Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(48)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Chymuk Mariia
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Palak Zofia
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Adamek Irena
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Buchelt Beata
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Cichy Danuta
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Kraska Marcin
(1)
Królica Maria
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Madej-Babula Magdalena
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Miś Alicja
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Palka Stanisław
(1)
Pauli Urban
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Petlák Erich
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Piątek Teresa
(1)
Potęga Witold
(1)
Sapeta Tomasz
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Skoczylas-Krotla
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Szymańska Maria
(1)
Topa Danuta
(1)
Turska Dorota
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Temat
Nauczanie
(21)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele
(10)
Szkolnictwo
(10)
Oświata
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Pedagogika
(5)
Studenci
(5)
Kształcenie
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Ścieżki edukacyjne
(3)
Dziecko
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Ekologia
(2)
Innowacje
(2)
Internet
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Polska
(2)
Postawy
(2)
Programy nauczania
(2)
Siła robocza
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Wychowanie
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Administracja
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Czas pracy
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Ekorozwój
(1)
Empatia
(1)
Excel
(1)
Gimnazja
(1)
Gleba
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kadry
(1)
Katecheza
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kobieta
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kultura
(1)
Menedżerowie
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Oczyszczalnia ścieków
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Oswiata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedeutologia
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Powietrze
(1)
Praca
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Temat: czas
1989-
(14)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki szkolne
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
Część A: Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polsce w 2004 roku. Część B: Analiza sektorowa rynku i obszarów zastosowań e-gospodarki w Polsce. B1. Społeczeństwo informacyjne. B2. E-biznes. B3. E-administracja. Część C: Baza rozwoju gospodarki. C1. Infrastruktura, technologia, bezpieczeństwo. C2. E-usługi. C3.Standardy. C4. Prawo. C5. Inicjatywy. C6. kalendarium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Zawiera: Część I. Koncepcje i codzienna rzeczywistość uniwersytetu: 1. Autonomia w kolorze sepii w inkrustowanej ramie KRK. O procedurach i treściach zmiany w edukacji akademickiej: 1.2. O autonomii i reformowaniu edukacji akademickiej; 1.3. Proces boloński – ile nadziei na autonomię, a ile ułudy i gorsetu biurokracji; 1.4. Kompetencje społeczne w strukturze efektów kształcenia. 2. Urządzanie uniwersytetu: 2.2. Władza – urządzanie – liberalizm; 2.3. Urządzenia władzy i urządzenie edukacyjne; 2.4. Charakterystyka urządzenia edukacyjnego; 2.5. Uniwersytet jako element urządzenia edukacyjnego; 2.6. Uniwersytet jako proces komunikacji urządzeń. 3. Neoliberalna restrukturyzacja fabryki edukacyjnej: 3.2. Byt rzucony w post-coś; 3.3. Fordyzm i neoliberalizm; 3.4. Uniwersytet jako homo sacri?; 3.5. Grodzenie wiedzy; 3.6. Pedagogika długu; 3.7. Neoliberalna restrukturyzacja; 3.8. Podwspólność i terroryzm. 4. Osiąganie konsensusu interesariuszy edukacji akademickiej. O społecznej misji uniwersytetu: 4.2. Państwo jako główny gracz; 4.3. Rynek pracy wobec rynku usług edukacyjnych; 4.4. Projekcje wyobrażeń u ludzi uniwersytetu. 5. Uniwersytet – przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe, student-klient supermarketu? Czyli szkolnictwo wyższe w procesie zmian: 5.2. Uniwersytet na rynku i wobec rynku ; 5.3. Uniwersytet jako przedsiębiorstwo; 5.4. Typologia Klientów uniwersytetu jako supermarketu. 6. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losów absolwentów uczelni wyższych. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji oraz rynku pracy: 6.2. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losu absolwentów; 6.3. Gra edukacyjna. Część II. Studenci: podmiot czy nieznośna ciężkość uniwersytetu? 7. Studia doktoranckie: kształcenie elit społeczeństwa wiedzy czy moratorium? 7.2. Badania doktorantów 2011; 7.3. Elitarność studiów doktorancki; 7.4. Elitarność studiów doktoranckich w opiniach ich uczestników. 8. Problemy młodej polskiej nauki według członków kół naukowych: 8.2. Wewnętrzne problemy kół naukowych; 8.3. Zewnętrzne problemy kół naukowych; 8.4. Kompetencje akademickie; 8.5. Kompetencje pozaakademickie; 8.6. Różnice między działalnością w kole naukowym a zwykłymi studiami. 9. Grupy studenckie – czy i jaka wspólnota? 9.2. Jaka grupa? Prezentacja wyników; 9.3. Jaka wspólnota? Próba podsumowania. 10. Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej – fragment raportu z badań z komentarzem: 10.2. Czym jest syndrom konsumpcyjny i jak można go badać?; 10.3. Orientacje konsumpcyjne, czyli co i w jakim stopniu konsumują studenci?; 10.4. Orientacja konsumpcyjna studentów a uniwersytet; 10.5. Czy uniwersytet sprzyja przekształceniu studenta w konsumenta? 11. Pokolenie Obok? Jak to jest z zaangażowaniem obywatelskim studentów: 11.2. Pokolenie ACTAwistów? 11.3. Student – obywatel zaangażowany? 11.4. Wspólnota 2.0; 11.5. W stronę demokracji deliberatywnej czy jednak Obok? 12. Młodzież akademicka. Aktualność Bourdieu’owskiej dystynkcji: 12.2. Dystynkcja inteligencji; 12.3. Młodzież akademicka – nowa inteligencja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany- wstępny zarys tematów i problemów; 1. Uczelnie wyższe w procesie zmiany: Szanse i ograniczenia związane z integracją różnych rodzajów wiedzy o edukacji; Uniwersytet- instytucja naukowo-edukacyjna czy przedsiębiorstw? Szkoła wyższa w procesie zmiany; Uniwersytet- podmiot czy obiekt zmian?; Szkoły wyższe w roku kreatywności; 2. Zarządzanie uczelniami wyższymi: Główne kierunki zmian w zarządzaniu uczelniami wyższymi w procesie umiędzynarodowienia; Deklaracja Bolońska: (nie)zamierzone skutki zmian strukturalnych i programowych; Wprowadzenie nowych mechanizmów stylu kierowania w szkolnictwie wyższym w Niemczech; Kształcenie kadr dla nauki- aktualny model i perspektywy zmian; Uspołecznienie szkół wyższych - możliwości związane z udziałem studentów i doktorantów w zarządzaniu uczelnią; Potencjał współpracy sektora przemysłowego i uczelni wyższych; 3. Tradycja akademickie- zmiany etosu: Nowe spojrzenie na ideę uniwersytetu. Edukacja, polityka a społeczeństwo; Etos nauki a współczesne polskie szkolnictwo wyższe. Refleksje pedagoga; Adepci nauki w ponowoczesnym akademickim świecie (o dylematach możliwych wyborów); Universtitas, czyli "wspólnota oporu" w czasach PRL-u (szkic zagadnienia); Estetyzacja praktyki akademickiej- głos w dyskusji na temat perspektywy uczestniczącej; 4. Kształcenie w uczelniach wyższych: Poszukiwanie- refleksyjność- dialektyczne uczenie się. Nowe praktyki edukacyjne w szkole wyższej; Uczelnia jako społeczność ucząca się; Uczenie się w szkołach wyższych w perspektywie badań europejskich. Ku nowym "kulturom uczenia się"; Społeczny wymiar nabywania wiedzy w kształceniu akademickim; Wdawanie się we fragmentaryczność w refleksyjnym procesie nauczania- uczenia się w szkole wyższej na przykładzie tekstów Bertolta Brechta Der bose Baal der asoziale- szkice, fragmenty, sceny; Koncepcja kształcenia pedagogów społecznych na poziomie licencjackim- z doświadczeń nauczycieli; Edukacja olimpijska i jej innowacyjna fora kształcenia studentów pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego; Studenci o praktykach- analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem metody obiektywnej hermeneutyki; Studenci o praktykach - analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem hermeneutycznej interpretacji tekstu. Druga odsłona; Koncepcja podejścia kompetencyjno-zawodowego w przygotowaniu wykładowcy szkoły wyższej; Ukierunkowane tworzenie doświadczenia innowacyjnego w dziedzinie pedagogiki jako metoda badawcza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje leksykalne uczniów w edukacji wczesnoszkolnej- próba określenia ich natury: Język i jego istota; Współczesne koncepcje teoretyczne w badaniach nad językiem dziecka; Koncepcja rozwoju języka; Właściciel języka dzieci w młodszym wieku szkolnym; Uwarunkowania rozwoju języka uczniów klas niższych; Sposoby wzbogacania słownictwa uczniów w środowisku szkolnym; 2. Procedura badań własnych: problemy badawcze; Definicje, wskaźniki, kryteria i operacjonalizacja zmiennych; Hipotezy badawcze; Dobór populacji do badań; Plan i organizacja badań; 3. Determinanty kompetencji leksykalnych uczniów klas niższych w świetle badań własnych: Szczegółowa charakterystyka próby badawczej; Poziom słownictwa uczniów w świetle przeprowadzonych badań empirycznych; Podręczniki jak źródło wiedzy leksykalnej uczniów klas niższych; 4. Weryfikacja hipotez, wnioski z badań oraz wskazania dla praktyki edukacyjnej: Zasób leksykalny języka dzieci w młodszym wieku szkolnym; Podręczniki stosowane w edukacji wczesnoszkolnej jako baza dla rozwijania słownictwa uczniów; Wybrane aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego a poziom leksyki uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczno-praktyczne konteksty kompetencji nauczyciela. Standardy kształcenia a kompetencje nauczycieli; Przewodnik po świecie wiedzy, wartości i życia; Kompetencje do integrowania nauczania z wychowaniem przez pedagogów; Kompetencje współczesnego nauczyciela w kontekście edukacji nieustającej; Kompetencje nauczycieli w kontekście edukacji włączającej. 2. Wokół problematyki kształcenia nauczycieli edukacji początkowej. Uwarunkowania i kierunki przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Kompetencje przedmiotowe i pedagogiczno-psychologiczne przyszłych nauczycieli edukacji początkowej; Wybrane problemy kompetencji zawodowych nauczyciela. 3. Kompetencje zawodowe nauczycieli edukacji początkowej w świetle wyników badań. Teorie indywidualne nauczycieli klas początkowych - schematy i problemy zmiany; Kompetencje absolwentów wczesnoszkolnej edukacji zintegrowanej do kształcenia matematycznego dzieci; Współpraca rodziców ze szkołą - zamierzenia a rzeczywistość; Kompetecje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Wylwetka nauczyciela przedszkola w opinii dzieci, rodziców i nauczycieli; Nauczyciel szkoły wiejskiej w dobie przemian społeczno-oświatowych; Intelektualny wizerunek nauczycieli klas początkowych w świetle ich własnych wypowiedzi; Kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie komunikacji interpersonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość jako zjawisko, wartość, proces, 2. Twórcza postawa w narracji osobowości kreatywnej, 3. Koncepcja twórczych orientacji życiowych, 4. Przestrzeń kształtowania orientacji życiowych, 5.Próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 4.Edukacyjne konsekwencje twórczego paradygmatu myślenia, 5. Wokół idei człowieka poszukującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój demokratycznych teorii pedagogicznych: Autokratyczne i demokratyczne społeczne uwarunkowania pracy szkoły; Porównanie dwóch filozofii pedagogicznych, autokratycznej i demokratycznej; Autorskie klasyczne propozycje demokratycznej podstawowej pedagogiki; 2. Nauczycielskie kompetencje i ich rozwój: Uwagi wstępne; Ujęcia definicyjne i inne ogólne; Polski nauczyciel w warunkach PRL; Nauczycielskie kompetencje dla różnych założeń procesu uczenia się; Opinie studentów o kompetencjach ich nauczycieli ze szkół podstawowych; Dyskusja w sprawie reformy edukacyjnej; Analiza porównawcza pracy nauczycieli w szkołach amerykańskiej i polskiej; 3. Metodologia badań; 4. Badania własne: Próba badania wyników nauczania w 1973 roku; Badania rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli uczniów osiemnastoletnich; Nauczycielska bariera kompetencyjna przy wdrażaniu edukacji elektronicznej z 14-latkami; Nauczycielska bariera kompetencyjna ujawniona przy wprowadzaniu zeszytów ćwiczeń z podstaw elektrotechniki; Eksperymentowania nauczania techniki w klasach I-III szkoły podstawowej a nauczycielskie kompetencje; Ulepszanie pracy nauczycieli klas początkowych; Eksperymentowanie edukacji blokowej wśród uczniów 10-13 letnich; Reforma pedagogiczna w państwowych dokumentach oraz w opiniach studentów (byłych uczniów) i w opiniach nauczycieli; Badania kierunków i metod przebudowy i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli polskiej szkoły podstawowej; Badania nad możliwościami poszerzania i pogłębiania kompetencji pedagogicznych; Współtworzenie środowiska edukacyjnego nowym wyzwaniem nauczycieli szkół podstawowych; 5. Podsumowania i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Człowiek budujący ("homo construens") - istota koncepcji 2. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako ludzi budujących 3. Diagnoza warunków i możliwości kształcenia kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako ludzi budujących w uniwersytecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 8)
1.Można i trzeba uczyć inaczej; 2. Partnerzy i sojusznicy; 3. Nauczyciel i uczeń w szkolnej przestrzeni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Płeć i rodzaj w kulturze współczesnej. 1. Rekonstrukcje kobiecości i męskości w kulturze współczesnej. Teoria i praktyka. 2. Indywidualizm, liberalna edukacja i paradoksy emancypacji kobiet. 3. "Kobiecość w klasie". Kształtowanie gender w perspektywie socjopedagogicznej. Część II: Płeć i rodzaj w szkole. 4. Warunki edukacji szkolnej dziewcząt i chłopców: różnice, ich przyczyny i skutki. 5. Nauczycielskie i uczniowskie przekazy socjalizacyjne związane z płcią. 6. Egzaminy zewnętrzne - czy mają płeć? Część III: Płeć i rodzaj a nauczyciele. 7. Schematy rodzaju (gender) w pracy pedagogicznej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. 8. Nauczycielskie koncepcje ról społecznych kobiety i mężczyzny - czynnik wzmacniający czy osłabiający szanse rozwojowe dziewcząt i chłopców 9. Nauczyciele wobec zachowań szkolnych uczniów i uczennic starszych klas szkoły podstawowej. 10. Getto nauczycielek - w pułapce stereotypu. Część IV: Płeć i rodzaj w podręcznikach. 11. Wizerunki dziewczynek i chłopców w podręcznikach do nauczania początkowego i do nauczania zintegrowanego. 12. Podwójny standard w edukacji. Kobiecość i męskość w podręcznikach szkolnych dla klas pierwszych. 14. Obrazy rzeczywistości konstruowane w podręcznikach szkolnych. 15. Czy płód jest mężczyzną - ukryte przekazy dotyczące płci w podręcznikach do biologii? 16. Balansowanie na "genderowej" linie. Nancy Drew jako model roli dla dorastających dziewczynek. Część V: Płeć i rodzaj w edukacji seksualnej. 17. Bezdroża szkolnej edukacji seksualnej. 18. Przygotowanie do życia w rodzinie. W poszukiwaniu przedmiotu o przejrzystej tożsamości. 19. Modele funkcjonowania kobiet i mężczyzn w podręcznikach wychowania do życia w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Edukacja w dialogu i perspektywie. Prezentacje- polemiki- propozycje w dotychczasowym oglądzie; Zmiany w zakresie pól poznawczych dydaktyki; Cz. I. Zmiany w myśleniu o edukacji i szkole: Edukacja rozszerzającego się horyzontu; Edukacja dla sukcesu czy porażki i pokory; Badawcze inspirowanie teorii i praktyki dydaktycznej; O polach badawczych z pogranicza niepowodzeń szkolnych; Szkoła zintegrowana; Kultura wysokiej tolerancji niepewności w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym systemu oświaty; Szkoła jako organizacja ucząca się w realiach szkół podlaskich; Psychologiczne prawidłowości kształtowania się umiejętności poznawczych uczniów; Kompetencje poznawcze ucznia w szkole zarządzającej wiedzą; Ewolucja celów, zadań i metod pedagogiki specjalnej w ostatnim półwieczu; Pedagogika porównawcza w perspektywie globalizmu i regionalizmu; Cz. II. Przemiany w treściach kształcenia: Potrzeba nauk środowiskowych w polskiej edukacji XXI wieku; Historyczne i kulturowe aspekty kształtowania się edukacji ekologicznej; Założenia i perspektywy szkolenia w obronie cywilnej; Powieść "Jedenaście minut" P. Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości; Refleksje o edukacji medialnej; Gry komputerowe w świecie młodzieży uczącej się; Założenia kształcenia zintegrowanego a praktyka szkolna; Matematyka w kształceniu zintegrowanym; Matematyczne zadania z treścią i przyczyny trudności z nim związane w klasie III szkoły podstawowej; Cz. III. Diagnoza i ewolucja procesu kształcenia; Diagnozowanie możliwości poznawczych 6-7 latków poprzez ocenę umiejętności w zakresie pisania i czytania; Roczna klasyfikacyjna ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym; Uwarunkowania wpływające na osiągnięcia szkolne gimnazjalistów klas trzecich; Dydaktyczne przejawy niepowodzeń szkolnych- przyczyny i przeciwdziałanie; Problemy w diagnozowaniu niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; Obszary niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy poszkolnych losów dorosłych dyslektyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Międzyprzedmiotowe aspekty dydaktyki matematyki i geografii; Przedsiębiorczość nauczycieli i jej uwarunkowania; wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w rachunkowości; Propozycje w zakresie łączenia treści matematycznych i niematematycznych w nauczaniu zintegrowanym; Wspomagająca rola komputera w rozwiązywaniu zadań i problemów uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Użycie arkusza kalkulacyjnego MS Excel jako narzędzia pomiaru dydaktycznego na lekcjach wychowania fizycznego; Wykorzystanie technik komputerowych w zajęciach świetlicowych z dziećmi specjalnej troski; Arkusz kalkulacyjny Excel w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum; Rozwój szkoły jako organizacji uczącej się; Zastosowanie pakietu Microsoft Office w dydaktyce fizyki; Wykorzystanie komputera na lekcjach chemii; Elementy analizy i przetwarzania danych w nauczaniu gimnazjalnym; Zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotu "Podstawy żywienia człowieka"; Komputerowe wspomaganie pracy biblioteki szkolnej; Komputerowe wspomaganie nauczania matematyki w gimnazjum; Wykorzystanie techniki komputerowej do realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych; Integracja nauczania matematyki i przyrody w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rola komputerów w wychowaniu dzieci i kształtowania ich postaw estetycznych; Komputerowe wspomaganie lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej; Wykorzystanie komputera w nauczaniu fizyki; Liczby Fibonacciego w matematyce i przyrodzie; Rola przyrody w kształtowaniu matematycznej intuicji dziecka sześcioletniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od państwa opiekuńczego (welfare state) do państwa wspierającego pracę (workfare state); Wzrost zatrudnienia warunkiem optymalizacji sfery socjalnej; Elastyczność polskiego rynku pracy; Zatrudnienie Polaków na zachodzie Europy i jego perspektywy po wstąpieniu Polski do UE; Uczenie (się0 - rozwijanie umiejętności - praca (w perspektywie rozwoju GOW i procesów integracyjnych); Telepraca i teleedukacja w tworzeniu społeczeństwa informacyjnego w Polsce; Polskie przedsiębiorstwa wobec społecznych wyzwań okresu transformacji i akcesji do Unii Europejskiej; Czas pracy w warunkach integracji; Praca i płace w warunkach przemian gospodarczych i globalizacji; Wynagrodzenia w nowej gospodarce; Wykorzystanie doświadczeń UE w kształtowaniu wynagrodzeń w sektorze finansów publicznych w Polsce; Wpływ integracji z Unią Europejską na zarządzanie zasobami ludzkimi; Dostosowanie polskiej klasyfikacji zawodów i specjalności do standardów UE; Trójstronna komisja: dialog społeczny i legitymizacja; Ustrój społeczny zakładu pracy w świetle dokumentów partycypacyjnych Unii Europejskiej; Koordynacja polskiego systemu zabezpieczenia społecznego z regulacjami unijnymi; Odpowiednie zabezpieczenia emerytalne - warunki i możliwości realizacji; Świadczenia społeczne zakładów pracy: zanik czy nowe formy? Regulacje i procesy; Stare i nowe funkcje pomocy społecznej; Polityka rodzinna w perspektywie integracji europejskiej; Bezrobocie a rodzina; Uwarunkowania realizacji funkcji wychowawczej rodziny. Rodzina polska wobec nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola programu w edukacji. 2. Programy kształcenia zintegrowanego. Analiza podstaw teoretycznych. 3. Struktura celów i ich operacjonalizacja. 4. Strategie dydaktyczne w programach kształcenia zintegrowanego. 5. Pedagogiczna interpretacja programów przez nauczycieli-praktyków. 6. Wnioski dla praktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej