Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(175)
IBUK Libra
(20)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(170)
E-booki
(24)
Czasopisma
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(91)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(93)
Czytelnia
(146)
Autor
Bartoszewski Jakub
(6)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Koczur Wiesław
(4)
Palak Zofia
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Dykcik Władysław
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Klinik Anna
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Zawiślak Aleksandra
(3)
Baran Jolanta
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Komorska Marta
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Lityński Adam (1940- )
(2)
Majewski Kamil
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Pisula Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Raś Danuta
(2)
Rączaszek Andrzej
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Szczęch Norbert
(2)
Wojciechowski Franciszek
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Śliwak Jacek
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alexová Milena
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antonów Kamil
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barnes Colin
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernat Rafał
(1)
Białas Marcin
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Burek Wojciech
(1)
Błaszczak Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborowska Agnieszka
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domańska Monika
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(199)
Język
polski
(198)
angielski
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(102)
Pedagogika specjalna
(40)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Rodzina
(15)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Ludzie starzy
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Kształcenie integracyjne
(11)
Dziecko
(10)
Opieka społeczna
(10)
Rynek pracy
(10)
Patologia społeczna
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Bezrobocie
(6)
Dziecko głuche
(6)
Młodzież
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Alkoholizm
(5)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Nauczanie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Polityka społeczna
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Głusi
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Praca
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Świadczenia społeczne
(4)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Jakość życia
(3)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Pracodawcy
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo pracy
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Socjologia
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aspiracje
(2)
Demografia
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dyskryminacja religijna
(2)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inwalidztwo
(2)
Kadry
(2)
Kalectwo
(2)
Komputery
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Narkomania
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niewidomi
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Podmiotowość
(2)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(9)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
199 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 523)
1. Kształcenie młodzieży z niepełnosprawnością na poziomie wyższym: 2. Wielość perspektyw funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością; 3. Swoiste problemy psychospołeczne i edukacyjne studentów; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Motywy podjęcia studiów przez młodzież z niepełnosprawnością w świetle analizy wyników badań własnych; 6. Wybrane aspekty funkcjonowania edukacyjnego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 7. Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 8. Perspektywy pracy zawodowej w opiniach badanych studentów; 9. Współzależności między obszarami badawczymi; 10. Podsumowanie i postulaty dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Wyborcze” to półrocznik ukazujący się od 2006 r. Jest to interdyscyplinarne forum wymiany wiedzy i poglądów w zakresie szeroko pojętej tematyki wyborczej i referendalnej: na jego łamach publikują prawnicy, socjologowie oraz politolodzy i jako takie jest unikalne na polskim rynku wydawniczym. Teksty ukazujące się w „Studiach Wyborczych” stanowią źródło wiedzy o prawie wyborczym, systemach wyborczych oraz referendum i praktycznych aspektach funkcjonowania określonych rozwiązań w Polsce i na świecie. Czasopismo to stanowi także forum wymiany myśli i poglądów na temat obowiązujących i postulowanych rozwiązań, adresowane nie tylko dla osób zajmujących się naukowo zagadnieniami wyborczymi, ale i także dla tych, którzy zgłaszają postulaty zmian w zakresie rozwiązań prawa wyborczego i referendalnego, obowiązującego w Polsce. W „Studiach Wyborczych” publikują nie tylko autorzy rodzimi, ale znaczna część tekstów nadsyłana jest przez autorów z innych państw. Taka perspektywa pozwala czytelnikowi spojrzeć z dystansem na rozwiązania polskie i dyskusję, jaka toczy się na temat prawa wyborczego i wyborów oraz instytucji referendum wśród polskich przedstawicieli nauki, polityków i dziennikarzy. Głównym odbiorcą jest jednak krajowe i zagraniczne środowisko naukowe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; Franciszek Ksawery Prek- pierwszy głuchoniemy literat' Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci młodzieży z wadą słuchu; Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; 2. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraka niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wywiecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Radomska ; Nr 80)
1. Integracyjny nurt polityki oświatowej, 2. Kształcenie integracyjne w świetle międzynarodowych raportów, 3. Włączający system edukacji na przykładzie Anglii, 4. Integracja edukacyjna na przykładzie Republiki Irlandii, 5. Nauczanie we wspólnym nurcie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Polityczne problemy życia międzynarodowego: 1. Podstawowe podmioty życia międzynarodowego, 2. Społeczność międzynarodowa i władza ogólnoświatowa, 3. Prawa człowieka podstawą porządku międzynarodowego, 4. Regionalizm w życiu międzynarodowym. Cz.II Społeczne problemy życia międzynarodowego: 1. Ubóstwo współczesnego świata, 2. Bezrobocie jako zjawisko międzynarodowe, 3. Sytuacja osób niepełnosprawnych w Unii Europejskiej. Cz.III Gospodarczo-etyczne problemy życia międzynarodowego: 1. W poszukiwaniu właściwej koncepcji rozwoju gospodarczego, 2. Zagrożenia życia gospodarczego w wymiarze międzynarodowym, 3. Ekonomiczne i społeczne aspekty globlalizacji gospodarki, 4. Próba oceny procesów globalizacyjnych, 5. Problem zadłuzenia międzynarodowego i wezwanie do darowania długów, 6. Wymiar ekonomiczno-społeczny kwestii ekologicznej, 7. Nowe wyzwania dla międzynarodowego życia gospodarczego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tolerancja a edukacja / pod red. Mirosław Patalon. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2008. - 622, [2] s. : rys. ; 24 cm.
1. Filozoficzne i etyczne uwarunkowania tolerancji: Hermeneutyka filozoficzna wobec tego, co inne; Znaczenie "Innego" w myśleniu filozoficznym; Neoliberalny system edukacyjny jako możliwe źródło nietolerancji; Przemoc i szaleństwo. Kilka słów o dekonstrukcji w kontekście tolerancji; Tolerancja a życzliwość. Kultura bycia i współbycia ludzi ze sobą; Rozmowa jako sposób współbycia z Innymi w świecie. Analiza problemu w kontekście wiersza "Rozmowa z kamieniem" Wisławy Szymborskiej; Między kapłanem a błaznem. O tolerancji w kontekście kultury; Refleksje o tolerancji we współczesnej kulturze w perspektywie filozofii moralnej Fernando Savatera i Charlesa Taylora; Tolerancja - otwartość - wychowanie z punktu widzenia filozofii realistycznej; Więcej niż tolerancja. Erich Fromm i Karol Wojtyła; Tożsamość podmiotowej tolerancji w ujęciu strukturacyjnym; Grecka "paideia"- sokratyczna demoralizacja młodzieży czy dialektyczna droga ku "alethei". Próba dookreślenia problemu na podstawie interpretacji platońskiego dialogu "Protagoras"; W perspektywie negatywnej teorii wychowania B. Russela; Autorytet w edukacji. Relacja między autorytetem, edukacją i tolerancją; 2. Kulturowe i religijne uwarunkowania tolerancji: Problem tolerancji kulturowej w edukacji ponowoczesnej. Wybrane aspekty; O potrzebie rehabilitacji tolerancji negatywnej i przewartościowania tolerancji pozytywnej; Kilka uwag o granicach tolerancji, kulturowej otwartości i prawach mniejszości; Mowa nienawiści. Nietolerancja utrwalona w kulturze; Postawa wobec kultury rodzimej w sytuacji konfliktu z kulturą obcą; Wielokulturowość i wieloreligijność dawnego Gdańska; Wartość edukacji międzykulturowej dla pluralistycznego środowiska Bośni i Hercegowiny; (Nie)tolerancja i uprzedzenia religijne wśród młodzieży z pogranicza polsko-czeskiego wyzwaniem edukacyjnym; Kandydaci na nauczycieli o tolerancji wobec mniejszości narodowych; Prywatna religijność polityczna; Wiedza procesie edukacji religijnej a wymienialność perspektyw; Pedagogia i sacrum. Ekumenia w przestrzeni edukacyjnej; Pomiedzy asymilacją a separacja. Praktyczna edukacja ekumeniczna; Antropologiczny aspekt ideologii Ustroju Demokracji Pełnej; Tolerancja narodowościowa i religijna w koncepcjach pedagogicznych Karola Libelta; Duchowość kościołów charyzmatycznych na tle problematyki tolerancji. Raport z badań; 3. Społeczno-polityczne uwarunkowania tolerancji: Poza tożsamość i różnicę. O społeczno-politycznych warunkach tolerancji i dialogu; Spory o uniwersalizm. Rzecz o imperializmie praw człowieka, ekspansji demokracji i erze nowych krucjat; Tolerancja i nietolerancja w życiu społecznym. W poszukiwaniu źródeł; Nietolerancja a dyskryminacja w edukacji dzieci; Poczucie alienacji i jego sytuacyjne korelaty jako czynniki sprzyjające wykluczeniu młodzieży; Tolerancja i edukacja w zróżnicowanym kulturowo świecie; Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela a tolerancja w świetle uregulowań konstytucyjnoprawnych; Zasada równości i zakaz dyskryminacji na tle katalogu konstytucyjnych zasad ustrojowych; Tolerancja dla przyszłości. Uwagi na marginesie koncepcji "sustainable development"; 4. Genderowie i queerowe uwarunkowania tolerancji: Jednostka, wspólnota, tolerancja- feministyczne rewizje; Klasa bez uprzedzeń. Warsztaty edukacyjne wrażliwości genderowej jako recepta na wychowanie światłych obywateli i obywatelek; Co jest złego w promocji homoseksualizmu? O walorach "edukacyjnych" dyskursywizacji inności; Warto leczyć? Analiza literatury edukacyjnej nt. "leczenia z homoseksualizmu"; Sytuacja osób homoseksualnych w Kościołach mniejszościowych w Polsce; sytuacja prawna mniejszości seksualnych w Polsce; 5. Pedagogiczne uwarunkowania tolerancji: Tolerancja w szkole- dlaczego problematyczna?; Różne oblicza otwartości- szanse i zagrożenia. Pytanie o otwartość w kontekście relacji międzyludzkich; Edukacyjna rola podmiotowa i jej rola/udział w promowaniu tolerancji/otwartości na innych; Kształcenie w zakresie bioetycznym a kształtowanie postawy tolerancji; Między akceptacją a wrogością. Tolerancja w ujęciu uczniów toruńskich szkół średnich; Co zmienić, aby w pełni włączyć uczniów z różnymi tradycjami w życie szkoły? Analiza na podstawie jednej z gdańskich szkół podstawowych; Rola wychowawców domów dziecka w kształtowaniu postawy otwartości u wychowanków; Rola innego w rozwoju szkoły i nauczyciela; Tolerancja a rozwój dziecka z hemofilią; Otwartość na inność. Pełno- a niepełnosprawni na wszystkich etapach kształcenia na przykładzie systemu oświaty w Siedlcach; Integracja edukacyjna szansa na integrację społeczna; Dwie racjonalności. Pedagogika personalistycznie zorientowana jako alternatywa szkoły dozorującej; Mały Wielki "otwarty umysł" wobec "Innego". Kształtowanie postaw tolerancji jako wyzwanie dla edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wiadomości ogólne: Turystyka ludzi niepełnosprawnych - wiadomości ogólne; Rekreacja osób niepełnosprawnych. Cz.II Turystyka osób z dysfunkcją narządu ruchu; Rekreacja ruchowa osób z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózku inwalidzkim; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku ludzi niewidomych; Rekreacja ruchowa chorych o wyrównanej cukrzycy; Turystyka osób upośledzonych umysłowo; Rekreacja fizyczna osób z upośledzeniem umysłowym; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku osób z uszkodzonym słuchem; Mozliwości uprawniania turystyki przez osoby z chorobami układu krążenia; Turystyka ludzi w starszym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w dzieciństwie- zagrożenie biedą i wykluczeniem społecznym; 2. Modele wyjaśniania niepełnosprawności i sposoby konceptualizacji niepełnosprawnych; 3. Prawne aspekty edukacji osób niepełnosprawnych; 4. Uczeń niepełnosprawny- warunki życia i nauki w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; 4. Integracja społeczna i kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych; 5. Formy wsparcia osób niepełnosprawnych studiujących w łódzkich uczelniach wyższych; 6. System wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 7. Funkcjonowanie organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę polityki społecznej, 2. Początki polityki społecznej - rozwiązywanie problemów ubóstwa w Europie od X do XX wieku, 3. Państwo dobrobytu. Teoria, historia i praktyka europejskich państw socjalnej gospodarki rynkowej, 4. Geneza i historia integracji w Europie, 5. "Konstytucja" i instytucje Unii Europejskiej, 6. Prawodawstwo europejskie w dziedzinie społecznej, 7. Główne problemy polityki rodzinnej, 8. Polityka zdrowotna w państwach Unii Europejskiej, 9. Zabezpieczenie społeczne w państwach UE, 10. Polityka oświatowa w państwach UE, 11. Polityka na rzecz niepełnosprawnych w UE, 12. Stan obecny a przyszłość UE w sferze społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Pomocna łapa, czyli o przejawach zachowań altruistycznych wśród zwierząt. R. 1 Prawa i wolności człowieka i obywatela z perspektywy osób z niepełnosprawnościami: Pojęcie niepełnosprawności w polskim systemie prawnym; Zasada niedyskryminacji osób niepełnosprawnych w praktyce orzeczniczej sądów administracyjnych. Studium przypadku. Prawa osób niepełnosprawnych w działalności Rzecznika Praw Obywatelskich; Prawa osób niepełnosprawnych w odniesieniu do tzw. Koncepcji wrongful coception, wrongful birth i wrongful life; Wybrane procesowe aspekty uczestniczenia osoby niepełnosprawnej w ogólnym postępowaniu administracyjnym z perspektywy zasad ogólnych k.p.a.; Czynności podejmowane bez zgody pacjenta szpitala psychiatrycznego w świetle ustawy o ochronie zdrowia psychicznego - wybrane zagadnienia. R. 2 System zabezpieczenia społecznego osób z niepełnosprawnościami: Renty z tytułu niezdolności do pracy w pozarolniczym ubezpieczeniu społecznym; Renta socjalna w orzecznictwie sądowym; zasiłek pielęgnacyjny w praktyce administracyjnej; Charakterystyka oraz zasady przyznawania usług opiekuńczych osobom niepełnosprawnym na tle obowiązującego ustawodawstwa; Wywiad środowiskowy jako środek służący ustaleniu zasadności przyznania świadczenia a kwestia ochrony godności osoby uprawnionej do jego otrzymania. R. 3 Niepełnosprawność z perspektywy prawa cywilnego i prawa karnego: Odejście od instytucji ubezwłasnowolnienia w prawie polskim? Perspektywa zmian; Małżeństwa osób niepełnosprawnych - kontrowersje wokół przeszkody małżeńskiej określonej w art. 12 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego; Reprezentacja prawna osoby z niepełnosprawnością intelektualną - instytucja kuratora i opiekuna; Ochrona dóbr osobistych osób niepełnosprawnych przebywających w jednostkach penitencjarnych - wybrane zagadnienia; Niepełnosprawność jako następstwo pokrzywdzenia przestępstwem (zagadnienia podstawowe). Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Oddawana do rąk czytelników publikacja powstała jako komponent prac naukowo-badawczych nad problematyką przemian współczesnej rodziny oraz ich konsekwencji i uwarunkowań w różnych kontekstach naukowych i w aspekcie praktycznym. Skupia ona rezultaty badań i opinie w sposób bezpośredni i pośredni związane z tematyką usług społecznych jako perspektywicznych rozwiązań na rzecz poprawy warunków tworzenia i funkcjonowania rodzin. Niespójność stylu i niejednolita objętość rozdziałów są odzwierciedleniem odmiennych warunków, w jakich one powstawały, oraz wyrazem poszanowania dla decyzji autorów. Niekiedy ukazują swoiste modele argumentacji i uświadamiają szeroki zakres dyskusji na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady i metody pracy z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 2. Wczesna pomoc dziecku głębiej upośledzonemu umysłowo i jego rodzinie; 3. Rewalidacja dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym; 4. Edukacja szkolna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim; 5. Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo; 6. Terapia i edukacja dziecka autystycznego; 7. Metody pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i współistniejącym upośledzeniem umysłowym; 8. Komunikowanie się z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 9. Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomasa Felixa; 10. Propozycja wykorzystania skali ocen i metody treningu uczenia się percepcyjno-motorycznego N.C. Kepharta w pracy z dzieckiem głębiej upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 520)
1. Społeczna integracja osób z niepełnosprawnością; 2. Klasa szkolna jako grupa społeczna i rówieśnicza; 3. Akceptacja dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym oraz jej uwarunkowania; 4. Metodologia badań własnych; 5. Uwarunkowania indywidualne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 6. Uwarunkowania rodzinne i ich wpływ na akceptacje ucznia klasy integracyjnej; 7. Uwarunkowania szkolne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 8. Synteza wyników badań; 9. Postulaty dla praktyki pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Turystyka a niepełnosprawność: 1. Turystyka - podstawowa terminologia, 2. system usług turystycznych, 3. Niepełnosprawność i jej rodzaje, 4. Polityka Unii europejskiej dotycząca dostępności w turystyce, 5. Osoby niepełnosprawne jako grupa docelowa dla sektora turystycznego, 6. Dostępność bazy turystycznej dla osób niepełnosprawnych. Cz.II Studium przypadku - praca audytora projektu DIADA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej