Tożsamość (psychol.)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Kupiec Hubert
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Tożsamość (psychol.)
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-0
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań własnych Rozdział 1. Tożsamość osobowa w perspektywie humanistyczno-społecznej: 1.1. Filozoficzne tropy myślenia o tożsamości człowieka; 1.1.1. Samoświadomość jako istota tożsamości osobowej; 1.1.2. Tożsamość osobowa w ujęciu procesualnym; 1.1.3. Aksjologiczno-etyczny wymiar tożsamości osobowej; 1.1.4. Określanie własnej tożsamości przez nawiązywanie relacji dialogicznej z innymi; 1.1.5. Twarze i maski; 1.1.6. Autorefleksja i sytuacje graniczne w budowaniu tożsamości osobowej; 1.2. Pojęcie, struktura, rodzaje i rozwój tożsamości osobowej w ujęciu psychologicznym; 1.2.1. Pojęcie tożsamości osobowej na tle kategorii bliskoznacznych; 1.2.2. Rodzaje tożsamości osobowej; 1.2.3. Struktura oraz procesy integracji tożsamości osobowej; 1.2.4. Wewnętrzne mechanizmy konstruowania własnej tożsamości;  1.2.5. Tożsamość osobowa w perspektywie rozwojowej; 1.2.6. Przebieg i uwarunkowania procesu zmian w tożsamości osobowej; 1.3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmienności tożsamości osobowej; 1.3.1. Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w socjologicznych modelach rozwoju tożsamości; 1.3.1.1. Rozwój tożsamości w poglądach przedstawicieli interakcjonizmu symbolicznego; 1.3.1.2. Kształtowanie się tożsamości według założeń modelu światopoglądowego; 1.3.1.3. Rozwój tożsamości w założeniach modeli eklektycznych; 1.3.2. Tworzenie własnej tożsamości w zmieniającym się społeczeństwie i kulturze ponowoczesnej; 1.3.2.1. Popkulturowe uwarunkowania kształtowania się tożsamości współczesnej młodzieży. Rozdział 2. Zmiana tożsamości dewiacyjnej jako cel oddziaływań resocjalizacyjnych: 2.1. Pojęcie i struktura tożsamości dewiacyjnej; 2.1.1. Poznawczy wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.2. Aksjologiczny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.3. Afektywny i ewaluacyjny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.4. Behawioralny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.5. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej; 2.2. Powstawanie i rozwój tożsamości dewiacyjnej w toku nawiązywanych interakcji społecznych; 2.2.1. Tożsamość dewiacyjna jako efekt stygmatyzacji zewnętrznej i autostygmatyzacji; 2.2.2. Znaczenie odzwierciedlania ocen innych w procesie autostygmatyzacji; 2.3. Psychospołeczne konsekwencje posiadania tożsamości dewiacyjnej; 2.4. Pozytywne aspekty funkcjonowania kontroli społecznej; 2.5. Wywoływanie zmian w tożsamości dewiacyjnej w warunkach resocjalizacji instytucjonalnej; 2.5.1. Organizacja oraz funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków wychowawczych i socjoterapeutycznych w systemie resocjalizacji nieletnich; 2.5.2. Klimat społeczny w instytucjach resocjalizujących młodzież niedostosowaną społecznie. Rozdział 3. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej w procesie resocjalizacji nieletnich: 3.1. Podstawowe mechanizmy i typy motywacji do samodoskonalenia w okresie dorastania; 3.1.1. Pojęcie i funkcje motywacji w procesie samorozwoju człowieka; 3.1.2. Znaczenie emocji w motywacji zachowań; 3.1.3. Potrzeby jako motyw ludzkiego działania; 3.1.4. Oczekiwania związane z prawdopodobieństwem sukcesu i porażki; 3.1.5. Atrybucje sukcesów i niepowodzeń jako mechanizm motywujący do zmiany; 3.1.6. Siła motywacji a zaangażowanie w proces zmiany; 3.1.7. Typy motywacji w dążeniu do zmiany siebie; 3.2. Motywowanie do zmiany w wychowaniu resocjalizującym; 3.2.1. Znaczenie mechanizmów motywujących w procesie resocjalizacji; 3.2.2. Metody motywowania do zmiany tożsamości dewiacyjnej stosowane w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.1. Dialog motywujący w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.2. Motywowanie do zmiany metodą coachingu; 3.2.2.3. Mentoring jako sposób na rozwijanie wewnętrznej motywacji do zmiany; 3.2.2.4. Metody twórczej resocjalizacji jako katalizator zmian w tożsamości dewiacyjnej; 3.2.2.5. Motywowanie do zmiany zachowania za pomocą nagród i kar. Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych: 4.1. Przedmiot, cele, problematyka i hipotezy badawcze; 4.2. Charakterystyka zmiennych i wskaźników występujących w badaniu; 4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; 4.4. Teren i organizacja badań oraz charakterystyka grupy badawczej; 4.5. Zastosowane procedury i metody analizy danych. Część 2. Rezultaty badań własnych Rozdział 5. Komponenty strukturalne tożsamości dewiacyjnej wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW): 5.1. Procesy rozwoju tożsamości osobowej wychowanków; 5.2. Orientacje aksjologiczne i kryzys w wartościowaniu u wychowanków MOW;  5.2.1. Zróżnicowanie natężenia kryzysu w wartościowaniu u wychowanków MOW; 5.3. Wymiar ewaluacyjno-emocjonalny tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.3.1. Poczucie winy i lęk przed karą; 5.4. Poznawcze i behawioralne aspekty tożsamości dewiacyjnej nieletnich; 5.5. Struktura komponentów tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.6. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi tożsamości dewiacyjnej nieletnich.  Rozdział 6. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 6.1. Natężenie i powiązania między mechanizmami wyznaczającymi siłę motywacji do zmiany siebie; 6.2. Typ motywacji do zmiany i zaawansowanie w procesie zmian a płeć i wiek nieletnich oraz długość pobytu w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 6.3. Wzajemne powiązania i znaczenie komponentów strukturalnych w przyjętym modelu motywacji do zmiany siebie; 6.4. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi motywacji nieletnich do zmiany. Rozdział 7. Wymiary tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany u wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych : 7.1. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.1.1. Stopień rozwoju procesów tożsamościowych a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany siebie; 7.1.2. Natężenie komponentów wymiaru rozwojowego tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.1.3. Procesy rozwoju tożsamości osobowej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.2. Wymiar aksjologiczny tożsamości dewiacyjnej a motywacja wychowanków do jej zmiany; 7.2.1. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany; 7.2.2. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a typ motywacji do zmiany siebie; 7.2.3. Preferencje aksjologiczne a zaawansowanie w procesie zmiany siebie  7.3. Wymiar autoewaluacyjny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.3.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany i jej związki z poziomem samooceny nieletnich; 7.3.2. Poziom samooceny a typ motywacji do zmiany; 7.3.3. Poziom samooceny a zaawansowanie w procesie zmiany; 7.4. Poziom kryzysu w wartościowaniu oraz trudności z określeniem własnej tożsamości osobowej a motywacja do zmiany siebie; 7.4.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na poziom kryzysu w wartościowaniu oraz natężenie eksploracji ruminacyjnej; 7.4.2. Natężenie komponentów kryzysu w wartościowaniu i kryzys poszukiwania własnej tożsamości a typ motywacji do zmiany; 7.4.3. Poziom kryzysu w wartościowaniu i natężenie eksploracji ruminacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.5. Wymiar behawioralny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.5.1. Związki pomiędzy komponentami wymiaru behawioralnego tożsamości dewiacyjnej a siłą motywacji do jej zmiany; 7.5.2. Poziom dysfunkcjonalności społecznej a typ motywacji do zmiany tożsamości dewiacyjnej; 7.5.3. Natężenie komponentów w wymiarze behawioralnym tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.6. Komponenty wymiaru poznawczo-afektywnego tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.6.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na natężenie komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej; 7.6.2. Poziom natężenia komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.6.3. Natężenie komponentów poznawczych i afektywnych tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie. Rozdział 8. Tożsamość dewiacyjna nieletnich a motywacja do zmiany w świetle uzyskanych rezultatów badawczych: 8.1. Stopień rozwoju tożsamości dewiacyjnej nieletnich a motywacja do zmiany – wyniki uogólnione; 8.2. Interpretacja i dyskusja nad wynikami przeprowadzonych badań; 8.3. Zalecenia do pracy pedagogicznej nad rozwijaniem motywacji do zmiany u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Zakończenie.    
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej