Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(48)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Chymuk Mariia
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Palak Zofia
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Adamek Irena
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Buchelt Beata
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Cichy Danuta
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Kraska Marcin
(1)
Królica Maria
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Madej-Babula Magdalena
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Miś Alicja
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Palka Stanisław
(1)
Pauli Urban
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Petlák Erich
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Piątek Teresa
(1)
Potęga Witold
(1)
Sapeta Tomasz
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Skoczylas-Krotla
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Szymańska Maria
(1)
Topa Danuta
(1)
Turska Dorota
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Temat
Nauczanie
(21)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciele
(10)
Szkolnictwo
(10)
Oświata
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Pedagogika
(5)
Studenci
(5)
Kształcenie
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Ścieżki edukacyjne
(3)
Dziecko
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Ekologia
(2)
Innowacje
(2)
Internet
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Polska
(2)
Postawy
(2)
Programy nauczania
(2)
Siła robocza
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Wychowanie
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Administracja
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Czas pracy
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Ekorozwój
(1)
Empatia
(1)
Excel
(1)
Gimnazja
(1)
Gleba
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Kadry
(1)
Katecheza
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kobieta
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kultura
(1)
Menedżerowie
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Oczyszczalnia ścieków
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Oswiata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedeutologia
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Powietrze
(1)
Praca
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Temat: czas
1989-
(14)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki szkolne
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Ewaluacja- co to takiego; 2. Wymagania państwowe wobec szkół jako wizja pedagogiczna i drogowskaz dla dyrektora; 3. Metodologia ewaluacji: zasady, procedury, modele działania; 4. Narzędzia badawcze typu socjologicznego: zasady budowania i wykorzystywania; 5. Narzędzia badawcze- pomiar dydaktyczny; 6. Raport ewaluacyjny i jego wykorzystanie w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; R.1 Podstawa programowa kształcenia ogólnego - czym miała być, czym jest, czym być może; R.2 Angielski program krajowy - wspólne problemy, odrębne rozwiązania; R.3 Egzaminy - co mówią o uczniu i szkole; R.4 Wykroczenia gimnazjalistów - skąd się biorą i jak im zapobiegać; r.5 Warunki kształcenia - czy zmieniają się na lepsze; Zamiast podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2452)
1. Reforma jako zmiana społeczna i edukacyjna, 2. Kształcenie zintegrowane, 3. Nauczyciel w reformowanej szkole, 4. Zagadnienia metodologiczne badań, 5. Sposób przygotowania i wprowadzenie reformy oświaty, 6. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec prowadzonych zmian, 7. Realizacja kształcenia zintegrowanego, 8. Zmiany i ocena zmian wprowadzonych na terenie powiatu cieszyńskiego w ciągu trzech lat od momentu rozpoczęcia wdrażania reformy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe koncepcje programowe a ich realizacja w zreformowanej szkole: Psychologiczne aspekty procesu uczenia się języka obcego; Możliwości wykorzystania wyników badań nad przyswajaniem języka obcego w nauczaniu; Zasady konstrukcji programu autorskiego; Programy nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Podejście do błędu językowego w programach nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Koncepcje pedagogiczne i cele zintegrowanego programu nauczania języka francuskiego i przedmiotów artystycznych dla pierwszego etapu kształcenia; Innowacyjne materiały w nauczaniu języków obcych . Europejskie projekty współpracy w ramach programu Socrates-Lingua; 2. Podręczniki do nauki języków obcych: Wybór i ocena podręczników do nauki języków obcych; rozwijanie kompetencji interkulturowej w nowych materiałach do nauczania języka angielskiego dla szkół średnich; Ukryty program w podręcznikach do nauki języków obcych; Podręczniki do nauki języka angielskiego w gimnazjum; Materiały dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego do celów specjalistycznych (ESP); Podręczniki elektroniczne do nauki języków obcych; 3. Kształcenie nauczycieli języków obcych: Paradygmaty wstępnego kształcenia nauczycieli języków obcych; Tworzenie programu językowego w kształceniu nauczycieli na przykładzie programu zajęć z konwersacji; Autorski program doskonalenia nauczycieli języka angielskiego w zakresie techniki oceniania i testowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Innowacje we współczesnej szkole oraz dydaktyce, 2. Aktualne pojęcia i zadania dydaktyki, 3. Humanistyczne podejście do nauczania, 4. Przygotowanie nauczyciela do prowadzenia zajęć, rozkład zajęć, 5. Dwudziestowieczne koncepcje nauczania, 6. Szkolnictwo alternatywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Skuteczność jako efekt "zasady jednolitości": zewnętrznych i podmiotowych kryteriów oceny człowieka.: Psychologiczne pojęcie skuteczności. Teoretyczny model skuteczności. Zewnętrzne determinanty skuteczności ucznia. Szkoła jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych. Podmiotowe determinanty skuteczności ucznia. 2. Problem i metoda badań własnych: Problematyka badawcza. Definicja i struktura zmiennych. Hipotezy badawcze. Narzędzia badawcze. Dobór osób badanych. Organizacja badań Uwagi o statystycznym opracowaniu wyników badań 3. Analiza wyników badań własnych: Statystyczny opis uzyskanych wyników. Statystyczna weryfikacja hipotez zależnościowych. Wyniki analizy skupień na osobach i zmiennych 4. Interpretacja uzyskanych wyników: Samoocena badanych uczniów. Poczucie kontroli. Kontrola działania (wolicjonalna). Potrzeba aprobaty społecznej. Cele życiowe. Podmiotowe korelaty najwyższych ocen szkolnych. związek między uwarunkowaniami skuteczności a wysokością szkolnych not. Związek między uwarunkowaniami a determinantami skuteczności szkolnej. Specyfika skutecznych uczniów w świetle analizy skupień. 5. Refleksje końcowe. Jaka jest polska szkoła okresu reform edukacyjnych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ciągłość i zmiana idei uniwersytetu: Idea universitas pomiędzy przeszłością a przyszłością; Pytanie o wolność w przestrzeni uniwersytetu. Obszary i granice autonomii oraz swobód akademickich- między przywilejem a powinnością; Uniwersytet a prawda- wczoraj i dziś; Uniwersytet w blasku ideałów i w cieniu życia. Kontekst historyczny i współczesny; 2. Student jako uczestnik procesu dydaktyczno-wychowawczego: Od biernego żaka do aktywnego słuchacza- student w tradycji życia uniwersyteckiego; Student- kandydat na nauczyciela. Tradycja przygotowania do zawodu na Uniwersytecie Jagiellońskim; Poziom rozwoju społeczno-moralnego studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w świetle teorii i testu James Resta; Studenci- dziś i wczoraj. Refleksje o etosie; Ściąganie- studencka rzeczywistość?; "Tak wiele się nauczyłem/am"- analiza wyjazdu na Erasmusa w świetle sytuacji młodych w Europie; Między ideałem a typową wadą: uczniowie w oczach przyszłych pedagogów; Uniwersytet Jagielloński w percepcji studentów. Sprawozdanie z badań; Badanie uniwersytetu jako instytucji z wykorzystaniem etnografii; Współczesna perspektywa pedagogiki retorycznej w dydaktyce szkoły wyższej na przykładzie seminarium; 3. Student i jego aktywność kulturalna: Kultura czasu wolnego studentów- wybrane zagadnienia; Aktywność kulturotwórcza na tle zmian w klimacie kultury studenckiej; Juwenalia- święto uniwersyteckiej młodzieży; Nasz Kraków- studencki przewodnik po mieście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co z tym dziennikarstwem?, 2. Studium przypadku z czterema komentarzami, 3. O wtórnej wiktymizacji bohaterów materiałów prasowych, 4. Molarność media relations. Etyczne aspekty współpracy dziennikarzy i specjalistów public relations w Polsce, 5. Głos o stanie współczesnego rynku medialnego w Wielkiej Brytanii i szkoleniu dziennikarzy na przykładzie BBC, 6. Czy praktyka jest potrzebna?, 7. Kształcenie dziennikarzy czy edukacja medialna? Technologie - poznanie - komunikacja, 8. Rola radia studenckiego w kształceniu studentów dziennikarstwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura w procesie edukacji; 2. Pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej; 3. Założenia metodologiczne prezentowanych eksplikacji; 4. Edukacja teatralna w szkole w świetle własnych badań empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy; 2. Nauka i edukacja w uniwersytecie; 3. Wartości a edukacja w szkole wyższej; 4. Przede wszystkim jakość; 5. Podmiotowość, partnerstwo, etos; 6. Procesy innowacji w szkole wyższej; 7. Potrzeba transformacji szkolnictwa; 8. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego; 9. Ku modernizacji uniwersytetu; 10. Ku uniwersytetowi przyszłości; 11. Uniwersytecka edukacja i ekonomika; 12. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN ; z.9)
1. Studia literaturowe- kategorie i pojęcia: Barbarzyńcy w europejskiej szkole- perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego; Samokształcenie w reformowanej szkole- kilka rozważań na marginesie poszukiwania nowoczesnej Szkoły; "Edukacja w ruchu". Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku; Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez ucznia obrazu samego siebie; Działalność nauczyciela-terapeuty wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole; Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy; 2. Egzemplifikacje empiryczne: Oblicze współczesnej Szkoły w wypowiedziach małych dzieci; Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika "Gimnazjalista Victor"; Współczesna szkołą wobec jednej z ofert kultury popularnej; Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń- raport z badań; Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły; Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole; Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi; Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem; Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań; Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym; Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły; Współczesna Szkoła wobec tolerancji religijnej; 3. Tytułem zakończenia: Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?; XVIII letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów; Limerykofraszkojada i jeden lepiej szkolne i pozaszkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 5)
1. Dydaktyka jest najważniejsza; 2. Wychować dla przyszłości; 3. Nauczycielska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy edukacji zintegrowanej; 1. Edukacja w okresie przemian społeczno-gospodarczych, 2. W poszukiwaniu istoty integracji, 3. Wybrane aspekty zintegrowanego kształcenia. Cz. II Praktyka edukacji zintegrowanej; 1. Planowanie pracy edukacyjnej, 2. Scenariusze zajęć w klasach I-III, 3. Zalety i wady zintegrowanej edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wpływ planowania na efektywność zmian w systemie oświaty / Maria Szymańska. - Warszawa : Difin, 2010. - 176 s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Planowanie rozwoju szkoły jako czynnik zmian w oświacie: Znaczenie problematyki zmiany w oświacie- krytyczny przegląd wybranej literatury przedmioty; 2. Reforma systemu edukacji w Polsce jako przykład zmiany w oświacie: Historia organizacji oświaty w Polsce. Ekonomiczne aspekty zmiany w systemie zarządzania oświatą; Koncepcja zmian w polskim systemie edukacji w okresie transformacji a wyzwania dla polskiego systemu edukacji; Istota transformacji programowej w Polsce a kryteria jakości pracy szkoły; Zmiany strukturalne systemu kształcenia; Planowanie rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych: Cele badań, problemy badawcze, hipotezy oraz teren badań; Identyfikacja oraz operacjonalizacja zmiennych; Metoda, techniki i narzędzia zastosowane w badaniach; 4. Wyniki badań empirycznych: Aspekty społeczno-pedagogiczne w planowaniu rozwoju szkoły; programy rozwoju szkoły- gimnazjum w świetle analizy ilościowo-jakościowej; Planowanie a warunki pracy szkół; 5. Podsumowanie wyników badań oraz wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Kształcenie i wychowanie między pierwszym a drugim etapem wdrażania reformy edukacji szkolnej. I.Wielowymiarowość integracji w procesie kształcenia i wychowania: Edukacja integracyjna w reformującej się szkole; Integracja procesów kształcenia i wychowania w gimnazjum; Wielowymiarowość współczesnych idei kształcenia zintegrowanego; O spójności procesu nauczania i wychowania; Szanse i zagrożenia edukacji fizycznej w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym; Blaski i cienie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Indywidualizacja w doborze form i środków oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego na lekcjach wychowania fizycznego w szkole integracyjnej; Wybrane formy aktywności artystycznej a percepcja muzyki (na polu integracji międzyprzedmiotowej na poziomie gimnazjum); Problemy edukacji zintegrowanej; Wykorzystanie piłek edukacyjnych Edubal w kształceniu zintegrowanym; Finanse i edukacja zintegrowana. II.Oczekiwanie i rzeczywiste efekty edukacji szkolnej: Pedagogika kultury fizycznej w szkole i pozaszkolnym obszarze wychowawczym; Edukacja jako wartość nadrzędna cywilizowanych społeczeństw; Edukacja estetyczna młodzieży upośledzonej - możliwości i sposoby organizacji zajęć (wstępna analiza wyników badań); Opinie uczniów klas VI o edukacji fizycznej - raport z badania w jednej szkole podstawowej; Źródła pozaszkolnej wiedzy o kulturze fizycznej oraz formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów; Wychowanie do rekreacji ruchowej w reformującej się szkole (wybrane zagadnienia); Aktywność ruchowa młodzieży gimnazjum i liceum małego miasta w czasie wolnym; Aktywność ruchowa w czasie wolnym uczniów z wybranych szkół wiejskich byłego województwa sieradzkiego; Przyczyny i niechęci do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego w opinii uczennic na różnych szczeblach edukacji (raport z badań); Stan świadomości prozdrowotnej rodziców z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała; Wiek rozwojowy a ocena szkolna z wychowania fizycznego; Wielkość asymetrii dynamicznej a postępy edukacyjne uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej; Rzeczywiste efekty reformy oświaty a nierówności edukacyjne w percepcji nauczycieli. III.Nauczyciel, uczeń i rodzice wobec perspektyw oraz zagrożeń edukacyjnych: Blaski i cienie rywalizacji. Orientacja społeczna a ustosunkowanie się do innych ludzi, czyli o dwóch typach egoizmu; Sytuacja interpersonalna uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze; Kompetencje wychowawcy w rzeczywistości szkolnej po reformie; Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego; Samorząd uczniowski w szkole, jego zadania i perspektywy rozwoju w ocenach nauczycieli; Reakcja uczniów i rodziców na podręcznik do wychowania fizycznego (studium dwóch przypadków); Współpraca przedszkolna z rodzicami wyzwaniem współczesnej edukacji (sprawozdanie z badań). IV.Nauczyciel i jego miejsce w reformowaniu systemu kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży: Nauczyciel wychowania fizycznego w oczekiwaniach uczniów a potrzeby wychowania i socjalizacji w reformującej się szkole; Kilka krytycznych uwag na temat systemu kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego; Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem rekreacji ruchowej w reformowanej szkole; Nauczyciel wychowania fizycznego a współczesne postulaty pedeutologiczne; Opinie studentek wybranych uczelni na temat wartości i cech koniecznych u nauczyciela wychowania fizycznego; Nauczyciel wczesnej edukacji - autokrata, demokrata czy liberał?; Nauczyciel a kształtowanie się obrazu siebie ucznia; Autorytet nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów; Nauczycielskie przejawy zachowań empatycznych w procesie kontrolowania i oceniania osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego; Nauczyciel i ocenianie z wychowania fizycznego w opinii uczniów; Zainteresowania społeczno-kulturalne i predyspozycje głosowe studentów I roku Wydziału Wychowania Fizycznego AWF we Wrocławiu. V.Kształcenie i wychowanie fizyczne oraz zdrowotne w edukacji człowieka: Partnerzy edukacyjnej interakcji wobec potrzeby promocji aktywności fizycznej i zdrowia w szkole i środowisku; Wielopodmiotowe gry z piłką środkiem aktywizacji procesu socjalizacji uczniów; Optymalizacja procesu kształtowania postawy ciała u dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii komputerowych; Sport szkolny i olimpizm szansą edukacyjną reformującej się szkoły; Sport jako dziedzina edukacyjna dostępna dla każdego; Edukacja zdrowotna w klasach młodszych - potrzeby i możliwości; Poziom wiedzy o zdrowiu i bezpieczeństwie wybranych uczniów szkół szczecińskich; Rozpoznanie właściwości poznawczych i motorycznych uczniów warunkiem modyfikowania procesu wychowania fizycznego; Modelowanie procesu nauczania a efektywność uczenia się motorycznego; Aktywność ruchowa z piłkami jako wartość wzbogacająca wiedzę o uczniu i środek w osiąganiu różnych celów dydaktycznych; Technologia komputerowa w różnicowaniu procesu wychowania fizycznego - multimedialny program „aquatrener”; Zainteresowania sportowe rodziców uczniów klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego; Sposób na bezpieczną przerwę śródlekcyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Relacje wewnątrzszkolne i związki szkoły z otoczeniem: edukacyjne źródła wykluczania społecznego; szkoła jako płaszczyzna stygmatyzacji mniejszości etnicznych. Implikacje dla wielokulturowości; opinie uczniów szkoły licealnej na temat dzieci upośledzonych umysłowo; Partnerzy, sprytni, ofiary. O działaniach zespołowych u dzieci; więzi i role społeczne ucznia w klasie szkolnej; Relacje w klasie szkolnej w systemie kształcenia zintegrowanego - styl komunikowania się nauczycieli z uczniami i implikacje dydaktyczne; Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badan; Współpraca - umiejętność kształtowania czy jedynie wymagana przez nauczycieli; Kultura organizacyjna szkoły. Komunikat z badan.; Makrostrukturalne uwarunkowania funkcjonowania szkoły w Bukowsku; " It is a big change" - children's transition from pre-school to school from the parent's perspective; Adaptacja ucznia do nowych warunków po przekroczeniu drugiego progu szkoły podstawowej. Cz. II Realizacja edukacji szkolnej: twórczość - reprodukcja; bezpieczeństwo - zagrożenia: Program kształcenia w okowach ideologii; Jakich umiejętności brakuje polskim uczniom?; Wybrane obszary zaniedbań w edukacji wczesnoszkolnej na wsi i w mieście; O zaniedbaniach i zaniechaniach w edukacji językowej i matematycznej dzieci; kilka słów o niektórych korzyściach nauki języków obcych we wczesnej edukacji; Czytanki w elementarzach - zaniedbany obszar refleksji krytycznej; Oddziaływania edukacyjne a poziom wypowiadania się dziecka. Problematyka zagadnienia w świetle analizy badań własnych; Od śpiewu do sztuki. Rozwój czy upadek; Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziecka; wczesna edukacja muzyczna -0 obszar zaniedbany czy zaniechany?; jak przeciwdziałać stereotypom w edukacji muzycznej; Podręczniki szkolne do przedmiotu muzyka w szkolnictwie ogólnokształcącym - spełnione czy nie spełnione oczekiwania; Lekcje muzyki - czy warto?; Niezwykła edukacja w zwykłej szkole; Socjokulturowe wymiary rocka jako obszar refleksji edukacyjnej; Komunikacja artystyczna w pozalekcyjnej praktyce wychowawczej na przykładzie dzieci wiejskich; Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej; Znajomość tradycji regionu śląskiego przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej mieszkających na Opolszczyźnie; czy szkoła kształtuje postawy obywatelskie młodzież? - wykorzystane czy zaniechane szanse; Szkoła wobec zadania przygotowania młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu w dobie zmian społecznych i gospodarczych na rynku pracy; Wykorzystanie komputera w edukacji dzieci; niebezpieczny komputer i Internet. Cz. III Koncepcje teoretyczne w pedagogice i ich implikacje dla praktyki studenckiej: Pedagogiczne implikacje założeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci; Pedagogiczne idee konstruktywizmu i ich realizacja w praktyce przedszkolnej; Miedzy przekazem a konstrukcją - zadania typu "zbadaj i odkryj" jako przeciwdziałanie schematyzacji myślenia matematycznego uczniów; Interaktywny model uczenia się studentów wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; Kompetencje poznawcze uczniów z perspektywy teorii i praktyki; Organizacja procesu nauczania -uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju; Cognitive-developmental and their implications for music education; Wpływ czynników społeczno - kulturowych na doświadczenia edukacyjne nauczycieli i uczniów jako źródło sukcesów i porażek; Między założeniami a rzeczywistością szkolną; Konsekwencje postmodernizmu dla historii i edukacji historycznej; Wymiar ludzkiego czasu w realiach współczesnej edukacji. Cz. IV Nauczyciel - rozwój czy stagnacja?: nauczyciel i jego doskonalenie zawodowe na początku XXI wieku; Tradycje nauczycielskich poszukiwań innowacyjno-badawczych; Dialog akademicki - zaniedbany obszar w edukacji przyszłych nauczycieli; Umiejętności percepcyjne przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji dziecka w zakresie muzyki artystycznej; Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w kształceniu nauczycieli w szkole wyższej ważnym zagadnieniem współczesnej edukacji; Kopiuj, a nie wymyślaj - rzecz o praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego; Gromadzenie informacji o dziecku - zaniedbany obszar pracy nauczyciel; Poczucie sensu życia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako warunek rozwoju uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Zmiany na rynku usług edukacyjnych: 1.Zmiany na rynku edukacji menedżerskiej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Internacjonalizacja ksztaćłenia - doświadczenia Biura Koordynacji Kształcenia Kadr, 3.Internacjonalizacji programów ksztaćłenia. Studai i mit Master of Business Administration, 4.Polityka edukacyjna wobec szkolnictwa wyższego, 5.Jakość w szkolnictwie wyższym: projekty, prawo i praktyka. Cz.II Wyzwania stawiane przez otoczenie: 1.Rynek pracy osób z wyższym wykształceniem w Poslce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Popyt na absolwentów szkół wyższych. Przedmiot i metody analizy, 3.System prognozowania poptyu na pracę według kwalifikacji, 4.Nowy profil menedżera - wyzwanie dla procesów eduakcyjnyh, 5.Współpraca uczelni i firm w aspekcie promocyjnym na przykładzie Szkoły Głównej Handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej