Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(125)
ebookpoint BIBLIO
(5)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(120)
E-booki
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(92)
dostępne
(89)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(91)
Czytelnia
(92)
Autor
Barcz Jan (1953- )
(6)
Borski Maciej (1975- )
(3)
Błaż Agata
(3)
Davis Martha
(3)
Fanning Patrick
(3)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Michoński Arkadiusz
(3)
Rządca Robert A
(3)
Szapiro Ewa
(3)
Baran Beata
(2)
Doliwa-Klepacki Zbigniew M. (1938- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Holwek Jarosław
(2)
Ilich John
(2)
Jankowski Piotr
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kamiński Jacek
(2)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(2)
Kuna-Marszałek Anetta
(2)
Kwaśniak Aleksander
(2)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(2)
Mastenbroek Willem
(2)
Morek Rafał
(2)
Murphy John
(2)
Patton Bruce
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Russill Richard
(2)
Steele Paul
(2)
Stępniewski Jan
(2)
Szapiro Tomasz
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Ury William
(2)
Wieloch Justyna
(2)
Winch Anna
(2)
Winch Sławomir
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Antonów Kamil
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajur Agnieszka
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Biernat Stanisław
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Bryła Jolanta
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bures Ivan
(1)
Burnett Ken (1930- )
(1)
Bąba Michał
(1)
Błaut Robert
(1)
Casse Pierre
(1)
Cenker Ewa Małgorzata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Christopher Elizabeth M
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Chęcińska Katarzyna
(1)
Ciesielski Mateusz
(1)
Cohen Herb
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dawson Roger
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fołomiow Aleksander Nikołajewicz
(1)
Fuchs Bolko
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Garpiel Rafał
(1)
Gesteland Richard R
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Gieorgica Paweł J
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gostyńska Dorota
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lektor
(1)
Gracz Leszek
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(134)
Język
polski
(134)
Temat
Negocjacje
(90)
Unia Europejska
(22)
Konflikt
(16)
Integracja europejska
(15)
Komunikacja społeczna
(13)
Unia Europejska (UE)
(9)
Komunikacja niewerbalna
(7)
Negocjacje akcesyjne
(7)
Organizacja
(7)
Polska
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Mediacja (prawo)
(5)
Mediacja (socjol.)
(5)
Perswazja
(5)
Prakseologia
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rozwiązywanie konfliktów
(5)
Autoprezentacja
(4)
Manipulacja (psychol.)
(4)
Menedżerowie
(4)
Negocjacje biznesowe
(4)
Organizacja -planowanie
(4)
Savoir-vivre
(4)
Zarządzanie
(4)
Dyskusja
(3)
Grupy społeczne
(3)
Instytucje europejskie
(3)
Integracja gospodarcza
(3)
Kadry
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Konsumenci
(3)
Marketing
(3)
Marketing partnerski
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja pracy
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Polska a Unia Europejska
(3)
Prawo pracy
(3)
Prawo wspólnotowe europejskie
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia
(3)
Retoryka
(3)
Wspólna Polityka Rolna UE
(3)
Zatrudnienie
(3)
COVID-19
(2)
Decyzje
(2)
Dług
(2)
Handel
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kupno i sprzedaż
(2)
Mediacja (socjologia)
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Obsługa klienta
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Organizacje
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Prawo
(2)
Prawo do prywatności
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Prawo porównawcze
(2)
Reklama
(2)
Rolnictwo
(2)
Równość (prawo)
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Swobodny przepływ kapitału
(2)
Swobodny przepływ osób
(2)
Swobodny przepływ towarów
(2)
Swobodny przepływ usług
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Transport
(2)
Unia Europejska a Polska
(2)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(2)
Wierzytelność
(2)
Windykacja
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zbiorowe stosunki pracy
(2)
Administracja samorządowa
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Algorytmy
(1)
Apelacja
(1)
Arbitraż gospodarczy
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo pacjenta
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Blogi
(1)
Błędy medyczne
(1)
Czas pracy
(1)
Deepfake
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobra osobiste
(1)
Donos
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1301-1400
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Opracowanie
(4)
Czasopismo prawnicze
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Psychologia
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
134 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów. - Gliwice : Helion, 2005. - 225, [6] s. ; 22 cm.
1. Zarządzanie różnicami; 2. Zespół, którego nie było; 3. Pogodzić skłócone zespoły; 4. Nie możesz pozwolić sobie na przegraną: negocjacje z klientami; 5. Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej; 6. Skąd biorą się tarcia na linii konsultanci-klienci?; 7. Pięć technik polubownego rozstrzygania sporów; 8. Rozstrzyganie sporów poza sądem: kiedy się to opłaca, a kiedy nie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sprzedaż, Obsługa Klienta, CRM)
1. Co wiadomo o zarządzaniu relacjami z kluczowymi klientami; 2. Firma zorientowana na klienta; 3. Co wiado mo o klientach; 4. Budowa skutecznego systemu zarządza nia relacjami z kluczowymi klientami; 5. Planowanie działalności firmy; 6. Kluczowi klienci jako źródło zysków; 7. Jak stworzyć odpowiedni biznesplan dla każde go z kluczowych klientów; 8. Skuteczność porozumiewania się; 9. Zastosowanie technologii informacyjnej w zarządzaniu relacjami z klientami; 10. Tworzenie motywacji i budowanie skutecznie działających zespołów do spraw klientów; 11. Negocjacje z kluczowymi klientami; 12. "Już nie przynosisz mi kwiatów", czyli utrata klienta. Dodatki: Plan rozwoju relacji z klientem; Analiza wartości konkurencyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomoc społeczna w Polsce- modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego; 2. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania; 3. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu; 4. Negocjacje0 zagadnienia ogólne; 5. Mediacja - zagadnienia uniwersalne; 6. Postępowanie mediacyjne- przebieg, rola mediatora, relacje stron; 7. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego; 8. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego; 9. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Magia słowa, Trema, Siła perswazji, Instrumenty perswazji, Między perswazją a manipulacją, Formy wystąpień publicznych, Przygotowanie i wygłoszenie mowy, twój talk show, czyli jak kreować swój wizerunek w mediach, Public speaking w optyce płci, Skuteczne negocjacje, jak wygrać wybory, czyli o sztuce słowa w kampanii wyborczej, W teatrze prezentacji, Zamiast zakończenia .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 808.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Stowarzyszenie Polski ze Wspólnotami Europejskimi: Geneza; Struktura Układu Europejskiego; Cele i okres przejściowy; Dialog i współpraca polityczna; Przepływ towarów; Przepływ siły roboczej; Podejmowanie działalności gospodarczej; Świadczenie usług między WE i Polską; Płatności i przepływ kapitału; Zasady konkurencji Zbliżanie ustawodawstwa; Współpraca gospodarcza; Współ praca kulturalna; Współpraca finansowa; Organy stowarzyszenia; Ocena założeń i zasad stowarzyszenia Polski ze Wspólnotami Europejskimi; Przedsięwzięcia prawo instytucjonalne w Polsce na rzecz realizacji postanowień Układu Europejskiego; Realizacja postanowień UE w dziedzinie gospodarki; Pozytywne i negatywne aspekty realizacji postanowień UE dla polskiej gospodarki i społeczeństwa. R.2 Zasady uczestnictwa Polski w Unii Europejskiej. Szanse i zagrożenia: Przedsięwzięcia na rzecz przystąpienia Polski do UE; Termin wejścia Polski do UE; Negocjacje w sprawie przystąpienia Polski do UE; Zasady, na jakich Polska wchodzi do UE; Deklaracje; Próba oceny korzyści i zagrożeń wynikających z wejścia Polski do UE; Stosunek społeczeństw UE i Polski do kwestii wejścia Polski do UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zarządzania organizacją; 2. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; 3. Planowanie - cele, rodzaje i procedura; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Podejmowanie decyzji i narzędzia zarządzania; 6. Organizowanie - cele i zadania; 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 8. Przewodzenie w organizacji; 9. Konflikty w organizacji; 10. Kontrola; 11. Zarządzanie jakością; 12. Kultura organizacji; 13. Reengineering jako metoda doskonalenia organizacji; 14. Systemy informacyjne organizacji; 15. Organizacja wirtualna, 16. Zarządzanie wiedzą [w wyd. z 2004 r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zarządzania organizacją; 2. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; 3. Planowanie - cele, rodzaje i procedura; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Podejmowanie decyzji i narzędzia zarządzania; 6. Organizowanie - cele i zadania; 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 8. Przewodzenie w organizacji; 9. Konflikty w organizacji; 10. Kontrola; 11. Zarządzanie jakością; 12. Kultura organizacji; 13. Reengineering jako metoda doskonalenia organizacji; 14. Systemy informacyjne organizacji; 15. Organizacja wirtualna, 16. Zarządzanie wiedzą [w wyd. z 2004 r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zarządzania organizacją; 2. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; 3. Planowanie - cele, rodzaje i procedura; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Podejmowanie decyzji i narzędzia zarządzania; 6. Organizowanie - cele i zadania; 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 8. Przewodzenie w organizacji; 9. Konflikty w organizacji; 10. Kontrola; 11. Zarządzanie jakością; 12. Kultura organizacji; 13. Reengineering jako metoda doskonalenia organizacji; 14. Systemy informacyjne organizacji; 15. Organizacja wirtualna, 16. Zarządzanie wiedzą [w wyd. z 2004 r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI: Rozdział 1. Strategia zarządzania organizacją; Rozdział 2. Budowanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Część II. BUDOWANIE ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI: Rozdział 3. Budowanie wizerunku pracodawcy; Rozdział 4. Nowoczesne metody rekrutacji pracowników; Rozdział 5. Wybrane elementy procesu doboru pracowników; Rozdział 6. Procedury wprowadzenia nowego pracownika do organizacji. Część III. RELACJE MIĘDZYLUDZKIE W ORGANIZACJI: Rozdział 7. Specyfika pracy zespołowej; Rozdział 8. Konflikt w organizacji; Rozdział 9. Negocjacje w organizacji; Rozdział 10. Zjawisko mobbingu we współczesnym środowisku pracy; Rozdział 11. Budowanie systemu ocen pracowniczych i wynagradzania pracowników. Część IV. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA ZZL: Rozdział 12. Zarządzanie zmianą i projektami z perspektywy zasobów ludzkich; Rozdział 13. Społeczna odpowiedzialność organizacji w zarządzaniu zespołami pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 4 (2/2003))
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
Stosowanie zasad zarządzania środowiskiem naturalnym w firmie w ocenie studentów szkół niepaństwowych, Zarządzanie wiedzą w tworzeniu podstaw konkurencyjności firmy, Uwarunkowania implementacji i zasady pomiaru zarządzania wiedzą, Strategiczna karta wyników jako narzędzie wspomagające rozwój orientacji marketingowej firm, Kształtowanie relacji aliansowych we współczesnej organizacji, Struktura i główne kierunki kształtowania narodowego ryzyka w działalność naukowo-badawczą i wdrożeniową, Menedżer i jego rola w firmie, Negocjacje jako czynnik osiągania celów w zarządzaniu organizacją, Elastyczność organizacji-moda czy konieczność, Partycypacja pracownicza w aspekcie integracji Polski z Unią Europejską, strumień technologii wytwarzania dla przedsiębiorstwa produkującego szyby zespolone, Analiza jakości wyrobów wędliniarskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Komunikacja interpersonalna w ujęciu ogólnym: 1.1.Histroyczny kontekst komunikacji społecznej. 1.2. Komunikowanie się jako proces przekazywania informacji. 1.3. Mowa werbalna w procesach przekazu informacji. 1.4.Komunikacja niewrbalna w zachowaniach międzyludzkich. 1.4.1.Główne cele komunikacji niewrbalnej. 1.4.2.Fizjologia i cechy psychiczne a presja w komunikacji. 1.4.3. Znaczenie postawy i ruchów ciała w komunikacji interpersonalnej. 1.4.4.Gesty zamknięte i otwarte. 2. Elementy komunikacji w budowaniu porozumienia biznesowego: 2.1.Źródła potrzeb komunikacji w biznesie. 2.2.Komunikacja interopersonalna w realizacji przywództwa. 2.3.Przemówienia w zarządzaniu zasobami ludzkimi. 2.4. Prezentacje jako formy komunikacji menedżera z otoczeniem. 2.5.Planowanie i realizacja wystąpień biznesowych. 3.Komunikacja interpersonalna w negocjacjach biznesowych: 3.1.Negocjowanie jako sztuka prowadzenia biznesu. 3.2.Motywowanie werbalne w budowaniu porozumienia. 3.2.1.Style negocjowania. 3.2.2.Negocjacje międzykulturowe. 3.3.Skuteczność technik niewerbalnych. 3.4.Środowisko komunikacji w negocjacjach . 3.5.Inteligencja emocjonalna w negocjacjach. 4. Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu biznesem: 4.1.Istota i zasady sprawnej komunikacji interpersonalnej w biznesie. 4.2.Komunikacja interpersonalna między menedżerem a pracownikem. 4.3. Komunikacja interepersonalna menedżera z klientem. 4.4.Relacje interpersonalne biznesmen-menedżer.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Różnice kulturowe w biznesie / Radosław Zenderowski, Bartosz Koziński. - Wyd. 4. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 352 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Podstawowe pojęcia 1.1. Kultura, kultura narodowa, tożsamość narodowa 1.1.1. Pojęcie kultury 1.1.2. Pojęcie kultury narodowej 1.1.3. Pojęcie tożsamości narodowej 1.2. Biznes międzynarodowy 1.2.1. Pojęcie biznesu międzynarodowego 1.2.2. Obszary biznesu międzynarodowego 1.2.3. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa (etapy) 1.2.4. Formy orientacji międzynarodowej 1.2.5. Standaryzacja i dyferencjacja 1.3. Różnice rasowe i kulturowe 1.3.1. Rasa 1.3.2. Naród 1.3.3. Cywilizacja 1.3.4. Religia 1.3.5. Język 1.4. Pożytki z różnorodności kulturowej 1.5. Stereotypy i uprzedzenia jako bariery dla skutecznej i korzystnej komunikacji 1.5.1. Stereotypy 1.5.2. Uprzedzenia 1.6. Szok kulturowy i adaptacja kulturowa 1.6.1. Pojęcie szoku kulturowego 1.6.2. Przyczyny i okoliczności szoku kulturowego 1.6.3. Kategorie osób szczególnie narażonych na szok kulturowy 1.6.4. Proces adaptacji kulturowej 1.6.5. Uczenie się innych kultur Rozdział 2. Kultury narodowe: próba klasyfikacji 2.1. „Wielki podział" między kulturami świata biznesu 2.1.1. Kultury propartnerskie 2.1.2. Kultury protransakcyjne 2.2. Relacje jednostka-społeczeństwo 2.2.1. Kultury indywidualizmu 2.2.2. Kultury kolektywizmu 2.3. Pojmowanie władzy 2.3.1. Kultury hierarchiczne 2.3.2. Kultury demokratyczne 2.4. Status społeczny i okazywanie szacunku 2.4.1. Kultury ceremonialne 2.4.2. Kultury nieceremonialne 2.5. Sposób i styl wypowiadania się 2.5.1. Kultury wysokiego kontekstu (ogólnikowego sposobu wypowiedzi) 2.5.2. Kultury niskiego kontekstu (otwartego sposobu wypowiadania się) 2.6. Pojmowanie czasu 2.6.1. Czas linearny 2.6.2. Czas elastyczny 2.6.3. Czas cykliczny 2.7. Stosunek do czasu i harmonogramów 2.7.1. Kultury monochroniczne 2.7.2. Kultury polichroniczne 2.8. Niewerbalne sposoby zachowania 2.8.1. Kultury ekspresyjne 2.8.2. Kultury powściągliwe Rozdział 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych 3.1. Komunikowanie 3.1.1. Pojęcie komunikowania 3.1.2. Cechy procesu komunikowania 3.1.3. Funkcje komunikowania 3.1.4. Poziomy i etapy procesu komunikowania 3.1.5. Elementy komunikowania 3.1.6. Znaki i kody 3.2. Komunikacja werbalna 3.2.1. Pojęcie komunikacji werbalnej 3.2.2. Style komunikacji werbalnej 3.3. Komunikacja parawerbalna (paralangue) 3.4. Komunikacja niewerbalna 3.4.1. Pojęcie komunikacji niewerbalnej i jej znaczenie w kontaktach międzykulturowych 3.4.2. Rola i funkcje komunikacji niewerbalnej 3.4.3. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych 3.4.4. Elementy i techniki komunikacji niewerbalnej Rozdział 4. Różnice kulturowe w procesie negocjacji 4.1. Kultury propartnerskie 4.1.1. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i powściągliwe 4.1.2. Kultury propartnerskie, ceremonialne, monochroniczne i powściągliwe 4.1.3. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i ekspresyjne 4.1.4. Kultury umiarkowanie propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne, o niestałej ekspresyjności 4.2. Kultury protransakcyjne 4.2.1. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, o zróżnicowanym podejściu do czasu, ekspresyjne 4.2.2. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, dość monochroniczne, powściągliwe 4.2.3. Kultury protransakcyjne, umiarkowanie ceremonialne, monochromiczne, powściągliwe 4.2.4. Kultury protransakcyjne, nieceremonialne, monochromiczne, o zróżnicowanej ekspresyjności Rozdział 5. Inne zagadnienia 5.1. Protokół i etykieta w biznesie międzynarodowy 5.1.1. Ubiór 5.1.2. Tytułowanie 5.1.3. Wizytówki 5.1.4. Prezenty 5.1.5. Pisma (korespondencja) 5.1.6. Poczęstunki 5.2. Wartości i zwyczaje - ich znaczenie w komunikowaniu międzykulturowym 5.3. Religia i normy religijne 5.4. Stosunek do korupcji i łapownictwa 5.5. Kobiety w biznesie międzynarodowym; Bibliografia; Test sprawdzający; Klucz odpowiedzi; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
W piżamie do Europy / Katarzyna Szymańska-Borgion. - Olszanica : Wydawnictwo BOSZ, 2003. - 254, [2] s. : fot. ; 22 cm.
1. Unia w pigułce; 2. Trudne początki; 3. Dzielnica europejska; 4. Dobry Wujek i s-ka; 5. Praca bez granic; 6. Holender i Niemiec przez miedzę; 7. Zabawa w grabbelton; 8. Na tropie daty; 9. Nic(ea) o nas bez nas; 10. Limuzyną w przyszłość; 11. Dziennik finału; 12. Unijny glosariusz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spontaniczne opinie Polaków o negocjacjach oraz stosunek do negocjacji akcesyjnych z Unią Europejską - wyniki badania jakościowego; Opinie Polaków o negocjacjach oraz stosunek do negocjacji akcesyjnych i integracji z Unią Europejską - wyniki badania sondażowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Ekonomii i Zarządzania / red. nauk. Irena K. Hejduk ; Nr 105)
1.Metodologia badań efektów integracji ekonomicznej w sferze transportu, 2.Analiza założeń politycznych dotyczących integracji polskiego transportu z Unią Europejską, 3.Europejski charakter systemu regulacyjnego polskiego transportu jako efekt integracji z UE, 4.Skutki integracji polskiego transportu z UE w sferze realnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Traktaty Europejskie / wprowadzenie Adam Łazowski. - Bydgoszcz : Oficyna Wydaw. BRANTA, 2003. - 406 s., 4k.kolor ; 20 cm.
Wprowadzenie; Traktat o Unii Europejskiej; Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską; Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej. Wybrane protokoły: -Protokoły załączone do Traktatu o Unii Europejskiej oraz Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (wybór); -Protokoły dołączone do Traktatu o Unii Europejskiej, Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską i Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej (wybór); -Protokoły załączone do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (wybór); -Tabela ekwiwalencyjna, o której mowa w art. 12 Traktatu z Amsterdamu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monitor Integracji Europejskiej ; 69)
1.Wprowadzenie, 2.Kwestie gospodarcze, 3.Zobowiązania i wymagania wynikające z negocjacji w sprawie przystą pienia, 4.Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. UKIE (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. UKIE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu)
1. Przedsiębiorstwo jako organizacja społeczna, 2. Kultura przedsiębiorstwa - uwarunkowania jednostkowe i organizacyjne, 3. Warunki pracy - struktura i zagrozenia, 4. Menedżerowie, 5. Przywództwo, 6. Dezycje i ich psychospołeczne uwarunkowania, 7. Komunikacja w organizacji, 8. Negocjowanie, 9. Problemy motywacji w organizacji, 10. Proces kontroli w organizacji, 11. Zmiany
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. BUDOWANIE OSOBISTYCH KOMPETENCII ETYKIETY. 1.1. Co decyduje o budowaniu naszego osobistego wizerunku. 1.1.1. Casual. 1.1.2. Business casual. 1.1.3. Business dress. 1.1.4. Casual Friday. 1.1.5. Overdress. 1.2. Najczęstsze uchybienia dotyczące strojów w pracy. 1.3. Dbanie o garderobę praktyczne porady. 1.3.1. Garnitur, kostium, garsonka. 1.3.2. Krawaty, muszki, apaszki. 1.3.3. Koszule. 1.3.4. Buty. 1.3.5. Dodatki. 1.4. Case study - stroje wg watykańskiego protokołu. 1.5. Ciekawostka - moda powstańcza. Rozdział 2. CEREMONIAŁY. 2.1. Ceremonie w różnych państwach. 2.2. Ceremoniały w Polsce. 2.3. Różnorodność ceremoniałów. 2.4. Organizacja uroczystości. 2.5. Przykładowy ceremoniał. 2.5.1. Etap przygotowania do uroczystości. 2.5.2. Etap przebiegu uroczystości. 2.6. Uroczystości w salach. 2.7. Ceremoniał w szkołach wyższych. 2.8. Ceremonie a flaga państwowa. 2.9. Case study - ceremoniał dworski. Rozdział 3. PRECENENCJA - CZYLI KTO PIERWSZY. 3.1. Precedencja służbowa (organizacyjna). 3.2. Precedencja w szkołach wyższych. 3.3. Precedencja rzeczowa. 3.4. Precedencje państwowe. 3.4.1. Precedencja stanowisk kierowniczych w Polsce. 3.4.2. Republika Francji. 3.4.3. Republika Federalna Niemiec. 3.4.4. Federacja Rosyjska. 3.4.5. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. 3.4.6. Królestwo Hiszpanii. 3.4.7. Stany Zjednoczone Ameryki. 3.5. Precedencja w życiu Polonii. 3.6. Precedencja w różnych organizacjach. 3.7. Zachowanie pierwszeństwa w różnych sytuacjach. 3.7.1. Winda, budynek, pomieszczenia. 3.7.2. Środki komunikacji publicznej. 3.7.3. Samolot. 3.7.4. Pociąg. 3.7.5. Samochód. 3.8. Stoły. 3.8.1. Rozsadzanie na bankiecie - przykład z historii. 3.9. Case study - creative protocol. 3.10. Precedencja w strukturach międzynarodowych. 3.10.1. Precedencja w Unii Europejskiej. 3.10.2. Precedencja w ONZ. 3.10.3. Precedencja w NATO. 3.11. Ciekawostka - konsulowie honorowi. 3.12. Precedencja okazjonalna - klucz do trudnych sytuacji. 3.13. Podpisywanie umów - zasada alternatu. Rozdział 4. POWITANIA I TYTUŁOWANIE. 4.1. Powitania. 4.1.1. Różnorodność powitań. 4.1.2. Gafy przy powitaniach. 4.1.3. Gafy „na wysokich szczeblach”. 4.1.4. Ciekawostka - dziwne powitania. 4.1.5. Uścisk dłoni. 4.1.6. Podanie ręki w relacjach służbowych. 4.2. Przedstawianie. 4.3. Tytułowanie. 4.3.1. Tytuły kurtuazyjne: ekscelencja, eminencja, magnifcencja. 4.3.2. Jego Magnificencja. 4.3.3. Pierwsza dama. 4.3.4. Tytuły funkcjonariuszy publicznych w Polsce. 4.3.5. Tytuły naukowe i funkcje w szkołach wyższych. 4.3.6. Tytuły zawodowe. 4.4. Witanie: odwrócona precedencja. 4.5. Uchybienia w tytułowaniu. 4.6. Żartobliwie branżowe pożegnania. Rozdział 5. BILETY WIZYTOWE. 5.1. Kartonik wizytowy. 5.2. Dane teleadresowe na wizytówce. 5.3. Wersje dwujęzyczne wizytówek. 5.4. Wymiana wizytówek. 5.5. Wizytownik. 5.5.1. Dopiski na wizytówkach. 5.5.2. Skróty literowe na wizytówkach. 5.6. Uchybienia związane z wizytówkami. 5.7. Ciekawostka - różnorodność wizytówek. Rozdział 6. KOMUNIKACIA INTERPERSONALNA WYMAGAJĄCA ETYKIETY. 6.1. Różnorodność komunikacji. 6.2. Komunikacja niewerbalna w etykiecie. 6.2.1. Gesty i ich różne znaczenie. 6.2.2. Na co uważać w różnych krajach. 6.2.3. Znaczenie operowania przestrzenią w komunikacji. 6.3. Czynniki pomagające w nawiązywaniu relacji. 6.4. Etykieta prowadzenia rozmowy. 6.4.1. Przykłady nietaktownych zachowań podczas rozmowy. 6.4.2. Komunikacja i ogłada językowa. 6.4.3. Najczęstsze grzechy językowe. 6.5. Używanie języka obcego. 6.6. Ciekawostka - wielość języków. Rozdział 7. ETYKIETA W NEGOCJACJACH. 7.1. Charakterystyka kultur. 7.1.1. Kultury protransakcyjne i propartnerskie. 7.1.2. Kultura ceremonialna. 7.1.3. Kultura nieceremonialna. 7.1.4. Kultura monochroniczna. 7.1.5. Kultura polichroniczna. 7.1.6. Kultura powściągliwa. 7.1.7. Kultura ekspresyjna. 7.2. Pułapki w rozmowach, czyli czego unikać w negocjacjach na świecie. 7.3. Zasady etykiety w negocjacjach. 7.4. Ciekawostka - negocjacje wielostronne. Rozdział 8. TELEFON. 8.1. Telefon w instytucji/organizacji. 8.2. Telefon osobisty. 8.3. Kontakt telefoniczny. 8.4. Alfabet telefoniczny (fonetyczny). 8.5. SMS - czyli krótkie informacje tekstowe. 8.6. Uwaga na zakazy. Rozdział 9. KORESPONDENCJA. 9.1. Sztuka epistolografii. 9.2. Charakterystyka listów oficjalnych. 9.3. Korespondencja urzędowa, służbowa. 9.4. Zasady formułowania korespondencji urzędowej. 9.5. Korespondencja dyplomatyczna. 9.6. Listy prywatne. 9.7. Adresowanie korespondencji. 9.7.1. Używanie tytułów w adresowaniu korespondencji. 9.7.2. Sposoby adresowania i zwracania się do adresatów. 9.7.3. Przykłady ze sfery dyplomatycznej. 9.8. Ciekawostka pełne tytuły monarchów. 9.9. Kwestie techniczne związane z pisaniem listów. 9.9.1. Wysyłanie listów. 9.9.2. Przekazywanie listów p.g. 9.10. Korespondencja elektroniczna, czyli e-mailowa. 9.11. Części składowe listu. 9.11.1.Temat. 9.11.2. Nagłówek. 9.11.3. Treść listu. 9.11.4. Zakończenie listu. 9.12. Korespondencja w sferach akademickich. 9.13. Uwaga na skróty. Rozdział 10. INTERNET I KOMUNIKATORY. 10.1. Popularne narzędzia komunikacji społecznościowej. 10.2. Charakterystyka mediów społecznościowych. 10.3. Często popełniane błędy w pisowni w Internecie. 10.3.1. Błędy ortograficzne. 10.3.2. Błędy w pisowni wyrazów wielką i małą literą. 10.3.3. Pisownia łączna lub rozdzielna. 10.3.4. Popularne masło maślane. 10.3.5. Błędy interpunkcyjne. 10.4. Netykieta. 10.4.1. Naruszenie prawa i obyczajów. 10.4.2. E-mail historycznie. 10.5. Listy elektroniczne, e-mail. 10.6. Uwaga na edytory. 10.7. Fora internetowe, czaty, strony internetowe. 10.8. Profile społecznościowe. 10.9. Gry internetowe. 10.10. Anonimowość w sieci. 10.11. Shoutbox - nowy wymiar czatowania. 10.12. Spam. Rozdział 11. RECEPCJA I SEKRETARIAT. 11.1. Koncepcje organizacji pracy sekretariatu. 11.2. Pięć elementów w funkcjonowaniu sekretariatu. 11.2.1. Wyposażenie wnętrza w kontekście przyjmowania gości. 11.2.2. Sposób obsługi klientów zewnętrznych. 11.2.3. Sposób obsługi klientów wewnętrznych. 11.2.4. Obsługa korespondencji tradycyjnej i elektronicznej. 11.2.5. Kontakt telefoniczny z klientami biura. 11.3. Budowanie profesjonalizmu sekretarki, asystentki. 11.3.1. Cenione cechy sekretarki, asystentki. 11.3.2. Ubiór sekretarki, asystentki. Rozdział 12. KONFERENCJE, KONGRESY. 12.1. Różne rodzaje konferencji. 12.2. Perspektywy konferencji. 12.2.1. Perspektywa organizatora konferencji. 12.2.2. Perspektywa uczestnika konferencji. 12.2.3. Perspektywa prezentera, gościa zabierającego głos. 12.3. Ciekawostka - menu w Jałcie. Rozdział 13. DELEGACJE I WYJAZDY SŁUŻBOWE. 13.1. Program wizyty. 13.1.1. Program oficjalny a program roboczy. 13.1.2. Uwaga - koordynator wizyty. 13.1.3. Przygotowanie merytoryczne wizyty. 13.2. Ciekawostka - wizyta incognito. 13.3. Wyjazd delegacji za granicę. 13.3.1. Kto za co odpowiada? 13.3.2. Wyjazd delegacji. 13.3.3. Przyjazd delegacji zagranicznej. 13.4. Dzień wizyty – posiłki. 13.5. Gafy związane z wyjazdami i przyjmowaniem gości. 13.6. Dobra rada – tłumacz. 13.7. Arkusz wizyty. Rozdział 14. PREZENTY. 14.1. Prezenty w tradycji. 14.2. Uwaga na obostrzenia organizacyjne i korporacyjne. 14.3. Zasada równości prezentów obu stron. 14.4. Przekazywanie prezentu. 14.5. Lista prezentów. 14.6. Na co zwracać uwagę - dobre rady. 14.7. Prezenty w różnych kręgach kulturowych. 14.7.1. Co na prezent? 14.7.2. Kwiaty. 14.7.3. Prezenty w różnych krajach i kulturach. 14.7.4. Uchybienia związane z prezentami. 14.8. Case study - prezentowa gafa. 14.9. Różne formy prezentów uznawane za propozycje korupcyjne. 14.10. Dziwne prezenty dyplomatyczne. Rozdział 15. ZAPROSZENIA. 15.1. O istocie zaproszeń. 15.2. Karty zaproszeniowe. 15.3. Zawartość zaproszenia. 15.4. Zaproszenie na okaziciela. 15.5. Wysyłanie zaproszeń. 15.6. Gdy na zaproszeniu zastosowano skróty literowe. 15.6.1. Dobra praktyka. 15.6.2. Pro memoriał. 15.7. Ciekawostka - d.u.p.a. 15.8. Zaproszenia w sferze dyplomatycznej. 15.9. Zaproszenia na uroczystości rodzinne. 15.10. Różne wydarzenia. 15.11. Zaproszenia na stronach internetowych. 15.12. Uchybienia przy zaproszeniach. Rozdział 16. LOKALE I WYDARZENIA FIRMOWE. 16.1. Różnorodność wydarzeń połączonych z poczęstunkiem. 16.2. Kryteria wyboru miejsca spotkania. 16.2.1. Czynniki brane pod uwagę przy organizacji wydarzenia. 16.2.2. Dobór odpowiednich potraw dla gości. 16.2.3. Praktyczne podpowiedzi przy wyborze lokalu. 16.3. Serwisy kelnerskie - style obsługi gości. 16.3.1. Serwis francuski. 16.3.2. Serwis rosyjski. 16.3.3. Serwis angielski. 16.3.4. Serwis amerykański. 16.4. Bankiety. 16.5. Obsługa w stylu rodzinnym. 16.6. Przyjęcia bufetowe. 16.7. Ciekawostka - stół szwedzki. 16.8. Wydarzenia w szkołach wyższych. 16.9. Dziwne polskie potrawy dla obcokrajowców. Rozdział 17. ETYKIETA STOŁU. 17.1. Etykieta stołu - nasuwające się pytania. 17.2. Rodzaje przyjęć. 17.2.1. Rodzaje przyjęć ze względu na porę dnia. 17.2.2. Klasyfikacja przyjęć ze względu na stopień formalności. 17.3. Krótka charakterystyka typów przyjęć. 17.3.1. Lampka wina. 17.3.2. Śniadanie. 17.3.3. Koktajl. 17.3.4. Kawa i herbata. 17.3.5. Obiad. 17.3.6. Obiad bufetowy, przyjęcie bufetowe. 17.3.7. Aperitif. 17.3.8. Garden party i grill party. 17.4. Zaproszenie na przyjęcie. 17.5. Menu. 17.6. Przebieg śniadania i obiadu. 17.7. Stoły oficjalne, bankietowe, biesiadne. 17.8. Przy stole. 17.9. Dłonie, pałeczki, sztućce. 17.10. Ciekawostka pałeczkowa. 17.11. Wyzwania i zagrożenia przy stole. 17.11.1. Wybrane trudne potrawy i sposób ich jedzenia. 17.11.2. Dobre praktyki zachowania przy stole. 17.11.3. Najczęściej popełniane błędy. 17.12. Rozliczenie posiłku – napiwki. Rozdział 18. NAPOJE - RODZAJE I PRZEZNACZENIE. 18.1. Rodzaje serwowanych napojów. 18.1.1. Zasady serwowania napojów alkoholowych. 18.1.2. Temperatura serwowania piwa. 18.1.3. Zróżnicowane temperatury serwowania win. 18.1.4. Temperatura serwowania innych wybranych napojów. 18.2. Case study dyplomatyczny problem z alkoholem. 18.3. O degustacji wina - podstawowe zasady. 18.4. Kawa i herbata. 18.4.1. Kawa. 18.4.2. Herbata. 18.5. Herbaciane zwyczaje. 18.6. Ciekawostka - najdroższe napoje świata. Rozdział 19. TOASTY. 19.1. Rodowód i symbolika toastów. 19.1.1. Toasty biesiadne. 19.1.2. Toasty oficjalne. 19.2. Wznoszenie toastu. 19.2.1. Przygotowanie toastu. 19.2.2. Osoba wznosząca toast. 19.2.3. Kieliszek przy wznoszeniu toastu. 19.2.4. Osoba uhonorowana toastem. 19.2.5. Stuk kieliszków. 19.2.6. Dobra praktyka - wydruk toastu. 19.3. Ciekawostka - toast gruziński. 19.4. Odmowa toastu. 19.5. Uwaga na... czyli czego unikać przy toastach. 19.6. Pułapka bruderszaftu. 19.7. Case study - toast a hymn. Rozdział 20. GAFY - PRZESĄDY I KŁOPOTLIWE GESTY. 20.1. Gafy w środowisku międzynarodowym. 20.2. Gafy i zwyczaje made in Poland. 20.3. Gafy dotyczące gestów w różnych kulturach. 20.3.1. Kciuk do góry. 20.3.2. Victoria. 20.3.3. Vegeta. 20.3.4. Gest przywołania. 20.3.5. Moutza. 20.3.6. Figa. 20.3.7. Uderzanie otwartą dłonią (spodnią krawędzią) w szyję. 20.3.8. Kiwanie głową, kręcenie. 20.3.9. Tzw. rogi, czyli mały i wskazujący palec wyprostowane. 20.3.10. Środkowy palec. 20.4. Gesty W obrębie twarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej