Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(132)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(130)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(108)
dostępne
(66)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(108)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Mrózek Robert (1942- )
(3)
Studenski Ryszard (1937-2023)
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Sikora Ewa
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Szopiński Józef
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wawro Franciszka Wanda
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrzesień Witold
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bąk Tadeusz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chrostowska Bożena
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dolata Roman
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Fatyga Barbara
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Flores Suzana E
(1)
Friszke Andrzej
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gola Beata
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(136)
Język
polski
(135)
angielski
(1)
Temat
Młodzież
(99)
Rodzina
(21)
Postawy
(17)
Patologia społeczna
(12)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Socjalizacja
(10)
Szkolnictwo
(10)
Dziecko
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Subkultura
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Internet
(6)
Kształcenie
(6)
Studenci
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie
(6)
Agresywność
(5)
Aspiracje
(5)
Dzieci
(5)
Młodzież trudna
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Wartość
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Narkomania
(4)
Narkotyki
(4)
Nauczyciele
(4)
Nałóg
(4)
Przemoc
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Socjologia
(4)
Społeczeństwo
(4)
Uczniowie
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zapobieganie
(4)
Alkoholizm
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Jakość życia
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kultura
(3)
Kultura masowa
(3)
Ludzie starzy
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Opieka społeczna
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Religijność
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Samobójstwo
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
AIDS
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Demografia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Emigracja
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Erotyzm
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Grupy społeczne
(2)
Gry komputerowe
(2)
HIV
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kontrkultura
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-
(19)
2001-
(15)
2001-0
(9)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(19)
Opracowanie
(12)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(41)
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
136 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przeobrażenia fazy młodości; Społeczne uczestnictwo młodzieży. Empiryczna weryfikacja modelu; Style wychowania w rodzinie a społeczne uczestnictwo młodzieży; Młodzież gimnazjalna o swoich partnerach społecznych; Orientacje polityczne zielonogórskich gimnazjalistów; Gimnazjaliści między domem a szkołą; Ramy czasu wolnego gimnazjalistów; Studenci małego ośrodka akademickiego o przyszłym zawodzie i pracy - badania panelowe; Społeczne uczestnictwo młodzieży - wielość obrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież jako element struktury społecznej, 2. Marginalizacja społeczna i jej identyfikacja - dylematy definicyjne, 3. Działalność Stowarzyszenia Tratwa w latach 1996-2004, 4. Młodzież i dorośli w Stowarzyszeniu Tratwa, 5. Stowarzyszenie Tratwa jako miejsce profilaktyki marginalizacji młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań w świetle literatury przedmiotu; 2. Podstawy metodologiczne badań własnych; 3. Godność w obszarze prawnym badań; 4. Godność w obszarze religijnym badań; 5. Godność w obszarze bioetycznym badań; 6. Doświadczanie poczucia godności przez badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe założenia i rozwój teorii przywiązania: Etologiczna teoria przywiązania J. Bowlby'ego; Przywiązanie w poszczególnych okresach rozwojowych; Indywidualne różnice w przywiązaniu; 2. Przegląd głównych kierunków badań psychologicznych nawiązujących do teorii przywiązania: Style przywiązania a : cechy osobowości i kompetencje społeczne, a psychopatologia, a bliskie relacje interpersonalne, a religijność, a przekazywanie wartości; 3. Program badań własnych: Problem i hipotezy badawcze; Metody pomiarowe; Zastosowane metody statystyczne; Sposób przeprowadzenia badań; Charakterystyka osób badanych; 4. Wyniki badań; Style przywiązania a : wymiary osobowości mierzone poprzez realny obraz siebie, a wymiar personalny religijności, a poziom trudności w wartościowaniu, a potrzeba sensu życia; Różnice między stylami przywiązania w sile przywiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Style życia uczniów gimnazjum: Teoria i metodologia badania oraz charakterystyka uczniów gimnazjum; Środowiska rodzinne gimnazjalistów; Środowiska szkolne gimnazjalistów; Uczniowie gimnazjum i świat ich rówieśników; Czas wolny, lecz zorganizowany: rzeczywistość i potrze by; Prawdziwie wolny czas wolny; Stereotyp "grzecznych i "niegrzecznych dzieci" a profile uczestnictwa w kul turze badanych gimnazjalistów; Typologia stylów życia gimnazjalistów. Cz.II Narkotyki w życiu młodzieży: Wstęp; Wiedza o narkotykach; Dostępność narkotyków; Doświadczenia uczniów z substancjami uzależniającymi; Branie substancji uzależniających jako element stylu życia; Profilaktyka wśród młodzieży; Synteza wyników. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 553)
1. Zdrowie jako zagadnienie edukacyjne; 2. Zdrowie i zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży; 3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w perspektywie pedagogiki specjalnej; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Wiedza o zdrowiu uczniów niesłyszących z klas gimnazjalnych; 6. Obraz własnego zdrowia w ocenie uczniów z wadą słuchu; 7. Zachowania zdrowotne młodzieży z wadą słuchu w wieku 13-17 lat; 8. Środowisko społeczne szkoły w percepcji uczniów z wadą słuchu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Subkultury chuligańsko-przestępcze w perspektywie badań nauk humanistycznych: 1. Subkultury a system wartości młodzieży, 2. Złe przystosowanie, czyli o wykolejeniu, 3. Subkultury chuligańsko-przestępcze jako efekt zaburzonej socjalizacji, 4. Geneza wykolejenia chuligańsko- przestępczego. Cz.II Subkultury chuligańsko-przestępcze w sytuacji dysfunkcyjnych oddziaływań środowisk wychowawczych : 1. Dzieci ulicy a przemoc, 2. Przemoc seksualna, 3. Drugie życie w szkole i w wojsku, 4. Media a subkultury przemocy. Cz.III Subkultury chuligańska-przestępcze jako wyraz izolacji i ucieczki od społeczeństwa : 1. Subkultury izolacji i ucieczki, 2. Chuligańsko-przestępcze zachowania młodzieży, 3. Przemoc totalitarna a subkultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Subkultury młodzieżowe; 2. Specyfika okresu adolescencji; 3. Czynniki wpływające na przebieg procesu uspołecznienia; 4. Grupa społeczna. Charakterystyka wybranych procesów grupowych; 5. Subkultury młodzieżowe w Polsce 6. Szalikowcy - anatomia subkultury; 7. Oddziaływanie profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Subkultury młodzieżowe – rys historyczny: Podstawowe pojęcia; Stany Zjednoczone – ojczyzna kontrkultury; Europa; Polska; Ogólna charakterystyka subkultur. Cz. II Subkultury młodzieżowe dziś: Techno – bachanalia XXI wieku?; Skateboarding: zjawisko sportowe czy subkultura? Skaterzy, skejci, skateboardingerzy, ang. skates, skaters, skateboarders; Sataniści – niebezpieczni czy nieszczęśliwi?; Dinks, czyli skazani na sukces; Grafficiarze – artyści, subkultura czy wandale?; Dresiarze – konsumenci bez skrupułów; Zippisi – hipisi ery komputera; Straight Edge – idealna młodzież?; Squattersi – mieszkać bez haraczu. Cz. III Młodzież we współczesnym społeczeństwie: Subkultury młodzieżowe jako problem społeczny w opinii nauczycieli; Młodzież pogranicza w poszukiwaniu własnego miejsca; Polska młodzież lat 90-tych XX wieku: kontestacja czy przystosowanie?; Badania opinii publicznej o młodzieży końca dekady 1990-2000; Ta rudna, agresywna młodzież?; Przestępczość nieletnich i wpływ grup nieformalnych na stan bezpieczeństwa; Rock and roll – muzyka kontrkultury; Disco polo – chodnikowa recepta na szczęście.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 302 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wstęp; Część I. Rodzinne uwarunkowania sukcesu życiowego dzieci i młodzieży: Mądre rodzicielstwo – wpływ postaw i zachowań rodziców na sukces edukacyjny, zawodowy i życiowy dziecka; Uczenie się na błędach jako droga do edukacyjnego sukcesu; Rola wsparcia społecznego rodziny dotkniętej urodzeniem dziecka zagrożonego nieprawidłowym; rozwojem lub zmagającej się z niepełnosprawnością dziecka a jego sukces; Potrzeba sukcesów i osiągnięć w świetle potrzeb jednostki – uwarunkowania rodzinne; Część II. Standaryzacja i kreatywność w edukacji szkolnej – wyzwania i ograniczenia: Samoskuteczność uczniów w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem sukcesu życiowego; Edukacja matematyczna jako czynnik socjalizacji ekonomicznej dzieci; Wychowanie młodzieży do sukcesu na przykładzie doświadczeń międzynarodowego programu wychowawczo-profilaktycznego „Golden Five”; Działania w cyberprzestrzeni użytkowników Internetu – wieloaspektowość zagrożeń; Część III. Współczesne aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowych: Kulturowe postrzeganie sukcesu według antropologicznej teorii Edwarda Halla; Wychowanie zdrowotne i wychowanie poprzez sport – procesy wspierające sukces życiowy; Motywacyjne uwarunkowania wyboru studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży drogą do sukcesu życiowego; Sukces w społeczeństwie osiągnięć; Część IV. Wieloaspektowa integracja edukacji i rynku pracy jako jedna z dróg prowadzących do sukcesu: X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnienia; Sukces w pracy socjalnej w opinii pracowników socjalnych; Praca i kształcenie ustawiczne w opinii osób dorosłych; Pracownik socjalny urzędnik czy opiekun spolegliwy – porażka czy sukces?; Część V. Istota sukcesu życiowego a potrzeby społeczne jednostki; Sukces – powodzenie – samorealizacja; W kierunku sukcesu życiowego więźniów – resocjalizacja poprzez edukację; Zachowania suicydalne młodzieży jako problem społeczny – doświadczenia własne; Współczesne „sytuacje życiowe” a aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym; Późna dorosłość (sukces życia) i jego determinanty w opiniach seniorów; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 307 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym: Sukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta Hofstede; Rzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym; Idea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnego; Sukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część II. Poczucie własnej wartości – wymiar aksjologiczny sukcesu dzieci w młodszym wieku szkolnym: Pedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesu; Aksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez ucznia; Poczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowego; Kształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnym; Część III. Sukces zawodowy jednostki: Uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesu; Sukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłych; Zawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostki; Internet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część IV. Znaczenie sukcesu wychowawczego w przestrzeni edukacyjnej: Sukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiekta; Znaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badań; Komercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych); Awans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczyciela; Przystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w Łomży; Część V. Uwarunkowania sukcesu społecznego młodych polaków w różnych środowiskach: Sukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia Zet; Wpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnych; Program Rodzina 500+ a aspiracje życiowe Polaków; Resocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społeczny; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
1. Późna nowoczesność, płynna religijność, seks utylitarny, 2. Supermarketyzacja kultury, 3. Supermarketyzacja religii, 4. Supermarketyzacja seksu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3042)
1. Późna nowoczesność, płynna religijność, seks utylitarny. 2. Supermarketyzacja kultury. 3. Supermarketyzacja religii. 4. Supermarketyzacja seksu. Zakończenie: Z prądem i pod prąd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Świadomość ekologiczna wyzwaniem dla edukacji, 2. Wpływ hierarchii wartości na formowanie postaw ekologicznych w rodzinie, 3. Młodzi konsumenci "cooltury", 4. Dorośli wobec zła wśród dzieci i młodzieży, 5. Postawy moralne młodzieży wobec zachowań dewiacyjnych, 6. Zachowania samobójcze młodzieży i jej stosunek do kary śmierci, 7. wybrane problemy przestrzegania norm prawnych przez młodzież w ujęciu pedagogicznym, 8. Dzieci i młodzież szkolna w kręgu przemocy, 9. młodzież a narkotyki - charakterystyka osób podejmujących terapię, 10. Dostosowanie wymagań szkolnych a zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów, 11. Prawne i społeczno-edukacyjne zakresy działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku szkolnym, 12. Szkolne zadania z zakresu promocji zdrowia a ogólnopedagogiczne kompetencje nauczycieli do ich podejmowania, 13. Jak usamodzielnić "dziecko" z dzieckiem? Program usamodzielniania niepełnoletniej matki z dzieckiem w świetle idei i praw, 14. Charakterystyka porównawcza wybranych cech osobowości młodocianych matek i uczenni liceum ogólnokształcącego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu, 2. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego, 3. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań, Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 133)
1. Globalizacja współczesnego świata - apogeum czy zmierzch cywilizacyjny?, 2. Społeczno-kulturowy wymiar procesów globalizacji, 3. Założenia metodologiczne badań, 4. Indywidualne (auto) definicje i interpretacje wybranych aspektów świata globalnego z perspektywy badanej młodzieży, 5. Homo explorens jako przestrzeń edukacyjnej narracji współczesności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań własnych Rozdział 1. Tożsamość osobowa w perspektywie humanistyczno-społecznej: 1.1. Filozoficzne tropy myślenia o tożsamości człowieka; 1.1.1. Samoświadomość jako istota tożsamości osobowej; 1.1.2. Tożsamość osobowa w ujęciu procesualnym; 1.1.3. Aksjologiczno-etyczny wymiar tożsamości osobowej; 1.1.4. Określanie własnej tożsamości przez nawiązywanie relacji dialogicznej z innymi; 1.1.5. Twarze i maski; 1.1.6. Autorefleksja i sytuacje graniczne w budowaniu tożsamości osobowej; 1.2. Pojęcie, struktura, rodzaje i rozwój tożsamości osobowej w ujęciu psychologicznym; 1.2.1. Pojęcie tożsamości osobowej na tle kategorii bliskoznacznych; 1.2.2. Rodzaje tożsamości osobowej; 1.2.3. Struktura oraz procesy integracji tożsamości osobowej; 1.2.4. Wewnętrzne mechanizmy konstruowania własnej tożsamości;  1.2.5. Tożsamość osobowa w perspektywie rozwojowej; 1.2.6. Przebieg i uwarunkowania procesu zmian w tożsamości osobowej; 1.3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmienności tożsamości osobowej; 1.3.1. Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w socjologicznych modelach rozwoju tożsamości; 1.3.1.1. Rozwój tożsamości w poglądach przedstawicieli interakcjonizmu symbolicznego; 1.3.1.2. Kształtowanie się tożsamości według założeń modelu światopoglądowego; 1.3.1.3. Rozwój tożsamości w założeniach modeli eklektycznych; 1.3.2. Tworzenie własnej tożsamości w zmieniającym się społeczeństwie i kulturze ponowoczesnej; 1.3.2.1. Popkulturowe uwarunkowania kształtowania się tożsamości współczesnej młodzieży. Rozdział 2. Zmiana tożsamości dewiacyjnej jako cel oddziaływań resocjalizacyjnych: 2.1. Pojęcie i struktura tożsamości dewiacyjnej; 2.1.1. Poznawczy wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.2. Aksjologiczny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.3. Afektywny i ewaluacyjny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.4. Behawioralny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.5. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej; 2.2. Powstawanie i rozwój tożsamości dewiacyjnej w toku nawiązywanych interakcji społecznych; 2.2.1. Tożsamość dewiacyjna jako efekt stygmatyzacji zewnętrznej i autostygmatyzacji; 2.2.2. Znaczenie odzwierciedlania ocen innych w procesie autostygmatyzacji; 2.3. Psychospołeczne konsekwencje posiadania tożsamości dewiacyjnej; 2.4. Pozytywne aspekty funkcjonowania kontroli społecznej; 2.5. Wywoływanie zmian w tożsamości dewiacyjnej w warunkach resocjalizacji instytucjonalnej; 2.5.1. Organizacja oraz funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków wychowawczych i socjoterapeutycznych w systemie resocjalizacji nieletnich; 2.5.2. Klimat społeczny w instytucjach resocjalizujących młodzież niedostosowaną społecznie. Rozdział 3. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej w procesie resocjalizacji nieletnich: 3.1. Podstawowe mechanizmy i typy motywacji do samodoskonalenia w okresie dorastania; 3.1.1. Pojęcie i funkcje motywacji w procesie samorozwoju człowieka; 3.1.2. Znaczenie emocji w motywacji zachowań; 3.1.3. Potrzeby jako motyw ludzkiego działania; 3.1.4. Oczekiwania związane z prawdopodobieństwem sukcesu i porażki; 3.1.5. Atrybucje sukcesów i niepowodzeń jako mechanizm motywujący do zmiany; 3.1.6. Siła motywacji a zaangażowanie w proces zmiany; 3.1.7. Typy motywacji w dążeniu do zmiany siebie; 3.2. Motywowanie do zmiany w wychowaniu resocjalizującym; 3.2.1. Znaczenie mechanizmów motywujących w procesie resocjalizacji; 3.2.2. Metody motywowania do zmiany tożsamości dewiacyjnej stosowane w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.1. Dialog motywujący w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.2. Motywowanie do zmiany metodą coachingu; 3.2.2.3. Mentoring jako sposób na rozwijanie wewnętrznej motywacji do zmiany; 3.2.2.4. Metody twórczej resocjalizacji jako katalizator zmian w tożsamości dewiacyjnej; 3.2.2.5. Motywowanie do zmiany zachowania za pomocą nagród i kar. Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych: 4.1. Przedmiot, cele, problematyka i hipotezy badawcze; 4.2. Charakterystyka zmiennych i wskaźników występujących w badaniu; 4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; 4.4. Teren i organizacja badań oraz charakterystyka grupy badawczej; 4.5. Zastosowane procedury i metody analizy danych. Część 2. Rezultaty badań własnych Rozdział 5. Komponenty strukturalne tożsamości dewiacyjnej wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW): 5.1. Procesy rozwoju tożsamości osobowej wychowanków; 5.2. Orientacje aksjologiczne i kryzys w wartościowaniu u wychowanków MOW;  5.2.1. Zróżnicowanie natężenia kryzysu w wartościowaniu u wychowanków MOW; 5.3. Wymiar ewaluacyjno-emocjonalny tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.3.1. Poczucie winy i lęk przed karą; 5.4. Poznawcze i behawioralne aspekty tożsamości dewiacyjnej nieletnich; 5.5. Struktura komponentów tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.6. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi tożsamości dewiacyjnej nieletnich.  Rozdział 6. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 6.1. Natężenie i powiązania między mechanizmami wyznaczającymi siłę motywacji do zmiany siebie; 6.2. Typ motywacji do zmiany i zaawansowanie w procesie zmian a płeć i wiek nieletnich oraz długość pobytu w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 6.3. Wzajemne powiązania i znaczenie komponentów strukturalnych w przyjętym modelu motywacji do zmiany siebie; 6.4. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi motywacji nieletnich do zmiany. Rozdział 7. Wymiary tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany u wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych : 7.1. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.1.1. Stopień rozwoju procesów tożsamościowych a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany siebie; 7.1.2. Natężenie komponentów wymiaru rozwojowego tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.1.3. Procesy rozwoju tożsamości osobowej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.2. Wymiar aksjologiczny tożsamości dewiacyjnej a motywacja wychowanków do jej zmiany; 7.2.1. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany; 7.2.2. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a typ motywacji do zmiany siebie; 7.2.3. Preferencje aksjologiczne a zaawansowanie w procesie zmiany siebie  7.3. Wymiar autoewaluacyjny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.3.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany i jej związki z poziomem samooceny nieletnich; 7.3.2. Poziom samooceny a typ motywacji do zmiany; 7.3.3. Poziom samooceny a zaawansowanie w procesie zmiany; 7.4. Poziom kryzysu w wartościowaniu oraz trudności z określeniem własnej tożsamości osobowej a motywacja do zmiany siebie; 7.4.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na poziom kryzysu w wartościowaniu oraz natężenie eksploracji ruminacyjnej; 7.4.2. Natężenie komponentów kryzysu w wartościowaniu i kryzys poszukiwania własnej tożsamości a typ motywacji do zmiany; 7.4.3. Poziom kryzysu w wartościowaniu i natężenie eksploracji ruminacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.5. Wymiar behawioralny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.5.1. Związki pomiędzy komponentami wymiaru behawioralnego tożsamości dewiacyjnej a siłą motywacji do jej zmiany; 7.5.2. Poziom dysfunkcjonalności społecznej a typ motywacji do zmiany tożsamości dewiacyjnej; 7.5.3. Natężenie komponentów w wymiarze behawioralnym tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.6. Komponenty wymiaru poznawczo-afektywnego tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.6.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na natężenie komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej; 7.6.2. Poziom natężenia komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.6.3. Natężenie komponentów poznawczych i afektywnych tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie. Rozdział 8. Tożsamość dewiacyjna nieletnich a motywacja do zmiany w świetle uzyskanych rezultatów badawczych: 8.1. Stopień rozwoju tożsamości dewiacyjnej nieletnich a motywacja do zmiany – wyniki uogólnione; 8.2. Interpretacja i dyskusja nad wynikami przeprowadzonych badań; 8.3. Zalecenia do pracy pedagogicznej nad rozwijaniem motywacji do zmiany u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Zakończenie.    
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej