Definicja projektu, Koncepcje zarządzania projektem innowacyjnym, Strategie innowacji produktu, Proces tworzenia portfela projektów nowego produktu, Strategiczne zarządzanie projektowaniem i rozwojem Strategie wprowadzania nowego produktu na rynek, Procesy zarządzania operacyjnego projektem innowacyjnym.
Definicja projektu, Koncepcje zarządzania projektem innowacyjnym, Strategie innowacji produktu, Proces tworzenia portfela projektów nowego produktu, Strategiczne zarządzanie projektowaniem i rozwojem, Strategie wprowadzania nowego produktu na rynek, Procesy zarządzania operacyjnego projektem innowacyjnym.
1. Rola przedsiębiorstw w rozwoju regionalnym. 2. Metody doskonalenia przedsiębiorstw w gospodarce regionalnej. 3. Konkurencyjność regionalna w globalnej gospodarce wiedzy. 4. Integracja, koordynacja i sprawność w regionalnych systemach zarządzania. 5. Przedsiębiorstwo jako czynnik wzrostu i konkurencyjności regionu. 6. Informacyjne przedsiębiorstwo w regionie. 7. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw a przyszłość regionu. 8. Determinanty rynku pracy w kształtowaniu polityki personalnej przedsiębiorstwa.
Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw. Prawno-finansowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie wiedzą i zasobami ludzkimi. Rola jakości w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw. Logistyczna obsługa klienta w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacje jako element konkurencyjności przedsiębiorstw.
Rola jakości w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw. Logistyczna obsługa klienta w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacje jako element konkurencyjności przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw gospodarki żywnościowej.
Kwartalnik naukowy poświęcony zagadnieniom związanym z nowoczesnym zarządzaniem publicznym i powiązanym z nim aspektom funkcjonowania państwa oraz szeroko pojętej roli jednostki – obywatela. Współczesne zarządzanie publiczne jest efektem ewolucji państwa i ewolucji administracji publicznej. Towarzyszy temu zmieniająca się rola jednostki (obywatela) – to nie tylko wyborca, petent czy konsument, ale coraz bardziej interesariusz. Zarządzanie publiczne nie polega obecnie na utrwalaniu określonego porządku, lecz na skutecznym kierowaniu wieloma złożonymi zmianami, które – choć niezbędne – nie są ani oczywiste, ani zdeterminowane. Jest fenomenem, którego rozpatrywanie wymaga interdyscyplinarnych i wielowątkowych badań. Kwartalnik tworzy przestrzeń dla naukowej debaty nad tym fenomenem. Czytelnik znajdzie w nim rozważania konceptualne i teoretyczne, ale także rzetelne i wnikliwe studia empiryczne, zwłaszcza porównawcze. Wydawcą pisma jest Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie i Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Kluczowym problemem wielu współczesnych organizacji jest dążenie do osiągnięcia trwałych korzyści dzięki dobrze przeprowadzonym i trafnie dobranym metodom doskonalenia. W pracy podjęto próbę dowiedzenia tezy, że tylko działania doskonalące operacje, które prowadzą do realnej poprawy przepływu strumienia wartości w organizacji, przynoszą przedsiębiorstwu trwałe korzyści, bowiem jedynie szybszy, sprawniejszy oraz bardziej produktywny przepływ wartości w przedsiębiorstwie daje trwałe korzyści konkurencyjne oraz ekonomiczne. Zaniedbanie tego ważnego punktu odniesienia podczas wprowadzania projektów doskonalenia organizacji prowadzi do niepotrzebnego ryzyka ponoszenia strat oraz zawodu z nadziei pokładanych we wdrażanych metodach. Monografia prezentuje dotychczasowe osiągnięcia naukowe i aplikacyjne dotyczące metod i technik wykorzystywanych w zarządzaniu przepływem wartości w systemach produkcyjnych oraz usługowych, z uwzględnieniem fazy przepływu prowadzącego do powstania nowego produktu.
Przedmowa. Lepsze zarządzanie dla każdego; Wprowadzenie. Czym jest Zarządzanie 3.0? 1. Pudełko na kudo i karty kudo. Motywuj ludzi lepszymi sposobami 2. Osobiste mapy. Popraw komunikację i zrozumienie 3. Tablice delegowania i gra delegation poker. Daj ludziom władzę w ramach jasnych granic 4. Historie o wartościach i culture booki. Opisz swoją kulturę, opowiadając historie 5. Dni na eksplorację i wewnętrzny crowdfunding. Wygospodaruj czas na eksplorację i własną edukację 6. Gildie i narady taktyczne. Dzielcie się wiedzą, narzędziami i praktykami 7. "Feedbackowe wrapy" i nieograniczone wakacje. Naucz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej 8. Ekosystem mierników i tablica wyników. Mierz efektywność właściwymi sposobami 9. "Merit money", czyli inne podejście do wynagradzania. Płać ludziom zgodnie z ich zaangażowaniem 10. Moving motivators, czyli zmienna motywacja. Odkryj, co naprawdę angażuje pracowników 11. Drzwi szczęścia. Dąż do większego poczucia szczęścia w organizacji 12. Ważne pytania i celebration grids, czyli okazje do świętowania. Ucz się dzięki sukcesom i porażkom; Podsumowanie. Nigdy nie przestawaj eksperymentować.
1. Rozwój technologii i jej wpływ na gospodarkę, 2. Przemiany w technice i technologii na początku XXI wieku, 3. Polityka proinnowacyjna państwa, 4. Przewaga konkurencyjna i technologiczna, 5. Przedsiębiorstwa konkurujące na wolnym rynku, 6. System innowacyjny w budowie gospodarki opartej na wiedzy, 7. Pobudzanie innowacyjności przedsiębiorstw, 8. Bariery high-technology w Polsce, 9. Projketowanie procesu usprawnień z wykorzystaniem systemu KAIZEN, 10. Koncepcje nowych lub zmodernizowanych produktów, 11. Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie, 12. Warianty pozyskiwania technologii, 13. Modele sieciowe, 14. Modelowanie sieci przedsięwzięć organizacyjno-technicznych, 15. Optymalizacja terminu realizacji przedsięwzięcia według kryterium kosztów, 16. Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych, 17. Kierunki zmian w systemach zarządzania, 18. Hight-technology w Polsce (HT), 19. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej, 20. Wybieganie w przyszłość, 21. Produkty i usługi na poziomoe high-technology, 22. Strumienie przepływu technologii, 23. Przedsiębiorstwa hihg-tehnology, 24. Przedsiębiorstw wobec zmiennych oczekiwań rynku, 25. Zarządzanie relacjami klientów (CRM), 26. Projketowanie produktu, 27. Analiza marketingowa nowych produktów i usług, 28. Docenianie doświadczeń własnych i cudzych, 29. Badania patentowe, 30. Biznesplan, 31. Metody oceny opłacalności przedsięwzięć (projektów)
Cz. I Istota technologii: Pojęcie technologii; Istota z mian w technologii; Ekonomika technologii. Cz. II Technologia a zarządzanie: Strategia rozwoju technologii w przedsiębiorstwie; Analiza strategii technologii; Realizacja nowej technologii; Wdrażanie nowej technologii wytwarzania; Zarządzanie projektem nowej technologii; Inwestowanie w nową technologię; Księgowość a technologia; Technologie dostawcze; Transfer technologii; Zarządzanie doskonaleniem; Technologia a normy; Technologia jako narzędzie konkurencji. Cz. III Technologia a rząd: Narodowa polityka w zakresie technologii.
1. Przedsiębiorczość i innowacje: Współczesne podejście do innowacji jako wartości dla klienta; Innowacje w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw- siły motoryczne i bariery; Uwarunkowania procesów innowacyjnych w organizacji; Outsourcing w aspekcie zmian organizacyjnych; Rola kanałów dystrybucji w rozwoju przedsiębiorstwa z sektora MŚP; Budowa wartości dla klienta w kanałach dystrybucji; Współpraca MŚP z instytucjami pośrednictwa finansowego warunkiem efektywnego zarządzania strategicznego; Efekty finansowe działania grup kapitałowych w Polsce; Pozycja innowacyjna UE na tle jej głównych rywali; 2. Społeczna odpowiedzialność biznesu: Społeczna odpowiedzialność biznesu w wymiarze lokalnym i międzynarodowym; Świadomość ekologiczna w realizacji koncepcji Ekologicznej Społecznej Odpowiedzialności Biznesu; SOB: fanaberia czy biznesowa konieczność; Recykling produktowy w procesie zarządzania przedsiębiorstwem usługowym; Wyzwania etyczne współczesnych przedsiębiorstw; 3. Przedsiębiorstwa i organizacje w środowisku lokalnym: Klastry jako forma kształtowania konkurencyjności regionu; Wpływ infrastruktury logistycznej na rozwiązania zarządcze w klastrach przemysłowych; Wpływ zarządzania projektami na efektywność jednostek samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw komunalnych; Technologie mobilne w funkcjonowaniu szkoły wyższej; Młodzi ludzie na rynku pracy województwa lubelskiego; 4. Uwarunkowania zarządzania organizacjami: Istota decyzji i jej znaczenie w procesie zarządzania organizacjami; Zmiany w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych na przykładzie banków; Rola menedżera w procesie zmiany kultury organizacyjnej na przykładzie banku X; Rola pracowników w obsłudze klienta biura podróży; Oczekiwania wobec jakości usług świadczonych w sektorze publicznym- wyniki badań.
1. Środowisko jako podmiot życia gospodarczego; 2. Przedsiębiorstwo jako element otoczenia; 3. Konflikt w systemie społecznym przedsiębiorstwa; 4. Etyka w biznesie - trudności i perspektywy; 5. Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 6. Proces zarządzania strategicznego; 7. Planowanie i podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie; 8. Organizowanie i budowanie struktur organizacyjnych; 9. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie; 10. Kontrolowanie procesów pracy; 11. Proces komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 12. Zarządzanie procesem zmian; 13. Zarządzanie produkcją; 14. Zarzadzanie jakością; 15. Zarzadzanie innowacjami; 16. Zarządzanie projektami; 17. Zarzadzanie marketingowe; 18. Zarzadzanie logistyką; 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 20. Zarządzanie finansami; 21. Zarzadzanie informacją; 22. Zarzadzanie wiedzą.
1. Zarys koncepcji zarządzania wiedzą w organizacji, 2. Proces innowacji produktu, 3. Koncepcja zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu, 4. Badania organizacji amerykańskich pod względem zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu, 5. Badania organizacji polskich pod względem zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu, 6. Dalsze kierunki rozwoju zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu
1. Wiedza i zarządzanie wiedzą. 2. Działalność badawczo- rozwojowa jako źródło wiedzy. 3. Wiedza, kreatywność, działalność innowacyjna. 4. Zarządzanie działalnością innowacyjną. 5. Zarządzanie ukierunkowane na rozwój pracowników. 6. Istota kapitału intelektualnego i jego struktura. 7. Odnawianie modelu działalności przedsiębiorstwa szansą na sukces. 8. Organizacyjne aspekty zarządzania działalnością innowacyjną w przedsiębiorstwie. 9. Problem czasu w tworzeniu innowacji i jej komercjalizacji. 10. Innowacyjność polskich i unijnych przedsiębiorstw oraz jej utrudnienia. 11. Znaczenie innowacji w przedsiębiorstwach państw członkowskich byłej 15 Unii Europejskiej. 12. Czynniki kształtujące silne i słabe strony przedsiębiorstw państw członkowskich dawnej 15 UE w zakresie innowacji. 13. Szkolenie i edukacja instrumentami wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w byłej 15 Unii Europejskiej.
1. Istota zarządzania wiedzą, 2. Korzyści z zarządzania wiedzą, 3. Zarządzanie wiedzą a innowacyjność, 4. Pomiar wartości intelektualnych i zarządzania wiedzą, 5. Wyniki badań sondażowych nad zarządzaniem wiedzą w Polsce, 6. Studia przypadków
Wstęp: Jak zyskać dzięki zmianom; Natychmiastowe reagowanie; Bezproblemowe zapewnianie wygody; Starzejące się pokolenie powojennego wyżu demograficznego i dorastające pokolenie X: Masowa indywidualizacja produktów Styl życia; Obniżanie cen; Zróżnicowanie pod względem wartości; Doskonała obsługa; Technoprzewaga; Jakość na światowym poziomie.
Podziękowania; Zamiast wstępu; Rozdział 1. Jak poprowadzić proces strategicznej zmiany? 1.1. Rozpoczęcie procesu partycypacyjnego 1.2. Jak zorganizować diagnozę? 1.3. Jak opracować diagnozę wewnętrzną? 1.4. Zasady podejścia systemowego i analitycznego 1.5. Przeprowadzenie diagnozy 1.6. Od diagnozy do wyzwań strategicznych i ambicji przedsiębiorstwa 1.7. Koncepcja strategiczna 1.8. Opracowanie strategicznego planu działania 1.9. Czynniki wpływające na specyfikę procesu strategicznego 1.10. Podsumowanie etapów procesu strategicznego 1.11. Przykład udanego procesu strategicznego Rozdział 2. Jak wdrażać strategię? 2.1. Warunki sukcesu dla realizacji projektu strategicznego 2.2. System zarządzania w służbie strategii 2.3. Faza wdrożenia 2.4. Szczeble odpowiedzialności zarządczej 2.5. Kontrakt o cele 2.6. Rozmowa oceniająca 2.7. Tabela zarządcza 2.8. Narzędzia menedżera operacyjnego 2.9. Audyt zarządzania 2.10. Przegląd systemu zarządzania 2.11. Przegląd strategiczny 2.12. Podsumowanie wdrożenia systemu zarządzania Rozdział 3. Jak zarządzać kapitałem ludzkim spójnie ze strategią? 3.1. Makrokompetencje a strategia 3.2. Rozwijanie kompetencji 3.3. Szkolenie 3.4. Przegląd kadry 3.5. Zarządzanie talentami 3.6. Dobór zarządzających 3.7. Dwie perspektywy zarządzania Rozdział 4. Jak prowadzić zmianę? 4.1. "Rozszerzanie horyzontów" 4.2. Uwzględnianie czynnika czasu 4.3. Postawa i uczciwość menedżerska 4.4. Dynamika społeczna 4.5. Wymiar kulturowy w przedsiębiorstwie 4.6. Prowadzenie zmiany a przełomy 4.7. Zarządzanie kryzysem 4.8. Analiza niespójności Rozdział 5. Jakie zmiany w organizacji, jakie nowe role dla menedżera? 5.1. Ewolucja organizacji i zarządzania 5.2. Czynniki przełomu 5.3. Niektóre teorie i modele zmiany organizacyjnej 5.4. Zagadnienia etyki 5.5. Menedżer a złożoność 5.6. Menedżer a szkolenie 5.7. Uwzględnianie stresu 5.8. Menedżer a emocje 5.9. Ewolucja organizacji i roli menedżera w przyszłości; Wnioski; Przykładowe pytania do diagnozy; Bibliografia.
Zawiera: Difficulties and barriers for the implementing of marketing model in Wroclaw University of Science and Technology; Methodological principals of three-level system of cooperative marketing in the ukrainian tourism; Job satisfaction in the opinion of employees of small and medium - sized enterprises; Implementacja systemów motywacyjnych w samorządowych przedsiębiorstwach komunalnych; Odpowiedzialność za pracowników wyzwaniem dla współczesnych organizacji; Manager or leader? Leadership in crisis management at local government level; Innowacyjne metody dzielenia się wiedzą w organizacjach sektora publicznego; Budżet obywatelski jako przykład współdecydowania o rozwoju na szczeblu samorządowym wobec zmian prawnych z 2018 roku; Współpraca w zakresie działalności innowacyjnej na przykładzie inicjatyw klastrowych; Potencjał innowacyjny w ubezpieczeniach - postrzeganie przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych; Potencjał akademicki jako element wizerunku Katowic na tle wybranych miast wojewódzkich; Warunki życia z perspektywy osób studiujących w Katowicach w odniesieniu do wybranych polskich miast wojewódzkich cieszących się największą popularnością wśród studentów; Wykorzystanie opcji realnej w wycenie wartości przedsiębiorstwa; Przesłanki procesu restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w Polsce; Znaczenie zarządzania zaufaniem w organizacji wirtualnej; Forms of promotion in computer games. An example of second life; Uwarunkowania wyceny nieruchomości w aspekcie procesu decyzyjnego kredytodawcy.
Tworzenie innowacji poprzez współpracę międzyorganizacyjną, Koncepcja "przedsiębiorstwa przyszłości" jako źródło nowych paradygmatów w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim, Kompetencje międzynarodowych zespołów wiedzy, Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój społeczno-ekonomiczny małych przedsiębiorstw, Organizacja produktu w przedsiębiorstwie sektora hotelarstwa, Zarządzanie rządowymi programami wspierania budownictwa mieszkaniowego, Zarządzanie organizacją - efekty finansowe współdziałania organizacji, Wyniki funduszy Venture Capital - tendencje światowe a rynek polski, Kompetencje informatyczne pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej, Integracja systemów zarządzania na poziomie zarządzania procesowego, Edyta Dylematy nadużycia zaufania intraorganizacyjnego w organizacjach Publicznych, Zarządzanie technologią informacyjną jako główny czynnik wzrostu wartości dla organizacji, Nowoczesne formy zarządzania w administracji publicznej, Analiza porównawcza systemów motywowania Urzędu Miasta i banku. Studium przypadku.
Społeczna odpowiedzialność biznesu firm rodzinnych - wyzwania i rozwiązania; Współpraca podmiotów jako jedna z determinant ekspansji inicjatyw klastrowych; Przedsiębiorczość regionalna Kujaw i Pomorza; Analiza systemu motywacji w ocenie pracowników badanego przedsiębiorstwa. Studium przypadku; Cash pooling jako nowoczesna strategia zarządzania płynnością finansową grupy kapitałowej; Technological parks as carriers of innovations; Wpływ marketyzacji handlowej na zachowania konsumpcyjne mieszkańców miast; Relations created between the supply and the demand side on the tourism market; Kapitał intelektualny i pomiar jego efektywności metodą VAICTM; Innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie regionu łódzkiego; Rozwój kapitału ludzkiego jako czynnik rozwoju firmy; Audyt projektów dofinansowanych z funduszy unijnych; Mary Parker Follett - wizjonerka nauk o zarządzaniu; Style kierowania trenerów i instruktorów sportowych; Społeczna odpowiedzialność uczelni wyższej w Polsce; Wpływ funduszy europejskiej polityki spójności na pozycję innowacyjną i konkurencyjną państw Europy Środkowo- -Wschodniej wobec starej piętnastki państw Unii Europejskiej; Przedsiębiorczość i konkurencyjność w rozwoju regionalnym; Finansowanie działań innowacyjnych podejmowanych przez przedsiębiorstwa ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka; Kształtowanie kultury organizacji sprzyjającej zmianom; Organisational culture in research on enterprises Zaufanie społeczne - paradoks procesów modernizacyjnych; Zarządzanie relacjami z interesariuszami, czyli jak kreować kapitał relacyjny w przedsiębiorstwie Identyfikacja działań operacyjnych wpływających na efektywność procesu transportowego; Kompetencje kapitału ludzkiego w ocenie osób zarządzających organizacją; Podsystemy marketingu personalnego w przedsiębiorstwie; Management of prices based on consumer perception of prze; Organisational values in employment relations. Between declaration and practice; Kreowanie wartości poprzez zarządzanie kapitałem ludzkim; Szacowanie kosztu kapitału własnego przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej z wykorzystaniem metody AHP; The perception of municipal offices service of disabled people quality by office staff; Bariery działalności patentowej małych i średnich przedsiębiorstw high-tech w Polsce; Współpraca podmiotów w ramach ekonomii społecznej jako innowacyjny sposób realizacji zadań - studium przypadku.