Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(257)
IBUK Libra
(43)
ebookpoint BIBLIO
(9)
Forma i typ
Książki
(240)
E-booki
(52)
Publikacje naukowe
(36)
Czasopisma
(17)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(177)
tylko na miejscu
(176)
nieokreślona
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(180)
Czytelnia
(184)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(11)
Bakonyi Jadwiga
(8)
Huczek Marian (1939-2023)
(8)
Janasz Władysław
(8)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(8)
Chodyński Andrzej
(7)
Kozioł Leszek
(7)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(4)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(4)
Kwieciński Leszek
(4)
Sosnowska Alicja
(4)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(4)
Antonowicz Paweł
(3)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Malinowska Ewa
(3)
Nowacki Robert
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Różański Jerzy
(3)
Siciński Jędrzej
(3)
Sipa Monika
(3)
Sitek Marcin
(3)
Staszewska Jolanta (1960- )
(3)
Szabłowski Józef
(3)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(3)
Wolniak Radosław
(3)
Zasępa Piotr
(3)
Łuczkiewicz Grzegorz
(3)
Białoń Lidia
(2)
Bobińska Krystyna
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Brdulak Jakub J
(2)
Brzeziński Marek
(2)
Chovancová Miloslava
(2)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Cygan Zdzisław
(2)
Czajka Kamil
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Duczmal Wojciech
(2)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Grudzewski Wiesław M
(2)
Górzyński Michał
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Juchniewicz Ryszard
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaczmarska-Krawczak Jadwiga
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kassay Štefan (1941- )
(2)
Klamecka-Roszkowska Grażyna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kocot Maria
(2)
Kondak Anna
(2)
Korombel Anna
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Krawiec Franciszek (Frank)
(2)
Krawiec Frank
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Kędzierska-Szczepaniak Angelika
(2)
Kładź-Postolska Katarzyna
(2)
Madyda Aneta
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Malátek Vojtěch
(2)
Mamica Łukasz
(2)
Muczyński Maciej
(2)
Piekarska Ewa
(2)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(2)
Prahalad C. K. (1941-2010)
(2)
Regulski Lech
(2)
Skórska Anna
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Stajniak Maciej
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Szopik-Depczyńska Katarzyna
(2)
Szymonik Andrzej (1952- )
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Trzmielak Dariusz M
(2)
Voytovych Nataliya
(2)
Widera Wiktor
(2)
Widera Zbigniew
(2)
Wiśniewska Joanna
(2)
Wojciechowska Patrycja
(2)
Woodward Richard
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(123)
2000 - 2009
(141)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(308)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(305)
angielski
(4)
Temat
Innowacje
(216)
Przedsiębiorstwo
(97)
Zarządzanie
(35)
Zarządzanie wiedzą
(23)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(22)
Gospodarka oparta na wiedzy
(20)
Gospodarka
(18)
Organizacja
(18)
Kadry
(14)
Marketing
(14)
Zarządzanie strategiczne
(14)
Innowacje organizacyjne
(13)
Przedsiębiorczość (postawa)
(13)
Organizacja ucząca się
(12)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(10)
Konkurencja
(10)
Globalizacja
(9)
Internet
(9)
Menedżerowie
(9)
Szkolnictwo
(9)
Kultura organizacyjna
(8)
Polska
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Zastosowanie i wykorzystanie
(8)
Banki
(7)
Konkurencyjność
(7)
Nauczanie
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Przywództwo
(7)
Marketing strategiczny
(6)
Nauczyciele
(6)
Parki technologiczne
(6)
Polityka innowacyjna
(6)
Postęp techniczny
(6)
Regionalizacja gospodarcza
(6)
Zarządzanie zmianą
(6)
Inkubatory przedsiębiorczości
(5)
Instytucje nonprofit
(5)
Klastry (ekon.)
(5)
Kształcenie
(5)
Marketing społecznościowy
(5)
Motywacja pracy
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Przemysł
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Transfer technologii
(5)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(5)
Wartość ekonomiczna
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Decyzje
(4)
Inwestycje
(4)
Logistyka
(4)
Miasta
(4)
Motywacja
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Polityka regionalna
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Rynek pracy
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Współdziałanie
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Ekologia
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Informatyka
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Meblarstwo
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Multimedia
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauka
(3)
Produkcja
(3)
Przemysły kreatywne
(3)
Public relations
(3)
Reklama
(3)
Rynek finansowy
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Siła robocza
(3)
Sport
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Start-up
(3)
Służba zdrowia
(3)
Technologia
(3)
Uczniowie
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie innowacjami
(3)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1989-2000
(12)
2001-0
(9)
1901-2000
(5)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(31)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(2)
Czechy
(2)
Europa
(2)
Ukraina
(2)
Węgry
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Białoruś
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Region bałtycki
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(34)
Opracowanie
(27)
Podręcznik
(21)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo ekonomiczne
(10)
Monografia
(7)
Raport z badań
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Poradnik
(3)
Artykuły
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(71)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(60)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
309 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
R.1 Zręby teorii innowacji; R.2 Potencjał działowości innowacyjnej; R.3 Systemy i makrosystemy innowacji opartej na wiedzy; R.4 Regionalne Systemy Innowacji; R.5 Firma innowacyjna; R.6 Strategie innowacji; R.7 Korzyści i koszty działalności innowacyjnej; R.8 Finansowanie projektów innowacji; R.9 Marketingowe wsparcie procesów innowacyjnych; R.10 Interakcje między wizerunkiem, tożsamością i reputacją firmy a działalności innowacyjną; R.11 Świadomość innowacyjna społeczeństwa; Uwagi końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Systemy zarządzania firmą innowacyjną; Zarządzanie projektem innowacji; Strategie innowacji w firmie; Finansowanie firmy innowacyjnej; Innowacyjność polskich przedsiębiorstw na tle firm europejskich (w związku z perspektywą wejścia Polski do Unii Europejskiej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 1/2006)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularny, 2000-2002
1. Wzrost konkurencyjności regionów w Projekcie Narodowej Strategii Rozwoju regionalnego na lata 2007-2013, 2. Rozwój Kapitału ludzkiego i jego wykorzystanie na przykładzie województwa śląskiego, 3. Rola samorządu terytorialnego w rozwoju innowacyjności lokalnej, 4. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju regionu, 5. Budowanie kompetencji organizacji uczącej się i zarządzającej wiedzą, 6.Bariery innowacyjności polskich przedsiębiorstw, 7. Ceny transferowe a strategie przedsiębiorstw transportowych, 8. Restrukturyzacja przemysłu hutniczego w Polsce, 9. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - narzędziem kształtowania reputacji firmy, 10. Współczesne, innowacyjne narzędzia komunikacji marketingowej, 11. Strony www jako narzędzie marketingu, 12. Targi jako skuteczna forma promocji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 2/2006)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
1. Elastyczność przedsiębiorstwa na globalnym rynku-aspekty rozwojowe, 2. Europejskie trendy w zakresie innowacji, 3. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 4. Rynek pracy a przedsiębiorczość lokalna, 5. Koncepcja edukacji przez całe życie jako odpowiedź na wyzwania współczesności, 6. Kapitał intelektualny w realizacji jednolitego procesu budowy strategii przedsiębiorstwa, 7. Klastry jako środek przedsiębiorczości lokalnej, 8. Efektywne modele biznesu, 9. Uwarunkowania strategii przedsiębiorstw transnarodowych, 10. Analiza interesariuszy w projektach bibliotecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie innowacjami / Andrzej Pomykalski. - Warszawa; Łódź : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 324,[4] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; 1. Istota innowacji; 2. Otoczenie organizacji a innowacje; 3. Zarządzanie innowacjami; 4. Marketing innowacji; 5. Zarządzanie informacjami dla potrzeb innowacji; 6. Decyzyjne uwarunkowania procesu innowacji; 7. Finansowe uwarunkowania rozwoju innowacji; 8. Strategie innowacji; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie innowacją: Innowacyjność- czym jest i dlaczego jest ważna?; Innowacyjność jako podstawowy proces w działalności gospodarczej; 2. Kontekst: Budowanie innowacyjnego przedsiębiorstwa; Opracowywanie strategii innowacji; 3. Poszukiwania: Źródła innowacji; Sieci powiązań w innowacyjności; 4. Wybór: Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Planowanie inwestycji; 5. Wdrażanie: Tworzenie nowych produktów i usług; Przedsięwzięcia w nowych formach organizacyjnych; 6. Dyskontowanie: Odbieranie korzyści z innowacji; Dyskontowanie nauki z innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. O ewolucji świadomości, rozumu i pomysłowości, 2. Konkurencyjność w dobie globalizacji, 3. Zarządzanie twórcze w organizacji, 4. Metodologia rozwiązywania problemów, 5. Przygotowanie produkcji wyrobu jako przedsięwzięcie innowacyjne, 6. Procesy i technologie w organizacji, 7. Podstawy działalności innowacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Stan i perspektywy rozwoju teorii innowacji. 2. Mechanizmy i źródła innowacji. 3. Dynamika i struktura innowacji w wybranych krajach. 4. Strategie innowacyjne przedsiębiorstw i instytucji. 5. Finansowanie innowacji. 6. Działalność innowacyjna jako czynniki poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wpływ nauki i techniki na gospodarkę. Cechy rozwoju działalności badawczo-rozwojowej i zarządzania, 2. Produkty innowacyjne. Ich cechy i procesy realizacji, 3. Instytucjonalni realizatorzy działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej. Systemy zarządzania i współpracy, 4. Kierunki zwiększania innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych, 5. Ogólna charakterystyka procesów decyzyjnych w działaniach innowacyjnych, 6Analiza funkcjonalno-strukturalna (AFS) wyrobu, 7. Działania związane z projektowaniem i badaniem wyrobu, 8. Techniki twórczego myślenia w procesie rozwiązywania problemu, 9. Zastosowanie wybranych technik wartościowania w proces ach decyzyjnych, 10. Projektowanie procesów technologicznych z zastosowaniem techniki analizy cech (AC), 11. Ogólna charakterystyka problemów wzornictwa przemysłowego, 12.Ogólna charakterystyka systemu działania w za kresie projektowania wyrobów i procesów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 564)
1. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej; 2. Istota i znaczenie przedsiębiorczości w zarządzaniu; 3. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do przedsiębiorczości w zarządzaniu; 4. Znaczenie innowacji w rozwoju przedsiębiorczości; 5. Znaczenie zarządzania innowacjami w rozwoju przedsiębiorczości; 6. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do zarządzania innowacjami- uwarunkowania przedsiębiorczości jako sposobu zarządzania; 7. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw- uwarunkowania przedsiębiorczości jako funkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Zarządzanie innowacjami technicznymi: Istota i rodzaje innowacji; Organizacyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa; Ekonomiczne uwarunkowania działalności innowacyjnej; Zarządzanie działalnością innowacyjną; Logistyka innowacji. Cz. II Zarządza innowacjami organizacyjnymi (zmianą): Zjawisko zmian organizacyjnych; Zarządzanie zmianą w przedsiębiorstwie; Psychospołeczne aspekty zmian organizacyjnych; Budowanie kultur zmian; Uczenie się zmian Cz. III Innowacyjne dylematy przyszłości: Nowa wiedza dla nowej rzeczywistości XXI wieku; Paradoksy zarządzania w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Struktura przemysłu spotkań; 2. Innowacje w organizacjach przemysłu spotkań; 3. Funkcje i znaczenie wysokospecjalistycznych usług biznesowych; 4. Metodyka badań; 5. Czynniki i skutki współpracy z dostawcami usług specjalistycznych; 6. Postrzeganie innowacji przez podmioty przemysłu spotkań; 7. Wykorzystanie innowacji w przemyśle spotkań na podstawie studiów przypadków; 8. Perspektywy rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2018. - 394, [7] s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji: 1.1. Kompetencje a kwalifikacje; 1.2. Kompetencje a wartości; 1.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny; 1.4. Kluczowe kompetencje; 1.5. Kompetencje organizacji; 1.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste; 1.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe; 1.8. Profesjogramy/profile stanowisk; 1.9. Role organizacyjne; 1.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty. Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji: 2.1. Wiedza; 2.2. Doświadczenie i praktyczne umiejętności; 2.3. Kreatywność i innowacyjność; 2.4. Samodzielność; 2.5. Odpowiedzialność; 2.6. Przedsiębiorczość; 2.7. Orientacja biznesowa; 2.8. Profesjonalizm; 2.9. Decyzyjność; 2.10. Od formalnej dyscypliny pracy do „5 S”; 2.11. Skuteczność i ekonomiczność – czyli efektywność; 2.12. Komunikacja; 2.13. Współpraca; 2.14. Kompetencje etyczne; 2.15. Inteligencja; 2.16. Kultura i styl; 2.17. Asertywność; 2.18. Niektóre inne kompetencje. Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style: 3.1. Misja przywódców; 3.2. Przywództwo a zarządzanie; 3.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie; 3.4. Przywództwo dzikie – jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)używanie władzy; 3.5. Przywództwo jako służenie; 3.6. Demokracja i przywódcy demokratyczni; 3.7. Autorytaryzm i przywódcy autorytarni; 3.8. Przywódcy charyzmatyczni i transakcyjni; 3.9. Od przewodzenia opartego na przymusie do „przewodzenia bez przewodzenia”; 3.10. Indywidualne style kierowania. Rozdział 4. Wymiary przywództwa: 4.1. Wskazywanie i uzasadnianie celów; 4.2. Określanie zasad i wartości; 4.3. Dobór i wymiana ludzi; 4.4. Budowa zespołów; 4.5. Integrowanie; 4.6. Rozwój zawodowy; 4.7. Inspirowanie i motywowanie; 4.8. Komunikacja; 4.9. Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje; 4.10. Reprezentowanie; 4.11. Inne wymiary przywództwa; 4.12. Jak być przywódcą akceptowanym. Rozdział 5. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw: 5.1. Przedsiębiorcy i biznesmeni; 5.2. Menedżerowie i liderzy; 5.3. Kompetencje różnych grup menedżerów; 5.4. Specjaliści, specjaliści wiodący/koordynatorzy, główni specjaliści; 5.5. Pracownicy merytoryczno-wykonawczy; 5.6. Pracownicy operacyjni. Rozdział 6. Zarządzanie kompetencjami w organizacji: 6.1. Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym; 6.2. Podmioty zarządzania kompetencjami w organizacji; 6.3. Wzmacnianie portfeli kluczowych kompetencji; 6.4. Harmonizacja kompetencji oczekiwanych i posiadanych; 6.5. Doskonalenie zawodowe; 6.6. Organizacja ucząca się – wybrane problemy; 6.7. Zarządzanie kompetencjami a ocena; 6.8. Zarządzanie kompetencjami a wynagradzanie. Rozdział 7. Zarządzanie własnymi kompetencjami: 7.1. Self-management w świetle psychologii rozwoju; 7.2. Dobre praktyki związane z rozwojem własnym; 7.3. Meandry i zagrożenia samorozwoju; 7.4. Czy wszyscy powinni pracować zawodowo?; 7.5. Sztuczna inteligencja – pomocnik i rywal. Uwagi końcowe. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Podstawowe pojęcia i związane z nimi kontrowersje. 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji. 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje. 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych. 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 uzupeł. i uaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 357, [3] s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wyjaśnienie pojęć; 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji; 3. Przywództwo i związane z nim kompetencje; 4. Kompetencje wybranych grup zawodowych z sektora przedsiębiorstw; 5. Zarządzanie kompetencjami w organizacji; 6. Zarządzanie własnymi kompetencjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 11)
1. Łańcuch wartości jako narzędzie oceny przewagi konkurencyjnej, 2. Strategiczny wymiar zarządzania organizacjami niekomercyjnymi, 3. Znaczenie działalności gospodarczej prowadzonej przez fundacje, 4. Marka jako czynniki przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa, 5. Rola informacji w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, 6. Działania marketingowe w uzdrowiskach polskich jako element rozwoju konkurencyjności na rynku europejskim, 7. Konkurencyjność gospodarstw agroturystycznych, 8. Struktura i jakość usług turystycznych, 9. Procesy innowacyjne w programach rządowych, 10. Procesy urbanizacyjne w Polsce na przełomie XX i XXI wieku, 11. Polski system bankowy w standardach Unii Europejskiej, 12. Finansowy aspekt konkurencyjności jednostek samorządu terytorialnego w Polsce, 13. Alternatywne instrumenty inżynierii finansowej inwestycji jednostek samorządu terytorialnego, 14. Rachunek kosztów jako czynnik kształtujący pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa, 15. Istota holdingu w obszarze prawa handlowego, bilansowego i podatkowego, 16. Organizacja i wyniki kontroli skarbowej w Polsce w latach 1996-2003, 17. Liczba e i jej związki z ekonomią, 18. Programowanie liniowe w ujęciu komputerowym, 19. Przygraniczna przestrzeń turystyczna Meksyku przy granicy z USA, 20. Rola lidera politycznego i jego wpływ na konkurencyjność partii na rynku wyborczym, 21. Determinanty kryzysu zadłużeniowego na początku lat osiemdziesiątych, 22. Przedmiot ekonomiki a zasada swobodnego wyboru w ujęciu Edwarda Taylora
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie kosztami przedsiębiorstwa, 2. Rachunek kosztów jakości, 3. Rachunek kosztów logistyki, 4. Rachunek kosztów innowacji, 5. Rachunek kosztów ochrony środowiska, 6. Badanie empiryczne - opis koncepcji badania, 7. Badanie empiryczne - analiza wyników, 8. Projekt stryktury ewidencyjnej kosztów wspomagającej zarzadzanie kosztami: jakości, logistyki, innowacji, ochrony środowiska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wpływ wspólnych wartości na zjawisko izomorfizmu organizacyjnego; Proinnowacyjne kierunki zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Koncepcja budowania marki firmy rodzinnej na przykładzie Ciche International Trade & Investment; Selected clustering problems; Hotel brand image and loyalty of customers; Komunikacja w organizacji jako element wzrostu konkurencyjności; Wybrane aspekty kultury organizacyjnej miarą odpowiedzialnego zarządzania; Rola kapitału ludzkiego w organizacjach pozarządowych na przykładzie Fundacji Mozaika; The importance of theories that have emerged on a practical business basis for science - questions and dilemmas; Budżet samorządowy jako prawno-finansowy instrument polityki na rzecz równości; Obrót nieruchomościami w wybranych miastach w Polsce - makroekonomiczne determinanty wielkości sprzedaży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Aktualne tendencje rozwoju produkcji na świecie, 2. Podstawowe cele działań produkcyjnych, 3. Metodyka nowoczesnego zarządzania produkcją, 4. Model przepływowy procesu produkcji, 5. Otoczenie procesu produkcji, 6. Schematy organizacji zarządzania procesów produkcji, 7. Parametry procesów produkcji, 8. Gospodarka odpadami, 9. Rodzaje informacji dotyczące procesu produkcji, 10. Podstawowe stany procesu produkcji, 11. Kryzys procesu produkcji, 12. Rozwój wiedzy przedsiębiorstwa produkcji, 13. Strategiczny rozwój procesu produkcji, 14. Interwencjonizm państwa w zarządzaniu produkcją, 15. Nowe problemy gospodarki rynkowej, 16. Zasady etyki produkcji, 17. Nowoczesne metody zarządzania, 18. Zarządzanie procesami innowacyjnymi i inwestycjami, 19. Przyszłościowe metody zarządzania produkcją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej