Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(25)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(32)
Autor
Cialdini Robert B. (1945- )
(3)
Smółka Paweł
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Banasik Przemysław
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Benien Karl
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Bolstad Richard
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Derks Lucas
(1)
Deutsch Morton
(1)
Doktór-Owczarek Gabriela
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Fabish Robin
(1)
Fabish Sharon
(1)
Flores Suzana E
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Goldstein Noah J
(1)
Golec Danuta
(1)
Golka Marian
(1)
Grinder John
(1)
Głodowski Włodzimierz
(1)
Hansburg Freda
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kanios Anna
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kurtyka Andrzej
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kędzia Marta
(1)
Lipa Michał
(1)
Majewska Małgorzata
(1)
Marcinowicz Ludmiła
(1)
Martin Steve J
(1)
Mikrut Adam
(1)
Milczewska Danuta
(1)
Mink Joanna
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Morreale Sherwyn P
(1)
Munter Mary
(1)
Nichols Michael P
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Paluchowski Władysław J
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Piotrowska Dorota
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Sarzyńska Ewa
(1)
Satir Virginia
(1)
Satir Virginia (1916-1988)
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Silberman Mel
(1)
Smythe John
(1)
Spitzberg Brian H
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Starowicz Jarosław
(1)
Starowicz Katarzyna
(1)
Steciwko Andrzej
(1)
Szcześniewski Michał
(1)
Thomson Peter
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Waszyński Edmund
(1)
Waśkiewicz Olena
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Zienkiewicz Adam
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Śledź Andrzej
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(27)
Stosunki interpersonalne
(19)
Komunikacja społeczna
(14)
Psychologia społeczna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Perswazja
(4)
Rodzina
(4)
Rozmowa
(4)
Chorzy
(3)
Język
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Konflikt
(3)
Praca
(3)
Psychologia
(3)
Socjotechnika
(3)
Uczucia
(3)
Dzieci
(2)
Grupy społeczne
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Menedżerowie
(2)
Młodzież
(2)
Psychologia lekarska
(2)
Spostrzeganie interpersonalne
(2)
Słuchanie
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Trening grupowy (psychol.)
(2)
Akty mowy
(1)
Alkoholizm
(1)
Asertywność
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autyzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka lekarska
(1)
Facebook
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja medyczna
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Kryzys
(1)
Kultura organizacji
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Miłość
(1)
Motywacja pracy
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Oceny pracowników
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opiekunki i opiekunowie w domach pomocy społecznej
(1)
Opiekunki osób starszych
(1)
Organizacja
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Poradnictwo
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postawy
(1)
Pracoholizm
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przywództwo
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Psychoterapia
(1)
Płeć
(1)
Retoryka
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Starzenie się
(1)
Stres
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wojna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Audiobooki
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
44 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pragmatyka i semantyka mowy : studia i analizy / komitet red. Jolanta Antas, Zofia Berdychowska, Marcela Świątkowska, Elżbieta Tabakowska ; 5)
1. Słowo wstępne, 2. Nadawca i odbiorca - pełnoprawnymi uczestnikami zdarzenia komunikacyjnego. W poszukiwaniu narzędzia opisu, 3. Składowe komunikacyjnego zdarzenia językowego, 4. Umniejszacz jak typ nadawcy, 5. O perlokucyjnych reakcjach na językowe działania deprecjonujące czyli zachowania odbiorcy, 6. Tekstotwórcze warunki deprecjacji, 7. To nie ja tak myślę, cały świat tak myśli. Perswazyjna funkcja konstrukcji językowych, wprowadzających do wypowiedzi subiektywnej pozorną obiektywność
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wstęp I. Socjologiczny aspekt konfliktu społecznego 1. Konflikty tożsamości w społeczeństwie współczesnym: w niewoli władzy i wolności? 2. Konflikt językowy. Studium porównawcze obszarów Arktyki II. Pedagogiczny aspekt konfliktu społecznego 3. Konflikty interpersonalne - sens, przebieg i przezwyciężanie 4. Spostrzeganie interpersonalne w sytuacjach konfliktu 5. Konflikt jako sytuacja wychowawcza 6. Konflikty w szkole w ujęciu interakcjonizmu symbolicznego. Perspektywa postrzegania szkoły jako organizacji 7. Źródła konfliktów szkolnych i ich znaczenie dla procesu edukacji młodzieży 8. Lęk komunikacyjny u uczniów a ich sposoby reagowania w sytuacji konfliktu w klasie szkolnej III. Psychologiczny aspekt konfliktu społecznego 9. „Przetrwać razem” – małżeństwo z perspektywy psychologii analitycznej 10. Konflikty interpersonalne w związkach kohabitacyjnych 11. Co oznacza skuteczność i satysfakcja stron z udziału w mediacjach rodzinnych? 12. Style i efekty rozwiązywania konfliktów w relacji rodziców z adolescentami a przekonanie adolescentów o skuteczności rodziny 13. Zadowolenie vs. rozczarowanie z komunikacji z matką z perspektywy adolescsenta 14. Konflikt jako czynnik kompozytowy relacji między rodzeństwem w okresie dorosłości a kompetencje społeczne 15. Rola reakcji emocjonalnych w regulacji strategii radzenia sobie młodzieży w wieku dorastania w sytuacji konfliktu społecznego 16. Agresywność w konfliktach społecznych a style radzenia sobie ze stresem 17. Potencjalne przyczyny konfliktów zawodowych w dobie globalizacji; Noty o autorach; Streszczenie; Abstract.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
1. Wprowadzenie; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom I; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom II; Podsumowanie; 2. Wprowadzenie; Cykl kalibrowej komunikacji; Cykl komunikacji opartej na informacjach zwrotnych: Zbieranie informacji; Zmiana systemu; Utrwalenie zmian
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Istota pracy lekarza rodzinnego. Rozdział 2. Konsultacja lekarska: Konsultacja lekarska – wyjaśnienie terminu; Powody zgłaszania się pacjenta do lekarza rodzinnego; Cele konsultacji lekarskiej; Etapy konsultacji lekarskiej w gabinecie lekarza rodzinnego. Rozdział 3. Rozmowa z pacjentem: Przywitanie lekarza z pacjentem; Zadawanie pytać pacjentowi; Umiejętność słuchania; Empatia; Informowanie pacjenta; Włączenie pacjenta do planu postępowania; Zadawanie pytań przez pacjenta; Wykorzystanie poczucia humoru; Komunikowanie niewerbalne; Efektywne wykorzystanie ciszy; Zakłócenia rozmowy; Obawy i oczekiwania pacjentów; Budowanie zaufania; Wiedza zdrowotna pacjenta; Zakończenie rozmowy. Rozdział 4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych: Wprowadzenie; Sytuacja trudna; Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta; Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?; Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza. Rozdział 5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami: Zaburzenia psychosomatyczne na podstawowej opiece zdrowotnej – wyjaśnienie pojęć; Pacjenci z MUS u lekarza rodzinnego; Wpływ i konsekwencje MUS na relacje lekarz – pacjent; Przebieg konsultacji pacjenta z MUS; Strategie postępowania lekarza rodzinnego. Rozdział 6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego: Prowadzenie rozmowy i zbieranie wywiadu; Umiejętność rozmowy z dzieckiem i rodzicami; Wizyta patronażowa; Problem dziecka krzywdzonego. Rozdział 7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną: Stan psychiczny człowieka w odpowiedzi na etapy nieuleczalnej choroby; Wyobrażenie o chorobie; Jakość życia, w tym uwarunkowana stanem zdrowia; Rozpoznanie środowiska chorego; Rola rodziny w obliczu nieuleczalnej choroby; Funkcjonowanie rodziny w kryzysie; Ekspresja uczuć jako warunek dobrej jakości życia; Komunikacja lekarz – pacjent – rodzina; Priorytety w komunikacji. Rozdział 8. Konsultacja telefoniczna: Zasady udzielania porady telefonicznej. Rozdział 9. Pacjenci korzystający z internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Możliwości postępowania. Rozdział 10. Nauczanie i uczenie się poprzez odgrywanie ról: Nauczanie problemowe; Odgrywanie ról; Symulowany pacjent; Wykorzystanie nagrań wideo; Ocena konsultacji lekarskiej; Korzyści i trudności; Wirtualny pacjent.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie? 2. Unikaj protekcjonalnego tonu. 3. Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy. 4. Stosuj neutralny język. 5. Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj! 6. Zrezygnuj ze słowa "normalny". 7. Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu. 8. Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu". 9. Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby. 10. Mów do rodziców po imieniu. 11. Przystosowanie języka i sposobu mówienia. 12. To, co mówisz, traktujemy dosłownie. 13. Sarkazm. 14. Etykietowanie związane z funkcjonowaniem. 15. Niewerbalny i prewerbalny. 16. Schematy myślowe. 17. Pozory mogą mylić. 18. Triada upośledzeń. 19. Nie każdy ma wyjątkowy talent. 20. Autyzm to schorzenie neurologiczne. 21. Osoba, a nie pacjent z autyzmem. 22. Nie ma powodu do rozpaczy. 23. Autysta jako zagadka. 24. Wyraz twarzy. 25. Mowa ciała. 26. Otoczenie. 27. Kontakt fizyczny. 28. Określ czas sekcji terapeutycznej. 29. Proponuj przerwy podczas sesji. 30. Wyjaśnij plan spotkania. 31. Trzymaj się planu. 32. Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych. 33. Nie mów za szybko. 34. Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej. 35. Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej 1.1. Zasady porozumiewania się w rodzinie 1.2. Rodzina jako system wzajemnej komunikacji 1.3. Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych 2.1. Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych 2.2. Wzbudzanie sympatii 2.3. Atrakcyjność interpersonalna 2.4. Sygnały głosowe 2.5. Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych 2.6. Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie 3.1. Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie 3.2. Relacje szkodliwe dla dzieci 3.3. Komunikacja zaniedbująca dzieci Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną 4.1. Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin 4.2. Metafory problemów rozwojowych rodziny 4.3. Metafory relacji wewnątrzrodzinnych Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych 5.1. Kamienie milowe w życiu rodziny 5.2. Dynamika relacji w rodzinie 5.3. Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości 5.4. Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie 6.1. Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne 6.2. Style wadliwej komunikacji w rodzinie 6.3. Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych 7.1. Symbole genogramu 7.2. Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej 7.3. Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych 8.1. Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie 8.2. Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny 8.3. Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie; Podsumowanie i konkluzje; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis ramek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
Cz.I Teoria rodziny: 1. Dlaczego terapia rodzinna?, 2. Niska samoocena a wybór partnera?, 3. Odmienność nieporozumienie, 4. Napięcia oddziałujące na współczesną rodzinę, 5.Rozczarowanie małżeństwem i jego konsekwencje dla dziecka, 6. Czego każde dziecko potrzebuje, by nabrać pewności siebie, 7. Rodzinny trójkąt - mała dygresja. Cz.II Teoria komunikacji: 8. Komunikacja: proces wysyłania i odbioru informacji, 9. Komunikacja: werbalne i niewerbalne procesy wysuwania żądań. Cz.III Teoria i praktyka terapii: 10. Podstawowe pojęcia terapii, 11. Początek terapii, 12. Wykorzystanie chronologii życia rodziny, 13. Włączenie dzieci do terapii rodziny, 14. Rola terapeuty oraz techniki terapeutyczne, 15. Integrowanie modeli i dyscyplin. Cz.IV Kiedy spotkam człowieka, Cz.V Włączanie szerszego systemu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koniec przymusu - początek angażowania pracowników. 1. Dyrektor ds. zaangażowania. Uczenie liderów, jak angażować swoich ludzi w dzieło trwałej sprawności i zmiany. 2. Co to jest zwiększenie zaangażowania ludzi? 3. Cztery metody zwiększania zaangażowania pracowników. 4. Irracjonalność liderów w procesie zwiększania zaangażowania pracowników w strategię i zmianę. 5. Dlaczego zaangażowanie pracowników jest ważne - brakująca połowa procesu decyzyjnego. 6. Pomiar zadowolenia pracowników to strata czasu. Część II: Projektowanie i wdrażanie skutecznego zwiększania zaangażowania pracowników. 7. Znajomość wcześniejszych schematów zaangażowania przyspiesza zmianę. 8. Przogotowania do prac projektowych nad skutecznym programem zwiększania zaangażowania pracowników. 9. Krótki przewodnik po metodach i koncepcjach programów zwiększania zaangażowania pracowników. 10. Zwiększanie zaangażowania na rzecz wdrażania strategii. Część III: Zaangażowanie jako część kultury. Konsekwencje skutecznego zwiększania zaangażowania dla liderów, pracowników i wewnętrznych doradców. 11. Tworzenie klimatu zaangażowania. Konsekwencje dla liderów i komunikacji wewnątrzorganizacyjnej. 12. Zaangażowanie pracowników - przegląd literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Cz. I podstawy komunikacji: 1. Wprowadzenie do komunikacji, 2. Model kompetencji komunikacyjnej, 3. Spostrzeganie, 4. Język, 5. Komunikacja niewerbalna, 6. Słuchanie, 7. Kompetencja w komunikacji internetowej, Cz.II Komunikacja interpersonalna: 8. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 9. Związki międzyludzkie a wiedza, 10. Związki międzyludzkie a umiejętności. Cz. III Komunikacja w małej grupie, 11. Komunikacja w małej grupie a motywacja, 12. Podejmowanie decyzji, 13. Przywództwo, czyli zarządzanie relacjami w grupie. Cz. IV przemawianie publiczne, 14. Wprowadzenie do przemawiania publicznego, 15. Przygotowanie wystąpienia publicznego, 16. Prezentacja wystąpienia, 17. Wystąpienia informacyjne, 18. Wystąpienia perswazyjne. Dodatek: Kompetentne prowadzenie wywiadów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 16)
1. Sieć jako środowisko działania: Internet a Zycie społeczne; Aktorzy, artefakty i procesy. Szkic społecznej psychologii cyberprzestrzeni; 2. Sieć jako medium komunikacji: Komunikacja za pośrednictwem komputera z punktu widzenia psychologii społecznej i poznawczej: teraźniejszość i przyszłość interakcji, opartych na technice; Cyber-atrakcyjność: rola komunikacji za pośrednictwem komputera w rozwoju relacji interpersonalnych; Przyczyny i skutki rozhamowanego zachowania w Internecie; Tworzenie się seksualności i tożsamości w młodzieżowych pogawędkach w sieci; Ja w sieciowych stronach domowych: gender, tożsamość i władza w cyberprzestrzeni; 3. Diagnozowanie i terapia w sieci: Od Elizy do Internetu: krótka historia diagnozowania za pomocą komputerów; Testowanie i diagnozowanie za pomocą Internetu; Cyberpsychologia spotyka psychologię kliniczną- pojawienie się e-terapii w opiece nad zdrowiem psychicznym; Interwencje dotyczące zaburzeń wynikających z nadużywania substancji psychoaktywnych za pomocą sieci: przegląd jakościowy; Mity i rzeczywistość pracy klinicznej w sieci (online); 4. Sieć zagrożeń: Gratyfikacja w Internecie a uzależnienia: korzystanie i nadużywanie nowych mediów; Poznawczo-behawioralny model patologicznego używania Internetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Stres zawodowy - grunt do rozwoju mobbingu, 2. Sposoby komunikacji interpersonalnej a typy zachowań, 3. Kontrolowanie emocji podczas rozmowy, 4. Zachowanie wobec czynnego lub biernego ataku ze strony przełożonego, 5. Na czym polega zjawisko mobbingu?, 6. Jakie koszty ponosi organizacja, 7. Wprowadzenie w prawną problematykę mobbingu, 8. Rozwiązania szczegółowe - mobbing, naruszenie dóbr osobistych, dyskryminacja ze strony podmiotu zatrudniającego, 9. Mobbing ze strony współpracowników, 10. Postępowanie przed sądem pracy, 11. Mobbing w prawie karnym oraz w prawie wykroczeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Zjawiska psychiczne w komunikacji międzyludzkiej, R.2 Prowadzenie rozmowy, R.3 Rozmowy z pracownikami i kolegami uzależnionymi od alkoholu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Ekonomia / red. nauk Jerzy Gawinecki ; Zeszyt 6)
R.1 Komunikowanie się wprost i nie wprost : 1.Dwa spo soby komunikowania się, 2.Konsekwencje komunikowania się wprost i nie wprost R.2 O atrakcyjności interpersonalnej : 1.Oblicza atra kcyjności, 2.Dlaczego chcemy być atrakcyjni, 3.Kiedy jesteśmy dla innych atrakcyjni?, 4.O niektórych sposo bach zwiękaszania atrakcyjności interpersonlanej. R.3 Poznawanie siebie : 1.Czy znamy samych siebie?, 2. Przyczyny, dla których samowiedza jest wiedzą znieksz tałconą i niepełną, 3.Źródła samowiedzy, 4.Rozwój samo wiedzy, 5.Dlaczego warto poznać siebie? R.4 Między poczuciem krzywdy a pracoholizmem : 1.Zarys problemu, 2.Psychologiczne uwarunkowania sukcesu, 3. Pracoholizm. R.5 Dlaczego w Polsce mamy tak niską frekwencję w wybo rach? : 1.Frekwencja wyboracza w Polsce na tle państw europejskich, 2.Co decyduje o niskiej frekwencji wybor czej, 3.Wyniki sondaży : zasięg niezadowolenia i wzglę dna deprywacja, 4.Frekwencja w wyborach 1991 r., 5. szczególny barometr, 6.Czy w Polsce kształtuje się nie partycypacyjna kultura polityczna?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1 Rola i miejsce opiekuna medycznego w systemie opieki długoterminowej: 1.1. Opiekun medyczny – krótka historia zawodu i perspektywy na przyszłość; 1.2. Cele i zadania; 1.3. Kompetencje i kwalifikacje. Rozdział 2 Rozwój psychofizyczny człowieka: 2.1. Rozwój psychofizyczny – perspektywa biologiczna; 2.2. Rozwój psychofizyczny - perspektywa społeczna i psychologiczna; 2.3. Starzenie się i starość – mity i stereotypy społeczne. Rozdział 3 Fizjologia i patologia okresu starzenia się i starości: 3.1. Starzenie się fizjologiczne; 3.2. Starzenie się patologiczne; 3.3. Psychopatologia stanów otępiennych; 3.4. Procesy poznawcze – zmiany w następstwie starzenia się układu nerwowego; 3.5. Pozytywne starzenie się. Rozdział 4 Psychologia potrzeb człowieka w okresie późnej dorosłości: 4.1. Poczucie sprawstwa i autonomii a godność osoby w podeszłym wieku; 4.2. Piramida potrzeb według Abrahama H. Maslowa z perspektywy okresu starzenia się i starości; 4.3. Potrzeby seksualne w okresie późnej dorosłości. Rozdział 5 Opiekun – podopieczny: relacja dwukierunkowa. Rozdział 6 Komunikacja interpersonalna w relacji z podopiecznym i jego bliskimi: 6.1. Zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej; 6.2. Rodzaje komunikacji interpersonalnej; 6.3. Bariery i błędy w komunikowaniu się; 6.4. Komunikacja interpersonalna uwzględniająca wiek i rodzaj dysfunkcji; 6.5. Komunikacja z rodziną pacjenta; 6.6. Dotyk w procesie komunikowania się – niedoceniana, lecz ważna forma interakcji; 6.7. Aktywne słuchanie; 6.8. Asertywność w pracy opiekuna. Rozdział 7 Stres w pracy opiekuna: 7.1. Stres biologiczny i psychologiczny – wewnętrzne zasoby jednostki i strategie zaradcze; 7.2. Obciążenia psychofizyczne w pracy opiekuna – przyczyny i następstwa; 7.3. Zespół stresu opiekuna. Rozdział 8 Etyka i dylematy etyczne w pracy opiekuna: 8.1. Etyka jako nauka o moralności; 8.2. Powinności moralne i kodeks etyczny; 8.3. Dylematy etyczne w pracy opiekuńczej. Na zakończenie. Bibliografia. Indeks osobowy. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Procesy interpersonalne i międzygrupowe. 1. Współpraca i rywalizacja. 2. Sprawiedliwość i konflikt. 3. Konstruktywny spór: Wartość intelektualnej opozycji. 4. Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie. 5. Konflikt a władza. 6. Konflikt a komunikacja. 7. Perswazja w negocjacjach i sytuacjach konfliktowych. 8. Konflikt międzygrupowy. 9. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w rozwiązywaniu konfliktów. Część II: Procesy intrapsychiczne. 10. Tendencyjność sądów w rozwiązywaniu konfliktów. 11. Złość i odwet w konflikcie: znaczenie atrybucji. 12. Samoregulacja jako narzędzie w procesie rozwiązywania konfliktów. Część II: Indywidualne różnice. 13. Proces lub wynik. Orientacja na cel w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie ram. 14. Osobowość a konflikt. 15. Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów u dzieci: w okresie od wieku przedszkolnego po dorastanie. Część IV: Twórczość i zmiana. 16. Rozwiązywanie konfliktów a twórczość: rola punktu widzenia. 17. Kilka wskazówek, jak rozwijać twórcze podejście do konfliktu. 18. Konflikt i procesy zmiany. 19. Uczenie się przez refleksję. Część V: Trudne konflikty. 20. Agresja i przemoc. 21. Konflikt trudno rozwiązywalny. Część VI: Konflikt a kultura. 22. Konflikt a kultura. 23. Współpraca i rywalizacja w rozwiązywaniu konfliktów w Chinach. Część VII: Modele praktyki. 24. Uczenie umiejętności rozwiązywania konfliktu podczas szkoleń. 25. Mediacje. 26. Zarządzanie konfliktem w dużych grupach. Część VIII: Patrząc w przyszłość. 27. Ramy teoretyczne badań nad szkoleniami poświęconymi rozwiązywaniu konfliktów. Uwagi na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zachowania organizacyjne jako nauka; 2. Uwarunkowania zachowań indywidualnych; 3. Uwarunkowania zachowań grupowych; 4. Uwarunkowania zachowań międzyorganizacyjnych; 5. Zmiana jako element zachowań organizacyjnych; 6. Kształtowanie zachowań organizacyjnych poprzez motywowanie; 7. Konflikty i ich wpływ na zachowania ludzi w organizacjach; 8. Dylematy i wyzwania w zakresie kształtowania zachowań organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Role : role męskie, role kobiece, niejasne role kobiet i mężczyzn. 2. Porozumiewanie się kobiet i mężczyzn : komunikowanie się mężczyzn i kobiet, bariery w komunikowaniu się kobiet i mężczyzn. 3. Uważne słuchanie : style słuchania, ukryte przekazy, ukryte programy, czyli mechanizmy obronne, 4. Budowanie zdrowych relacji między kobietą a mężczyzną, 5. Kobieta, mężczyzna i miłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sfejsowani / Suzana E. Flores ; przekł. Katarzyna Mojkowska. - Warszawa : MUZA SA, 2017. - 298, [6] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Przedmowa. Wprowadzenie. Rozdział pierwszy. Relacje z innymi w erze cyfrowej: Przed zachodem słońca; Wirtualny czy rzeczywisty?; Występując dla mas; Narodziny mediów społecznościowych; Haczyk; Tracąc kontakt z rzeczywistością. Rozdział drugi. Czy ja i moje zdjęcie profilowe to jedno i to samo: Facebook a nasze poczucie tożsamości; Wyrażanie siebie czy retusz; Nawiązywanie relacji, gdy zasłaniamy się maską; Kontakt czy kontrola; Facebookowy avatar – nowa gwiazda reality show; I co teraz. Rozdział trzeci. Wszystko, co umieszczam na mojej ścianie, jest prywatne, prawda?: Prywatność a ustawienia Facebooka; Co o mnie myślisz; Czy to jest tego warte; Niekontrolowana siła; Wielbi Brat; Bang with friends; Czy możemy prowadzić życie społeczne, zachowując prywatność; I co teraz? Rozdział czwarty. Ilu masz znajomych: Nawiązywanie relacji w czasach mediów społecznościowych; Kiedy przyjaźnie z Facebooka wywierają wpływ na te prawdziwe; Rozwiązywanie konfliktu; Zaraz, zaraz! Wyrzucił mnie ze znajomych?!; Zasady usuwania z listy znajomych; Usuwać czy nie usuwać; I co teraz? Rozdział piąty. Związek? „To skomplikowane”: Miłość, romans i flirt na Facebooku; Catfish – nowa generacja oszustów; Ale ona jest tylko moją „znajomą”!; Miłość nie jest skomplikowana, ale ludzie już tak; Zachowaj swoje prywatne życie dla siebie; Facebook: wspieramy stalkerów od 2004 roku; I co teraz? Rozdział szósty. Nastoletnie kliki klikają: Wyjątkowe wyzwania, jakie stawia Facebook przed nastolatkami; „Cyfrowi Tubylcy”; Nie tylko Facebook; Nowy autoportret; Seks, kłamstwa i osie czasu; Millenialsi i śmierć prywatności; Cyberprzemoc; Gdy cyberprzemoc już się zacznie; Co możemy zrobić my, rodzice; I co teraz? Rozdział siódmy. Gdy masz takich przyjaciół, po co ci wrogowie: Ciemna strona Facebooka: Manipulatorzy emocjonalni oraz psychiczne szkody, jakie wyrządzają; Sabotażysta; Narcyz; Cierpiętnicy; Uwodziciel; Stalker; Psychologiczne konsekwencje działania Manipulatorów Emocjonalnych; I co teraz? Rozdział ósmy. Jak skombinować działkę Facebooka: Uzależnienie w erze mediów społecznościowych; Efekt automatu do gier; FOMO; Na krok za nowym „polubieniem” lub „obserwującym”; Każdy jest fotografem; Sfejsowani; Prawo a uzależnienie; Sprytny rozpraszacz; Co ma z tym wspólnego mózg; Psychologia uzależnienia; Klatka Skinnera; Co robić, jeśli jesteś sfejsowany; To nie Facebook jest problemem; dowiedz się, co nim jest; Chwila wytchnienia od Facebooka. Rozdział dziewiąty. Lubisz mnie… naprawdę mnie lubisz!: Poszukiwanie aprobaty i potwierdzenia na Facebooku; Porcja mocy dla ego; Zdrowe dowartościowanie na Facebooku; Czy dowartościowanie na Facebooku się liczy; Niezdrowe dowartościowywanie się na Facebooku; I co teraz? Rozdział dziesiąty. Zameldować się bez wymeldowania: Korzystaj z Facebooka tak, by on Cię nie wykorzystał; Domowe szczęście: pewien dobry uczynek, który stał się viralem w Stanach Zjednoczonych; Wiedza to połowa walki; Inwazja porywaczy ciał; Prywatność: mój dom jest twoim domem; To co, jestem czy nie jestem na moim zdjęciu profilowym; I co teraz? Nie istnieje żaden haczyk. Aneks. Studia przypadków. Podziękowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Klasa 1: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 2: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 3: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 4: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 5: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 6: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 7: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (komunikaty „JA”); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Klasa 8: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (konflikt); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej