Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(132)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(130)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(108)
dostępne
(67)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(108)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Mrózek Robert (1942- )
(3)
Studenski Ryszard (1937-2023)
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Sikora Ewa
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Szopiński Józef
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wawro Franciszka Wanda
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrzesień Witold
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bąk Tadeusz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chrostowska Bożena
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dolata Roman
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Fatyga Barbara
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Flores Suzana E
(1)
Friszke Andrzej
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gola Beata
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(136)
Język
polski
(135)
angielski
(1)
Temat
Młodzież
(99)
Rodzina
(21)
Postawy
(17)
Patologia społeczna
(12)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Socjalizacja
(10)
Szkolnictwo
(10)
Dziecko
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Subkultura
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Internet
(6)
Kształcenie
(6)
Studenci
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie
(6)
Agresywność
(5)
Aspiracje
(5)
Dzieci
(5)
Młodzież trudna
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Wartość
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Narkomania
(4)
Narkotyki
(4)
Nauczyciele
(4)
Nałóg
(4)
Przemoc
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Socjologia
(4)
Społeczeństwo
(4)
Uczniowie
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Zapobieganie
(4)
Alkoholizm
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Jakość życia
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kultura
(3)
Kultura masowa
(3)
Ludzie starzy
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Opieka społeczna
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Religijność
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Samobójstwo
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Ubóstwo
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
AIDS
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Demografia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Emigracja
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Erotyzm
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Grupy społeczne
(2)
Gry komputerowe
(2)
HIV
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kontrkultura
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-
(19)
2001-
(15)
2001-0
(9)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(19)
Opracowanie
(12)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(41)
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
136 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wprowadzenie, 2. Rozmiary, dynamika i struktura przestępczości nieletnich, 3. Geografia przestępczości nieletnich, 4. Płeć, wiek i poziom inteligencji nieletnich, 5. Stan rodziny nieletnich i opieka nad nimi, 6. Stosunek nieletnich do nauki szkolnej, 7. Alkoholizm i narkomania u nieletnich, 8. Nieletni popełniający przestępstwa indywidualne i w grupie, 9. Przestępczość nieletnich a przestępczość dorosłych, Podsumowanie i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wartości- zarys problematyki; 2. Przyjaźń jako specyficzny rodzaj relacji interpersonalnej; 3. Badanie zjawiska przyjaźni jako wartości w relacjach interpersonalnych dzieci młodzieży; 4. Przyjaźń- edukacyjne wymiary. Przykłady programów autorskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mechanizmy defaworyzacji w kontekście wybranych sytuacji społecznych: Społeczne oddziaływania defawoyzujące a poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży; Problem dzieci ulicy w kontekście zjawiska defaworyzacji społecznej; Wpływ instytucji "pomocowych" na proces wykluczenia społecznego dzieci i mlodzieży zagrożonej demoralizacją; Droga do osiągnięcia wielu celów Unii wiedzie przez społeczeństwo informacyjne; Społeczna defaworyzacja otyłości; Defaworyzacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualna; 2. Zjawisko defaworyzacji społecznej w środowisku szkolnym: Przeciwdziałanie społecznej defawoyzacji dzieci i młodzieży. Rola przywództwa edukacyjnego; Poziom kompetencji komunikacyjnej a defaworyzacja dziecka w środowisku szkolnym; Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole; Przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży- implikacje profilaktyczne i terapeutyczne; Społeczna defaworyzacja nastolatków z ADHD- raport z badań; Równość szans oświatowych- koncepcje teoretyczne oraz zalecenia w zakresie polityki edukacyjnej; 3. Przeciwdziałanie defaworyzacji i działania profilaktyczne: Kampanie społeczne jako szansa w przezwyciężeniu społecznej defaworyzacji; Równe szanse w edukacji- dwa oblicza idei; Uczelnia równych szans. O praktycznym wymiarze wprowadzania tutoringu na polskie uczelnie; Zapomniane wpływy natury- survival drogą do samego siebie?; System pomocy dla osób uzależnionych od grup destruktywnych (sekt); Znaczenie metody warsztatowej w procesie przeciwdziałania defaworyzacji młodzieży akademickiej; Malarstwo jako źródło ekspresji, energia odbioru działa. Spotkanie ze sztuką spotkaniem siebie. Dzieci i młodzież w muzeum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań – w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna; 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego; 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego. Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań: 1. Problem badawczy; 2. Metoda i narzędzia badawcze; 3. Badana grupa i procedura badania. Rozdział 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Podsumowanie wyników badań. Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi: 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży; 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych; 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie. Rozdział 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością: 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego; 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej; 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście uniwersalnego procesu przystosowania; 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej: 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia; 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia; 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu; 4.5. Młodzież przewlekle chora. Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych. Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej młodzieży niepełnosprawnej. Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu: 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie; 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów; 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków: 3.1. Agresja; 3.2. Autoagresja. Rozdział 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych: 1. Samozniszczenie – samobójstwo, samookaleczenia; 2. Uzależnienia substancyjne; 3. Uzależnienia behawioralne – kult ciała: 3.1. Piercing i tatuowanie; 3.2. Zaburzenia łaknienia; 3.3. Dysmorfofobia; 4. Zaburzenia pozorowane. Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 46)
Cz.I : Poczucie tożsamości społecznej młodzieży gimnazjalnej, Dysfunkcjonalne relacje wewnątrzrodzinne a proces kształtowania tożsamości w okresie dorastania. Cz.II Relacje łączące młodych singli z ich rodzicami. Cz.III Europejscy poszukiwacze i specyfika ich relacji międzypokoleniowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Procesy migracyjne jako forma mobilności przestrzennej ludności; 2. Rodzina - system więzi społecznych i emocjonalnych; 3. Rodzina wobec rzeczywistości migracyjnej; 4. Determinanty społecznego funkcjonowania dorastających; 5. Metodologia przeprowadzonych badań empirycznych - konceptualizacja i operacjonalizacja; 6. Przestrzeń życiowa wyznaczona przez rodzinę. Analiza porównawcza; 7. Sytuacja życiowa młodzieży uwarunkowana obrazem samego siebie i własnego zachowania. Analiza porównawcza; 8. Holistyczny model wsparcia dla rodzin migracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Sytuacja społeczno-wychowawcza współczesnych rodzin: Problemy społeczne radomskich rodzin - klientów MOPS; Sytuacja życiowa rodzin dotkniętych bezrobociem; Opiekuńczo-wychowawcze konsekwencje bezrobocia w rodzinie - przegląd bada; Sytuacja wychowawcza w rodzinie dotkniętej chorobą; Rodziny monoparentalne wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki; Zaspokajanie potrzeb biologicznych dziecka w rodzinie samotnego ojca; Funkcjonowanie rodzeństwa dziecka z autyzmem. 2. Skutki nieprawidłowego funkcjonowania rodzin: Zachowania dewiacyjne jako przejaw nieprzystosowania społecznego; Cechy środowiska społecznego nieletnich (na przykładzie analizy opinii ROD-K w Zawierciu); Sytuacja dzieci rodzin patologicznych kierowanych przez sąd do ROD-K w Kielcach (na przykładzie badań przeprowadzonych na przełomie 2003/2004 roku); Rodzaje i rozmiary zachowań dewiacyjnych młodzieży w świetle policyjnych statystyk; Zjawisko trudności wychowawczych - ważny problem w aspekcie patologii społecznych; Przemoc wśród gimnazjalistów (na przykładzie badań w Gimnazjum w Lublinie); Nadmierne korzystanie z komputera i Internetu - zagrożeniem współczesnej młodzieży; Dysfunkcjonalność rodziny [Rzyczyną kierowania dzieci do placówek socjalizacyjnych. 3. Przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży: Przemoc w rodzinie a możliwość jej przeciwdziałania; Szkoła wobec rodzin dysfunkcyjnych - z doświadczeń Zespołu Szkół w Puchaczowie; Zapobieganie agresji i przemocy wśród młodzieży (na przykładzie jednego z krakowskich gimnazjów); Przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym młodzieży (na przykładzie Specjalistycznej Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Tarnobrzegu); Katecheza wobec patologii społecznych; Pedagogika wobec problemów socjalnych i patologii społecznych - z doświadczeń ośrodka Oratorium św. Jana Bosko w Soli; Metody i strategie pomocy uzależnionym od sekt. 4. Rodzina wobec umierania i śmierci: Trudne obszary ludzkiego życia - starość, umieranie, śmierć; Opieka szpitalna nad dzieckiem terminalnym; Postawy młodzieży wobec opieki paliatywnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Dobroczynnośći zainteresowanie przestępczością (XVI-XIX) Rozdział II. Życie chłopców i biednych rodzin miejskich w utworach literackich. III. Ekonomiczna, zdrowotna i edukacyjna sytuacja ludności na przełomie XIX i XX wieku. Nędza w miastach, wzrost liczby żebraków i przestępców. Rozdział IV. Młodzież wykolejona, przestępczość i opieka społeczna po I wojnie światowej. Rozdział V. Badania psychosocjologiczne nad rodziną w pierwszej połowie XX wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Miejsce i rola ludzi młodych w krajach Unii Europejskiej. 2. Czynniki kształtujące podaż na rynkach młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej. 3. Czynniki kształtujące popyt na rynkach młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej. 4. Zachowania rynkowe młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej. 5. Perspektywy rozwoju rynków młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rzeczywistość kulturowa a perswazyjność przekazów medialnych: Wizerunki medialne i kultura medialna. Potrzeba upowszechniania alfabetyzacji medialnej; Media wychowujące; Nauczyciele i uczniowie w globalnym społeczeństwie informacyjnym; Semiotyczny wymiar komunikacji wirtualnej wśród młodzieży i jego konsekwencje społeczne; Doświadczenie dzieciństwa w perspektywie mediamorfozy; Komputer a aktywność uczniów w uczeniu się matematyki; Ku otwartej przestrzeni edukacyjnej: kształtowanie kompetencji społecznych i świadomości kulturowej uczniów realizujących projekty w ramach akcji e-Twinning; Filmy realizowane przez dzieci za pomocą telefonów komórkowych; Region źródłem poznania i informacji o otaczającej rzeczywistości. 2. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – optyka nauczycielska: Tvorivost’, škola a učitel’ dnešnej školy – twórczość, szkoła i nauczyciel dzisiaj; Ďalšie vzdelávanie učitel’ov v SR z aspektu ich kariérneho rastu; Autoedukacja w percepcji studentów studiów pedagogicznych; Społeczno-emocjonalny aspekt gotowości szkolnej w świadomości nauczycielek wychowania przedszkolnego; Nauczyciel (współ)twórcą procesu poznawania, przyswajania i odkrywania otaczającej rzeczywistości. Rozbieżności między stanem postulowanym a codziennością szkolną; Możliwości pokonywania barier psychicznych uczniów w aspekcie codziennej pracy nauczyciela; Folklore – music pedagogy – music education; Autoregulacja w procesie kształcenia – na tle wybranych koncepcji uczenia się. 3. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – wymiar wspomagania dziecka: Kompetencje komunikacyjne dziecka jako determinanty jego efektywnego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i kulturowej; Możliwości wspierania rozwoju zdolności poznawczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Educational opportunitydesigning method in the integrated early-school education; Muzyka barokowa w orbicie zainteresowań młodego pokolenia (na przykładzie uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej); Rekreacja i turystyka rodzinna jako substancja nowej rzeczywistości społecznej; Wycieczka szkolna jako poznawanie przez dziecko rzeczywistości społecznej i kulturowej. 4. Tworzenie i twórczość jako substancja nowej rzeczywistości społecznej: Przeżywanie życia w młodości – niektóre wymiary i społeczno-kulturowe wyznaczniki autokreacji w perspektywie zadań edukacyjnych. Analiza teoretyczno-empiryczna; Autokreacja jako projektowanie twórczych orientacji życiowych na przykładzie rodziców adopcyjnych; Homo Creator w organizacji, czyli o znaczeniu twórczości w miejscu pracy; Twórczość w służbie a wypalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Rola przeszłych doświadczeń emocjonalnych oraz aktualnych stylów przywiązania i doświadczania zdarzeń w formowaniu przekonań o naturze ludzkiej przez adolescentów; Społeczne reprezentacje ubioru jako efekt przeżyć estetycznych. 5. Przestrzenie inności czyli dotrzeć, zrozumieć i ujawnić potencjalność kreacji jednostki nietypowej: Odkrywanie świata dźwięków przez dzieci w wieku przedszkolnym; Wspieranie potencjału dzieci podatnych na zagrożenie, czyli kilka słów o zjawisku resilience; Zrozumieć dysleksję; Pies i dziecko – od terapii po sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział I Kontekst rozwjowy: 1. Wybrane koncepcje rozwoju człowieka; 2. Rozwój fizyczny i poznawczy; 3.Rozwój emocjonalny i społeczny; Rozwój moralny i religijny. Rozdział II Nastolatek w rodzinie: 1. Czynniki utrudniające życie rodzinne; 2. Niepokojące zjawiska rodzinne; 3. Konflikt pokoleń; 4. Nastolatek wobec rodzeństwa. Rozdział III Niechciana Szkoła: 1. Szkoła jako przykry obowiązek; 2. Nauczyciel "złem koniecznym"; 3. Przemoc i agresja szkolna; 4. Problemy z "innością". Rozdział IV Zagubienie w edukacji: 1. Aksjologiczne aspekty wychowania; 2. Relatywizm w świecie wartości; 3. Implozja procesu edukacyjnego; 4. Globalizacja a edukacja. Rozdział V Uzależnienia cywilizacyjne: 1. Choroby XXI wieku; 2. Zniewolenie komunikacyjne; 3. W poszukiwanu tożsamości; 4. W szponach bezsensu. Rozdział VI Przeciwdziałanie samotności: 1. Dowartościowanie tradycyjnego modelu rodziny; 2. Model przyjaznej szkoły; 3. Kościół w służbie młodzieży; 4. Zasady wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sfejsowani / Suzana E. Flores ; przekł. Katarzyna Mojkowska. - Warszawa : MUZA SA, 2017. - 298, [6] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Przedmowa. Wprowadzenie. Rozdział pierwszy. Relacje z innymi w erze cyfrowej: Przed zachodem słońca; Wirtualny czy rzeczywisty?; Występując dla mas; Narodziny mediów społecznościowych; Haczyk; Tracąc kontakt z rzeczywistością. Rozdział drugi. Czy ja i moje zdjęcie profilowe to jedno i to samo: Facebook a nasze poczucie tożsamości; Wyrażanie siebie czy retusz; Nawiązywanie relacji, gdy zasłaniamy się maską; Kontakt czy kontrola; Facebookowy avatar – nowa gwiazda reality show; I co teraz. Rozdział trzeci. Wszystko, co umieszczam na mojej ścianie, jest prywatne, prawda?: Prywatność a ustawienia Facebooka; Co o mnie myślisz; Czy to jest tego warte; Niekontrolowana siła; Wielbi Brat; Bang with friends; Czy możemy prowadzić życie społeczne, zachowując prywatność; I co teraz? Rozdział czwarty. Ilu masz znajomych: Nawiązywanie relacji w czasach mediów społecznościowych; Kiedy przyjaźnie z Facebooka wywierają wpływ na te prawdziwe; Rozwiązywanie konfliktu; Zaraz, zaraz! Wyrzucił mnie ze znajomych?!; Zasady usuwania z listy znajomych; Usuwać czy nie usuwać; I co teraz? Rozdział piąty. Związek? „To skomplikowane”: Miłość, romans i flirt na Facebooku; Catfish – nowa generacja oszustów; Ale ona jest tylko moją „znajomą”!; Miłość nie jest skomplikowana, ale ludzie już tak; Zachowaj swoje prywatne życie dla siebie; Facebook: wspieramy stalkerów od 2004 roku; I co teraz? Rozdział szósty. Nastoletnie kliki klikają: Wyjątkowe wyzwania, jakie stawia Facebook przed nastolatkami; „Cyfrowi Tubylcy”; Nie tylko Facebook; Nowy autoportret; Seks, kłamstwa i osie czasu; Millenialsi i śmierć prywatności; Cyberprzemoc; Gdy cyberprzemoc już się zacznie; Co możemy zrobić my, rodzice; I co teraz? Rozdział siódmy. Gdy masz takich przyjaciół, po co ci wrogowie: Ciemna strona Facebooka: Manipulatorzy emocjonalni oraz psychiczne szkody, jakie wyrządzają; Sabotażysta; Narcyz; Cierpiętnicy; Uwodziciel; Stalker; Psychologiczne konsekwencje działania Manipulatorów Emocjonalnych; I co teraz? Rozdział ósmy. Jak skombinować działkę Facebooka: Uzależnienie w erze mediów społecznościowych; Efekt automatu do gier; FOMO; Na krok za nowym „polubieniem” lub „obserwującym”; Każdy jest fotografem; Sfejsowani; Prawo a uzależnienie; Sprytny rozpraszacz; Co ma z tym wspólnego mózg; Psychologia uzależnienia; Klatka Skinnera; Co robić, jeśli jesteś sfejsowany; To nie Facebook jest problemem; dowiedz się, co nim jest; Chwila wytchnienia od Facebooka. Rozdział dziewiąty. Lubisz mnie… naprawdę mnie lubisz!: Poszukiwanie aprobaty i potwierdzenia na Facebooku; Porcja mocy dla ego; Zdrowe dowartościowanie na Facebooku; Czy dowartościowanie na Facebooku się liczy; Niezdrowe dowartościowywanie się na Facebooku; I co teraz? Rozdział dziesiąty. Zameldować się bez wymeldowania: Korzystaj z Facebooka tak, by on Cię nie wykorzystał; Domowe szczęście: pewien dobry uczynek, który stał się viralem w Stanach Zjednoczonych; Wiedza to połowa walki; Inwazja porywaczy ciał; Prywatność: mój dom jest twoim domem; To co, jestem czy nie jestem na moim zdjęciu profilowym; I co teraz? Nie istnieje żaden haczyk. Aneks. Studia przypadków. Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja i kształtowanie się tożsamości w warunkach pogranicza: Czynnikie socjalizacyjno-wychowawcze w procesie kształtowania się tożsamości mieszkańców pogranicza; Procesy globalizacyjne a postawy patriotyczne i obywatelskie współczesnej ,młodzieży. Od tożsamości narodowej do tożsamości globalnej; Kształtowanie się tożsamości młodzieży- z doświadczeń edukacji szkolnej; 2. Szkoła a socjalizacja i tożsamość: Socjalizacyjna rola edukacji religijnej w szkole w społeczeństwie wielokulturowym w kontekście interpretatywnej teorii kultury Clifforda Geerteza; Modele nauczania religijnego w katolickiej katechezie szkolnej na terenie Śląska Cieszyńskiego; Metody sprawdzania osiągnięć uczniowskich uwzględniane w praktyce edukacyjnej- próba uchwycenia ich roli w konstruowaniu obrazu własnej osoby przez dziecko w młodszym wieku szkolnym; Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec wyboru programów; Niepowodzenia szkolne w opinii nauczycieli z jastrzębskich szkół podstawowych; 3. Zagadnienia socjalizacji w różnych środowiskach społecznych: Socjalizacyjno-wychowawcza funkcja rodziny- wybrane przykłady; Młodzież wobec odmienności członków grup subkulturowych; Stereotypy gimnazjalistów- na przykładzie badań młodzieży z powiatu cieszyńskiego, pszczyńskiego pszczyńskiego, wodzisławskiego; Tożsamość sportowca i problemy używania alkoholu; 4. Społeczna integracja osób niepełnosprawnych: Od segregacji do edukacji włączającej: punkt widzenia na kształcenie dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi; Modele przestrzennej organizacji kształcenia integracyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej