Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(140)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Książki
(127)
Publikacje naukowe
(23)
E-booki
(14)
Czasopisma
(13)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(98)
tylko na miejscu
(91)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(102)
Czytelnia
(95)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(11)
Bakonyi Jadwiga
(8)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(8)
Chodyński Andrzej
(7)
Huczek Marian (1939-2023)
(7)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(5)
Kozioł Leszek
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(4)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(4)
Antonowicz Paweł
(3)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(3)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(3)
Janasz Władysław
(3)
Malinowska Ewa
(3)
Nowacki Robert
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Siciński Jędrzej
(3)
Sipa Monika
(3)
Sitek Marcin
(3)
Sosnowska Alicja
(3)
Staszewska Jolanta (1960- )
(3)
Szabłowski Józef
(3)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(3)
Wolniak Radosław
(3)
Zasępa Piotr
(3)
Bobińska Krystyna
(2)
Brdulak Jakub J
(2)
Chovancová Miloslava
(2)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Czajka Kamil
(2)
Grudzewski Wiesław M
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Juchniewicz Ryszard
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaczmarska-Krawczak Jadwiga
(2)
Kassay Štefan (1941- )
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kocot Maria
(2)
Kondak Anna
(2)
Korombel Anna
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Krawiec Frank
(2)
Madyda Aneta
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Malátek Vojtěch
(2)
Regulski Lech
(2)
Skórska Anna
(2)
Stajniak Maciej
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Szymonik Andrzej (1952- )
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Widera Wiktor
(2)
Widera Zbigniew
(2)
Wiśniewska Joanna
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Zaremba Ulyana
(2)
Čemerková Šárka
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamczewski Piotr
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Albigowski Marek
(1)
Altman Elizabeth J
(1)
Anthony Scott D
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Baran Michał
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bera Milena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Bessant John
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bodo Monika
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bolek Cezary
(1)
Bolek Monika
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bratkowski Stefan (1934-2021)
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Bryx Marek
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Kraj wydania
Polska
(154)
Język
polski
(152)
angielski
(2)
Temat
Innowacje
(114)
Przedsiębiorstwo
(67)
Zarządzanie
(35)
Zarządzanie wiedzą
(23)
Organizacja
(16)
Gospodarka oparta na wiedzy
(14)
Kadry
(14)
Zarządzanie strategiczne
(14)
Innowacje organizacyjne
(12)
Organizacja ucząca się
(10)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Marketing
(8)
Menedżerowie
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Przywództwo
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Zarządzanie zmianą
(6)
Internet
(5)
Motywacja pracy
(5)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Zastosowanie i wykorzystanie
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Konkurencja
(4)
Konkurencyjność
(4)
Motywacja
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Banki
(3)
Decyzje
(3)
Ekologia
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Postęp techniczny
(3)
Produkcja
(3)
Przemysł
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Technologia
(3)
Usługi
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Współdziałanie
(3)
Zarządzanie innowacjami
(3)
Zarządzanie kompetencjami
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Blogi
(2)
Controlling
(2)
Digitalizacja
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Franchising
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Gospodarka regionalna
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Górnictwo
(2)
Informatyzacja
(2)
Inkubatory przedsiębiorczości
(2)
Inwestycje
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konflikt
(2)
Kreatywność
(2)
Logistyka
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Miasta
(2)
Model biznesowy
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Negocjacje
(2)
Nieruchomości
(2)
Outsourcing
(2)
Parki technologiczne
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Polityka regionalna
(2)
Polska
(2)
Private equity
(2)
Projektowanie
(2)
Przedsiębiorstwo komunalne
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przemysły kreatywne
(2)
Reklama
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek (ekonomia)
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(6)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Opracowanie
(18)
Praca zbiorowa
(17)
Czasopismo naukowe
(13)
Czasopismo ekonomiczne
(10)
Monografia
(6)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Artykuły
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(71)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(40)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
154 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój działań wirtualnych w przedsiębiorstwach, 2. Zarządzanie i funkcjonowanie MŚP w układach wirtualnych, 3. Strategie i działania innowacyjne MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 4. Optymalizacja działania MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 5. Działania innowacyjne MŚP na Ukrainie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesna koncepcja logistyki produkcji / Andrzej Szymonik, Daniel Chudzik. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 182 s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Współczesne wyzwania łańcuchów dostaw 1.1. Przemysł 4.0 1.2. Nowoczesne łańcuchy dostaw 1.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu Rozdział 2. Nowoczesna logistyka produkcji 2.1. Automatyzacja w procesach produkcyjnych 2.2. Robotyzacja w procesach produkcyjnych i logistycznych 2.3. Lean Manufacturing w Przemyśle 4.0 2.4. Terroryzm spożywczy w logistyce produkcji 2.5. Pracownik na nowym rynku pracy Rozdział 3. Sterowanie w logistyce produkcji 3.1. Istota sterowania 3.2. Sterowanie przepływami materiałów i wyrobów w intralogistyce 3.3. Transport wewnętrzny w logistyce produkcji 3.4. Kontrola sterowania przepływami strumienia rzeczowego w logistyce produkcji Rozdział 4. Rola opakowań 4.1. Opakowanie 4.2. Oznakowanie towarów paczkowanych 4.3. System wspomagania doboru opakowań Rozdział 5. Wyzwania ekologistyki w przedsiębiorstwie 5.1. Istota ekologistyki w przedsiębiorstwie 5.2. Czystsza produkcja 5.3. Minimalizacja odpadów 5.4. Gospodarowanie i gospodarka odpadami 5.5. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi Rozdział 6. Innowacyjne technologie w logistyce produkcji 6.1. Innowacyjne metody kompletacji towarów 6.2. Nowoczesne systemy do zarządzania procesami produkcyjnymi i ich kontroli 6.3. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w logistyce produkcji 6.4. Inteligentne okulary w logistyce produkcji 6.5. Wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość w logistyce produkcji; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sieciowe organizacje wirtualne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Konfigurowanie łańcuchów dostaw na bazie internetowych giełd - wyzwaniem dla MŚP. Implementacja procesów biznesowych na platformie BPEL-WEB Services. Opisywanie procesów biznesowych z wykorzystaniem przypadków użycia. Strategiczna karta wyników jako instrument zarządzania strategicznego. Optymalizacja w planowaniu produkcji. Od systemu ERP do systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Komputerowo wspomagany controlling w średnim przedsiębiorstwie produkcyjnym z wykorzystaniem systemu proALPHA. Faktury elektroniczne w łańcuchach dostaw i płatności w małych i średnich przedsiębiorstwach. Biznesowe aspekty funkcjonowania technologii elektronicznej wymiany danych XML/EDI. Rozwiązania Business Inteligence - naturalne dopełnienie systemów informatycznych przedsiębiorstwa. Eksploracja danych - wybrane metody i zastosowania w analizie danych o klientach. Technologie mobilne i bezprzewodowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przegląd wybranych metod reklamy w Internecie - propozycja prezentacji ogłoszeń osadzonych w kontekście znaczeniowym i geograficznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; przeł. Zofia Wiankowska-Ładyka. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1997. - 489, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 22 cm.
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Ujęcie mechanistyczne bierze górę. Organizacje jako maszyny, Do akcji wkracza przyroda. Organizacje jako organizmy; W stronę samoorganizacji. Organizacje jako mózgi; Tworzenie rzeczywistości społecznej. Organizacje jako kultury; Interesy, konflikt i władza. Organizacje jako systemy polityczne; Badanie jaskini Platona. Organizacje jako psychiczne więzienia. Ujawniająca się logika zmian. Organizacja jako przepływ i transformacja; Groźne oblicze. Organizacje jako narzędzia dominacji; Doskonalenie sztuki analizowania organizacji. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji; Myślenie obrazami. Przyszłość teorii organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poza spadkiem marż. 2. Offshoring. 3. Dynamiczna specjalizacja. 4. Nowe formy łączenia i koordynacji. 5. Produktywne tarcie. 6. Tworzenie siatki funkcjonalnej. 7. Nowe podejście do opracowania strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2009. - 116, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Kreatywność; 2. Kreatywność organizacji; 3. Kreatywność organizacji a innowacje; 4. Metafora organizacji kreatywnej; 5. Model organizacji kreatywnej; 6. Zarządzanie organizację kreatywną
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje)
Kształtowanie organizacji jutra, Nowe modele funkcjonowania i organizacji pracy, Organizacja pracy pod kątem przewagi strategicznej, Organizacja pracy i funkcjonowanie w skomputeryzowanym świecie, Przewodzenie ludziom w organizacji przyszłości, Nowe definicje zdrowej organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna Monografie ; Nr 173)
Część I: Organizacje w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. 1. Wprowadzenie do gospodarki opartej na wiedzy. 2. Organizacja ucząca się jako system oparty na wiedzy. 3. Inne wybrane modele organizacji opartej na wiedzy. Część II: Zarządzanie wiedzą w organizacji. 4. Podstawy zarządzania wiedzą. 5. Strategiczne zarządzanie wiedzą. 6. Generowanie wiedzy przez organizację. Część III: Kapitał intelektualny i ludzie organizacji opartych na wiedzy. 7. Istota, rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji. 8. Ludzie pracujący dla organizacji opartych na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Zarządzanie organizacjami w ruchu: 1. Zarządzanie
barkiem ciągłości; 2.Istota, cele i rodzaje zmian org anizacyjnych; 3.Proces zmieniania organizacji. Cz.2 Role interesariuszy organizacji w ruchu : 4.Role i kompetencje menedżerów w procesie zmieniania; 5.Za chowania uczestników zmian; 6.Charakterystyka, role i zadania konsultantów zmian. Cz.3 Budowanie zespołów i tworzenie kultury zmian : 7. Miejsce zespołów w zmianach; 8.Tworzenie kultury zmian Cz.4 Społeczne ujęcie zarządzania projektami zmian : 9.Modele i zasady zarządzania procesami zmian.; 10.Spo łeczna diagnostyka zmian; 11.Techniki interwencyjne i warunki ich stosowania. Cz.5 Personalne mechanizmy wspierania zmian : 12.Strat egie firmy a polityka personalna; 13.Planowanie zatru dnienia w organizacji w ruchu; 14.Projektowanie syste mu motywacyjnego; 15.Rola szkoleń w doskonaleniu orga nizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Digitalizacja: istota i znaczenie; Rozdział 2 Charakterystyka outsourcingu jako współczesnej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem; Rozdział 3 Outsourcing IT i jego znaczenie w procesie cyfryzacji rynku; Rozdział 4 Outsourcing IT w organizacjach w świetle badań własnych; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1 Teorematy rozwoju regionalnego a praktyka polityczna: 1.1. Rozwój regionalny i wzrost gospodarczy w ujęciu regionalnym; 1.2. Teorie rozwoju jako problem makroekonomii; 1.3. Miejsce regionu w teoriach rozwoju gospodarczego; 1.4. Wiedza i innowacja jako przedmiot polityki rozwoju regionalnego; 1.5. Produkowanie innowacji; 1.6. Innowacyjność jako strategia rozwoju regionalnego. Rozdział 2 Współczesne tendencje internacjonalizacji firm: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Istota i motywy procesu międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw; 2.3. Tradycyjne modele internacjonalizacji a etapowość jej przebiegu; 2.4. Modele sieciowe; 2.5. Born-global - zjawisko firm globalnych od początku działalności; 2.6. Holistyczne ujęcie internacjonalizacji; 2.7. Bariery internacjonalizacji. Rozdział 3 Konceptualizacja młodych innowacyjnych przedsiębiorstw (Knowledge Intensive Companies - KIC): 3.1. Definicje KIC; 3.2. Klasyfikacje KIC; 3.3. Działalność innowacyjna. Rozdział 4 Miary internacjonalizacji i innowacyjności przedsiębiorstw: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Miary internacjonalizacji przedsiębiorstw - zarys problemu; 4.3. Miary innowacyjności przedsiębiorstw - zarys problemu. Rozdział 5 Parki technologiczne jako narzędzie rozwoju gospodarczo-społecznego: 5.1. Teoretyczny wymiar procesów rozwojowych - parki technologiczne w ujęciu paradygmatu polityki rozwoju; 5.2. Parki technologiczne jako kluczowi animatorzy sieci prorozwojowych; 5.3. Generacje, funkcje oraz modele parków technologicznych; 5.4. Nowy wymiar aktywności parków - internacjonalizacja działalności; 5.5. Bariery i obecny stan rozwoju parków technologicznych. Rozdział 6 Przedsiębiorstwa - rezydenci parków technologicznych: innowacyjność, internacjonalizacja i pomoc publiczna. Wyniki badań ilościowych: 6.1. Rola innowacji w działalności przedsiębiorstw; 6.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw-lokatorów parków technologicznych w Polsce; 6.3. Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w parkach: determinanty i bariery; 6.4. Park technologiczny jako instytucja wsparcia innowacyjności i internacjonalizacji swoich lokatorów. Rozdział 7 Polskie parki technologiczne: kondycja i perspektywy rozwoju. Wyniki badań jakościowych: 7.1. Obszar problemowy: parki technologiczne - modele, sposób działania, współpraca; 7.1.1. Definiowanie parku technologicznego, model biznesu, formy organizacyjne; 7.1.2. Specjalizacja parków technologicznych; 7.1.3. Zasoby, partnerstwo, współpraca i otoczenie parków technologicznych; 7.1.4. Polityka wobec parków; 7.1.5. Perspektywy rozwoju parków technologicznych; 7.2. Obszar problemowy: lokatorzy parków technologicznych; 7.2.1. Przedsiębiorstwa współpracujące z parkami; 7.2.2. Selekcja firm do parków; 7.2.3. Oferta parków technologicznych; 7.3. Obszar problemowy: internacjonalizacja firm-lokatorów oraz internacjonalizacja parku technologicznego; 7.3.1. Stosunek parków technologicznych do internacjonalizacji przedsiębiorstw; 7.3.2. Przejawy internacjonalizacji przedsiębiorstw w parkach technologicznych; 7.3.3. Wsparcie parków technologicznych dla internacjonalizacji przedsiębiorstw; 7.3.4. Dalsze plany parków technologicznych w zakresie wspierania internacjonalizacji lokatorów; 7.3.5. Internacjonalizacja parków technologicznych. Podsumowanie, wnioski, rekomendacje; Dylematy rozwojowe parków technologicznych; Par k technologiczny jako środowisko wsparcia rozwoju innowacji i umiędzynarodowienia - perspektywa lokatorów; W stronę modelu IV generacji parków technologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa; 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw; 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw; 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności- przykłady; 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności; 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami- charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce; 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP; 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przed-siębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębior¬czości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera¬-właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konku¬rencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Au¬torzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przedsiębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębiorczości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konkurencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Organizacja jako dyscyplina naukowa 2. Strategia w organizacji i zarządzanie strategiczne 3. Źródła innowacji i procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie 4. Podejmowanie decyzji w organizacji 5. Interpersonalny charakter organzacji 6. Kultura w kontekście organizacji 7. Eyka w kontekście organizacyjnym 8. Koncepcje teoretyczne organizacji i zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski, kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość i innowacyjność / Jan Duraj, Marzena Papiernik-Wojdera. - Warszawa : Difin, 2010. - 133, [3] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Przedsiębiorczość: Pojęcie przedsiębiorcy' Pojęcie i perspektywy analityczne przedsiębiorczości; Cechy przedsiębiorców i rodzaje przedsiębiorczości; Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych; 2. Innowacyjność: Pojęcie innowacji; Źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji; Strategie zarządzania innowacyjnego; Klastry i parki technologiczne jako podmioty i narzędzia strategii innowacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Zawiera: Część I. Przedsiębiorczość Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność – wprowadzenie: 1.1. Przedsiębiorczość; 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności – analiza pojęciowa; 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość; 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości; 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej; 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce; 2.4. Studium przypadku – koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego. Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Systemy wsparcia MSP; 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE; 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 3.5. Studium przypadku – przykłady wsparcia dla MSP. Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości; 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów; 4.3. Studium przypadku – Klaster Life Science w Krakowie. Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka: 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji; 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej – analiza pojęciowa; 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej;5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej; 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej;5.6. Studium przypadku – przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu – analiza przypadku polskiej uczelni publicznej: 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej; 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego – wybrane zagadnienia; 6.3. Studium przypadku – przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza. Część II. Zarządzanie innowacjami Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo: 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych; 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo – istota pojęcia; 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa; 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem; 7.5. Studium przypadku – innowacyjne przedsiębiorstwa. Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania: 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA); 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ); 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC); 8.4. Studium przypadku – projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD. Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami: 9.1. Zarządzanie innowacjami – analiza pojęciowa; 9.2. Źródła innowacji; 9.3. Strategie innowacji; 9.4. Modele zarządzania innowacjami; 9.5. Źródła finansowania innowacji; 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji; 9.7. Studium przypadku – plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży Motoryzacyjnej. Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem: 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych; 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym; 10.3. Studium przypadku – firma Flukar Sp. z o.o. Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce; 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji; 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji; 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji; 11.4. Studium przypadku – zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską). Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności: 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności; 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań; 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności; 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności; 12.5. Studium przypadku – innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część 1. Podstawy projektowania innowacyjnego przedsiębiorstwa: Refleksje społeczne; System istotnych zjawisk; Jakość i jej kluczowe znaczenie w środowisku rynkowym; System zarządzania jakością; Innowacje jako konieczność zwiększania wydajności przedsiębiorstwa; Konieczność akceptacji światowych trendów i zasadniczych zmian środowiska społecznego i biznesowego. Część 2. Projektowanie przedsiębiorstwa globalnego: Projektowanie przedsiębiorstwa klasy światowej; Wymagania wobec projektowania i rekonfiguracji systemów produkcyjnych; Przedsiębiorstwa sieciowe i produkty na rynkach sieci handlowych; Metody, metodyki, narzędzia i techniki projektowania; Metodyki umożliwiające wszechstronne zwiększanie jakości i rozwoju ekonomicznego przedsiębiorstwa; Klasyczne metodyki i metody; Reinżynieria; Projektowanie technologii produkcyjnych; Projektowanie przedsiębiorstwa z wykorzystaniem technologii cyfrowych; Projektowanie ergonomicznych stanowisk pracy; Część 3. Realizacja projektów w praktyce przemysłowej: Doświadczenie zdobyte z zarzadzania systemami produkcji dużych przedsiębiorstw; Reinżynieria I.D.C. Holding SA: Zwiększanie wydajności poprzez integrację odkryć naukowych w praktyce produkcyjnej; Identyfikacja stanów krytycznych Johns Manville Slovakia SA: Zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez identyfikację odchyleń w czasie rzeczywistym; Innowacje portfela produktów Chemosvit SA: Modelowanie procesów przedsiębiorstwa; Wykorzystanie stymulacji Nemak Slovakia Sp. Z o.o.: Projektowanie nowych urządzań produkcyjnych; Innowacje przełomowe Linet SA: Rozwój kreatywności i osiągnięcia doskonałości biznesowej w służbie zdrowia; Przedsiębiorczość innowacyjna Virtual Reality Media SA: Zwycięzca międzynarodowego przetargu organizowanego przez rząd amerykański; Radykalna zmiana Borcard Sp. Z o.o.: Koegzystencja systemu ciągłego doskonalenia stanu istniejącego i innowacyjnych zmian; Kuferek innowacji Košturiaka IPA Slovakia: Odkrywcze sposoby przezwyciężania bariery inercji w edukacji w zakresie innowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej