Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(44)
Czasopisma
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(32)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(36)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palka Stanisław
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wrońska Marta
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Ferguson George A
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Majzner Rafał
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Rubacha Krzysztof
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Takane Yoshio
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Justyna
(1)
Herman Ewa
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Jandová Soňa
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kłoda Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Pedagogika
(39)
Metodologia
(29)
Badania naukowe
(12)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Nauczyciele
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Kształcenie
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Nauczanie
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Dysertacje naukowe
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauka
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Badania ilościowe
(2)
Badania jakościowe
(2)
Metody badawcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Podmiotowość
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Psychologia
(2)
Statystyka
(2)
Studenci
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorosłość
(1)
Duchowość
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Filozofia nauki
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Komparatystyka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Licea
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauki społeczne
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Prawo autorskie
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Teoria
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Nauka i badania
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I: Podstawy statystyki. 1. Podstawowe pojęcia statystyki. 2. Rozkłady liczebności i ich przedstawienie graficzne. 3. Zapis statystyczny. 4. Miary tendencji centralnej. 5. Miary zmienności, skośności i kurtozy. 6. Prawdopodobieństwo i rozkład dwumianowy. 7. Krzywa normalna. 8. Regresja i korelacja. 9. Pobieranie prób i rozkład z próby 10. Oszacowanie i rozkład t. 11. Testowanie hipotez - średnie. 12. Testowanie hipotez - inne statystyki. 13. Analiza liczebności z zastosowaniem chi-kwadrat. Część II: Planowanie eksperymentów. 14. Struktura i planowanie eksperymentów. 15. Analiza wariancji - klasyfikacja jednoczynnikowa. 16. Analiza wariancji - klasyfikacja dwuczynnikowa. 17. Analiza wariancji - klasyfikacja trójczynnikowa. 18. Procedury porównań wielokrotnych. 19. Pomiary powtarzane i inne plany eksperymentalne. 20. Analiza kowariancji. Część III: Statystyka nieparametryczna. 21. Statystyka rang. 22. Nieparametryczne testy istotności. Część IV: Testy psychologiczne i statystyka wielozmiennowa. 23. Zagadnienia statystyczne konstruowania testów. 24. Błędy pomiaru. 25. Przekształcanie wyników - normy. 26. Wybrane techniki wielozmiennowe. 27. Regresja wielokrotna i analiza wariancji. 28. Analiza czynnikowa. Dodatek: Tablice statystyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Podstawy statystyki. 1. Podstawowe pojęcia statystyki. 2. Rozkłady liczebności i ich przedstawienie graficzne. 3. Zapis statystyczny. 4. Miary tendencji centralnej. 5. Miary zmienności, skośności i kurtozy. 6. Prawdopodobieństwo i rozkład dwumianowy. 7. Krzywa normalna. 8. Regresja i korelacja. 9. Pobieranie prób i rozkład z próby 10. Oszacowanie i rozkład t. 11. Testowanie hipotez - średnie. 12. Testowanie hipotez - inne statystyki. 13. Analiza liczebności z zastosowaniem chi-kwadrat. Część II: Planowanie eksperymentów. 14. Struktura i planowanie eksperymentów. 15. Analiza wariancji - klasyfikacja jednoczynnikowa. 16. Analiza wariancji - klasyfikacja dwuczynnikowa. 17. Analiza wariancji - klasyfikacja trójczynnikowa. 18. Procedury porównań wielokrotnych. 19. Pomiary powtarzane i inne plany eksperymentalne. 20. Analiza kowariancji. Część III: Statystyka nieparametryczna. 21. Statystyka rang. 22. Nieparametryczne testy istotności. Część IV: Testy psychologiczne i statystyka wielozmiennowa. 23. Zagadnienia statystyczne konstruowania testów. 24. Błędy pomiaru. 25. Przekształcanie wyników - normy. 26. Wybrane techniki wielozmiennowe. 27. Regresja wielokrotna i analiza wariancji. 28. Analiza czynnikowa. Dodatek: Tablice statystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań w obszarze teorii wychowania, Cz. II Etapy postępowania badawczego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
1. U podstaw badań nad edukacją, 2. Planowanie procesu badawczego, 3. Metody doboru próbki badawczej, 4. Metody zbierania danych, 5. metody analizy danych ilościowych, 6. Analiza danych jakościowych, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Schemat etnograficzny, 10. Schemat badań historycznych (BH), 9. Schemat studium przypadków (SP), 11. Schemat eksperymentalny (E), 12. Schemat quasi-eksperymentalny (QE) i przekrojowy (P), 13. Raport a badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Zmieniający się świat - konieczność innej edukacji: Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Tendencje rozwoju europejskiej współpracy w dziedzinie oświaty i szkolnictwa wyższego; Sens i istotne aspekty wychowania personalistycznego - jako drogi rozwoju osoby; O pojęciu i konieczności wychowania jako sztuki ekspresji dramatycznej; Intelektualność kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacyjne konsekwencje rozwoju środków informatycznych; społeczeństwo informacyjne - porozumiewanie się w zmieniającym się świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 1)
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 2)
1. Założenia konstruowania teorii w naukach pedagogicznych, 2. Obrazowanie językowe w badaniach naukowych w pedagogice, 3. Podstawowe kategorie badawcze w naukach pedagogicznych, 4. Struktura procesu badawczego w naukach pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym, 2. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, 3. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice, 4. Badania jakościowe w pedagogice, 5. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych, 6. Zmienne wskaźniki i typy badań pedagogicznych, 7. Dobór próby w badaniach pedagogicznych, 8. Etapy badań pedagogicznych, 9. Moralne aspekty badań pedagogicznych; 10. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.237)
1. Profesor Jerzy Niemiec doktorem honoris causa Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy: Twórcze i ciekawe życie Profesora Jerzego Niemca- laudacja z okazji otrzymania tytułu doktora honoris causa NANO Ukrainy; Oddanie nauce, prawdzie, duchowości, Perspektywiczne idee i koncepcje Profesora Jerzego Niemca- w kontekście międzynarodowym; 2. Badania komparatystyczne: analizy porównawcze i podstawy metodologiczne: Szczególne znaczenie badań porównawczych dla pedagogiki; Nauczyciel w wymiarze porównań historycznych: od nowożytności do wieku kompetencji; Komparatystyka w kontekście procesów globalizacji i procesów integracyjnych; Poradnictwo zawodowe w Szwecji w kontekście badań komparatystycznych; Miejsce pedagogiki porównawczej w planie studiów uniwersytetu pedagogicznego; Niepowodzenia szkolne- watki porównawcze; Działalność Centrum Polonistyki w Żytomierzu; Krystalizacja i zmiany modeli szkolnictwa wyższego w Europie- perspektywa porównawcza; Nowe narzędzia organizacji kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego; Wybrane elementy systemu edukacyjnego we Francji; Organizacja kształcenia ludzi trzeciego wieku w krajach Europy Zachodniej; Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów w polskiej i fińskiej praktyce pedagogicznej; Transeuropejski wymiar rozwoju wyższej edukacji pedagogicznej; Edukacja ekonomiczne w Polsce na tle celów strategicznych systemów edukacji w Unii Europejskiej; Sztuka w systemach edukacji za granicą: analiza porównawcza; osobliwości świadczenia usług edukacyjnych osobom bezrobotnym w amerykańskich ośrodkach rozpowszechniania wiedzy; Czas wolny i uczestnictwo w kulturze młodzieży polskiej i francuskiej; Nowe kierunki badań komparatystycznych; 3. Teoretyczne i praktyczne analizy w szerokim kontekście badań porównawczych: Wybrane elementy wdrażania innowacyjnego kształcenia pedagogicznego w uniwersytecie klasycznym; Bezpieczeństwo jako wartość; Przygotowanie pedagogiczne kandydatów na nauczycieli; Refleksyjne podejście jako strategia podwyższania kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacja dorosłych: współczesne wyzwania; Wychowanie przedszkolne w świetle nowej podstawy programowej, czyli bliżej dziecka; 4. Wybrane problemy badań naukowych: Pochylenie się nad twórczością Tadeusza Kotarbińskiego; Konceptualizacja zmiennych oraz ich operacjonalizacja w procesie badania naukowego; Analiza danych zastanych w aspekcie metodologii badań naukowych; Nauczyciel- badacz w praktyce edukacyjnej; Eksperyment rotacyjny; Ilościowa interpretacja wyników badań; Wolność poszukiwań badawczych na tle całokształtu wartości związanych z nauka; Zjawisko mobbingu w środowisku nauczycielskim komunikat z badań; Proces boloński w polskich uczelniach pedagogicznych- wyniki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 13/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Metodologiczno-badawczy wymiar współczesnej pedagogiki: Poznawanie językowego obrazu świata i ludzi; Metodologiczne problemy badań edukacyjnych; Methodological cohesion in social science; Hermeneutic and moral versus technical and analytical functions of skill and tools of pedagogy student’s work and learning. 2. Dorosłość w obliczu problemów współczesności: Współczesna przestrzeń obecności człowieka - miedzy realnością a wirtualnością; Rodzina a architektura społecznego świata; Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego; Doświadczenie przemocy przez mężczyzn w sytuacji konfliktu rodzinnego - perspektywa badawcza; Globalizacja jako czynnik prowadzący do zmian w procesie kształcenia; 3. Znaczenie miejsca pracy w życiu osoby dorosłej: The need for authority and its significance in education and at a workplace; Proaktywność w budowaniu kariery zawodowej młodzieży kończącej studia wyższe; Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z - bilans zysków i strat; Bariery adaptacji zawodowej polskich emigrantów zarobkowych; 4. Nauczycielska profesja w cywilizacji starożytnej i współczesnej; nauczyciel - misja czy zawód?; Dlaczego współczesny nauczycie; jest słabo przygotowany i umotywowany do pracy wychowawczej w szkole?; Zaangażowanie nauczycieli edukacji elementarnej w doskonalenie kompetencji zawodowych. Komunikat z badań; Wzajemne relacje miedzy poczuciem humoru, stresem i wypaleniem zawodowym na przykładzie badań w grupie nauczycieli; Ocena wstępna emisji głosu kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Komunikat z badań; 5. Dojrzałość w obszarze zainteresowań współczesnej pedagogiki: Uczenie się w okresie późnej dorosłości jako przedmiot badań; Edukacja mobilna seniorów - na przekór stereotypom. 6. Aktywność wolnoczasowa osób dorosłych: Euroturystyka - rola edukacji w kształtowaniu oferty turystycznej; Physical activity as perceived by civil servants.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. Badawcza praktyka i jakość wiedzy- wybrane uwarunkowania; 2. Rola teorii w pedagogicznych badaniach empirycznych. Sygnalizacja zagadnienia; 3. Od poznawania do zmieniania. Czy "zwrot pedagogiczny" w praktykach badawczych nauk społecznych?; 4. Problemy badawcze w pedagogice a praktyka badawcza pedagogów; 5. Metodologiczna analiza praktyki badań pedagogicznych; 6. Kompetencje badawcze a świadomość metodologiczna; 7. Uczenie się dorosłych w splocie badań interpretatywnych. O pewnej praktyce obecnej w badaniach andragogicznych; 8. Trudności w tworzeniu przez początkujących badaczy koncepcji empirycznych badań pedagogicznych; 9. Mity, rafy i realia etnografii w eksploracjach pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.126)
1. Ogólne problemy badań humanistycznych: Biografie a sytuacje dla autokreacji; Metodologia badań humanistycznych a badania pedagogiczne; Badania oświatowe na Ukrainie- podstawowe kierunki, specyfika organizacyjna, perspektywy; Pseudohipotezy i pseudoteorie (naukowe); Z podstawowych zagadnień metodologii nauk; Działalność organizatorska w badaniach naukowych; Obserwacja i eksperyment w badaniach pedagogicznych; Kryteria oceny jakościowej prac naukowych; Teorie pedagogiczne na tle transcedentalnego interpretacjonalizmu- rozważania wprowadzające; O logicznych podstawach eksperymentu; Rola interpretacji w metodologii badań społecznych; Problemy metodologiczne badania wartości społecznych w konsumpcji; 2. Próba badawcza i jej dobór: Podstawowe problemy teorii doboru próby; Dobór próby badawczej; Dylematy i decyzje metodologiczne przy określaniu minimalnej wielkości próby; 3. Charakterystyka wybranych obszarów badań pedagogicznych: Tendencje zmian w edukacji dla bezpieczeństwa- jako nowy obszar badań pedagogicznych; Kształcenie ustawiczne jako platforma edukacyjna i ważny obszar badań; Transformacja celów w edukacji jako obszar badań naukowych; Kwalifikacje zawodowe absolwentów szkół obszarem badań pedagogiki pracy; Elementy wspólne i rozbieżne standardów kwalifikacji zawodowych i standardów egzaminacyjnych; 4. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: Kompleksowe badania eksperymentalne; Komputer jako wielofunkcyjne medium w placówkach wychowania przedszkolnego- wyniki badań; Psychologiczno-pedagogiczne przygotowanie nauczyciela przedmiotów ogólnotechnicznych; Techniczna wiedza pojęciowa uczniów szkół zawodowych; Poziom akceptacji dzieci chorych na anoreksję w rodzinie: wyniki badań; Znacznie wyboru dalszej drogi edukacyjnej przez uczniów na etapie nauki w gimnazjum- w świetle badań własnych; Znajomość pojęć szkolnych uczniów trzecich klas gimnazjum, a ich pochodzenie społeczne; O komunikacji dialogowej miedzy młodzieżą a nauczycielami- na podstawie badań własnych; 5. Rozważania różne: Demokracja- jak uczyć jej w szkole; Wybrane krytyczne poglądy na temat funkcjonowania szkoły i nauczyciela; Rozwój i awans zawodowy nauczyciela na przełomie XX i XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Pedagogika i jej struktura w dyskursie o nauce, naukowości i naukoznawstwie; Rozdział pierwszy Naukowość w triadzie nauki i naukoznawstwa; Rozdział drugi Nauka w poznawaniu i gromadzeniu oraz systematyzowaniu wiedzy; Rozdział trzeci Metodologia u podstaw struktur nauki; Rozdział czwarty Teoretyczność wyrazem naukowości opisanej kryteriami wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych; Rozdział piąty Dyscyplinarność i instytucjonalność kolejnymi kryteriami wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych; Podsumowanie; Bibliografia; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej