Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(38)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(24)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(31)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borsich Szymon
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulpa-Puczyńska Aleksandra
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzia Marta
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewicka Monika
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Mrózek Robert (1942- )
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Anna
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
Młodzież
(26)
Pedagogika społeczna
(9)
Patologia społeczna
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Szkolnictwo
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Dziecko
(5)
Kształcenie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Dzieci
(4)
Postawy
(4)
Rodzina
(4)
Socjalizacja
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Internet
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzież trudna
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Socjologia
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodociane matki
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Narkomania
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Praca socjalna
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rynek pracy
(2)
Samobójstwo
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Sukces
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zapobieganie
(2)
Zawód
(2)
Zmiana społeczna
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animacja kultury
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberkultura
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(3)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Uwarunkowania aktywności młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości; Idea zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli; Świat mediów elektronicznych jako źródło aktywności dziecka; Twórcza aktywność dziecka jako warunek jego wszechstronnego rozwoju; Podmiotowość w wychowaniu warunkiem aktywności uczniów; Mali naukowcy, czyli o wspieraniu aktywności badawczej dzieci w przedszkolu; Wyzwalanie aktywności poznawczej dzieci w edukacji Montessori; Pytania jako czynnik aktywności dziecka; Samodzielność dziecka w percepcji nauczyciela i rówieśników; Rola rodziców w rozwoju aktywności ruchowej dzieci; Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności uczniów klas początkowych; Drama metodą aktywizacji edukacyjnej w zmieniającej się rzeczywistości; Formy aktywności matematycznej uczniów klas początkowych; Wycieczka w przedszkolu jako aktywizująca forma zapoznawania dzieci ze środowiskiem; Aktywność twórcza a system wartości; Aktywność i aktywizacja a rozwój uzdolnień muzycznych; Formy aktywności młodzieży w czasie wolnym; Rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań młodzieży gimnazjalnej; Współpraca zagraniczna szkół jako forma aktywizowania uczniów; Sport pływacki w szkole formą aktywności uczniów i nauczycieli; Preferowany styl uczenia się jako przejaw aktywności jednostki; Pomiar przystosowania szkolnego- możliwości i ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej )
Pedagogika społeczna wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji; Nierówności społeczne w globalizującym się świecie. Wybrane zagadnienia; W potrzasku globalizacji; Ubóstwo w Polsce w okresie przemian: fakty i mity; Wykluczenie i marginalizacja społeczna jako zagrożenia człowieka współczesnego; Modele demokracji a problem równych szans edukacyjnych; Biograficzny wymiar uczestnictwa społecznego i jego marginalizacja; Wykluczeni z ojczyzn prywatnych; Między stygmatyzacją a "nową etnicznością". Wybrane problemy edukacji mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce; Stygmat HIV/AIDS, wykluczenie i dyskryminacja: wyzwania dla pedagogów; Marginalizacja i wykluczenie społeczne rodziny - perspektywa pedagogiczna; Matki samotnie wychowujące dzieci - marginalizacja czy wykluczenie społeczne?; Marginalizacja społeczna młodzieży w kontekście ograniczenia jej podmiotowości; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Marginalizacja starości w dobie późnonowoczesnego konsumeryzmu - spojrzenie feminologii na media masowe; Seniorzy wobec marginalności i marginalizacji społecznej; Śmierć i przemijanie człowieka w dobie współczesnych przemian cywilizacyjnych; Wolontariat - definicja. Prawa i obowiązki wolontariusza; O funkcjonowaniu trzech pojęć: żebracy (żebractwo), włóczędzy (włóczęgostwo), bezdomni (bezdomność); Podmiotowość jednostki ludzkiej w aspekcie systemu społecznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Dysfunkcjonalność rodziny - zagadnienia aksjologiczne, kulturowe, demograficzne i gospodarcze. Dysfunkcjonalność rodziny jako skutej rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego; rodziny a resocjalizacja społecznie wykolejonych (problematyka moralna i systemowa); Dysfunkcjonalność rodziny a przestępczość w województwie świętokrzyskim (aspekt demograficzny); Rozpad więzi społecznych jako skutek zjawiska dysfunkcjonalności rodziny (na przykładzie badań osób przebywających w więzieniach na terenie województwa świętokrzyskiego); Społeczno-gospodarcze uwarunkowania zjawiska dysfunkcjonalności rodziny w Polsce południowo-wschodniej; Rodzina dysfunkcjonalna a prawidłowy model rodziny w oczach dziecka ze środowiska ryzyka społecznego (na podstawie badań wychowanków Pogotowia Opiekuńczego w Kielcach); Wolontariat w służbie rodzinom dysfunkcjonalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zmiana społeczna a przestępczość: Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej - zarys problematyki; Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych. Oblicza przestępczości nieletnich: Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców; Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców; Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt; Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt; Nieletni sprawcy rozboju - wybrane charakterystyki psychologiczne; Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych); "Skryptowe dzieciaki" i "crackerzy" - nowe oblicza przestępczości komputerowej; Gry komputerowe a agresywność młodzieży. Mechanizmy agresji: Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych; Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw; Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców; Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży; Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców. Resocjalizacja: Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Doświadczana ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 6)
(Key Concepts Series ; Tom 6)
Introduction; 1 The Internet – social and legal contexts; The Internet, socialisation and youth – from the perspective of contemporary social paradigms; A child in a web of threats – risky online behaviours of youth as a challenge for education; Virtual world as a place where young people establish and maintain relationships; Selected aspects of the e-Safety in the Pan-European legislation and in the Polish education system; From Internet safety to digital citizenship – practices and perspectives; Are young people digital natives? Analysis of selected research findings; 2 The Internet – selected aspects of child and youth protection; Praxeological dimension of the prevention of threats related to the activity of children and young people in cyberspace; How to develop safer online behaviours?; Faces of privacy – challenges and opportunities related to informed participation in the virtual world; Business models in online gaming and their implications for the protection of minors; Safe gaming; Practical tips on how to use interactive technologies in a correct, safe and healthy manner; Cybersafety – practical aspects of schools’ activities in eTwinning and Erasmus+ programmes; Conclusion; Bibliography; Netography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Natura stanu bycia dzieckiem. 2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów. 3. Trzy wymiary rozwoju. 4. Wiek niewinności - o urodzenia do trzeciego roku życia. 5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia. 6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat. 7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat. 8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat. 9. Zastosowanie wiedzy w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój mikrosystemów wychowawczych w instytucjach resocjalizacji zakładowej, 2. Pedeutologiczne uwarunkowania oddziaływań resocjalizacyjnych w mikrosystemach wychowawczych, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Autopercepcja wychowawcza pedagogów specjalnych, 5. Sposoby wywierania wpływu wychowawczego w zakładowych mikrosystemach resocjalizacyjnych, 6. Organizacja i skuteczność oddziaływań w zakładowych mikrosystemach wychowawczych w ocenie badanych pedagogów specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poglądy na wychowanie dorastającej młodzieży jako wynik akceptowanego systemu ocen; Udział aspiracji zawodowych młodzieży w poszukiwaniu etosu życia; Istota i sens oceniania dziecka w edukacji wczesnoszkolnej; Kształtowanie wrażliwości moralnej 10-11 latków; Poczucie odpowiedzialności dorastającej młodzieży; Rodzina jako środowisko wychowawcze w percepcji uczniów i studentów aktywnych twórczo; Orientacje życiowe młodzieży wiejskiej; Aksjologia rynku w systemie wychowawczym szkoły; Syndrom agresywności polskiej młodzieży; Problemy współczesnej deontologii nauczycielskiej; O konieczności reakcji na zjawisko przestrzeni informacyjnej; Obraz nauczyciela - jaki jest naprawdę?; Wiedza prawna nauczycieli jako niezbędny element kierowania przez nich właściwą adaptacją uczniów do nowej sytuacji społecznej, gospodarczej, politycznej; Nauczyciel i uczniowie w dobie przemian edukacyjnych; Podręcznik szkolny - źródło wiedzy czy narzędzie manipulacji; Młodzież w świecie chaosu wartości. Na przykładzie czasopism młodzieżowych; Pierwsza pomoc a zachowania agresywne u dzieci; Kształcenie charakteru młodzieży podstawowym zadaniem w procesie edukacji szkolnej i obywatelskiej; Nuda - fikcja - agresja. O przemocy jako przejawie kulturowej bezdomności - szkic z antropologii filozoficznej i filozofii wychowania; Psychologiczne korelaty "biernego bezrobocia" u absolwentów szkół ponadpodstawowych; Wartości i poczucie sensu życia współczesnej młodzieży w kontekście przemian cywilizacyjnych w Polsce; Niewłaściwe postawy rodzicielskie jako przyczyna trudności w nauce i patologicznych zachowań społecznych młodzieży; Nauczanie języków obcych dzieci w świetle zachodzących zmian gospodarczych edukacyjnych, społecznych i kulturowych; Strategie uczenia się w opanowywaniu i nauczaniu języków obcych; Zaburzenia jedzenia okresu adolescencji wyzwaniem dla współczesnej szkoły i rodziny polskiej; Znaczenie komunikacji interpersonalnej w funkcjonowaniu młodzieży; Punkty zamiast ocen - z badań młodzieży licealnej kwestionariuszem aktywności dydaktycznej; Selekcje szkolne w kontekście przemian społecznych, gospodarczych i edukacyjnych; Program Sokrates Comenius jako przykład współpracy międzynarodowej w zakresie kształcenia dzieci o specjalnych potrzebach; Osobowość młodzieży a funkcjonowanie w sytuacjach społecznych; Twórcze kształcenie jako przygotowanie do życia w zmieniającej się rzeczywistości; Częstotliwość i hierarchia kryteriów oceniania osiągnięć dydaktycznych w opiniach nauczycieli i ich uczniów; Nauczyciel przyszłości w świetle oczekiwań nowej rzeczywistości edukacyjnej; Kompetencje współczesnego wychowawcy szkolnego jako kreatora postaw obywatelskich młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 142)
1. Macierzyństwo jako przedmiot zainteresowań dyscyplin podstawowych i prakseologicznych, 2. Socjalizacyjne aspekty wartości i kompetencji macierzynskich, 3. Zarys własnego projektu badawczego, 4. Badana młodzież wobec wartości macierzynstwa (rodzicielstwa) i wrozów jej pielęgnowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę uzależnień; 2. Kompendium dla realizatorów programu; 3. Kompendium dla trenerów i superwizorów programu; 4. Kompendium dla rodziców; 5. Kompendium dla dzieci i młodzieży; 6. Raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka zjawisk patologicznych i uzależnień w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Psychospołeczne uwarunkowania patologii indywidualnych dzieci i młodzięzy, 3. Patologia cywilizacji konsumpcyjnej i choroby cywilizacyjne u dzieci i młodzieży, 4. Rodzina patologiczna i jej wpływ na zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży, 5. Patologia zachowań dzieci i młodzieży w grupach społecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej