Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(130)
IBUK Libra
(17)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
Książki
(123)
Publikacje naukowe
(26)
E-booki
(24)
Publikacje fachowe
(14)
Czasopisma
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(110)
dostępne
(91)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(97)
Czytelnia
(110)
Autor
Huczek Marian (1939-2023)
(9)
Juchnowicz Marta (1948- )
(9)
Chodyński Andrzej
(8)
Grabiec Olimpia (1975- )
(6)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Jabłoński Marek
(4)
Antczak Zbigniew
(3)
Borowiecki Ryszard
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(3)
Jabłoński Adam
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Berniak-Woźny Justyna
(2)
Bień Witold (1927-2018)
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Domaradzka Aurelia
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Fazlagić Jan
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Grzesiak Lena
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jawor-Joniewicz Anna
(2)
Jeziorski Leopold
(2)
Juraszek Marian
(2)
Kamińska Joanna
(2)
Karpuś Piotr
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kowalska Sylwia
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Lewicka Dagmara
(2)
Lipka Anna
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Morawski Mieczysław
(2)
Nowicka-Mieszała Julia
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Regulski Lech
(2)
Rostkowski Tomasz
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skórska Anna
(2)
Sopińska Agnieszka
(2)
Stor Marzena
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Szczęsny Wiesław
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Wachowiak Piotr
(2)
Warwas Izabela
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Woźniak-Sobczak Barbara
(2)
Zaremba-Warnke Sabina
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamczyk Jadwiga
(1)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Aleksnadrowicz Tomasz R
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Biedrońska Paulina
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Bieryło Marta
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Bochniarz Paweł
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Brigham Eugene F
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bzdek Krzysztof
(1)
Bęben Robert
(1)
Capiga Mirosława
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chorób Roman
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Cichy Diana
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czechowska-Świtaj Teresa
(1)
Czekirda Anna
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(90)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(153)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(151)
angielski
(3)
Temat
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(70)
Przedsiębiorstwo
(55)
Zarządzanie wiedzą
(39)
Kapitał ludzki
(26)
Kadry
(22)
Kapitał
(21)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(15)
Kultura organizacyjna
(13)
Organizacja ucząca się
(12)
Zarządzanie
(12)
Menedżerowie
(10)
Gospodarka oparta na wiedzy
(9)
Innowacje
(9)
Organizacja
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Finanse
(8)
Motywacja pracy
(8)
Rynek pracy
(8)
Siła robocza
(8)
Wartość ekonomiczna
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Inwestycje
(6)
Kapitał społeczny
(6)
Konkurencyjność
(6)
Bibliotekarstwo
(5)
Globalizacja
(5)
Klaster (ekonomia)
(5)
Praca
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Decyzje
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Polityka zatrudnienia
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(4)
Systemy informatyczne zarządzania
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Banki
(3)
COVID-19
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Kapitał intelektualny
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Ocena pracowników
(3)
Przedsiebiorstwo
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rachunkowość
(3)
Rynek finansowy
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Wiedza
(3)
Zarządzanie talentami
(3)
Zatrudnienie
(3)
Zdolności
(3)
Czas pracy
(2)
Energetyka
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Informacja
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(2)
Majątek trwały
(2)
Marketing
(2)
Marketing personalny
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Planowanie
(2)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo -- finanse -- zarządzanie -- podręcznik
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przetwarzanie w chmurze
(2)
Płaca
(2)
Płynność kadr
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Ryzyko
(2)
Ryzyko finansowe
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Usługi
(2)
Współdziałanie
(2)
Wywiad gospodarczy
(2)
Własność przemysłowa
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Opracowanie
(14)
Podręcznik
(13)
Czasopismo naukowe
(8)
Monografia
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(57)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(33)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
154 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Jak przygotować projekt?: Metoda zarządzania cyklem projektu; Jakie są kluczowe fazy przygotowania projektu? 2.Jak dostosować metody wsparcia do potrzeb beneficjentów?: Jakich kompetencji potrzebują beneficjenci?; Jak rozwijać kompetencje? Przegląd metod wsparcia. 3.Jak zorganizować promocję?: Strategia i kampania promocyjna; Formy i narzędzia promocji w projekcie; Promocja poprzez jakość. 4.Jak zorganizować rekrutację?: definicja rekrutacji (naboru) i selekcji (wyboru); Rodzaje rekrutacji; Typy rekrutacji; Metody rekrutacji; Narzędzia rekrutacji zewnętrznej; strategie rekrutacji; Etapy naboru; Kadra zespołu projektowego zaangażowana w proces rekrutacji i selekcji; Koszty rekrutacji; kryteria naboru i selekcji; Listy rekrutacyjne; Przykłady przebiegu procesu rekrutacji i selekcji; Ewaluacja procesu rekrutacji. 5.Jak skutecznie wdrażać projekt?: Trzy fazy wdrażania projektu; Przygotowanie projektu do wdrożenia; realizacja i monitorowanie postępów w projekcie; Zamknięcie projektu. 6.Jak ocenić projekt?: Teoretyczne podstawy ewaluacji projektów i programów: Jak przygotować się do przeprowadzenia ewaluacji projektu?; Praktyka realizacji ewaluacji projektu; Wykorzystanie ewaluacji w planowaniu przyszłych projektów; Obowiązki projektodawcy w stosunku do ewaluacji. 7.Partnerstwo i współpraca ponadnarodowa: Dlaczego partnerstwo?; Co to jest partnerstwo?; Ustalanie zakresu działania i budowanie partnerstwa; Zarządzanie partnerstwem i realizacja zadań; Ocena i wprowadzanie korekt; Inwestowanie w trwałości efektów; Partnerstwo ponadnarodowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wpływ postaw na podejmowanie decyzji w organizacji; 2. Etos pracy Polaków; 3. Elastyczność zawodowa Polaków jako determinanta decyzji zatrudnieniowych; 4. Organizacyjne uwarunkowania zaangażowania; 5. Paradygmat człowieka usatysfakcjonowanego w polskich realiach; 6. Skłonność polaków do współrządzenia zakładem pracy; 7. Postawy Polaków wobec autorytetu w relacjach zawodowych; 8. Oczekiwania bezrobotnej młodzieży wobec przyszłej pacy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Opis projekty; 2. Praca; 3. Przedsiębiorstwo wiedzy; 4. Pracownik wiedzy; 5. Uwagi o metodzie; 6. Nowoczesne biurokracje; 7. Czas pracy; 8. Zaufanie; 9. HRM u pracowników wiedzy; 10. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przestrzeń we współczesnych realiach gospodarczych odgrywa bardzo istotną rolę. Z jednej strony wraz z rozwojem środków komunikacji uległa ona „skurczeniu” – wszystko jest blisko. Z drugiej strony dzięki rozwojowi tych elementów infra¬struktury komunikacyjnej poznajemy jej różnorodność. Okazuje się, że przestrzeń stanowią nie tylko elementy przyrody (ożywionej i nieożywionej), lecz także ludzie ze swoją kulturą, zarówno materialną, jak i duchową. Antropogenizacja przestrzeni jest faktem i trzeba się z tym pogodzić, jednak zmian należy dokonywać w sposób przemyślany. Ta współczesna przestrzeń staje się ważnym elementem w gospodarce. Nie jest już tylko statycznym tłem, miejscem, gdzie robimy interesy, ale staje się istotnym składnikiem procesów gospodarczych, w których bazuje się zwykle na materialnych, a coraz częściej także na niematerialnych zasobach danego miejsca. Te niematerialne zasoby tworzą ludzie w skomplikowanym procesie interakcji w skali lokalnej. To właśnie lokalne społeczności tworzą unikatowe zasoby tej przestrzeni, które stają się atutem w konkurowaniu poszczególnych gospodarek. Często zastanawiamy się, dlaczego – mimo podobnego stopnia rozwoju – w jednym miejscu żyje się nam lepiej, w innym gorzej, w jednym interesy gospodarcze przynoszą sukces, w innych niepowodzenie. Aby zrozumieć obecną gospodarkę, należy poznać współczesną przestrzeń, a szczególnie jej wymiar gospodarczy i społeczny. Równocześnie na tę przestrzeń oddziałuje polityka, co powoduje, że coraz częściej używa się po¬jęcia „geopolityka”. Musimy zdawać sobie sprawę, że zagospodarowanie danego miejsca w przestrzeni, warunki życia, jakie tam panują, relacje społeczne zostały ukształtowane w wyniku całego splotu wydarzeń o charakterze ekonomicznym, społecznym czy politycznym. Przedstawiamy Państwu publikację, która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej pt. Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych IV, zorganizowanej przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przy współudziale Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uni-wersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej Uniwersytetu Jana Ewangelisty Purkyně w Ústí nad Labem. Konferencja odbyła się w dniach 26–28 maja 2014 r. w Karpaczu. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zbiór interesujących, a zarazem różnorodnych artykułów naukowych poruszających rozmaite zagadnienia i problemy towarzyszące współczesnej gospodarce i przestrzeni. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że wyniki badań przedstawione w niniejszej publikacji będą stanowiły dla Państwa inspirację do dalszej dyskusji oraz kolejnych badań naukowych poświęconych gospodarce i przestrzeni. Składamy podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania niniejszej publikacji. Jednocześnie żywimy nadzieję na dalszą partycypację Czytelników w konferencjach, które są cyklicznie organizowane przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej. Stanisław Korenik, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek od pierwszych dni swojego rozumnego działania musi dokonywać wyborów między różnymi racjami. Kiedy owe racje są równorzędne – bądź to w ich niedogodności, bądź to w ich atrakcyjności – stają się tym, co encyklopedycznie nazywane jest dylematem. Mając na względzie, że większość dorosłego życia ludzie czynni zawodowo spędzają w organizacjach, przewodnim tematem naszego XIII przedsięwzięcia z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami w edycji z 2016 roku (pierwsza publikacja z tego zakresu pojawiła się w 1993 roku) są Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Dylematy są przez nas traktowane zarówno jako stały element praktyki gospodarczej organizacji, jak i nieodłączny komponent metodycznych i konceptualnych rozważań podejmowanych w pracach badawczych. Tradycyjnie przyjęliśmy zatem, że głównym celem realizowanego projektu jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych, podzielenie się doświadczeniami badawczymi oraz wywodzącymi się z praktyki gospodarczej, podjęcie dyskusji i wymiana myśli oraz wskazanie nowych obszarów badań. Rezultatem przyjętego przez nas przedsięwzięcia badawczego są dwa tomy artykułów. Pierwsza publikacja została poświęcona zagadnieniom zarządczo-ekonomicznym, a druga – zarządczo-psychologicznym. Podział ten odpowiada profilom naukowo-badawczym organizatorów projektu, tj. Katedry Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, a ukształtował się też w wyniku wieloletniej współpracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Założenia skutecznego doradztwa zawodowego; 2. Doradca zawodowy; 3. Strategia zarządzania kapitałem ludzkim a doradztwo zawodowe; 4. Rekrutacja a doradztwo zawodowe; 5. Selekcja a doradztwo zawodowe; 6. Testy w doradztwie zawodowym; 7. Psychologiczny aspekty pracy doradcy zawodowego; 8. Asessment/Development Center w doradztwie zawodowym; 9. Oceny pracowników w praktyce zarządzania kapitałem ludzkim i doradztwie zawodowym; 10. Szkolenie i rozwój w praktyce; 11. Coaching jako metoda rozwoju; 12. Motywowanie i zaangażowanie pracowników; 13. Zarządzanie projektami doradczymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz. I O potrzebie, korzyściach i słabościach programów praca - życie: O równowagę między pracą i życiem - UE -Polska; Czy istnieje życie poza firmą?; Programy praca-życie jako sposób budowania kapitału ludzkiego organizacji; E-learning, czyli elektroniczny system edukacji - szansą rozwoju kapitału ludzkiego; E-learning - pomaga czy przeszkadza w budowaniu równowagi między pracą a życiem. Cz. II Styl zarządzania a równowaga miedzy pracą i życiem: Gdy zaciera się granica między pracą zawodową a życiem prywatnym; Czas wolny jako obszar rozwoju współ czesnego menedżera; Równowaga między pracą i życiem w kulturze organizacyjnej nastawionej na efekty; Styl zarządzania i otwarta komunikacja - czyli jak przedostać się do katakumb, w których funkcjonują pracownicy; Odkryj swoje silne strony jak znaleźć, zrozumieć i efektywnie wykorzystać własne talenty w życiu zawodowym i osobistym?; Od kierownika do coacha - rozwój menedżerów sprzedaży w PTK Centertel. Cz. III Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji czasu: Less work... more jobs; Reforma czasu pracy we Francji; Elastyczny czas pracy - ułatwia czy utrudnia godzenie pracy z życiem pozazawodowym?; Zarządzanie czasem pracy w handlu; Zarządzanie czasem - zarządza nie sobą w czasie. Umiejętności niezbędne współczesne mu menedżerowi; Przestrzeganie przepisów o czasie pracy w świetle kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. Cz. IV Firma przyjazna pracownikom i ich rodzinom: Firma przyjazna rodzinie; "Moderator" - program wspierania pracowników w polskiej telefonii cyfrowej; Równowaga pomiędzy życiem osobistym a pracą zawodową; Inwestycja w przyszłość; Zmiany a dialog w firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Globalne strategie. 2. Struktury organizacyjne przedsiębiorstwa w globalnej gospodarce. 3. Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym. 4. Elastyczne systemy pracy. 5. Biznes elektroniczny. 6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiedza jako przedmiot zarządzania w przedsiębiorstwie. 2. Koncepcje zarządzania wiedzą i narzędzia ich implementacji. 3. Model przedsiębiorstwa zorientowanego na systemowe wykorzystanie wiedzy. 4. Zarządzanie wiedzą w przekroju klasycznych funkcji zarządzania. 5. Zarządzanie wiedzą w ramach podstawowych procesów przedsiębiorstwa. 6. Zarządzanie wiedzą a wybrane koncepcje zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Era wiedzy. Zarządzanie wiedzą; Ewolucja rachunkowości zasobów niematerialnych, kapitał intelektualny - definicje, koncepcje i klasyfikacja; Metody pomiaru i komunikowania jako podstawa zarządzania kapitałem intelektualnym; Przykłady zastosowania koncepcji pomiaru i zarządzania kapitałem intelektualnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Relacje międzyorganizacyjne jako forma współdziałania podmiotów gospodarczych: 1.1. Relacje międzyorganizacyjne i organizacja sieciowa; 1.2. Współpraca międzyorganizacyjna i jej formy w ujęciu teoretycznym; 1.3. Korzyści i przesłanki skutecznej współpracy międzyorganizacyjnej; 1.4. Wykorzystywanie kapitału ludzkiego w relacjach między przedsiębiorstwami. 2. Kapitał intelektualny jako jedna z determinant rozwoju przedsiębiorstw: 2.1. Kapitał intelektualny i jego struktura; 2.2. Elementy składowe kapitału intelektualnego; 2.3. Kreowanie wartości jako jeden z celów współczesnego przedsiębiorstwa; 2.4. Źródła tworzenia wartości przedsiębiorstwa; 2.5. Zarządzanie kapitałem intelektualnym. 3. Rozwój mikro i małych przedsiębiorstw – innowacje – kapitał intelektualny: 3.1. Rozwój przedsiębiorstw – aspekt teoretyczny; 3.2. Uwarunkowania tworzenia i funkcjonowania mikro i małych przedsiębiorstw; 3.3. Rozwój mikro i małych przedsiębiorstw; 3.4. Innowacje i ich rola w przedsiębiorstwie; 3.5. Innowacyjność przedsiębiorstw a kapitał intelektualny. 4. Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny – metodologia badań: 4.1. Założenia metodologiczne badań empirycznych; 4.2. Zastosowane metody badawcze; 4.3. Wskaźniki i zmienne wykorzystane w badaniach. 5. Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny w świetle badan empirycznych. Analiza i wyniki badań: 5.1. Analiza badań w Gruzji (Region Mccheta-Mtianeti oraz Tbilisi); 5.2. Analiza badań w Polsce (Region Podkarpacia); 5.3. Wnioski statystyczno-analityczne badań; 5.4. Analiza wyników badań – ujęcie modelowe; 5.5. Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny – stopień wykorzystania w oparciu o badania empiryczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ład korporacyjny a polityka informacyjna spółki, 2. Ewolucja rocznego raportu spółki, 3. Sprawozdanie z działalności spółki, 4. Raport na temat ryzyka, 5. Raport finansowy, 6. Kapitał intelektualny, 7. Wiarygodność rocznego raportu spółki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Prawo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4262 ; nr 193)
1. Pojęcie elastyczności i jej rodzaje w odniesieniu do rynku pracy; 2. Główne determinanty uelastycznienia rynku pracy oraz systemów zarządzania kapitałem ludzkim; 3. Elastyczność i bezpieczeństwo pracy jako przedmiot oddziaływania polityki zatrudnienia; 4. Istota elastycznego zatrudnienia; 5. Rodzaje elastycznego zatrudnienia pracowniczego i niepracowniczego w świetle przepisów polskiego prawa zatrudnienia; 6. Pozostałe rodzaje elastycznego zatrudnienia i sposoby uelastyczniania czasu pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania rozwoju organizacji, 2. Kapitał intelektualny organizacji, 3. Koncepcja uczącej się organizacji, 4. Partycypacja pracowników w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka kapitału intelektualnego, 2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwach, 3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie kapitałem intelektualnym, 4. Metoda oceny kapitału intelektualnego w małych i średnich przedsiębiorstwach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Inwestycje w rozwoju gospodarczym. 2. Pojęcie i miary ryzyka inwestycyjnego. 3. Ryzyko a chłonność inwestycyjna gospodarki. 4. Wybrane aspekty zarządzania ryzykiem inwestycyjnym w przedsiębiorstwie. 5. Ryzyko a finansowe determinanty procesów inwestycyjnych. 6. Ryzyko inwestycyjne a struktura kapitału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej; 2. Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej pracowników w zarządzaniu; 3. Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej pracowników; 4. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy; 5. Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej; 6. Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja „społecznie ukierunkowana” – zmieniający się paradygmat kluczowych czynników sukcesu współczesnych przedsiębiorstw; Psychologiczne aspekty transformacji cyfrowej przedsiębiorstw; Media społecznościowe w działalności marketingowej przedsiębiorstw; Identyfikacja społeczności w sieci społecznościowej opartej na komunikacji e-mail przy użyciu modularności; Rola CSR w budowaniu wartości rynkowej przedsiębiorstw; CSR w Polsce na tle rynku europejskiego – analiza komparatywna; Formy i zakres wykorzystania mediów społecznościowych w strategii CSR polskich przedsiębiorstw; Storytelling w social mediach jako czynnik kreowania wartości marki; Badanie aktywności banków spółdzielczych w mediach społecznościowych w aspekcie budowania relacji z klientem; Rola influencer marketingu jako kanału komunikacji marketingowej marki NeoNail w wybranych mediach społecznościowych w oparciu o badania własne; Prosumpcja w działalności firm rodzinnych – ujęcie teoretyczne i praktyczne; Koncepcje badawcze kapitału intelektualnego i społecznego we włoskich spółdzielniach socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Obszary rynku finansowego: Uwarunkowania rozwoju polskiego sektora bankowo-ubezpieczeniowego w obliczu integracji z UE; Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce; Finansowe i pozafinansowe czynniki zmniejszające opłacalność inwestycji zagranicznych; Rynek zmaóień publicznych na dostawy w Polsce a bezpośrednie inwestycje zagraniczne; Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a handel zagraniczny - ujęcie branżowe; Struktura i zróżnicowanie przestrzenne obligacji komunalnych w Polsce; Perspektywy rozwoju rynku usług faktoringowych w Polsce; Prawo użytkowania nieruchomości - istota i znaczenie w leasingu; Otwarte fundusze inwestycyjne i ich działalność w systemie pośrednictwa finansowego; Zorganizowane formy aktywności indywidualnych inwestorów na międzynarodowym rynku finansowym: stowarzyszenia indywidualnych inwestorów, kluby inwestycyjne; programy lojalnościowe; Quasi-fundusze venture capital w Polsce na tle innych instytucjonalnych form wspierania rozwoju przedsiębiorstw; Rynek venture capital u progu XXI wieku w Stanach Zjednoczonych. Cz.II Alokacja kapitału finansowego: Alokacja kapitału ekonomicznego w bankach; Zastosowanie sekurytyzacji aktywów do zarządzania bankiem; Analiza działalności pomocowej bankowego funduszu gwarancyjnego w latach 1995-2003; Wykorzystanie funduszy UE szansą rozwoju rynku dłużnych papierów wartościowych jednostek samorządu terytorialnego; Formy transferu wartości przedsiębiorstwa na rzecz akcjonariuszy stosowane w spółkach pracowniczych. Cz.III Strategie finansowe przedsiębiorstw i instytucji: Sustainable banking: bankowość a ochrona środowiska; Modelowanie wpływu zmian rynku kapitałowego na ceny akcji; Straetgia inwesstycyjna oparta na modelu CAPM; Strategie arbitrażowe na rynku procentowych kontraktów futures; Arbitraż reverse cash - and - carry na kontraktach akcyjnych futures; Strategie inwestycyjne dla odwróconej krzywej dochodowości. Cz.IV Instrumenty rynku finansowego: Pozycja pośredników finansowych w warunkach globalizacji i wirtualizacji finansów; Dłużne finansowanie prywatnych projektów infrastrukturalnych; Certyfikaty inwestycyjne w publicznym obrocie papierami wartościowymi; Swapy walutowe - ch-ka i funkcjonowanie instrumentu; Przeprowadzanie dezinwestycji przez fundusze venture capital; Określenie warunków skuteccznego stosowania metody CreditMetrics na przykładzie polskiej bankowości; Karty bankowe jako instrument rozliczeń finansowych. Cz.V Instrumenty zarządzania finansami: Problemy kształtowania zasad polityki finansowej przedsiębiorstw; Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstw; Rola zarządzania kapitałem obrotowym netto w realizacji celów przedsiębiorstw; Relacja C/WK jako czynnik determinujący wewnętrzną wartość płynności; Podatkowe aspekty nieruchomości w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw; Szacowanie strumienia gotówki inwestycji zagranicznych; Nowoczesne instrumenty transferu ryzyka kredytowego; Rola controllingu bankowego w warunkach spowolnionego wzrostu gospodarczego; Balanced Scorecard jako instrument controllingu strategicznego; Zarządzanie ryzykiem operacyjnym jako element poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa; Wywiad gospodarczy jako nowe narzędzie zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia metodologiczne kreowania strategii rozwoju produkcji. Problemy zarządzania strategicznego; Proces tworzenia i elementy składowe strategii produkcji; Strategie produkcji przedsiębiorstw w otoczeniu międzynarodowym; Aksjologiczne podstawy procesu innowacji; Metoda wielokryterialnej analizy decyzyjnej problemu. 2. Rola wiedzy w kształtowaniu strategii produkcji. Kierunki rozwoju wiedzy w dobie globalizacji; Kapitał ludzki a perspektywy gospodarki opartej o wiedzę na przykładzie Białegostoku; Rola wiedzy w kształtowaniu innowacyjnej strategii produkcji; Rola współpracy w tworzeniu innowacji w gospodarce opartej na wiedzy; Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach wysokiej techniki; Dyferencyjność organizacji uczących się w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Rola edukacji w gospodarce opartej na wiedzy. 3. Społeczne, ekonomiczne i techniczne uwarunkowania strategii rozwoju produkcji. Cechy charakterystycznej strategii przedsiębiorstw w warunkach kształtowania się nowej ekonomii (na przykładzie UE, Białorusi i Rosji); Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych; Nauczanie współpracy i zarządzania konfliktem w programach studiów wyższych uczelni; Konkurencyjne priorytety białoruskiej gospodarki w kontekście rozwoju i efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych i kapitału ludzkiego; Podstawowe założenia kulturowe w zarządzaniu produkcją; Strategie finansowania inwestycji zagranicznych; Ochrona kapitału intelektualnego jako konieczny warunek innowacyjnego rozwoju gospodarki narodowej. 4. Doświadczenia zagraniczne w zakresie kształtowania produkcji i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Znaczenie zwiększania wydajności w warunkach globalnej konkurencji; Czynniki konkurencyjności niemieckich przedsiębiorstw na rynkach globalnych; Polityka kształtowania produkcji i handlu na przykładzie gospodarki argentyńskiej przed i po kryzysie; Relacje pomiędzy innowacjami w organizacji, satysfakcja z pracy oraz podnoszeniem kwalifikacji na przykładzie Eti Mining Corporation Bandirma Boron and Acid (Boracite) Factory; Rola rynku w rozwoju systemu edukacji Białorusi w okresie transformacji; Konkurencyjność przygranicznych regionów (W oparciu o badania empiryczne przeprowadzone w Polsce, Litwie, Łotwie i na Białorusi); Strategiczne problemy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie w gospodarce narodowej Białorusi; Aktywna polityka na rynku pracy w systemie innowacyjnych priorytetów realizacji narodowej strategii ustawicznego rozwoju republiki Białoruś; Międzynarodowe alianse strategiczne jako instrument rozwoju innowacyjnego. 5. Strategie produktowe i kształtowania struktury asortymentowej. Opinie respondentów o koncepcji produktów ekologicznych w regionie Polski północno-wschodniej; Postęp produktowy jako czynnik kształtowania strategii produkcji; Strategia innowacji produktu na rynku międzynarodowym; Venture capital jako forma finansowania innowacji produktowych; Zarządzanie wartością firmy (VBM) podstawą kształtowania strategii asortymentu produkcji w przedsiębiorstwie uczącym się; Kształtowanie asortymentu a pozycjonowanie firmy na rynku. 6. Strategie procesowe. Strategia i ekonomika technologii jako podstawa postępowego państwa; Wzrost efektywności procesu produkcyjnego jako warunek funkcjonowania przedsiębiorstwa (na przykładzie metodyki pracy grupy roboczej w Biazet S.A.); "Centra doskonałości" jako alternatywa dla tradycyjnego zarządzania produkcją; Taśma produkcyjna nowej gospodarki - modele zarządzania procesami biznesowymi; Outsourcing produkcji jako źródło przewagi; Wizualizacja jako narzędzie w zarządzaniu procesem produkcyjnym. 7. Strategie kształtowania jakości produkcji, powiększania zdolności produkcyjnych i logistyki. Strategie zdolności produkcyjnych. Studium przypadku; Podstawy sformułowania polityki zarządzania zapasami materiałów na bazie modelu probabilistycznego; Problematyka zarządzania jakością w procesach wytwórczych; Standard SA8000 a strategia produkcji przedsiębiorstwa; Podnoszenie jakości produktów przy wykorzystaniu macierzy cech produktu i jej wybranych modyfikacji; Logistyczne strategie produkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej