Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(250)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(250)
Publikacje dydaktyczne
(34)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(215)
dostępne
(84)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(89)
Czytelnia
(217)
Autor
Faliszewska Jolanta
(31)
Dobrowolska Hanna
(15)
Konieczna Anna
(12)
Hanisz Jadwiga
(11)
Petkowicz Helena
(11)
Hryszkiewicz Ewa
(8)
Stępień Barbara
(8)
Winiecka-Nowak Joanna
(8)
Białobrzeska Joanna
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Drzycimska Bożena
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Aufderstrabe Hartmut
(4)
Bock Heiko
(4)
Chłopecka Kazimiera
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Dymarska Jolanta
(4)
Grabowski Andrzej Marek
(4)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(4)
Kamińska Agnieszka
(4)
Kamiński Rafał
(4)
Koman Dorota
(4)
Kołaczyńska Marzena
(4)
Królik Anna
(4)
Nadarzyńska Beata
(4)
Ogrodowczyk Małgorzata
(4)
Stanecka Zofia
(4)
Wingate Ursula
(4)
Wojtczak Krystyna
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bielenica Krystyna
(3)
Blanc Jacquws
(3)
Bura Maria
(3)
Cartier Jean-Michel
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Kwil Małgorzata
(3)
Lederlin Pierre
(3)
Muller Jutta
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Watcyn-Jones Peter (1944- )
(3)
Alexander L. G. (1932- )
(2)
Case Doug
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Daniels Albert
(2)
Delatour Y
(2)
Dojlidko Wiesław
(2)
Estermann Christian
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gawrońska Beata
(2)
Gepert Bożena
(2)
Hantschel Hans-Jürgen
(2)
Jaruszewski Wojciech (1970- )
(2)
Jennepin D
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Karaszewski Stanisław
(2)
Klotz Verena
(2)
Krieger Paul
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kubik Monika
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Köhl-Kuhn Renate
(2)
Leon-Dufour M
(2)
Mattle-Yeganeh A
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Paleit Dagmar
(2)
Pilch Iwona
(2)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(2)
Raczek Emilia
(2)
Rutkowski Janusz
(2)
Sherrington Ingrid
(2)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(2)
Szymańska Maria Alicja
(2)
Tallowitz Ulrike
(2)
Teyssier B
(2)
Vityuk Alexander
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Wilson Ken (1947- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zhaldak Mirosław
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bailey Tom
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej
(1)
Bartczak Agnieszka
(1)
Bednarek Józef
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(179)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(220)
nieznany (d)
(10)
nieznany (f)
(7)
Niemcy
(5)
Wielka Brytania
(5)
nieznany (us)
(3)
Węgry
(1)
Język
polski
(238)
angielski
(7)
niemiecki
(6)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(101)
Nauczanie zintegrowane
(68)
Nauczanie
(38)
Język niemiecki
(23)
Nauczanie języków obcych
(18)
Kształcenie
(17)
Język angielski
(16)
Matematyka
(13)
Nauczanie na odległość
(12)
Uczenie się
(11)
Internet
(10)
Nauczyciele
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Pedagogika
(9)
Komputery
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Język francuski
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Edukacja medialna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Informatyka
(5)
Metody nauczania
(5)
Programy edukacyjne (informat.)
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Uczniowie
(5)
Gramatyka
(4)
Multimedia
(4)
Oceny szkolne
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Język polski
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Osobowość
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Zarządzanie
(3)
Środowisko człowieka
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Ekologia
(2)
Języki
(2)
Kadry
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Prawa dziecka
(2)
Program nauczania
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przyroda
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rynek pracy
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Służba zdrowia
(2)
Uczenie się języków obcych
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zawód
(2)
AIDS
(1)
Agresywność
(1)
Analiza SWOT
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(67)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Materiały pomocnicze
(8)
Karty pracy ucznia
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik języka angielskiego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(50)
Językoznawstwo
(19)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Matematyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
251 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Koncepcja diagnozy jesiennej i wiosennej; 3. Obserwacje - schematy oceniania; 4. Propozycje scenariuszy wybranych obserwacji; 5. Kart pracy (jesień) - schematy oceniania; 6. Kart pracy (wiosna) - schematy oceniania; 7. Podsumowanie badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika porównawcza : podręcznik akademicki / Ryszard Pachociński. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2007. - 350, [2] s. : tab. ; 21 cm.
1. Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej: Próby odkrywania ogólnych prawidłowości i zasad: Jullien i Rossello; Próby zrozumienia zasad działania oświaty: Sadler, Kandel, Hans, Schneider, Hilker; Badania interdyscyplinarne w pedagogice porównawczej: Bereday; Metoda problemowa w pedagogice porównawczej: Holmes; Polityka oświatowa a pedagogika porównawcza: King; Pedagogika porównawcza a nauki społeczne: Noh i Eckstein; Przegląd dorobku polskiej pedagogiki porównawczej; Polskie studia porównawcze; 2. Badania w pedagogice porównawczej: Przybliżone badania porównawcze; Badania porównawcze; Porównawcze badania pedentologiczne za granicą; Badania porównawcze nad kształceniem nauczycieli; Edukacja nauczycieli w niektórych krajach Unii Europejskiej; 3. Teoria i metodologia badań porównawczych: Epistemologiczne problemy badań pedagogicznych; Ogólne problemy teorii i metodologii; Szczegółowe problemy badań porównawczych; Normatywne standardy badania porównawczego; Przedmiot pedagogiki porównawczej; 4. Instytucjonalizacja badań porównawczych: Ośrodki informacji naukowej w pedagogice porównawczej; Ośrodki dokumentacji w badaniach porównawczych; Dokumentacja na temat globalnych problemów oświaty; Inne wybrane źródła dokumentacji; Ośrodki statystyki porównawczej; Stowarzyszenia pedagogiki porównawczej; Ośrodki badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Specyfika i uwarunkowania kształcenia zdalnego 1.1. Istota i podstawowe formy kształcenia zdalnego 1.2. Rys historyczny procesów kształcenia zdalnego 1.3. Podstawowe technologie i narzędzia kształcenia zdalnego 1.4. Zalety i wady kształcenia zdalnego 1.5. Interesariusze procesów kształcenia zdalnego Rozdział 2. Rola oraz znaczenie nauczyciela i szkoleniowca w kształceniu zdalnym 2.1. Proces komunikowania się w zdalnym procesie dydaktycznym 2.2. Kompetencje nauczyciela i szkoleniowca w zdalnym procesie nauczania 2.3. Zarządzanie czasem i zwiększanie zaangażowania uczestników podczas zajęć on-line Rozdział 3. Zastosowanie oprogramowania Microsoft Office w kształceniu zdalnym 3.1. Podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office 3.2. Instalacja pakietu Microsoft Office 365 3.3. Korzystanie z Microsoft Office 365 w wersji on-line Rozdział 4. Funkcjonalność oprogramowania Microsoft Forms kształceniu zdalnym 4.1. Przygotowanie i zakładanie nowego testu lub ankiety 4.2. Tworzenie pytań w aplikacji MS Forms 4.3. Zarządzanie testami i ankietami Rozdział 5. Wsparcie procesów dydaktycznych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Teams 5.1. Podstawowe funkcje Microsoft Teams 5.2. Instalowanie Microsoft Teams 5.3. Zespoły w Microsoft Teams 5.4. Tworzenie nowego spotkania 5.5. Inne sposoby uruchamiania aplikacji Microsoft Teams Rozdział 6. Platforma e-learningowa w nauczaniu zdalnym - przykład platformy Moodle 6.1. Tworzenie kursu na platformie Moodle 6.2. Administrowanie kursem na platformie Moodle; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz rysunków; Wykaz tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Technologia informacyjna w edukacji: 1. Komputery a humanizm w eduakcji, 2. Cele i zadania technologii informacyjnej i eduakcji medialnej, 3. Taksonomie zastosowań technologii informacyjnej w edukacji, 4. Technologia informacyjna w procesie kształcenia, dokształcania i samodoskonalenia, 5. Zastosowania technologii informacyjnej w pedagogice specjalnej, 6. Komputer w zarządzaniu informacją oraz w szkolnictwie zawodowym, 7. Technologia informacyjnej w badaniach nauczycielskich, 8. Technologia informacyjna a twórczość, 9. Internet w eduakcji, 10. Eduakcja na odległość. Cz.II Metodyka kształcenia eduakcji medialnej i technologii informacyjnej: 1. Cele i założenia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii, 2. Treści i program eduakcji medialnej i technologii informacyjnej, 3. Projektowanie procesu dydatkycznego w eduakcji medialnej i technologii informacyjnej, 4. Organizacja pracy w pracowni komupterowej. Cz.III Nauczyciel edukacji medialnej i technologii informacyjnej: 1. Kwalifikacje nauczycieli eduakcji medialnej i informatycznej, 2. funkcje nauczyciela eduakcji medialnej i informatycznej, 3. Doskonalenie zaqwodowe nauczycieli eduakcji medialnej i informatycznej, 4. Koncepcje kształcenie nauczycieli eduakcji medialnej i informacycznej, 5. Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej i eduakcji medialnej w kształceniu nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
1. Komunikacja społeczna. Próba zawarcia znajomości. 2. Czy edukacja to komunikacja 3. Między pytaniem a odpowiedzią. O założeniach metodologicznych 4. Między widzianym a niewidzianym. O interakcji społecznej w przestrzeni wirtualnej. 5. Między pisanym a mówionym. O języku zapośredniczonego współprzeżywania. 6. Między anarchią a demokracją. O dyskursywnej praktyce sieciowej 7. Refleksja końcowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Rehabilitacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych; Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności; Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Aktywizacja zawodowa i zatrudniania osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej; Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Rola PERON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study); Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości; style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych; Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych; Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Nauczyciel niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia; Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia); Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy; Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych; Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie; Cz. II Technika w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika; Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych - projektowanie środowiska pracy i życia bez barier; Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej; Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych; Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym; Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod katem potrzeb osób niepełnosprawnych; Cz. III Wybrane aspekty rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych; Użyteczność teorii pola K. Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się Teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym; Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji; Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu; Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na rzecz Autyzmu; Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni; Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa; Między muzyką a terapią; Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych; Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Cz. IV Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych; Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów; Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb; Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 515)
1. Edukacja a gospodarka i oszczędności prywatne, 2. Podstawowe założenia koncepcji edukacyjnych kont osobistych: prymat innowacyjności brytyjskiej, 3. Omówienie wyników raportu badawczego DfES dotyczącego oceny działania brytyjskiego systemu EKO, 4. Eksperymentalny program EKO w Pensylwanii (USA)-1999 r., 5. Projekt EKO dla pracowników instytucji rządu federalnego w USA (1999-2001), 6. Projekt wprowadzenia EKO w Szwecji: raport komisarza rządu szwedzkiego z grudnia 2000 r., 7. Koncepcja edukacyjnych kont osobistych w świetle opinii polskich "interesariuszy" EKO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe koncepcje programowe a ich realizacja w zreformowanej szkole: Psychologiczne aspekty procesu uczenia się języka obcego; Możliwości wykorzystania wyników badań nad przyswajaniem języka obcego w nauczaniu; Zasady konstrukcji programu autorskiego; Programy nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Podejście do błędu językowego w programach nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Koncepcje pedagogiczne i cele zintegrowanego programu nauczania języka francuskiego i przedmiotów artystycznych dla pierwszego etapu kształcenia; Innowacyjne materiały w nauczaniu języków obcych . Europejskie projekty współpracy w ramach programu Socrates-Lingua; 2. Podręczniki do nauki języków obcych: Wybór i ocena podręczników do nauki języków obcych; rozwijanie kompetencji interkulturowej w nowych materiałach do nauczania języka angielskiego dla szkół średnich; Ukryty program w podręcznikach do nauki języków obcych; Podręczniki do nauki języka angielskiego w gimnazjum; Materiały dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego do celów specjalistycznych (ESP); Podręczniki elektroniczne do nauki języków obcych; 3. Kształcenie nauczycieli języków obcych: Paradygmaty wstępnego kształcenia nauczycieli języków obcych; Tworzenie programu językowego w kształceniu nauczycieli na przykładzie programu zajęć z konwersacji; Autorski program doskonalenia nauczycieli języka angielskiego w zakresie techniki oceniania i testowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Różnorodność metod i narzędzi w badaniach: 1. Studium przypadku; 2. Obserwacja; 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing; 4. Podejście biograficzne; 5. Wywiad w badaniach jakościowych; 6. Badania fokusowe; 7. Analiza dokumentów zastanych; 8. Analiza dyskursu; 9. Etnografia wizualna; 10. Technika identyfikacji konstruktorów osobistych; 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie produkcją i jakością w branży meblarskiej, 2. Identyfikacja obszarów powstawania niezgodności emaliowanych wyrobów sprzętu gospodarstwa domowego, 3. Jakość pieczywa z zautomatyzowanej piekarni, 4. Struktura niezgodności drutów i ocena nowoczesności wykorzystania maszyn, 5. Determinanty jakości profilowania rur, 6. Proces produkcyjny i struktura niezgodności firan/serwet, 7. Zasoby ludzkie i koszty produkcji w przędzalni, 8. Determinanty jakości folii i nowoczesność wykorzystanych maszyn do jej produkcji, 9. Model jakości wirtualnych usług bankowych, 10. Jakość obsługi klienta w urzędzie miejskim, 11. Jakość usług medycznych w szpitalu powiatowym, 12. Determinanty jakości wyrobów ceramicznych, 13. Jakość produktów wytwarzanych w zakładzie pracy chronionej dla przemysłu elektrotechnicznego, 14. Wyniki analizy SWOT podstawą utworzenia specjalistycznej firmy, 15. Jakość organizacji czasu pozaszkolnego a koszty utrzymania specjalistycznego ośrodka, 16. Problem jakości w czystszej produkcji, 17. Jakość usług w miejskiej bibliotece publicznej, 18. Lean Banking, 19. Jakość nauczania w szkole podstawowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej