Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(89)
ebookpoint BIBLIO
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(88)
Publikacje fachowe
(60)
Publikacje dydaktyczne
(20)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(86)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(86)
Czytelnia
(6)
Autor
Górczyński Robert
(11)
Walczak Tomasz
(7)
Watrak Andrzej
(6)
Meryk Radosław
(5)
Piwko Łukasz
(5)
Grębosz Jerzy
(4)
Prata Stephen
(4)
Rajca Piotr (1970- )
(4)
Szczepaniak Mikołaj
(4)
Jońca Rafał
(3)
Moch Wojciech
(3)
Rajca Piotr
(3)
Sawka Krzysztof
(3)
Bąbol Krzysztof
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Górczyńska Agnieszka
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Mizerska Anna
(2)
Sochacki Tomasz
(2)
Sweigart Al
(2)
Szeremiota Przemysław
(2)
Trojan Anna
(2)
Ahmad Imran (1977- )
(1)
Aho Alfred V
(1)
AlbahariJoseph
(1)
Amini Kamran
(1)
Arnold Tim
(1)
Bargieł Daniel
(1)
Beaulieu Alan
(1)
Behrman Kennedy
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Bost Kevin
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Brown Ethan
(1)
Bruner Robert
(1)
Buelta Jaime
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chisnall David
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Coggeshall John
(1)
Cowell John (1957- )
(1)
Cutajar James
(1)
Danowski Bartosz
(1)
Dawson Michael
(1)
De Graaf Robert
(1)
Deza Alfredo (1979- )
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Dorda Artur
(1)
Dróżdż Paweł
(1)
Elmasri Ramez A
(1)
Engel Marcin
(1)
Fenner Mark E
(1)
Fiącek Adam
(1)
Flanagan David
(1)
Freeman Adam (1972- )
(1)
Gerner Jason
(1)
Gheorghiu Grig
(1)
Gift Noah
(1)
Gonera Paweł
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Grinberg Miguel
(1)
Grippa Vinicius M
(1)
Gutierrez Felipe
(1)
Géron Aurélien
(1)
Hanchett Erik
(1)
Hochstein Lorin
(1)
Horstmann Cay (1959- )
(1)
Janusz Jacek
(1)
Jóźwiak Paweł
(1)
Kamiński Filip
(1)
Kapil Sunil
(1)
Kernighan Brian W. (1942- )
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Koterov Dmitriy
(1)
Kowalczyk Grzegorz
(1)
Kuzmichev Sergey
(1)
Lakshman Bulusu
(1)
Lamża Aleksander
(1)
Lane David
(1)
Laskowska Renata
(1)
Lausen Georg
(1)
Liang Y. Daniel
(1)
Lippert Eric
(1)
Listosz Piotr
(1)
Listwon Benjamin
(1)
Luliński Marek
(1)
Lutz Mark
(1)
Marek Sebastian
(1)
Matthes Eric (1972- )
(1)
Matuk Konrad
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Mayer Christian
(1)
McGavren Jay
(1)
Meijer Bas
(1)
Melé Antonio
(1)
Michaelis Mark
(1)
Mirjalili Vahid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(58)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(97)
Temat
Programowanie (informatyka)
(51)
Języki programowania
(47)
Python (język programowania)
(27)
Java (język programowania)
(12)
C (język programowania)
(9)
C++ (język programowania)
(9)
Strony WWW
(9)
Aplikacja internetowa
(7)
JavaScript
(7)
PHP
(6)
Programowanie (informat.)
(6)
Baza danych relacyjna
(5)
Baza danych
(4)
C# (język programowania)
(4)
MySQL
(4)
Uczenie się maszyn
(4)
Algorytmy
(3)
Automatyzacja
(3)
HTML
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Komputery
(3)
PHP (język programowania)
(3)
Projektowanie stron WWW
(3)
SQL (język zapytań)
(3)
XML
(3)
.NET
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
C++
(2)
Informatyka
(2)
Programowanie obiektowe
(2)
Programy komputerowe
(2)
Raspberry Pi
(2)
Systemy operacyjne
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
XHTML
(2)
XHTML (język programowania)
(2)
Algorytmy2
(1)
Analiza funkcjonalna
(1)
Analiza obiektowa (informat.)
(1)
Apache (informat.)
(1)
Automatyka
(1)
Baza danych obiektowa
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Big data
(1)
Blogi
(1)
DDD
(1)
Data mining
(1)
Deep learning
(1)
DevOps (informatyka)
(1)
Django (framework)
(1)
Excel
(1)
Firmowa witryna internetowa
(1)
Flask (platforma programistyczna)
(1)
Framework (platforma programistyczna)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Haking
(1)
Internet
(1)
Internet -- stosowanie -- gospodarka
(1)
Java Servlet
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Laravel (framework)
(1)
Linux
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka dyskretna
(1)
Mikroserwis
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
Node.js
(1)
Obiektowa baza danych
(1)
Objective-C
(1)
Oracle
(1)
PASCAL
(1)
Praca biurowa
(1)
Projektowanie obiektowe
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Scottie Go
(1)
Scratch
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Spring (informatyka)
(1)
Struktury danych
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Systemy informatyczne rozproszone
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Systemy operacyjne sieciowe
(1)
TypeScript
(1)
UML
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Układ cyfrowy
(1)
Układ logiczny programowalny FPGA
(1)
VHDL (język programowania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(63)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(72)
Inżynieria i technika
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(2)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C#. Projekt aplikacji konsolowej. Skróty klawiszowe Visual Studio. Podpowiadanie kodu (IntelliSense). Strumienie wyjścia i wejścia. Wszystkiego po trochu. Pytania. Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard. Pytania. Rozdział 3. Podstawowe typy danych. Deklaracja i zmiana wartości zmiennej. Typy liczbowe oraz typ znakowy. Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var). Operatory. Konwersje typów. Łańcuchy. String kontra StringBuilder. [Dla dociekliwych] Formatowanie łańcuchów. Typ wyliczeniowy. Ćwiczenia. Pytania. Zadanie. Rozdział 4. Metody. Parametry metody. Przeciążanie metod. Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne. Argumenty nazwane. Wartości zwracane przez metody. Zwracanie wartości przez argument metody. [Dla dociekliwych] Zagadnienia zaawansowane. Ćwiczenia. Pytania. Rozdział 5. Sterowanie przepływem. Wybór. Instrukcja warunkowa if..else. Konstrukcja if..else..if. Instrukcja wyboru switch. [Dla dociekliwych] Nowa składnia switch. Powtarzanie. Wyjątki. [Dla dociekliwych] Dyrektywy preprocesora. [Dla dociekliwych] Atrybuty. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 6. Wiele hałasu o null. Typy wartościowe i referencyjne. Zwalnianie obiektów z pamięci. Nullable. [Dla dociekliwych] Leniwe inicjowanie zmiennych. Pudełkowanie. Operatory is i as. [Dla dociekliwych] Typy dynamiczne. Ćwiczenie. Pytania. Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki. Tablice. Pętla foreach. Wybór elementów z tablicy. Tablica jako argument metody. Sortowanie. Liczby losowe. Pliki tekstowe. Tablice dla typów referencyjnych. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. Rozdział 8. Tropienie błędów. Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera. Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio. Stan wyjątkowy. Rozdział 9. Kolekcje i krotki. Kolekcje. Krotki. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 10. Maszyna Turinga. Maszyna Turinga. Dodawanie plików tekstowych do projektu. Analiza zapisu taśmy. Wczytywanie i parsowanie kodu programu. Wykonywanie programu. Argumenty linii komend. Dystrybucja programów. Zadania. CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE. Rozdział 11. Definiowanie typów. Po co definiować własne typy? Pojęcia programowania obiektowego. Klasa czy struktura? Ćwiczenia. Przygotowywanie projektu. Konstruktor i statyczne pola. Pierwsze testy. Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double. Nadpisywanie i przeciążanie metod. Metoda upraszczająca ułamek. Właściwości. Domyślnie implementowane właściwości. Operatory arytmetyczne. Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode. Operatory konwersji. [Dla dociekliwych] Różne sposoby definiowania metod. [Dla dociekliwych] Operator potęgowania. Implementacja interfejsu IComparable<>. Pytania. Zadania. Rozdział 12. Biblioteki DLL. Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL. Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL. [Dla dociekliwych] Dynamiczne ładowanie typów. [Dla dociekliwych] Pakiet NuGet. Pytania. Rozdział 13. Testy jednostkowe. Projekt testów jednostkowych. Przygotowania do tworzenia testów. Pierwszy test jednostkowy. Uruchamianie testów. Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy. Testowanie wyjątków. Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości. Test ze złożoną weryfikacją. Wielokrotnie powtarzane testy losowe. Niepowodzenie testu. Nieuniknione błędy. Pytania. Zadania. Rozdział 14. Przykłady I. Rozwiązywanie równań kwadratowych. [Dla dociekliwych] Maszyna Turinga 2.0. Statystyka. Zadania. Rozdział 15. Miscellanea. Rozszerzenia. Singleton. Dopasowywanie wzorca. [Dla dociekliwych] Zdarzenia. [Dla dociekliwych] Typy anonimowe. [Dla dociekliwych] Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach. Ćwiczenia. Pytania. Zadania. [Dla dociekliwych] Rozdział 16. Typy ogólne. Definiowanie typów ogólnych. Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry. Implementacja interfejsów przez typ ogólny. Definiowanie aliasów. Typy ogólne z wieloma parametrami. Kowariancja i kontrawariancja typów. Pytania. Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm. Dziedziczenie. Polimorfizm. Ćwiczenia. Zakres chroniony. Pytania. Zadania. Rozdział 18. Interfejsy. Interfejsy jako "wspólny mianownik". Interfejsy a klasy abstrakcyjne. Przykład. Interfejsy ogólne. Pytania. Zadania. Rozdział 19. Klasa do klasy. SOLID. GRASP. Zapachy kodu. Rozdział 20. Przykłady II. Oprogramowanie dla działu kadr. Rozszerzenie parametrów statystycznych. Zadania. CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI. Rozdział 21. Wzorzec MVC. Model. Kontroler. Widok. Stosowanie i wycofywanie zmian. Przerost formy nad treścią? Zadania. Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML. Podstawy języka XML. LINQ to XML. Zadania. Rozdział 23. LINQ. Operatory LINQ. Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie). Analiza pobranych danych. Wybór elementu. Weryfikowanie danych. Prezentacja w grupach. Łączenie zbiorów danych. Łączenie danych z różnych źródeł (operator join). Możliwość modyfikacji danych źródła. Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML. Zadania. Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON. XML. JSON. Zadanie. Rozdział 25. CSV. Zapis kolekcji do pliku CSV. Kwestia przecinka. Odczytywanie danych. Uogólnienie. Zadania. Rozdział 26. OpenXML (.docx). Pakiet NuGet. Formatowania. Tekst. Tworzenie dokumentu. Rysunek. Tabela. Strumień w pamięci. Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite. Instalacja pakietów NuGet. Klasy encji i relacje. Baza danych i tabele. Dodawanie rekordów do tabeli. Wyświetlanie rekordów. Usuwanie rekordów. Zmienianie danych w rekordzie. Pominięte zagadnienia. Inne scenariusze. Zadania. DODATKI. Dodatek A. Informacje o systemie. Informacje o środowisku aplikacji. Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika. Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika. Odczytywanie zmiennych środowiskowych. Lista dysków logicznych. Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego. Równoległa pętla for. Przerywanie pętli. Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await. Zadania. Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego. Systemy kontroli wersji kodu źródłowego. Serwisy Git. Tworzenie projektu. Tworzenie nowej gałęzi. Wprowadzanie zmian w projekcie. Zatwierdzanie zmian. Wypychanie do repozytorium. Klonowanie projektu. Rozwiązywanie konfliktów (scalanie). Scalanie gałęzi. Przywracanie wcześniejszej wersji projektu. O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? Nowa inicjacja własności. Rekordy. Zmiany w instrukcji switch. Polecenia najwyższego poziomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorach; O korektorze merytorycznym; Podziękowania; Przedmowa; Wstęp; 1. Przygotowanie środowiska Pythona: Instalowanie systemu Kali Linux; Konfigurowanie języka Python 3; Instalowanie środowiska programistycznego; Higiena kodu; 2. Podstawowe narzędzia sieciowe: Narzędzia sieciowe Pythona; Klient TCP; Klient UDP; Serwer TCP; Budowa netcata; Tworzenie proxy TCP; SSH przez Paramiko; Tunelowanie SSH; 3. Tworzenie szperacza sieciowego: Budowa narzędzia UDP do wykrywania hostów; Tropienie pakietów w Windowsie i Linuksie; Dekodowanie warstwy IP; Dekodowanie danych ICMP; 4. Władanie siecią za pomocą Scapy: Wykradanie danych poświadczających użytkownika z wiadomości e-mail; Atak ARP cache poisoning przy użyciu biblioteki Scapy; Przetwarzanie pliku PCAP; 5. Hakowanie aplikacji sieciowych: Biblioteki internetowe; Mapowanie aplikacji sieciowych typu open source; Analizowanie aplikacji metodą siłową; Ataki siłowe na formularze uwierzytelniania; 6. Rozszerzanie narzędzi Burp: Wstępna konfiguracja; Fuzzing przy użyciu Burpa; Bing w służbie Burpa; Treść strony internetowej jako kopalnia haseł; 7. Centrum dowodzenia GitHub: Tworzenie konta w portalu GitHub; Tworzenie modułów; Konfiguracja trojana; Budowa trojana komunikującego się z portalem GitHub; 8. Popularne zadania trojanów w systemie Windows: Rejestrowanie naciskanych klawiszy; Robienie zrzutów ekranu; Wykonywanie kodu powłoki przy użyciu Pythona; Wykrywanie środowiska ograniczonego; 9. Zabawa w wyprowadzanie danych: Szyfrowanie i deszyfrowanie plików; Wyprowadzanie danych za pomocą poczty e-mail; Wyprowadzanie danych za pomocą transferu plików; Wyprowadzanie danych do serwera WWW; Wszystko razem; 10. Zwiększanie uprawnień w systemie Windows: Instalacja potrzebnych narzędzi; Tworzenie testowej usługi BlackHat; Tworzenie monitora procesów; Uprawnienia tokenów Windows; Pierwsi na mecie; Wstrzykiwanie kodu; 11. Ofensywna analiza śledcza: Instalacja; Ogólny rekonesans; Rekonesans użytkowników; Rekonesans słabych punktów; Interfejs volshell; Własne wtyczki dla Volatility; Czy to w ogóle działa; Idź dalej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 01. Na czym polega programowanie; Część 02. Jak samodzielnie rozwiązywać problemy; Część 03. Jak stworzyć wymarzoną grę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Do kogo jest skierowana ta książka? Konwencje. Czym jest programowanie? O tej książce. Pobieranie i instalacja Pythona. Pobieranie i instalowanie edytora tekstu Mu. Uruchomienie edytora Mu. Uruchomienie środowiska IDLE. Powłoka interaktywna. Instalowanie modułów zewnętrznych. Jak otrzymać pomoc? Sprytne zadawanie pytań dotyczących programowania. Podsumowanie. CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA W PYTHONIE. 1. Podstawy Pythona. Wprowadzanie wyrażeń w powłoce interaktywnej. Liczby całkowite, zmiennoprzecinkowe i ciągi tekstowe. Konkatenacja i replikacja ciągu tekstowego. Przechowywanie wartości w zmiennych. Twój pierwszy program. Analiza programu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 2. Kontrola przepływu działania programu. Wartości boolowskie. Operatory porównania. Operatory boolowskie. Łączenie operatorów boolowskich i porównania. Elementy kontroli przepływu działania programu. Wykonywanie programu. Polecenia kontroli przepływu działania programu. Import modułów. Wcześniejsze zakończenie programu za pomocą sys.exit(). Krótki program - odgadnij liczbę. Krótki program - kamień, papier, nożyce. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 3. Funkcje. Polecenie def wraz z parametrami. Wartość zwrotna funkcji i polecenie return. Wartość None. Argumenty w postaci słów kluczowych i funkcja print(). Stos wywołań. Zasięgi lokalny i globalny. Zmienne lokalne nie mogą być używane w zasięgu globalnym. W zasięgu lokalnym nie można używać zmiennych zdefiniowanych w innych zasięgach lokalnych. Zmienna globalna może być używana w zasięgu lokalnym. Zmienna lokalna i globalna o takiej samej nazwie. Polecenie global. Obsługa wyjątków. Krótki program – zigzag. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 4. Listy. Typ danych List. Praca z listą. Operatory przypisania i zmiany wartości. Metody. Przykładowy program - Magic 8 Ball utworzony za pomocą listy. Typy danych w postaci sekwencji. Odwołania. Krótki program - gra w życie. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 5. Słowniki i strukturyzacja danych. Typ danych Dictionary. Eleganckie wyświetlanie danych. Użycie struktur danych do modelowania rzeczywistych rozwiązań. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 6. Operacje na ciągach tekstowych. Praca z ciągami tekstowymi. Umieszczenie ciągu tekstowego w innym. Użyteczne metody ciągu tekstowego. Wartości liczbowe znaków pobrane za pomocą funkcji ord() i chr(). Kopiowanie i wklejanie ciągów tekstowych za pomocą modułu pyperclip. Projekt - schowek dla wielu ciągów tekstowych. Projekt - dodanie wypunktowania do kodu znaczników Wiki. Krótki program - świńska łacina. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. CZĘŚĆ II. AUTOMATYZACJA ZADAŃ. 7. Dopasowanie wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście bez użycia wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście z użyciem wyrażeń regularnych. Jeszcze więcej o dopasowaniach wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Dopasowanie zachłanne i niezachłanne. Metoda findall(). Klasy znaków. Utworzenie własnej klasy znaków. Znaki oraz $. Znak wieloznaczny. Przegląd znaków stosowanych w wyrażeniach regularnych. Dopasowanie bez uwzględnienia wielkości znaków. Zastępowanie ciągu tekstowego za pomocą metody sub(). Zarządzanie skomplikowanymi wyrażeniami regularnymi. Połączenie opcji re.IGNORECASE, re.DOTALL i re.VERBOSE. Projekt - wyodrębnianie numeru telefonu i adresu e-mail. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 8. Weryfikacja danych wejściowych. Moduł PyInputPlus. Projekt - zajęcie kogoś godzinami. Projekt - quiz z tabliczki mnożenia. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 9. Odczyt i zapis plików. Pliki i ścieżki dostępu do plików. Proces odczytu i zapisu pliku. Zapis zmiennych za pomocą modułu shelve. Zapis zmiennych za pomocą funkcji pprint.pformat(). Projekt - generowanie losowych plików quizu. Projekt - schowek przechowujący wiele elementów. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 10. Organizacja plików. Moduł shutil. Przejście przez drzewo katalogu. Kompresja plików za pomocą modułu zipfile. Projekt - zmiana plików z datami w stylu amerykańskim na daty w stylu europejskim. Projekt - utworzenie archiwum ZIP będącego kopią katalogu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 11. Usuwanie błędów. Zgłaszanie wyjątku. Pobranie stosu wywołań w postaci ciągu tekstowego. Asercje. Rejestracja danych. Debugger edytora Mu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 12. Pobieranie danych z internetu. Projekt - mapIt.py z użyciem modułu webbrowser. Pobieranie plików z internetu za pomocą modułu requests. Zapis pobranych plików na dysku twardym. HTML. Przetwarzanie kodu HTML za pomocą modułu bs4. Projekt - wyświetlenie wyników wyszukiwania. Projekt - pobranie wszystkich komiksów z witryny XKCD. Kontrolowanie przeglądarki WWW za pomocą modułu selenium. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 13. Praca z arkuszami kalkulacyjnymi programu Excel. Dokumenty Excela. Instalacja modułu openpyxl. Odczyt dokumentów Excela. Projekt - odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego. Zapis dokumentów Excela. Projekt - uaktualnienie skoroszytu. Ustawienie stylu czcionki komórek. Obiekt Font. Formuły. Dostosowanie wierszy i kolumn do własnych potrzeb. Wykresy. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 14. Praca z Arkuszami Google. Instalacja i konfiguracja EZSheets. Obiekt skoroszytu. Obiekt arkusza. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 15. Praca z dokumentami PDF i Worda. Dokumenty w formacie PDF. Projekt - połączenie wybranych stron z wielu dokumentów PDF. Dokumenty procesora tekstu Microsoft Word. Tworzenie dokumentu PDF na podstawie dokumentu Worda. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 16. Praca z plikami CSV i danymi JSON. Moduł csv. Projekt - usunięcie nagłówka z pliku CSV. JSON i API. Moduł json. Projekt - pobieranie bieżących danych prognozy pogody. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 17. Czas, harmonogram zadań i uruchamianie programów. Moduł time. Zaokrąglanie liczb. Projekt – superstoper. Moduł datetime. Przegląd funkcji czasu w Pythonie. Wielowątkowość. Projekt - wielowątkowy program pobierający dane z witryny XKCD. Uruchamianie innych programów z poziomu Pythona. Projekt - prosty program odliczający czas. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 18. Wysyłanie wiadomości e-mail i tekstowych. Wysyłanie i odbieranie poczty za pomocą API Gmail. SMTP. Wysyłanie wiadomości e-mail. IMAP. Pobieranie i usuwanie wiadomości e-mail za pomocą protokołu IMAP. Projekt - wysyłanie wiadomości e-mail z przypomnieniami o składkach. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą bramek SMS. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą Twilio. Projekt - moduł typu "wyślij mi wiadomość SMS". Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 19. Praca z obrazami. Podstawy teorii obrazu cyfrowego. Praca z obrazami za pomocą modułu pillow. Projekt - dodanie logo. Rysowanie na obrazach. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 20. Kontrolowanie klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI. Instalacja modułu pyautogui. Konfiguracja ustawień dostępności w macOS. Pozostajemy na kursie. Kontrola poruszania myszą. Kontrola działania myszy. Planowanie ruchu myszą. Praca z ekranem. Rozpoznawanie obrazu. Pobieranie informacji o oknie. Kontrola klawiatury. Konfiguracja skryptów automatyzacji GUI. Projekt - automatyczne wypełnianie formularzy. Wyświetlanie okien dialogowych. Podsumowanie. Pytania kontrolne Projekty praktyczne. A. Instalacja modułów firm trzecich. B. Uruchamianie programów. C. Odpowiedzi na pytania kontrolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorze; O recenzencie; Przedmowa; Dla kogo przeznaczona jest ta książka?; Zawartość książki; Jak maksymalnie skorzystać z lektury?; Pobieranie plików z przykładowym kodem; Pobieranie kolorowych rysunków; Używane konwencje; 1. Rozpoczęcie przygody z automatyzacją: Aktywowanie środowiska wirtualnego; Instalowanie niezależnych pakietów; Tworzenie łańcuchów znaków ze sformatowanymi wartościami; Operowanie łańcuchami znaków; Pobieranie danych z ustrukturyzowanych łańcuchów znaków; Używanie niezależnego narzędzia parse; Wprowadzenie do wyrażeń regularnych; Więcej o wyrażeniach regularnych; Dodawanie argumentów wiersza poleceń; 2. Łatwa automatyzacja zadań: Przygotowanie zadania; Konfigurowanie prac crona; Rejestrowanie błędów i problemów; Wysyłanie e-maili z powiadomieniami; 3. Tworzenie pierwszej aplikacji do pobierania informacji ze stron WWW: Pobieranie stron WWW; Parsowanie kodu HTML; Crawling w sieci WWW; Subskrybowanie kanałów informacyjnych; Dostęp do internetowych API; Interakcje z formularzami; Używanie pakietu Selenium do obsługi zaawansowanych interakcji; Dostęp do stron chronionych hasłem; Przyspieszanie pobierania informacji ze stron WWW; 4. Wyszukiwanie i wczytywanie plików lokalnych: Skanowanie i przeszukiwanie katalogów; Wczytywanie plików tekstowych; Praca z kodowaniami; Wczytywanie plików CSV; Wczytywanie plików dziennika; Odczyt metadanych plików; Wczytywanie plików graficznych; Wczytywanie plików PDF; Wczytywanie dokumentów Worda; Sprawdzanie występowania słowa kluczowego w dokumentach; 5. Generowanie atrakcyjnych raportów: Tworzenie prostego raportu obejmującego zwykły tekst; Używanie szablonów do generowania raportów; Formatowanie tekstu za pomocą znaczników Markdown; Generowanie prostego dokumentu Worda; Dodawanie stylów do dokumentu Worda; Generowanie struktury w dokumencie Worda; Dodawanie grafiki do dokumentów Worda; Generowanie prostego dokumentu PDF; Określanie struktury dokumentu PDF; Łączenie raportów w formacie PDF; Dodawanie znaków wodnych i szyfrowanie dokumentów PDF; 6. Zabawa z arkuszami kalkulacyjnymi: Zapis arkusza kalkulacyjnego w formacie CSV; Aktualizowanie plików CSV; Odczyt arkusza kalkulacyjnego Excela; Aktualizowanie arkusza kalkulacyjnego Excela; Tworzenie nowych arkuszy w plikach Excela; Tworzenie wykresów w Excelu; Formatowanie komórek w Excelu; Tworzenie makra w LibreOffice; 7. Oczyszczanie i przetwarzanie danych: Przygotowywanie arkusza kalkulacyjnego w formacie CSV; Dodawanie symboli walut na podstawie lokalizacji; Standaryzowanie formatu dat; Agregowanie danych; Równoległe przetwarzanie danych; Przetwarzanie danych z użyciem biblioteki Pandas; 8. Tworzenie atrakcyjnych wykresów: Tworzenie prostego wykresu z wartością sprzedaży; Generowanie słupków warstwowych; Rysowanie wykresów kołowych; Wyświetlanie wielu linii; Rysowanie wykresów punktowych; Wyświetlanie map; Dodawanie legendy i opisów; Łączenie wykresów; Zapisywanie wykresów; 9. Kanały komunikacji: Praca z szablonami e-maili; Wysyłanie pojedynczych e-maili; Odczytywanie e-maili; Dodawanie subskrybentów do newslettera rozsyłanego pocztą elektroniczną; Przesyłanie powiadomień za pomocą e-maili; Tworzenie SMS-ów; Odbieranie SMS-ów; Tworzenie bota dla komunikatora Telegram; 10. A może zautomatyzujesz kampanię marketingową?: Wprowadzenie; Wykrywanie okazji; Tworzenie spersonalizowanych kodów rabatowych; Wysyłanie powiadomień do klienta z użyciem preferowanego przez niego kanału; Przygotowywanie informacji o sprzedaży; Generowanie raportów sprzedażowych; 11. Uczenie maszynowe i automatyzacja: Wprowadzenie; Analizowanie obrazów za pomocą Google Cloud Vision AI; Pobieranie tekstu z obrazu za pomocą Google Cloud Vision AI; Analizowanie tekstu za pomocą Google Cloud Natural Language; Tworzenie własnego bazującego na uczeniu maszynowym modelu do klasyfikowania tekstu; 12. Automatyczne procedury testowe: Wprowadzenie; Pisanie i wykonywanie przypadków testowych; Testowanie kodu zewnętrznego; Testowanie z użyciem atrap zależności; Testowanie z użyciem symulowanych wywołań HTTP; Przygotowywanie scenariuszy testowych; Selektywne wykonywanie testów; 13. Techniki debugowania: Wprowadzenie; Podstawy interpretera Pythona; Debugowanie za pomocą rejestrowania informacji; Debugowanie z użyciem punktów przerwania; Doskonalenie umiejętności debugowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Algorytmy i ich złożoność. Tworzymy nasz pierwszy algorytm. Mierzenie złożoności algorytmów za pomocą notacji dużego O. Identyfikacja algorytmów o różnej złożoności. Podsumowanie. Rozdział 2. Algorytmy sortowania i podstawowe struktury danych. Wprowadzenie do sortowania bąbelkowego. Zrozumienie sortowania szybkiego. Korzystanie z sortowania przez scalanie. Rozpoczęcie pracy z podstawowymi strukturami danych. Podsumowanie. Rozdział 3. Tablice z haszowaniem i binarne drzewa poszukiwań. Wprowadzenie do tablic z haszowaniem, Rozpoczęcie pracy z binarnymi drzewami poszukiwań. Podsumowanie. Rozdział 4. Paradygmaty projektowania algorytmów. Wprowadzenie do algorytmów zachłannych. Wprowadzenie do algorytmów typu "dziel i zwyciężaj". Zrozumienie programowania dynamicznego. Podsumowanie. Rozdział 5. Algorytmy wyszukiwania wzorca w tekście. Algorytm wyszukiwania naiwnego. Pierwsze kroki z algorytmem wyszukiwania wzorca Boyera-Moore'a. Prezentacja innych algorytmów wyszukiwania wzorca w tekście. Podsumowanie. Rozdział 6. Grafy, liczby pierwsze i klasy złożoności. Reprezentacja grafów. Przechodzenie przez graf. Obliczanie najkrótszych ścieżek. Liczby pierwsze w algorytmach. Inne koncepcje związane z grafami. Zrozumienie klas złożoności problemów. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 577)
1. Analiza kierunków rozwoju systemów informacyjnych wspomagających zarządzanie, 2. Metoda technologii obiektowej w tworzeniu przedsięwzięć biznesowych, 3. Metody obiektowo rozproszone w e-biznesie, 4. Technologie internetowe w tworzeniu systemu informacyjnego przedsiębiorstwa, 5. Badanie stanu zaawansowania przedsiębiorstw w realizacji przedsięwzięć internetowych (e-biznesu), 6. Modele strategii realizacji e-biznesu w przedsiębiorstwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Operacje na liczbach: Podstawowe operacje matematyczne; Etykiety: przypisywanie nazw liczbom; Różne rodzaje liczb; Pobieranie danych wejściowych od użytkownika; Pisanie programów wykonujących obliczenia matematyczne; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; 2. Wizualizacja danych przy użyciu wykresów: Wyjaśnienie układu współrzędnych kartezjańskich; Operowanie na listach i krotkach; Tworzenie wykresów przy użyciu pakietu Matplotlib; Rysowanie wykresów na podstawie wzorów; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; 3. Opisywanie danych przy użyciu statystyki: Obliczanie średniej; Obliczanie mediany; Znajdowanie rozstępu i tworzenie tabeli częstotliwości; Pomiary zmienności; Obliczanie korelacji pomiędzy dwoma zbiorami danych; Wykresy punktowe; Odczyt danych z plików; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; 4. Algebra i obliczenia symboliczne z użyciem SymPy: Definiowanie symboli i operacji symbolicznych; Operacje na wyrażeniach; Rozwiązywanie równań; Rysowanie wykresów z użyciem SymPy; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; 5. Zabawy ze zbiorami i prawdopodobieństwem Czym są zbiory?; Prawdopodobieństwo; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; 6. Rysowanie kształtów geometrycznych i fraktali: Rysowanie kształtów geometrycznych przy użyciu obiektów Patch biblioteki Matplotlib; Rysowanie fraktali; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; 7. Rozwiązywanie problemów analizy matematycznej: Czym są funkcje?; Założenia w bibliotece SymPy; Znajdowanie granicy funkcji; Wyznaczanie pochodnych funkcji; Pochodne wyższych rzędów i znajdowanie maksimów i minimów funkcji; Znajdowanie maksimum globalnego przy użyciu metody gradientu prostego; Wyznaczanie całek funkcji; Funkcje gęstości prawdopodobieństwa; Czego nauczyłeś się w tym rozdziale; Wyzwania programistyczne; Podsumowanie: Rzeczy do zbadania; Szukanie pomocy; Zakończenie; A. Instalacja oprogramowania: Microsoft Windows; Linux; Mac OS X; B. Przegląd zagadnień związanych z programowaniem w Pythonie: if __name__ == '__main__'; Wyrażenia listowe; Słowniki; Zwracanie wielu wartości; Obsługa wyjątków; Odczyt plików w Pythonie; Wielokrotne stosowanie kodu; C. Rozwiązania wyzwań programistycznych: Rozwiązania wyzwań z rozdziału 1.; Rozwiązania wyzwań z rozdziału 2.; Rozwiązania wyzwań z rozdziału 3.; Rozwiązania wyzwań z rozdziału 4.; Rozwiązania wyzwań z rozdziału 5.; Rozwiązania wyzwań z rozdziału 6.; Rozwiązania wyzwań z rozdziału 7.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Opinie o książce; Wprowadzenie: Dlaczego napisałem tę książkę?; Dla kogo jest ta książka?; Jak podzielona jest ta książka?; Wersje Pythona i Excela; Konwencje stosowane w książce; Korzystanie z kodu źródłowego; Podziękowania; CZĘŚĆ I. Wprowadzenie do Pythona: Rozdział 1. Dlaczego Python w Excelu?: Excel jest językiem programowania; Python dla Excela; Podsumowanie; Rozdział 2. Środowisko programistyczne: Dystrybucja Anaconda Python; Notatniki Jupyter; Visual Studio Code; Podsumowanie; Rozdział 3. Wprowadzenie do Pythona: Typy danych; Indeksowanie i wycinanie; Struktury danych; Przepływ sterowania; Organizacja kodu; PEP 8 przewodnik stylu kodowania w Pythonie; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. Wprowadzenie do biblioteki pandas: Rozdział 4. Podstawy NumPy: Pierwsze kroki z NumPy; Tworzenie tablic i operowanie nimi; Podsumowanie; Rozdział 5. Analiza danych z biblioteką pandas: DataFrame i Series; Operowanie danymi; Łączenie obiektów DataFrame; Statystyka opisowa i agregacja danych; Tworzenie wykresów; Importowanie i eksportowanie obiektów DataFrame; Podsumowanie; Rozdział 6. Analiza szeregów czasowych za pomocą pandas: DatetimeIndex; Typowe operacje na szeregach czasowych; Ograniczenia związane z pandas; Podsumowanie; CZĘŚĆ III. Odczytywanie i zapisywanie plików Excela bez Excela: Rozdział 7. Operowanie plikami Excela za pomocą pandas: Studium przypadku: raportowanie w Excelu; Odczytywanie i zapisywanie plików Excela za pomocą pandas; Ograniczenia związane z używaniem pandas z plikami Excela; Podsumowanie; Rozdział 8. Manipulowanie plikami Excela za pomocą pakietów do odczytu i zapisu: Pakiety do odczytu i zapisu; Zaawansowane zagadnienia związane z odczytem i zapisem; Praca z dużymi plikami Excela; Formatowanie obiektów DataFrame w Excelu; Studium przypadku (nowe podejście): raportowanie w Excelu; Podsumowanie; CZĘŚĆ IV. Programowanie aplikacji Excel za pomocą xlwings: Rozdział 9. Automatyzacja Excela: Pierwsze kroki z xlwings; Konwertery, opcje i kolekcje; Zaawansowane zagadnienia związane z xlwings; Podsumowanie; Rozdział 10. Narzędzia Excela działające w oparciu o język Python: Wykorzystanie Excela jako frontendu za pomocą xlwings; Wdrażanie; Podsumowanie; Rozdział 11. Tropiciel pakietów Pythona: Co będziemy budować?; Podstawowa funkcjonalność; Struktura aplikacji; Podsumowanie; Rozdział 12. Funkcje definiowane przez użytkownika (UDF): Pierwsze kroki z funkcjami UDF; Studium przypadku: Google Trends; Zaawansowane tematy dotyczące funkcji UDF; Podsumowanie; Dodatek A. Środowiska Condy: Tworzenie nowego środowiska Condy; Wyłączanie automatycznej aktywacji; Dodatek B. Zaawansowane funkcjonalności VS Code: Debugger; Notatniki Jupyter w VS Code; Dodatek C. Zaawansowane pojęcia związane z Pythonem: Klasy i obiekty; Praca z obiektami datetime uwzględniającymi strefę czasową; Mutowalne i niemutowalne obiekty Pythona; O autorze; Kolofon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
O autorze; O korektorze merytorycznym; Przedmowa; Wstęp; Rozdział 1. Czym są mikrousługi?: Geneza architektury SOA; Podejście monolityczne; Podejście mikrousługowe; Zalety mikrousług; Wady mikrousług; Implementacja mikrousług w języku Python; Wydajność kodu; Podsumowanie; Rozdział 2. Platforma Flask: Jaka wersja Pythona?; Obsługa zapytań w platformie Flask; Wbudowane funkcjonalności platformy Flask; Szkielet mikrousługi; Podsumowanie; Rozdział 3. Cykl doskonały: kodowanie, testowanie, dokumentowanie: Rodzaje testów; Pakiet WebTest; Narzędzia pytest i tox; Dokumentacja programistyczna; Ciągła integracja; Podsumowanie; Rozdział 4. Aplikacja Runnerly: Aplikacja Runnerly; Struktura monolityczna; Dzielenie monolitu; Usługa danych; Standard Open API 2.0; Dalszy podział aplikacji; Podsumowanie; Rozdział 5. Interakcje z innymi usługami: Wywołania synchroniczne; Wywołania asynchroniczne; Testy; Podsumowanie; Rozdział 6. Monitorowanie usług: Centralizacja dzienników; Wskaźniki wydajnościowe; Podsumowanie; Rozdział 7. Zabezpieczanie usług: Protokół OAuth2; Uwierzytelnienie oparte na tokenach; Zapora WAF; Zabezpieczanie kodu; Podsumowanie; Rozdział 8. Wszystko razem: Tworzenie interfejsu za pomocą biblioteki ReactJS; Biblioteka ReactJS i platforma Flask; Uwierzytelnianie użytkowników i autoryzowanie zapytań; Podsumowanie; Rozdział 9. Spakowanie i uruchomienie Runnerly: Narzędzia pakujące; Uruchamianie mikrousług; Zarządzanie procesami; Podsumowanie; Rozdział 10. Usługi kontenerowe: Czym jest Docker?; Docker od podstaw; Uruchamianie aplikacji Flask na platformie Docker; Kompletny system - OpenResty, Circus i Flask; Wdrożenia kontenerowe; Podsumowanie; Rozdział 11. Instalacja w chmurze AWS: Chmura AWS; Kierowanie zapytań - Route53, ELB i AutoScaling; Wykonywanie kodu - EC2 i Lambda; Gromadzenie danych - EBS, S3, RDS, ElasticCache i CloudFront; Podstawy wdrażania mikrousług w chmurze AWS; Wdrażanie klastrów przy użyciu usługi ECS; Usługa Route53; Podsumowanie; Rozdział 12. Co dalej?: Iteratory i generatory; Koprocedury; Biblioteka asyncio; Platforma aiohttp; Platforma Sanic; Model asynchroniczny i synchroniczny; Podsumowanie; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy programowania / Wincenty Pirjanowicz. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2008. - 283, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie; 2. Algorytmy, metody opisywania algorytmów; 3. Złożoność i efektywność obliczeniowa algorytmów; 4. Struktury danych; 5. Metody implementacji algorytmów; 6. Podstawowe operacje wykonywane na listach danych; 7. Język programowania PASCAL; 8. Podstawy programowania w języku JAVA; 9. Podstawy inżynierii oprogramowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. JĘZYK JAVA. 1. Historia i ewolucja języka Java. Rodowód Javy. Powstanie języka Java. Jak Java wywarła wpływ na internet. Magia języka Java - kod bajtowy. Hasła języka Java. Ewolucja Javy. Kultura innowacji. 2. Podstawy języka Java. Programowanie obiektowe. Pierwszy przykładowy program. Drugi prosty program. Dwie instrukcje sterujące. Bloki kodu. Kwestie składniowe. Biblioteki klas Javy. 3. Typy danych, zmienne i tablice. Java to język ze ścisłą kontrolą typów. Typy proste. Typy całkowitoliczbowe. Typy zmiennoprzecinkowe. Typ znakowy. Typ logiczny. Bliższe spojrzenie na stałe. Zmienne. Konwersja typów i rzutowanie. Automatyczne rozszerzanie typów w wyrażeniach. Tablice. Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych. Kilka słów o łańcuchach. 4. Operatory. Operatory arytmetyczne. Operatory bitowe. Operatory relacji. Operatory logiczne. Operator przypisania. Operator ? Kolejność wykonywania operatorów. Stosowanie nawiasów okrągłych. 5. Instrukcje sterujące. Instrukcje wyboru. Instrukcje iteracyjne. Instrukcje skoku. 6. Wprowadzenie do klas. Klasy. Deklarowanie obiektów. Przypisywanie zmiennych referencyjnych do obiektów. Wprowadzenie do metod. Konstruktor. Słowo kluczowe this. Mechanizm odzyskiwania pamięci. Klasa stosu. 7. Dokładniejsze omówienie metod i klas. Przeciążanie metod. Obiekty jako parametry. Dokładniejsze omówienie przekazywania argumentów. Zwracanie obiektów. Rekurencja. Wprowadzenie do kontroli dostępu. Składowe statyczne. Słowo kluczowe final. Powtórka z tablic. Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne. Omówienie klasy String. Wykorzystanie argumentów wiersza poleceń. Zmienna liczba argumentów. Stosowanie wnioskowania typów zmiennych lokalnych z typami referencyjnymi. 8. Dziedziczenie. Podstawy dziedziczenia. Słowo kluczowe super. Tworzenie hierarchii wielopoziomowej. Kiedy są wykonywane konstruktory? Przesłanianie metod. Dynamiczne przydzielanie metod. Klasy abstrakcyjne. Słowo kluczowe final i dziedziczenie. Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a dziedziczenie. Klasa Object. 9. Pakiety i interfejsy. Pakiety. Dostęp do pakietów i składowych. Import pakietów. Interfejsy. Metody domyślne. Metody statyczne w interfejsach. Stosowanie metod prywatnych w interfejsach. Ostatnie uwagi dotyczące pakietów i interfejsów. 10. Obsługa wyjątków. Podstawy obsługi wyjątków. Typy wyjątków. Nieprzechwycone wyjątki. Stosowanie instrukcji try i catch. Wiele klauzul catch. Zagnieżdżone instrukcje try. Instrukcja throw. Klauzula throws. Słowo kluczowe finally. Wyjątki wbudowane w język Java. Tworzenie własnej klasy pochodnej wyjątków. Łańcuch wyjątków. Trzy dodatkowe cechy wyjątków. Wykorzystanie wyjątków. 11. Programowanie wielowątkowe. Model wątków języka Java. Wątek główny. Tworzenie wątku. Tworzenie wielu wątków. Stosowanie metod isAlive() i join(). Priorytety wątków. Synchronizacja. Komunikacja międzywątkowa. Zawieszanie, wznawianie i zatrzymywanie wątków. Uzyskiwanie stanu wątku. Stosowanie metody wytwórczej do tworzenia i uruchamiania wątku. Korzystanie z wielowątkowości. 12. Wyliczenia, automatyczne opakowywanie typów prostych i adnotacje. Typy wyliczeniowe. Opakowania typów. Automatyczne opakowywanie typów prostych. Adnotacje. Adnotacje typów. Adnotacje powtarzalne. Ograniczenia. 13. Wejście-wyjście, instrukcja try z zasobami i inne tematy. Podstawowa obsługa wejścia i wyjścia. Odczyt danych z konsoli. Wyświetlanie informacji na konsoli. Klasa PrintWriter. Odczyt i zapis plików. Automatyczne zamykanie pliku. Modyfikatory transient i volatile. Operator instanceof. Modyfikator strictfp. Metody napisane w kodzie rdzennym. Stosowanie asercji. Import statyczny. Wywoływanie przeciążonych konstruktorów za pomocą this(). Kilka słów o kompaktowych profilach API. 14. Typy sparametryzowane. Czym są typy sparametryzowane? Prosty przykład zastosowania typów sparametryzowanych. Klasa sparametryzowana z dwoma parametrami typu. Ogólna postać klasy sparametryzowanej. Typy ograniczone. Zastosowanie argumentów wieloznacznych. Tworzenie metody sparametryzowanej. Interfejsy sparametryzowane. Typy surowe i starszy kod. Hierarchia klas sparametryzowanych. Wnioskowanie typów a typy sparametryzowane. Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane. Znoszenie. Błędy niejednoznaczności. Pewne ograniczenia typów sparametryzowanych. 15. Wyrażenia lambda. Wprowadzenie do wyrażeń lambda. Blokowe wyrażenia lambda. Sparametryzowane interfejsy funkcyjne. Przekazywanie wyrażeń lambda jako argumentów. Wyrażenia lambda i wyjątki. Wyrażenia lambda i przechwytywanie zmiennych. Referencje do metod. Referencje do konstruktorów. Predefiniowane interfejsy funkcyjne. 16. Moduły. Podstawowe informacje o modułach. java.base i moduły platformy. Stary kod i moduł nienazwany. Eksportowanie do konkretnego modułu. Wymagania przechodnie. Stosowanie usług. Grafy modułów. Trzy wyspecjalizowane cechy modułów. Wprowadzenie do jlink i plików JAR modułów. Kilka słów o warstwach i modułach automatycznych. Końcowe uwagi dotyczące modułów. CZĘŚĆ II. BIBLIOTEKA JĘZYKA JAVA. 17. Obsługa łańcuchów. Konstruktory klasy String. Długość łańcucha. Specjalne operacje na łańcuchach. Wyodrębnianie znaków. Porównywanie łańcuchów. Przeszukiwanie łańcuchów. Modyfikowanie łańcucha. Konwersja danych za pomocą metody valueOf(). Zmiana wielkości liter w łańcuchu. Łączenie łańcuchów. Dodatkowe metody klasy String. Klasa StringBuffer. Klasa StringBuilder. 18. Pakiet java.lang. Opakowania typów prostych. Klasa Void. Klasa Process. Klasa Runtime. Runtime.Version. Klasa ProcessBuilder. Klasa System. Interfejs System.Logger i klasa System.LoggerFinder. Klasa Object. Wykorzystanie metody clone() i interfejsu Cloneable. Klasa Class. Klasa ClassLoader. Klasa Math. Klasa StrictMath. Klasa Compiler. Klasy Thread i ThreadGroup oraz interfejs Runnable. Klasy ThreadLocal i InheritableThreadLocal. Klasa Package. Klasa Module. Klasa ModuleLayer. Klasa RuntimePermission. Klasa Throwable. Klasa SecurityManager. Klasa StackTraceElement. Klasa StackWalker i interfejs StackWalker.StackFrame. Klasa Enum. Klasa ClassValue. Interfejs CharSequence. Interfejs Comparable. Interfejs Appendable. Interfejs Iterable. Interfejs Readable. Interfejs AutoCloseable. Interfejs Thread.UncaughtExceptionHandler. Podpakiety pakietu java.lang. 19. Pakiet java.util, część 1. – kolekcje. Wprowadzenie do kolekcji. Interfejsy kolekcji. Klasy kolekcji. Dostęp do kolekcji za pomocą iteratora. Spliteratory. Przechowywanie w kolekcjach własnych klas. Interfejs RandomAccess. Korzystanie z map. Komparatory. Algorytmy kolekcji. Klasa Arrays. Starsze klasy i interfejsy. Ostatnie uwagi na temat kolekcji. 20. Pakiet java.util, część 2. - pozostałe klasy użytkowe. Klasa StringTokenizer. Klasa BitSet. Klasy Optional, OptionalDouble, OptionalInt oraz OptionalLong. Klasa Date Klasa Calendar. Klasa GregorianCalendar. Klasa TimeZone. Klasa SimpleTimeZone. Klasa Locale. Klasa Random. Klasy Timer i TimerTask. Klasa Currency. Klasa Formatter. Klasa Scanner. Klasy ResourceBundle, ListResourceBundle i PropertyResourceBundle. Dodatkowe klasy i interfejsy użytkowe. Podpakiety pakietu java.util. 21. Operacje wejścia-wyjścia: analiza pakietu java.io. Klasy i interfejsy obsługujące operacje wejścia-wyjścia. Klasa File. Interfejsy AutoCloseable, Closeable i Flushable. Klasy strumieni. Strumienie bajtów. Strumienie znaków. Klasa Console. Serializacja. Korzyści wynikające ze stosowania strumieni. 22. System NIO. Klasy systemu NIO. Podstawy systemu NIO. Udoskonalenia dodane w systemie NIO.2. Stosowanie systemu NIO. 23. Obsługa sieci. Podstawy działania sieci. Klasy i interfejsy pakietu java.net obsługujące komunikację sieciową. Klasa InetAddress. Klasy Inet4Address oraz Inet6Address. Gniazda klientów TCP/IP. URL. Klasa URLConnection. Klasa HttpURLConnection. Klasa URI. Pliki cookie. Gniazda serwerów TCP/IP. Datagramy. Prezentacja pakietu java.net.http. 24. Obsługa zdarzeń. Dwa mechanizmy obsługi zdarzeń. Model obsługi zdarzeń oparty na ich delegowaniu. Klasy zdarzeń. Klasa KeyEvent. Źródła zdarzeń. Interfejsy nasłuchujące zdarzeń. Stosowanie modelu delegowania zdarzeń. Klasy adapterów. Klasy wewnętrzne. 25. Wprowadzenie do AWT: praca z oknami, grafiką i tekstem. Klasy AWT. Podstawy okien. Praca z oknami typu Frame. Wprowadzenie do stosowania grafiki. Praca z klasą Color. Praca z czcionkami. Zarządzanie tekstowymi danymi wyjściowymi z wykorzystaniem klasy FontMetrics. 26. Stosowanie kontrolek AWT, menedżerów układu graficznego oraz menu. Podstawy kontrolek AWT. Etykiety. Stosowanie przycisków. Stosowanie pól wyboru. Klasa CheckboxGroup. Kontrolki list rozwijanych. Stosowanie list. Zarządzanie paskami przewijania. Stosowanie kontrolek typu TextField. Stosowanie kontrolek typu TextArea. Wprowadzenie do menedżerów układu graficznego komponentów. Menu i paski menu. Okna dialogowe. Przesłanianie metody paint(). 27. Obrazy. Formaty plików. Podstawy przetwarzania obrazów: tworzenie, wczytywanie i wyświetlanie. Podwójne buforowanie. Interfejs ImageProducer. Interfejs ImageConsumer. Klasa ImageFilter. Dodatkowe klasy obsługujące obrazy. 28. Narzędzia współbieżności. Pakiety interfejsu Concurrent API. Korzystanie z obiektów służących do synchronizacji. Korzystanie z egzekutorów. Typ wyliczeniowy TimeUnit. Kolekcje współbieżne. Blokady. Operacje atomowe. Programowanie równoległe przy użyciu frameworku Fork/Join. Pakiet Concurrency Utilities a tradycyjne metody języka Java. 29. API strumieni. Podstawowe informacje o strumieniach. Operacje redukcji. Stosowanie strumieni równoległych. Odwzorowywanie. Tworzenie kolekcji. Iteratory i strumienie. Inne możliwości API strumieni. 30. Wyrażenia regularne i inne pakiety. Przetwarzanie wyrażeń regularnych. Refleksje. Zdalne wywoływanie metod (RMI). Formatowanie dat i czasu przy użyciu pakietu java.text. Interfejs API dat i czasu - java.time. CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA GUI PRZY UŻYCIU PAKIETU SWING. 31. Wprowadzenie do pakietu Swing. Geneza powstania biblioteki Swing. Bibliotekę Swing zbudowano na bazie zestawu narzędzi AWT. Podstawowe cechy biblioteki Swing. Podobieństwo do architektury MVC. Komponenty i kontenery. Pakiety biblioteki Swing. Prosta aplikacja na bazie biblioteki Swing. Obsługa zdarzeń. Rysowanie w bibliotece Swing. 32. Przewodnik po pakiecie Swing. Klasy JLabel i ImageIcon. Klasa JTextField. Przyciski biblioteki Swing. Klasa JTabbedPane. Klasa JScrollPane. Klasa JList. Klasa JComboBox. Drzewa. Klasa JTable. 33. Wprowadzenie do systemu menu pakietu Swing. Podstawy systemu menu. Przegląd klas JMenuBar, JMenu oraz JMenuItem. Tworzenie menu głównego. Dodawanie mnemonik i kombinacji klawiszy do opcji menu. Dodawanie obrazów i etykiet ekranowych do menu. Stosowanie klas JRadioButtonMenuItem i JCheckBoxMenuItem. Tworzenie menu podręcznych. Tworzenie paska narzędzi. Stosowanie akcji. Finalna postać programu MenuDemo. Dalsze poznawanie pakietu Swing. CZĘŚĆ IV. STOSOWANIE JAVY W PRAKTYCE. 34. Java Beans. Czym jest komponent typu Java Bean? Zalety komponentów Java Beans. Introspekcja. Właściwości ograniczone. Trwałość. Interfejs Customizer. Interfejs Java Beans API. Przykład komponentu Java Bean. 35. Serwlety. Podstawy. Cykl życia serwletu. Sposoby tworzenia serwletów. Korzystanie z serwera Tomcat. Przykład prostego serwletu. Interfejs Servlet API. Pakiet javax.servlet. Odczytywanie parametrów serwletu. Pakiet javax.servlet.http. Obsługa żądań i odpowiedzi http. Korzystanie ze znaczników kontekstu użytkownika. Śledzenie sesji. DODATKI A. Komentarze dokumentujące. Znaczniki narzędzia javadoc. Ogólna postać komentarzy dokumentacyjnych. Wynik działania narzędzia javadoc. Przykład korzystający z komentarzy dokumentacyjnych. B. Wprowadzenie do JShell. C. Kompilowanie i uruchamianie prostych programów w jednym kroku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Architektura komputerów: Przechowywanie danych; Operowanie danymi. Cz. II Oprogramowanie: Systemy operacyjne i sieci; Algorytmy; Języki programowania; Inżynieria oprogramowania Cz. III Organizacja danych: Struktura danych; Struktury plikowe; Bazy danych. Cz. IV Możliwości maszyn algorytmicznych: Sztuczna inteligencja; Teoria obliczeń. Dodatki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorach; O recenzencie; Wprowadzenie: Dla kogo jest ta książka?; O czym jest ta książka?; Co zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać tę książkę; Kody źródłowe; Konwencje typograficzne przyjęte w tej książce; I. Podstawowe pojęcia z obszaru matematyki dyskretnej: 1. Podstawowe pojęcia, notacja, teoria mnogości, relacje i funkcje: Czym jest matematyka dyskretna?; Podstawowa teoria mnogości; Funkcje i relacje; Podsumowanie; 2. Logika formalna i dowody matematyczne: Logika formalna i dowodzenie za pomocą tablic prawdy; Dowody wprost; Dowody nie wprost; Dowodzenie przez indukcję matematyczną; Podsumowanie; 3. Obliczenia w systemach o podstawie n: Zrozumieć liczby o podstawie n; Konwersje między różnymi podstawami; Liczby binarne i ich zastosowania; Liczby szesnastkowe i ich zastosowanie; Podsumowanie; 4. Kombinatoryka z użyciem SciPy: Podstawy zliczania; Permutacje i kombinacje obiektów; Alokacja pamięci; Skuteczność algorytmów siłowych; Podsumowanie; 5. Elementy prawdopodobieństwa dyskretnego: Definicja doświadczenie losowe; Definicje zdarzenia elementarne, zdarzenia losowe, przestrzenie prób; Przykład rzut monetą; Przykład rzut wieloma monetami; Definicja miara probabilistyczna; Twierdzenie podstawowe własności prawdopodobieństwa; Przykład sport; Twierdzenie monotoniczność; Twierdzenie zasada włączeń i wyłączeń; Definicja rozkład jednostajny; Twierdzenie obliczanie prawdopodobieństwa; Przykład rzut wieloma monetami; Definicja zdarzenia niezależne; Przykład rzucanie wieloma monetami; Prawdopodobieństwo warunkowe i twierdzenie Bayesa; Bayesowski filtr antyspamowy; Zmienne losowe, średnie i wariancja; Google PageRank (część I); Podsumowanie; II. Zastosowania matematyki dyskretnej w analizie danych i informatyce: 6. Algorytmy algebry liniowej: Zrozumieć układy równań liniowych; Macierze i macierzowe reprezentacje układów równań liniowych; Rozwiązywanie małych układów równań liniowych za pomocą metody eliminacji Gaussa; Rozwiązywanie dużych układów równań liniowych za pomocą NumPy; Podsumowanie; 7. Złożoność algorytmów: Złożoność obliczeniowa algorytmów; Notacja dużego O; Złożoność algorytmów zawierających podstawowe instrukcje sterujące; Złożoność popularnych algorytmów wyszukiwania; Popularne klasy złożoności obliczeniowej; Podsumowanie; Bibliografia; 8. Przechowywanie i wyodrębnianie cech z grafów, drzew i sieci: Zrozumieć grafy, drzewa i sieci; Zastosowania grafów, drzew i sieci; Przechowywanie grafów i sieci; Wyodrębnianie cech z grafów; Podsumowanie; 9. Przeszukiwanie struktur danych i znajdowanie najkrótszych ścieżek: Przeszukiwanie struktur grafowych i drzew; Algorytm przeszukiwania w głąb (DFS); Implementacja algorytmu przeszukiwania w głąb w Pythonie; Problem najkrótszej ścieżki i jego warianty; Znajdowanie najkrótszych ścieżek metodą siłową; Algorytm Dijkstry znajdowania najkrótszych ścieżek; Implementacja algorytmu Dijkstry w Pythonie; Podsumowanie; III. Praktyczne zastosowania matematyki dyskretnej: 10. Analiza regresji za pomocą NumPy i scikit-learn: Zbiór danych; Linie najlepszego dopasowania i metoda najmniejszych kwadratów; Linia najlepszego dopasowania; Dopasowywanie prostej metodą najmniejszych kwadratów w NumPy; Dopasowywanie krzywych metodą najmniejszych kwadratów z użyciem NumPy i SciPy; Dopasowanie płaszczyzn metodą najmniejszych kwadratów z użyciem NumPy i SciPy; Podsumowanie; 11. Wyszukiwanie w sieci za pomocą algorytmu PageRank: Rozwój wyszukiwarek na przestrzeni lat; Google PageRank (część II); Implementacja algorytmu PageRank w Pythonie; Zastosowanie algorytmu na danych rzeczywistych; Podsumowanie; 12. Analiza głównych składowych za pomocą scikit-learn: Wartości i wektory własne, bazy ortogonalne; Redukcja wymiarowości za pomocą analizy głównych składowych; Implementacja metody PCA z scikit-learn; Zastosowanie metody PCA na rzeczywistych danych; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie. Wprowadzenie do baz danych. Co to jest SQL? Co to jest MySQL? Nie tylko relacyjne bazy danych. Co się znajduje w magazynie danych? Rozdział 2. Tworzenie bazy danych i wstawianie informacji. Tworzenie bazy danych MySQL. Stosowanie narzędzia powłoki mysql. Typy danych MySQL. Dane znakowe. Dane liczbowe. Dane dotyczące daty i godziny. Tworzenie tabeli. Wstawianie danych do tabel i modyfikowanie tabel. Wstawianie danych. Uaktualnianie danych. Usuwanie danych. Gdy poprawne składniowo zapytanie nie zostanie prawidłowo wykonane. Baza danych Sakila. Rozdział 3. Krótkie wprowadzenie do zapytań pobierających dane. Zapytanie pobierające dane. Klauzule zapytania. Klauzula SELECT. Klauzula FROM. Tabele. Łączenie tabel. Definiowanie aliasu tabeli. Klauzula WHERE. Klauzule GROUP BY i HAVING. Klauzula ORDER BY. Rozdział 4. Filtrowanie. Sprawdzanie warunku. Definiowanie warunku. Typy warunków. Warunki zakresu. Warunki elementów składowych. Warunki dopasowania. Rozdział 5. Wykonywanie zapytań do wielu tabel. Co to jest złączenie? Złączanie co najmniej trzech tabel. Samozłączenie. Sprawdź się! Rozdział 6. Praca ze zbiorami danych. Wprowadzenie do teorii zbiorów. Teoria zbiorów danych w praktyce. Operatory zbioru. Reguły dotyczące działania operatorów zbiorów. Sortowanie wyników zapytań złożonych. Pierwszeństwo operatorów zbiorów. Rozdział 7. Generowanie danych i ich konwersja. Praca z ciągami tekstowymi. Generowanie ciągów tekstowych. Operacje na ciągach tekstowych. Praca z danymi liczbowymi. Praca z danymi dotyczącymi daty i godziny. Strefy czasowe. Generowanie danych dotyczących daty i godziny. Przeprowadzanie operacji na danych dotyczących daty i godziny. Funkcje konwersji. Rozdział 8. Grupowanie i agregacja. Koncepcje grupowania. Funkcje agregacji. Generowanie grup. Warunek filtrowania grupy. Rozdział 9. Podzapytania. Co to jest podzapytanie? Typy podzapytań. Podzapytania niepowiązane. Podzapytania powiązane. Kiedy używać podzapytań? Podzapytanie jako źródło danych. Podzapytanie jako generator wyrażeń. Podsumowanie dotyczące podzapytań. Sprawdź się! Rozdział 10. Złączenia raz jeszcze. Złączenia zewnętrzne. Złączenia krzyżowe. Złączenia naturalne. Sprawdź się. Rozdział 11. Logika warunkowa. Co to jest logika warunkowa? Wyrażenie CASE. Przykłady wyrażeń CASE. Rozdział 12. Transakcje. Wielodostępne bazy danych. Co to jest transakcja? Sprawdź się. Rozdział 13. Indeksy i ograniczenia. Indeks. Tworzenie indeksu. Typy indeksów. Sposoby użycia indeksów. Wady indeksu. Ograniczenia. Rozdział 14. Widoki. Co to jest widok? Do czego można wykorzystać widok? Widok możliwy do uaktualniania. Rozdział 15. Metadane. Dane dotyczące danych. Baza danych information_schema. Praca z metadanymi. Rozdział 16. Funkcje analityczne. Koncepcje funkcji analitycznych. Ranking. Funkcje raportujące. Rozdział 17. Praca z ogromnymi bazami danych. Partycjonowanie. Klastrowanie. Sharding. Big data. Podsumowanie. Rozdział 18. SQL i big data. Wprowadzenie do narzędzia Apache Drill. Stosowanie narzędzia Apache Drill podczas wykonywania zapytań do plików. Wykonywanie zapytań do MySQL za pomocą narzędzia Apache Drill. Wykonywanie zapytań do MongoDB za pomocą narzędzia Apache Drill. Apache Drill i wiele źródeł danych. Przyszłość języka SQL. Dodatek A Diagram związków encji przykładowej bazy danych. Dodatek B Odpowiedzi do zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy Pythona dla DevOps: Instalowanie i uruchamianie Pythona; Programowanie proceduralne; Sterowanie przepływem kodu; Pętle while; Obsługa wyjątków; Obiekty wbudowane; Funkcje; Korzystanie z wyrażeń regularnych; Leniwe wartościowanie; Dodatkowe funkcjonalności IPythona; Ćwiczenia; 2. Automatyzacja zadań dotyczących plików i systemu plików: Odczytywanie i zapisywanie plików; Korzystanie z wyrażeń regularnych do wyszukiwania tekstu; Przetwarzanie dużych plików; Szyfrowanie tekstu; Moduł os; Zarządzanie plikami i katalogami za pomocą modułu os.path; Przeglądanie drzew katalogów za pomocą funkcji os.walk; Ścieżki jako obiekty modułu pathlib; 3. Praca w wierszu polecenia: Praca w środowisku powłoki; Tworzenie narzędzi wiersza polecenia; Studium przypadku: Turbodoładowanie Pythona za pomocą narzędzi wiersza polecenia; Ćwiczenia; 4. Przydatne narzędzia systemu Linux: Narzędzia dyskowe; Narzędzia sieciowe; Narzędzia do badania CPU; Korzystanie z Bash i ZSH; Łączenie możliwości Pythona z powłoką Bash i ZSH; Jednowierszowe skrypty w Pythonie; strace; Ćwiczenia; Zadanie związane ze studium przypadku; 5. Zarządzanie pakietami: Dlaczego tworzenie pakietów jest ważne?; Wytyczne dotyczące tworzenia pakietów; Wybór strategii; Sposoby tworzenia pakietów; Zarządzanie za pomocą systemd; Instalacja modułu; Ćwiczenia; Zadanie związane ze studium przypadku; 6. Continuous Integration i Continuous Deployment: Studium przypadku: konwersja źle utrzymywanej witryny bazującej na WordPressie do Hugo; Studium przypadku: instalacja aplikacji Python App Engine za pomocą mechanizmu Google Cloud Build; Studium przypadku: NFSOPS; 7. Monitorowanie i logowanie: Kluczowe pojęcia dotyczące budowania niezawodnych systemów; Niezmienne zasady DevOps; Monitorowanie; Oprzyrządowanie; Logowanie; Stos ELK; Ćwiczenia; Zadanie związane ze studium przypadku; 8. Pytest dla DevOps: Testowanie za pomocą frameworka pytest; Pierwsze kroki z pytest; Cechy frameworka pytest; Fikstury; Testowanie infrastruktury; Przykłady; Testowanie notatników Jupyter Notebooks z wykorzystaniem frameworka pytest; Ćwiczenia; Zadanie związane ze studium przypadku; 9. Chmura obliczeniowa: Podstawy chmury obliczeniowej; Rodzaje chmur obliczeniowych; Rodzaje usług chmury obliczeniowej; Infrastruktura jako kod; Ciągłe dostawy; Wirtualizacja i kontenery; Wyzwania i możliwości przetwarzania rozproszonego; Współbieżność, wydajność i zarządzanie procesami w dobie chmury obliczeniowej; Zarządzanie procesami; Wniosek; Ćwiczenia; Studia przypadków; 10. Infrastruktura jako kod: Klasyfikacja narzędzi automatyzacji infrastruktury; Dostarczanie ręczne; Automatyczne dostarczanie infrastruktury z wykorzystaniem systemu Terraform; Zautomatyzowane dostarczanie infrastruktury za pomocą systemu Pulumi; Ćwiczenia; 11. Technologie kontenerowe: Docker i Docker Compose: Czym jest kontener Dockera?; Tworzenie, budowanie, uruchamianie i usuwanie obrazów i kontenerów Dockera; Publikowanie obrazów Dockera w Rejestrze Dockera; Uruchamianie kontenera Dockera z tego samego obrazu na innym hoście; Uruchamianie wielu kontenerów Dockera za pomocą systemu Docker Compose; Przenoszenie usług docker-compose do nowego hosta i systemu operacyjnego; Ćwiczenia; 12. Orkiestracja kontenerów: Kubernetes: Przegląd pojęć związanych z systemem Kubernetes; Korzystanie z systemu Kompose do tworzenia manifestów Kubernetesa na podstawie pliku docker-compose.yaml; Instalacja manifestów Kubernetesa w lokalnym klastrze Kubernetesa z wykorzystaniem minikube; Uruchomienie klastra GKE Kubernetes w GCP za pomocą Pulumi; Instalacja przykładowej aplikacji Flask do GKE; Instalacja wykresów Helm Prometheus i Grafana; Niszczenie klastra GKE; Ćwiczenia; 13. Technologie bezserwerowe: Wdrażanie tej samej funkcji Pythona do chmur dostawców z Wielkiej Trójki; Wdrażanie funkcji Pythona do platform FaaS działających w trybie self-hosted; Konfigurowanie tabeli DynamoDB, funkcji Lambda i metod API Gateway za pomocą AWS CDK; Ćwiczenia; 14. MLOps i inżynieria uczenia maszynowego: Czym jest uczenie maszynowe?; Ekosystem uczenia maszynowego w Pythonie; Platformy uczenia maszynowego w chmurze; Model dojrzałości uczenia maszynowego; Model Sklearn Flask z wykorzystaniem systemów Kubernetes i Docker; Sklearn Flask z wykorzystaniem Kubernetesa i Dockera; Ćwiczenia; Zadanie związane ze studium przypadku; Pytania i zadania kontrolne; 15. Inżynieria danych: Small data; Zapis do pliku; Odczyt z pliku; Potok generatora używany w celu czytania i przetwarzania wierszy; Korzystanie z formatu YAML; Big Data; Narzędzia Big Data, komponenty i platformy; Pobieranie strumieni danych w czasie rzeczywistym; Studium przypadku: budowanie własnego potoku danych; Inżynieria danych w trybie bezserwerowym; Wnioski; Ćwiczenia; Zadanie związane ze studium przypadku; 16. Historie wojenne DevOps i wywiady: Studio filmowe nie może produkować filmów; Studio gier nie może opublikować gry; Uruchomienie skryptów Pythona zajmuje 60 sekund; Gaszenie pożarów za pomocą pamięci podręcznej i inteligentnej instrumentacji; Automatyzacja zabierze Ci pracę!; Antywzorce DevOps; Wywiady; Zalecenia; Ćwiczenia; Wyzwania; Projekt końcowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. CZĘŚĆ I PODSTAWY SYSTEMU SZKIELETOWEGO SPRING. Rozdział 1. Pierwsza aplikacja Spring. Wymagania wstępne. Podsumowanie. Rozdział 2. Klasy i zależności. Aplikacja Spring: Moje dokumenty. Praca z systemem Spring. System szkieletowy Spring a wstrzykiwanie zależności. Podsumowanie. Rozdział 3. Stosowanie różnych konfiguracji. Konfiguracja XML programu Moje dokumenty. Używanie adnotacji Spring. Stereotypy Spring. Konfiguracja w postaci klasy ziarna Java. Użycie klasy GroovyBeanDefinitionReader. Który rodzaj konfiguracji wybrać. Podsumowanie. Rozdział 4. Zakresy ziaren. Zakresy. Zakresy ziaren w klasie GroovyBeanDefinitionReader. Podsumowanie. Rozdział 5. Kolekcje i typy własne. Listy, słowniki i własności. Kolekcje w konfiguracji XML. Scalanie kolekcji. Podsumowanie. Rozdział 6. Pliki zasobów. Pliki własności. Używanie innego języka - czy mówisz po hiszpańsku? Podsumowanie. Rozdział 7. Testowanie aplikacji Spring. Testowanie przy użyciu adnotacji. Profile. Inne adnotacje testowe. Podsumowanie. CZĘŚĆ II SYSTEM SZKIELETOWY SPRING. Rozdział 8. Rady dla aplikacji Spring. Rady dla aplikacji Moje dokumenty. Na ratunek programowanie aspektowe. Zastosowanie technik AOP z adnotacjami. Podsumowanie. Rozdział 9. Przechowywanie danych aplikacji Spring. Dodawanie mechanizmu przechowywania danych. Osadzanie bazy danych. Nowa metoda gromadzenia danych - JdbcTemplate i RowMapper. Podsumowanie. Rozdział 10. Publikowanie aplikacji Spring w internecie. Warstwa przechowywania danych. Wzorzec MVC w systemie Spring. Internacjonalizacja. Podsumowanie. Rozdział 11. Integracja aplikacji Spring z systemami zewnętrznymi. Java Message Service. Spring JMS. RabbitMQ i Spring Rabbit. Podsumowanie. Rozdział 12. Udostępnianie API typu REST. Interfejs API typu RESTful. Podsumowanie. Rozdział 13. Zadania e-mail i planowanie zadań. Wysyłanie wiadomości e-mail. Zadania asynchroniczne. Planowanie zadań. Podsumowanie. CZĘŚĆ III ZAAWANSOWANE TECHNIKI PROGRAMOWANIA PRZY UŻYCIU SYSTEMU SZKIELETOWEGO SPRING. Rozdział 14. Używanie dynamicznych języków programowania. Bądź dynamiczny. Zastosowanie języka Groovy. Zastosowanie języków JRuby i BeanShell. Podsumowanie. Rozdział 15. Dane Spring w aplikacjach Spring. Bazy danych NoSQL. Implementacja klasy DocumentDAO. Testowanie MongoDB. Kompletny test DocumentDAO. Podsumowanie. Rozdział 16. Przesyłanie wiadomości w aplikacji Spring. Zastosowanie programu RabbitMQ. Testowanie. Podsumowanie. Rozdział 17. Media społecznościowe i mobilne. Moduł Spring Social. Spring Social Twitter. Podsumowanie. CZĘŚĆ IV NOWY SYSTEM WEJŚCIA-WYJŚCIA SPRING. Rozdział 18. Spring i Groovy. Napiszmy coś w języku Groovy. Testowanie kodu w języku Groovy. Składnia języka DSL. Podsumowanie. Rozdział 19. Upraszczanie wszystkiego przy użyciu Spring Boot. Spring Boot. Wdrażanie aplikacji. Spring Boot i Groovy. Podsumowanie. Rozdział 20. Pierwsza aplikacja Spring XD. Instalowanie modułu Spring XD. Spring XD. Zastosowanie Spring XD w aplikacji Moje dokumenty. Podsumowanie. DODATKI. Dodatek A Instalacja narzędzi. Instalacja Javy. Narzędzia dla systemu Mac OS X. Instalacja Gradle. Instalacja interpretera języka Groovy. Instalacja MongoDB. Instalacja brokera Apache Active MQ. Instalacja programu RabbitMQ. Instalacja systemu Spring Boot. Instalacja Spring XD. Podsumowanie. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Odczytywanie rekordów. 1.1. Odczytywanie wszystkich wierszy i kolumn tabeli. 1.2. Odczytywanie podzbioru wierszy tabeli. 1.3. Odnajdywanie wierszy spełniających wiele warunków. 1.4. Odczytywanie podzbioru kolumn tabeli. 1.5. Definiowanie sensownych nazw kolumn. 1.6. Odwołania do aliasów kolumn w klauzuli WHERE. 1.7. Konkatenacja wartości kolumn. 1.8. Stosowanie logiki warunkowej w wyrażeniu SELECT. 1.9. Ograniczanie liczby zwracanych wierszy. 1.10. Zwracanie n losowych rekordów tabeli. 1.11. Odnajdywanie wartości pustych (NULL). 1.12. Przekształcanie wartości pustych w rzeczywiste. 1.13. Poszukiwanie wzorców. 1.14. Podsumowanie. Rozdział 2. Sortowanie wyników zapytań. 2.1. Zwracanie wyników zapytań posortowanych w określonym porządku. 2.2. Sortowanie zbioru wynikowego według zawartości wielu pól. 2.3. Sortowanie według podłańcuchów. 2.4. Sortowanie wymieszanych danych alfanumerycznych. 2.5. Obsługa wartości pustych w zapytaniach sortujących. 2.6. Sortowanie według klucza zależnego od danych. 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Praca z wieloma tabelami. 3.1. Umieszczanie jednego zbioru wierszy ponad drugim. 3.2. Łączenie wzajemnie powiązanych wierszy. 3.3. Odnajdywanie wspólnych wierszy pomiędzy dwiema tabelami. 3.4. Uzyskiwanie z jednej tabeli tylko tych wartości, które nie występują w innej tabeli. 3.5. Uzyskiwanie z jednej tabeli tylko tych wierszy, dla których nie istnieją odpowiedniki w innej tabeli. 3.6. Dodawanie złączeń do zapytań bez konieczności modyfikowania pozostałych, już istniejących złączeń. 3.7. Określanie, czy dwie tabele zawierają te same dane. 3.8. Identyfikowanie i eliminowanie iloczynów kartezjańskich. 3.9. Stosowanie złączeń w zapytaniach wykorzystujących funkcje agregujące. 3.10. Stosowanie złączeń zewnętrznych w zapytaniach wykorzystujących funkcje agregujące. 3.11. Zwracanie brakujących danych z wielu tabel. 3.12. Wykorzystywanie wartości NULL w operacjach i porównaniach. 3.13. Podsumowanie. Rozdział 4. Wstawianie, aktualizowanie i usuwanie. 4.1. Wstawianie nowych rekordów. 4.2. Wstawianie wartości domyślnych. 4.3. Zastępowanie wartości domyślnych wartością NULL. 4.4. Kopiowanie wierszy pomiędzy tabelami. 4.5. Kopiowanie definicji tabel. 4.6. Wstawianie wierszy do wielu tabel jednocześnie. 4.7. Blokowanie możliwości wstawiania wartości do wybranych kolumn. 4.8. Modyfikowanie rekordów tabeli. 4.9. Aktualizowanie danych pod warunkiem istnienia w tabeli określonych wierszy. 4.10. Aktualizowanie wartości według zawartości innej tabeli. 4.11. Scalanie rekordów. 4.12. Usuwanie wszystkich rekordów z tabeli. 4.13. Usuwanie rekordów spełniających określone kryteria. 4.14. Usuwanie pojedynczych rekordów. 4.15. Usuwanie wierszy naruszających integralność referencyjną. 4.16. Usuwanie powtarzających się rekordów. 4.17. Usuwanie rekordów na podstawie danych z innej tabeli. 4.18. Podsumowanie. Rozdział 5. Zapytania przetwarzające metadane. 5.1. Generowanie listy tabel wchodzących w skład schematu bazy danych. 5.2. Generowanie listy kolumn danej tabeli. 5.3. Generowanie listy indeksowanych kolumn danej tabeli. 5.4. Generowanie listy ograniczeń zdefiniowanych dla tabeli. 5.5. Generowanie listy kluczy obcych pozbawionych indeksów. 5.6. Generowanie kodu języka SQL za pomocą wyrażeń tego języka. 5.7. Opisywanie widoków słownika danych w bazie danych Oracle. 5.8. Podsumowanie. Rozdział 6. Praca z łańcuchami. 6.1. Przechodzenie pomiędzy znakami łańcucha. 6.2. Umieszczanie apostrofów w stałych łańcuchowych. 6.3. Zliczanie wystąpień znaku w łańcuchu wejściowym. 6.4. Usuwanie z łańcucha niechcianych znaków. 6.5. Oddzielanie danych numerycznych od danych znakowych. 6.6. Określanie, czy łańcuch jest ciągiem alfanumerycznym. 6.7. Określanie inicjałów na podstawie całych imion i nazwisk. 6.8. Sortowanie kolumn według wybranych fragmentów łańcuchów. 6.9. Sortowanie danych według liczb zapisanych w łańcuchach. 6.10. Tworzenie listy wartości oddzielonych przecinkami z danych zawartych w wierszach tabeli. 6.11. Konwertowanie danych oddzielonych przecinkami na wielowartościową listę IN. 6.12. Sortowanie znaków w łańcuchach w porządku alfabetycznym. 6.13. Identyfikowanie łańcuchów, które można traktować jak liczby. 6.14. Odnajdywanie n-tego podłańcucha na liście oddzielonej przecinkami. 6.15. Przetwarzanie adresów IP. 6.16. Porównywanie łańcuchów znaków na podstawie brzmienia. 6.17. Wyszukiwanie tekstu niepasującego do wzorca. 6.18. Podsumowanie. Rozdział 7. Praca z liczbami. 7.1. Wyznaczanie wartości średniej. 7.2. Identyfikacja minimalnej i maksymalnej wartości w kolumnie. 7.3. Sumowanie wartości składowanych w kolumnie. 7.4. Zliczanie wierszy tabeli. 7.5. Zliczanie różnych wartości w kolumnie. 7.6. Generowanie sum bieżących. 7.7. Generowanie iloczynów bieżących. 7.8. Wygładzanie serii wartości. 7.9. Wyznaczanie wartości modalnej (dominanty). 7.10. Wyznaczanie mediany. 7.11. Określanie procentowego udziału w wartości łącznej. 7.12. Agregowanie kolumn zawierających wartości NULL. 7.13. Wyznaczanie wartości średnich z wyłączeniem wartości spoza określonego przedziału. 7.14. Wyodrębnianie liczb z łańcuchów alfanumerycznych. 7.15. Modyfikowanie wartości uwzględnianych w sumach bieżących. 7.16. Znajdowanie wartości odstających metodą mediany odchylenia bezwzględnego. 7.17. Wyszukiwanie anomalii przy użyciu prawa Benforda. 7.18. Podsumowanie. Rozdział 8. Działania na datach. 8.1. Dodawanie i odejmowanie dni, miesięcy i lat. 8.2. Określanie liczby dni pomiędzy dwiema datami. 8.3. Określanie liczby dni roboczych pomiędzy dwiema datami. 8.4. Określanie liczby miesięcy lub lat dzielących dwie daty. 8.5. Określanie liczby sekund, minut lub godzin dzielących dwie daty. 8.6. Zliczanie wystąpień poszczególnych dni tygodnia w roku. 8.7. Określanie różnicy dat między rekordem bieżącym a następnym. 8.8. Podsumowanie. Rozdział 9. Przetwarzanie dat. 9.1. Określanie, czy dany rok jest rokiem przestępnym. 9.2. Określanie liczby dni w roku. 9.3. Wyodrębnianie jednostek czasu z dat wejściowych. 9.4. Określanie pierwszego i ostatniego dnia miesiąca. 9.5. Określanie wszystkich dat występowania konkretnego dnia tygodnia w ciągu danego roku. 9.6. Określanie dat pierwszego i ostatniego wystąpienia określonego dnia tygodnia w danym miesiącu. 9.7. Tworzenie kalendarza. 9.8. Generowanie dat rozpoczynających i kończących poszczególne kwartały danego roku. 9.9. Określanie daty początkowej i końcowej dla danego kwartału. 9.10. Uzupełnianie brakujących dat. 9.11. Przeszukiwanie według określonych jednostek czasu. 9.12. Porównywanie rekordów według określonych fragmentów dat. 9.13. Identyfikacja wzajemnie pokrywających się przedziałów czasowych. 9.14. Podsumowanie. Rozdział 10. Praca z przedziałami. 10.1. Lokalizowanie przedziałów w ramach ciągów wartości. 10.2. Odnajdywanie różnic pomiędzy wierszami należącymi do tej samej grupy lub partycji danych. 10.3. Lokalizowanie początków i końców przedziałów wartości następujących bezpośrednio po sobie. 10.4. Uzupełnianie brakujących wartości w przedziale. 10.5. Generowanie kolejnych wartości liczbowych. 10.6. Podsumowanie. Rozdział 11. Zaawansowane przeszukiwanie. 11.1. Podział zbioru wynikowego na strony. 11.2. Pomijanie n wierszy tabeli. 11.3. Stosowanie logiki alternatywy w zapytaniach wykorzystujących złączenia zewnętrzne. 11.4. Identyfikacja par odwrotnych w przetwarzanym zbiorze wierszy. 11.5. Wybieranie n pierwszych rekordów. 11.6. Odnajdywanie rekordów z największymi i najmniejszymi wartościami. 11.7. Badanie przyszłych wierszy. 11.8. Przenoszenie wartości wierszy. 11.9. Tworzenie rankingu rezultatów. 11.10. Eliminowanie powtórzeń. 11.11. Odnajdywanie wartości skoczka. 11.12. Generowanie prostych prognoz. 11.13. Podsumowanie. Rozdział 12. Raportowanie i przekształcanie danych. 12.1. Konwertowanie zbioru wynikowego do postaci pojedynczego wiersza. 12.2. Konwertowanie zbioru wynikowego do postaci zbioru wielowierszowego. 12.3. Odwrotna transpozycja zbioru wynikowego. 12.4. Odwrotna transpozycja zbioru danych do postaci zbioru jednokolumnowego. 12.5. Eliminowanie powtórzeń ze zbioru wynikowego. 12.6. Przekształcanie zbioru wynikowego w celu ułatwienia obliczeń na wierszach. 12.7. Tworzenie bloków danych tej samej wielkości. 12.8. Tworzenie predefiniowanej liczby bloków danych. 12.9. Tworzenie histogramów poziomych. 12.10. Tworzenie histogramów pionowych. 12.11. Zwracanie zbiorów wynikowych bez kolumn wykorzystywanych w procesie grupowania. 12.12. Wyznaczanie prostych sum częściowych 12.13. Wyznaczanie sum częściowych dla wszystkich możliwych kombinacji wyrażeń. 12.14. Identyfikowanie wierszy niebędących sumami częściowymi. 12.15. Konwertowanie wierszy na wersję bitową za pomocą wyrażeń CASE. 12.16. Tworzenie tzw. macierzy rzadkich. 12.17. Grupowanie wierszy według określonych jednostek czasu. 12.18. Jednoczesne agregowanie danych według różnych grup i bloków. 12.19. Agregowanie zmiennych (ruchomych) przedziałów wartości. 12.20. Obracanie zbioru wynikowego zawierającego sumy częściowe. 12.21. Podsumowanie. Rozdział 13. Zapytania hierarchiczne. 13.1. Wyrażanie relacji rodzic potomek. 13.2. Wyrażanie relacji potomek rodzic dziadek. 13.3. Tworzenie hierarchicznego widoku tabeli. 13.4. Odnajdywanie wszystkich wierszy potomnych dla danego wiersza rodzica. 13.5. Określanie wierszy występujących w rolach liści, gałęzi i korzeni. 13.6. Podsumowanie. Rozdział 14. Rozmaitości. 14.1. Tworzenie raportów krzyżowych za pomocą operatora PIVOT systemu SQL Server. 14.2. Odtwarzanie układu raportów krzyżowych za pomocą operatora UNPIVOT systemu SQL Server. 14.3. Transponowanie zbiorów wynikowych za pomocą klauzuli MODEL systemu Oracle. 14.4. Wyodrębnianie z łańcucha elementów o nieustalonym położeniu. 14.5. Znajdowanie liczby dni w roku (rozwiązanie alternatywne tylko dla systemu Oracle). 14.6. Przeszukiwanie danych wejściowych pod kątem zawierania łańcuchów alfanumerycznych. 14.7. Konwertowanie liczb całkowitych na system dwójkowy w systemie Oracle. 14.8. Obracanie zbioru wynikowego z wartościami rankingowymi. 14.9. Wstawianie nagłówków kolumn w dwukrotnie obróconych zbiorach wynikowych. 14.10. Konwertowanie podzapytań skalarnych na podzapytania złożone w systemie Oracle. 14.11. Przenoszenie uszeregowanych danych do osobnych wierszy. 14.12. Wyznaczanie procentowych stosunków poszczególnych wartości względem sumy wszystkich wartości. 14.13. Testowanie występowania wartości w grupie. 14.14. Podsumowanie. Dodatek A Przypomnienie funkcji okna. Grupowanie. Tworzenie okien. Dodatek B Wyrażenia tablicowe (CTE). Podzapytania. Wyrażenia tablicowe. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego Laravel? Po co używać frameworku? Krótka historia WWW i frameworków PHP. Co jest tak wyjątkowe w Laravelu? Jak działa Laravel? Dlaczego Laravel? 2. Konfiguracja środowiska roboczego do korzystania z Laravela. Wymagania systemowe. Composer. Lokalne środowisko programistyczne. Tworzenie nowego projektu Laravela. Struktura katalogów Laravela. Konfiguracja. Wszystko gotowe. Testowanie. TL;DR. 3. Trasowanie i kontrolery. Szybkie wprowadzenie do MVC, czasowników HTTP oraz architektury REST. Definiowanie tras. Grupy tras. Trasy podpisane. Widoki. Kontrolery. Wiązanie tras i modelu. Przechowywanie tras w pamięci podręcznej. Oszukiwanie metod obsługi formularzy. Zabezpieczanie przed atakami CSRF. Przekierowania. Przerywanie przekierowania. Niestandardowe odpowiedzi. Testowanie. TL;DR. 4. Szablony Blade. Wyświetlanie danych. Struktury sterujące. Dziedziczenie szablonów. Twórcy widoków i wstrzykiwanie usług. Dyrektywy niestandardowe. Testowanie. TL;DR. 5. Bazy danych i Eloquent. Konfiguracja. Wypełnianie tabel danymi. Budowniczy zapytań. Wprowadzenie do mechanizmu Eloquent. Zdarzenia mechanizmu Eloquent. Testowanie. TL;DR. 6. Komponenty frontendowe. System budowania Mix. Predefiniowane ustawienia frontendowe i generowanie kodu uwierzytelniającego. Podział na strony. Pojemniki komunikatów. Funkcje pomocnicze do obsługi łańcuchów, tworzenia liczb mnogich i lokalizowania. Testowanie. TL;DR. 7. Gromadzenie i obsługa danych od użytkowników. Wstrzykiwanie obiektu Request. Dane tras. Pliki przesyłane na serwer. Walidacja. Żądania formularzy. Masowe przypisania w obiektach mechanizmu Eloquent. {{ a {!!. Testowanie. TL;DR. 8. Artisan i Tinker. Prezentacja Artisana. Podstawowe polecenia Artisana. Pisanie niestandardowych poleceń Artisan. Wywoływanie poleceń Artisana w normalnym kodzie. Tinker. Serwer zrzutów Laravela. Testowanie. TL;DR. 9. Uwierzytelnianie i autoryzacja użytkowników. Model User i jego migracja. Stosowanie globalnej funkcji pomocniczej auth() i fasady Auth. Kontrolery związane z uwierzytelnianiem. Metoda Auth::routes(). Generowany kod obsługujący uwierzytelnianie. "Zapamiętaj mnie". Ręczne uwierzytelnianie użytkowników. Ręczne wylogowywanie użytkownika. Oprogramowanie pośrednie związane z uwierzytelnianiem. Weryfikacja adresu e-mail. Dyrektywy mechanizmu Blade związane z uwierzytelnianiem. Strażniki. Zdarzenia związane z uwierzytelnianiem. Autoryzacja (ACL) i role. Testowanie. TL;DR. 10. Żądania, odpowiedzi i oprogramowanie pośrednie. Cykl życia żądania w Laravelu. Obiekt Request. Obiekt Response. Laravel i oprogramowanie pośrednie. Zaufane serwery pośredniczące. Testowanie. TL;DR. 11. Kontener. Krótkie wprowadzenie do wstrzykiwania zależności. Wstrzykiwanie zależności w Laravelu. W jaki sposób kontener określa zależności? Dodawanie klas do kontenera. Wstrzykiwanie do konstruktora w plikach Laravela. Wstrzykiwanie do metod. Fasady a kontener. Dostawcy usług. Testowanie. TL;DR. 12. Testowanie. Podstawy testowania. Nazewnictwo testów. Testowanie środowiska. Cechy używane podczas testowania. Proste testy jednostkowe. Testy aplikacji - jak działają? Testy http. Testy baz danych. Testowanie innych systemów Laravela. Stosowanie atrap. Testowanie komend Artisana. Testy w przeglądarce. TL;DR. 13. Tworzenie API. Podstawy tworzenia API typu REST-like dla zasobów JSON. Organizacja kontrolera i zwracanie danych w formacie JSON. Odczyt i wysyłanie nagłówków. Dzielenie wyników modeli Eloquent na strony. Sortowanie i filtrowanie. Przekształcanie wyników. Zasoby API. Uwierzytelnianie API przy użyciu Laravel Passport. Uwierzytelnianie przy użyciu żetonu API. Dostosowywanie odpowiedzi 404. Testowanie TL;DR. 14. Przechowywanie i pobieranie. Magazyny plików - lokalne oraz w chmurze. Podstawowe sposoby przesyłania plików na serwer i operacji na nich. Proste sposoby pobierania plików. Sesje. Pamięć podręczna. Ciasteczka. Rejestracja. Wyszukiwanie pełnotekstowe przy użyciu Laravel Scout. Testowanie. TL;DR. 15. Poczta elektroniczna i powiadomienia. Poczta elektroniczna. Powiadomienia. Testowanie. TL;DR. 16. Kolejki, zadania, zdarzenia, rozgłaszanie i mechanizm planowania. Kolejki. Laravel Horizon. Zdarzenia. Rozgłaszanie zdarzeń przy użyciu WebSocket i Laravel Echo. Mechanizm planujący. Testowanie. TL;DR. 17. Funkcje pomocnicze i kolekcje. Funkcje pomocnicze. Kolekcje. TL;DR. 18. Ekosystem Laravela. Narzędzia opisane w niniejszej książce. Narzędzia nieopisane w tej książce. Inne zasoby. Słowniczek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, metody i narzędzia informatyki)
1. Dlaczego potrzebujesz XHTML?, 2. XMLi XHTML, 3. Tworzenie dokumentów XHTML, 4. Formatowanie dokumentów, 5. Tworzenie odsyłaczy, 6. Tworzenie tabel, 7. Praca z ilustracjami, 8. Kaskadowe arkusze stylów, 9. Tworzenie ramek, 10. Tworzenie formularzy, 11. JavaScript i XHTML, 12. Język JavaScript, 13. Podstawowe obiekty JavaScript, 14. Obsługa zdarzeń, 15. Elemety obowiązujące oraz zdezaktualizowane,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej