Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(184)
Forma i typ
Książki
(181)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(132)
dostępne
(106)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(112)
Czytelnia
(134)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Barańska Małgorzata
(5)
Jegier Aneta
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Knapp Julie
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olejnik Marian
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Doroszowa Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Elliott Julian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Odbiorca
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(101)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Młodzież
(22)
Nauczanie początkowe
(20)
Mowa
(19)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Psychologia rozwojowa
(13)
Osobowość
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Uczenie się
(10)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Uczucia
(9)
Dzieci
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Psychoterapia
(8)
Wychowanie
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Muzykoterapia
(7)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Agresywność
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Myślenie
(6)
Nauczanie
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Kształcenie
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język dziecka
(4)
Lateralizacja
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele
(4)
Niemowlę
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Zabawa
(4)
Zachowanie
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Genetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Ruchy
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Żłobki
(3)
Alkohol
(2)
Ankieta
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
184 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Biologiczne potrzeby małych dzieci; 1.1. Rola snu; 1.2. Prawidłowe żywienie; 1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka; 1.3.1. Bobas Lubi Wybór; 1.3.2. Aktywność ruchowa; 1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej; 1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała; 1.4.2. Zdrowe zęby; 1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków; 1.4.4. Rezygnacja z pieluchy; 1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym; 1.4.6. Ochrona zdrowia – kontrola pediatryczna; Rozdział 2 Zaspokajanie potrzeb psychicznych; 2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia; 2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa; 2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem; 2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami; 2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie; 2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku; 3.1. Rozwój i proces uczenia się; 3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka; 3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku; 3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka; 3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju; 3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci; Rozdział 4 Fizyczne i społeczne środowisko żłobka; 4.1. Przestrzenie budowania relacji; 4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni; 4.3. Co to jest dieta sensoryczna; 4.4. Społeczne środowisko żłobka; 4.5. Interakcje w żłobku; 4.6. Powody komunikowania się; 4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?; Rozdział 5 Zabawa swobodna i zorganizowana; 5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?; 5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci; 5.3. Diagnostyczny walor zabaw; 5.4. Terapeutyczny walor zabawy; 5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 5.5.1. Zabawy fundamentalne; 5.5.2. Zabawy konstrukcyjne; 5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka; 5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej; 5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej; 5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej; 5.5.7. Zabawy z elementami dramy; 5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki; Rozdział 6 Czas wolny małych dzieci; Rozdział 7 Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych; Rozdział 8 Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci; Zakończenie; Bibliografia; Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia; Koniec pierwszego roku życia; Koniec drugiego roku życia; Koniec trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Zawiera: Cz. I Psychopedagogiczne konteksty przystosowania: Pojęcie przystosowania w naukach społecznych; Przystosowanie psychospołeczne jako forma interakcji z otoczeniem; Rodzina jako pierwsze środowisko wychowawcze w przystosowaniu dziecka do przedszkola; Trzyletnie dziecko na progu przedszkola; Środowisko przedszkolne w interakcji z dzieckiem 3-letnim w okresie adaptacji. Cz. II Przystosowanie dzieci do przedszkola. Badania własne: Podstawowa problematyka badawcza; Program wstępnej adaptacji dziecka – scenariusz zajęć metodycznych; Wyniki przystosowania dzieci do przedszkola; Czynniki osobnicze a przystosowanie dzieci do przedszkola; Środowisko rodzinne dziecka a jego adaptacja do przedszkola; Przedszkole jako środowisko przystosowania dzieci 3-letnich; Rola wczesnych doświadczeń adaptacyjnych dzieci w ich przystosowaniu do szkoły. Podsumowanie i wnioski ogólne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Podstawy nauki R. 1 Wprowadzenie i ogólna perspektywa: Psychologia rozwojowa; Historyczne poglądy na dzieciństwo; Pierwsi teoretycy; Pionierzy psychologii dziecka; Główne problemy w psychologii rozwojowej. R. 2 Teorie rozwoju dziecka: Modele poznawczo-rozwojowe; Teorie uczenia się; Mały Albert i mały Piotruś: warunkowanie i przeciwwarunkowanie reakcji strachu; Efekty i skutki uboczne karania przez rodziców lub nauczycieli; Etologia; Rozwój a środowiska; Podejście ekologiczne. R. 3 Metody badań: Badania naukowe; Typy badań; Badanie rozwoju; Inne instrumenty badawcze; Problemy etyczne. Cz. II. Rozwój biologiczny i fizyczny R. 4 Genetyka: Biologiczne warunki rozwoju: Mechanizmy dziedziczenia; Zaburzenia genetyczne; Geny a zachowanie; Czas działania genów i interakcje geny – środowisko; Rozwój a środowiska - Wybór niszy: przebieg interakcji dziedziczność – środowisko. R. 5 Rozwój prenatalny: Stadia rozwoju prenatalnego; Teratologia: historia, zasady i znaczenie czynników naturalnych; Teratologia: wpływ leków i występujących w środowisku substancji chemicznych; Rozwój a środowisko – Psychoteratologia; Zapobieganie, wykrywanie i leczenie wad wrodzonych. R. 6 Narodziny, rozwój fizyczny i rozwój sprawności: Narodziny i okres okołoporodowy; Rozwój a środowisko – Niemowlęta z grupy ryzyka: klucz znajduje się w środowisku; Zorganizowany noworodek; Rozwój motoryczny; Mózg człowieka; Rozwój fizyczny człowieka. Cz. III. Rozwój poznawczy R. 7 Rozwój sensoryczny i percepcyjny: Teorie rozwoju sensorycznego i percepcyjnego; Zmysły o mniejszym znaczeniu; Słuch; Rozwój a środowisko – Muzyka dla naszych uczy: czy doświadczenie zmienia melodię?; Wzrok; Percepcja intermodalna; Rozwój uwagi; Percepcja i działanie. R. 8 Rozwój poznawczy: podejście piagetowskie: teoria Piageta; Poznanie we wczesnym dzieciństwie – Okres sensoryczno-motoryczny; Myślenie wieku przedszkolnym –Okres przedoperacyjny; Myślenie w młodszym wieku szkolnym – Okres operacji konkretnych; Rozwój a środowisko – Badania międzykulturowe i Piaget; Adolescencja i dorosłość – Okres operacji formalnych; Zmiana poznawcza. R. 9 Rozwój poznawczy: teoria przetwarzania formacji: Istota teorii przetwarzania informacji; Uczenie się i pamięć małych dzieci; Pamięć u starszych dzieci; Rozwój a środowisko – Nie zapomnij wyjąć ciastek z piekarnika : pamięć w domu i w laboratorium; Rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Zmiana poznawcza. R. 10 Rozwój poznawczy: podejście psychometryczne: Istota testów inteligencji; Problematyka badań nad inteligencją; Doświadczenie i inteligencja; Rozwój a środowisko – Rodzina a osiągnięcia : wyniki porównawczych badań międzykulturowych; Inne sposoby ujmowania inteligencji. R. 11 Rozwój językowy: Teorie rozwoju językowego; Okres przedsłowny; Semantyka; Gramatyka; Pragmatyka. Cz. IV. Rozwój społeczny i rozwój osobowości R. 12 Rozwój społeczny i emocjonalny we wczesnym dzieciństwie: Teorie rozwoju społecznego we wczesnym dzieciństwie; Wzajemna regulacja stosunków pomiędzy małymi dziećmi i opiekunami; Temperament; Przywiązanie; Rodzina; Rozwój a środowisko – Praca zawodowa matek i żłobki. R. 13 Rozwój moralny: Teorie rozwoju moralnego; Rozumowanie moralne; Zachowania prospołeczne; Agresja; Rozwój a środowisko – Czy być agresywnym znaczy być odrzuconym? R. 14 Rozwój pojęcia Ja: Teoria Ja; Samowiedza; Samoocena; Rozwój a środowisko – Czy szkoła obniża poczucie kompetencji szkolnych u dorastających uczniów?; Samoregulacja. R. 15 Rozwój ról płciowych i różnice międzypłciowe: Teorie rozwoju ról płciowych; Typizacja płciowa; Rozwój a środowisko – Konsekwencje rozwodu rodziców dla rozwoju chłopców i dziewcząt; Rozumienie ról płciowych i stereotypów; Wpływ rodziny na rozwój ról płciowych; Niektóre powszechnie występujące różnice międzypłciowe; Wpływ czynników biologicznych na rozwój ról płciowych. R. 16 Stosunki z rówieśnikami: Podejścia teoretyczne do zagadnienia stosunków między rówieśnikami; Typowe stosunki między rówieśnikami; Przyjaźń; Rozwój a środowisko – Sieci społeczne i wsparcie społeczne dzieci; Popularność i trudności w kontaktach z rówieśnikami. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia rozwojowa w zarysie / Ann Birch ; przeł. Jan Łuczyński, Marian Olejnik. - Wyd. 1 nowe - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 305, [1] s. ; 21 cm.
(Krótkie wykłady z psychologii)
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Badania nad rozwojem. Rozdział 2. Wczesne uspołecznienie: 2.1. Rozwój relacji społecznych; 2.2. Rozwój przywiązania; 2.3. Przywiązanie, separacja i deprywacja; 2.4. Zabawa dziecięca. Rozdział 3. Rozwój poznawczy: 3.1. Piageta teoria rozwoju poznawczego; 3.2. Rozwój poznawczy w kontekście społecznym; 3.3. Pomiar inteligencji; 3.4. Przetworzenie informacji o rozwój poznawczy; 3.5. Nabywanie języka. Rozdział 4. Ujęcia rozwoju społecznego: 4.1. Podejście psychodynamiczne; 4.2. Teorie uczenia się; 4.3. Podejście poznawczo–rozwojowe. Rozdział 5. Zachowania społeczne: 5.1. Rozwój moralny; 5.2. Rozwój ról związanych z płcią; 5.3. Rozumienie siebie i innych. Rozdział 6. Adolescencja i dorosłość: 6.1. Adolescencja; 6.2. Rozwój przez całe życie: badanie dorosłości; 6.3. Wczesna dorosłość; 6.4. Średni wiek dojrzały; 6.5. Późny wiek dojrzały. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Badania nad rozwojem, 2. Wczesne uspołecznienie, 3. Rozwój poznawczy, 4. Ujęcia rozwoju społecznego, 5. Zachowania społeczne, 6. Adolescencja i dorosłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / red. nauk. Janusz Trempała. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - XVI, 542 s. : rys., tab. ; 29 cm.
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój poznawczy, 2. Rozwój emocjonalny, 3. Rozwój społeczny, 4. Rozwój moralny, 5. Rozwój osobowości, 6. Róznice indywidualne w rozwoju psychicznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy mechanizmów twórczości plastycznej 1. Plastyka jako dziedzina twórczości: Człowiek jako istota twórcza; Twórczość – kryteria i kategorie twórczości plastycznej; Plastyka jako język wypowiedzi i społecznej komunikacji; 2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości plastycznej: Psychopatologiczne poglądy na genezę twórczości plastycznej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii głębi; Próby wyjaśnienia genezy twórczości plastycznej na podstawie teorii samorealizacji osobowości; Badania empiryczne nad osobowością twórczą plastyków; Modele psychiki ludzkiej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii poznawczej; Wybitni intelektualiści jako twórcy dzieł plastycznych; Wpływ różnic indywidualnych na twórczość plastyczną; Systemowe ujęcie uzdolnień plastycznych na podstawie modeli interakcyjnych; Teorie systemów i ich wpływ na ujmowanie koncepcji psychiki ludzkiej; Wpływ modeli interakcyjnych na pojmowanie struktury uzdolnień plastycznych. Część II. Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży 1. Rys historyczny badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży 2. Plastyka dzieci i młodzieży jako twórczość artystyczna 3. Okresy i fazy w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży – synteza wybranych poglądów; Rozwój kolorystyki w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych poglądów; Psychospołeczne uwarunkowania kryzysów w twórczości plastycznej młodzieży w świetle dotychczasowego piśmiennictwa. 4. Dotychczasowe metody analizy wytworów plastycznych; 5. Problemy, hipotezy i metody własnych badań: Problemy i hipotezy badawcze; Metody badań własnych i ich charakterystyka; Zakres i populacja osób badanych. 6. Psychologiczna analiza i charakterystyka formy i treści wypowiedzi plastycznych dzieci i młodzieży na podstawie własnych badań empirycznych: Bazgroty dzieci w wieku poniemowlęcym; Twórczość plastyczna dzieci wieku przedszkolnego; Twórczość plastyczna dzieci młodszego wieku szkolnego; Twórczość plastyczna dzieci w średnim i starszym wieku szkolnym. 7. Analiza kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Istota i objawy zjawisk kryzysowych; Czynniki warunkujące zjawisko kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; Próby przezwyciężania kryzysu twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej. 8. Próby określenia typologii postaw twórczych na podstawie analizy materiałów z badań empirycznych: Analiza wyników badań empirycznych; Refleksje końcowe. 9. Wnioski. Część III. Funkcje twórczości plastycznej w życiu człowieka 1. Funkcje rozwojowo-edukacyjne w twórczości plastycznej: Funkcja – znaczenie pojęcia; Edukacyjna funkcja twórczości plastycznej. 2. Twórczość plastyczna jako projekcja osobowości: Ekspresja a twórczość plastyczna; Projekcja jako metoda badania w psychologii; Projekcja twórcza; Struktura wytworów plastycznych a język projekcji; Struktura wytworu plastycznego (S. Popek); Analiza projekcyjnych wyznaczników w wybranych testach rysunkowych; Kolor jako znak i wartość w projekcji; Ekspresja plastyczna dzieci jako informacja projekcyjna. 3. Twórczość plastyczna w psychoterapii: „Psychoterapia” i pojęcia pokrewne; Terapia w procesie twórczości plastycznej w sytuacji indywidualnej i społecznej; Regulacyjna moc twórczości plastycznej; Przykładowe programy; Zakończenie; Bibliografia; Spis schematów; Spis tabel; Spis wykresów; Wykaz ilustracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
11. Odmienność, dysfunkcje i wykorzystywanie seksualne, 12. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe, 13. Zaburzenia po uszkodzeniu mózgu i inne mechanizmy upośledzenia funkcji poznawczych, 14. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, 15. Ocena kliniczna, 16. Biologiczne metody leczenia, 17. Terapie psychologiczne, 18. Współczesne problemy leczenia zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa: Czym jest psychologia a czym nie jest?; W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę?; Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii?; 2. Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka: W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie?; Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu?; Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?; 3. Rozwój przez całe życie: Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek?; Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa?; Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania?; Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9, 159,9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Podstawowe aspekty rehabilitacji dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Podstawowe pojęcia z zakresu rehabilitacji; Cele i zasady rehabilitacji dziecka z zaburzeniami w rozwoju; Rodzaje, formy i etapy pracy z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju. 2. Funkcjonowanie i rozwój układu nerwowego jako podstawa do rozumienia zasad postępowania diagnostycznego w procesie rehabilitacji dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Funkcjonowanie mózgu i zaburzenia wynikające z jego uszkodzenia; Rodzaje i funkcje dróg nerwowych oraz zaburzenia wynikające z ich uszkodzenia. 3. Wybrane formy postępowania diagnostycznego u dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Założenia ogólne postępowania diagnostycznego u dziecka; Cele i rodzaje diagnozy prenatalnej; Obszary i rodzaje oceny rozwoju dziecka w diagnozie medycznej i rehabilitacyjnej; Obszary, założenia i cele diagnozy psychologicznej; Obszary, założenia i cele diagnozy pedagogicznej; Obszary, założenia i cele diagnozy logopedycznej. 4. Metody wspomagające rozwój dziecka: Czynniki oraz kryteria doboru metod; Systematyka metod wyrosłych na gruncie nauk medycznych; Rehabilitacja medyczna; Systematyka metod wyrosłych na gruncie nauk społecznych. 5. Zagadnienia metodologiczne: Koncepcja badań – założenia metodologiczne; Przedmiot, cel i problemy badawcze; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Dobór próby i organizacja badań. 6. Funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym; Dziecko z autyzmem; Dziecko z zespołem Downa; Dziecko z opóźnieniem w rozwoju. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 46)
Cz.I : Poczucie tożsamości społecznej młodzieży gimnazjalnej, Dysfunkcjonalne relacje wewnątrzrodzinne a proces kształtowania tożsamości w okresie dorastania. Cz.II Relacje łączące młodych singli z ich rodzicami. Cz.III Europejscy poszukiwacze i specyfika ich relacji międzypokoleniowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej