Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(258)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(252)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(4)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(162)
tylko na miejscu
(160)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(178)
Czytelnia
(168)
Autor
Brzezińska Anna
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Eichelberger Wojciech
(4)
Knapp Julie
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Herbert Martin
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Ziółkowska Beata
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Andruszko Robert
(2)
Appelt Karolina
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Birch Ann
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pisula Ewa
(2)
Polok Grzegorz
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szopiński Józef
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Beisert Maria
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biała Monika
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butcher James N
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(99)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(13)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(260)
Język
polski
(260)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(104)
Wychowanie w rodzinie
(37)
Młodzież
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Rodzina
(31)
Dzieci
(28)
Psychologia dziecka
(25)
Psychologia rozwojowa
(24)
Wychowanie
(20)
Osobowość
(18)
Dziecko autystyczne
(16)
Mowa
(16)
Psychoterapia
(16)
Dziecko trudne
(14)
Rodzice
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Uczucia
(13)
Agresywność
(12)
Autyzm
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Psychologia
(11)
Psychologia wychowawcza
(10)
Zachowanie
(10)
Zespół ADHD
(10)
Alkoholizm
(9)
Dziecko maltretowane
(9)
Nauczyciele
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Uczenie się
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Myślenie
(7)
Nauczanie
(7)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Patologia społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Stres
(6)
Szkolnictwo
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dorosłe dzieci alkoholików
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Metodologia
(5)
Niemowlę
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika
(5)
Rozwód
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Cierpienie
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry komputerowe
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język dziecka
(4)
Narkomania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc
(4)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychopatologia
(4)
Rozwój psychospołeczny
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Adopcja
(3)
Anoreksja
(3)
Arteterapia
(3)
Bulimia
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Genetyka
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Homoseksualizm
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Internet
(3)
Kazirodztwo
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Austria
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Opracowanie
(18)
Poradnik
(17)
Praca zbiorowa
(14)
Monografia
(8)
Czasopismo naukowe
(4)
Raport z badań
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(86)
Edukacja i pedagogika
(50)
Medycyna i zdrowie
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
260 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 520)
1. Społeczna integracja osób z niepełnosprawnością; 2. Klasa szkolna jako grupa społeczna i rówieśnicza; 3. Akceptacja dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym oraz jej uwarunkowania; 4. Metodologia badań własnych; 5. Uwarunkowania indywidualne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 6. Uwarunkowania rodzinne i ich wpływ na akceptacje ucznia klasy integracyjnej; 7. Uwarunkowania szkolne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 8. Synteza wyników badań; 9. Postulaty dla praktyki pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane zagadnienia z problematyki uzależnień od środków psychoaktywnych; 2. Uwarunkowania używania narkotyków przez młodzież a doświadczenie przemocy domowej; 3. Wpływ przemocy doznanej w rodzinie w grupie osób uzależnionych; 4. Koincydencja używania substancji psychoaktywnych z zespołem paranoidalnym; 5. Terapia osób uzależnionych od narkotyków na przykładzie Ośrodka Readaptacyjnego Ministerstwa Zdrowia w Piastowie; 6. Duchowość w terapii osób uzależnionych; 7. Instytucje oraz organizacje działające na rzecz osób uzależnionych od narkotyków i ich rodzin w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z plecakiem rodzinnych doświadczeń: Pokolenie, Źródło; Trzy razy "nie"; Pełnione role; Dorosłe Zycie; Odnaleźć sens; Dokonać zmiany; Zaufać Bogu; 2. Historie wyciągnięte z plecaka: Życiorys mojego wnętrza; Bagaż doświadczeń; Prawda mnie wyzwala; Kiedy burza z dzieciństwa nie chce odejść; Mój teatr; Ciernie mojego serca; Czego jeszcze nie wiem o sobie; mama; Jeszcze trochę o Klaudii lat 19; Album zapomnianych zdjęć; Z nadzieją; Na drogach łaski; Ukradzione dzieciństwo; Wolontariuszka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp. 2. Dzieciństwo XXI wieku. 3. Raj utracony. 4. Wrażliwość opiekuna. 5. Kiedy dzieci zaczynają nas rozumieć? 6. Dokąd prowadzi zabawa? 7. Meble z gałganków, klocki lego czy gry komputerowe? 8. Dziecięce kryzysy. 9. Zbuntowane trzylatki. 10. Kłębki energii. 11. Moment intelektualny. 12. Układy ryzyka. 13. Co to jest ufność? 14. Trudne rozmowy. 15. Następna szansa. 16. Edukacja. 17. Epizody wspólnego zaangażowania. 18. Nauczyciel jako organizator. 19. Dzieci nadpobudliwe. 20. Raz jeszcze o organizacji. 21. Trudny wiek. 22. Tożsamość. 23. Wypuszczanie dzieci w świat. 24. Zegary życia. 25. O stałym centrum i płynnych peryferiach. 26. Czy aby się rozwijać, trzeba się cofać? 27. W gorsetach ról. 28. Uwolnienie. 29. Intymność. 30. Lider - jaki jest? 31. Bunt (nie przemija...). 32. Jesień życia. 33. Dziadkowie, rodzice i dzieci. 34. Wspomnienia. 35 Aneks: osiem etapów rozwoju osobowości według Erika. H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój sprawności motorycznej i manualnej, 2. Rozwój spostrzegania wzrokowego, 3. Rozwój percepcji słuchowej, 4. Rozwój Mowy, 6. Etapy rozwoju zabawy, 6. Rozwój zachowań społecznych i emocji, 7. Kształtowanie się dominacji stronnej, 8. Wybrane zagadnienia dotyczące pamięci, 9. Wczesna nauka czytania jako symulacja rozwoju dziecka w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym: Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym; Zaburzenia rozwojowe wieku przedszkolnego; 2. Zaburzenia procesów wykonawczych w wieku przedszkolnym: Motoryka i jej zaburzenia; Lateralizacja i orientacja przestrzenna w wieku przedszkolnym- rozwój i zaburzenia; 3. Zaburzenia procesów percepcyjnych: Zaburzenia percepcji wzrokowej w wieku przedszkolnym; Percepcja słuchowa, zaburzenia, diagnoza, terapia; 4. Mowa w wieku przedszkolnym- rozwój i zaburzenia: Mowa jako sposób porozumiewania się człowieka; Stadia rozwoju mowy dziecka, anomalia rozwojowe; Zaburzenia mowy wieku przedszkolnego; Terapia zaburzeń mowy; 5. Specyficzne zaburzenia nerwicowe u dzieci w wieku przedszkolnym; 6. Gotowość szkolna; 7. Trudności wychowawcze wieku przedszkolnego; 8. Trudności dzieci trzyletnich a adaptacji do warunków przedszkolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź małżenska a tożsamość seksualna dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2020. - 178 s. : il. kolor. ; 24 cm.
Zawiera: R. 1 Koncepcja filozoficzna więzi międzyludzkich: Relacja Ja – Ty; Relacja Ja – Ty w małżeństwie. R. 2 Rodzina jako źródło kreatywności i barier: Rodzina jako system społeczny; Parametry systemu rodzinnego; Podsystem małżeński; Wpływ systemu rodzinnego na kreatywność. R. 3 Więź rodziców w oczach dziecka: Oderwanie od matki jako fundament tworzenia się męskiej tożsamości płciowej; Wieź rodziców w oczach dziecka – studium przypadku. R. 4 Puszka Pandory, czyli kompleks Edypa i jego konsekwencje: Studium przypadku – I etap terapii; II faza terapii; III etap – zakończenie. R. 5 Kompleks Elektry: Kompleks Elektry opisany przez Małgorzatę; Przeżywanie kompleksu Elektry przez Agnieszkę. R. 6 Rodzinne bariery blokujące tożsamość seksualną. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2016. - 213 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
1. Rodzina jako źródło kreatywności lub barier; 2. Psychologiczne aspekty kreatywności; 3. Rodzina a kreatywność - badanie autora; 4. Konsekwencje rozmytych granic między ojcem a córką; 5. Konsekwencje rozmytych granic między matka a synem; 6. Rola transformującego nauczania we wprowadzaniu zmian w życiu rodzinnym i zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1 Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; 1.1. Rozwój fizyczny; 1.2. Rozwój motoryczny; 1.3. Rozwój poznawczy; 1.4. Rozwój mowy i komunikacji; 1.5. Emocje i nawiązywanie relacji w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2 Wybrane obszary wspierania rozwoju i wychowania małego dziecka; 2.1. Samodzielność życiowa człowieka; 2.2. Aktywność ruchowa jako baza dla procesu wspomagania rozwoju; 2.3. Stymulacja sensoryczna; 2.4. Zabawa dziecka w wieku poniemowlęcym; 2.5. Aktywne poznawanie otoczenia; 2.6. Media w wychowaniu najmłodszych; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju – koncentracja na dziecku, rodzinie i środowisku społecznym; 3.1. Dziecko podmiotem wspomagania rozwoju; 3.2. Bliskość i bezpieczne środowisko we wspomaganiu rozwoju; 3.3. Zabawa i relacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.4. Wspomaganie rozwoju w rutynach dnia; 3.5. Interwencyjny profesjonalizm we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.6. Poznanie dziecka we wczesnym wspomaganiu rozwoju; 3.7. Obserwuj, reaguj i wspomagaj; 3.8. Aranżowanie przestrzeni do uczenia się przez zabawę i rutyny dnia; Rozdział 4 O wartościach opieki, wychowania i edukacji w żłobku; 4.1. Wsparcie opiekunów w budowaniu świadomego rodzicielstwa; 4.2. Jak wspierać rodziców w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.3. Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z lękiem separacyjnym?; 4.4. Czym się różnią grupy terapeutyczne między sobą?; Podsumowanie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego , ISSN 0208-6336 ; Nr 1649)
Zawiera: Psychologiczne opinio dawstwo sądowe w sprawach o zabójstwo z afektu: Wprowadzenie; Emocje i ich rola w sterowaniu ludzkim zachowaniem; Stan silnego wzburzenia - stan efektu w koncepcjach psychologiczno-psychiatrycznych; Pojęcie silnego wzburzenia na gruncie prawa; Dane ogólne o sprawcach zabójstw i ich ofiarach; Przedmiot i zakres ekspertyzy sądowej zawarty w pytaniach sądu; Częstotliwość powoływania psychologów jako biegłych i sposoby ich pracy diagnostycznej; Rodzaje metod diagnostycznych stosowane przez biegłych psychologów; Informacje zawarte w opiniach psychiatrycznych i psychologicznych; Sytuacyjne tło motywacyjne zabójstwa w stanie silnego wzburzenia; Okoliczności usprawiedliwiające stan silnego wzburzenia; Modele rekonstrukcji stanu silnego wzburzenia. Przemoc rodziców wobec dzieci jako przedmiot psychologicznej ekspertyzy sądowej: Wprowadzenie; Przemoc wobec dziecka w rodzinie. Definicja i zakres pojęcia; Rozmiary i uwarunkowania przemocy rodziców wobec dzieci; Przemoc rodziców wobec dzieci jako przedmiot psychologicznej ekspertyzy sądowej - wyniki badań; Podsumowanie i konkluzje. Obszary diagnostyki psychologicznej w sądowym opinio dawstwie w sprawach rozwodowych: Wprowadzenie; Próba badawcza; Metody badawcze; Kierunki analizy wyników badań; Kilka uogólnień wyników badań; Uwagi końcowe. Praktyka mediacji w rodzinnych ośrodkach diagnostycznych-konsultacyjnych. Stan obecny i propozycje zmian: Mediacja jako forma pomocy psychologicznej; Psycholodzy i pedagodzy rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych jako mediatorzy; Aktualny stan praktyki mediacyjnej w rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych; Poziom przygotowania profesjonalnego mediatorów - sytuacja aktualna i oczekiwana; perspektywy rozwoju mediacji rodzinnych w Polsce; Refleksje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako środowisko wychowawcze i rozwojowe dziecka niepełnosprawnego, 2. Niepełbosprawność dzieci i młodzieży i jej charakterystyka, 3. Metodologia badań własnych, 4. Przezycia emocjonalne rodziców związane z akceptacją niepełnosprawności dziecka, 5. Podstawy rodzicielskie wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, 6. Zaspokajanie przez rodziców potrzeb psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych, 7. Świadomość i oddziaływania wychowawcze rodziców w stosunku do dziecka niepełnosprawnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej