Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(332)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(314)
Publikacje dydaktyczne
(88)
Publikacje fachowe
(34)
Publikacje naukowe
(32)
Czasopisma
(13)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(251)
dostępne
(157)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(168)
Czytelnia
(252)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(21)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(21)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Gepert Bożena
(11)
Kubik Monika
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Bielenica Krystyna
(9)
Bura Maria
(9)
Kwil Małgorzata
(9)
Petkowicz Helena
(9)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(7)
Krukowska Małgorzata
(7)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Grabowska Tatiana
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Karpińska Anna
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Plieth-Kalinowska Izabela
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Widawski Krzysztof
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Ciechanowska Dorota
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Gawrońska Beata
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Graboś Anita
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Lankiewicz Bogusława
(4)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Morbitzer Janusz
(4)
Raczek Emilia
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Siemieniecki Bronisław
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Wrońska Marta
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Czopek Jakub
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dobrowolska Hanna
(3)
Dusza Bożena
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Guz Sabina
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krajewska Anna (1956- )
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kęska Michał
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lorenc Joanna
(3)
Lulek Barbara
(3)
Majzner Rafał
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Musiał Emilia
(3)
Nycz Edward
(3)
Ogrodnik Joanna
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Palak Zofia
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Alexander L. G. (1932- )
(2)
Biela Agnieszka
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Ciesielka Marta
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cyrańska Ewa
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(156)
2000 - 2009
(130)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
Kraj wydania
Polska
(320)
Niemcy
(12)
Węgry
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(316)
niemiecki
(14)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(10)
Szkoły specjalne
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(108)
Nauczanie
(86)
Pedagogika
(65)
Nauczanie zintegrowane
(51)
Nauczyciele
(44)
Pedagogika specjalna
(35)
Wychowanie przedszkolne
(35)
Metody nauczania
(25)
Nauczanie języków obcych
(25)
Kształcenie
(23)
Szkolnictwo wyższe
(17)
Język niemiecki
(15)
Edukacja medialna
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Szkolnictwo
(14)
Uczenie się
(14)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(13)
Nauczanie na odległość
(13)
Studenci
(13)
Uczniowie
(13)
Wychowanie
(13)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Niepełnosprawni
(11)
Dziecko
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Pedagogika medialna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Internet
(8)
Komputery
(8)
Nauczanie dorosłych
(8)
Myślenie twórcze
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Rodzice
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Gramatyka
(6)
Gry i zabawy
(6)
Język angielski
(6)
Ludzie starzy
(6)
Młodzież
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Samokształcenie
(6)
Teoria nauczania
(6)
Twórczość
(6)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Edukacja muzyczna
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Metodologia
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Multimedia
(5)
Oświata
(5)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Poziom podstawowy
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Umuzykalnianie
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Andragogika
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Edukacja
(4)
Jakość kształcenia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Logopedia
(4)
Mentoring
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Praktyki studenckie
(4)
Program nauczania
(4)
Surdopedagogika
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Wartość
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Czas wolny od pracy
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko chore
(3)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1989-2000
(9)
1901-2000
(8)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Europa
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(61)
Podręcznik
(51)
Praca zbiorowa
(39)
Materiały pomocnicze
(30)
Opracowanie
(26)
Czasopismo naukowe
(13)
Czasopismo pedagogiczne
(13)
Scenariusz zajęć
(12)
Karty pracy ucznia
(11)
Monografia
(8)
Poradnik
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Raport z badań
(5)
Sprawdziany i testy
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Rap
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(216)
Językoznawstwo
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Psychologia
(12)
Matematyka
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
333 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modele i systemy szkolnictwa wyższego w państwach europejskich; 2. Instytucjonalne mechanizmy zapewniania jakości; 3. Wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.237)
1. Profesor Jerzy Niemiec doktorem honoris causa Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy: Twórcze i ciekawe życie Profesora Jerzego Niemca- laudacja z okazji otrzymania tytułu doktora honoris causa NANO Ukrainy; Oddanie nauce, prawdzie, duchowości, Perspektywiczne idee i koncepcje Profesora Jerzego Niemca- w kontekście międzynarodowym; 2. Badania komparatystyczne: analizy porównawcze i podstawy metodologiczne: Szczególne znaczenie badań porównawczych dla pedagogiki; Nauczyciel w wymiarze porównań historycznych: od nowożytności do wieku kompetencji; Komparatystyka w kontekście procesów globalizacji i procesów integracyjnych; Poradnictwo zawodowe w Szwecji w kontekście badań komparatystycznych; Miejsce pedagogiki porównawczej w planie studiów uniwersytetu pedagogicznego; Niepowodzenia szkolne- watki porównawcze; Działalność Centrum Polonistyki w Żytomierzu; Krystalizacja i zmiany modeli szkolnictwa wyższego w Europie- perspektywa porównawcza; Nowe narzędzia organizacji kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego; Wybrane elementy systemu edukacyjnego we Francji; Organizacja kształcenia ludzi trzeciego wieku w krajach Europy Zachodniej; Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów w polskiej i fińskiej praktyce pedagogicznej; Transeuropejski wymiar rozwoju wyższej edukacji pedagogicznej; Edukacja ekonomiczne w Polsce na tle celów strategicznych systemów edukacji w Unii Europejskiej; Sztuka w systemach edukacji za granicą: analiza porównawcza; osobliwości świadczenia usług edukacyjnych osobom bezrobotnym w amerykańskich ośrodkach rozpowszechniania wiedzy; Czas wolny i uczestnictwo w kulturze młodzieży polskiej i francuskiej; Nowe kierunki badań komparatystycznych; 3. Teoretyczne i praktyczne analizy w szerokim kontekście badań porównawczych: Wybrane elementy wdrażania innowacyjnego kształcenia pedagogicznego w uniwersytecie klasycznym; Bezpieczeństwo jako wartość; Przygotowanie pedagogiczne kandydatów na nauczycieli; Refleksyjne podejście jako strategia podwyższania kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacja dorosłych: współczesne wyzwania; Wychowanie przedszkolne w świetle nowej podstawy programowej, czyli bliżej dziecka; 4. Wybrane problemy badań naukowych: Pochylenie się nad twórczością Tadeusza Kotarbińskiego; Konceptualizacja zmiennych oraz ich operacjonalizacja w procesie badania naukowego; Analiza danych zastanych w aspekcie metodologii badań naukowych; Nauczyciel- badacz w praktyce edukacyjnej; Eksperyment rotacyjny; Ilościowa interpretacja wyników badań; Wolność poszukiwań badawczych na tle całokształtu wartości związanych z nauka; Zjawisko mobbingu w środowisku nauczycielskim komunikat z badań; Proces boloński w polskich uczelniach pedagogicznych- wyniki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Pojecie i twórczości, zdolności i postawy twórczej, 2. Elektroniczne media, 3. Nauczyciele i twórczość, 4. Problemy i metoda badań, 5. Wyniki badań ilościowych, 6. Wyniki badań jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: Wywoływanie pożądanych zmian; R.1 Wychowywanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Rozwojowy wymiar konfliktów interpersonalnych wśród dzieci; Nauczyciel przedszkola wobec przeobrażeń edukacyjnych; Kompetencje współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkoły przyszłości; Koncepcje integracji klas I-III; Ukryty wymiar pytań nauczyciela; Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej - nowe oblicze edukacji jutra; Nauczanie języków obcych w klasach I-III w opinii uczestników procesu edukacyjnego; Nauczyciel w przedszkolu wychowawcą dziecka do życia w społeczeństwie wielokulturowym; Kaszëbsczé abecadło - jego funkcje w edukacji międzykulturowej; Miejsce i zadania wychowania patriotycznego w przedszkolnej edukacji jutra; Wybrane aspekty pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi przedszkolnymi w zakresie edukacji ekologicznej; R.2 Zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zajęcia pozalekcyjne w gimnazjach; Zajęcia pozalekcyjne atrakcyjnym dopełnieniem edukacji szkolnej; Szkoła współczesna jako przestrzeń tworzenia kultury; Wiedza o teatrze jako składnik edukacji teatralnej młodzieży w szkole jutra; Rola kultury w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Arteterapia i muzykoterapia; ABC nauczyciela folklorysty; Edukacyjne aspekty czasu wolnego; Rodzic jako tutor wobec wyboru zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym; Edukacja nieformalna w formalnym nauczaniu szkolnym; R.3 Kultura fizyczna i nauki o niej: Turystyka szkolna - nowe perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole; Nowe formy i trendy turystyki światowej; Preferowanie formy aktywności ruchowej w świetle nowoczesnych wyzwań wychowania fizycznego; Podstawowe elementy kształcenia menedżerów sportowych; Miejsce kultury fizycznej i aktywności sportowej w resocjalizacji penitencjarnej; Najnowsze osiągnięcia technologii informacyjnej a turystyka - nowe wyzwania i możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej; 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego; 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych; 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Świat technologii komputerowych – wprowadzenie: 1.1. Komputer - wynalazek wszech czasów 1.2. E-learning w edukacji 1.3. Internet jako przestrzeń edukacyjna i społeczna 1.4. Zarys informacji o platformach zdalnego nauczania w kształceniu ustawicznym Rozdział II. Empiryczne, prawne i praktyczne aspekty wykorzystania technologii komputerowych w procesie nauczania i uczenia się: 2.1. Uwaga! "Człowiek w sieci" - doniesienia z badań nad zagrożeniami ze strony technologii komputerowych 2.2. Edukacja zdalna w świetle przepisów prawnych i oferta edukacyjna mediów publicznych 2.3. Internetowe strony wydawnictw oświatowych jako narzędzie wsparcia nauczycieli w procesie nauczania 2.4.Webinarium jako nowa forma doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela 2.5. Inne formy wspierania nauczycieli w procesie nauczania za pomocą technologii komputerowych Rozdział III. Badania opinii dzieci, rodziców i nauczycieli na temat użytkowania gier, programów multimedialnych i Internetu dla celów dydaktycznych, poznawczych oraz dla rozrywki 3.1. Rola kompetencji nauczyciela i rodzica w przestrzeni mediów sieciowych 3.2. Kompetencje społeczne nauczyciela i rodzica: komunikacja i kontrola 3.3. Znaczenie Internetu w dydaktyce 3.4. Tematyka analizowanych badań i zastosowane metody badawcze 3.5. Kompetencje społeczne i wychowawcze nauczycieli i rodziców w zakresie korzystania z technologii informacyjnych 3.6. Gry komputerowe a zagospodarowanie czasu wolnego ucznia i monitorowanie kontroli kontaktu z cyberprzestrzenią 3.7. Programy komputerowe a aktywność edukacyjna dzieci w opinii rodziców i nauczycieli; Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Przyroda jako środowisko sprzyjające zabawie i nauce; Ruszamy! Proste zabawy ruchowe; Zabawy w rycerzy i inne przygody: Z odwagą dążymy do celu; O leśnych skrzatach: Poprzez zabawę poznajemy przyrodę; Życie Indian i dzika dżungla: przyroda w czterech ścianach; Pobudzamy wszystkie zmysły: Badamy przyrodę za pomocą różnych zmysłów; Bawimy się i majsterkujemy: Twórcze doświadczenia przyrodnicze; Sen i relaks: Ukojenie na łonie przyrody; Dodatkowe inspiracje; Indeks zabaw i gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215)
Zawiera: Rodzinne uwarunkowania sytuacji trudnych w życiu dziecka: Problemy dzieciństwa we współczesnej czeskiej literaturze dla dzieci; Dzieciństwo na miarę oczekiwań rodziców – problemy i wyzwania; Przemoc wobec dziecka we współczesnej postmodernistycznej rodzinie; Opinie nauczycieli o krzywdzeniu emocjonalnym dzieci w rodzinach; Trudne dobrego(?) początki – rozważania o przemocy pre-, peri- i postnatalnej; Chowanie pod kloszem – rzecz o rodzicielskiej nadopiekuńczości; „pushy parents” dzieci w wieku przedszkolnym w kontekście reformy obniżającej wiek szkolny; Konflikt na pograniczu życia rodzinnego i zawodowego (work-life conflict). Dzieci jako „balast” w trajektorii rozwoju zawodowego; Zmiana obrazu psychologicznego funkcjonowania dziecka pod wpływem działań o charakterze ekspresyjnym i biblioterapeutycznym w sytuacjach trudnych generujących poczucie osamotnienia; Rodzina wobec potrzeb dziecka – ojciec (nie)obecny; Socio-emotional Adjustment of Adolescents Living in Disrupted Families: The Effect of Parental Divorce, Death and Labour Migration; O potrzebie obecności osób starszych w życiu rodzinnym dziecka (wybrane kwestie); Dzieciństwo w rodzinie patologicznej. Obszary i kierunki dyskusji publicystycznej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. Edukacyjne przesłanki sytuacji trudnych w życiu dziecka: Sytuacje twórcze jako trudne sytuacje szkolne; Problemy z realizacją idei równości w edukacji. Perspektywa oglądu skupiona na rodzicach; Przekraczanie progu edukacji przedmiotowej jako sytuacja trudna w życiu dziecka. Perspektywa badawcza; Rodzinne i szkolne inhibitory kompetencji komunikacyjnych najmłodszych uczniów; Granice mojego świata są granicami mojego języka – walory kognitywnej edukacji polonistycznej; Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w zakresie osobowościowych determinant; Präventive Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen in der Schule als Beitrag zur Inklusion; Dziecko romskie w wieku przedszkolnym w kontekście edukacji w Republice Czeskiej; Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Sfera społeczno-emocjonalna dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne. Doniesienia z badań; Funkcjonowanie uczniów II etapu edukacyjnego podczas zajęć matematycznych; Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych; „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome; Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów; Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga; Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności; Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku; Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole; Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech; Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne; Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących; Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań; Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku; O autorach i redaktorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota meto ringu; 2. Programy mentoringowe- studia przypadków: Mentoring w firmie Nestle; Mentoring w firmie DHL Express; Mentoring w banku Citi Handlowy; Intermentoring pokoleniowy w organizacji; Mentoring jako element systemu zarządzania wiedzą w administracji publicznej; program mentoringowy w Krajowej Szkole Administracji Publicznej; Program mentoringowy Vital Voices Poland; "Jestem szefową". Mentoring w ramach programu dla dziewcząt z potencjałem przywódczym; Mentoring akademicki- doświadczenia Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie; Mentoring i tuto ring- doświadczenia Collegium Wratislaviense; Program Starszy Brat Starsza Siostra jako przykład mentoringu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej