Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(58)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(25)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(51)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kocór Maria
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Budniak Alina
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Fontana David
(1)
Fudali Robert
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Jandová Soňa
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kafar marcin
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Koczoń-Zurek Sabina
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krannich Marek
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kępski Czesław
(1)
Lankamer Agata
(1)
Leksicka Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(59)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(46)
Szkolnictwo
(15)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Kształcenie
(8)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Studenci
(8)
Uczniowie
(8)
Postawy
(6)
Pedagogika
(5)
Wychowanie
(5)
Oświata
(4)
Rola społeczna
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Cele wychowania
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Historia wychowania
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rynek pracy
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Unia Europejska
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zawód
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm
(1)
Altruizm
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Cele życiowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(4)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Literatura polska
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. 1. Źródla i modele kształcenia do partnerstwa, 2. teoria pokrywający sie sfer wpływów, II. 1. Problematyka i organizacja badań nad orientacjami przyszłych nauczycieli, 2. Nauczyciele polscy i amerykańscy wobec współpracy z rodzicami i środowiskiem, III. 1. Rodzicielstwo, 2. Komunikacja, 3. Wolontariat, 4. Nauka domowa, 5. Współzarządzanie, 6. Współpraca z gminą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Szanse i zagrożenia wynikające z nowej ustawy o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 roku, Uwarunkowania i założenia przemian edukacyjnych w XXI wieku, Jedność w różnorodności-szkolnictwo wyższe w Unii Europejskiej, Wyzwania dla polskiej szkoły w kontekście europejskiego rynku pracy, Kształcenie i kariera pedagogów we Francji, Praca, kariera i studia w organizacjach nowego typu, Rola mentora jako osoby przygotowujacej do wykonywania zawodu, Jak znaleźć swój port-czyli o planowaniu kariery zawodowej, Profil absolwenta uczelni wyższej (wyniki badań), Wyuczona bezradność z perspektywy współczesnego rynku pracy, Internetowy serwis pracy jako dynamiczna platforma wymiany informacji, Realizacja,przez samorząd województwa śląskiego,zadań z zakresu promowania zatrudnienia wśród młodzieży,przy udziale europejskiego funduszu społecznego, Organizacje studenckie-drogą do kariery, Teraźniejszość i przyszłość dydaktyki, Edukacja dla aktywności.Kształcenie ciągłe jako edukacyjny wymiar zmian społecznych, Zagrożenia społeczne i ich edukacyjne implikacje, Nauczyciel w nowej rzeczywistości społecznej, Rola technologii informacyjnej w przemianach edukacyjnych w kontekście społeczeństwa informacyjnego, Doskonalenie nauczycieli-glos instrumentem kreowania własnego wizerunku i narzędziem pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać. Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym. Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych.
W książce zawarto śmiały i poznawczo cenny pomysł naukowej obserwacji procesów emocjonalnych w dwóch środowiskach zawodowych nauczycieli i przedstawicieli handlowych. Jest to cenne ujęcie procesów socjologicznych znamionujące opanowanie multidyscyplinarnego warsztatu badacza. Ukazane zostały emocje społeczne, takie jak wstyd, duma i poczucie winy oraz procesy interakcyjne, normy środowiskowe, rytuały, ceremonie i reguły zachowań, a nawet łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Jest to nowatorskie ujęcie dość rzadko wyodrębnianych procesów psychicznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Między ciągłością z zmianą, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Pedagodzy/nauczyciele a kariera zawodowa/praca zawodowa, 4. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi, 5. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci, 6. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzinność, 7. Pedagodzy/nauczyciele akdemiccy - specyfika zawodu a rodzina, 8. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim, 9. "Pierwsze skojarzenia" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pokrewieństwo i obcość. 2. Moje podróże. 3. Nauka jako przygoda. 4. Uczucia. 5. Moje domy, ulubione przedmioty, ukochane zwierzęta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
. Nauczyciele, uczniowie i rodzice; 2. Wychowanie do odpowiedzialności; 3. Czemu mają służyć narzędzia wychowawcze; 4. Jak powstrzymać zło szerzące się w szkole?; 5. Jak rozmawiać z rodzicami?; 6. Współpraca dla dobra dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 3)
Wstęp; 1 Porozmawiajmy o kompetencjach; Kompetencje przyszłości; Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli. Jakie kompetencje są im niezbędne? Jak skutecznie je kształtować? (Perspektywa aksjologiczna); Przedsiębiorczość jako kompetencja przyszłości; Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach; Mobilność edukacyjna sposobem na rozwijanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy; Międzynarodowe projekty edukacyjne drogą do rozwoju kompetencji kluczowych; 2 Wyzwania współczesnej edukacji; Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa; Efektywna edukacja. W poszukiwaniu balansu między technologią, kulturą i naturą; Kreatywność a standaryzacja: pedagogika twórczości i jej postulaty pod adresem współczesnej szkoły; Wspieranie rozwoju kreatywności wśród uczniów; Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne; Edukacja międzykulturowa w szkołach i jej znaczenie. Wyzwania współczesnej edukacji w ramach inicjatyw UE; Projekt eTwinning jako sposobność do rozwijania inteligencji wielorakich uczniów; 3 Kompetencje cyfrowe; Język programowania jako kompetencja XXI w.; Nowoczesne technologie w nauczaniu przedmiotów ścisłych; Jak zetrzeć kurz nieaktualności z dawnych tekstów kultury? Dziedzictwo kulturowe w dobie nowoczesnych mediów na przykładzie Mendla Gdańskiego Marii Konopnickiej; Cyberbezpieczeństwo w szkołach: skuteczne strategie działania; Wyzwania i zagrożenia przestrzeni cyfrowej dla edukacji i aktywności zawodowej; 4 Kompetencje społeczne nauczycieli; Od psychologii do edukacji: zasady podnoszenia skuteczności nauczania i wychowania; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela; Coaching w edukacji. Innowacje na rzecz rozwoju; Prestiż zawodu a kompetencje nauczycieli; Kompetentny nauczyciel – przyszłość czy rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość wychowanka w szkole. Zagadnienia teoretyczne, 2. Znaczenie dialogu w wychowaniu, 3. Metodologiczne podstawy badań, 4. Komunikacja i podmiotowość w praktyce pedagogicznej, 5. Środki komunikacji społecznej we współczesnej szkole, 6. Komunikacja zaburzona oraz sposoby jej przeciwdziałania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne rozważania nad kształceniem podyplomowym nauczycieli: Zadowolenie zawodowe nauczyciela; Atrybucje kompetencji komunikacyjnych; Wykształcenie określającą jakość pracy nauczyciela; Teoriopoznawcze i metodologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Pomiar jakości w edukacji- spojrzenie pedagoga; 2. Alternatywne koncepcje kształcenia podyplomowego, postulaty i organizacyjne wnioski: Alternatywne formy doskonalenia kompetencji pedagogicznych nauczycieli; Scenariusz zajęcia "opolan"; Rola doświadczenia zawodowego w kształceniu na studiach podyplomowych; Uczenie się eksperientalnie jako metoda doskonalenia kompetencji nauczycieli. Możliwość wykorzystania na nauczycielskich studiach podyplomowych; Uwarunkowania i formy podyplomowego kształcenia nauczycieli religii; Potrzeby edukacyjne czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego a kierunki reformy oświaty; Rozwojowa koncepcja kształcenia językowego w programie studiów podyplomowych; Koncepcje kształcenia podyplomowego nauczycieli dla potrzeb edukacji społecznej w okresie przemian transformacyjnych; Edukacja ustawiczna Wirtualnych nauczycieli- logopedów; kształcenie nauczycieli w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego; Action research jako stały element studiów podyplomowych na nauczycieli matematyki i informatyki; Technologia informacyjna w kształceniu czynnych nauczycieli języków; Profil kształcenia studentów podyplomowych studiów- sztuka w szkole; Kształcenie nauczycieli muzyki; 3. Studia podyplomowe w opinii czynnych zawodowo nauczycieli: Przydatność studiów podyplomowych w założeniach organizatorów i opinii studiujących nauczycieli; Ewaluacja zewnętrzna studiów podyplomowych dla nauczycieli czynnych zawodowo; Kształcenie podyplomowe absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli; Przydatność studiów podyplomowych z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną w kontekście problemów edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę szkolna; Kształcenie podyplomowe dla potrzeb szkolnej edukacji zdrowotnej; Podyplomowe kształcenie nauczycieli w specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne; Motywy i oczekiwania zawodowe nauczycieli różnych specjalności przedmiotowych podejmujących kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie wychowania fizycznego; Nauczyciele wobec studiów podyplomowych; Studia podyplomowe- osobista potrzeba nauczyciela czy chęć doskonalenia zawodowego?; Opinie nauczycieli praktyków o doświadczeniach przyrodniczych małych dzieci; Problematyka prac dyplomowych jako wyraz potrzeb zawodowych nauczycieli przedszkoli; Wykorzystanie metody M.Montessori w edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie koncepcji i założeń terapii Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo na zajęciach rewalidacyjnych; Refleksje nad wprowadzaniem dzieci w młodszym wieku szkolnym w świat języka angielskiego; Z warsztatu nauczyciela bibliotekarza w świetle ukończonych studiów podyplomowych; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania niepowodzeniom szkolnym; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania uzależnieniom dzieci; Wykorzystanie wiedzy o temperamentach w pracy pedagogicznej nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Kultura organizacyjna w świecie organizacji: Charakterystyka pojęcia kultury organizacyjnej; Definiowanie kultury organizacyjnej; Tożsamość kulturowa uczelni. Rozdział 2. Modele kulturowe, typy kultur organizacyjnych oraz rodzaje orientacji kulturowych: Model kultury organizacyjnej Deale'a i Kennedy'ego; Model kultury organizacyjnej Bleichera; Model kultury organizacyjnej według Ouchiego; Typologie psychologiczne Handy'ego; Model Petersa; Typologia kultur według Hofstedego; Podejście typologiczne Sikorskiego; Orientacje kulturowe Harrisona - Handy'ego; Cechy kultury organizacyjnej. Rozdział 3. Komunikacja w mediach społecznościowych a kultura organizacyjna uczelni: Pojęcie komunikacji i jej główne wymiary; Komunikacja i internet; Web 2.0 a kultura organizacyjna uczelni. Rozdział 4. Kultura organizacyjna i komunikacja w wybranych uczelniach wyższych na podstawie badań: Założenia badawcze; Struktura badanych; Kultura organizacyjna uczelni w opiniach badanych; Postrzeganie systemu komunikacji oraz wykorzystywane formy komunikacji; Wykorzystywane formy komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewolucja koncepcji funkcjonowania uczelni wyższych; 2. Zmiany w mediach i zmiany kulturowe; 3. Oblicze nowych mediów; 4. Instrumentarium mediów społecznościowych; 5. Komunikacja jako podstawa kształtowania wizerunku uczelni i tworzenia relacji z otoczeniem; 6. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji na uczelniach w świetle badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela; 2. Przewodnik skalowy do pomiaru, oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny; Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czym jest Mobbing?, 2. Odpowiedzialność pracodawcy za stosowanie mobbingu, 3. Prawne instrumenty przeciwdziałania mobbingowi, 4. Mediacja - rola organizacji antymobbingowych, 5. Państwowa Inspekcja Pracy, 6. Mobbing - zagadnienia procesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Uczelnia niepubliczna jako organizacja; 2. Motywacja w zarządzaniu czynnikiem ludzkim w uczelniach niepublicznych; 3. Motywacja w funkcjonowaniu uczelni niepublicznych; 4. Narzędzia motywacji w kształtowaniu stosunków pracy w uczelniach niepublicznych; 5. Uwarunkowania i motywacja pracowników w badanych uczelniach niepublicznych; Wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2378)
1. Wprowadzenie oraz kilka słów o metodologii badań własnych; 2. Uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej dziecka; 3. Edukacja muzyczna uczniów klas I-III w kontekście przemian oświatowych; 4. Różne aspekty edukacji muzycznej dziecka w kształceniu zintegrowanym; 5. Zakończenie i podsumowanie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis; No 3216)
Rozdział I : Współczesny nauczyciel andragog : 1. Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb , 2. Wiedza czy mądrość ? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie , 3. Nauczyciel andragog we współczesny systemie edukacji republiki Czeskiej , 4. Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca ) we współczesnej rzeczywistości polskiej , 5. Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych , 6. Nauczyciel dorosłych jako mentor ( w kontekście projektu Adults Mentoring ) , 7. Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny , 8. Ewolucja ról i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości , 9. Miejsce , rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego , 10. Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym , 11. Wielokulturowość i międzykulturowość - kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne , 12. Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów , 13. Doktorant w roli nauczyciela dorosłych - o ukrytym programie edukacji akademickiej ; Rozdział II : Andragog a społeczeństwo informacyjne : 14. Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego , 15. Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa wiedzy , 16. Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych , 17. E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty , 18. E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce ; Rozdział III : Edukacja ludzi dorosłych : 19. Kształcenie kierowników i specjalistów , 20. Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego , 21. Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej , 22. Spiritual and Technological Aspects of Creativity Development , 23. Podyplomowe kształcenie nauczycieli , 24. Transformacja w kształceniu pielęgniarek , 25. Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach - wybrane zagadnienia , 26. Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka , 27. Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji , 28. Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej , 29. Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym ; Rozdział IV : Edukacja ludzi starszych : 30. Społeczno-kulturowy wizerunek starości , 31. Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe , 32. Wokół wyzwań polityki społecznej : kształcenie jako czynnik aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym , 33. Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów , 34. Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie , 35. Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy , 36. Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa , 37. Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji , 38. Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa , 39. Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zamiast wprowadzenia. 1. Szkolnictwo polskie w dobie kryzysu ekonomicznego. Część II: Podstawowe kwestie dotyczące roli nauczyciela i kształcenia nauczycieli. 1. Nauki uniwersyteckie i kształcenie nauczycieli w Niemczech i w Polsce - uwagi historyczne. 2. O profesjonalizacji nauczycieli - wstępne wyjaśnienia pojęciowe. 3. Przygotowanie nauczyciela do dekonstrukcji kultury w edukacji. Model kształtowania postawy krytycznej ucznia. Część III: Problemy związane z rolą nauczyciela. 1. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w Polsce. 2. W trosce o skuteczne kształcenie pedagogiczne nauczycieli. 3. Polityka oświatowa, rola nauczyciela i empiryczne badania nad szkołą. Koniec szczebla orientacji w Dolnej Saksonii. Część IV: Społeczno-pedagogiczne aspekty roli nauczyciela. 1. Artysta jako nauczyciel, nauczyciel jako artysta. 2. Społeczna integracja ludzi z niepełnosprawnością - z perspektywy nauczyciela. 3. Rola nauczyciela w przygotowaniu do starości. 4. Dzieciństwo w kręgu rodziny, dzieciństwo w kręgu szkoły - wyzwania dla nauczyciela. Część V: Nauczyciel a transformacja społeczna. 1. O transformacji roli nauczyciela we wschodnioniemieckich krajach związkowych. 2. Pomiędzy dwoma światami. Nauczycielskie nastawienia wobec czasu edukacyjnej zmiany. 3. Retrospektywne spojrzenie nauczycieli z Niemiec wschodnich na "wychowanie socjalistyczne" w NRD. Obiektywno-hermeneutyczne rekonstrukcje przypadków radzenia sobie z przemianami światopoglądowymi w szkole. 4. Ernst Thallman - wzór polityczno-ideologicznego wychowania i kształcenia w NRD. Część VI: Nauczyciel w Europie. 1. Aspekty aktualnej reformy szkolnictwa w Hiszpanii i jej wpływ na nauczycieli. 2. Euronauczyciel - kształcenie i funkcjonowanie. 3. Znaczenie kształtowania świadomości europejskiej w indywidualnym planie nauczania saksońskich, polskich i czeskich nauczycieli - zarys projektu badawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej