Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(466)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(455)
Publikacje naukowe
(39)
Publikacje fachowe
(14)
Czasopisma
(10)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(401)
dostępne
(243)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(255)
Czytelnia
(405)
Autor
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(23)
Gierula Marian
(17)
Boczkowska Magdalena (1983- )
(11)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(10)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(9)
Michalczyk Stanisław
(8)
Rott Dariusz (1965- )
(7)
Borkowski Igor
(6)
Jachimowski Marek
(6)
Oniszczuk Zbigniew
(6)
Sokołowski Marek
(6)
Wielopolska-Szymura Mirosława
(6)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(5)
Grzesiok-Horosz Agnieszka
(5)
Mielczarek Tomasz
(5)
Brzoza Katarzyna
(4)
Dudek Krystian
(4)
Gierula Joanna
(4)
Jaskiernia Alicja
(4)
Kowalczyk Ryszard
(4)
Nierenberg Bogusław
(4)
Pisarek Walery
(4)
Roguska Agnieszka
(4)
Sarna Paweł
(4)
Sokół Zofia
(4)
Szostok Patrycja
(4)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(4)
Woźny Aleksander (1953- )
(4)
Adamowski Janusz
(3)
Adamus-Matuszyńska Anna
(3)
Celej Piotr (1981- )
(3)
Chudziński Edward (1940- )
(3)
Dzierżyńska Jolanta
(3)
Godzic Wiesław (1953- )
(3)
Grzybczyk Katarzyna
(3)
Guzek Damian
(3)
Hopfinger Maryla
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Jakubowicz Karol (1941-2013)
(3)
Juszczyk Stanisław
(3)
Kall Jacek
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(3)
Krawczyk Dariusz
(3)
Lorek Marta
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Olędzki Jerzy
(3)
Ostaszewski Aleksander
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Ratajczak Magdalena
(3)
Sadza Agata
(3)
Szczęsna Ewa
(3)
Szostak Patrycja
(3)
Tworzydło Dariusz
(3)
Andrzejewski Piotr
(2)
Aronson Elliot
(2)
Barta Janusz (1947-2021)
(2)
Baudrillard Jean
(2)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Cenker Ewa Małgorzata
(2)
Chyła Wojciech
(2)
Czarnecki Adam
(2)
Dobrzycki Jarosław
(2)
Fras Janina
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gogołek Włodziemierz
(2)
Gwóźdź Andrzej
(2)
Halawa Mateusz
(2)
Hess Agnieszka
(2)
Jabłoński Paweł
(2)
Kepplinger Hans Mathias
(2)
Kolczyński Mariusz
(2)
Kopecka-Piech Katarzyna
(2)
Kornacka Monika
(2)
Kornacka-Grzonka Monika
(2)
Koroczenskij Aleksandr
(2)
Koroczyński Aleksander
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kot Wiesław
(2)
Kożuch Artur
(2)
Królak Sławomir
(2)
Küng Lucy
(2)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(2)
Magdoń Andrzej
(2)
Magoska Maria
(2)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(2)
Marszałek-Kawa Joanna
(2)
Matlak Andrzej (1965- )
(2)
Maćkowska Renata
(2)
Mich Włodzimierz
(2)
Mielczarek Anna
(2)
Mielnik Galina
(2)
Mikułowski Pomorski Jerzy
(2)
Molęda-Zdziech Małgorzata
(2)
Mrozowski Maciej
(2)
Notkowski Andrzej
(2)
Oniszczuk Zbigiew
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(108)
2000 - 2009
(335)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(466)
Czechy
(4)
Język
polski
(467)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(428)
Komunikacja społeczna
(107)
Dziennikarstwo
(54)
Telewizja
(53)
Internet
(47)
Reklama
(45)
Public relations
(39)
Dziennikarze
(35)
Kultura masowa
(32)
Prasa (wydawnictwa)
(28)
Społeczeństwo informacyjne
(26)
Edukacja medialna
(22)
Radiofonia
(22)
Marketing polityczny
(21)
Polityka
(21)
Opinia publiczna
(18)
Komunikacja polityczna
(16)
Dziecko
(15)
Kultura audiowizualna
(13)
Wolność słowa
(13)
Konwergencja mediów
(12)
Multimedia
(12)
Kampania wyborcza
(11)
Społeczeństwo
(11)
Media społecznościowe
(10)
Pedagogika medialna
(10)
Prawo prasowe
(10)
Antropologia mediów
(9)
Film
(9)
Globalizacja
(9)
Regionalne środki masowego przekazu
(9)
Czasopisma
(8)
Etyka dziennikarska
(8)
Kultura
(8)
Marketing
(8)
Terroryzm
(8)
Język
(7)
Nowe media (komunikacja)
(7)
Polityka medialna
(7)
Reklama telewizyjna
(7)
Socjologia
(7)
Sponsoring
(7)
Teoria komunikacji i mediów
(7)
Wychowanie
(7)
Demokracja
(6)
Etyka
(6)
Komunikacja marketingowa
(6)
Manipulacja (psychol.)
(6)
Polska
(6)
Prawo autorskie
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Sport
(6)
Wybory
(6)
Wybory parlamentarne
(6)
Informacja
(5)
Interakcje społeczne
(5)
Komputery
(5)
Komunikowanie marketingowe
(5)
Perswazja
(5)
Promocja handlowa
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Wolność prasy
(5)
Agresywność
(4)
Etyka społeczna
(4)
Gazety
(4)
Integracja europejska
(4)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(4)
Marketing społecznościowy
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Pedagogika
(4)
Prawo mediów
(4)
Propaganda
(4)
Przestępczość
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Rodzina
(4)
Rzecznicy prasowi
(4)
Socjotechnika
(4)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Wolność mediów
(4)
Wybory prezydenckie
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Śmierć
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Bezrobocie
(3)
Cenzura
(3)
Cyberprzestępczość
(3)
Czasopismo regionalno-lokalne
(3)
Dane osobowe
(3)
Dobra osobiste
(3)
Dyskurs (filoz.)
(3)
Dziennikarstwo śledcze
(3)
Erotyzm
(3)
Gatunki medialne
(3)
Historia
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja
(3)
Temat: dzieło
Kod YouTube
(1)
The New York Times (czasopismo ; Stany Zjednoczone ; 1851- )
(1)
Wiadomości Literackie (czasop.)
(1)
Wprost (czasopismo ; 1982- )
(1)
Temat: czas
2001-
(33)
1989-
(17)
1989-2000
(17)
1901-2000
(13)
1901-
(5)
1945-1989
(5)
2001-0
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(39)
Europa
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(9)
Ukraina
(7)
Rosja
(5)
Czechy
(4)
Niemcy
(4)
Hiszpania
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Wielka Brytania
(3)
Włochy
(3)
Zagłębie Dąbrowskie
(3)
Armenia
(2)
Europa Zachodnia
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Francja
(2)
Grecja
(2)
Irlandia
(2)
Kazachstan
(2)
Norwegia
(2)
Słowacja
(2)
Węgry
(2)
Ameryka Północna
(1)
Arabskie, kraje
(1)
Austria
(1)
Azerbejdżan
(1)
Białoruś
(1)
Bułgaria
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Estonia
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Górny Śląsk
(1)
Iran
(1)
Japonia
(1)
Jugosławia
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Portugalia
(1)
Rumunia
(1)
Serbia
(1)
Słowenia
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Podręcznik
(41)
Praca zbiorowa
(35)
Opracowanie
(16)
Czasopismo naukowe
(14)
Monografia
(14)
Materiały konferencyjne
(13)
Czasopismo prasoznawcze
(10)
Poradnik
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Esej
(2)
Felieton
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiady
(2)
Antologia
(1)
Autobiografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Komentarz prawny
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura włoska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzje
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(108)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(21)
Zarządzanie i marketing
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Historia
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
467 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2388)
Część I: Istota społeczeństwa informacyjnego. Teoria i polityka. 1. Problematyka społeczeństwa informacyjnego. 2. Rozwój teorii społeczeństwa informacyjnego. 3. Europejskie społeczeństwo informacyjne jako przedmiot badań na potrzeby strategii politycznych. Część II: Problemy społeczeństw informacyjnych w wieku globalnych sieci. 1. Konwergencja technologiczna i sektorowa - nowa jakość w technologii i gospodarce. 2. Globalizacja - proces wieku informacji. 3. Gospodarka informacyjna - oparta na wiedzy. 4. Praca i problemy zatrudnienia w społeczeństwie informacyjnym. 5. Struktura społeczeństwa informacyjnego. 6. Państwo, polityka i demokracja w społeczeństwie informacyjnym. Część III: Europejska strategia budowania społeczeństwa informacyjnego. 1. Unia Europejska po traktacie z Maastricht - między globalizacją a siłą tożsamości. 2. Europejska polityczna koncepcja społeczeństwa informacyjnego. 3. Europejskie społeczeństwo informacyjne w strategiach korporacji i użytkowników nowych mediów. 4. Informatyzacja Unii Europejskiej - implementacja Strategii Lizbońskiej. 5. Europejska strategia zatrudnienia i pracy w społeczeństwie informacyjnym. 6. Polityka audiowizualna Unii Europejskiej wobec strategii budowania społeczeństwa informacyjnego. 7. Europejskie społeczeństwo informacyjne w politycznej koncepcji spójności społecznej i regionalnej. 8. Strategie narodowe budowania społeczeństwa informacyjnego w państwach członkowskich Unii Europejskiej. 9. Polska wobec problemów globalnego i europejskiego społeczeństwa informacyjnego. Zakończenie. Przyszłość europejskiego społeczeństwa informacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Charakterystyka mediów: 1. Telewizja, 2. Radio, 3. Prasa, 4. Reklama zewnętrzna, 5. Kino, 6. Internet, 7. Reklama bezpośrednia. CZ.II Procedury planowania mediów: 1. Definicja media planningu, 2. Media plan - narzędzie prognozowania inwestycyjnego, 3. Cele kampanii, 4. Strategiczne planowanie mediów, 5. Podstawowe parametry, 6. Wybór mediów, 7. Wybór nośników, 8. Zakup mediów, 9. Efektywność metody. Cz. III Rola reklamy w komunikacji z klientem: 1. Podstawowe założenia teorii reklamy, 2. Charakterystyka procesu zakupowego, 3. Kształtowanie postawy klienta, 4. Schematy modyfikacji postaw, 5. Teoria komunikacji, 6. Reklama jako narzędzie komunikacji rynkowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2735)
1. Kształtowanie wizerunku Polski w Unii Europejskiej, 2. Kampania informacyjna euro, 3. Budowanie wizerunku poprzez wykorzystanie symbolu, 4. Lokalne media w komunikacji samorządów gminnych, 6. Kreowanie wizerunku polityka podczas kampanii prezydenckiej na przykładzie Jean - Marie Le Pena, 5. Wizerunek polityka po polsku; kampania prezydencka 2000 r,. 7. Postrzeganie mniejszości. Wizerunek mniejszości w telewizji publicznej w Polsce, 8. Corporate design - wizualizacja tożsamości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język a komunikacja ; 17)
I. Zagadnienia ogólne: Konsiliencja, czyli o porozumieniu między naukami w trzecim tysiącleciu; Nazywanie emocji u młodych dorosłych użytkowników języka; Ikoniczność w gramatyce generatywnej; Minimalizm a polska terminologia językoznawcza; Struktura językowa narracyjnych gier fabularnych; Językowa i wizualna reprezentacja stereotypu (rekonesans badawczy); Porażka komunikacyjna i jej pragmatyczne uwarunkowania. II. Odmiany i rejestry języka: Odmiany polszczyzny, typy tekstów, rodzaje komunikacji: Rozmowa studentów - komunikat ekspresji i rytuału; O socjolekcie "komórkowców" (na przykładzie wariantów wyrażenia puścić komuś sygnał); Paralele zmian kolokacji w stylu publicystycznym i struktury potocznego obrazu świata; Wpływ reklamy na językowe zachowania dzieci i młodzieży; Analiza dyskursu CB radio: profesjolekt kierowców TIR-ów. Studium pilotażowe; O kilku strategiach dyskursowych w rozmowie handlowej; Funkcja języka W w języku sportu - próba analizy; Interakcyjność elektronicznych gatunków mowy: przykład internetowego dyskursu naukowego; Charakterystyka genologiczna i stylistyczna ulotki medycznej; Gatunkowa odrębność konsultacji lekarskiej w świetle wybranych nurtów genologii lingwistycznej; Język "komputerowców". Zagadnienia leksykalne: Nieścisłości w polskich słownikach obcych; Nowe wyrazy w języku najstarszych mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny; Formy apelatywne we współczesnym języku polskim; aktualne problemy z feminizacją nazewnictwa w języku polskim. Język prasy, telewizji i reklamy: Wartościowanie ksiązki w programie telewizyjnym "Książki z górnej półki"; Informacja i komentarz - dwa sposoby konceptualizowania wydarzeń w wiadomościach telewizyjnych; Reklamie czasopism w czasopismach; Dynamika reklamy jako stylu komunikacyjnego; Obraz jako element argumentacyjnej - kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych; Informacja czy argumentacja? Wpływ kultury na styl reklamy; Współdziałanie słowa i obrazu w prasie tabloidowej. Ujęcie semiotyczne; Najczęstsze przykłady normy językowej w prasie. Język polityki: Poselska gra na słowa - analiza perswazji w dyskursie sejmowym; Kreowanie wizerunku przeciwnika politycznego w rozmowie publicznej; Kampania wyborcza to wojna - o metaforach w tekstach prasowych w czasie kampanii wyborczej 2005; Językowa charakterystyka politycznych wypowiedzi Jana Marii Rokity
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prawo dla Firm)
Ograniczenia reklamy w systemie polityki alkoholowej: 1. Podstawowe zagadnienia reklamy w polskiej polityce alkoholowej; 2. Reklama alkoholu w prawie unijnym; 3. Samoregulacja w dziedzinie reklamy alkoholu; Reklama napojów alkoholowych: podstawowe pojęcia: 1. Napój alkoholowy; 2. Podmiot reklamujący, promujący lub informujący o sponsorowaniu; 3. Reklama i informacja handlowa; 4. Promocja; 5. Sponsorowanie i informowanie o sponsorowanie; 6. Inne techniki marketingowe; Zasady reklamowania napojów alkoholowych: 1. Przepisy reklamowe ustawy alkoholowej a przepisy reklamowe innych ustaw; 2. Zasady prowadzenia reklamy i promocji napojów alkoholowych; 3. Zasady prowadzenia informowania o sponsorowaniu; 4. Wolność reklamowania alkoholu w miejscu sprzedaży; 5. Pozostałe zagadnienia; Perspektywy nowelizacji przepisów reklamowych ustawy alkoholowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Wykaz skrótów. Wstęp. Rozdział pierwszy. Wolność słowa. 1.1. Uwagi wstępne. 1.2. Pojęcie wolności słowa. 1.3. Wolność słowa w ujęciu Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. 1.3.1. Wprowadzenie. 1.3.2. Zakres wolności słowa. 1.3.3. Swoboda wypowiedzi w debacie politycznej i w sprawach publicznie ważnych. 1.3.4. Swoboda wypowiedzi artystycznej. 1.3.5. Swoboda wypowiedzi komercyjnej. 1.3.6. Swoboda otrzymywania informacji. 1.3.7. Obowiązki i odpowiedzialność. 1.3.8. Ograniczenia swobody wypowiedzi. 1.3.8.1. Trójelementowy test zgodności. 1.3.8.2. Ochrona bezpieczeństwa państwa. 1.3.8.3. Ochrona moralności. 1.3.8.4. Ochrona dobrego imienia i praw osób trzecich. 1.3.8.5. Ochrona informacji poufnych. 1.3.8.6. Gwarancja powagi i bezstronności wymiaru sprawiedliwości. 1.3.8.7. Działalność nadawców radiowych, telewizyjnych lub przedsiębiorstw kinematograficznych. 1.4. Wolność słowa w ujęciu konstytucyjnym. 1.4.1. Wprowadzenie. 1.4.2. Wolność mediów w Konstytucji RP. 1.4.3. Gwarancje wolności słowa w Konstytucji RP. 1.4.3.1. Wprowadzenie. 1.4.3.2. Wolność słowa. 1.4.3.3. Zakaz cenzury prewencyjnej. 1.4.3.4. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Rozdział drugi. Prawo prasowe – wybrane zagadnienia. 2.1. Podstawowe pojęcia. 2.2. Prawa i obowiązki dziennikarzy. 2.3. Sprostowania prasowe. 2.4. Rejestracja dzienników i czasopism. Rozdział trzeci. Radiofonia i telewizja. 3.1. Uwagi wstępne. 3.2. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. 3.2.1. Wprowadzenie. 3.2.2. Zadania KRRiT. 3.2.3. Członkowie KRRiT. 3.2.4. Przewodniczący KRRiT. 3.3. Rada Mediów Narodowych. 3.4. Reżimy prawne świadczenia audiowizualnych usług medialnych. 3.4.1. Wprowadzenie. 3.4.2. Nadawcy publiczni. 3.4.3. Nadawcy niepubliczni. 3.4.4. Nadawcy społeczni. 3.4.5. Operatorzy sieci kablowych. 3.4.6. Programy telewizyjne rozpowszechniane wyłącznie w systemie teleinformatycznym. 3.4.7. Audiowizualne usługi medialne na żądanie. 3.5. Zasady budowy programów. 3.5.1. Wprowadzenie. 3.5.2. Samodzielność nadawcy. 3.5.3. Obowiązki informacyjne nadawcy. 3.5.4. Kwoty programowe. 3.5.5. Przekazy handlowe. 3.5.6. Treść audycji. 3.5.6.1. Wprowadzenie. 3.5.6.2. Zakaz propagowania niektórych postaw. 3.5.6.2.1. Uwagi ogólne. 3.5.6.2.2. Działania sprzeczne z prawem. 3.5.6.2.3. Działania sprzeczne z polską racją stanu. 3.5.6.2.4. Postawy i poglądy sprzeczne z moralnością. 3.5.6.2.5. Postawy i poglądy sprzeczne z dobrem społecznym. 3.5.6.2.6. Zakaz nawoływania do nienawiści i zakaz dyskryminacji. 3.5.6.2.7. Zachowania zagrażające zdrowiu. 3.5.6.2.8. Zachowania zagrażające bezpieczeństwu. 3.5.6.2.9. Zachowania zagrażające środowisku naturalnemu. 3.5.6.3. Poszanowanie przekonań religijnych odbiorców. 3.5.6.4. Ochrona małoletnich. 3.5.6.5. Poprawność języka. 3.5.7. Dostępność programów dla niepełnosprawnych. 3.5.8. Ważne wydarzenia. Rozdział czwarty. Postęp techniczny w mediach. 4.1. Uwagi wstępne. 4.2. Media w Internecie. 4.2.1. Pojęcie Internetu. 4.2.2. Internet jako środek przekazu. 4.2.3. E-prasa. 4.2.4. Radio i telewizja w Internecie. 4.3. Platformy cyfrowe. 4.4. Konwergencja mediów. Rozdział piąty. Reklama w mediach. 5.1. Pojęcie reklamy. 5.2. Reklama w Prawie prasowym. 5.2.1. Kryptoreklama. 5.2.2. Obowiązek umieszczania reklam i ogłoszeń. 5.3. Reklama w ustawie o radiofonii i telewizji. 5.3.1. Przekazy handlowe. 5.3.2. Reklama i telesprzedaż. 5.3.3. Sponsoring. 5.3.4. Lokowanie produktu. 5.3.5. Przepisy wspólne. 5.4. Reklama w Internecie. 5.4.1. Spam. 5.4.2. Reklama behawioralna. 5.4.3. Reklama kontekstowa. 5.4.4. Influencer marketing. 5.4.5. Przykłady reklam naruszających prawo. 5.4.5.1. Wyszukiwarki internetowe. 5.4.5.2. Domeny internetowe i metatagi. 5.4.5.3. Odpowiedzialność za ogłoszenia reklamowe w serwisie internetowym. 5.4.6. Blokowanie reklam w Internecie. Rozdział szósty. Ochrona dóbr osobistych w kontekście działalności mediów. 6.1. Uwagi wstępne. 6.2. Legitymacja czynna osoby fizycznej. 6.3. Legitymacja czynna osoby prawnej i innych podmiotów. 6.4. Legitymacja czynna w sprawach naruszania w mediach dobra osobistego w postaci tożsamości narodowej. 6.5. Cześć jako dobro osobiste. 6.5.1. Nieprawdziwe informacje, sugestie i nieuzasadnione oceny w mediach a naruszenie czci. 6.5.2. Debata publiczna. 6.5.3. Cytaty i przedruki a naruszenie czci. 6.5.4. Argumenty „ad Hitlerum” w mediach a odpowiedzialność za naruszenie czci. 6.6. Prywatność. 6.7. Kult pamięci osoby zmarłej i tożsamość narodowa jako dobra osobiste. 6.8. Wizerunek. 6.8.1. Pozowanie i opłata jako przesłanka zwalniająca z konieczności posiadania przez media odrębnej zgody osoby uwiecznionej na wizerunku. 6.8.2. Osoby powszechne znane i ich wizerunki w mediach. 6.8.3. Osoby stanowiące tło (element większej całości) i ich wizerunki w mediach. Rozdział siódmy. Ochrona małoletnich w kontekście działalności mediów. 7.1. Uwagi wstępne. 7.2. Treści szkodzące rozwojowi małoletnich. 7.3. Przemoc. 7.4. Pornografia. 7.5. Kwalifikowanie audycji jako szkodliwych. 7.6. Zabezpieczenia techniczne. 7.7. Niedozwolona treść reklamy. 7.8. Zagrożenia w cyberprzestrzeni. 7.8.1. Wprowadzenie. 7.8.2. Bezpieczeństwo osobiste. 7.8.3. Prywatność. Rozdział ósmy. Prawo własności intelektualnej w działalności mediów. 8.1. Uwagi wstępne. 8.2. Prawo autorskie. 8.2.1. Wprowadzenie. 8.2.2. Utwór. 8.2.3. Autorskie prawa osobiste. 8.2.4. Autorskie prawa majątkowe. 8.2.5. Dozwolony użytek w zakresie działalności mediów. 8.3. Ochrona tytułu prasowego i tytułu utworu. 8.4. Ochrona znaków towarowych i usługowych. Rozdział dziewiąty. Zatrudnienie w mediach. 9.1. Stosunek pracy dziennikarza. 9.2. Zatrudnienie dziennikarza na podstawie umów cywilnoprawnych. 9.3. Zatrudnienie dziennikarza a „samozatrudnienie”. Rozdział dziesiąty. Etyka dziennikarska. 10.1. Uwagi wstępne. Moralność, etyka i metaetyka. 10.2. Główne stanowiska etyczne – deontologia i konsekwencjalizm. 10.3. Etyka zawodowa. 10.4. Charakterystyka etyki dziennikarskiej. 10.5. Wzorzec osobowy i wartości w pracy dziennikarza. 10.6. Współczesne problemy etyki dziennikarskiej. Etyka sytuacyjna. 10.7. Przykładowe dylematy etyczne dziennikarstwa. Rozdział jedenasty. Odpowiedzialność karna. 11.1. Uwagi wstępne. 11.2. Odpowiedzialność karna w Prawie prasowym. 11.3. Odpowiedzialność karna w zakresie reklamy. 11.3.1. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy alkoholu. 11.3.2. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy produktów leczniczych. 11.3.3. Odpowiedzialność karna w przypadku bezprawnej reklamy gier hazardowych. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2744)
R.1 Profesjonalizacja kampanii wyborczych we współczesnym świecie i jej konsekwencje; R.2 Media masowe w amerykańskich wyborach prezydenckich; R.3 Rola telewizji w wyborach. Przykład niemiecki; R.4 Negatywna telewizyjna reklama polityczna. Doświadczenia amerykańskie i polskie; R.5 Proces planowania strategii wyborczej. Studium przypadku; R.6 Wizerunek polityczny jako element strategii wyborczej; R.7 Kampania zmarnowanych szans - polskie doświadczenia z wyborów do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.; R.8 Pozycjonowanie oferty politycznej na przykładzie wyborów do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.; R.9 Wizualna kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2004 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 3/2008)
Rocznik
1. Dociekania i refleksje wokół kategorii i pojęć: Normatywny i interpretacyjny paradygmat w badaniach pedagogicznych; Jakościowe kształcenie zawodowe studentów szkół wyższych (zarys problemu); Poszukiwanie nowej jakości w kontaktach nauczyciel-uczeń; Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole; Wychowanie dzieci jako czynnik modyfikujący przebieg kryzysu połowy życia; Sposoby diagnozowania gotowości społeczno-emocjonalnej dziecka sześcioletniego; Wspieranie dziecka w osiąganiu dojrzałości szkolnej; 2. Edukacja wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata: Między manipulacją poprzez media a wychowaniem do mediów w świetle analizy dążeń autokreacyjnych współczesnego człowieka; Kompetencje służb społecznych a wyzwania współczesności; Model rodziny zastępczej- wyzwania współczesnej cywilizacji; Sądowy kurator dla dorosłych w systemie środków przeciwdziałania patologii społecznej; Zrozumieć drugiego człowieka- drogowskazy w pracy kuratora sądowego dla dorosłych; Wykluczenie jako problem życia społecznego; Poznanie siebie i innego w dynamice dialogu; Rozumienie Innego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cenzura w Królestwie Polskim w latach 1815-1915; Cenzura w zaborze pruskim w XIX i na początku XX w.; " Zabytek despotyzmu" - cenzura w Galicji; Cenzura prasowa w Drugiej Rzeczypospolitej; Cenzura w PRL; Cenzura wobec humanistyki w PRL; Represje i opresje w kinematografii w PRL; Zmiany w mediach w roku poprzedzającym zniesienie cenzury; Swoboda wypowiedzi. Standardy Europejskiej Konwencji Praw Człowieka - wybrane zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - Wyd. 2 Stan prawny na 1.09.2008 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2008. - 228, [2] s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie; 2. Cywilnoprawne skutki reklamy; 3. Dobra osobiste a reklama; 4. Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 5. Reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa; 6. Ochrona elementów reklamy na podstawie ustawy- Prawo własności przemysłowej; 7. Reklama w prawie autorskim; 8. Prawo reklamy w mediach; 9. Reklama zewnętrzna; 10. Szczególne regulacje dotyczące reklamy niektórych produktów i usług; 11. Kodeks etyki w dziedzinie reklamy; 12. Merchandising
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Biblia dziennikarstwa / pod red. Andrzej Skworz, Andrzej Niziołek. - Kraków : Znak, 2010. - 774, [2] s. : il. ; 25 cm.
I. Z terenu: 1. News; 2. Dziennikarstwo śledcze; 3. Dziennikarstwo ekonomiczne; 4. Dziennikarstwo sportowe; 5. Relacje; 6. Korespondencje; 7. Reportaż i dokument; 8. Dziennikarstwo fotograficzne, infografik, operator; 9. Dziennikarstwo specjalistyczne; 10. Dziennikarstwo jako sposób na życie; II. Z głowy: 11. Wywiad; 12. Recenzja; 13. Publicystyka; 14. Rysunek satyryczny; 15. Felieton; III. W redakcji: 16. Redaktorzy i wydawcy; 17. Fotoedytor; 18. Researcher; 19. Korektor; 20. Etyka dziennikarska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 412 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Część Teoretyczna. 1. Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się? 2. Jak rozwijały i doskonaliły się media? 3. Czym są media i technologie informacyjne? 4. Najnowsze strategie oświatowo-informatyczne. 5. Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu? 6. Czym charakteryzuje się kształcenie multimedialne? 7. Jak można scharakteryzować wybrane media i multimedia. Część praktyczna. 8. Jakie modyfikacje procesu dydaktycznego wynikają ze stosowania mediów? 9. Jak racjonalnie stosować media? 10. Czym jest edukacja informatyczna i czytelniczo-medialna? 11. Jak zmienia się działalność biblioteki? 12. Jakie jest zastosowanie mediów w edukacji specjalnej? 13. Czym charakteryzuje się edukacja na odległość? 14. Czym jest telefonia komórkowa i jakie są jej możliwości? 15. Jakie są wyzwania społeczeństwa informacyjnego i zagrożenia stwarzane przez najnowsze technologie? 16. Jakie przeobrażenia społeczne następują pod wpływem mediów? 17. Jakie są najnowsze rozwiązania w zakresie technologii informacyjnych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Prawne i społeczne a polityczne uwarunkowania dostępu do informacji i zarządzania informacją: Funkcjonowanie prawa do informacji publicznej w działalności samorządu lokalnego; Działalność organów samorządu terytorialnego a dostęp do informacji publicznej (na tle orzecznictwa sądów administracyjnych); Karna ochrona prawa do informacji publicznej; Informacja publiczna on-line. Stopień realizacji wymogu prawnego przez gminy i powiaty Lubelszczyzny; Sądowa kontrola udostępniania informacji publicznej; Zasady nieudzielania informacji publicznej; Ograniczenia dostępu do informacji publicznej (zagadnienia wybrane); Dostęp do informacji publicznej w polskim planowaniu przestrzennym, sektorze Administracji Publicznej; Przesłanki dobrego zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego; Koncepcje budowy społeczeństwa informacyjnego w UE i ich konsekwencje dla Polski; Budżet jednostki samorządu terytorialnego jako źródło w informacji publicznej. R.2 Polityka informacyjna i media w samorządzie lokalnym: Polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym a społeczeństwo obywatelskie; Lokalna przestrzeń komunikacyjna mediów periodycznych w Polsce; Samorząd - media: wzajemne relacje i ich granice; Rola samorządu terytorialnego w procesie budowy społeczeństwa informacyjnego; Dwa światoobrazy: media i samorządy w społeczeństwie obywatelskim; Wolność wypowiedzi prasy lokalnej a samorząd terytorialny; Sprawne zarządzanie jako element budowania wiarygodności urzędów samorządowych i zaufania mieszkańców; Wizerunek Rady Miasta Lublina w prasie lokalnej (na podstawie tytułów i nagłówków); Samorząd lokalny na łamach lubelskich dzienników; Dlaczego media i samorząd prowadzą wojnę?; Dlaczego lokalne media są krytycznie nastawione do władzy samorządowej?; Władza, media, społeczeństwo - komunikacja lokalna na przykładzie Wielkiej Brytanii; Administrowanie informacją jako formą własności organów rządowych i samorządowych Ukrainy. R.3 Marketing i public relations jednostek samorządu terytorialnego: Zarządzanie informacją w gminie - podejście strategiczne czy marketingowe?; Public relations jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie Lubelszczyzny; Polityka informacyjna urzędu miasta - PR, E - Urząd, promocja miasta (na przykładzie Warszawa); Polityka komunikacyjna województwa opolskiego; Imagistyka w procesie pozyskiwania inwestorów przez gminy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologie społeczne / Irena Pospiszyl. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 362 s. ; 24 cm.
(Resocjalizacja)
1. Patologia społeczna, 2. Wybrane teorie dewiacji, 3. Stereotypy i uprzedzenia, 4. Przestępstwa z nienawiści - terroryzm, 5. Dewiacja samotnicza - samobójstwo, 6. Agresja wśród dzieci i młodzieży, 7. Uzależnienia, 8. Nietypowe zachowania seksualne - homoseksualizm, 9. Patologie seksualne, 10. Handel ludźmi, 11. wykluczenie społeczne, 12. Kreowanie kozła ofiarnego, 13. Patologia nstytucji - korupcja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Mediów / red. Joanna Marszałek-Kawa)
R.I. Prasa lokalna i jej odbiorcy - rozważania teoretyczne. R. II. Prasa lokalna w warunkach przemian ustrojowych w Polsce. R. III. Odbicie przebiegu prezydenckich kampanii wyborczych na łamach prasy lokalnej w regionie warmińsko - mazurskim. R. IV. Kampanie wyborcze do parlamentu i ich percepcja w prasie lokalnej regionu warmińsko - mazurskiego. R. V. Specyfika samorządowych kampanii wyborczych na łamach prasy lokalnej regionu warmińsko - mazurskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie)
1. Aktywność środowiska lokalnego na rzecz poczucia bezpieczeństwa jako zagadnienie pedagogiki społecznej, 2. Metodologia i problematyka badan własnych, 3. Poczucie bezpieczeństwa w wymiarze społecznym, 4. Wizerunek dzielnicowego jako członka społeczności lokalnej, 5. Dydaktyka oraz programy szkoleń zawodowych policjantów prewencji, 6. Środki masowego przekazu oraz opinia publiczna a poczucie bezpieczeństwa, 7. Uspołeczenianie Policji poprzez zarządzanie jakością, 8. Znaczenie prewencji kryminalnej w procesie kształtowania poczucia bezpieczeństwa w społeczności lokalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sceny przemocy w mediach a zachowanie dziecka, 2. Elementy interesujące i nudne w programach telewizyjnych dla dzieci, 3. Literatura dziecięca w książkach i mass mediach z badań własnych, 4. Czasopisma dla dzieci - zainteresowania i potrzeby a rzeczywistość biblioteczna, 5. Media w bibliotekach publicznych, 6. Internet jako medium syntetyczne. Internetowa oferta dla dzieci i młodzieży, 7. Edukacja medialna w programach szkolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem / Krystyna Wojcik. - Wyd. 3 zm. i rozsz. - Warszawa : PLACET, 2005. - 927 s. ; 24 cm.
Cz. I Istota, funkcje, organizowanie działalności PR: 1. Istota public relations, 2. Motywy prowadzenia działalności public relations dawniej i dziś, 3. Organizowanie działalności public realtions - rozwiązania, kadry. Cz. II Fazy przedrealizacyjne w procesie public relations: 4. Analiza stanu wyjściowego, 5. Programowanie, planowanie. Cz. III Realizacja programów public relations: 6. Skuteczne komunikowanie warunkiem realizacji programów public relations, 7. Kształtowanie ważniejszych instrumentów PR. Wykorzystywanie prostych rezerw tworzenia wizerunku, 8. Oddziaływanie na ważniejsze części otoczenia. 9. Public relations organizacji różnego typu, 10. Kontrola powykonawcza w procesie public relations. Cz. IV Public realtions wśród naukowych dyscyplin i badań za granicą i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem / Krystyna Wojcik. - Wyd. 4 zm. i rozszerz. - Warszawa : PLACET, 2009. - 957 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Cz. I Istota, funkcje, organizowanie działalności PR: 1. Istota public relations, 2. Motywy prowadzenia działalności public relations dawniej i dziś, 3. Organizowanie działalności public realtions - rozwiązania, kadry. Cz. II Fazy przedrealizacyjne w procesie public relations: 4. Analiza stanu wyjściowego, 5. Programowanie, planowanie. Cz. III Realizacja programów public relations: 6. Skuteczne komunikowanie warunkiem realizacji programów public relations, 7. Kształtowanie ważniejszych instrumentów PR. Wykorzystywanie prostych rezerw tworzenia wizerunku, 8. Oddziaływanie na ważniejsze części otoczenia. 9. Public relations organizacji różnego typu, 10. Kontrola powykonawcza w procesie public relations. Cz. IV Public realtions wśród naukowych dyscyplin i badań za granicą i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej