Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(104)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje fachowe
(15)
Czasopisma
(8)
E-booki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(75)
dostępne
(71)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(78)
Czytelnia
(76)
Autor
Huczek Marian (1939-2023)
(9)
Grabiec Olimpia (1975- )
(8)
Sikorski Czesław (1943- )
(7)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(7)
Armstrong Michael (1928- )
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kowalska Sylwia
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Wolniak Radosław
(4)
Chovancová Miloslava
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Lis Marcin
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Pachura Aneta
(3)
Sitko-Lutek Agnieszka
(3)
Sułkowski Łukasz
(3)
Trojanowski Tomasz
(3)
Unterschutz Alicja
(3)
Wojtaszek Henryk
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Berniak-Woźny Justyna
(2)
Bobińska Krystyna
(2)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Dudzik-Lewicka Irena
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Harasimowicz Magdalena
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Korombel Anna
(2)
Kostera Monika
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Masiukiewicz Piotr
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Sipa Monika
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Szczupaczyński Jerzy
(2)
Szulgina Ludmiła
(2)
Turek Dariusz
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wnuk Jan
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Zasępa Piotr
(2)
Zawadzka Anna Maria
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andrews Tim G
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Artemenko Lina
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Barcik Agnieszka
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Beech Nic
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieryło Marta
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Blinov Andrej Olegovič
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Broda Jerzy
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Cameron Kim S
(1)
Chajęcki Janusz Maciej
(1)
Chmielewiec Beata
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chorób Roman
(1)
Chovaniec Pavel
(1)
Cichy Diana
(1)
Coop Tomasz
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Danylenko Olena
(1)
Detyna Beata
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dubrovina Nadiya
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dziwiński Piotr
(1)
Evans Christina
(1)
Francik Kamila
(1)
Fronczak Iwona
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(109)
Rosja
(2)
Język
polski
(109)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(102)
Zarządzanie
(39)
Kadry
(28)
Organizacja
(23)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(21)
Przedsiębiorstwo
(16)
Zachowanie organizacyjne
(15)
Przywództwo
(13)
Menedżerowie
(10)
Motywacja pracy
(10)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Zarządzanie wiedzą
(9)
Relacje międzyludzkie
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Innowacje
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Kapitał ludzki
(6)
Organizacja ucząca się
(6)
Public relations
(6)
Polityka zatrudnienia
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Decyzje
(4)
Kultura pracy
(4)
Motywacja
(4)
Ocena pracowników
(4)
Otoczenie firmy
(4)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Jakość usług
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konkurencyjność
(3)
Praca
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Siła robocza
(3)
Socjologia organizacji
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zatrudnienie
(3)
Banki
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Jakość
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Konsumenci
(2)
Marketing
(2)
Organizacje
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Sektor publiczny
(2)
Socjologia kultury
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Styl kierowania
(2)
Teoria organizacji
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Zarządzanie publiczne
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Zaufanie
(2)
Zawód
(2)
Administracja
(1)
Animacja kultury
(1)
Audyt zewnętrzny
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budżety gminne
(1)
Catalyst (rynek obligacji)
(1)
Coaching
(1)
Działalność pożytku publicznego
(1)
Efektywność
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Energetyka
(1)
Etnografia
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Faktoring
(1)
Filozofia
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Grupy nacisku
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Instytucje kultury
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(13)
Monografia
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo ekonomiczne
(8)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Szkic
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(82)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
111 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Jakość i kultura jakości: 1.1. Pojęcie jakości i jej znaczenie dla satysfakcji oraz lojalności interesariuszy; 1.2. Istota i rozwój koncepcji kompleksowego zarządzania jakością TQM; 1.3. Koncepcja Lean; 1.4. Six Sigma; 1.5. Lean Six Sigma; 1.6. Kultura jakości w organizacji. Rozdział 2. Doskonałość i kultura doskonałości: 2.1. Pojęcie i znaczenie doskonałości w organizacji; 2.2. Istota modeli doskonałości; 2.3. Prestiżowe modele premiujące doskonałość organizacji; 2.4. Inne modele i podejścia służące rozwojowi koncepcji doskonałości organizacyjnej; 2.5. Kultura doskonałości i ciągłe doskonalenie. Rozdział 3. Cykl doskonalenia PDCA oraz zarządzanie ryzykiem jako podstawa zarządzania systemowego: 3.1. Istota systemu zarządzania oraz cyklu PDCA; 3.2. Podejście normatywne do zarządzania jakością; 3.3. Inne normatywne systemy zarządzania i ich integracja; 3.4. Wdrażanie i certyfikacja normatywnych systemów zarządzania a krzewienie kultury jakości opartej na orientacji procesowej; 3.5. Zarządzanie ryzykiem i jego istota; 3.6. Systemowe zarządzanie ryzykiem wg normy ISO 31000:2018. Rozdział 4. Bezpieczeństwo jako kluczowy aspekt jakości i doskonałości: 4.1. Znaczenie i pojęcie bezpieczeństwa; 4.2. Wybrane aspekty bezpieczeństwa produktów, usług, podmiotów i procesów; 4.3. Kultura bezpieczeństwa jako element kultury jakości i doskonałości; 4.4. Just culture. Rozdział 5. Przykłady narzędzi i metod służących rozpoznaniu oraz kształtowaniu kultury jakości i doskonałości: 5.1. Rola narzędzi i metod w zarządzaniu jakością oraz zjawisko samooceny; 5.2. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury jakości; 5.3. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury doskonałości; 5.4. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury bezpieczeństwa oraz just culture; 5.5. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury bezpieczeństwa pacjenta; 5.6. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury bezpieczeństwa żywności; 5.7. Metoda oceny skuteczności działań doskonalących; 5.8. Metody wykorzystywane w zarządzaniu ryzykiem. Podsumowanie - ku Jakości 4.0. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Warszawa : C.H.Beck, 2002. - 161, [5] s. ; 23 cm.
(Vademecum Menedżera)
R.1 Rola kultury organizacyjnej w środowisku pracowniczym: Pojęcie kultury organizacyjnej; Składniki kultury organizacyjnej; Siła i funkcje kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnej R.2 Dysonans kulturowy a zarządzanie kulturą organizacyjną: Zjawisko dysonansu kulturowego; Rola kierownika w kształtowaniu kultury organizacyjnej; Strategie integrowania subkultur; Studia przypadków. R.3 Kultura dominacji: Cechy kultury dominacji; Strategie zarządzania kulturą dominacji; Konsekwencje kultury dominacji; Studia przypadków. R.4 Kultura rywalizacji: Cechy kultury rywalizacji: Strategie zarządzania kulturą rywalizacji; Konsekwencje kultury rywalizacji; Studia przypadków. R.5 Kultura współdziałania: Cechy kultury współdziałania; Strategie zarządzania kulturą współdziałania; Konsekwencje kultury współdziałania; Studia przypadków R.6 Kultura adaptacji: Cechy kultury adaptacji; Strategie zarządzania kulturą adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Studia przypadków. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : C.H.Beck, 2006. - 174 s. ; 23 cm.
(Vademecum Menedżera)
R.1 Rola kultury organizacyjnej w środowisku pracowniczym: Pojęcie kultury organizacyjnej; Składniki kultury organizacyjnej; Siła i funkcje kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnej R.2 Dysonans kulturowy a zarządzanie kulturą organizacyjną: Zjawisko dysonansu kulturowego; Rola kierownika w kształtowaniu kultury organizacyjnej; Strategie integrowania subkultur; Studia przypadków. R.3 Kultura dominacji: Cechy kultury dominacji; Strategie zarządzania kulturą dominacji; Konsekwencje kultury dominacji; Studia przypadków. R.4 Kultura rywalizacji: Cechy kultury rywalizacji: Strategie zarządzania kulturą rywalizacji; Konsekwencje kultury rywalizacji; Studia przypadków. R.5 Kultura współdziałania: Cechy kultury współdziałania; Strategie zarządzania kulturą współdziałania; Konsekwencje kultury współdziałania; Studia przypadków R.6 Kultura adaptacji: Cechy kultury adaptacji; Strategie zarządzania kulturą adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Studia przypadków. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zmiana kultury organizacyjnej - wprowadzenie; 2. Kwestionariusz do oceny kultury organizacji; 3. Model wartości konkurujących; 4. Sporządzanie profilu kultury organizacji; 5. Model wartości konkurujących jako narzędzie diagnostyczne i wspomagające proces zmian kultury organizacji; 6. Zmiana osobista jako warunek pomyślnego przeprowadzenia zmiany kultury organizacji; 7. Zmiana kultury organizacji - podsumowanie przebiegu procesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Zarządzanie organizacją 1.1. Szkoły behawioralnego zarządzania 1.2. Zarządzanie organizacją w turbulentnym otoczeniu 1.3. Koszt systemowy w zrównoważonym rozwoju 2. Wymiar kulturowy organizacji 2.1. Kultura organizacyjna - fenomenologia poznania 2.2. Definicyjne odniesienie do wielowymiarowości kultur organizacyjnych 2.3. Geneza zjawiska kulturowego 2.4. Morfologia kulturowa - studium przypadku 2.5. Przechwytywanie i ochrona wytworzonej wartości 3. Merytokratyczne budowanie potencjału organizacji 3.1. Normatywy kosztów działań w budowaniu przewag konkurencyjnych 3.2. Krytyczne czynniki wzrostu modeli organizacyjnych biznesu 3.3. Topologia klasterowa w modelu organizacji biznesu 3.4. Metodologia pomiaru wzorców kulturowych Podsumowanie. Eksplikacje autorskie w perspektywie modyfikacji modeli kulturowych organizacji 1. Introduction - first order predicate calculus in the invariant theory 2. Research thesis and antithesis, axiom of choice 3. Author‘s explication; Motywy – przesłanki; References/Bibiography; Spis rysunków; Spis tabel; Spis wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura organizacyjna - istota zjawiska, 2. Kultura organizacyjna w zarządzaniu strategicznym, 3. Polityka personalna w systemie organizacji, 4. Komunikacja wewnątrz firmy, 5. Przywództwo, 6. Proces motywowania, 7. Budowanie zespołów, 8. Public relations i współpraca z mediami, 9. Zarządzanie w sytuacji bez zmian
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wstęp; Źródła pochodzenia kultury, koncepcje, orientacje; Charakterystyka kultury w organizacji - funkcje, przejawy; Profile kultur; Kreowanie wartości w misji i wizji firmy; Zmiana kultury; Przykłady firm znanych z identyfikacji kultur; Polskie firmy w poszukiwaniu tożsamości kulturowej; Ekologia nowym budulcem kultury - Kultura ekologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.I Relacje kultury organizacyjnej i zarządzania kapitałem ludzkim: Relacja kultura organizacyjna a funkcja personalna. Rozważania systemowe; Kultura adhokracji a instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi; relację między kulturą organizacyjna a kapitałem intelektualnym - spojrzenie z perspektywy interesariuszy; Wpływ czynników kulturowych na pomiar kapitału ludzkiego; Cz.II Kulturowe wyzwania wobec zarządzania kapitałe ludzkim: Zarządzania różnorodnością kulturową; Postawy wobec różnorodności - uwarunkowania, próba typologii, implikacje; Implementacja zmian w przedsiębiorstwie a zmiany kultury organizacyjnej; Niezamierzone konsekwencje prokonsumenckiej kultury usług - wyzwanie dla ZZL; Kultura organizacyjna jako determinanta działań społecznie odpowiedzialnych; Zrozumieć pokolenie Y - wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; Autodefinicje tożsamościowe pracowników wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach; Postawy młodzieży a pożądane cechy jej przyszłej pracy - na podstawie badań sondażowych studentów zarządzania. Cz.III Emocjonalne aspekty zarządzania kapitałem ludzkim: Duchowy wymiar zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura zaufania wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim; Satysfakcja z pracy w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Dualizm polskiej kultury narodowej w praktyce organizacyjnej korporacji międzynarodowych w Polsce; Cz.IV Wpływ kultury organizacyjnej na instrumentarium ZKL: Rola strategii zatrudnienia w kształtowaniu kultury współczesnej organizacji - wybrane aspekty; Możliwości wykorzystania narzędzi ZZL do kształtowania optymalnej kultury organizacyjnej w zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw w Polsce; Zależności pomiędzy nieformalnymi politykami rekrutacji i selekcji a efektywnością organizacji. Moderująca rola wdrukowanych zasad socjalistycznych; Kultura organizacyjna podstawą formowania partycypacji pracowniczej w organizacjach; Uwarunkowania socjokulturowe pracy zespołowej; Kulturowe determinanty innowacyjności przedsiębiorstwa; Kulturowe uwarunkowania sposobów komunikowania się w organizacjach - priorytety i zaniedbania; Cz.V Systemy motywacyjne w realiach kulturowych: Wpływ kultury organizacyjnej na zmiany systemu motywowania. Doświadczenia badawcze; Kulturowe uwarunkowania systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego; Różnice kulturowe w zakresie motywowania - na podstawie analizy motywatorów w dwóch firmach: duńskiej i polskiej; Systemy wynagradzania a cechy kultury organizacyjnej; Wewnętrzna sprawiedliwość czy zewnętrzna konkurencyjność jako dylemat polityki płac (z uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych); Cz.VI Kulturowe determinanty organizacji rozwoju zawodowego: Wpływ kultury organizacyjnej na budowę programów rozwoju kompetencji w organizacji; Kulturowe uwarunkowania rozwoju zawodowego pracowników przedsiębiorstw; Szkolenia jako narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Adaptacja rozwoju kariery do kultury organizacyjnej; Strategie rozwoju kariery zawodowej polskich emigrantów w Londynie - raport z badań Polish Psychologists" Club; Kultura kraju pochodzenia kapitału jako determinanta systemu okresowych ocen pracowników w bankach z udziałem kapitał zagranicznego; Zmiana kultury organizacyjnej poprzez coaching utalentowanego pracowników; Tworzenie kultury organizacyjnej wspierającej zarządzanie talentami w organizacji; CZ.VII Menedżerowie wobec wyzwań kulturowych: Kultura organizacyjna a kreatywność pracowników; Kompetencje przedsiębiorcy a internacjonalizacja działalności jego przedsiębiorstwa - case research; Rola menedżerów-ekspatriantów w transferze praktyk ZZL w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy; Współczesny menedżer HR w zarządzaniu przedsiębiorstwem wielokulturowym; Cz.VIII Specyfika kultur organizacyjnych: Uwarunkowania kulturowe zarządzania kapitałem ludzkim w Korpusie Służby Cywilnej (KSC); Próba diagnozy kultury organizacyjnej przedsiębiorstw w województwie śląskim w świetle wyników badań; Kwestionariusz ankiety "Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje)
Cz. I Kierowanie organizacją przyszłości. Nowy język organizacji i jego znaczenie dla liderów. Kierowanie organizacją odchudzoną. Przywództwo oddolne. Tworzenie organizacji o wielu przywódcach. Kierowanie organizacjami uczącymi się. Przywództwo a kultura organizacji. Kierowanie zróżnicowaną kadrą pracowniczą. Stawianie piramidy organizacyjnej do góry nogami. Cz. II Liderzy przyszłości działaniu. Liderzy światowej klasy. Potęga partnerskieg o wsółdziałania... Cz.III Zdobywanie wiedzy na przyszłość. Cz.IV Praktycy na temat przyszłości przywództwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Uwarunkowania zarządzania ryzykiem we współczesnej organizacji: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 1.1. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji; 1.2. Organizacja jako dynamiczny i elastyczny system działania; 1.3. Atrybuty współczesnych organizacji; 1.4. Funkcjonowanie organizacji z perspektywy globalnych czynników ryzyka; Podsumowanie. Rozdział 2. Ryzyko w zarządzaniu współczesną organizacją: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 2.1. Interpretacja kategorii ryzyka w organizacji; 2.2. Klasyfikacja i znaczenie ryzyka w zarządzaniu organizacją; 2.3. Horyzont czasowy i strategie zarządzania ryzykiem we współczesnej organizacji; 2.4. Finansowy wymiar zarządzania ryzkiem we współczesnej organizacji. Rozdział 3. Kultura zarządzania ryzykiem (KZR) jako czynnik innowacyjności organizacji: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 3.1. Innowacyjność a ryzyko w organizacji; 3.2. Apetyt na ryzyko; 3.3. Kultura zarządzania ryzykiem; 3.4. Doskonalenie kultury zarządzania ryzykiem w organizacji; 3.5. Modele dojrzałości procesu zarządzania ryzykiem w organizacji; Podsumowanie. Rozdział 4. Koncepcja value innovation jako fundament organizacji opartej na innowacyjności i relacjach z interesariuszami: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 4.1. Źródła wartości dla organizacji i interesariuszy; 4.2. Istota koncepcji value innovation w organizacji a minimalizacja ryzyka; 4.3. Koncepcja „inteligencji ryzyka" w procesie zarządzania organizacją; 4.4. Zarządzanie ryzykiem w organizacji i wdrażanie koncepcji value innovation a budowanie relacji z interesariuszami; Podsumowanie. Rozdział 5. Mapa ryzyka jako narzędzie zarządzania we współczesnej organizacji: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 5.1. Mapa ryzyka w systematyce metod i narzędzi zarządzania ryzykiem; 5.2. Metodyka konstrukcji mapy ryzyka; 5.3. Wnioskowanie i podejmowanie działań na podstawie mapy ryzyka; 5.4. Uniwersalność mapy ryzyka jako narzędzia zarządzania; Podsumowanie. Rozdział 6. Zastosowanie mapy ryzyka w praktyce zarządzania - wybrane aspekty konstrukcji organizacji opartej na innowacjach i kulturze ryzyka: Zarys problematyki rozdziału; Wstęp; 6.1. Fundamenty konstrukcji mapy ryzyka w technice Risk Score - studium przypadku oceny ryzyka zawodowego; 6.2. Mapa ryzyka w kształtowaniu asymetrii informacji w organizacji; 6.3. Projektowanie organizacji inteligentnej z wykorzystaniem mapy ryzyka; 6.4. Zastosowanie mapy ryzyka w podnoszeniu efektywności procesów; 6.5. Kształtowanie systemu wynagrodzeń z wykorzystaniem mapy ryzyka; 6.6. Wykorzystanie mapy ryzyka w procesach decyzyjnych na potrzeby zarządzania w sytuacji kryzysowej - studium przypadku trzęsienia ziemi; 6.7. Ocena ryzyka w zarządzaniu kryzysowym na przykładzie mapy ryzyka zagrożenia powodziowego; 6.8. Identyfikacja obszarów innowacyjności organizacji z wykorzystaniem mapy ryzyka; Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki - dobre praktyki: Załącznik I. W jaki sposób postrzegać mapę ryzyka - czyli czym jest, a czym nie jest mapa ryzyka?; Załącznik II. O czym należy pamiętać, przystępując do konstruowania i analizy mapy ryzyka - czyli jak właściwie opracować mapę ryzyka i przekuć ją na konstruktywne wnioski?; Załącznik III. Jak umiejscawiać mapę ryzyka w systemie doskonalenia współczesnej organizacji - czyli czym dla właściciela, menedżera/kierownika i pracownika niższego szczebla może być mapa ryzyka? Pytania problemowe. Zadania do wykonania - ćwiczenia praktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rola marki w szkole wyższej; Podstawy zarządzania marką w szkole wyższej; System identyfikacji wizualnej w szkole wyższej; Kultura organizacyjna w szkole wyższej; Relacje interpersonalne w budowaniu marki szkoły wyższej; Marka szkoły wyższej w aspekcie międzynarodowym; Marka szkoły wyższej - case studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ewolucja koncepcji funkcjonowania uczelni wyższych; 2. Zmiany w mediach i zmiany kulturowe; 3. Oblicze nowych mediów; 4. Instrumentarium mediów społecznościowych; 5. Komunikacja jako podstawa kształtowania wizerunku uczelni i tworzenia relacji z otoczeniem; 6. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji na uczelniach w świetle badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi; 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu; 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału organizacji; 4. Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury organizacyjnej; 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej; 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne problemy i wyzwania; 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników; 8. Koncepcje, modele i metody zarządzania różnorodnością; 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania; 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie; 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiana kultury organizacyjnej - paradygmaty, modele i metody zarządzania; 2. Kierunki zmian w kulturach organizacyjnych; 3. Kultura organizacyjna w perspektywie poznawczej. Próba operacjonalizacji; 4. Metodyka badań nad kulturą organizacyjną; 5. Pragmatyka kształtowania kultury organizacyjnej w aspekcie międzynarodowym; 6. Tożsamość organizacyjna w organizacjach wielokulturowych; 7. Budowanie kultury prawości akademickiej - przykład DePaul University; 8. Komunikacja jako element kultury organizacyjnej; 9. Kultura sieci; 10. Rola kultury organizacyjnej w procesie budowania wysokiej jakości środowiska pracy; 11. Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kwestie terminologiczne; 2. Implikacje warunków funkcjonowania organizacji publicznych; 3. Konsekwencje dla personelu; 4. Właściwie zmotywowany personel siłą organizacji; 5. Motywowanie a przywództwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy zarządzania: Zarządzanie organizacją- pojęcia podstawowe; Główne kierunki ewolucji koncepcji zarządzania; Strategia organizacji; Struktura organizacyjna; Zmiany organizacyjne; 2. Zachowania organizacyjne: Kultura organizacyjna; Władza organizacyjna; Motywacja członków organizacji; Kooperacja społeczna w organizacji; Komunikacja społeczna w organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Usługi i ich jakośc; 2. Niematerialne czynniki konstytuujące system zarządzania oparte na jakości w organizacjach sektora publicznego; 3. Wdrażanie systemu zarządzania jakością w sektorze publicznym. Analiza empiryczna; 4. Niematerialne czynniki konstytuujące system zarządzania oparte na jakości w organizacjach sektora publicznego. Analiza empiryczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej