski Przemysław
(1)
Kalisz Anna
(1)
Karlik Marcin
(1)
Kempny Danuta
(1)
Khozhylo Iryna
(1)
Kiepas-Remesz Katarzyna (1979- )
(1)
Kisiołek Artur
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Komor Marcin
(1)
Kondak Anna
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kotowicz-Jawor Joanna (1940- )
(1)
Koźmiński Andrzej
(1)
Koźmiński Andrzej K
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krawczenko Oksana
(1)
Kroik Janusz
(1)
Królak-Werwińska Joanna
(1)
Kwiatkowski Stefan
(1)
Kwietniewska Małgorzata
(1)
Lakhno Valeriy
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Leible Stefan
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Lenik Piotr
(1)
Liberska Barbara
(1)
Limański Andrzej
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Lipiec Jacek
(1)
Lipiński Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(60)
Temat
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(48)
Przedsiębiorstwo
(17)
Globalizacja
(12)
Marketing
(10)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(9)
Konkurencja
(7)
Marketing międzynarodowy
(7)
Gospodarka
(6)
Handel międzynarodowy
(6)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(5)
Unia Europejska
(5)
Zarządzanie
(5)
Innowacje
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(4)
Przedsiębiorczość
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(4)
Współpraca gospodarcza
(4)
Decyzje
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Ceny
(2)
Ceny transferowe
(2)
Controlling
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Mentoring
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Organizacja
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Podatek
(2)
Polska
(2)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(2)
Prawo wspólnotowe europejskie
(2)
Rynek walutowy
(2)
Ryzyko
(2)
Swobodny przepływ osób
(2)
Swobodny przepływ usług
(2)
Transfer technologii
(2)
Transport
(2)
Transport międzynarodowy
(2)
Własność przemysłowa
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Akcjonariusze
(1)
Alokacja
(1)
Badania rynku
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Blogi
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
Choroby wirusowe
(1)
Cło
(1)
Demokracja bezpośrednia (system polityczny)
(1)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Doradcy personalni
(1)
Działalność pożytku publicznego
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Emerytura
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Fotoradary
(1)
Fundusze poręczeń kredytowych
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Grunty rolne
(1)
Handel
(1)
IKEA
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Inicjatywa ludowa
(1)
Instytucja totalna
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizm
(1)
Internet
(1)
Jakość usług
(1)
Kadry
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kataster nieruchomości
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(2)
Arktyka (region)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Svalbard (Norwegia ; terytorium)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Komentarz
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Zarządzanie i marketing
(16)
Transport i logistyka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu ; 85)
1. Przeobrażenia łańcuchów dostaw wobec ekspansji korporacji międzynarodowych i współczesnych modeli tworzenia wartości opartych na kooperacji przedsiębiorstw, 2. Eurologistyka i funkcjonowanie łańcuchów dostaw w warunach europejskich, 3. Zarządzanie łańcuchem dostaw w globalnych strukturach kooperacyjnych branży motoryzacyjnej, 4. Decyzje logistyczne i ich uwarunkowania w międzynarodowych strukturach holdingowych na przykładzie przedsiębiorstwa Draexlmeier, 5. Logistyka w sklai globalnej na przykładzie firmy z branży lniarskiej, 6. Logistyka w obliczu działalności eksportowej, 7. Zarządzanie miedzynarodowym łańcuchem dostaw towarów projektowanych na zamówienie, 8. Wpływ internacjonalizacji na zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie Kuźnia Jawor S.A.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
1. Specyfika logistyki ponad granicami: Logistyka a systemy logistyczne; Struktura systemów logistycznych; Procesy logistyczne ponad granicami; Ku globalizacji gospodarki; Logistyka w skali mikro i makro. 2. Różnorodność infrastruktury logistycznej: Infrastruktura logistyczna; Modernizacja transportu; Gospodarka magazynowa; Logistyczne centra; Wymogi eurologistyczne 3. Logistyka w integracji systemów transportowych Europy: Integracja polskiego systemu transportowego z systemem transportowym Europy; Bariery w wykorzystywaniu logistyki w przewozach międzynarodowych; Centrum dystrybucji w organizacji łańcucha dostaw; Znaczenie infrastruktury transportowej dla procesu integracji krajów europejskich; Koncepcje pracy europejskiego operatora logistycznego. 4. Polska infrastruktura transportowa w logistyce po nadgranicznej: Regulacje UE w zakresie transportu międzynarodowego; Rozwój motoryzacji i wzrost ruchu na drogach Polski; Polska sieć drogowa na mapie Europy; Założenia programu budowy autostrad; Pozostała infrastruktura transportowa Polski. 5. Logistyka w marketingu sprzedaży: Organizowanie procesów dystrybucji; Klasyfikacje produktów; Prognozy marketingowe; Wybór kanałów dystrybucji; Proces obsługi klienta. 6. Logistyka w marketingu zakupów: Środowisko procesu zakupów; Organizacja procesu zakupów; Planowanie zakupów; Aspekty międzynarodowe w logistyce. 7. Kontrolingowy system zarządzania międzynarodowymi procesami logistycznymi: Kontroling jako element zintegrowanego środowiska zarządzania logistycznego ponad granicami; Komponenty kontrolingowego systemu zarządzania procesami logistycznymi; Wpływ organizacyjnych form kształtowania międzynarodowych procesów logistycznych na system kontrolingu; Modele sterowania kontrolingowego procesami logistycznymi i rodzaje wzorców oceny; Wybrane metody i narzędzia rachunku zarządczego i analizy odchyleń; Podstawowe techniki zaopatrzenia informacyjnego w zarządzaniu kontrolingowym. 8. Zintegrowane łańcuchy dostaw: Zjawisko "dojrzałości przemysłowej"; Koncepcja outsourcingu; Ewolucyjne przemiany rynku dostawców; Koncepcja zintegrowanego dostawcy; Płaszczyzny współpracy objęte koncepcją zintegrowanego dostawcy; Problemy związane z wdrażaniem nowoczesnych strategii zaopatrzeniowych na rynku europejskim; Wprowadzenie do zagadnienia wirtualnych korporacji; Koordynacja działań drogą do sukcesu; Zaopatrzenie wirtualnych korporacji. 9. Doświadczenia logistyki europejskiej: Tendencje logistyki europejskiej w aspekcie ekologii; Dążenie do zmniejszenia szkodliwego wpływu transportu; Gospodarka odpadami; Rozwój ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej (PRKG) pomiędzy Niemcami a Polską; Argumenty przemawiające za PRKG; Analiza rozwoju PRKG w latach 1994-1998 i prognoza; Warunki ramowe i następstwa rozwoju gospodarczego w regionie; Środki potrzebne do rozwoju ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej do roku 2005.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Cz.I Zrozumienie wyzwań narodowego rozwoju gospodarczego: Wyzwanie do budowy bogactwa narodu; Gł. dylematy i sprzeczności polityki publicznej na drodze rozwoju gospodarczego; Alternatywne drogi rozwoju. Cz.II Formułowanie strategicznej wizji narodu: Straregiczne grupy narodów a globalna struktura konkurencji; Ocena silnych i słabych stron narodu; Ocena możliwości zagrożeń narodu; Formułowanie strategicznej dźwigni wzrostu. Cz.III Tworzenie strategicznej postawy narodu: Formułowanie polityki inwestycyjnej narodu; Budowa przemysłu narodowego; Kształtowanie narodowego portfela przemysłowego; Kształtowanie narodowej polityki handlowej; Kształtowanie narodowej polityki makroekonomicznej; Rozwój infrastruktury narodu; Tworzenie narodowych ram instytucjonalnych. Cz.IV Wspieranie wzrostu i pomyślności przedsiębiorstw Wiązanie strategii przedsiębiorstwa ze strategią budowania bogactwa narodu; Troska o wzrost przedsiębiorstw Rozwój strategiczny przez strategie kooperacji; Strategie budowania bogactwa narodu: od strategicznej wizji do strategicznego wdrażania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka strategii i zarządzania w biznesie globalnym i transnarodowym, Globalizacja i wizja globalna, Analiza działalności globalnej, Analiza otoczenia konkurencyjnego, Analiza makrootoczenia globalnego, Strategia globalna i transnarodowa, Globalne i transnarodowe strategie obsługi rynku, Globalne zarządzanie produkcja i logistyka, Globalne strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Globalne zarządzanie w sferze technologii, Globalne i transnarodowe zarządzanie w marketingu, Globalne zarządzanie finansami, Struktura organizacyjna i kontrola w firmie globalnej, Zarządzanie globalnymi fuzjami, przejęciami i aliansami, Globalna działalność gospodarcza
i przyszłe trendy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozumienie strategii globalnej; Analizowanie potencjału globalizacyjnego sektora; Budowanie uczestnictwa w rynku globalnym; Projektowanie globalnych produktów i usług; Lokalizowanie globalnej działalności; Tworzenie marketingu globalnego; Globalne posunięcia konkurencyjne; Budowanie organizacji globalnej; Strategia regionalna; Pomiar czynników globalizacji sektora i instrumentów strategii globalnej; Globalna analiza strategiczna. Aneks: Formularze do oceny strategii bazowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : Difin, 2002. - 206 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Internacjonalizacja przedsiębiorstw jako przesłanka aliansów strategicznych; Uwarunkowania i motywy zawierania aliansów strategicznych; Zarządzanie aliansami strategicznymi; Alianse wielostronne - powiązania sieciowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym - zagadnienia wstępne, 2. Strategia zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, 3. Przyczyny zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, 4. Teorie internacjonalizacji, 5. Zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw - wyjaśnienie teoretyczne, 6. Formy zagranicznej ekspancji przedsiębiorstw - spoosby wejścia na rynki zagraniczne, 7. Metody wyboru formy zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionu - nowe wyzwania, 2. Rozwój regionalny w Narodowym Planie Rozwoju, 3. Małe i średnie przedsiębiorstwa jako podmiot sprawczy przedsiębiorczości regionalnej, 4. Doradztwo zewnętrzne w zakresie zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w regionie, 5. Marketing w rozwoju gospodarczym regionu, 6. Ekonomiczno-finansowe podstawy funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w regionie, 7. Małe i średnie przedsiębiorstwa w przekrojach sektorowym i regionalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Globalizacja i regionalizacja a ekspansja KMN na świecie i w Polsce, Ekspansja inwestycyjna KMN w Polsce i jej wpływ na gospodarkę, Strategie KMN na rynku wyrobów przemysłowych, Zagraniczne przedsiębiorstwa handlowe w Polsce, Zagraniczne banki w Polsce, Ewolucja strategii polskich przedsiębiorstw w warunkach ekspansji KMN, Ceny transferowe w krajowych obrotach KMN, Modele finansowania i zarządzania korporacjami a ich wykorzystanie w praktyce polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Temat
Wstęp; Podstwy koncepcji euromarketingowej; Warunki działania przedsiębiorstw na obszarze Europejskiego Rynku Wewnętrznego; Strategie euromarketingu w waru- nkach urzeczywistnienia ERW; Elementy strategii euro- marketingu-mix.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Logistyka międzynarodowa w internacjonalizacji zarządzania, 2. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką międzynarodową, 3. Logistyka międzynarodowaw praktyce polskich przedsiębiorstw, wyniki badań, 4. Swobody gospodarcze oraz polityka celna, transportowa i wobec MSP według Traktatu Wspólnot Europejskich a zmiany warunków obsługi logistycznej, 5. Polski rynek TSL po wejściu do Unii Europejskiej, 6. Uwarunkowania i kierunki rozowju logistyki europejskiej, 7. Logistyka w polityce gospodarczej wybrnaych państw, 8. Społeczno-kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Globalizacja działalności przedsiębiorstwa - korzyści i ryzyko, 2. Logika controllingu w procesie strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, 3. Architektura organizacji controllingu w przedsiębiorstwach zinternacjonalizowanych, 4. Infrastruktura informacyjno-analityczna controllingu, 5. Kultura organizacyjna a controlling międzynarodowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Innowacja przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia i podejścia teoretyczne; 2. Innowacyjność przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia, ujęcia i nurty badawcze; 3. Usieciowienie przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia i podejścia teoretyczne; 4. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstwa - główne nurty badawcze; 5. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw - koncepcja i metoda badań; 6. Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw - wyniki badań i dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, 2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej, 3. Możliwości stosowania marketingowych narzędzi konkurowania w branżach napojów alkoholowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, 4. Transfer technologii w międzynarodowym cyklu życia produktu, 5. Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, 6. Sposoby pozyskiwania marek przez przedsiębiorstwa działajace na rynku międzynarodowym, 7. Kształtowanie wizerunku firmy i marki na rynku międzynarodowym, 8. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw usługowych a ich strategie marketingowe, 9. Miedzynarodowa segmentacja rynku, 10. Wpływ internetu na marketing międzynarodowy, 11. Miedzynarodowe i globalne systemy informacji marketingowej, 12. Zakupy w procesie umiędzynarodawiania i globalizacji przedsiębiorstw, 13. Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym, 14. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społeczenie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe, 15. społeczna odpowiedzoalność przedsiębiorstw w kontekscie repektowania praw człowieka i marketingu etycznego (przykład wizerunku kobiet e reklamie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pojęcie internacjonalizacji; Teoretyczne podstawy internacjonalizacji; Motywy internacjonalizacji; Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstwa; Formy internacjonalizacji przedsiębiorstwa; Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa; Kierowanie międzynarodowymi funkcjami przedsiębiorstwa, Controlling; Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola i zadania logistyki międzynarodowej w integracji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 2. Integracja przedsiębiorstw Unii Europejskiej, 3. Identyfikacja strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne, 4. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w rozwoju logistyki międzynarodowej, 5. Przesłanki rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce w świetle strategii Lizbońskiej, 6. Uwarunkowania polskiego systemu transportowego w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej, 7. Logistyka w strategiach ekspansji międzynarodowej firm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Polska w Unii Europejskiej / Polskie Towarzystwo Ekonomiczne)
Wprowadzenie. Cz. I Ogólne problemy akcesji: Kierunki modernizacji strukturalnej polskiego przemysłu; Lizbońska strategia Unii Europejskiej. Wnioski dla Polski. Cz. II Handel zagraniczny: Wejście do Unii Europejskiej a zmiany w strukturze handlu zagranicznego Polski; Wpływ przystąpienia Polski do Unii Gospodarczej i Walutowej na handel zagraniczny. Cz. III Kurs walutowy: Wpływ członkostwa w strefie euro na konkurencyjność polskich przedsiębiorstw; Teoretyczne aspekty efektu Balassy-Samuelsona; Polityka kursowa a wejście Polski do EMK2. Cz. I V Konkurencyjność przedsiębiorstw: Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw; Kierunki usprawnień zarządzania w firmach; Strukturalne uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw; Konsekwencje liberalizacji przepływów kapitałowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa a współczesne zachowania konsumpcyjne, 2. Otwarte Fundusze Emerytalne jako narzędzia nieuświadomionej eksploatacji globalnego rynku finansowego przez gospodarstwa domoer, 3. Motywy międzynarodowych przejęć przez przedsiębiorstwa a Polski, 4. Rola zagranicznego kapitału produkcyjnego w działalności eksportowej polskich przedsiębiorstw przemysłowych, 5. Kierunki inwestycji przedsiębiorstw ukraińskich w Polsce, 6. Analiza porównawcza pozycji międzyanrodowej złotego w kontekscie przyjęcia Polski do strefy Euro, 7. Szara strefa - alternatywa dla legalnej sfery gospodarki, 8. O potrzebie marek globalnych w Polsce, 9. Regionalne uwarunkowania aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw w gospodarce polskiej, 10. Międzyanrodowa współpraca regionaów w swietle nowej polityki spójności, 11. Technologia, talent i tolerancja jako czynnik rozowju regionu, 12. Rola regionów uczących się w kreowaniu zasobów niematerialnych będących podstawą gospodarki wiedzy, 13. Próba oceny założeń programowych współpracy transgranicznej województwa dolnośląskiego z Saksonią na lata 2007-2013, 14. Znaczenie i uwarunkowania innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw, 15. Zmiany w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych przez przedsiębiorstwa w Poslce w procesie wdrażania założeń gospodarki opartej na wiedzy, 16. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy fundamentem konkurencyjności przedsiębiorstw, 17. Pracownicy wiedzy w przestrzeni pozaorganizacyjnej (wybrane zagadnienia), 18. Finansowanie działalności badawczo-rozwojoej w ramach funduszy strukturalnych. Próba porównania okresu 2004-2006 z nowym okresem programowania 2007-2013, 18. Wzrost gospodarczy w kontekście problemtyki nadmiernego fiskalizmu w Polsce, 20. Zmiany stopy bezrobocia wynikajace ze zmian PKB a otoczenie prawne rynku pracy, 21. Ocena sytuacji osób niepełnosprawnych na rynku pracy w świetle wyników badań aktywności ekonomicznej ludności Polskie w latach 2000-2007, 22. Telepraca - przyszłosć polskiego rynku pracy, 23. Logistyczne przemiany w przedsiębiorstwach, 24. Proces zewnętrznego wzrostu przedsiębiorstw z sektora IT na przykładzie firmy Oracle, 25. Poligrafia w dobie globalziacji - branża z perspektywami, 26. Outsourcing w przedsiębiorstwach w świelte wyników badań ankietowych w województwie pomorskim i wielkopolskim, 27. Relacje inwestorskie online jako narzędzie tworzenia wizerunku spółek giełdowych, 28. Związki między ekonomią a kulturą - ujęcie teoretyczne, 29. Wpływ filtracji na stacjonarność i moc gęstości widmowej koniunkturalnych, realnych i finansowych szeregów czasowych, 30. Analiza przychodów Narodowego Funduszu Zdrowia, 31. Rynek usług stomatologicznych w świetle zmian w finansowaniu świadczeń zdrowotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(VII Kongres Ekonomistów Polskich ; Tom IV)
Słowo wstępne; Wstęp; Zarządzanie wiedzą warunkiem konkurencyjności firmy; Przedsiębiorczość a polityka makroekonomiczna; Przedsiębiorczość XXI wieku (Intelektualizacja przedsiębiorczości, intelektualizacja przedsiębiorstw); Szanse rozwojowe przedsiębiorstw; Nadzór korporacyjny w Polsce w kontekście światowych doświadczeń i wyzwań globalizacji; Efektywność polskich przedsiębiorstw i jej pomiar; Konkurencyjność gospodarki polskiej. Stan i perspektywy; Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych; Sposób kształtowania przewag konkurencyjnych; Systemy wynagradzania w motywowaniu menedżerów; Konkurencyjność polskiego sektora usług; Inwestowanie w kapitał ludzki a rozwój gospodarki; Orientacje marketingowe polskich przedsiębiorstw; Pracownicy jako wartość firmy; Przyczyny rozwoju i upadku polskich przedsiębiorstw przemysłowych w okresie transformacji gospodarczej lat 1990-2000; Nowoczesne metody i techniki zarządzania w praktyce polskich przedsiębiorstw; Czynniki i bariery innowacyjności gospodarki. Wnioski dla Polski; Znaczenie marki produktu w kształtowaniu lojalności nabywców względem firmy; Strategiczne zachowania marketingowe przedsiębiorstw a mikroekonomiczny mechanizm rozwoju; Sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw, a ich możliwości rozwojowe; Wybrane elementy konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłu spirytusowego; Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w polskiej gospodarce; Jaka polityka proeksportowa dla Polski?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej