Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(184)
Forma i typ
Książki
(181)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(132)
dostępne
(103)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(112)
Czytelnia
(134)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Barańska Małgorzata
(5)
Jegier Aneta
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Knapp Julie
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olejnik Marian
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Doroszowa Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Elliott Julian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Odbiorca
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(101)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Młodzież
(22)
Nauczanie początkowe
(20)
Mowa
(19)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Psychologia rozwojowa
(13)
Osobowość
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Uczenie się
(10)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Uczucia
(9)
Dzieci
(8)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Psychoterapia
(8)
Wychowanie
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Muzykoterapia
(7)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Agresywność
(6)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko trudne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Myślenie
(6)
Nauczanie
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Kształcenie
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język dziecka
(4)
Lateralizacja
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele
(4)
Niemowlę
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Zabawa
(4)
Zachowanie
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Genetyka
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Ruchy
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Żłobki
(3)
Alkohol
(2)
Ankieta
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały pomocnicze
(5)
Monografia
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Psychologia
(32)
Medycyna i zdrowie
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
184 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się- dyskusja wokół pojęć: Trudności w uczeniu się w perspektywie psychologicznej; Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w reformującej się szkole; 2. Trudności w pisaniu: Rozwój umiejętności pisania- przegląd badań; Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej; Struktura i treść narracji w wypowiedziach pisemnych młodzieży z dysleksją; 3. Zagadnienia praktyczne: Profile rozwoju intelektualnego dzieci z trudnościami w uczeniu się- z doświadczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych; nauka języka obcego jako czynnik stymulujący i ułatwiający korygowanie zaburzeń związanych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Uczeń z dysleksją rozwojową na lekcji języka niemieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej; Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej; Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka; Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny; Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny; Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma; Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych; Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne); Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne; Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń; Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem; Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka; Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych; Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi; Zakończenie; Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zastosowanie komputera w edukacji szkolnej uczniów: Ogólna klasyfikacja zastosowań komputerów w pedagogice; Korzyści pedagogiczne wynikające z komputerowego wspomagania nauczania; Pedagogiczna diagnostyka komputerowa; Wykorzystanie technik komputerowych w profilaktyce pedagogicznej; Terapeutyczne funkcje technik komputerowych. 2.Istota zaburzeń w czytaniu i pisaniu uczniów: Dysleksja a mowa; Struktura czynności czytania; Struktura czynności pisania; Mowa a czytanie i pisanie; Metody diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu; Profilaktyka pedagogiczna; Program edukacji dla dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu bez wspomagania komputerowego. 3. Edukacja komputerowa uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu: Główne taksonomie zasad terapeutycznych w edukacji; Problematyka badań dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania; Media dydaktyczne w profilaktyce i terapii dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu; Program wspomagający pracę z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu; Zestaw gier dla dzieci dyslektycznych; Zestaw gier logopedycznych. 4.Specyfika edukacji komputerowej uczniów z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu: Oddziaływania psychoterapeutyczne relaksujące i aktywizujące dzieci do nauki czytania i pisania; Usprawnianie zaburzonych procesów psychomotorycznych w czytaniu i pisaniu; Wybrane techniki komputerowe w procesie profilaktyki i terapii dzieci z zaburzeniami w nauce czytania i pisania (propozycja wykorzystania); Scenariusz programu edukacji ze wspomaganiem komputerowym; Wartość profilaktyczna wybranych programów komputerowych w zapobieganiu zaburzeniom czytania i pisania. 5. Konspekty zajęć z diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu (propozycja wykorzystania). 6. Konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Koncepcja diagnozy jesiennej i wiosennej; 3. Obserwacje - schematy oceniania; 4. Propozycje scenariuszy wybranych obserwacji; 5. Kart pracy (jesień) - schematy oceniania; 6. Kart pracy (wiosna) - schematy oceniania; 7. Podsumowanie badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autyzm a opóźnienie rozwoju; 2. Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne; 3. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm; Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca; Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne; Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; Zaburzenia zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera; Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD); Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii; Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się; Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące; Dyslalia rozszczepowi a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej