Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(141)
Forma i typ
Książki
(141)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(113)
dostępne
(100)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(106)
Czytelnia
(114)
Autor
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(8)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(6)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(5)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(4)
Wojcik Krystyna
(4)
Cialdini Robert B. (1945- )
(3)
Furman Wojciech (1946- )
(3)
Rzepa Teresa
(3)
Aronson Elliot
(2)
Barge J. Kevin
(2)
Chudziński Edward (1940- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Izdebski Mateusz
(2)
Jakubowicz Karol (1941-2013)
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jaworska Aleksandra
(2)
Jong Peter De
(2)
Kaczmarek Bożydar
(2)
Kaliszewski Andrzej (1954- )
(2)
Kim Berg Insoo
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(2)
Morreale Sherwyn P
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Radwan Beata
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Spitzberg Brian H
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Adamowski Janusz (1952- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Augustyn Anna
(1)
Baran Stanley J
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Baryło Waldemar (1980- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Białobłocki Tomasz
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Bokszański Zbigniew
(1)
Bolstad Richard
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Braun Juliusz Jan (1948- )
(1)
Briggs Asa (1921-2016)
(1)
Briggs Matt
(1)
Broniewicz Monika
(1)
Brown Rupert
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Bugajski Marian
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Campbell G. Michael
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Ciolkosz Krystyna
(1)
Coleman Peter T
(1)
Davis Anthony
(1)
Davis Dennis K
(1)
Deutsch Morton
(1)
Dijak Jan van
(1)
Doktór-Owczarek Gabriela
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dominick Joseph R
(1)
Drzał-Sierocka Aleksandra
(1)
Dudek Krystian
(1)
Dziedzic Beata
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Ehninger Douglas
(1)
Fabish Robin
(1)
Fabish Sharon
(1)
Filiciak Mirosław
(1)
Fras Janina
(1)
Gergen Kenneth J
(1)
German Kathleen
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Golka Bartłomiej (1934- )
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Gregory Anne
(1)
Gronbeck Bruce E
(1)
Grzenia Jan
(1)
Hallin Daniel C. (1953- )
(1)
Hamilton Cheryl
(1)
Harcup Tony
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Hogan Kevin (1961- )
(1)
Huddy Leonie
(1)
Höffner Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(98)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(140)
Rosja
(1)
Słowacja
(1)
Język
polski
(140)
rosyjski
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(86)
Środki masowego przekazu
(49)
Public relations
(17)
Komunikacja niewerbalna
(16)
Psychologia społeczna
(13)
Dziennikarstwo
(12)
Interakcje społeczne
(12)
Internet
(12)
Kultura masowa
(11)
Grupy społeczne
(9)
Język
(9)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Stosunki interpersonalne
(8)
Komunikacja marketingowa
(7)
Negocjacje
(7)
Nowe media (komunikacja)
(7)
Organizacja
(7)
Perswazja
(7)
Socjologia
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Antropologia mediów
(6)
Konflikt
(6)
Menedżerowie
(6)
Opinia publiczna
(6)
Reklama
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Socjotechnika
(6)
Teoria komunikacji i mediów
(6)
Gatunki medialne
(5)
Komunikacja międzykulturowa
(5)
Marketing
(5)
Autoprezentacja
(4)
Kultura
(4)
Polityka
(4)
Polityka medialna
(4)
Przywództwo
(4)
Telewizja
(4)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(4)
Decyzje
(3)
Kadry
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Manipulacja (psychol.)
(3)
Multimedia
(3)
Prasa (wydawnictwa)
(3)
Prezentacje i wystąpienia
(3)
Propaganda
(3)
Retoryka
(3)
Rozmowa
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Czasopisma
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Dziennikarstwo internetowe
(2)
Dziennikarstwo śledcze
(2)
Dziennikarze
(2)
Edukacja medialna
(2)
Etyka dziennikarska
(2)
Gesty
(2)
Globalizacja
(2)
Historia
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Konsumenci
(2)
Kreowanie wizerunku
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing polityczny
(2)
Mediacja (socjologia)
(2)
Mimika
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja pracy
(2)
Naród
(2)
Nauczyciele
(2)
Ocena pracowników
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pluralizm mediów
(2)
Praca
(2)
Prawo mediów
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychoterapia
(2)
Public relations w internecie
(2)
Publicystyka
(2)
Płaca
(2)
Radiofonia
(2)
Reklama internetowa
(2)
Rzecznicy prasowi
(2)
Spostrzeganie interpersonalne
(2)
Społeczeństwo
(2)
Struktura społeczna
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka pisania
(2)
Uprzedzenia
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zastosowanie i wykorzystanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Antropologia wizualna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Europa
(3)
Europa Zachodnia
(2)
Niemcy
(2)
Ameryka Północna
(1)
Czechy
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Rosja
(1)
Rumunia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(83)
Praca zbiorowa
(5)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(62)
Zarządzanie i marketing
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Językoznawstwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
141 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wiedza o Kulturze)
1. Jaskinia; 2. Mumia; 3. Ikona- obraz święty; 4. Idol- fetysz; 5. Camera obscura; 6. Perspektywa; 7. Ekspozycja; 8. Panoptykon; 9. Ekstensje- media- protezy; 10. Miasto; 11. Montaż- ruch; 12. Ekrany; 13. Klisze- odbicia; 14. Rzeczywistość rozszerzona; 15. Parergon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikacja - wstępne pojęcia i klasyfikacje 2. Zawartość informacyjna komunikatu 3. Podtekst i komunikacja niedosłowna 4. Sztuka wnioskowania 5.Sztuka argumentacji 6. Sztuka dyskutowania 7. Perswazja 8. Dwutorowość procesu perswazyjnego 9. Naiwne taktyki manipulacyjne: presja i szantaż 10. Naiwne taktyki manipulacyjne: kłamstwo 11. Czynnik psychologiczny w perswazji 12. Komunikacja niewerbalna 13. Manipulacje komunikacyjne w praktyce: przesłuchanie podejrzanego 14. Manipulacje komunikacyjne w praktyce: negocjacje z terrorystą 15. Manipulacje komunikacyjne w praktyce:starania o zatrudnienie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikacja marketingowa w budowaniu kapitału marki; 2. Homo smartphonicus i jego gadżet; 3. Narzędzia komunikacji mobilnej; 4. Komunikacja marki z wykorzystaniem smartfonów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot badań: Podstawowe pojęcia: tekst, styl, gatunek, dyskurs. Superstruktury, makrostruktury i strategie dyskursu. Wiadomości dziennikarskie jako dyskurs. 2. Historia i stan badań: Perspektywa genologiczna. Perspektywa stylistyczna. Perspektywa strukturalna. Perspektywa tematyczna. Perspektywa aksjologiczna. 3.Norma gatunkowa wiadomości a współczesne procesy komunikacyjne: Tradycyjna koncepcja tekstów informacyjnych. Wiadomości - gatunek rozmyty czy autonomiczny dyskurs? Proces komunikowania w mediach informacyjnych. 4. Wiadomości tekstowe jako przekaz wizualno-werbalny: Fotografia jako komponent wiadomości. Obraz a tekst. Wizualna organizacja pierwszej strony. Wizualność wiadomości telewizyjnych. Wizualizacja jako strategia dyskursu. 5. Struktura wiadomości: Wiadomość jako odwrócona piramida. W stronę kategorii formalnych. Antropocentryzm struktury wiadomości...6. Ekspansja prywatności: Dwa punkty widzenia. Prywatność, oralność, potoczność. 7. Dwie próby weryfikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kto, co, kiedy, dlaczego i jak? Wprowadzenie do dziennikarstwa; 2. Ograniczenia i oddziaływania; 3. Co to jest news?; 4. Skąd się biorą newsy?; 5. Dziennikarz jako obiektywny reporter; 6. Dziennikarz jako śledczy; 7. Dziennikarstwo jako źródło rozrywki; 8. Wywiady; 9. Pisanie newsów; 10. Pisanie newsów; 11. Opowiadanie obrazami; 12. Styl dziennikarski; 13. Podsumowanie. Dziennikarstwo w obliczu wyzwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; Prasa w rozwoju historycznym; Narodziny - ewolucja - perspektywy; Telewizja. Ziemia jałowa czy pieszczota dla oczu; Rynek mediów w Polsce; Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki; Media lokalne i regionalne; Genologia i retoryka dziennikarska; Gatunki dziennikarskie; Reportaż; Wywiad prasowy. Gatunek i metoda; felieton. Geneza i ewolucja gatunku; Podstawy retoryki dziennikarskiej; O języku mediów; Manipulacja językowa; Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego; Co to jest redagowanie; Technologia prasy; Radio - świat z dźwięków; Technologia programu telewizyjnego; Komputer w pracy redakcji i dziennikarza; Dziennikarz w globalnej wiosce; Konteksty dziennikarstwa; Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie; Public relations. Podstawowe pojęcia i nieco przykładów; Reklama w mediach; Prawo prasowe; Media a prawo autorskie; Granice wolności mediów; Kodeksy etyki dziennikarskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; System medialny. Struktura i zasady działania, Rozwój środków komunikowania, Kalendarium rozwoju mediów, Radio. Narodziny - ewolucja - perspektywy, Telewizja dla dziennikarzy - telewizja dla widzów, Internet. Medium, środowisko, społeczność, Internet. Medium, środowisko, społeczność, Nowe technologie w mediach, Rynek mediów w Polsce, Prasa regionalna i lokalna (do roku 1989), Regiony periodycznej komunikacji medialnej, Media za granicą. Cz.II Genologia i retoryka dziennikarska: Gatunki dziennikarskie, Genologia telewizyjna, Radio - "Świat z dźwięków", Reportaż, Gatunek i metoda, Geneza i ewolucja gatunku, Podstawy retoryki dziennikarskiej, Język w mediach. Medialność języka. Cz.III Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego: Technologia pracy. Wybrane aspekty, Technologia programu telewizyjnego, Dziennikarstwo on-line, Korespondent zagraniczny, Rzecznik prasowy w przestrzeni medialnej. Cz.IV Konteksty dziennikarstwa: Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie?, Public relations, Dokąd zmierza reklama, Prawo prasowe, Media a prawo autorskie, Granice wolności mediów. Wolność mediów - od kogo i od czego?, Kodeksy etyki dziennikarskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Media w Internecie. 2. Zasady redagowania artykułów internetowych. 3. Język i kompozycja materiałów dziennikarskich w Internecie. 4. Multimedialne sposoby wzbogacania publikacji. 5. Żródła informacji. 6. Wykorzystanie interaktywnych elementów strony internetowej. 7. Projektowanie i uruchamianie prostego portalu internetowego,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów / pod red. Zbigniew Bauer, Edward Chudziński)
Cz. I: Zrozumieć media - ale kogo, ale co?; Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar; Prawda czy obraz prawdy?. Cz. II: Wobec Nowego - problemy z tożsamością?; Jak możemy myśleć; Wojna i rozum: Alan Tubing i inni niepogodzeni; Cyfrowość i inne kłopoty. Cz. III: Interaktywność- co to właściwie znaczy?; Interaktywność w telewizji; Cz. IV.: "We the Media"- koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa?; Prawie jak dziennikarz; Obywatelskie, uczestniczące, "oddalone", cywilne" iů; Cz. V.: Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środek drogi; "Kultura mediów mieszanych"; Interfejs konwergencji: blog; Dygresja o gatunkach; Interfejs konwergencji: hipertekst; Kłopoty z prawdą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Rzeczywistość utrwalona, czyli od rysunku do fotografii prasowej, 2. Rzeczywistość zatrzymana w kadrze, czyli semiotyka obrazu, 3. Próba typologii, 4. Fotograficzne gatunki informacyjne, 5. Fotograficzne gatunki publicystyczne, 6. Miedzy etyką a sensacją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Podstawowe pojęcia oraz problemy dotyczące rodzajów i gatunków dziennikarskich. 2. Gatunki informacyjne. 3. Gatunki publicystyczne. 4. Gatunki pograniczne. 5. Gatunki dziennikarskie w praktyce redakcyjnej. 6. Gatunki dziennikarskie a język.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Wprowadzenie. Rekonfiguracja komunikacji społecznej; Uwagi o hipertekście; Chaos, baza danych i internetowe gatunki dziennikarskie; Spojrzenie historyka mediów na internet. 2. Gatunki. Gatunek w sieci; Blog jako gatunek dziennikarski - ewolucja i transgresja; Moda na blogowanie. Blog jako komentarz, element polityki redakcyjnej i narzędzie kreacji politycznej rzeczywistości; Wykorzystanie blogów politycznych w dziennikarstwie internetowym; Felieton w ujęciu tradycyjnym oraz w e-modyfikacjach. 3. Redagowanie. Deadline 24 godziny na dobę czyli o regionalnej gazecie, radiu i konwergencji; Radio w eterze i w internecie. Sposoby kontaktu ze słuchaczami; Dziennikarstwo społeczne jako nowy trend w kulturze; Zmiana kształtu przekazów dziennikarskich w internecie na przykładzie portali internetowy koncernu "Media Regionalne"; Detronizacja czwartej władzy? Relacje dziennikarze - użytkownicy na przykładzie internetowego forum gazeta.pl; Relacje międzygatunkowe w strukturze oficjalnego serwisu internetowego serialu "Ekipa" Agnieszki Holland; www.motel.wp.pl jako przykład konwergencji różnych form komunikacji; Telewizja internetowa czy telewizja w internecie? Nowe usługi medialne. 4. Konteksty. Granice wolności internetowych gatunków dziennikarskich; Zasady ochrony ogólnie dostępnego dorobku naukowego w internecie; Techniki manipulowania a specyfika warsztatowa ogólnoinformacyjnych portali internetowych; Internetowy komunikat dla mediów; E-film jako najnowszy sposób percepcji sztuki filmowej; RSS - cechy i ewolucja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Badanie materiałów wizualnych. Ku krytycznej metodologii badań nad wizualnością; 2. Jak posługiwać się tą książką?; 3. "Dobre oko". Analiza obrazów przy zastosowaniu interpretacji kompozycyjnej; 4. Analiza treści. Opowiadanie o tym, co (sądzisz, że) widzisz; 5. Semiologia. Obnażanie przesądów pod gładką powierzchnią piękna; 6. Psychoanaliza. Kultura wizualna, przyjemność wzrokowa i wizualne zerwanie; 7. Analiza dyskursu I. Tekst, intertekstualność i kontekst; 8. Analiza dyskursu II. Instytucje i sposoby widzenia; 9. Badania widowni. Jak ludzie oglądają telewizję; 10. Podejście antropologiczne. Bezpośrednia obserwacja życia społecznego obiektów wizualnych; 11. Zdjęcia jako część projektu badawczego. Wywiad na podstawie zdjęć, dokumentacja fotograficzna oraz inne zastosowania fotografii; 12. Przegląd metod interpretacji materiałów wizualnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I: Komunikacja kulturowa. 1. Pojęcie. 2. Komunikacja i jej nawiązanie. 3. Komunikacja jako spotkanie. 4. Jakie są granice komunikacji? 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej. Rozdział II: Międzynarodowość jako płaszczyzna komunikacji. 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy. 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci. 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych. 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa. 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska. 6. Komunikowanie polityczne. 7. Komunikowanie międzynarodowe. 8. Wielokulturowość a międzynarodowość. 9. Komunikacja międzykulturowa. Rozdział III: Ewolucja modeli komunikacji i komunikowania. 1. Tradycyjne modele komunikacji. 2. Późniejsze modele komunikowania. 3. Społeczne funkcje komunikowania. 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji. 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych. 6. Nowe spojrzenie na akt komunikacji. Rozdział IV: Komunikowanie w zmieniającym się społeczeństwie. 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej. 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami. 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę. Rozdział V: Rola zmysłów w procesie komunikacji. 1. Pierwotny poziom kulturowy. 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni. 3. Dotyk. 4. Smak. 5. Węch. 6. Słuch. 7. Wzrok. Przekaz wizualny. Rozdział VI: Kultura a jednostka. 2. Kultura i cywilizacja. 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze. 4. Kultura jako nastawienie na wartości. 5. Kultura jako komunikacja. 6. Fragmentaryzacja społeczna. Rozdział VII: Kulturowe postacie komunikacji. 1. Style poznawcze. 2. Język. 3. Style komunikacji. 4. Ramowanie medialne. 5. Metafora. 6. Gatunki. 7. Dyskurs. Rozdział VIII: Typy kultur narodowych w perspektywie komunikacji. 1. Charakter społeczny i charakter narodowy. 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca. 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego. 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa. Rozdział IX: Europejczycy w świetle wymiarów kultury. 1. Wstęp. 2. Źródła zróżnicowań. 3. Inteligencja a różnice zamożności. 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego. 5. Kontekst. 6. Preferencje kulinarne. 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich. 8. Przykłady dwu narodów europejskich. Rozdział X: Od spotkania kulturowego do wielokulturowości.1. Spotkanie międzykulturowe. 2. Podejście emiczne i etniczne. 3. Obcy. 4. Dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2651)
1. Wprowadzenie do komunikowania międzykulturowego. 2. Problemy polityczne neutralnej Szwajcarii. 3. Co oznacza wielokulturowość Szwajcarii? .4. Rynek prasowy w wielokulturowej Szwajcarii. 5. Znaczenie mediów elektronicznych w szwajcarskim społeczeństwie wielokulturowym. 6. Szwajcarzy - przykład wielojęzycznej publiczności europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Planowanie prezentacji . 2. Przygotowanie prezentacji . 3. Prezentowanie. 4. Pomoce wizualne . 5. Trudne sytuacje .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 808.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 808.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Zawiera: Dziennikarstwo a public relations; Formy pisarskie w public relations; Komunikat prasowy; Streszczenia; Szlifowanie stylu; Opis, opowiadanie, reportaż; Wywiady; Kalki językowe, makaronizmy i anglopolszczyzna; Warsztat pracy w PR; O elementach wizualnych, materiałach fotograficznych i druku; Współpraca z dziennikarzami; Listy; teksty perswazyjne i prestiżowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język reklamy w komunikacji medialnej / Wacław Šmid. - Warszawa : CeDeWu, 2008. - 317, [3] s. ; 24 cm.
1. Komunikat i komunikowanie w świetle współczesnych prądów umysłowych: Egzystencjalizm; Fenomenologia; Strukturalizm; Psychoanaliza; Psychologia głębi; Intuicjonizm; Logicyzm; Relatywizm; Symboliczny interakcjonizm; Amerykanizm; Ogólne aspekty komunikowania. 2. Szczegółowe aspekty komunikowania jako procesu społecznego: Lingwistyczny kontekst komunikacji biznesowej; Kulturowy kontekst komunikacji biznesowej; Literacki kontekst komunikacji biznesowej; Dialogiczny kontekst komunikacji biznesowej; Biznesowy kontekst komunikowania. 3. Mit, iluzja i slogan w kulturze, biznesie i komunikacji społecznej: Mit i metafora w komunikacji biznesowej; Iluzja i przesąd w komunikacji biznesowej; Hasło i slogan w komunikacji biznesowej; Kulturowe i biznesowe środowisko języka reklamy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język w komunikowaniu / Marian Bugajski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 357 s. : rys. ; 21 cm.
Część I: Zagadnienia ogólne. 1. Społeczne zadania językoznawstwa normatywnego. 2. Ważniejsze stanowiska w tradycji kultury języka. 3. Między kulturą języka a lingwistyką normatywną. Część II: Świadomość językowa. 3. Świadomość językowa a świadomość lingwistyczna. 5. Początki polskiej świadomości językowej. Część III: Rozwój polskiej myśli normatywnej. 6. W trosce o język ojczysty. 7. Kultura języka jako jeden z przejawów kultury. 8. Ku naukowości kultury języka. 9. Sprawność językowa. 10. Lapsologiczny nurt w kulturze języka. 11. Kultura języka a socjolingwistyka. 12. Zagadnienie nowomowy w językoznawstwie normatywnym. 13. Problemy aksjologiczne - kultura słowa. 14. Pragmatyczne aspekty kultury języka. 15. Kategoria oficjalności - nieoficjalności w kulturze języka. 16. Literatura a kultura języka. 17. Kultura języka dziś. Część IV: Normatywne aspekty języka. 18. Glottopolityka a kultura języka. 19. Warunki funkcjonowania języka. 20. Przeobrażenia języka. 21. Doskonalenie języka. 22. Realne możliwości oddziaływania na język. Część V: Komunikacyjne aspekty języka. 23. Język w interakcjach kulturowych. 24. Przejawy snobizmu w komunikacji językowej. 25. Niektóre przyczyny obecnego stanu polszczyzny. 26. Odbiorca i adresat w procesie komunikacji. 27. O niektórych aspektach perswazji językowej. 28. Sytuacyjne i kontekstowe uwarunkowania komunikacji językowej. 29. Uwagi o współczesnej komunikacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiadomości wstępne o komunikacji; 2. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka; 3. Komunikacja interpersonalna; 4. Komunikacja werbalna i niewerbalna; 5. Typologia zachowań klientów; 6. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 7. Podróż psychologiczna; 8. Konflikty międzyludzkie - główne ich przyczyny w miejscu pracy; 9. Różne role w grupie; 10. Negocjacje; 11. Etyka w relacji z drugim człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej