Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(233)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(29)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(151)
tylko na miejscu
(140)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(161)
Czytelnia
(141)
Autor
Radzicki Józef
(12)
Strelau Jan (1931-2020)
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Kowalczewska Joanna
(6)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(5)
Lewicka Maria
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Majczyna Beata
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gasiul Henryk (1950- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Studenski Ryszard
(3)
Suchecki Jacek
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Augustynek Andrzej
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Colman Andrew M
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Friedman Howard S
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kud Marzena
(2)
Leary Mark
(2)
Majczyna Marek
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
McCann Vivian
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Mineka Susan
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Orski Marek
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piontek Franciszek
(2)
Rosenhan David L
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Sękowski Andrzej E
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Walker Elaine F
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Aronson Elliot
(1)
Atkinson Sue
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baszniak Tadeusz
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Beck Aaron T
(1)
Benedict Ruth (1887-1948)
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borowik Irena
(1)
Brzezińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(154)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(247)
Język
polski
(247)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Osobowość
(189)
Psychologia
(59)
Stres
(24)
Psychologia społeczna
(23)
Uczucia
(23)
Motywacja
(21)
Psychologia rozwojowa
(19)
Młodzież
(18)
Zachowanie
(16)
Choroby psychiczne
(15)
Uczenie się
(15)
Dziecko
(14)
Psychologia osobowości
(13)
Psychoterapia
(13)
Rozwój osobowości
(13)
Poznanie
(11)
Inteligencja (psychologia)
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Psychopatologia
(10)
Myślenie
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Testy psychologiczne
(9)
Metody badawcze
(8)
Nauczyciele
(8)
Pamięć
(8)
Praca
(8)
Psychiatria
(8)
Samopoznanie
(8)
Schizofrenia
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Świadomość
(8)
Alkoholizm
(7)
Lęk
(7)
Menedżerowie
(7)
Metodologia
(7)
Psychologia kliniczna
(7)
Samorealizacja
(7)
Temperament
(7)
Zaburzenia osobowości
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Kobieta
(6)
Mowa
(6)
Rodzina
(6)
Sen
(6)
Twórczość
(6)
Wartość
(6)
Zarządzanie
(6)
Zmysły
(6)
Agresywność
(5)
Antropologia filozoficzna
(5)
Leczenie
(5)
Odżywianie
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Wypalenie zawodowe
(5)
Zawód
(5)
Choroby afektywne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie
(4)
Kultura
(4)
Kwestionariusz osobowości
(4)
Mózg
(4)
Narkomania
(4)
Podmiotowość
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Studenci
(4)
Sukces
(4)
Uczniowie
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Ból
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Decyzje
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Globalizacja
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kadry
(3)
Kariera
(3)
Ludzie starzy
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczanie
(3)
Nałóg
(3)
Nerwice
(3)
Neuropsychologia
(3)
Paranoja
(3)
Pedagogika
(3)
Pedeutologia
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przestępcy
(3)
Przywództwo
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia sądowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Płeć
(3)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Ameryka Północna
(1)
Nowa Gwinea (wyspa)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(39)
Opracowanie
(20)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Kryminał
(1)
Literatura
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Powieść
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(63)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Kultura i sztuka
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
247 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Część I: Teoria motywacji. 1. Wstęp do teorii motywacji. 2. Teoria ludzkiej motywacji. 3. Zaspokajanie potrzeb podstawowych. 4. Rewizja teorii instynktu. 5. Hierarchia potrzeb. 6. Zachowanie niemotywowane. Część II: Psychopatologia i normalność. 7. Geneza patologii. 8. Czy destrukcyjność jest instynktowna? 9. Psychoterapia jako dobre relacje międzyludzkie. 10. Sposoby podejścia do normalności i zdrowia. Część III: Samorealizacja. 11. Ludzie samorealizujący się: studium zdrowia psychicznego. 12. Miłość u ludzi samorealizujących się. 13. Twórczość u ludzi samorealizujących się. Część IV: Metodologia nauk humanistycznych. 14. Pytania do nowej psychologii. 15. Psychologiczne podejście do nauki. 16. Koncentracja na środkach a koncentracja na problemie. 17. Stereotypizacja a prawdziwe poznanie. 18. Holistyczne podejście do psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3 - 6 dodruk. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, cop. 2018. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Zawiera: R. 1 Na czym polega specyfika nauki o osobowości? Wprowadzenie: Czym jest psychologia osobowości?; Czym jest osobowość?; Główne kontrowersje wokół osobowości; Jak poznajemy osobowość?; Jak budowane są teorie osobowości?; Kryteria oceny nauki o osobowości jako teorii naukowej; Na jakich metaforach można oprzeć naukę o osobowości?; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. I Motywacja świadoma czy nieświadoma R. 2 Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa: popędy i nieświadomość indywidualna: psychoanaliza Zygmunta Freuda; Archetypy i nieświadomość zbiorowa – psychologia analityczna Carla G. Junga; Podstawowe pojęcia. R. 3 Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlenie relacji i struktura Ja: Kontakty z ludźmi pochodną wczesnych relacji: teorie relacji z obiektem’; Tworzenie się i funkcje struktury Ja: psychodynamiczna teoria Ja; Empiryczne weryfikacje; Poza teorie psychodynamiczne: teoria przywiązania; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 4 Co wpływa na aktywność człowieka? Lęk i autonomia ego: Obrona przed lękiem: neopsychoanaliza; W kierunku autonomii jednostki: teorie ego; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 6 W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele: Personologia Henry’ego A. Murraya; Świadome cele – psychologia indywidualna Alfreda Adlera; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. II CO decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja R. 6 Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?: Unikalność jednostki – teoria Gordona W. Allporta; W kierunku koncepcji cech wspólnych; O podobieństwie ludzi – teoria cech Raymonda B. Cattella; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 7 Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?: Cechy jako uwarunkowane biologicznie: teoria Hansa J. Eysencka; Teoria wielkiej piątki; Gigantyczna trójka czy wielka piątka? Kryteria podstawowych wymiarów osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 8 Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania: Behawioryzm jako źródło inspiracji; Społeczne teorie uczenia się; W kierunku poznawczej nauki o osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 9 Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system Ja?: Społeczno-poznawcza teoria Alberta Bandury; Poznawcza teoria Ja; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 10 Podsumowanie kontrowersji „osoba-sytuacja”: Próby przezwyciężenia kontrowersji „osoba-sytuacja”; Spójność i zmienność zachowania: alternatywne wyjaśnienia; Podsumowanie kontrowersji; Podstawowe pojęcia. Cz. III Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny? R. 11 Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna: Jak program biologiczny determinuje osobowość – socjobiologia; Jak człowiek realizuje program indywidualny – psychologia humanistyczna; programy wspólne i indywidualne – podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 12 Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści?: Psychologia egzystencjalna; Psychologia narracyjna: co znaczą historie tworzone przez ludzi?; W kierunku podsumowania: sens czy historia?; Podsumowanie trzeciej kontrowersji: programy biologiczne czy intencjonalne; Podstawowe pojęcia. R. 13 Perspektywa integracji nauki o osobowości: Kilka uwag o biologicznych podstawach osobowości; Dojrzałość osobowości i zdrowie psychiczne – różne ujęcia; Rozmaitość założeń, wielość ujęć, bogactwo interpretacji – siła czy słabość nauki o osobowości?; Jak uprawiać naukę o osobowości – zakres poznania czy metodologiczna precyzja?; W kierunku założeń metasystemowych w psychologii osobowości; Integracja nauki o osobowości?; Podsumowanie: status i perspektywy; Podstawowe pojęcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2003. - 444, [4] s.. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdz. I. Wprowadzający: I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości. II.Rzetelność i trafność metody badań psychologicznych. Rozdz. II. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: I. Kwestionariusz T. G. Grygiera, jako metoda badania struktury osobowości w ujęciu psychoanalitycznym: Elementy struktury osobowości w ujęciu psychoanalityków; Charakterystyka kwestionariusza T. G. Grygiera. II. Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości w ujęciu H. A. Murraya: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Kwestionariusz G. Sterna, jako metoda badania osobowości, opartej na koncepcji H. A. Murraya. III. Kwerstionariusz G. Bergera jako metoda badania koncepcji osobowości w ujęciu R. Le Senne’a: Charakterystyka koncepcji typów charakteru R. Le Senne’a; Charakterystyka kwestionariusza G. Bergera. Rozdz. III. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: I. Charakterystyka wybranych koncepcji potrzeb psychicznych: Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu A. H. Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości R. B. Cattella; Koncepcja potrzeb J. P. Guilforda; Koncepcja funkcjonowania popędów w ujęciu J. Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych K. Obuchowskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych H. A. Murrraya. II. Kwestionariusz H. A. Murrraya i M. I. Steina, jako metoda badania potrzeb psychicznych. III. Test Apercepcji Tematycznej (TAT) jako metoda badania potrzeb otamowanych, utajonych. Rozdz. IV. Wybrane metody badania lęku i agresywności: I.Pojęcie leku i charakterystyka reakcji lękowych; Kwestionariusz J. Taylor; Arkusz samopoznania R. B. Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Ch. D. Spielbergera; Kwestionariusz do oceny reakcji lekowych, opracowane przez J. Wolpe; Skala pewności siebie; Kwestionariusz A. H. Bussa i A. Durkee, jako metoda badania agresywności. Rozdz. V. Test przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna, jako metoda badania obrazu siebie: I. Struktura i rozwój obrazu siebie. II. Charakterystyka Testu Przymiotników G. H. Gougha i A. B. Heilbruna. Rozdz. VI. Wybrane metody badania postaw wartościujących i religijnych: I. Pojęcie i podziały postaw. II. Wybrane metody badania postaw wartościujących: Charakterystyka postaw wartościujących; Kwestionariusz Ch. Morrisa, jako metoda badania wyboru określonych wartości stylu życia; Kwestionariusz G. W. Allporta jako metoda badania postaw wartościujących. III. Wybrane metody badania postaw religijnych: Charakterystyka postaw religijnych; Charakterystyka skali do badania postaw religijnych, opracowanej przez W. Prężynę; Charakterystyka kwestionariusza do badań nad religijnością, opracowanego przez W. Piwowarskiego; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Osobowość: teorie dotyczące osoby jako całości: Jakie czynniki kształtują osobowość?; Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość?; Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości?; Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych; 2. Zaburzenie psychiczne: Czym są zaburzenia psychiczne?; Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-IV?; Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi?; 3. Terapie zaburzeń psychicznych: Czym jest terapia?; W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne?; W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych?; Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii: Pięć celów do zrealizowania przez teoretyka osobowości; Dlaczego badać osobowość?; Określenie osobowości; Pytania na temat ludzi: co?, jak? i dlaczego?; Odpowiedzi na pytania dotyczące ludzi, spełniające kryteria naukowości: rozumienie struktur, dynamiki, rozwoju i zmiany będącej efektem terapii; Ważne zagadnienia w teorii osobowości; Jakie funkcje winna realizować, zgodnie z przyjętymi założeniami, teoria osobowości?; Teorie osobowości: wprowadzenie. 2. Naukowe badanie ludzi: Dane psychologii osobowości; Cele badań: rzetelność, trafność, etyka badań; Trzy ogólne podejścia do badań; Teoria osobowości i badanie osobowości; Pomiar osobowości i przypadek Jima. 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda: Pytania, Zygmunt Freud (1856-1939): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Freuda ujęcie osoby; Freuda ujęcie nauki o osobowości; Psychoanalityczna teoria osobowości Freuda. 4. Teoria psychodynamiczna Freuda: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Pytania; Psychodynamiczny pomiar osobowości: testy projekcyjne; Psychopatologia; Zmiana; Przypadek Jima; Pokrewne stanowiska i współczesne rozwinięcie teorii psychoanalitycznej; Ocena krytyczna. 5. Teoria fenomenologiczna: Carla Rogersa teoria osobowości zorientowana na osobę: Carl R. Rogers (1902-1987): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Rogersa ujęcie osoby; Rogersa ujęcie nauki o osobowości; Teoria osobowości Carla Rogersa. 6. Teoria fenomenologiczna Rogersa: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Zastosowania kliniczne; Rogersa przesunięcie akcentu: przejście od jednostek do grup i społeczeństwa; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje teoretyczne; Najnowsze rozwinięcia teorii i badań; Ocena krytyczna. 7. Cechowe ujęcia osobowości – Allport, Eysenck, Cattell: Perspektywa cechowa w teorii osobowości; Cechowe ujęcie osoby; Psychologia osobowości w perspektywie cechowej; Cechowe teorie osobowości: wspólna perspektywa; Cechowa teoria osobowości Gordona W. Allporta (1897-1967); W poszukiwaniu podstawowych wymiarów cechowych: analiz czynnikowa; Czynnikowo-analityczna teoria cech Raymonda B. Cattella (1905-1998); Trójczynnikowa teoria Hansa I. Eysencka (1916-1997). 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości; zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości: Pięcioczynnikowy model osobowości: wyniki badań; Proponowany model teoretyczny dla czynników wielkiej piątki; Wzrastanie i rozwój; Czy coś pominęliśmy? Sześcioczynnikowy model osobowości; Przypadek Jima; Spór osoba – sytuacja; Ocena krytyczna. 9. Biologiczne podstawy osobowości: Temperament: problem psychofizyczny od czasów dawnych do współczesnych; Ewolucja, psychologia ewolucyjna i osobowość; Geny i osobowość; Neuronauka a osobowość; Plastyczność: procesy biologiczne jako zarówno przyczyna, jak i skutek; Dociekania neuronauki dotyczące „wyższych” funkcji psychicznych. 10. Behawioryzm i uczeniowe ujęcia osobowości: Behawiorystyczne ujęcie osoby; Behawiorystyczne ujęcie nauki o osobowości; Watson, Pawłow i warunkowanie klasyczne; Teoria warunkowania instrumentalnego Skinnera. 11. Teoria poznawcza: George’a A. Kelly’ego teoria konstruktów osobistych: George A. Kelly (1905-1996): Ogólna charakterystyka autora i jego teorii; Kelly’ego ujęcie nauki o osobowości; Kelly’ego ujęcie osoby; Teoria osobowości George’a A. Kelly’ego; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje i współczesne rozwinięcia teorii konstruktów osobistych. 12. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel: Powiązania teorii społeczno-poznawczej z poprzednimi teoriami; Ogólna charakterystyka autorów i ich propozycji; Ujęcie osoby w teorii społeczno-poznawczej; Ujęcie nauki o osobowości w teorii społeczno-poznawczej; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: struktura; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: dynamika. 13. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Poznawcze składniki osobowości: przekonania, cele i standardy ewaluatywne; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima. 14. Osobowość w kontekście: relacje międzyosobowe, kultura i rozwój w pełnym cyklu życia: Relacje interpersonalne; Strategie sprostania wyzwaniom akademickim i społecznym: strategie optymistyczne i defensywny pesymizm; Stałość osobowości w kontekście; Rozwój osobowości w kontekście społeczno-ekonomicznym; Funkcjonowanie osobowości w przebiegu życia; Osoba w kontekście kulturowym; Procesy osobowości a zmiana społeczna. 15. Ocena teorii osobowości i badań nad osobowością: Jak teorie realizowały swoje cele? Krytyczna ocena teorii osobowości i badań nad osobowością; O strukturach, dynamice, rozwoju i zmianach będących efektem terapii; Przypadek Jima.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów ; T. 91)
Zawiera: Cz. I Na rubieżach wiedzy: R. 1 Hipnoza i podatność na sugestie; R. 2 Metody wykrywania kłamstwa; R. 3 Telepatia i jasnowidztwo; R. 4 Interpretacja snów. Cz. II Osobowość a życie społeczne: R. 5 Czy można mierzyć osobowość?; R. 6 Osobowość a uwarunkowanie; R. 7 Psychologia sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Zawiera: Sapir a współczesne językoznawstwo (Anna Wierzbicka); Język; Mowa jako rys osobowości; Status lingwistyki jako nauki; Gramatyk i jego język; Zadnia międzynarodowego języka pomocniczego; Osobowość; Idea osobowości w antropologii kulturowej; Nieświadome modelowanie zachowań w społeczeństwie; Kultura autentyczna i rzekoma; Znaczenie religii; Zwyczaj; Moda; Antropologia kulturowa a psychiatria.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Proces dorastania człowieka do świadomości podmiotowości 1. Charakterytyka człowieka świadomego swojej podmiotowości 2. Podmiot umyślnie twórczy 3. Człowiek racjonalny 4. Człowiek podświadomy II. Trzy modele człowieka, jego ewolucji i trzy pedagogiki 1. Trzy modele człowieka 2. Trzy poziomy ewolucji człowieka 3. Trzy rodzaje pedagogiki 4. Pedagog przewodnikiem duchowym III. Trening i projekt innowacyjny 1. Ćwieczenie treningowe, trening indywidualny i grupowy 2. Projekt innowacyjny IV. Świadomość i rozwój relacji społecznych 1. Człowiek aktualny i potencjalny 2. Odroczone wartościowanie 3. Postrzeganie drugiego 4. Rozwój relacji społecznych 5. Pytania i zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zarys rozwoju metody kwestionariuszy; 2. Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości; 3. Kwestionariusz osobowości H.J. Eysencka; 4. Kwestionariusze osobowości J. P. Guilforda; 5. Metodologiczna ocena kwestionariuszy osobowości; 6. Etapy konstruowania kwestionariusza osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Nonkonformizm: Wprowadzenie; Pojęcie nonkonformizmu: Nonkonformizm w zachowaniu się człowieka; Nonkonformizm w zachowaniu się grup społecznych; Nonkonformizm jako aspekt struktury osobowości człowieka; Nonkonformizm jako aspekt osobowości twórczej; Nonkonformizm jako aspekt postawy twórczej; Nonkonformizm pozorny – rozważania terminologiczne. R. 2 Nonkonformizm jako personalne źródło aktywności emancypacyjnej: Wprowadzenie; v w kontekście emancypacji; Nonkonformizm i postawa twórcza a podmiotowość; Nonkonformizm w szkole” Typy uczniów nonkonformistycznych w praktyce szkolnej. R. 3 Predyktory nonkonformizmu pozornego – poszukiwania modelu badań własnych: Wprowadzenie; Biologiczne podłoże nonkonformizmu – temperament; Osobowościowe przesłanki nonkonformizmu; Emocjonalne przesłanki nonkonformizmu; Społeczny kontekst nonkonformizmu – postawy rodzicielskie; Inne przesłanki nonkonformizmu: Płeć; Wiek; Model teoretyczny badań własnych. R. 4 program badań własnych: Wprowadzenie; Cele badawcze; Definicje zmiennych; Problemy i hipotezy badawcze; Narzędzia badawcze; Charakterystyka badanej grupy; uwagi o statystycznym opracowaniu wyników. R. 5 Analiza wyników badań własnych: Wprowadzenie; Etap pierwszy – analiza skupień; Etap drugi – analiza skupień pod względem zmiennych kryterialnych; Etap drugi – porównanie skupień pod względem predyktorów; Etap trzeci – regresja logistyczna; Podsumowanie analizy statystycznej wyników badań własnych. R. 6 Interpretacja wyników badań własnych: Wprowadzenie; Podjęte decyzje dotyczące weryfikacji hipotez; Osobowościowe przesłanki nonkonformizmu pozornego; Społeczny predyktor nonkonformizmu pozornego; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Filozoficzna : wprowadzenia, panorama zagadnień, historia myśli filozoficznej / pod red. Tadeusz Ślipka)
I. Bycie sobą 1. Osoba i jej bycie sobą w perspektywie danych świadomości moralnej 2. Nieudzielalność 3. Podmiotowość 4. Podmiotowość i substancjalność II. Bycie sobą a transcedencja 5. Podmiotowość i przedmiotowość 6. Bycie sobą i transcendencja w relacji ich dobra 7. Moralne dobro i zło III. Bycie sobą a teonomia 8. Skończoność 9. Obraz Boga w osobie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I: TWOJE NARZĘDZIA KREATYWNEGO MYŚLENIA 1. Panowanie nad umiejętnościami kreatywnego myślenia, 2. Odtwórz swe dziecięce możliwości k.m. 3. Zastosowanie sfer k.m. w nauce i sztuce Cz.II: UMIEJĘTNOŚCI ROZUMIENIA PRZEZ STOSOWANIE PODOBIEŃSTWA, RÓŻNICY I ZMIANY 4. Znaczenie i działanie procedury, struktury oraz relacji, 5. Semantyka ogólna - kolejne sposoby wykorzystania procedury, struktury i relacji, 6. Polepszenie pozytywnych rezultatów za pomocą wzajemnej zmiany struktury, procedury i relacji, 7. Otaczający nas świat poziomów otwiera kreatywność, 8. Twój punkt widzenia - złożona sfera kreatywnego myślenia Cz.III: GŁĘBSZE ROZUMIENIE INNYCH TWOICH UMYSŁOWYCH METOD I SYSTEMÓW 9. Zmiana myślenia wraz ze zmianą poziomu i punktu widzenia, 10. Poszerzona metoda naukowa, 11. Poszerzone wykorzystanie języka i metafory, 12. Przejrzana i po szerzona klasyfikacja metod IV. TWOJE ZDOLNOŚCI ROSNĄ DZIĘKI ĆWICZENIOM W ROZWIĄZYWANIU ŻYCIOWYCH PROBLEMÓW 13. Bardziej kreatywne dociekanie, 14. Pogłębianie wnikliwości spojrzenia na poziomy edukacji moralnej, 15. Ulepszanie kreatywnego podejścia do negocjacji. Przykłady i ćwiczenia Cz.V: POSZERZONE DAWNE METODY WYKORZYSTYWANE DO ROZUMIENIA KREATYWNOŚCI 16. Interdyscyplinarne Laboratorium Analogii i sfery k.m. 17. Burza mózgów i czynniki k.m. 18. Synektyka a sfery k.m. 19. Edukacja porzez marzenia, 20. Odmienne stany świadomości Cz.VI: WYKORZYSTYWANIE W ŻYCIU SFERY K.M. 21. Układanki i zagadki a sfery k.m. 22. Inwencja i umiejętności k.m. Cz.VII: POSTĘP I ROZUMIENIE W PRZYSZŁOŚCI 23. Sfery k.m. - mózg i komputer, 24. Korzyści ze sztuki k.m. 25. Sfery k.m. - problem warsztatowy - konkluzja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Do czytelnika; Rewolucja podmiotów i otwarty indywidualizm; Antyindywidualizmy i indywidualizmy; Technika i osobowość; Cywilizacja, osobowość, kultura; Nauka jako sposób życia; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej